Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta Àmne
Postad 28 September 2007 - 00:02
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Nu har jag en sak till som jag funderar pÄ.
Under en pÄgÄende uppspelning sÄ skulle jag vilja kunna se hur lÄngt in i sjÀlva uppspelningen jag har kommit. Man kan trycka pÄ pause eller info knappen, men den enda infon man ser dÄ, det Àr i procent hur lÄngt in i uppspelningen man har kommit.
Jag skulle vilja se i minuter och sekunder.
Postad 28 September 2007 - 06:49
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
AnvÀndare
-
-
177 inlÀgg
Under en pÄgÄende uppspelning sÄ skulle jag vilja kunna se hur lÄngt in i sjÀlva uppspelningen jag har kommit. Man kan trycka pÄ pause eller info knappen, men den enda infon man ser dÄ, det Àr i procent hur lÄngt in i uppspelningen man har kommit.
<{POST_SNAPBACK}>
Har för mig att du ser det om du trycker pÄ 'Play' för att plocka fram tidslinjen högst upp. /Daniel
Postad 28 September 2007 - 07:54
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Om du anvÀnder MyStuff sÄ kan du trycka pÄ OK/Info knappen under uppspelning och fÄr dÄ lite olika info, bland annat fÄr du en stapel som visar hur lÄngt du set av programmet.
Postad 28 September 2007 - 10:54
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
LĂ€rjunge
-
-
285 inlÀgg
Om jag t ex vill klippa ut/kopiera nÄgot frÄn tv-programmet Idol till en egen fil och spara i en sÀrskild mapp sÄ har jag mÀrkt att det inte fungerar sÄ bra med My Stuff. Man mÄste klicka sig till orginalarkivet för att kunna byta namn mm men sen nÀr man gÄr in i vanliga arkivet sÄ stÄr det ett annat namn likvÀl??? NÄgon med lite tips om detta?
Sen Àr jag ruskigt trött pÄ den dÄliga EPG:n man har just nu. Om jag gör allt det dÀr krÄnglet som DVB Geek o ni andra duktiga killar tipsat om fÄr jag dÄ mer info om filmer och annat eller Àr det bara det att EPG:n rÀcker lÀngre Àn ett dygn??
för övrigt borde det nÀstan finnas en My Stuff trÄd
Postad 28 September 2007 - 12:26
Rob74
-
Rob74
-
AnvÀndare
-
-
101 inlÀgg
Jag börjar bli grymt irriterad pÄ att Topfield inte slÀpper en uppdaterad firmware - att köra 2.84:an kÀnns som ett vÀldigt dÄligt alternativ. Jag har stora problem med "ingen sÀndning eller kodad" samt "sÀtt in kortet". Kanske var det inte en sÄ bra idé att be dem lÀgga ut 2.84 igen, kan hÀnda att de nöjer sig med det.... 3.00 gav mig i inga större problem - ja, förutom med Boxers nya EPG-data dÄ. Grrr...
/Robban
Postad 28 September 2007 - 22:56
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
Jag börjar bli grymt irriterad pÄ att Topfield inte slÀpper en uppdaterad firmware - att köra 2.84:an kÀnns som ett vÀldigt dÄligt alternativ. Jag har stora problem med "ingen sÀndning eller kodad" samt "sÀtt in kortet". Kanske var det inte en sÄ bra idé att be dem lÀgga ut 2.84 igen, kan hÀnda att de nöjer sig med det.... 3.00 gav mig i inga större problem - ja, förutom med Boxers nya EPG-data dÄ. Grrr...
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med gammal FW pÄ TF5000PVRt och har ocksÄ just nu, senaste veckan eller sÄ, stora problem med "ingen sÀndning eller kodad". Jag Àr alltsÄ inte sÄ sÀker pÄ att de problem du har beror pÄ din firmware.
Postad 29 September 2007 - 08:40
Rob74
-
Rob74
-
AnvÀndare
-
-
101 inlÀgg
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med gammal FW pÄ TF5000PVRt och har ocksÄ just nu, senaste veckan eller sÄ, stora problem med "ingen sÀndning eller kodad". Jag Àr alltsÄ inte sÄ sÀker pÄ att de problem du har beror pÄ din firmware.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, jag börjar ocksÄ tro att det har med nÄgot annat att göra. Speciellt Àr den en mux som strular för mig, den dÀr kanal 5 mfl. ligger. /Robban
Postad 29 September 2007 - 12:31
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Ăr det nĂ„n som kan nĂ„tt om Media streamers hĂ€r pĂ„ trĂ„den?
Dom brukar ju ofta ha en USB-host och trÄdlöst nÀtverk. Det skulle ju vara guld om man kunde kompletera sin Toppy med en media streamer (inklusive DVD), om den skulle kunna koppla in sig i Toppyns USB urtag och kunna vara "gateway" till Toppy.
Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet om hur media streamers brukar funka? Skulle det kunna gĂ„? gör man det via PC'n mĂ„ste man ju ha altair, toppy dyker ju inte upp som en extern enhet direkt man ansluter den.
