MVH Flingan
Klipsch Reference RF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(31)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-35
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12
(Subwoofers)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-8
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS3 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-7
(Centerhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-25
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-25
(Centerhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch KS-525 THX
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10
(Subwoofers)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Cinema 10
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB75
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy B3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy C-2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-1 (st)
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-2
(Golvhögtalare)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-3
(Golvhögtalare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Klipsch KW-120 THX
(Subwoofers)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB15
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-10
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch KA1000 THX
(Slutsteg)
|
4
|
(2)
|
18 990:- | |
Klipsch Reference RF-83
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-51
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-64
(Centerhögtalare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-62
(Centerhögtalare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-52
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB81
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-42
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Pro-Ject Debut III SE
(Skivspelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-52
(Golvhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62
(Golvhögtalare)
|
2
|
(28)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82
(Golvhögtalare)
|
1
|
(51)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 SE
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-52
(Centerhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy Sub 12
(Subwoofers)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RSW-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-12D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10D
(Subwoofers)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RPW-10
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Palladium P-39F
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-300D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-500D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WB-14
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WC-24
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-34
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WS-24 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-5502-W (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(26)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-7 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-42 II
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62 II
(Golvhögtalare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62 II
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-310
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-115
(Subwoofers)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-62 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-15M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-160M
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-260F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch R-4B
(Soundbar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 03 March 2008 - 17:39
MVH Flingan
Postad 04 March 2008 - 09:21
Jag skiljer iofs mellan extremerna åxå, men kan inte säga generelt mellan märkens alla modeller. Har faktiskt gått på en nit just på NAD-Denon (äldre modell). Troligen hör man även skillnad på en gammal Rotel och en gammal NAD, men skillnaden i enbart slutstegen tytcker jag inte är särskilt stor och blint utan direkt A-B hävdar jag att det är väldigt svårt.Jag håller med om att rummet är den största faktorn som påverkar ljudet. Men det där med slutsteg kan jag inte hålla med om. Antar att jag har rätt mycket mer vässade öron än dig då, för jag kan utan problem blindtesta ut om det är NAD eller Denon, Vincent eller Cambridge. Som exempel. Sedan vad som är "bäst" låter jag vara en preferens upp till var och en, det beror ju på vilket ljud man är ute efter. Men att skilja dem åt i ett blindtest gör jag mycket enkelt.
My point - Stora lyftet med slutsteg får man om man saknar kraft. Innan man jagar övriga nyanser så torde det finnas annat att fokusera på.
Vore kul att veta med vilken utrustning (inkl försteg) som du jämfört olika steg och vad du kommit fram till.
Postad 04 March 2008 - 14:46
Klipsch - Hittar inte inlägget just nu, men om jag minns rätt så var det 4-5 förstärkare, men bara 2 som var slutsteg(?). Vidare så missade jag nog att det var en blindtest med kalibrerade steg. Kanske har jag för dåligt minne, missade infon eller att det inte stod riktigt klart.
Postad 05 March 2008 - 00:28
vill ni debbatera det så har det funnits en tråd för detta, men här ser vi till att ha klipsch med i det relevanta... och blind tester är allt annant än relevant..
Tackar dragon lord för påminnelsen ..välbehövlig verkligen...
edit: stavning
CG-47/Founder
Redigerat av Unregistered1113, 05 March 2008 - 00:40.
Postad 05 March 2008 - 05:59
Ska försöka ta mig tid nån dag att provspela RF62orna hos en kompis som har en Primare I21 och ett par B&W 683. Ska bli kul att dels höra hur mina låter i hans mycket större rum, hur de låter med en riktig förstärkare och hur de låter mot B&Werna.
Postad 08 March 2008 - 23:20
Sedan så har jag även lyssnat på Klipsch F3 och F2 och där skiljer det en del i klangligt mellan dessa två modeller, mer än jag upplevde mellan modellerna i RF-serien. F3orna spelar en liten aning mindre ljust (mer neutral diskant återgivning)än högtalarna i RF-serien enligt mina öron och F2orna har ännu lite mindre ljust ljud än F3. Upplever man generellt att RF-serien har en för ljus diskantåtergivning så bör man ge F3 och F2orna en chans där framförallt F2ornas diskant knappast kan upplevas som ljus. Tex Canton GLE 409 har lite ljusare diskantåtergivning jämfört emot F2orna och GLE409 spelar mycket neutralt och öppet i mina öron och i jämförelse med annat.
