Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 mars 2007 - 15:40

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0
Det verkar ju som att vi har vitt skiljda erfarenheter av hur mycket boxen låter, kanske beroende på vad den bestyckats med för fläkt vid tillverkningen och hur den står placerad. Boxen vibrerar och kan underlaget fortplanta vibrationerna så låter det.

I mitt fall står boxen på en kraftig glashylla som är fastmonterad i den bakre pelaren på TV-bänken. Boxen brusar hörbart när den är igång, men min dator låter som en dammsugare och Xbox 360 som ett jetplan i jämförelse.

Ironiskt att just fläkten som blivit ett totalt irritationsmoment för många, är en av de saker jag fått bli nöjd med på min box. Något har man i alla fall tur med. :D

Postad 30 mars 2007 - 20:34

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det verkar ju som att vi har vitt skiljda erfarenheter av hur mycket boxen låter, kanske beroende på vad den bestyckats med för fläkt vid tillverkningen och hur den står placerad. Boxen vibrerar och kan underlaget fortplanta vibrationerna så låter det.

I mitt fall står boxen på en kraftig glashylla som är fastmonterad i den bakre pelaren på TV-bänken. Boxen brusar hörbart när den är igång, men min dator låter som en dammsugare och Xbox 360 som ett jetplan i jämförelse.

Ironiskt att just fläkten som blivit ett totalt irritationsmoment för många, är en av de saker jag fått bli nöjd med på min box. Något har man i alla fall tur med. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är konstigt att det är så olika? Själv så har jag inte vågat plocka isär min box får att kolla! Men jag har givetvis gjort allt för att dämpa & isolera bort oljudet utvändigt. Det har blivit bättre med de justeringarna, men ska jag jämföra med t.ex dator eller Xbox så låter PVR-boxen mycket högre än de andra!

Postad 31 mars 2007 - 06:15

bjsbjs
  • bjsbjs
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Nog är boxen alldeles för bullrig. Överhuvudtaget verkar kylningen kraftigt överdimensionerad. Fläkten lyckas ju kyla ned maskinen så att den är helt iskall under drift. Rimligtvis borde varvtalet på fläkten kunna sänkas ganska rejält.

Min maskin står uppställd på vibrationsdämpande mjuka silicon-puckar avsedda för HIFI-utrustning och nog låter den rejält ändå så vibrationsdämpning hjälper nog bara marginellt.

Sen beror det klart på hur känslig man är. Är man van vid en XBox 360 så är nog den här ljudnivån inget problem. Jag jämför med min förra DVD-recorder som var näst intill ljudlös. Det enda som hördes från den var ett (mycket) svagt hårddiskskrammel under inspelning.

Postad 31 mars 2007 - 23:51

perra_p
  • perra_p
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har precis klickat mig igenom beställningen på comhem. Det brukar alltid bli bra när man beställer på fyllan :) Om man har tur nu så blir det en helt felfri box som inte låter någonting. Har man otur så åker skiten tillbaka inom 14 dgr.

//p

Postad 01 april 2007 - 16:32

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Är det någon som har 100% i signalkvalité och BER E-8? Min signalkvalité ligger på runt 90% och BER E-6 med något bitfel ibland.

Postad 01 april 2007 - 23:27

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Var kan man se signalkvalitet och bit fel??

Postad 02 april 2007 - 00:07

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 477 inlägg
  • 0
Tryck på Info-knappen tre gånger i rad, så dyker info-menyn upp. Därifrån kan man stega ned till "Signal-info" och trycka på OK, så dyker inforutan för signalkvalitet och bitfel upp.

Man kan byta kanal med upp/ned-knapparna medan inforutan är uppe. Man behöver alltså inte stänga den om man vill undersöka mottagningskvaliteten på flera kanaler. Matar man däremot in en kanal med sifferknapparna så stängs inforutan.

Postad 02 april 2007 - 08:40

EboY809
  • EboY809
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har testat lite i helgen med boxen och det finns ett alternativ under Inspelning/Inställningar som skulle kunna göra att man skulle kunna välja att lagra det man spelar in på något media som man pluggar in i USB-porten men det går tyvärr inte att aktivera.

Detta måste sitta i BIOS:et/Registret för boxen och det borde man väl kunna låsa upp på något service ställe? Visst, det skulle garanterat försvinna vid nästa uppgradering från ComHem.