Postad 29 September 2007 - 15:16
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, jag börjar ocksÄ tro att det har med nÄgot annat att göra. Speciellt Àr den en mux som strular för mig, den dÀr kanal 5 mfl. ligger.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Ă
tminstone vad gĂ€ller uppspelning av inspelningar sĂ„ har dom fel ni nĂ€mner definitivt med firmware att göra. Felen uppkommer nĂ€r MyStuff anvĂ€nder sina "Ă„terupptagningsfunktioner" pĂ„ delvis visade inspelningar, eller nĂ€r man i MyStuff byter till en kanal som hĂ„ller pĂ„ att spelas in (dĂ„ startas uppspelning av inspelningen i chaseplay-lĂ€ge). Under firmware 3.00 uppstĂ„r inte dessa fel i samband med MyStuff. 3.00 Ă€r alltsĂ„ stabilare i Ă„tminstone det avseendet. Ăr det nĂ„n som kan nĂ„tt om Media streamers hĂ€r pĂ„ trĂ„den? Dom brukar ju ofta ha en USB-host och trĂ„dlöst nĂ€tverk. Det skulle ju vara guld om man kunde kompletera sin Toppy med en media streamer (inklusive DVD), om den skulle kunna koppla in sig i Toppyns USB urtag och kunna vara "gateway" till Toppy. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet om hur media streamers brukar funka? Skulle det kunna gĂ„? gör man det via PC'n mĂ„ste man ju ha altair, toppy dyker ju inte upp som en extern enhet direkt man ansluter den.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har för mig att jag lÀst att en Linksys NSLU2 med ftpd-topfield och lite andra program kan anvÀndas som en streamer för media frÄn Toppyn (som du kan ta emot med VLC eller en hÄrdvaru-box som klarar UPnP), men Àr osÀker pÄ kvalitet och genomförande...
Redigerat av DVBgeek, 29 September 2007 - 15:17.
Postad 29 September 2007 - 18:31
Erm
-
Erm
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Har fortfarande problem med mystuff, har provat fram och tillbaka, tapen drar igÄng skapar nödvÀndiga kataloger etc men sen börjar den med loading och dÀr stannar den efter ett tag helt av.
NÄgon som har stött pÄ samma problem och har nÄgot tips pÄ hur man kommer vidare ?
//Micke
<{POST_SNAPBACK}> Kolla först manualen (du hittar den pÄ MyStuff's webbsida eller i arkivet du laddade ner. Börja med att lÀgga mystuff.tap, eit2mei.tap, DescriptionExtender.tap och dina logo.dat + smlogo.dat i Auto Start-mappen. Starta sedan om boxen sÄ ska resten sköta sig sjÀlv (det funkade för mig iallafall) - MyStuff flyttar om filerna som den behöver. Vad du Àn gör, anvÀnd absolut INTE RemoteExtender.tap, den passar inte pÄ vÄra svenska boxar! Och lÀs tipsen i den hÀr trÄden om hur man konfigurerar eit2mei, var man fÄr tag pÄ nyare versioner av eit2mei och DescriptionExtender, hur man patchar firmware (EPG Short Description patch behövs för Ätminstone TF5700PVRt HDMI) och sÄnt.
Lycka till!
<{POST_SNAPBACK}>
Kan Àven vara lÀmpligt att göra sin egen mcl-fil, sÄ att man inte fyller EPG:n med kanaler man inte har i sitt utbud, eller som man inte har med i sin favorit-lista. Det stÄr hur man ska göra i Mystuff-dokumentationen.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Har provat igen, eit2mei, DescriptionExtender mm. verkar funka helt ok men inte att det gÄr att fÄ igÄng mystuff. Kommer bara till uppstart och loading och sedan hÀnger den sig. Funderade pÄ en sak - kan andra filer som finns pÄ hÄrddisken störa, tÀnker mest pÄ inspelade program (*.rec filer) och kan mystuff hantera alla vÄra tecken sÄsom ÄÀö ? Har man i mystuff ocksÄ ett anvÀndargrÀnsnitt för inspelade program sÄ skulle man ju kunna tro att alla filer lÀses in vid uppstart och om det finns inpelningar som redan Àr sparade och namnsatta med orginal programvaran kanske det Àr orsaken? Kanske vÀldigt lÄngsökt men tÀnkte höra vad ni andra tror innan jag ger mig pÄ att ta bort alla Ànnu ej sedda program (ett 50-tal just nu) //Micke
Postad 29 September 2007 - 19:52
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Har man i mystuff ocksÄ ett anvÀndargrÀnsnitt för inspelade program sÄ skulle man ju kunna tro att alla filer lÀses in vid uppstart och om det finns inpelningar som redan Àr sparade och namnsatta med orginal programvaran kanske det Àr orsaken?
Kanske vÀldigt lÄngsökt men tÀnkte höra vad ni andra tror innan jag ger mig pÄ att ta bort alla Ànnu ej sedda program (ett 50-tal just nu)
//Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Det har inte varit nÄgot problem p.g.a. filnamnen för min del. Jag har labbat och bytt filnamn i originalmenyerna för inspelade program och donat, men inte haft minsta problem med MyStuff trots det. Jag kanske kan hjÀlpa dig pÄ nÄgot sÀtt dÄ vi har samma box... Har funkat klockrent hÀr sedan första försöket.