Det lutar hur som helst åt ett par F3 eller F2 med center för egen del.
Postad 09 March 2008 - 22:20
Då har vi HELT olika åsikter.Med tanke på hur mycket slutsteget påverkar ljudet tror jag inte det spelar så väldigt stor roll vad du väljer.
Själv skulle jag köpt ett beg för omkring 1500-2000:-.... om nu kraften är det som är problemet.
Konstigt påstående faktiskt, då valet av slutsteg kan vara helt avgörande för ljudet.Min åsikt är att rummet är det som överlägset mest påverkar ljudet. Därefter kommer högtalarna följt av ljudkälla och försteg. En bra bit därefter slutsteg och efter det kan man börja fundera på kablage. Självklart förutsätter det att slutsteget i fråga kan hantera högtalarna. (Tar man ett steg från en klockradio så kommer det självklart inte att låta bra. Dessutom bör det vara "rätt" konstruerat.)
Alltså - helt avgörande är enligt min mening i första hand rummet och högtalarna och slutsteg LÅNGT därefter.
Då jag blindtestat slutsteg så har jag bara fått det än mer bekräftat. För min "normala hörsel" är det i alla fall svårt att särskilja två bra slutsteg. I de fall det går är det dessutom inte alltid så lätt att säga vilket som är bättre. (Japp, jag har åxå tyckt att det var stor skillnad på slutsteg - tills jag kaxigt antog en blindtest. Nu är jag mer försiktig. Visst finns det skillnader, men i de flesta fall är de rätt små.)
Håller med om det kan vara svårt att skilja slutsteg. Men det beror också på hur man lyssnar. Man får lyssna mycket efter dynamik och bas. Jag tycker själv det är svårt att höra skillnader vid vanlig lyssning. När man spelar på rejält brukar dock skillnaderna bli klart märkbara. Vissa börjar gröta ihop, dista och låta allmänt illa när de börjar bli pressade. En del steg som har betydligt längre watt specc (rms) kan ibland slå ut sådanna med högre. Beror väl på hur konstruerade de är.
Köpte ett Primare A30.2 nyligen. Mest för att matcha PRE30 försteget. Hade nad c272 innan.
Postad 24 March 2008 - 23:21
då undrar jag med vilken typ av kabel jag bör använda till dessa
jag använder mig av "supra" kablar till allt annat, men behöver jag använda
så dyra kablar till S3 högtalarna ?
lämna gärna tips/förslag
vad använder du ?
erfarenheter
MVH
Postad 25 March 2008 - 18:32
Postad 26 March 2008 - 12:25
står det att dom bör stå ca 60 cm från väggarna
men hur ska jag mäta detta ?
är det från bak kanten sant sidan av högtalaren ?
tips/förslag ?
MVH
Postad 26 March 2008 - 12:29
Lycka till.
Founder
hur är det med måtten, enligt bruksanvisningen man får med till högtalarna i mitt fall F3
står det att dom bör stå ca 60 cm från väggarna
men hur ska jag mäta detta ?
är det från bak kanten sant sidan av högtalaren ?
tips/förslag ?
MVH
Ja det är då från bak på högtalaren som du ska mäta
//Founder
Postad 26 March 2008 - 14:03
Vill bli medlem i klipsch klubben med.Har tittat på RF 52, RC 52, RS 42 +velodyne cht 12r.
Eller F2, C2, S2 +velodyne cht 12r.
Jag gillar när det är ös i ljudet å även bas så därför borde ju f2 serien passa men jag gillar även fint å detaljrikt ljud.
Behöver hjälp att bestäma mig kom gärnqa med mycket synpunkter är inte så insatt i klipsch högtalare har alltid kört kef förut men har fastnat för klipsch nu.Har för övrigt en Onkyo TX-SR805 förstärkare om det kan hjälpa i era val till mig.
