Kolla min modifiering av din newcs.xml och newcamd.list fil.
Dream Multimedia DreamBox DM8000S
(Digitalboxar)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD
(Digitalboxar)
|
3
|
(33)
|
Inga priser | |
Dream Multimedia DreamBox DM800 HD se
(Digitalboxar)
|
6
|
(7)
|
Inga priser |
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej? (6 inlägg)
|
8 år sedan |
Dreambox DM800HD se (58 inlägg)
|
12 år sedan |
Bästa boxen Canal Digital 2011 (18 inlägg)
|
13 år sedan |
Dreambox 8000 installation, Canal Digital. Extrem noob varning utfärdas (24 inlägg)
|
13 år sedan |
DreamBox 8000 (31 inlägg)
|
13 år sedan |
Val av digitalbox för DVB-C (3 inlägg)
|
14 år sedan |
dreambox dm8000 (483 inlägg)
|
15 år sedan |
DVD-inspelare med inbyggd digitalmottagare (100 inlägg)
|
15 år sedan |
Dreambox dm800hd (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Maximum 8000 eller Dreambox 8000 (28 inlägg)
|
17 år sedan |
DM800 finns nu att köpa!? (29 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 15 May 2010 - 22:59
Undrade tidigare ang storleken på parabolen om den har betydelse? Pratade med någon som menade på att man behövde runt 70 cm för att det skulle funka.. Någon som kan svara på detta skulle uppskattas...
Postad 15 May 2010 - 23:34
Men det är möjligt med ett plugin och även spara en timeshift också.
Redigerat av Leatherface, 15 May 2010 - 23:35.
Postad 30 May 2010 - 20:02
Sorry för inaktiviteten men jag har snurrat lite på Dream elites & dreamboxx forumen.Varsågod!
![]()
Kolla min modifiering av din newcs.xml och newcamd.list fil.
ANg. dina markeringar i newcs + newcamd filerna - kan det snabba upp kanalbyten eller är det av rent "estetiska" anledningar som man bör rensa bort dessa ??
Postad 31 May 2010 - 18:22
Postad 01 June 2010 - 10:00
Postad 01 June 2010 - 18:13
Ta backup på filerna innan du redigerar om det skulle bli något fel.
Postad 03 August 2010 - 05:01
Postad 11 August 2010 - 13:14
Redigerat av dreamer93, 11 August 2010 - 13:17.
Postad 11 August 2010 - 17:12
Redigerat av bpl, 11 August 2010 - 17:13.
Postad 14 August 2010 - 05:17
Men jag undrar om du kan hjälpa mig med en annan sak, det är så att jag ska flytta till Flemingsberg med min bror för att gå i gymnasiet där och jag behöver nya grejer för att kolla på tv. Jag kommer ha en dreambox dm800hd pvr och min bror ska ha en dm 600s som vi tänkte köpa (rekommendera gärna en annan om det finns bättre dreambox med samma/bättre pris)
Jag ska ha 3 stycken quad lnb, tänkte Titanium TQSX quad där(farsan flyttar med till stockholm snart så vi kommer ha 3 boxar om ett år så tycker det är onödigt o köpa twin och sen quad efter ett år)
3 stycken 4/1 switchar ingen aning om hur man ska välja switch så hjälp på den punkten upskattas verkligen
en 100 meter kabel för att koppla allt. dubbelskärmad?
Dreambox 600s
Wavefrontier torodial t55+väggfäste
Satelliterna jag tittar på är thor,sirius och hotbird
Tänkte lägga ut runt 5-6 tusen kronor för allt, uppskattar verkligen om du kan hjälpa mig med detta så jag inte köper fel grejer som måste bytas efter 2 dagar
Redigerat av dreamer93, 14 August 2010 - 20:29.
Postad 16 August 2010 - 17:21
Hakon här på forumet är en klippa på sånt här, han kan säkert svara
Postad 23 August 2010 - 18:08
Någon som vet att det är att lita på när de säljer den dm800 hd för drygt 3000? Känns rätt så mycket scam över sidan.
Postad 23 August 2010 - 18:16
Inte ens i Tyskland får du orginal för det priset.
Redigerat av Leatherface, 23 August 2010 - 18:17.
