Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG:s PG6000 plasma

2138 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 mars 2008 - 06:21

marcusbl
  • marcusbl
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Prövade mig på en kalibrering med DVE nu kom och fram till följande värdet. Hade dock lite problem med kontrasten samt med att ställa in den gröna färgen ( som tydligen ska vara väldigt svårt ). Men här är iaf värden som klart gav ett bättre tryck i bilden än tidigare :)
Prövade mig på en kalibrering med DVE nu kom och fram till följande värdet. Hade dock lite problem med kontrasten samt med att ställa in den gröna färgen ( som tydligen ska vara väldigt svårt ).
Men här är iaf värden som klart gav ett bättre tryck i bilden än tidigare , ska försöka ställa in igen imorn och se om jag får bättre värden. Kalibreringen gjordes i 16:9 i Expert läget och energisparläge 0.
Kontrast 62
Ljusttyrka 52
Skärpa 20
Färg 44
Färgton 0
Ex kontrast Låg
Brus AV
Gamma Mellan
Svartnivå Låg
Vitbalands Kall
Röd kontrast 42
Grön kontrast 44
Blå kontrast 46
Röd,Grön,Blå ljustryrka 0
Röd + Blå Färg 0
Grön färg 5
Alla färg toner 0
Cyan,Magneta färg 0

Kan man använda dessa värden rakt av? Det spelar väl stor roll hur mycket ljus, möbler, färg på väggarna etc man har i rummet? Använder du analog eller digital signal in?

Postad 29 mars 2008 - 09:01

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0

Vilka konkurrenter får LG 7000 att slåss emot vid lansering ?

Mvh

Vet någon när den kommer?

Postad 29 mars 2008 - 11:57

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Kan man använda dessa värden rakt av? Det spelar väl stor roll hur mycket ljus, möbler, färg på väggarna etc man har i rummet? Använder du analog eller digital signal in?

Ljus, färg på väggarna spelar ju roll, men du kan ju alltid testa och se vad du tycker.
Jag kalibrerade med DVE på HD-DVD via HDMI från Toshiba EP-30.

Postad 29 mars 2008 - 13:08

UHz
  • UHz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

(...)
En sak som jag inte sett något om är usb-ingången...
Någon som testat att lägga semesterbilderna från digitalkameran på en usb-sticka och visat dom på TV'n (framförallt på 50-tummaren), ser det bra eller åtminstone ok ut?

Tar det lång tid att ladda varje bild (om man antar att bilderna är 5-8 Mpixel) ?

Mvh,
Johan

Ja! Intressant fråga! Lägger till:
Har någon testat med extern hårddisk via USB?
Har någon testat med minneskortläsare via USB?
Har någon testat att ansluta en kamera till tv:n via USB?

Fredrik HL, Albin eller någon annan som har TV'n, det vore väldigt uppskattat med ett test av bilder på en sticka. Gärna fler usb-tester också, men för mig är det mest intressant hur digitalbilder ser ut och om det tar lång tid att ladda varje bild. Tack!

Postad 29 mars 2008 - 13:38

Pudd_ols
  • Pudd_ols
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
tjao, undrar om MM är det "bästa" stället att köpa tnv på om man inte vill inhandla online, /Gbgaren

Postad 29 mars 2008 - 14:00

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Fredrik HL, Albin eller någon annan som har TV'n, det vore väldigt uppskattat med ett test av bilder på en sticka. Gärna fler usb-tester också, men för mig är det mest intressant hur digitalbilder ser ut och om det tar lång tid att ladda varje bild. Tack!

Jag testad lite snabbt med USB, bilderna såg bra ut och det tog inte lång tid att byta mellan bilderna. Gränssnittet är lite som utforskaren.

Postad 29 mars 2008 - 14:11

UHz
  • UHz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag testad lite snabbt med USB, bilderna såg bra ut och det tog inte lång tid att byta mellan bilderna. Gränssnittet är lite som utforskaren.

Stort tack att du tog dig tid att testa Fredrik.
Det var goda nyheter också, var rädd att det som med vissa dvd-spelare med usb tar så lång tid att ladda varje bild att det i praktiken är oanvändbart.