Sen testade jag att titta på foton via boxen (la bilderna på ett USB-minne) att det var dålig kvalla visste jag men det är ju för f*n bedrövligt dåligt.

Mailade lite med Samsung och frågade bla. om ljudnivån i boxen och till svars fick jag: Det sitter en fläkt i boxen och den kan ge ifrån sig lite susljud. He he va ska man säga? VÄRLDSKLASS på det svaret :-)

Postad 02 april 2007 - 11:51

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Jag kom hem precis och startade boxen. Då var det en inforuta om att det var 6 tjänster tillagda, en uppdaterad och en borttagen. Någon mer info fanns inte. Det är ju en del kanaler, så jag vet faktiskt inte vilka det kan vara. Jag hinner inte heller vara hemma så länge att jag kan kolla mer. Den jag pratade med på ComHem var så kunnig(NOT) som alltför många tyvärr brukar vara. Det är lite väl ofta det känns som man talar med en vägg. Nåja, väggar svarar iaf inte korkat...

Personen hade IGEN ANING om att det hade skett en uppdatering av tjänseterna. På hemsidan finns ingenting heller. Man blir så "rörd" över den enomra mängd info som finns på ComHems hemsida. Typ, NOT... :)

SVT 1/2 talande text tror jag är två nya kanaler. Nu är jag inte döv(ännu iaf, ta i trä), så jag behöver inte dessa.:D

Redigerat av Tompa123, 02 april 2007 - 11:57.

Postad 02 april 2007 - 12:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag kom hem precis och startade boxen. Då var det en inforuta om att det var 6 tjänster tillagda, en uppdaterad och en borttagen. Någon mer info fanns inte. Det är ju en del kanaler, så jag vet faktiskt inte vilka det kan vara. Jag hinner inte heller vara hemma så länge att jag kan kolla mer. Den jag pratade med på ComHem var så kunnig(NOT) som alltför många tyvärr brukar vara. Det är lite väl ofta det känns som man talar med en vägg. Nåja, väggar svarar iaf inte korkat...

Personen hade IGEN ANING om att det hade skett en uppdatering av tjänseterna. På hemsidan finns ingenting heller. Man blir så "rörd" över den enomra mängd info som finns på ComHems hemsida. Typ, NOT...  :)

SVT 1/2 talande text tror jag är två nya kanaler. Nu är jag inte döv(ännu iaf, ta i trä), så jag behöver inte dessa.:D

<{POST_SNAPBACK}>

Du har inte hängt med va? Idag tillkom TV3, TV6, ZTV och lite annat smått o gått i comhems digitala nät. Och info om detta finns på hemsidan: Pressrelease 2007-03-27

På huvudsidan för TV står även följande att läsa

Drömmar slår sällan in, men den här gången har drömmen slagit in och blivit sann. Fr o m 2 april uppdaterar vi Sveriges största tv-utbud med tio nya Digital-tv kanaler. Dessutom byter vi namn på Digital-tv Mix till Digital-tv Large, som utökas med 16 nya kanaler.

10 nya Digital-tv kanaler: TV3, TV6, ZTV, Viasat Golf, filmkanalen Silver, Playhouse Disney, BBC Food, Motors TV, Viasat Explorer och Reality Tv.

Redigerat av distortion2, 02 april 2007 - 12:03.

Postad 02 april 2007 - 12:43

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Personen hade IGEN ANING om att det hade skett en uppdatering av tjänseterna. På hemsidan finns ingenting heller. Man blir så "rörd" över den enomra mängd info som finns på ComHems hemsida. Typ, NOT...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Du har inte hängt med va? Idag tillkom TV3, TV6, ZTV och lite annat smått o gått i comhems digitala nät. Och info om detta finns på hemsidan: Pressrelease 2007-03-27

På huvudsidan för TV står även följande att läsa

Drömmar slår sällan in, men den här gången har drömmen slagit in och blivit sann. Fr o m 2 april uppdaterar vi Sveriges största tv-utbud med tio nya Digital-tv kanaler. Dessutom byter vi namn på Digital-tv Mix till Digital-tv Large, som utökas med 16 nya kanaler.

10 nya Digital-tv kanaler: TV3, TV6, ZTV, Viasat Golf, filmkanalen Silver, Playhouse Disney, BBC Food, Motors TV, Viasat Explorer och Reality Tv.

