Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 19 February 2009 - 01:31
A member of the GameTrailers Forums said the following:
“Okay, GT, i lurk these boards a lot so i’m going to throw you a bone. Take it or leave it. Anyway, A friend of mine works in an R&D department at Sony and recently let me in on the firmware details for 2.7. If you were disappointed with 2.6, you’ll probably like what you’re about to hear, but it’s still missing some very crucial (and heavily requested) features. Here’s a list of the things he told me will be changed:
Friends List:
- Voice Messaging is now available as an alternative to text after selecting a user on the friends list. Voice message recordings are capped at 30 seconds.
- Home Integration: Saved Playstation Home avatar photos can be selected as photo ID for Gamer Card/Friends List.
- Trophy number and Gamer Level are listed under Friend names for quick reference.
Gamer Card & Trophies:
- Gamer Card layout has been changed to more closely resemble the Playstation Store aesthetic.
- Past Trophy information can be viewed in detail by selecting “Recent Trophy History” option.
- Newly aquired trophies auto-sync in the background
- Server infrastructure for Trophies has been optimized. Resulting in faster retrieval time for Gamer Card and Trophy information.
In-Game XMB:
- Loading time for In-Game XMB has been drastically reduced, resulting in a more seemless in-game experience.
- “Theme settings” options while in-game is now available, allowing custom themes to be applied to the In-Game XMB.
- Internet Browser can now be accessed while in-game.
- Voice messaging and voice chat options can be used while in-game.
- Options that cannot be used in the XMB during game sessions are grayed out (but still selectable) to eliminate user accessibility confusion.
Misc:
- Other slight UI tweaks and enhancements.
Seems like there is still no word on cross-game invites, but i think the integration of Home (as small as it is) into the rest of the Playstation experience is still a step in the right direction. The update is pretty big but he said it would hit sometime in Q2 of ‘09″.
Consider this jsut a rumor, but it would be awesome if this is true, In-Game Internet Browser, In-Game voice chat and voice messaging look really awesome. I hope that this is true
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 February 2009 - 01:33.
Postad 19 February 2009 - 08:14
Trophies bryr jag mig inte om för 5 öre så mig kvittar det men det gör säkert en massa folk glada.
Just vocie-messages under "Friends list" verkar också bra!
Det jag fortfarande saknar är att man borde kunna se att man har fått ett nytt meddelande/friend request under tiden man varit offline. D v s när man går online igen borde det finnas någon symbol som talar om det så att man slipper gå in under messages varje gång och kolla det.
Jajaja, keep up the good work Sony!
Postad 19 February 2009 - 09:24
Jag får alltid ett litet pop up fönster högst upp i högra hörnet när jag loggar in om att jag har fått ett meddelande eller liknande när jag har vart offline.Sakerna under In-game XMB ser onekligen intressanta ut!!
Trophies bryr jag mig inte om för 5 öre så mig kvittar det men det gör säkert en massa folk glada.
Just vocie-messages under "Friends list" verkar också bra!
Det jag fortfarande saknar är att man borde kunna se att man har fått ett nytt meddelande/friend request under tiden man varit offline. D v s när man går online igen borde det finnas någon symbol som talar om det så att man slipper gå in under messages varje gång och kolla det.
Jajaja, keep up the good work Sony!
Postad 19 February 2009 - 09:32
Jasså får du! Får aldrig jag utan måste kolla min brevlåda, och det glömmer jag alltid, så tar ett par dagar innan jag brukar svara på folk brev:PJag får alltid ett litet pop up fönster högst upp i högra hörnet när jag loggar in om att jag har fått ett meddelande eller liknande när jag har vart offline.
Postad 19 February 2009 - 09:33
Jag får alltid ett litet pop up fönster högst upp i högra hörnet när jag loggar in om att jag har fått ett meddelande eller liknande när jag har vart offline.
Hmm, nu blir jag osäker...man kanske får det?!?? Men inte med friend requests va?
Postad 19 February 2009 - 10:16
Är nästan 100% säker på att även friend request kommer med där...Hmm, nu blir jag osäker...man kanske får det?!?? Men inte med friend requests va?
Postad 19 February 2009 - 10:32
Jasså får du! Får aldrig jag utan måste kolla min brevlåda, och det glömmer jag alltid, så tar ett par dagar innan jag brukar svara på folk brev:P
Man kan välja om man vill ha ett pop-upfönster när vänner loggar in, men vet inte om det gäller meddelande och requests, kommer inte ihåg under vilken inställning, har inte haft min ps3'a hemma på snart 1 månad
Postad 19 February 2009 - 11:00
Postad 19 February 2009 - 11:15
Postad 19 February 2009 - 13:52
Postad 17 March 2009 - 06:25
Så länge man registrerar burken med samma PSN id så tycker jag att man skulle få ladda ner Singstarlåtar på flera tycker jag.