Postad 29 September 2007 - 20:59
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Quick Jump 1.56, Den fungerar fint, men nu vill jag Àndra tiden den hoppar fram till 5 minuter (ett lagom reklamavbrott). I text filen sÄ stÄr det att man skall trycka in knappen EXIT. NÀr jag gör det sÄ dyker det upp en dialog som sÀger Quick Jump Configuration, men sedan sÄ hÀnger sig hela boxen. Vad gör jag för fel?
<{POST_SNAPBACK}>
Det Àr en ganska rejÀl bugg i 1.56 som gör att det inte gÄr att komma in i konfigurationsmenyn. Det finns en ny betaversion som jag kör, funkar klockrent.
http://www.toppy.org...JumpPreview.tap
5700PVRt, FW 5.13.30 (5000PVRt), TapCommander 1.02, QuickJump, EPGNavigator 5
<{POST_SNAPBACK}>
Kanon, stort tack. Det kÀnns alltid skönt att det Àr fler som har mina problem. 
<{POST_SNAPBACK}>
Nu funkar det med config, mycket bra.
Postad 29 September 2007 - 21:03
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Nu har jag lagt in mina tvĂ„ första TAP.Â
Jag har givetvis nÄgra frÄgor nu
Quick Jump 1.56, Den fungerar fint, men nu vill jag Àndra tiden den hoppar fram till 5 minuter (ett lagom reklamavbrott). I text filen sÄ stÄr det att man skall trycka in knappen EXIT. NÀr jag gör det sÄ dyker det upp en dialog som sÀger Quick Jump Configuration, men sedan sÄ hÀnger sig hela boxen. Vad gör jag för fel?
AutoResume 1.30, Fungerar ocksÄ fint och nÀr man lÀser manualen sÄ stÄr det att man skall trycka pÄ play tvÄ gÄnger eller hÄlla play knappen intryckt en liten stund. Men det visar sig att det alltid blir resume numera, det rÀcker alltsÄ med att trycka in play knappen som vanligt. Hur gör man för att köra inspelningen frÄn början?
Jag skall nu Àven lÀgga in USB Accelarator men den man tar ner Àr med en patch som skall snabba upp överföringen ytterligare, men hur lÀgger man pÄ den patchen? Den har ju en annan fil Àndelse?
<{POST_SNAPBACK}> Jag kan rekomednera Skip It, den lÄter dig hoppa fram och tillbaks och minskar hopp-intervallen för varje gÄng man byter "riktning" sÄ det gÄr vÀldigt fort att hitta rÀtt stÀlle efter en reklampaus.
Om jag inte har fel sÄ gÄr du till börja av inspelningen med "Redo" knappen, vÀnster under sifferknapparna. NÀr du sedan fÄtt ingÄng MyStuff (antar att den kommer installeras förr eller senare) sÄ har den "inbyggt" stöd för Autoresume.
<{POST_SNAPBACK}>
Bra tips med skip it. Skall testa det imorgon.
Skall Àven testa med redo knappen och se om det löser mitt problem med att börja frÄn början med en inspelning. Blir nog att sova nu istÀllet.
My Stuff kommer jag sÀkerligen ocksÄ att testa om det Àr sÄ bra som alla sÀger. :-)
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken Àr redo knappen? Har vi samma fjÀrr tro? Jag har en 5710 och nÄgon har sagt till mig att det Àr olika fjÀrr kontroller till modellerna 5700 och 5710
Postad 29 September 2007 - 23:46
l_mathias
-
l_mathias
-
Wannabe
-
-
38 inlÀgg
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, jag börjar ocksÄ tro att det har med nÄgot annat att göra. Speciellt Àr den en mux som strular för mig, den dÀr kanal 5 mfl. ligger.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}> Ă
tminstone vad gÀller uppspelning av inspelningar sÄ har dom fel ni nÀmner definitivt med firmware att göra. Felen uppkommer nÀr MyStuff anvÀnder sina "Äterupptagningsfunktioner" pÄ delvis visade inspelningar, eller nÀr man i MyStuff byter till en kanal som hÄller pÄ att spelas in (dÄ startas uppspelning av inspelningen i chaseplay-lÀge). Under firmware 3.00 uppstÄr inte dessa fel i samband med MyStuff. 3.00 Àr alltsÄ stabilare i Ätminstone det avseendet.
Jag har ÄxÄ fÄtt problem med att spela upp kodade inselningar. Jag har haft boxen i ca 2 veckor (installerade MyStuff omedel bums) men det var först igÄr jag fick problem. Jag Àr lite förvÄnad att jag inte sett detta innan, men det verkar ju vara kÀnt att vissa FirmWare versioner har detta problemet. Jag antar att jag haft tur till nu. Jag har testat lite och uppenbarligen beror de pÄ MyStuffs Äterupptagningsfunktion. NÀr jag hÄller inne Play, för att börja frÄn början av en inspelning, funkar det. Jag tycker detta Àr mer Àn lovligt irriterande Jag kör nu FirmWare version 2.87 pÄ en 5700. Finns det nÄgon bÀttre version?? Jag Àr inte sÄ sugen pÄ att fÄ tillbaka segheten som 3.0 drabbas av pga EPG-problemen. Tacksam för tips.