Mvh
Johan

Postad 29 mars 2008 - 15:06

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Stort tack att du tog dig tid att testa Fredrik.
Det var goda nyheter också, var rädd att det som med vissa dvd-spelare med usb tar så lång tid att ladda varje bild att det i praktiken är oanvändbart.

Mvh
Johan

Nej, bilder/musik och sådant går snabbt faktiskt. Det som skulle flaska är i så fall själva USB'n.

Mvh

Postad 29 mars 2008 - 15:51

jier
  • jier
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Fick hem min 50PG6000 i fredags. Out of the box så tyckte jag bilden var rätt dålig med framförallt väldigt stora färgblödningar.
Efter att ha suttit och justerat inställningar i ett par timmar och jämfört så känns det som om jag nu nästan fått till en bild som jag upplever riktigt riktigt fin! Har fortfarande lite problem med att det röda är lite för rött men det ska nog gå att justera bort också.
Kör dock med ganska låg kontrast under inkörningen.

Analog bild från comhem är ok, SVT känns helt ok men andra kanaler med sämre kvalitet som tv3 och kanal5 är lite grötigt men ändå klart bättre än den 32" LCDn jag använda innan (LG LC51).
Matar jag TVn med digitalTV blev bilden genast mycket bättre. Sitter och väntar på att Bolton - Arsenal på Canal+ ska dra igång, återkommer med mer info om hur det ser ut och upplevs.

Hittills är jag väldigt nöjd med TVn!

Postad 29 mars 2008 - 16:45

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Fick hem min 50PG6000 i fredags. Out of the box så tyckte jag bilden var rätt dålig med framförallt väldigt stora färgblödningar.
Efter att ha suttit och justerat inställningar i ett par timmar och jämfört så känns det som om jag nu nästan fått till en bild som jag upplever riktigt riktigt fin! Har fortfarande lite problem med att det röda är lite för rött men det ska nog gå att justera bort också.
Kör dock med ganska låg kontrast under inkörningen.

Analog bild från comhem är ok, SVT känns helt ok men andra kanaler med sämre kvalitet som tv3 och kanal5 är lite grötigt men ändå klart bättre än den 32" LCDn jag använda innan (LG LC51).
Matar jag TVn med digitalTV blev bilden genast mycket bättre. Sitter och väntar på att Bolton - Arsenal på Canal+ ska dra igång, återkommer med mer info om hur det ser ut och upplevs.

Hittills är jag väldigt nöjd med TVn!

Eftersom jag med största sannolikhet själv kommer att köpa samma tv och också har Comhem så vore det kul om du kunde posta dina inställningar? Vet att det kanske inte blir samma hos mig, men kunde vara något att utgå ifrån!

Tack på förhand!

Postad 29 mars 2008 - 16:49

torkelab
  • torkelab
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Prövade mig på en kalibrering med DVE nu kom och fram till följande värdet. Hade dock lite problem med kontrasten samt med att ställa in den gröna färgen ( som tydligen ska vara väldigt svårt ). Men här är iaf värden som klart gav ett bättre tryck i bilden än tidigare :)
Prövade mig på en kalibrering med DVE nu kom och fram till följande värdet. Hade dock lite problem med kontrasten samt med att ställa in den gröna färgen ( som tydligen ska vara väldigt svårt ).
Men här är iaf värden som klart gav ett bättre tryck i bilden än tidigare , ska försöka ställa in igen imorn och se om jag får bättre värden. Kalibreringen gjordes i 16:9 i Expert läget och energisparläge 0.
Kontrast 62
Ljusttyrka 52
Skärpa 20
Färg 44
Färgton 0
Ex kontrast Låg
Brus AV
Gamma Mellan
Svartnivå Låg
Vitbalands Kall
Röd kontrast 42
Grön kontrast 44
Blå kontrast 46
Röd + Blå Färg 0
Grön färg 5
Alla färg toner 0
Cyan,Magneta färg 0

Kanon! Ska prova dessa, har precis fått min 50" nu, detta blir bra om om vi börjar få ut lite inställningar som vi kan bolla mellan varandra :)

Postad 29 mars 2008 - 16:58

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Sitter och väntar på att Bolton - Arsenal på Canal+ ska dra igång, återkommer med mer info om hur det ser ut och upplevs.

Har bra du än fått till bilden ser det ut som skit nu!! :) Iaf för oss röda...