<{POST_SNAPBACK}>

Har missat det. Ber fruktansvärt mycket om ursäkt för att jag har annat att göra ibland. :D Fick ett brev om förändringen precis. Märkligt att personen som jag pratade med inte hade en ANING om detta...

Vad gäller TV 3 och TV6, så är dessa kanaler ingen digital nyhet för oss fd UPC-nissar/or:

I Com Hem Stockholm (fd UPC) har TV3 och TV6 funnits tillgängliga digitalt sedan tidigare.

Redigerat av Tompa123, 02 april 2007 - 12:45.

Postad 02 april 2007 - 12:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Har missat det. Ber fruktansvärt mycket om ursäkt för att jag har annat att göra ibland.

Nu förstår jag inte alls. "Annat att göra ibland"?? Det låter helt obegripligt :)

Postad 02 april 2007 - 15:06

Lost_Johnny
  • Lost_Johnny
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag fick också inforutan om "6 tjänster uppdaterade...bla..bla..." i morse, men TV3 hittar jag banne mig inte bland kanalerna.

Någon annan med samma problem?

(detta hinner väl kanske "lösa sig" innan någon ens svarar...haha)

Postad 02 april 2007 - 17:26

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Nån som har fått tillbaka sin box från uppdateringen? Min har varit borta i 2 veckor nu och har inte hört nånting om den än.

Jag vill ha tillbaka min box.... Nuuu!

Postad 02 april 2007 - 17:26

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Underligt? Jag har INTE fått någon uppdatering av 6 tjänster o.s.v. idag? Men alla nya kanaler har jag fått och lagt in i favoritlistan.

En liten rolig sak att notera är följande: Det kanske var en bra affär att köpa boxen och binda upp sig i ytterligare 24 månader? För enligt brevet man fick idag så drabbas ju inte kunder med bindningstid av den aktuella prishöjningen! Det innebär att jag kommer att ha kvar det gamla priset i ytterligare 20 månader! Jag skrev ett mejl till Com hem och frågade för säkerhetsskull, och de bekräftade att det var så! :)

Ps Noterbart var att jag fick svar på mitt mejl redan 20 minuter efter det att jag skickat det! Måste vara rekord? :D Ds

Postad 02 april 2007 - 17:58

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ja, för en gång skull hade man tur. Köpte boxen och band mig för Medium-paketet i 24 månader i januari i år. 1 & 3/4 år kvar med 159:- då :D (Om dom inte hittar på några dumheter)

Och Viasat Sport 1, som skulle kosta extra, finns fortfarande kvar. Man kan ju hoppas på att det är en bugg i boxen som gör att kanaler bara kan läggas till, inte tas bort :)

Redigerat av sirn, 02 april 2007 - 17:59.

Postad 02 april 2007 - 17:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Ja, för en gång skull hade man tur. Köpte boxen och band mig för Medium-paketet i 24 månader i januari i år. 1 & 3/4 år kvar med 159:- då :D (Om dom inte hittar på några dumheter)

Och Viasat Sport 1, som skulle försvinna, finns fortfarande. Man kan ju hoppas på att det är en bugg i boxen som gör att kanaler bara kan läggas till, inte tas bort  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Viasat sport 1 skulle inte försvinna förrän 1 juni har jag för mig.

Postad 02 april 2007 - 18:02

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Skumt, min låda sa bestämt att det tillkommit X antal tjänster och att 1 tagits bort. Undrar vad som försvann om det inte var Viasat Sport 1???

Postad 02 april 2007 - 18:43

KingT
  • KingT
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Den 1 Juli utgår Viasat Sport 1! Inte idag eller i juni! :)

Redigerat av KingT, 02 april 2007 - 18:44.

Postad 02 april 2007 - 19:47

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Har missat det. Ber fruktansvärt mycket om ursäkt för att jag har annat att göra ibland.

Nu förstår jag inte alls. "Annat att göra ibland"?? Det låter helt obegripligt :D

<{POST_SNAPBACK}>

Åjo, något annat måste man väl göra. Köpa en Logitch Harmony 1000, som jag gjorde idag t ex... :D

Den 1 Juli utgår Viasat Sport 1! Inte idag eller i juni! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag abbonnerar redan på Viasat Sport 2 och 3, så för mig blir de ingen skillnad. Jag har iaf för mig att jag betalar 59 spänn för de två kanalerna. 1:an utgår ju inte helt och hållet. Den kommer att ingå i paketet med 2:an och 3:an.