Postad 30 September 2007 - 00:31
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Nu har jag lagt in mina tvĂ„ första TAP.Â
Jag har givetvis nÄgra frÄgor nu
AutoResume 1.30, Fungerar ocksÄ fint och nÀr man lÀser manualen sÄ stÄr det att man skall trycka pÄ play tvÄ gÄnger eller hÄlla play knappen intryckt en liten stund. Men det visar sig att det alltid blir resume numera, det rÀcker alltsÄ med att trycka in play knappen som vanligt. Hur gör man för att köra inspelningen frÄn början?
Jag skall nu Àven lÀgga in USB Accelarator men den man tar ner Àr med en patch som skall snabba upp överföringen ytterligare, men hur lÀgger man pÄ den patchen? Den har ju en annan fil Àndelse?
<{POST_SNAPBACK}> Jag kan rekomednera Skip It, den lÄter dig hoppa fram och tillbaks och minskar hopp-intervallen för varje gÄng man byter "riktning" sÄ det gÄr vÀldigt fort att hitta rÀtt stÀlle efter en reklampaus.
Om jag inte har fel sÄ gÄr du till börja av inspelningen med "Redo" knappen, vÀnster under sifferknapparna. NÀr du sedan fÄtt ingÄng MyStuff (antar att den kommer installeras förr eller senare) sÄ har den "inbyggt" stöd för Autoresume.
<{POST_SNAPBACK}>
Nu har jag lagt in eit2me och mystuff, men hur fÄr man igÄng autoresume? NÀr jag tar fram mystuffs inspelade program meny och trycker pÄ en inspelning som jag tidigare har startat sÄ börjar den frÄn början. Men det blir dÀremot en notering i menyn, mystuff har skapat en not som Àr "P". Denna bokstav stÄr i en vit cirkel.
Postad 30 September 2007 - 05:39
l_mathias
-
l_mathias
-
Wannabe
-
-
38 inlÀgg
Nu har jag lagt in eit2me och mystuff, men hur fÄr man igÄng autoresume? NÀr jag tar fram mystuffs inspelade program meny och trycker pÄ en inspelning som jag tidigare har startat sÄ börjar den frÄn början.
Men det blir dÀremot en notering i menyn, mystuff har skapat en not som Àr "P". Denna bokstav stÄr i en vit cirkel.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag vettetusan hur det dÀr funkar... Tills för ett par dar sen tyckte jag ÄxÄ att den alltid började frÄn början, men sÄ "helt plötsligt" började den spola fram nÀr jag startade en inspelning som jag tittat pÄ innan. Det var Àven i samband med detta som ag började fÄ problem med det inte gick att titta pÄ kodade inselningar, om den inte börjar frÄn början. Boxen tycker jag ska sÀtta i ett kort... Men jag fÄr bara plats med ett i CA modulen...
Redigerat av l_mathias, 30 September 2007 - 07:48.
Postad 30 September 2007 - 07:17
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
[Nu har jag lagt in eit2me och mystuff, men hur fÄr man igÄng autoresume? NÀr jag tar fram mystuffs inspelade program meny och trycker pÄ en inspelning som jag tidigare har startat sÄ börjar den frÄn början.
NÀr jag trycker pÄ [OK] sÄ blir det resume. Trycker jag [PLAY] sÄ startar den frÄn början. Men det blir dÀremot en notering i menyn, mystuff har skapat en not som Àr "P". Denna bokstav stÄr i en vit cirkel.
<{POST_SNAPBACK}>
Ett "P" betyder bara att det var den som spelades upp senast.
Postad 30 September 2007 - 17:06
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
Fick först inte ljud nÀr jag provade att spela upp mp3-filer. UpptÀckte i fredags kvÀll att jag inte fick 5.1 ljud hellre (Babben pÄ stv1). NÀr jag valde det alternativa ljudspÄret med 5.1 ljud, sÄ blev det tyst. Visade sig att lösningen var att koppla via optisk digital istÀllet för att köra ljudet via HDMI.
Nu kan jag spela mp3:or och Àven fÄ 5.1 ljud via min förstÀrkare. FörstÄr inte riktigt skillnaden mot min DVD-spelare (Denon 2910) som jag bÄde kör ljud och bild via HDMI till stÀrkaren (Denon 3806) utan dessa problem.
Nu till min frÄga: Kan jag inte fÄ Toppyn till att altid vÀlja 5.1-ljudspÄret default om det finns? PÄ auto vÀljer den stereo som det Àr nu.