Å är så sugen på att få lägga upp bilder här på mina grejer sen.
Tackar på förhand för all hjälp hoppas att ni fattar vad jag menar svårt att förklara men jag har fastnat för f2 serien
Postad 26 March 2008 - 14:11
Hej!
Vill bli medlem i klipsch klubben med.Har tittat på RF 52, RC 52, RS 42 +velodyne cht 12r.
Jag gillar när det är ös i ljudet å även bas så därför borde ju f2 serien passa men jag gillar även fint å detaljrikt ljud.
Behöver hjälp att bestäma mig kom gärnqa med mycket synpunkter är inte så insatt i klipsch högtalare har alltid kört kef förut men har fastnat för klipsch nu.Har för övrigt en Onkyo TX-SR805 förstärkare om det kan hjälpa i era val till mig.
Tackar på förhand för all hjälp hoppas att ni fattar vad jag menar svårt att förklara men jag har fastnat för f2 serien
jag har med onkyo 805, men har F3 och är grymt nöjd
Postad 26 March 2008 - 16:39
Hej!
Välkommen til klubben, ja bilder det gillar vi...
//Founder
Postad 26 March 2008 - 20:09
Redigerat av bananplanta, 26 March 2008 - 20:09.
Postad 26 March 2008 - 21:43
Redigerat av Bjebb, 26 March 2008 - 21:45.
Postad 26 March 2008 - 22:36
Tackar men jag har läst runt lite här å vissa påstår att rf52 är skrikiga å diskantiga jag gillar bas å gött tryck.
Är det något som stämmer eller annars blir det nog rf serien den är snyggare än f2 serien.Tacksam för svar plus mera tips på andra högtalare i samma kprisklass eler något dyrare har ju inte hur mycket pengar som helst.Men lutar väl åt rf 52 dom verkar ju bra
Postad 27 March 2008 - 09:30
MVH Flingan
Postad 27 March 2008 - 09:54
Tror den är bättre hade den uppsat när jag var å lyssnade riktigt gott bas djup i den.
Tacsam för synpunkter som sagt är inte så haj på detta men lägger nog en beställning snart:)
ÄLSKAR KLIPSCH
Redigerat av pjay1, 27 March 2008 - 09:55.
Postad 27 March 2008 - 13:49
MVH Flingan
Postad 27 March 2008 - 18:09
Postad 28 March 2008 - 01:37
Inte dom dyraste har inte riktigt råd på hifihuset rekommenderar dom Monster Cable MCX 1s Biwire är den nåt att ha.Men helst skulle jag ju vilja ha en bra hyfsta billig terminerad kabel någon med tips.
Postad 28 March 2008 - 11:36
MonsterCable är ju alltid bra, ta även en titt på Audioquest...
MVH Flingan
Postad 28 March 2008 - 20:27
Postad 29 March 2008 - 00:33
//Founder
Postad 29 March 2008 - 09:26
Postad 29 March 2008 - 12:30
Postad 29 March 2008 - 13:53
Men bara du får hem grejerna så är jag övertygad om att du blir nöjd, har själv haft 52orna hemma och provlyssnat och de låter riktigt bra.
Postad 29 March 2008 - 14:17
MVH Flingan
Postad 29 March 2008 - 14:51
När jag köpte mina RF35 för ett antal år sen var det lika mycket väntan och krångel.
Postad 29 March 2008 - 15:12
Postad 29 March 2008 - 15:17
jag hoppas verkligen dom håller tiden ...annars ligg på som bara den...för detta är inte acceptabelt....och du se till att du får en vettig kompensation ..för säger man en tid får man vackert hålla den...
för det måste ju drabba återförsäljarna här så dom får i sin tur ta det min sin levrantör...och någonstans måset ju även dom betala för förseningen ...så stå på dig ...
//Founder
Postad 29 March 2008 - 15:21
Ringde idag han sa att han skulle beställa dom från danmark å att dom kom nog till dom undervedckan ?
ja dom har nog fattat galoppen nu....bra isf....där tycks det fungera Ok...och bör gå fort som bara den..
bara att hoppas nu då...för det är ett gissel detta med levrantörer...så trist ....