Sen att låtarna kanske bara går att använda på burk "2" när båda är uppkopplade eller likn. Eller låsa burk "2" till ett PSN id.
Fler förslag tack!
Postad 17 March 2009 - 23:34
Dagens brower har ju minnesproblem t.o.m. utan att ett spel är laddat i bakgrunden...
Postad 18 March 2009 - 09:10
Är ytterst tveksam till in-game internet browser som anges i ryktet för 2.70.
Burnout Paradise har det redan, men med det här kanske menas att man kan komma åt browsern i alla spel (via ingame XMB)?
Isf är jag lika tveksam...
Redigerat av SirIdot, 18 March 2009 - 09:11.
Postad 18 March 2009 - 12:05
Var ju ett tag sen en uppdatering kom.. Brukar väl komma nån varje kvartal så borde vara dags snart..
Postad 20 March 2009 - 13:30
På PS Store så kan man ladda ner allting fem gånger tror jag.Skulle vilja ha stöd för fler än en PS3:a i hemmet.
Så länge man registrerar burken med samma PSN id så tycker jag att man skulle få ladda ner Singstarlåtar på flera tycker jag.
Sen att låtarna kanske bara går att använda på burk "2" när båda är uppkopplade eller likn. Eller låsa burk "2" till ett PSN id.
Fler förslag tack!
Testat i affären i Singstar?
Postad 24 March 2009 - 13:19
Men intressant är det iallafall! Kanske inte m a p Home men kolla in kommentar #15.
http://blog.us.plays...#comment-193457
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
When are we getting game launching abilities for every multiplayer game in the PS3 library? Why is it that the most basic of features for both the XMB and HOME get prioritized and delivered before all the extra stuff?
1) XMB - Voice Chat across games
2) XMB - Voice messaging(30 sec clip)
3) HOME - Game Launching for all games
Deliver what the fans want first and foremost then surprise us with all this Xi stuff.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
CydoniaX's Avatar
CydoniaX replied on March 23, 2009 at 12:32 pm
All that stuff is still in development, game launching started with Warhawk and should be supported by all future game spaces now. It takes time, but we haven’t forgotten about all the stuff that our users really want!
Postad 24 March 2009 - 13:46
För att jag själv tyckte att denna tråd skulle vara officiell, och jag kan inte göra den röd.Om det är den officiella tråden, varför är den inte RÖD
------------------
Ryktas att det kommer en ny FW denna vecka. Insomniac Games har hintat om nytt DLC och update till Resistance 2 (de ska snacka om det imorrn 25/3) där de ska inkludera så att man kan spela online med 2 st olika PSN-konton samtidigt från en maskin, en funktion de velat ha med från början med pågrund av avsaknad i FW inte kunnat. Vilket alltså ska bli möjligt nu om man ska tolka dem rätt.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 March 2009 - 13:47.
Postad 24 March 2009 - 14:25
För att jag själv tyckte att denna tråd skulle vara officiell, och jag kan inte göra den röd.
------------------
Ryktas att det kommer en ny FW denna vecka. Insomniac Games har hintat om nytt DLC och update till Resistance 2 (de ska snacka om det imorrn 25/3) där de ska inkludera så att man kan spela online med 2 st olika PSN-konton samtidigt från en maskin, en funktion de velat ha med från början med pågrund av avsaknad i FW inte kunnat. Vilket alltså ska bli möjligt nu om man ska tolka dem rätt.
Låter intressant! R2 skiter jag i men just framtida möjligheter med att lira från 2st olika PSN-konton låter mycket intressant tycker jag.
Lite OT: På torsdag kommer ju också map-pack #1 till COD WaW.
Postad 25 March 2009 - 08:16
GDC: “PS3 Firmware 2.70 definitely this week. Developers got it yesterday”
March 24th, 2009 @ 22:19
By Patrick Garratt
ps3a28
Just got this from a prominent PS3 developer at GDC: “PS3 Firmware 2.70 definitely this week. Developers got it yesterday.”
The update was rumoured to have gone live this afternoon, but was apparently withdrawn.
This source is concrete, kids. Watch for an announcement in the next few days.
http://www.vg247.com...t-it-yesterday/
http://www.thesixtha...nnounced-today/
http://twitter.com/thesixthaxis
Postad 25 March 2009 - 08:25
Lite OT: På torsdag kommer ju också map-pack #1 till COD WaW.