I hegen fick jag för första gÄngen upp uppmaningen att sÀtta i kortet. Beror kanske delvis pÄ att abonnemanget pÄ Canal+ upphörde efter tvÄ veckor, men jag fick Àven samma uppmaning pÄ andra kanaler och nÀr jag spelade upp inspelningar som Àr frÄn kanaler som basabonnemanget tÀcker!
/Göran.
Postad 01 October 2007 - 07:29
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Vilken Àr redo knappen? Har vi samma fjÀrr tro? Jag har en 5710 och nÄgon har sagt till mig att det Àr olika fjÀrr kontroller till modellerna 5700 och 5710
<{POST_SNAPBACK}>
Redo knappen (mitt namn pÄ den) Àr en nÀsta slutyen cirkel med pil i ena Àndan. Den sitter pÄ min fjÀrr till vÀnster under siffrorna.
Postad 01 October 2007 - 07:33
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Nu har jag lagt in eit2me och mystuff, men hur fÄr man igÄng autoresume? NÀr jag tar fram mystuffs inspelade program meny och trycker pÄ en inspelning som jag tidigare har startat sÄ börjar den frÄn början.
Men det blir dÀremot en notering i menyn, mystuff har skapat en not som Àr "P". Denna bokstav stÄr i en vit cirkel.
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en option som anger vilken knapp du vill ha som resume , den togglar funktion mellan OK/PLAY (frÄn början/resume). Seb har jag för mig Slow "|>" tar upp det senaste inspelningen som tittatdes pÄ i resume-lÀge.
Postad 01 October 2007 - 07:38
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Nu till min frÄga: Kan jag inte fÄ Toppyn till att altid vÀlja 5.1-ljudspÄret default om det finns? PÄ auto vÀljer den stereo som det Àr nu.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror att denna TAP borde vara nÄtt för dig autoDD, har inte prova sjÀlv dÄ jag bara kör med vanliga TV'n...
Postad 01 October 2007 - 17:40
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
Har provat igen, eit2mei, DescriptionExtender mm. verkar funka helt ok men inte att det gÄr att fÄ igÄng mystuff. Kommer bara till uppstart och loading och sedan hÀnger den sig. Funderade pÄ en sak - kan andra filer som finns pÄ hÄrddisken störa, tÀnker mest pÄ inspelade program (*.rec filer) och kan mystuff hantera alla vÄra tecken sÄsom ÄÀö ? Har man i mystuff ocksÄ ett anvÀndargrÀnsnitt för inspelade program sÄ skulle man ju kunna tro att alla filer lÀses in vid uppstart och om det finns inpelningar som redan Àr sparade och namnsatta med orginal programvaran kanske det Àr orsaken?
Kanske vÀldigt lÄngsökt men tÀnkte höra vad ni andra tror innan jag ger mig pÄ att ta bort alla Ànnu ej sedda program (ett 50-tal just nu)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick sjÀlv samma problem (eller rÀttare sagt samma symptom) hÀromdagen och dÄ visade det sig vara en fil i MyStuff's MEIs-katalog (ProgramFiles/Settings/MyStuff/MEIs) som hade blivit korrupt (0 bytes). Den gick inte att ta bort i Altair, utan att markera den och nÀrmaste fil före/efter som fungerade. DÄ försvann Àven 0-bytes-filen och MyStuff kunde laddas korrekt pÄ nÀsta omstart. DÀremot tappar du beskrivningar pÄ nÄgra program i arkivet dÄ (eftersom MyStuff inte stödjer TF5700:ans header-format). Hoppas det hjÀlper för dig ocksÄ. Kolla igenom alla MyStuff's kataloger för sÀkerhets skull. Finns dÀr nÄgon fil pÄ 0 bytes Àr det sÀkerligen den som orsakar problemet. Jag har ÄxÄ fÄtt problem med att spela upp kodade inselningar. Jag har haft boxen i ca 2 veckor (installerade MyStuff omedel bums) men det var först igÄr jag fick problem. Jag Àr lite förvÄnad att jag inte sett detta innan, men det verkar ju vara kÀnt att vissa FirmWare versioner har detta problemet. Jag antar att jag haft tur till nu.
Jag har testat lite och uppenbarligen beror de pÄ MyStuffs Äterupptagningsfunktion. NÀr jag hÄller inne Play, för att börja frÄn början av en inspelning, funkar det. Jag tycker detta Àr mer Àn lovligt irriterande Jag kör nu FirmWare version 2.87 pÄ en 5700. Finns det nÄgon bÀttre version?? Jag Àr inte sÄ sugen pÄ att fÄ tillbaka segheten som 3.0 drabbas av pga EPG-problemen. Tacksam för tips.