Redigerat av Tompa123, 02 april 2007 - 19:51.

Postad 02 april 2007 - 21:11

Johnny_R
  • Johnny_R
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

IDIOTISKT att man måste formatera - och helt radera Hårdisken för att fixa detta problem, speciellt som det inte finns någon som helst möjlighet att flytta program man vill spara till en extern dator eller hd.

Asså kan man inte koppla in USB´n till datorn och överföra filer till hårddisken på datorn?

Postad 02 april 2007 - 22:32

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Tryck på Info-knappen tre gånger i rad, så dyker info-menyn upp. Därifrån kan man stega ned till "Signal-info" och trycka på OK, så dyker inforutan för signalkvalitet och bitfel upp.

Man kan byta kanal med upp/ned-knapparna medan inforutan är uppe. Man behöver alltså inte stänga den om man vill undersöka mottagningskvaliteten på flera kanaler. Matar man däremot in en kanal med sifferknapparna så stängs inforutan.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tack gjorde som du beskrev. Fick fram 18% signalstyrka, 86% signalkvalitet på TV1. TV8 fick jag 8 % signalstyrka, 82% signalkvalitet. Är dessa värden ok?

Postad 02 april 2007 - 23:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Skumt, min låda sa bestämt att det tillkommit X antal tjänster och att 1 tagits bort. Undrar vad som försvann om det inte var Viasat Sport 1???

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag vad som försvann.

"Från och med den 2 april utgår kanalen Zone Club."

Se hela pressmeddelandet här (pdf).

Postad 03 april 2007 - 01:48

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Nu är det dags att sova. Har hållit på med nya fjärren(Logitech Harmony 1000 - det blev den till slut). En sak är säker. Den medföljande fjärrkontrollen är inte mycket att ha. Nu funkar kommandona mycket bättre. :)

Eftersom jag inte är van med multifjärrisar blir det en hel del micklande med den nya leksaken i morgon. Men sånt är ju roligt. ;)

Skall bli skönt att ha favvisarna i multin i stället, så att man inte behöver programmera om dem varje gång man drar ur sladden till Samsungboxen...

Postad 03 april 2007 - 12:24

grebo11
  • grebo11
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nu är det säkert redan berört - men som gammal UPC:are hade jag redan TV3 och TV6. Igår - lagom för ER märkte jag att TV3 försvunnit från kanalplatsen. Eftersom jag läst tråden misstänkte jag att det hade att göra med att de träffat avtal. Om någon annan råkar på problemet så löses detta med en ny kanalsökning.

Litet tips bara. :-)

/G

Postad 03 april 2007 - 14:39

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Ja, för en gång skull hade man tur. Köpte boxen och band mig för Medium-paketet i 24 månader i januari i år. 1 & 3/4 år kvar med 159:- då :P (Om dom inte hittar på några dumheter)

Och Viasat Sport 1, som skulle kosta extra, finns fortfarande kvar. Man kan ju hoppas på att det är en bugg i boxen som gör att kanaler bara kan läggas till, inte tas bort  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Själv gjorde jag det i förra veckan efter pressmeddelandet. Men det står 159 på mitt kontrakt så får alla andra behålla det priset får förhoppningsvis jag också det.

40 kr x 24 mån blir ju 960 kr så då kostade boxen bara runt tusenlappen. Alltid bra med lite självbedrägeri som får det att verka billigare :)

Postad 03 april 2007 - 15:38

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tack gjorde som du beskrev. Fick fram 18% signalstyrka, 86% signalkvalitet på TV1. TV8 fick jag 8 % signalstyrka, 82% signalkvalitet. Är dessa värden ok?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Comhems support så är medelvärdet för signalstyrkan 43% och om signalkvaliteten ligger på runt 90% är det mycket bra. Jag har även pratat med Samsungs support och där säger dom att om man har en signalkvalitet på över 70% är det helt okej.

Postad 03 april 2007 - 18:54

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Enligt Comhems support så är medelvärdet för signalstyrkan 43% och om signalkvaliteten ligger på runt 90% är det mycket bra. Jag har även pratat med Samsungs support och där säger dom att om man har en signalkvalitet på över 70% är det helt okej.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok då ligger man ju safe när det gäller signalkvalitet men signalstyrkan verkar oroväckande låg tycker jag, tur att det inte är en analogsignal. :P

Postad 04 april 2007 - 10:51

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Själv gjorde jag det i förra veckan efter pressmeddelandet. Men det står 159 på mitt kontrakt så får alla andra behålla det priset får förhoppningsvis jag också det.