Postad 23 August 2010 - 18:17
Postad 07 September 2010 - 23:20
kan man få ut 720p via component (genom scart, har läst att andra modeller stödjer detta)
+ skickar boxen ut dvi/hdmi samt "ovanstående signal" samtidigt?
vore en bra cheaplösning för o koppla både till proj (via reciever) och component direkt till tv'n
Postad 08 September 2010 - 17:09
Postad 18 September 2010 - 10:06
Textningen försvinner ofta, bootar jag om boxen så funkar det som det skall ett tag.
Har någon här inne upplevt samma problem?
Postad 20 September 2010 - 20:41
Postad 20 September 2010 - 22:58
Postad 23 September 2010 - 20:13
Funderar på att köpa en Dreambox DM 800 HD men har absolut ingen aning om hur man ska göra för att få det att fungera med comhem och om man ska ha kort eller inte.
Skulle vara otroligt tacksam för all hjälp man kan få eller om någon vet om en guide som visar hur man ska gå tillväga.
Skulle vara rolig om man kunde komma in i hur det funkar.
MVH
Fredrik
Redigerat av drhedda, 24 September 2010 - 08:40.
Postad 10 October 2010 - 16:40
Är det någon som har nåt tips hur man fixar till det??
Postad 10 October 2010 - 17:09
Använder du 2Sub finns inställningar för inspelningar där
2sub??
(Jag vet faktiskt inte. Men hur tar jag reda på det?)
Postad 01 November 2010 - 08:23
Har i dagsläget (1månad til) canal digital via parabol
Vi får ftth anslutning inom denna månad och jag ska därför hitta smartaste kombinationen av tv framöver.
Vad jag förstått så kan man köra dreambox typerna till, nät, parabol eller kabel. Då det blir ett väldigt stabilt nät vi ansluts till så ligger funderingarna på att köra via nät, eller finns det fördelar att köra via parabol?
Tecknar jag abb via bredbandsleverantörens tv förening eller via cd och viasat?
Hur stabil är denna box? Efter att ha levt med canal digitals pvr box sedan release så hoppas man på stabilitet till skillnad från CD:s alternativ.
Kan något rekomendera någon bra faq där man får alla tips och trix med hur man lär sig allt om dreamboxen.
Postad 01 November 2010 - 17:54
Jag är verkligen helnoob på detta område, jag har försökt plöjja lite info, HOPPAS att ni har överseende och kan svara på mina funderingar.
Har i dagsläget (1månad til) canal digital via parabol
Vi får ftth anslutning inom denna månad och jag ska därför hitta smartaste kombinationen av tv framöver.
Vad jag förstått så kan man köra dreambox typerna till, nät, parabol eller kabel. Då det blir ett väldigt stabilt nät vi ansluts till så ligger funderingarna på att köra via nät, eller finns det fördelar att köra via parabol?
Tecknar jag abb via bredbandsleverantörens tv förening eller via cd och viasat?
Hur stabil är denna box? Efter att ha levt med canal digitals pvr box sedan release så hoppas man på stabilitet till skillnad från CD:s alternativ.
Kan något rekomendera någon bra faq där man får alla tips och trix med hur man lär sig allt om dreamboxen.
Dreambox funkar inte med IP-TV. DVB-C-T-S och S2 boxar finns det. Canal Digital över satellit ger överlägset bäst bild! Stabilare och bättre mjukvara finns inte, allt går att tweaka efter egna önskemål.
Länkar till Dreambox-forum finns i denna tråd.
Postad 01 November 2010 - 21:47
Postad 02 November 2010 - 18:18
Kom på ytterligare en nybörjarfråga.
800hd och 8000s, vad är skillnaden, när jag går in på länken till komplett (från prisjakt) på 8000s hamnar jag på 8000hd.
men listningarna skiljer ju ca 4k i pris.
Postad 02 November 2010 - 18:22
Tusen tack för svaren, då får det kanske bli fortsättning med parabolen då
Kom på ytterligare en nybörjarfråga.
800hd och 8000s, vad är skillnaden, när jag går in på länken till komplett (från prisjakt) på 8000s hamnar jag på 8000hd.
men listningarna skiljer ju ca 4k i pris.
Här finns all info: http://www.dream-multimedia-tv.de/en
Postad 02 November 2010 - 23:24
Jag funderar iaf starkt på DM800HD eller 500HD, med C tuner då min box lade av igår.