Det är ju det bästa av allt.....
Postad 25 March 2009 - 19:50
http://www.product-r...nd-4282-voters/The EU.PS3 Blog has published the results of a poll they did about Sony PS3 Firmware 3.0 and what features or changes are needed. The results are in from 4282 unique voters.
The fourth most wanted feature in the next firmware update was a larger selection of video formats and codec’s supported. The third most wanted was more support for developers to include in-game music from the XMB.
In second place was private voice chat accessed via the XMB in-game and the most wanted feature was full software backwards compatibility for PS1 and PS2 games. You can see the full results over on EU.PS3 Blog.
Postad 02 April 2009 - 07:15
Läs mer på PlayStation.Blog och se filmen som visar delar av uppdateringen.
Joystig har hittat några mer saker som är nya:http://blog.us.playstation.com/2009/04/01/...70-update/[/url]']Hi everyone, we’re adding some great new features with the next PS3 firmware update (v2.70) that will continue to enhance your connected experience on the PS3. The 2.70 update brings a new Text Chat feature that enables you to communicate online with your PlayStation Network friends. Now, you’ll be able to chat with up to 15 online friends using the Wireless Keypad, on-screen keyboard, or other compatible keyboard peripherals. Not only can you chat with your friends instantly, but you can also access Text Chat while playing PS3 games and even participate in up to three chat rooms at once.
In addition to Text Chat, we’ve added a few more enhancements:
Friends list on the XMB (XrossMediaBar)
Sort your friends via their online status
Attach larger files to the messages you send to your friends (file size will increase from 1MB to 3MB)
Video delivery service on PlayStation Store
Video files you’ve purchased from the PlayStation Store can be backed up to an external storage device and then restored to PS3’s internal hard drive for playback – so you can clear up space on your hard drive and then restore the video anytime in the future
Videos you’ve purchased for PSP (PlayStation Portable) system can now be transferred to PS3 for playback
http://www.joystiq.com/2009/04/01/ps3-...;text-chat[/url]']The ability to search the net about a particular game direct from the game section of the XMB using the triangle menu
The ability to cut and paste text (does that mean the PS3 is better than the iPhone now?)
A Dynamic Normalizer to prevent sudden increases in volume between music tracks
In-game voice chat (not really!)
Postad 02 April 2009 - 08:27
Laddar ner den nu, lite surt att inte cross voice chat kom.
ja, det var synd men det blir bättre och bättre!!
Perfekt för klaner/klanmatcher när cross voice chat kommer!
Eller bara fyllesnack...hahaha!
En sak till; ge oss i Europa Video delivery service on PlayStation Store!!!
Redigerat av BrittBastard, 02 April 2009 - 08:31.
Postad 02 April 2009 - 08:46
Att Sony alltid ska fucka upp småsaker, på chatten, du kan inte skriva längre än ca 30 bokstäver............. drygt när man skriver med usb-tangentbordet så man oftast skriver längre än så
Postad 02 April 2009 - 08:48
Haha, ja, känns som att den kan behövas då
Att Sony alltid ska fucka upp småsaker, på chatten, du kan inte skriva längre än ca 30 bokstäver............. drygt när man skriver med usb-tangentbordet så man oftast skriver längre än så
Jaha, inte längre än 30 bokstäver!? Fan va dåligt!
Skriver man med handkontrollen så funkar väl det, då pallar man ju ändå inte att skriva fler.
Men som du säger, har man tangentbord så blir det ju värdelöst med max 30 tecken.
Postad 02 April 2009 - 09:06
Funkar det att chatta i spelen nu, eller vadå?
Jajjamen, du kan ha 3 chattar med 15 st i varje, du kan chatta när som helst. De kommer upp en liten ruta som visar att någon har skrivit i chatten.
Video genomgång;
http://blog.us.plays...re-v270-update/
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 02 April 2009 - 09:07.
Postad 02 April 2009 - 09:08
Funkar det att chatta i spelen nu, eller vadå?
Textchatta ja.
EDIT: Nasty, det svinet, hann före. Hahahaha!
Redigerat av BrittBastard, 02 April 2009 - 09:10.
Postad 02 April 2009 - 09:15
Man kan iaf lyssna på musik medans man chattar, annars hade jag fan blivit irriterad.
Postad 02 April 2009 - 09:55
Iofs kan väl ett chatrum underlätta viss kommunikation vid en del tillfällen, men annars var det en fattig update.