Postad 29 mars 2008 - 17:14

Unregistered2c870314
  • Unregistered2c870314
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Väggfäste
Jag har fått en hel del frågor om vilket väggfäste jag använt till min PG6000.
Jag köpte mitt fäste på biltema enl. nedan artikel.
30-50". Max. belastning: 65 kg. VESA-standard 200, 100 x 200 mm.Artnr:24-721 Pris:399,00 kr

Skenorna fäste jag i tv'n och du ska inte använda de skruvarna som satt i tv'n, de är för korta, det följer med en massa olika skruv med väggfästet, dessvärre är de för långa så ett par distanser som är ca 5 mm tjocka satte jag dit emellan (går bra med flera brickor med).
6 st långa fransk träskruv inkl plugg följde oxå med, minsta borrdjupet var 65 mm., Jag fäste 2 skruv i en regel och resten med mollyskruv (gippsvägg) och det sitter duktigt bra.

Lycka till!

Postad 29 mars 2008 - 17:17

jier
  • jier
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Eftersom jag med största sannolikhet själv kommer att köpa samma tv och också har Comhem så vore det kul om du kunde posta dina inställningar? Vet att det kanske inte blir samma hos mig, men kunde vara något att utgå ifrån!
Tack på förhand!

Satt först och exprimenterade med inställningar själv utan att direkt få till det bra. Ställde sen in samma inställningar som Fredrik HL och den bilden kändes genast mycket bättre, har justerade vidare utefter det. Dock har jag fortfarande problem med det röda som sticker ut.
Under Bolton - Arsenal matchen som pågår visar det sig framför allt på dom funktionärer som står på läktaren med sina röd/oranga regnställ, dom sticker ut som f** och är riktigt störande. Även vissa reklamskyltar som står längs planen har samma syndrom. Hur jag än gör lyckas jag inte riktigt få bort detta.

Redigerat av jier, 29 mars 2008 - 17:18.

Postad 29 mars 2008 - 18:09

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
Vill ni ha fler tips på väggfästen? Jag har en 42" och körde med detta. Riktigt bra. Bygger ut ca 3,5 cm från väggen så det kan bli lite trångt bakom men det går med rätt kablar.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=121470

Postad 29 mars 2008 - 18:15

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

Satt först och exprimenterade med inställningar själv utan att direkt få till det bra. Ställde sen in samma inställningar som Fredrik HL och den bilden kändes genast mycket bättre, har justerade vidare utefter det. Dock har jag fortfarande problem med det röda som sticker ut.
Under Bolton - Arsenal matchen som pågår visar det sig framför allt på dom funktionärer som står på läktaren med sina röd/oranga regnställ, dom sticker ut som f** och är riktigt störande. Även vissa reklamskyltar som står längs planen har samma syndrom. Hur jag än gör lyckas jag inte riktigt få bort detta.

Rödsticket kan vara en del av ursprungsmaterialet/källan vilket gör det svårt att kalibrera bort. Brukar skilja en hel del mellan olika kanaler och även mellan olika program på samma kanal.

Postad 29 mars 2008 - 18:27

jier
  • jier
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Rödsticket kan vara en del av ursprungsmaterialet/källan vilket gör det svårt att kalibrera bort. Brukar skilja en hel del mellan olika kanaler och även mellan olika program på samma kanal.

Jo jag märkte precis detta. Efter lite gläppande mellan olika kanaler och tester med material från min tvix 6500 och från min DVD-spelare så fanns inga spår av rödsticket.

Postad 29 mars 2008 - 18:31

torkelab
  • torkelab
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

Hur ser dina inställngar ut?

Postad 29 mars 2008 - 18:55

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Nej, bilder/musik och sådant går snabbt faktiskt. Det som skulle flaska är i så fall själva USB'n.
Mvh

Att USB porten skulle flaska ser jag som omöjligt. Det är en USB 2.0 port med en överföringshastighet på 480Mbit/s.
Använder man bara USB-minnen som är 2.0 så är det inte USB'n som flaskar. Jag skulle förr säga om det är något som flaskar så är det bildvisningen/hanteringen i TV'n. Men du skriver ju att det går snabbt så då är det väl inget som flaskar.

Postad 29 mars 2008 - 19:39

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hur mycket r rabatten som student på Dustin vad gäller 50"?