Sitter i Comhemhus, har Medium abonnemang + HD Paketet
Jag läser massa om pairing, och att det inte ska fungera på HD kanaler, kan någon förklara vad det är? och innebär med comhem HD + en av dessa boxar. Kommer jag kunna se allt jag betalar för?
Boxen har ju inte CA modul för kortet? hur är det tänkt att något ska fungera då?
Softcam sa någon nått om som svar på detta, men någon sa även att operatörerna kunde spärra detta?
Så man kan sammanfatta som att jag vill veta vad man måste göra för att få Comhems abonnemang med HD att fungera med dreambox, måste något extra köpas till boxen?
(det är även massa prat om olika images, addons, skins osv... finns det några länkar någon kan dela med sig av för sådant?)
Postad 03 November 2010 - 18:30
Forum, images mm:
http://www.sat-universe.com
http://www.comhit.net
http://www.dreamboxx.nu
http://www.ltteam.org
http://www.pli-images.org
http://www.newnigma2.to
http://www.i-have-a-dreambox.com
http://oscam.ump2002.net
http://streamboard.gmc.to:8001/
Redigerat av bpl, 03 November 2010 - 18:30.
Postad 02 December 2010 - 10:44
Jag funderar på att stoppa i en hårddisk i min DM800HD, närmare bestämt denna som verkar vara mest bang-for-the-buck:
Kan man stoppa in en så stor hårddisk (1TB)? Och är det något problem att den är 5400 varvare?
Läste också i en artikel att den var 12.5mm hög, passar den då?
(Jag har inte boxen här så jag kan inte mäta själv förrän i helgen)
Mitt alternativ är annars:
Som är 7200 rpm och 9.5mm hög.
(men 250GB mindre för ungefär samma peng)
Postad 14 December 2010 - 13:22
Har köpt mig en DM800HD och saknar en funktion från min gamla box nämligen dubbla tuners, har letat runt lite och hitta denna
http://sundtek.com/s...e-DVB-S/S2.html
Så till frågan är det någon som provat denna eller på något annat sätt fått till dubbla tuners i DM800HD PVR boxen...
Postad 05 February 2011 - 13:40
kör med
800HD S clon
Nabilo
har aktiverat 2SUB men det hjälper inte
några tips?
Postad 05 February 2011 - 13:43
Postad 14 March 2011 - 16:57
Hej alla glada!
Jag undrar om det går med en klonad dm800hd box att ha en extern USB-hårddisk formaterad i NTSF att kunna spela upp en 1080p mkv fil+ svenska srt subtitles. DM800HD har Enigma2 och Gemini Image..
Jag har testat och fick upp bild men inget ljud tyvärr, antar att det kan ha något att göra med DTS och AC3 nedmixning, men har ännu inte löst det problemet.
Sen fick jag absolut ingen text överhuvudtaget. Läste runt lite på internet och google, google is your best friend. Hittade att man kunde öppna SRT-filen i anteckningar och sedan ta spara som och spara den med UTF-8 kodning. Gjorde detta men fick ändå inte upp någon text fast jag slog på det genom att trycka Audio+Gul.. Ska detta vara en .srt fil eller .txt för nu har jag båda i samma mapp, kan det vara något strul med det, att dem stör varandra?
Sedan läste jag även att man skulle spara den som ANSI kodning och då fick jag engelsk text (fortfarande inget ljud ur TV-högtalarna). Engelsk text verkade konstigt då .srt är svenska så det måste vara något integrerat eller liknande i .mkv filmen redan.
Tacksam för alla svar, och hoppas verkligen detta fungerar.
Pistje
ps. Ja alla filer heter samma och sådant. Har donat med sådant här sedan tidig tonårsålder så det är inget fel! Ny på dreambox dock. Använder jag min tvix till detta så fungerar det galant. Men nu är det så att jag inte har en tvix i andra rummet men skulle gärna vilja få det att fungera utan att behöva flytta och ta med tvixen överallt!
Postad 15 March 2011 - 09:12
Är på jakt efter en 800hd från kina.
Är det ok att fråga efter en bra SÄLJ och BOX referens via PM ?? (dhgate, ali etc..)
Vill ju ha ett bra exemplar! Tack på förhand...
//beck
Postad 16 March 2011 - 16:57
Innan var det discovery travel, men det är det inte längre. Funkar fint fortfarande för Viasat med Viasat History.