40 kr x 24 mån blir ju 960 kr så då kostade boxen bara runt tusenlappen. Alltid bra med lite självbedrägeri som får det att verka billigare  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här! ;) Självbedrägeri när man köper prylar är alltid bra!

Fick boxen i måndags, pluggade glatt in den, matade in Nät-ID etc. Funkade klockrent! Hade ca 47% signalstyrka och ca 90% signalkvalitet. Testade att via EPG programmera inspelning av ett program. Startade som det skulle samtidigt som jag kunde titta på andra kanaler, helt enligt spec. Sedan kom det tråkiga. 20 min in i inspelningen: Svart tv-skärm och totalhängd box. Inga fjärrknappar eller knappar på framsidan på boxen fungerade. Testade att stänga av på strömbrytare på baksidan, vänta en minut och starta igen, men icke. Enda som hände efter omstart var att tre röda lampor lyste på fronten; den vid standby-knappen, REC, samt en annan röd symbol kl 9 vid den runda knappen till höger.

Drog sedan ut strömsladden, väntade ett par minuter, satte i den igen och startade upp. Samma skit. Drog ut strömsladden, väntade i över en timme (!) och startade upp. Nu startar boxen! Misstänker HD-strul och går in i menyn för att testa att formatera disken. Den börjar formatera, men efter ett par minuter hänger den sig och allt blir svart igen.

Ringer ComHem och beskriver situationen och de inser direkt att boxen är trasig och erbjuder sig att skicka ut en ny. Jag talar om att jag inte vill vänta på att de fått tillbaks den trasiga boxen innan de skickar ut den nya, och kundservice går med på att skicka ny box plus fraktsedel till den gamla direkt. Återstår att se om den kommer idag eller hur många dagars lev.tid det blir.

Under tiden kunde jag inte hålla mig, utan skruvade isär den trasiga boxen, monterade ur disken, samt anslöt denna till min vanliga PC via en IDE->USB-adapter. Disken hittades snyggt och prydligt. Två FAT32-partitioner, en 500MB och en 145GB. Båda helt tomma. Testade att formatera om den lilla, samt skapa kataloger och filer på båda. Körde chkdsk på båda. Inga fel alls funna. Felet torde därför ligga i pgmvaran eller andra kretsar. Noterade också att disken var hyfsat prydligt upphängd i gummibussningar mellan skruvar och fästpunkter för att minska vibrationer. Tog även ett par bilder på hur den såg inuti. Moderkortet var märkt med följande:
MODEL: DCB-P850X
CODE: MF41-00240A
REV: 6.0
DATE: 06.05.25

///DM

Postad 04 april 2007 - 12:27

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Va! va de 645 mb hårddisk?
Har du lagt upp bilderna?

Postad 04 april 2007 - 12:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Va! va de 645 mb hårddisk?
Har du lagt upp bilderna?

<{POST_SNAPBACK}>

näää 145GB + 500MB skrev han. Det är väl en 160GB som sitter i.

Redigerat av distortion2, 04 april 2007 - 12:30.

Postad 04 april 2007 - 12:58

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Nejnej. Två partitioner på samma disk om 500 MB + 145 GB. :D
Edit: Såg nu att distortion2 redan svarat...

Jag har inte lagt upp någon bild. Kan man göra det direkt här i forumet kanske?

///DM

Redigerat av Unregistered514eb353, 04 april 2007 - 12:59.

Postad 04 april 2007 - 14:47

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Nejnej. Två partitioner på samma disk om 500 MB + 145 GB:D

///DM

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl ladda upp bilderna till någon bildbank nånstans, t.ex. http://www.mypix.se/ och sen får du länka till bilderna här.

Postad 04 april 2007 - 14:55

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Jag är mest intresserad av hur Comhem kommer reagera om de upptäcker att du varit inne o grävt i boxen o hur detta kan komma att påverka din reklamationsrätt...

Postad 04 april 2007 - 16:09

Rolandsson
  • Rolandsson
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag är mest intresserad av hur Comhem kommer reagera om de upptäcker att du varit inne o grävt i boxen o hur detta kan komma att påverka din reklamationsrätt...