Postad 29 mars 2008 - 20:04

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

Kontrast 62
Ljusttyrka 52
Skärpa 20
Färg 44
Färgton 0
Ex kontrast Låg
Brus AV
Gamma Mellan
Svartnivå Låg
Vitbalands Kall
Röd kontrast 42
Grön kontrast 44
Blå kontrast 46
Röd + Blå Färg 0
Grön färg 5
Alla färg toner 0
Cyan,Magneta färg 0

Kanon! Ska prova dessa, har precis fått min 50" nu, detta blir bra om om vi börjar få ut lite inställningar som vi kan bolla mellan varandra :)

Bara för skojs skull provade jag dessa inställningar och det blev faktiskt skitbra! Tackar Fredrik HL!

Postad 29 mars 2008 - 20:30

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Störde mig på att man inte kunde ställa in Cyan och Magneta kontrasten, den var nämligen helt off :) , samma som det var med Röd,Grön,Blå vilket krävde en rejäl höjning av värdena innan det såg bra ut.
Det var dock mycket enklare att ställa in Röd,Grön och Blå kontrasten än den vanliga kontrasten, verkar som EP-30:n klipper en del av dynamiken i bilden som försvårar inställningen.
Ska testa att kalibrera en gång till och kanske sitta lite längre för att se om man kan "finputsa" värdena lite :)

Postad 29 mars 2008 - 20:48

hellacopters
  • hellacopters
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

16 394 för 50" + 600kr om du vill ha "hemfrakt". 50PG3000 kostar 14 681 fast den är kanske inte intressant ändå.

Redigerat av hellacopters, 29 mars 2008 - 21:10.

Postad 29 mars 2008 - 21:12

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Tack!

Postad 29 mars 2008 - 22:02

robbot
  • robbot
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag har beställt 42:an från netsuperstore, förväntar mig inga mirakel med tanke på deras dåliga feedback. Men att spara 2000 kr lockade för mycket..

Postad 29 mars 2008 - 22:19

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Kontrast 62
Ljusttyrka 52
Skärpa 20
Färg 44
Färgton 0
Ex kontrast Låg
Brus AV
Gamma Mellan
Svartnivå Låg
Vitbalands Kall
Röd kontrast 42
Grön kontrast 44
Blå kontrast 46
Röd + Blå Färg 0
Grön färg 5
Alla färg toner 0
Cyan,Magneta färg 0

Jeg har tyvär inte alle instälningsmöglighterne som du her anvender. Nogle er greyed out.
Jeg har olika mögligheter om jeg anvender HDMI från PC eller antenne signal, men inte alle instälninger på nogen input.
Men hvilken input har ni kalibreret? och hur for jag alle instálninger öpnet?

Jeg er dansker, ursäkter om jeg inte skriver rätt.

Redigerat av mbm, 29 mars 2008 - 22:54.

Postad 29 mars 2008 - 22:22

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Hur långt utanför väggfästet går tv:n? Jag menar på längden på vardera sida. Kommer nämligen få sitta lite "tight" som vi har det nu och vill ogärna få den kloss an dörrfodret.

Det är ju olika från fäste till fäste, men vi tar något populärt.. :)

Redigerat av Hinken74, 30 mars 2008 - 12:42.

Postad 30 mars 2008 - 00:14

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

16 394 för 50" + 600kr om du vill ha "hemfrakt". 50PG3000 kostar 14 681 fast den är kanske inte intressant ändå.

Är det några fler butiker som har studentrabatt som kan mäta sig med den från Dustin? Vill ju helst inte beställa från netsuperstore.se

Postad 30 mars 2008 - 09:58

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Beställer man som student ingår hemfrakten. Så har det åtminstone varit förmig samtliga gånger jag beställt som just student därifrån.

Postad 30 mars 2008 - 10:31

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Jeg har tyvär inte alle instälningsmöglighterne som du her anvender. Nogle er greyed out.
Jeg har olika mögligheter om jeg anvender HDMI från PC eller antenne signal, men inte alle instälninger på nogen input.

Jag kalibrerade via HDMI ingången i Expert läget.

Postad 30 mars 2008 - 12:58

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Beställer man som student ingår hemfrakten. Så har det åtminstone varit förmig samtliga gånger jag beställt som just student därifrån.

