Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 14 October 2011 - 10:25
Några av de andra nyheterna:
Delay Alignment
Alignment-funktionen i Full Range-fönstret används för att på ett enkelt sätt kunna tidsjustera din anläggning så att ljudet från alla högtalare (och subwoofer) når lyssningsplats samtidigt och i fas. Detta görs genom att fördröja ljudet olika mycket i de olika kanalerna, s.k. delay.
För att justera tidsskillnaden mellan dina högtalare/subwoofer och minimera fasfel:
1. Sätt mikrofonen vid lyssningsplats. Mikrofonen skall stå i samma position vid alla mätningar.
2. Gör en mätning med signal enbart genom t.ex. en höger fronthögtalare.
3. Tryck på Overlayknapp 1
4. Gör en mätning med signal enbart genom din subwoofer.
5. Tryck på ”Align Delay”. Reglage för delay av de två mätsignalerna visas.
6. Tryck på ”Auto Align”. Den tid som din subwoofer skall fördröjas visas nu i tidsdisplayen. Mata in denna för att fördröja signalen till din subwoofer.
Om ditt system inte tillåter fördröjning av signalen kan du i stället flytta din subwoofer för att justera avståndet mellan källorna. (Även en föreslagen avståndsändring visas)
Delay Alignment-funktionen kan även användas för att anpassa tidsfördröjning mellan andra högtalare än subwoofer/högtalare, även om detta är det vanligaste användningsområdet.
Postad 14 October 2011 - 11:21
Redigerat av Svenn3SaataN, 14 October 2011 - 11:21.
Postad 14 October 2011 - 12:58
Herr. Karlsson får ladda ner bäst han vill vad det mig anbelangar, men om det duger att lyssna på när det är ''gratis'' så kanske man inte gnälla över att det är för dålig kvalite för att köpa...
Postad 14 October 2011 - 13:54
Du har väl redan gjort en sådan skiss tidigare? Nån 3D ritning om jag inte minns helt galet.En annan sitter och skissar på att försöka få plats med 4st BR med XXLS 12" element. Det ska gå med lite våld, vilja och vasselin
Postad 14 October 2011 - 15:25
Du har väl redan gjort en sådan skiss tidigare? Nån 3D ritning om jag inte minns helt galet.
Det stämmer! Men då var det slutna lådor och placeringen var rent åt ****. Så nu ska jag försöka trycka in allihopa i fronten, tillsammans med allt mitt andra bröte. Blir trångt för benen under skrivbordet, hehe.
Postad 14 October 2011 - 16:20
Dom där högtalarna låter inte kattskit !
Jag var ytterst nära att köpa ett par S1-EX en gång i tiden. Men då kostade dom 65 000 kr nya.
Jag ville pruta till 60. Det ville inte handlarn. Bra skit som sagt, För 65t var dom ytterst prisvärda.
Men sen Pioneer-asen chockhöjde priset- njaaa
Postad 14 October 2011 - 16:24
Bara för att man köpt musik, betyder väl inte det att man kan strunta i att betala för viss musik?
Postad 14 October 2011 - 16:37
att han med gott samvete kan gama resten av livet.
Postad 14 October 2011 - 17:14
på hela livet. Då har nog Karlsson lagt mer pengar än 95-99% av skivkonsumenterna.
Och som han skriver stöttar han enskilda band/artister genom att gå på konserter. Det
är ju där musikerna drar in pengar. På en platta är det så många mellanhänder som ska ha sitt.
Med det sagt tror och hoppas jag att den digitala världen möjliggör att fler musiker kan
ge ut sin musik och ta betalt utan alla dessa mellanhänder.
Postad 14 October 2011 - 17:17
Postad 14 October 2011 - 17:25
Körde en cd med Ticon som jag haft ett tag men inte lyssnat så mycket på cd2 på skivan.
Det är en remixplatta och då dök den här upp! Satana bra bas och blev nästan lite illmående här hemma
Tänkte jag på den här tråden och ni som har ännu fetare möjligheter att repdoducera ännu högre volymer!
http://www.youtube.c...h?v=-nJFlC_nULU
Väl mött!
/Genis
Edit: Va fan, länken syns ju inte! grrr
Aja låten är - Ticon Models on cocaine(weekend heroes mix)
Redigerat av genstruktur, 14 October 2011 - 17:29.
Postad 14 October 2011 - 17:35
i Solna. I ren ljudkvaliet spöar det rätt mycket av dagens produktioner, Gåshud och
subben får jobba.
Postad 14 October 2011 - 18:44
är bara för småpojkar med bakåtbänd keps och plasttrimmad 240. Boom, boom fy fan vad kul;
där lossnade Biltema spoilern,
Postad 14 October 2011 - 19:10
som pallat trycket, Så j'vl a trött på ditt gnäll.
Redigerat av Bongo_Mongo, 14 October 2011 - 19:11.