Postad 02 April 2009 - 10:00
Postad 02 April 2009 - 10:47
Som jag förstått det så gör man ett separat chatrum (textrum) till vilket man kan invita up till 15 personer, det rummet är sen igång i xmbn hela tiden vilket spel man än kör. Så det beror på om dom du kör mot är med i det chatrummet.Hur fungerar chatten när man spelar då? Kan man skriva mot sina fiender så dom ser insults längst ner i spelet? Eller är det nått lame som friendslist/message som innan?
Användning av dessa chatrum som jag ser det, är att kunna hålla en konversation likt som med msn med polare samtididgt som kanske spelar olika spel.
Postad 02 April 2009 - 17:04
vad har hänt med friendslistan förresten? väljer man "sortera efter" och väljer "status" kommer alla som är online längst upp spm det brukar vara,, men bläddrar man ner till dom som är offline är dom inte längre i bokstavsordning som det brukar vara och väljer man "sortera efter namn" så hamnar inte dom som är online längst upp som det brukar vara
hur får man det rätt igen?
Redigerat av andreassofus, 02 April 2009 - 17:08.
Postad 02 April 2009 - 17:26
Postad 02 April 2009 - 17:34
Är chatrummet permanent btw tills man lämnar manuellt. Dvs kan man skapa ett rum, invita 15 pers sen är rummet kvar även om man stängt av och loggat ur. Vore ju lite smutt faktiskt - kan underlätta en hel del för klanspel etc.
ja mitt chattrum låg kvar i alla fall efter att jag hade loggat in på min andra användare, den fick jag "lämna"manuelt för att den skulle försvinna
Postad 02 April 2009 - 18:19
Postad 02 April 2009 - 18:35
om jag stänger av funktionen som visar när en på vännerlistan går online så kommer det inte upp när jag får nya medelanden heller. Finns det inget sett och lösa det. ? Är juh rätt jobbigt och få upp en ruta varje gång nån kommer online när man har över 70 pers på listan.
Tyvärr inte
Postad 02 April 2009 - 23:49
vad har hänt med friendslistan förresten? väljer man "sortera efter" och väljer "status" kommer alla som är online längst upp spm det brukar vara,, men bläddrar man ner till dom som är offline är dom inte längre i bokstavsordning som det brukar vara och väljer man "sortera efter namn" så hamnar inte dom som är online längst upp som det brukar vara
hur får man det rätt igen?
Den sorterar efter vilka som var online senast, så som det ska vara om de som är online listas först.
Tryck på triangel och ändra till det andra sättet.
Postad 03 April 2009 - 13:27
Den sorterar efter vilka som var online senast, så som det ska vara om de som är online listas först.
Tryck på triangel och ändra till det andra sättet.
jo men när jag gör det så hamnar inte dom som är offline i bokstavsordning som det var förut
Postad 03 April 2009 - 13:27
jo men när jag gör det så hamnar inte dom som är offline i bokstavsordning som det var förut
om du väljer att sortera efter namn?
Postad 03 April 2009 - 15:15
om du väljer att sortera efter namn?
om jag väljer det kommer inte alla som är online längst upp som det alltid har gjort förut
dom behåller altså sin plats så jag måste bläddra igenom hela listan för att se vem som är online
Postad 12 April 2009 - 17:10
Efter uppdatering till 2.7 så vill min ps3:a inte spela nån av mina divx filmer!
Unsupported format på varenda fil som listas från min Netgear NAS! =(
Postad 12 April 2009 - 17:23
Postad 13 April 2009 - 08:28
Samma här, inte en enda divx funkar!Nån som har samma problem som jag?
Efter uppdatering till 2.7 så vill min ps3:a inte spela nån av mina divx filmer!
Unsupported format på varenda fil som listas från min Netgear NAS! =(
Har en Netgear DUO.
Vad gör vi?
Postad 13 April 2009 - 09:04
Postad 13 April 2009 - 18:07
Från Readynas forumet
Hela tråden
I've just installed the ReadyNAS 4.1.5-T74 beta release Firmware to my ReadyNas 1100
Im delighted to say that everything seems to be working normally and now my PS3 is sucessfully playing back all of the video's I have tested.
It is even playing back some that it failed to play before.
I'll update you if I find any problems.
Ladda ner HÄR!
Redigerat av Unregistereda1381774, 13 April 2009 - 18:08.
Postad 13 April 2009 - 18:07
hjälp!
update: Ah, tack för info! Uppdaterar min nasse i skrivande stund =)
Sådär! Nu funkar det klockrent med streaming till PS3:an igen!
Åter igen tack för hjälpen!
Lösning= uppdatera firmwaren till senaste betan i din NAS DUO.
Redigerat av Unregistered1e2043ea, 13 April 2009 - 18:52.
Postad 16 April 2009 - 13:20
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
15 bilder
70 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?