<{POST_SNAPBACK}>

Haha,ja jag tänkte detsamma. Jag skulle inte chansat och öppnat boxen.

Postad 04 april 2007 - 19:10

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Haha,ja jag tänkte detsamma. Jag skulle inte chansat och öppnat boxen.

<{POST_SNAPBACK}>

Sällar mig till den funderande skaran. Hoppas att du inte får några problem med att du har öppnat boxen. Även jag är förresten intresserad av bilderna. :D

Redigerat av Tompa123, 04 april 2007 - 19:10.

Postad 04 april 2007 - 19:30

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Undrar om det skulle funka att trycka i en lite större disk? Man kanske skulle ta och prova. :-)

Postad 04 april 2007 - 20:03

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Undrar om det skulle funka att trycka i en lite större disk? Man kanske skulle ta och prova. :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag misstänker att största storleken är 250GB, eftersom det verkar som om det är den största storleken som en USB-disk får ha. Bara en vild gissning. :D

Jag har alltså ändrat mig. Jag funderade ju på att klämma in en 500 gigare tidigare. Den tanken har jag skrinlagt nu...

...nästan iaf. :D

Redigerat av Tompa123, 04 april 2007 - 20:05.

Postad 04 april 2007 - 20:13

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
så då har jag fått hem min box.

Mycket nöjd måste jag säga, många fina funktioner.

grejer bara, om jag tar mig en titt på signal styrka och kvalite så ligger styrkan på 0% men kvaliten på runt 90-95% låter de ok?

Och sen inspelningsdelen, när jag ska välja time shift, så när jag tyrcker på "play pause" knappen så händer de ingenting, någon som har en aning hur denna funktion fungerar?

Postad 04 april 2007 - 21:14

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

så då har jag fått hem min box.

Mycket nöjd måste jag säga, många fina funktioner.

grejer bara, om jag tar mig en titt på signal styrka och kvalite så ligger styrkan på 0% men kvaliten på runt 90-95% låter de ok?

Och sen inspelningsdelen, när jag ska välja time shift, så när jag tyrcker på "play pause" knappen så händer de ingenting, någon som har en aning hur denna funktion fungerar?

<{POST_SNAPBACK}>

Signalstyrka och kvalitet ska ligga på 48-50 respektiv runt 90. 0% låter konstigt.

Och timeshift ska fungera om du i direktsändning trycker på "Play/Pause". Då ska den pausa. Om du trycker "Play/Pause" igen ska den spela från där du pausade. Trycker du på "Stop" försvinner allt för alltid. Knapparna sitter ju precis bredvid varandra så titta noga vad du trycker på. Kolla också att du tryckt på "STB" så fjärren verkligen funkar till boxen.

Hoppas att du inte har strul med boxen. Kanske är det fjärren som inte funkar som den ska. Kanske kan man timeshifta med "Play/Pause"-knappen som sitter på boxen.

Postad 05 april 2007 - 10:20

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
nu förstår jag mig time shift, hag höll på att spela in och då funka ju inte funktionen.
Grymt nöjd med boxen, ingar problem med den, tycker inte den låter mycket heller.

Enda som e knas e ju de där med signalstyrkan, men bilden e ju bra så fa fan.

Spelande in ett par grejer inatt och inga problem där.

Postad 05 april 2007 - 11:31

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

nu förstår jag mig time shift, hag höll på att spela in och då funka ju inte funktionen.
Grymt nöjd med boxen, ingar problem med den, tycker inte den låter mycket heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att det fungerar. Det vore ju bra att kunna timeshifta i pågående inspelning också (kallas chase-play?), men tyvärr går inte det. Om det beror på mjukvaran kan man ju hoppas på att Samsung fixar till det till nästa(?) uppgradering.

Kul också att du hör till dem som är nöjd med boxen. Jag hör också till den skaran. Undrar om det är dags att uppgradera boxens prisjaktsbetyg. Nog förtjänar den väl mer än de sju komma någonting som den har nu?

Postad 05 april 2007 - 15:12

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har märkt ett skumt fenomen... (kanske nämnt det tidigare) . När det inte finns nån programinformation vilket tyvärr händer ibland, då funkar av nån konstig anledning inte heller timeshift... Hände t ex igår kväll på bolibompa.