<{POST_SNAPBACK}>
Dom problem vi talar om hÀr ("Ingen sÀndning eller kodad" samt "SÀtt i kortet" vid Äterupptagning av uppspelning via MyStuff) Àr mycket enkla att arbeta sig runt. NÀr bilden fryser vid Äterupptagning av en icke-kodad eller avkodad fil, tryck den blÄ knappen (hopp bakÄt 15 sekunder) en gÄng sÄ löser lÄsningen upp sig. Om bilden istÀllet Àr svart och "SÀtt i kortet" visas, Àr inspelningen kodad och dÄ kan det hÀnda du fÄr trycka fyra-fem gÄnger (med korta mellanrum) pÄ den blÄ knappen innan videon kommer igÄng, men det funkar. I firmware 3.00 har MyStuff inga problem med "resume"-funktionerna, men pga EIT-problemen i den versionen sÄ Àr den inte att rekommendera ÀndÄ. För samtliga 57x0-boxar gÀller nog just nu att firmware i 2.8x-serien Àr stabilast (EIT-buggen introducerades i 2.9x verkar det som, enligt Topfield pga Àndringar som Boxer bett om).
Redigerat av DVBgeek, 01 October 2007 - 17:45.
Postad 01 October 2007 - 17:50
Rob74
-
Rob74
-
AnvÀndare
-
-
101 inlÀgg
Jag har fÄtt "SÀtt in kortet" oftare och oftare och inte bara nÀr jag kolla nÄgot inspelat utan Àven nÀr jag bara zappar. Att göra en ny kanalsökning bruker kurera detta, men hur kul Àr det att behöva göra detta varannan dag...
Har skickat mail till Topfield igen för att höra hur det gÄr med nÀsta firmware, jag pÄtalade att 2.84 förvisso hjÀlper oss med EPG-problemen men i övrigt Àr vÀldigt buggig och att v 3.00 Àr mycket bÀttre frÄnsett EPG-problemen - rekommenderade ocksÄ dem att basera nÀsta firmware pÄ 3.00.
Just nu Àr jag rÀtt missnöjd med hela boxen faktiskt.
/Robban
Postad 01 October 2007 - 19:37
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
LĂ€rjunge
-
-
285 inlÀgg
NÄn som vet varför EPG via MyStuff Àr helt kÀff ikvÀll? No EPG-data pÄ alla kanaler och pÄ den vanliga EPG:n fungerar det alla fall de nÀrmsta timmarna...
Sen fÄr jag inte sÀrskilt mÄnga Rec-Timers att fungera om jag t ex vill spela in Dexter pÄ TV6 varje mÄndag eller nÄt... Inte heller sjukhuset varje dag mm. Det ska ju fungerar i Mystuff genom att skriva in namn, kanal mm men detta fungerar hittills bara nrÀ jag stÀllt in det pÄ vissa program som The Black Donnelys pÄ Canal plus och nÄgra till...??
Postad 01 October 2007 - 21:21
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
NÄn som vet varför EPG via MyStuff Àr helt kÀff ikvÀll? No EPG-data pÄ alla kanaler och pÄ den vanliga EPG:n fungerar det alla fall de nÀrmsta timmarna...
<{POST_SNAPBACK}>
Inga probelm med EPG data pÄ Nacka sÀndaren ikvÀll, det finns info 168 timmar framÄt. DÀremot hade TV4:a bara 24 timmars EPG data frÄn i fredags och hela helgen... För mig funkar det att skapa CT's bÄde manuellt och via EPG'n. Men saknar man EPG-data sÄ spelar det ju ingen roll hur man gjort dom....
Postad 01 October 2007 - 23:10
Unregistered178ff7d4
-
Unregistered178ff7d4
-
AnvÀndare
-
-
169 inlÀgg
Jag har fÄtt "SÀtt in kortet" oftare och oftare och inte bara nÀr jag kolla nÄgot inspelat utan Àven nÀr jag bara zappar. Att göra en ny kanalsökning bruker kurera detta, men hur kul Àr det att behöva göra detta varannan dag...
Har skickat mail till Topfield igen för att höra hur det gÄr med nÀsta firmware, jag pÄtalade att 2.84 förvisso hjÀlper oss med EPG-problemen men i övrigt Àr vÀldigt buggig och att v 3.00 Àr mycket bÀttre frÄnsett EPG-problemen - rekommenderade ocksÄ dem att basera nÀsta firmware pÄ 3.00.
Just nu Àr jag rÀtt missnöjd med hela boxen faktiskt.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Kör 2.84 utan buggar eller sÀtt i kortet. Tycker inte heller att dem inbyggda EPGn Àr sÄ risig heller. Funkar men utan finesser.
Postad 01 October 2007 - 23:35
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Kör 2.84 utan buggar eller sÀtt i kortet. Tycker inte heller att dem inbyggda EPGn Àr sÄ risig heller. Funkar men utan finesser.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har den F/W som kom med boxen (2.241) nĂ€r jag köpte den i februari. Hos Toppy finns det 2.87 att ladda hem (inte 2.84). Ăr det nĂ„n som vet skillnaden mellan 2.84 och 2.87? Ăr det lönt att ladda in 2.87 för att förbĂ€ttra EPG:n??
Postad 02 October 2007 - 08:48
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
LĂ€rjunge
-
-
285 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}> Inga probelm med EPG data pÄ Nacka sÀndaren ikvÀll, det finns info 168 timmar framÄt. DÀremot hade TV4:a bara 24 timmars EPG data frÄn i fredags och hela helgen...