//Founder
Postad 29 March 2008 - 15:44
Postad 29 March 2008 - 16:31
Ringde idag han sa att han skulle beställa dom från danmark å att dom kom nog till dom undervedckan ?
Sa de till mig med. Efter en vecka kom de fram till att de inte fanns i lager i Danmark, då fick de ta från Holland istället, det tog 3-4 veckor längre tid av nån anledning.
Kör 2x4kvmm billig Clas Ohlson kabel till min center. Låter ljuvligt
Postad 30 March 2008 - 10:13
Postad 01 April 2008 - 19:21
Tackar för tipset men det blev inte riktigt som jag planerat... For förbi en kompis när han hande Dynaudio Focus 220 på besök och dessa i kombination med Rotel lät i mina öron riktigt riktigt bra så det hela slutade med att Klipsch arsenalen flyttade ner till Strövelstorp och Dynaudio Focus 220, Focus 200C, Audience 42W samt ettVincent tycker jag passar bra till klipsch. Kör själv med Vincent sp-331 som lämnar riktigt bra med driv till mina RF82. Ett sånt steg borde du kunna få för kanske 4000.- begagnat. Kostar ca 8.500 nytt.
Rotel 1095 fick flytta in istället.
Så jag antar att detta får bli mitt tack och adjö till Klipsch klubben.
Postad 01 April 2008 - 21:07
Tackar för tipset men det blev inte riktigt som jag planerat... For förbi en kompis när han hande Dynaudio Focus 220 på besök och dessa i kombination med Rotel lät i mina öron riktigt riktigt bra så det hela slutade med att Klipsch arsenalen flyttade ner till Strövelstorp och Dynaudio Focus 220, Focus 200C, Audience 42W samt ettVincent tycker jag passar bra till klipsch. Kör själv med Vincent sp-331 som lämnar riktigt bra med driv till mina RF82. Ett sånt steg borde du kunna få för kanske 4000.- begagnat. Kostar ca 8.500 nytt.
Rotel 1095 fick flytta in istället.
Så jag antar att detta får bli mitt tack och adjö till Klipsch klubben.
ajdå...vad trist , men du är alltid välkommen om du skulle ändra dig igen..
//Founder
Redigerat av Unregistered1113, 12 April 2008 - 21:58.
Postad 08 April 2008 - 13:36
MVH Flingan
Postad 08 April 2008 - 22:04
Postad 11 April 2008 - 07:25
Kan bara hålla med de 2 svaren över mig! dock Motin, vars har bilderna tagit vägen?
Har flyttat till hus så jag håller på och dolar och ställer iordning allt. Nya bilder kommer upp snart
Kan bara hålla med om Jamos/Klipsch centrallager i Holland.. skitdåligt, och det är inte HifiHusets fel.
Tog e j-vulsk tid att få min RW12D som jag beställde 1 vecka innan jul.. tog nästan 2 månader att få den..
Redigerat av Motin, 11 April 2008 - 07:31.
Postad 11 April 2008 - 15:09
Har flyttat till hus så jag håller på och dolar och ställer iordning allt. Nya bilder kommer upp snart
, tackar för visat intresse !
Ah alright, dedikerat biorum o så då?
Efter lång väntan går jag äntligen med i klubben! RF52 och Marantz SR7002 inköpt, RS52 och RC52 kommer i slutet av denna månad.. och mest troligt en RW-10D framöver... tänkte att det är då skönare att få lite av grejorna då jag ändå gjort upp affären och rabatt och så spelar det ingen roll, så länge man får ha Klipsch så är jag nöjd:)
Så just nu avnjuter man av RF52ornas sköna klang i stereo, 7002:an är helgrym måste jag säga... spöar Onkyo och H/K varje dag i stereo.
Bilder kommer då jag fixat iordning lite mer har nyinflyttat så vill hellre dra upp rediga bilder än några halvtaskiga
Postad 11 April 2008 - 15:35
Postad 12 April 2008 - 21:55
mvh Founder
Redigerat av Unregistered1113, 12 April 2008 - 21:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
45 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?