Postad 05 april 2007 - 15:50

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Min nyinförskaffade box levde farligt igår. Har haft den i två dagar...
Igår när vi sätter igång hänger den sig, inget fungerar. En röd lampa lyser, som om boxen spelar in. Drar ur sladden och väntar tio minuter. Lite bättre nu. Får bild men kan inte byta kanaler med ch+ och ch- utan måste stega i kanallistan. Tålamodet är inte stort och boxen var på väg ut genom rutan. Kommer fram till att bara vissa knappar fungerar på fjärren. Inga siffror funkar bla så jag kan inte återställa boxen, går ej att trycka in pin kod. Efter lite meck går jag in på radiokanal listan. Då helt plötsligt fungerar alla knappar och jag återställer snabbt som attan boxen. Efter detta fungerar den som vanligt igen. Dock har signalstyrkan minskat ca 10%. Undrar varför?...
Känns som kvalitet..... :D

Postad 05 april 2007 - 21:15

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det fanns inga som helst plomberingar och jag betvivlar att de tar till fingeravtryck för att se var i boxen man varit.. :D

Pratade med dem idag och de fick tillbaka den trasiga boxen i morse och enligt uppgift kommer den nya att skickas på tisdag. Sabla helger...

///DM

Postad 05 april 2007 - 21:17

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag misstänker att största storleken är 250GB, eftersom det verkar som om det är den största storleken som en USB-disk får ha. Bara en vild gissning. :D
<-klipp->

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte en USB-disk, det är en Ultra-ATA. Det torde således vara boxens BIOS (eller vad som nu styr sådant på digitalboxar) som ev begränsar storleken.

///DM

Postad 05 april 2007 - 21:23

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Nejnej. Två partitioner på samma disk om 500 MB + 145 GB:D

///DM

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl ladda upp bilderna till någon bildbank nånstans, t.ex. http://www.mypix.se/ och sen får du länka till bilderna här.

<{POST_SNAPBACK}>

Bild upplagd på http://i43.photobuck...IM0365_1024.jpg. Disken är inte med på bilden då jag plockade ur den tillfälligt. Kompletterar med det senare.

///DM

Postad 07 april 2007 - 12:35

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

<-klipp->

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte en USB-disk, det är en Ultra-ATA. Det torde således vara boxens BIOS (eller vad som nu styr sådant på digitalboxar) som ev begränsar storleken.

///DM

<{POST_SNAPBACK}>

De USB-diskar som jag syftade till ---> var just "Ultra-ATA"-diskar(HDD med USB-anslutning). Därför mistänker jag att det finns en begränsning i BIOS, eller i programvaran som gör att 250GB är största storleken som en disk får ha. Visst kan det vara en skillnad mellan IDE-anslutningen och USB dito. Man kan ju hoppas att det är så.

I så fall blir det 500+ gigare i boxen. För min är "konstant" full. :)

Redigerat av Tompa123, 07 april 2007 - 23:04.

Postad 09 april 2007 - 07:53

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vad som händer om man har schemalagt en inspelning och hårddisken blir full under denna? Jag ska spela in allsvensk fotboll idag och någon idiot har lagt in sändningstid från 14.50 till 21.50 i EPG-guiden. Disken räcker åt matchen men inte åt dom 7 timmarna som ligger i guiden.

Blir väl att ställa in tiden manuellt men det var ju inte riktigt det som var meningen med en pvr-box.

Postad 09 april 2007 - 09:50

sirn
  • sirn
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vad som händer om man har schemalagt en inspelning och hårddisken blir full under denna? Jag ska spela in allsvensk fotboll idag och någon idiot har lagt in sändningstid från 14.50 till 21.50 i EPG-guiden. Disken räcker åt matchen men inte åt dom 7 timmarna som ligger i guiden.

Blir väl att ställa in tiden manuellt men det var ju inte riktigt det som var meningen med en pvr-box.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle inte chansa på att det funkar. Programmera in med guiden och gå sen in och ändra sluttiden på timerinspelningen. Enklast så.

Klaga på Guiden hos ComHem, vi betalar mycket pengar varje månad bl a få tillgång till Guiden och den är ofta felaktig eller ouppdaterat. Ju fler som klagar desto större är chansen att dom inser att dom måste göra något åt det.

Redigerat av sirn, 09 april 2007 - 10:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.