För mig funkar det att skapa CT's bÄde manuellt och via EPG'n. Men saknar man EPG-data sÄ spelar det ju ingen roll hur man gjort dom....
<{POST_SNAPBACK}>
Nu fungerar EPG:n igen men som vanligt bara 24 timmar *suck* Jag mÄste vÀl sÀtta mig nÄgra dygn och lÀsa igenom den hÀr trÄden o försöka trixa till sÄ det fungerar bÀttre sÄ vi fÄr EPG för flera dagar framÄt... MÀrkligt det dÀr med Timers att det inte fungerar med alla men fÄr försöka vidare och testa mig fram lite...
Postad 02 October 2007 - 09:26
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Nu finns ny version av Descritpion Extender 2.2. Den ska bland annat stödja "Alternate Character Set" och 5700 HDMI...
Postad 02 October 2007 - 10:13
tolvman
-
tolvman
-
LĂ€rjunge
-
-
340 inlÀgg
vill bara bekrÀfta att epg'n ibland bara Àr nu/nÀsta, ibland 2 dagar, ibland flera dagar bÄde pÄ sagem itd75 och pÄ topfiled 5400(utan epg-taps), pÄ den senare funkar alltid satellit epg u.a.
Postad 02 October 2007 - 16:35
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har den F/W som kom med boxen (2.241) nĂ€r jag köpte den i februari. Hos Toppy finns det 2.87 att ladda hem (inte 2.84). Ăr det nĂ„n som vet skillnaden mellan 2.84 och 2.87? Ăr det lönt att ladda in 2.87 för att förbĂ€ttra EPG:n??
<{POST_SNAPBACK}>
2.84 Àr till TF5700PVRt HDMI, 2.87 Àr till "vanliga" TF5700 (utan HDMI). 2.84 finns alltsÄ ocksÄ pÄ Topfields hemsida men inte för "din" modell (och det ska den inte, heller).
Postad 02 October 2007 - 20:12
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlÀgg
Ingen som hört nÄgra nyheter om TF5000Display v1.45 och saknade stödet för 5710PVRt HDMI?
Saknar en vettig display otroligt mycket...
/ Micke
Postad 02 October 2007 - 20:30
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Ingen som hört nÄgra nyheter om TF5000Display v1.45 och saknade stödet för 5710PVRt HDMI?
Har du kollat pÄ UK Topfield Forum TF5000 Display TAP? Skriv en rad dÀr. Deadbeef har varit vÀldigt tillmötesgÄende och snabb förut.
Postad 02 October 2007 - 22:01
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
Idag fick jag en Asus WL500gd över, och nu tÀnker jag försöka koppla ihop den med min TF5000PVRt. Det Àr ju inte lÀtt, det förstÄr jag, och för att lyckas krÀvs tydligen liunxkunskaper - vilket jag saknar. Risker finns det ocksÄ - bricking talas det om. NÄ, vÄga -> vinn.
MÄlet jag har Àr att
1) trÄdlöst kunna föra över .rec- och tap-filer till/frÄn toppyn och min trÄdlösa laptop
2) kunna sÀtta en timer frÄn vilken dator som helst i vÀrlden, inklusive min waptelefon
Jag kommer att börja med att lÀsa allt som jag kommer över vad gÀller dokumentation. Det talas om Oleg, openwrt, puppy och en del annat. Google kommer att vara min vÀn de nÀrmaste dagarna. Om nÄgon har nÄgra tips sÄ Àr det bara att höra av sig.
Postad 03 October 2007 - 06:10
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
Sammafatta gÀrna vad du gör, vad som funka och var man kan göra bort sig!
Jag har planer att gör det samma, har dock ingen ASUS över...
forum.Toppy.org.uk har flera How-TO's i Àmnet...
Postad 03 October 2007 - 22:32
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
Sammafatta gÀrna vad du gör, vad som funka och var man kan göra bort sig!
Entusiasmen har lagt sig en aning nu, eftersom det verkar vara smÄtt omöjligt att fÄ Oleg's firmware att ratta WPA över WDS. How-to's och guider (tex pÄ engelska toppy-siten) förutsÀtter WEP, och det kan jag av olika skÀl inte anvÀnda mig av. Detta blir lite off-topic, sÄ jag flyttar diskussionen till mitt eget forum.
Postad 04 October 2007 - 21:42
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Ingen som hört nÄgra nyheter om TF5000Display v1.45 och saknade stödet för 5710PVRt HDMI? Saknar en vettig display otroligt mycket...
/ Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har ocksÄ en 5710, skriv gÀrna en rad hÀr om du fÄr nÄgon respons
Postad 04 October 2007 - 22:22
Mich
-
Mich
-
ForumrÀv
-
-
610 inlÀgg
Nu till min frÄga: Kan jag inte fÄ Toppyn till att altid vÀlja 5.1-ljudspÄret default om det finns? PÄ auto vÀljer den stereo som det Àr nu. <{POST_SNAPBACK}>
Om jag inte minns helt fel sÄ har det skrivits om detta tidigare i trÄden. Det var (Àr?) en liten bug som smygit sig in i 5700'an, finns inte i 5000PVRt (om nu mitt minne stÀmmer). //Michael
Postad 05 October 2007 - 17:23
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
Nu till min frÄga: Kan jag inte fÄ Toppyn till att altid vÀlja 5.1-ljudspÄret default om det finns? PÄ auto vÀljer den stereo som det Àr nu. <{POST_SNAPBACK}> Om jag inte minns helt fel sÄ har det skrivits om detta tidigare i trÄden. Det var (Àr?) en liten bug som smygit sig in i 5700'an, finns inte i 5000PVRt (om nu mitt minne stÀmmer).