Postad 14 October 2011 - 19:15
Heja Bongo!När jag väl är igång: Bakarmannen: Sätt spikar istället för säkringar eller byt till högtalare
Du skulle ju inte redigerat inlägget och tagit bort det du skrev först. Då hade det blivit en jävla fart i den här tråden!
Förresten så klagade ju inte Bagarn efter Uppsala besöket. Då var det duktigt jävla starkt bitvis också, trots att vi satt en bra bit ifrån högtalarna.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 14 October 2011 - 19:18.
Postad 14 October 2011 - 19:39
När jag väl är igång: Bakarmannen: Sätt spikar istället för säkringar eller byt till högtalare
För det första. Editera inte inlägg. Om man editerar inlägg betyder det att man är en bebis som skriver saker man inte står för, och då är men en...bebis...
För det andra. Jag gnäller inte. Jag har undrat varför jag inte kan spela starkare, och har undrat om något varit fel. Har nu fått svart på vitt att inget är fel.
För det tredje. Om du inte vill läsa "mitt gnäll", GE FAN I ATT LÄSA I DEN HÄR TRÅDEN DÅ FÖR HELEVETE:
Postad 14 October 2011 - 19:45
idag är jag elak. Om jag ständigt skulle skriva det jag tänker, så vore jag nog
avstängd på livstid.. Men jag kan ge lite fyr i brasan; Ino: Råttfångare
Postad 14 October 2011 - 19:49
BAAASMUSIK DAAAAVID !!!!
Ja just ja...
här kommer dom
Många är remixer, får du fel version så kan det vara något HELT annat och antagligen betydligt mycket sämre...
låt 1 va den vi äldade upp dina basar med...
låt 2 är rititgt gött att kräma på med.
låt 3 Är intressantast i början, sedan aningens vass...
låt 4 har en del väldigt intressant "dropps" igenom låten, kan vara MYCKET mäktigt om prylarna kan leverera
Låt 5 och 7 är två av mina absoluta favorit "spela så högt att öronen blöder och saker ramlar ner från alla hyllor och grannarna vill avrätta mig, Live konsert deluxe, jätte roligt!" dessa KAN jag spela exakt hur högt som helst utan att jag tycker det blir jobbigt, den e bara underbar ! (speciellt låt 5 vid 3:40 in i låten!)
låt 8 så jävla HARDCORE, blandat med skön dub, grym !
låt 9 gillar verkligen "rivet" i denna låten, och låt 8 för den delen. JOGO äger !
Låt 10, så sjukt mysig ! den har så mycket roligheter för sig i basen och droppen är verkligen fysiska på ett helt underbart sätt.
1: [Rottun Oblivion & Bong Remixes #01] Subsonic (BONG Remix)
2: Cyberoptics - [Tie Fighter #01] Pimpin
3: Borgore - [squittybubbler.com] Ice Cream (J. Rabbit Remix)
4: Excision, Datsik - [Lemothership.com CD1] Calypso - Original Mix
5: Twist - [Hotline EP #03] Subject One
6: Excision & Noiz - Do It Now
7: Apex - Nowhere To Run (Datsik & Excision Remix)
8: JOGO - [FFFUUU EP #03] Badman
9: Jogo - Whipped Up
10: Downlink - [Ignition EP #02] Gamma Ray
Detta är musik för endast personer med stor uppskattning till musik med MÖÖRCHH!
Allt annat är mesigt i paritet
Detta och Death/Black Metal är så tungt/ hårt det blir och det säger väll en del.
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 19:55.
Postad 14 October 2011 - 20:00
Som sagt, det är inte musik för maskar, så om du är en mask så lyssna inte och gnäll sedan...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:00.
Postad 14 October 2011 - 20:26
Bara för att förtydliga, alla dessa är inte låter som nödvändigtvis har EXTRA mycket bas i förhållande till sådan där "Pimp my ride- bastest song vol2" skit... det e dynga, detta är musikaliska mästerverk inom en musikgenre, det e skillnaden...
Men har dessutom härliga upplevelser
En till låt som e mysig:
Bassnectar & Datsik [www.rub-a-dub-dubbb.com] - YES
och ner till:
Dash Total'D [http://dubstrash.blogspot.com/] - Why Am I Still Awake
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:32.
Postad 14 October 2011 - 20:30
Kan själv tipsa om att Amon kommit med nytt, 'Surtur Rising'. Men det har du säkert inte missat.
Postad 14 October 2011 - 20:33
Oj, en till:
Excision - Darkness
Och en sista, nu får det vara nog...
Phace And Misanthrop - [NiceNoiz.eu] Desert Orgy (Original Mix)-NiceNoiz.eu
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:38.
Postad 14 October 2011 - 20:40
Grym skiva för övrigt, MEN det känns som att dom har pekat med Twilight of the tundergod skivan...
fram till den skivan så blev dom stegvis hela tiden bättre tycker jag och det var så otroligt kul
men nya skivan är knappast bättre än föregångaren, dock en bra skiva
Hmmm, kan inte hålla mig...