Frakten ingår, dvs till närmaste utlämningsställe (t ex Posten), men hemleverans kostar extra.

Postad 30 mars 2008 - 13:57

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

• 886 inlägg
  • 0

Frakten ingår, dvs till närmaste utlämningsställe (t ex Posten), men hemleverans kostar extra.

Vet att det står så på deras hemsida men samtliga gånger jag beställt stora prylar, vilket är över 10 vid det här laget, från dustin så har posten kört hem dom och dessutom hjälpt till att bära in prylarna. Senast när jag köpte min Sony KDL-46D3000.

Redigerat av Unregistered5480a0bb, 30 mars 2008 - 13:57.

Postad 30 mars 2008 - 14:48

andy666
  • andy666
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
vad är det för skillnad på pg3000 och pg6000.
Joakim från lg skrev att 3000 skulle dvb.c tuner också, (för com hem ) men kan ej hitta det någon annanstans än här på forumet . ???

Postad 30 mars 2008 - 15:39

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag kalibrerade via HDMI ingången i Expert läget.

Har ni gjort nogenting for at have öppnet for alle instälninger?
Kanske du anvender en Blu-ray standalone player?
Har du samme instälnings-mögligheter fron HDMI och Antenne?

Redigerat av mbm, 30 mars 2008 - 18:20.

Postad 30 mars 2008 - 15:44

Sir_T
  • Sir_T
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

När kommer den riktiga verisonen av denna tv? Alltså LG PG7000 ?!

Mvh

I maj/juni.

Postad 30 mars 2008 - 16:24

Unregistered2c870314
  • Unregistered2c870314
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hur långt utanför väggfästet går tv:n? Jag menar på längden på vardera sida. Kommer nämligen få sitta lite "tight" som vi har det nu och vill ogärna få den kloss an dörrfodret.

Det är ju olika från fäste till fäste, men vi tar något populärt.. :)

Det beror väl på vilken modell du har, jag har PG50 och då hamnar biltemas fäste ca: 24,5 cm från kanten räknat från kortsidan, det går å andra sidan justera, så du kan ha typ 20 cm på ena sidan och 29 på andra.

Postad 30 mars 2008 - 16:59

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag får min PG600 om 1 vecka. Jag har hemmabiosytem som har några år på nacken. Funkar mitt gamla hemmabiosystem på plasman? Eller har den nya ingångar/utgångar som inte stödjer mitt gamla sytem? Ska man köpa nya kablartill hemmabiosystemet, digital-TV'n och dvd'n för att få bästa bild? Är det hdmi som gäller då?

mvh

Postad 30 mars 2008 - 18:02

Unregistered2c870314
  • Unregistered2c870314
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag får min PG600 om 1 vecka. Jag har hemmabiosytem som har några år på nacken. Funkar mitt gamla hemmabiosystem på plasman? Eller har den nya ingångar/utgångar som inte stödjer mitt gamla sytem? Ska man köpa nya kablartill hemmabiosystemet, digital-TV'n och dvd'n för att få bästa bild? Är det hdmi som gäller då?

mvh

Kolla lite längre bak i tråden, sidan 15 eller något där finns manualerna i PDF format om du vill kika på vilka ingångar som finns.

Postad 30 mars 2008 - 20:01

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Jag använde en HD-DVD spelare. Jag har samma inställningsmöjligeheter på Antenn och HDMI så länge jag använder mig av Expert läget för att ställa in bilden.

Postad 30 mars 2008 - 20:33

UHz
  • UHz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

vad är det för skillnad på pg3000 och pg6000.
Joakim från lg skrev att 3000 skulle dvb.c tuner också, (för com hem ) men kan ej hitta det någon annanstans än här på forumet . ???

Jag tror det blev ett litet "tryckfel", modellnamnet ska nog vara PG6300, inte PG3000.

Postad 30 mars 2008 - 21:39

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag använde en HD-DVD spelare. Jag har samma inställningsmöjligeheter på Antenn och HDMI så länge jag använder mig av Expert läget för att ställa in bilden.

Så ni ha ingen options der er greyed out och inte möglig at ändre?