//Michael
<{POST_SNAPBACK}>
Finns ju t.ex AutoDD men den funkar bara för inspelningar.
Postad 05 October 2007 - 17:38
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
Nu till min frÄga: Kan jag inte fÄ Toppyn till att altid vÀlja 5.1-ljudspÄret default om det finns? PÄ auto vÀljer den stereo som det Àr nu. <{POST_SNAPBACK}> Om jag inte minns helt fel sÄ har det skrivits om detta tidigare i trÄden. Det var (Àr?) en liten bug som smygit sig in i 5700'an, finns inte i 5000PVRt (om nu mitt minne stÀmmer).
//Michael
<{POST_SNAPBACK}> Finns ju t.ex AutoDD men den funkar bara för inspelningar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör sedan nÄgra dagar med AutoDD och jag tolkar det som den Àven sÀtter rÀtt ljudspÄr i direktsÀndning eftesom den stÄr pÄ track 02 [db] nÀr jag startar SVT1 med flera som har dessa spÄr som tillval. DÀremot verkar det enligt beskrivningen bara vara inspelningar som gÀller. Kanske en dÄlig översÀttning frÄn Tyska. Nu Àr jag inte sÄ vass pÄ Tyska sÄ att jag kan lÀsa och översÀtta /Göran.
Postad 07 October 2007 - 09:52
ringheim
-
ringheim
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Lite nybörjarfrÄgor:
1. Funkar det att lÀgga in TAPs pÄ 5700PVR och 5710PVR?
2. Hur mÄnga dagars EPG fÄr man pÄ betalkanaler? LÀst lite om Boxer Navigator och Dilog 550PVR, dÀr man ska fÄ 7 dagars EPG.
3. Vet inte vilken box jag ska vÀlja, nÄgon som kan ge lite guidelines pÄ vilken som funkar bra. De i butiken verkar inte veta sÄ mycket. De jag vÀljer mellan Àr: Sagem 64160T 160GB, Dilog DT-550PVR 160 GB, Topfield 5700PVR 160GB, Topfield 5710PVR 250GB.
Postad 07 October 2007 - 11:07
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Jag söker en en estestisk funktion. NÀr man tar fram listan över alla inspelningar man har pÄ hÄrddisken, sÄ hade det varit trevligt om man kunde se tv-kanalens logo pÄ inspelningen.
Tex man har spelat in Svensson Svensson och pÄ samma rad sÄ kan man se SVT loggan
Postad 07 October 2007 - 14:12
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Ingen som hört nÄgra nyheter om TF5000Display v1.45 och saknade stödet för 5710PVRt HDMI? Saknar en vettig display otroligt mycket...
/ Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Micke, Har du kontaktat nÄgon pÄ UK forumet? Jag har ocksÄ en 5710
Postad 07 October 2007 - 15:49
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
Jag söker en en estestisk funktion. NÀr man tar fram listan över alla inspelningar man har pÄ hÄrddisken, sÄ hade det varit trevligt om man kunde se tv-kanalens logo pÄ inspelningen.
Tex man har spelat in Svensson Svensson och pÄ samma rad sÄ kan man se SVT loggan
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan rekommendera 3PG, dÀr kan du fÄ just det du söker. Svenska kanallogos finns tillgÀngliga och jag kör det sjÀlv just nu.
Postad 07 October 2007 - 17:07
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kan rekommendera 3PG, dÀr kan du fÄ just det du söker. Svenska kanallogos finns tillgÀngliga och jag kör det sjÀlv just nu.
<{POST_SNAPBACK}>
Det Àr möjligt jag missförstÄr frÄgan, men det fÄr du vÀl med MyStuff om du anvÀnder den. /Göran.
Postad 07 October 2007 - 17:27
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
vart hittar jag de svenska kanallogos?
Postad 07 October 2007 - 17:30
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Och hur fÄr man tag pÄ svenska logos till My Stuff?
Postad 07 October 2007 - 17:44
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
Och hur fÄr man tag pÄ svenska logos till My Stuff?
<{POST_SNAPBACK}>
OK, missade att det var just de svenska som eftersöktes. Jag fick mina genom den utomordentlige DVBGeek. FrÄga honom annars kan du fÄ dem av mig. /Göran.
Postad 07 October 2007 - 18:10
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Postad 07 October 2007 - 18:39
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Kan det vara denna site
http://leien.info/topfield/
<{POST_SNAPBACK}>
Och hur gör man nu för att fÄ in dessa logos? LÀgger dom i autostart?
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|