EN sista nu då :
Ry Legit - [squittybubbler.com #01] Ry Legit - Nightmare
Gillar denna väldigt mycket, så jäfla skön och rolig !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:41.
Postad 14 October 2011 - 20:40
MoLt4.jpg 582.04K
15 Antal nerladdningarVad säger basexperterna?
Slutna lådor kommer det bli
Postad 14 October 2011 - 20:43
................................................................................
Hmmm, LTS-B4 verkar ju lagom....
MoLt4.jpg 582.04K 15 Antal nerladdningar
Vad säger basexperterna?
Slutna lådor kommer det bli
Jag tycker du e mesig...
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:46.
Postad 14 October 2011 - 20:49
Jag tackar för den första sessionen av 'David's fredagsdubsteptips' och ser fram emot nästa vecka.
Postad 14 October 2011 - 20:53
mitt tangentbord förflyttar sig helatiden... jobbigt att skriva.
jag håller på och vädrar ur Profundus modulerna, men e lite jobbigt när inte tangentborde eller skärmen står stilla.
alldeles nyss hade jag problem med att det rasade skit från hyllan i rummet... Men det e åtgärdat.
ahhh, ingenting går upp mig lite Dubstep en fredag kväll..
Om någon undrar så vadet grannen som började, han lirar typ thomas-dileva på ohälsosamt höga ljudnivåer (alltså så att det hört i huvudtaget...) och jag måste ju blockera det ute. Hur gör man det bättre än att sätta sig djupt inne i sin egen ljudbubbla ?!
edit: jo, den skivan är svår att göra något som toppar, går det att gå förbi perfektion... ?!
Jag skulle vilja ha den skivan fast i BRA ljudkvalitet med bra dynamik, då skulle jag ha konstant orgasm och aldrig spela något annat igen tror jag !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 14 October 2011 - 20:57.
Postad 14 October 2011 - 20:57
Jag tycker du e mesig...
Tror nog att man får tillräcklig output med slutet
Vette katten om man vågar bjuda hem dig, när bygget är klart
För då ska det väl spelas basknäckarmusik på vansinnesnivåer
Postad 14 October 2011 - 21:00
Nej
kommer att bli som ca 1,5st prosson rumble 8 !
Ganska jävla bra då om man ska tro alla omdömmen här på Prisjakt
Postad 14 October 2011 - 21:02
du ska ha ett system som JAG slipper spela sönder när jag kommer på besök.
+25dB boost i basen och sedan potten i botten och play !
Ne men allvarligt, du gör som du vill, och känner (inbillar dig...) du dig att det räcker med slutet så bygg då det
Postad 14 October 2011 - 21:05
Jaaa, men inte bra nog för dig !
du ska ha ett system som JAG slipper spela sönder när jag kommer på besök.
+25dB boost i basen och sedan potten i botten och play !
Ne men allvarligt, du gör som du vill, och känner (inbillar dig...) du dig att det räcker med slutet så bygg då det
Vi börjar med slutet, skulle jag mot förmodan inte tycka att det räcker till så är det ju inte värre än att man slår ihop nya lådor
Postad 14 October 2011 - 21:08
Du menar när jag fått dom att klonka några gånger... ?
Ja, eller när störningjouren knackar på dörren
Postad 14 October 2011 - 21:12
Hade JAG haft elementen så hade jag gjort portat helt garanterat, bara för att få ut maximalt ut elementen.
Men det e som sagt redan kraftigt system vi pratar om !
Ne, nu ska jag fan ta och knoppa...
fullspäckad dag imorgon och upp tidigt !
Ha de gött dubbar och vi har inte hört att ljud från Bagarn på ett tag nu, han tyckte väll musiken va för störd och vågar inte skriva något nu av rädsla att bli kallad daggmask.
Ja, va ska man säga, viking är inget man bara blir utan det sitter i benmärgen !
Postad 14 October 2011 - 21:55
Ino: Råttfångare
Om man har problem med för fet bas, så finns det bot. Det krävs inte ens akustikreglering:
Img-HINKO-SK-200_1.jpg 16.63K
0 Antal nerladdningar
Postad 14 October 2011 - 22:17
Jag vet precis vilka låtar vi ska spela...
Postad 14 October 2011 - 22:25
Palle... Jag kommer hem till dej när dina burkar är klara..
Jag vet precis vilka låtar vi ska spela...
Jasså du, det gör du?
Hur basade det i biorummet då?
Postad 14 October 2011 - 22:32
Postad 14 October 2011 - 22:37
Postad 14 October 2011 - 22:42
Postad 14 October 2011 - 23:50
Just brist på effekt är nog orsaken till att många har bränt sina basar tyvärr.nej du, har pressat så de röda drapperierna flexar 10 cm, inte änns trentemoller - vamp hjälpe! behöver mer effekt!
Du har ett spännande system för övrigt, inte svårt att se vad du har i fokus.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?