Postad 30 mars 2008 - 22:10

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Vi har ingen Digital box hemma utan kör från Canal Digital jacket med en vanlig antenn vidare kopplat i Antenn uttaget bak på Plasman. Nu är frågan om det räcker för att få digital TV eller om man måste ha box? Jag menar TV'n har ju en inbyggt digital mottagare right?

Jag går in i inställningar och ser TV och DTV men kan ej aktivera DTV eller rättare sagt när jag är inne i program funktioner och skall söka upp kanaler i DTV fliken är det tomt, varför?

Tack,

Mvh Albin

Redigerat av Unregistered98025e06, 30 mars 2008 - 22:11.

Postad 30 mars 2008 - 22:58

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Vi har ingen Digital box hemma utan kör från Canal Digital jacket med en vanlig antenn vidare kopplat i Antenn uttaget bak på Plasman. Nu är frågan om det räcker för att få digital TV eller om man måste ha box? Jag menar TV'n har ju en inbyggt digital mottagare right?

Jag går in i inställningar och ser TV och DTV men kan ej aktivera DTV eller rättare sagt när jag är inne i program funktioner och skall söka upp kanaler i DTV fliken är det tomt, varför?

Tack,

Mvh Albin

PG6000 har bara mottagare för DVB-T, d v s marksänd digital-tv (Boxer).
Vi får väl se vad PG6300 klarar av, den ska ju få DVB-C som preliminärt åtminstone ska klara av ComHems digitala utbud.

Postad 31 mars 2008 - 00:29

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Tack,

Mvh Albin

Vi får väl se vad PG6300 klarar av, den ska ju få DVB-C som preliminärt åtminstone ska klara av ComHems digitala utbud.

Ah okej så jag behöver med andra ord köpa en digital boxer från Canal digital?

Off-T
Vad skall man ge för en bra boxer som skall kunna ta mot HD sändningar? Talar vi 700-1000kr eller 1500-2500kr? Jag skall inte spela in TV och sådant utan bara se På TV med bra bild och eventuellt fler kanaler än dagens standard utbud man får i en lägenhet. PM gärna så slipper vi dränka tråden med off topic.

Tack,

Mvh Albin

Redigerat av Unregistered98025e06, 31 mars 2008 - 00:29.

Postad 31 mars 2008 - 06:27

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Alla options är tillgängliga för mig när jag använder Expert läget, oavsätt ingång.

Postad 31 mars 2008 - 08:03

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Alla options är tillgängliga för mig när jag använder Expert läget, oavsätt ingång.

Eftersom du kopplar in i HDMI 2, 3 eller 4 ja. Inte HDMI via PC till exempel.

MVh

Postad 31 mars 2008 - 08:07

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

MVh

Beror på bilken upplösning man skickar, skickar man PC upplösning så låses vissa inställningar, kör du t.ex. 1920x1080 eller 1280x720 så får du tillgång till resten för då tror inte TV:n att det är en dator som är inkopplad.

Postad 31 mars 2008 - 08:08

Unregistered7c4f906d
  • Unregistered7c4f906d
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Efter att ha kollat runt i över ett halvår på TV och ljud har jag nu äntligen beställt en PG6000 av Hemmbiocenter och med tanke på att det är svårt att kalibrera så beställde jag det också :D

OT:
Och med tanke på att det ska låta något också så blev det
tillsammans med

Livet är jobbigt just nu...... :)

Postad 31 mars 2008 - 08:51

mbm
  • mbm
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

MVh

Beror på bilken upplösning man skickar, skickar man PC upplösning så låses vissa inställningar, kör du t.ex. 1920x1080 eller 1280x720 så får du tillgång till resten för då tror inte TV:n att det är en dator som är inkopplad.

Ok tacker. Jeg kör 1280x768. Jeg får pröver 1080 och 720 istället då.
Hur välges 24P ?

Postad 31 mars 2008 - 09:00

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

(...)

Ah okej så jag behöver med andra ord köpa en digital boxer från Canal digital?
(...)

Hmmm... kollade på Boxers hemsida och de har ju faktiskt några kanaler från Canal+ i utbudet (http://www.boxer.se/?page=126). När du skrev "Canal Digital jacket" antog jag att det var via någon form av kabel-tv, i så fall behöver du box. Men om du är ute efter någon av kanalerna som Boxer har så räcker det med en CA-modlul, ett programkort och en antenn (kanske enklare med en box trots allt :) ).

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.