Jag vill inte använda Rytec då det är så många fel i deras EPG.
Postad 26 March 2011 - 08:51
Till min fråga. Är det safe att köpa sig en hårddisk till den och montera i. Har hört lite snack om att man skapar sig problem med detta?
Hur stor hårddisk kan jag ha i, och nu syftar jag inte på 2.5" vs 3.5" utan i GB
Eller är det helt enkelt bättre att köra på en extern disk via eSATA kontakten?
Hur får man sen över det man spelat in på boxen till datorn t.ex.? Hittar inget i inställningar där man kan mounta en nätverksenhet som man t.ex. kunde i DM500.
MVH
Postad 28 March 2011 - 05:47
Postad 29 March 2011 - 07:54
Hejsan, Jag har precis blivit ägare av en DM800HD PVR
Lite sent kanske, men va sjutton. Jag är nöjd.
Till min fråga. Är det safe att köpa sig en hårddisk till den och montera i. Har hört lite snack om att man skapar sig problem med detta?
Hur stor hårddisk kan jag ha i, och nu syftar jag inte på 2.5" vs 3.5" utan i GB
Eller är det helt enkelt bättre att köra på en extern disk via eSATA kontakten?
Hur får man sen över det man spelat in på boxen till datorn t.ex.? Hittar inget i inställningar där man kan mounta en nätverksenhet som man t.ex. kunde i DM500.
MVH
Alla storlekar fungerar för intern HDD och det skapar inga problem.
Inspelningar för du över till datorn via en FTP klient.
Hej... har en Dm 800 HD med 500G hårddisk, nu undrar jag om man kan använda den att spela in från TV'ns tuner (Philips 9705) med, vilka uttag och kabel använder man i så fall?
Nej det går inte.
Postad 04 April 2011 - 23:24
Allt funkar väl fint förutom undertexterna på HD-kanaler, och att texten på SD var röd, men det har jag lyckats fixa. Tidigare hade jag ett skin som hette "Kerni HD"-någonting... och i det så hade jag högupplöst text på HD kanalerna. Tyvärr så minns jag ju inte exakt vad det hette, men kanske någon här kan friska upp mitt minne? Eller något annat tips på hur man fixar bra text i HD? Vill inte ha text-tv stuket på texten i HD...
Postad 09 April 2011 - 08:31
Postad 10 April 2011 - 17:34
Funkar denna boxen med viasats kanalpaket , eller vilken mottagare ska man ha till viasat?
Det funkar. Om du har ett nytt Via-kort måste du köra OSCam som kortserver för att få bild, äldre kort funkar med NewCS.
HD-kanalerna funkar inte, men det visste du säkert redan...
Postad 17 April 2011 - 21:41
Jag har hårddiskfråga:
Jag funderar på att stoppa i en hårddisk i min DM800HD, närmare bestämt denna som verkar vara mest bang-for-the-buck:
Kan man stoppa in en så stor hårddisk (1TB)? Och är det något problem att den är 5400 varvare?
Läste också i en artikel att den var 12.5mm hög, passar den då?
(Jag har inte boxen här så jag kan inte mäta själv förrän i helgen)
Mitt alternativ är annars:
Som är 7200 rpm och 9.5mm hög.
(men 250GB mindre för ungefär samma peng)
/Henke
Jag ska också köpa hårddisk och funderar på vilken, bara för att klargöra...man kan köra utan hårddisk och lagra i tex datorn via nätverket???
Kikade på den här, några invändingar eller bättre förslag?
http://www.netonnet....ta/118284.4055/
Postad 18 April 2011 - 08:40
Några dumma(?) frågor:
Kan jag ha denna till alla kanaler från nedanstående i SD och HD kvalité_
Boxer, Canal Digita, Viasat och Com Hem? (Om ja Boxer även deras nya kodningssystem för HD-Kanaler.)
Tacksam för svar!
Postad 18 April 2011 - 11:06
/Henke
Jag ska också köpa hårddisk och funderar på vilken, bara för att klargöra...man kan köra utan hårddisk och lagra i tex datorn via nätverket???
Kikade på den här, några invändingar eller bättre förslag?
http://www.netonnet....ta/118284.4055/
Alla 2,5" diskar funkar och ja det går att spela in på en utdelad nätverkshårddisk...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Skaffa en ny digitalbox.,ja eller nej?
47 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?