nVidia ION plattform
1279 svar till detta ämne
Postad 13 januari 2010 - 07:00
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
En kompis till mig har handlat där och ska själv lägga en beställning på en sån i veckan.
Den han har låter inte så mycket. Men ska man inte ha den framme så finns det folk som moddat och stoppat in en långsamtgående 120 fläkt och nästan fått dom nästan helt ljud lösa även vid stor belastning.
/T
Låter ju bra. Hojta till när du fått din eller skriv här.
Postad 13 januari 2010 - 11:58
Nedomkull
-
Nedomkull
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Låter ju bra. Hojta till när du fått din eller skriv här. 
Jag köpte den maskinen från den handlaren. Har den i sovrummet och den är alltid igång. Har aldrig stört mig på att den låter, men jag kanske är okönslig. Sen finns det kanske gott om måndagsex som låter mer än min... Nåt att tänka på är att man måste köpa en nätsladd, den som medföljer är inte för svenska eluttag. Jag köpte en sladd på teknikmagasinet för 69 spänn. Jag är jäkligt nöjd med mitt köp och servicen, men jag kan ha haft tur. Strular det på nåt sätt så är det nog inte så lätt att få hjälp.
Postad 13 januari 2010 - 13:27
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Jag köpte den maskinen från den handlaren. Har den i sovrummet och den är alltid igång. Har aldrig stört mig på att den låter, men jag kanske är okönslig. Sen finns det kanske gott om måndagsex som låter mer än min...
Nåt att tänka på är att man måste köpa en nätsladd, den som medföljer är inte för svenska eluttag. Jag köpte en sladd på teknikmagasinet för 69 spänn.
Jag är jäkligt nöjd med mitt köp och servicen, men jag kan ha haft tur. Strular det på nåt sätt så är det nog inte så lätt att få hjälp.
Låter ju fint. Priset kan man ju inte klaga på iaf. Nu gick mitt på en dryg tusenlapp mer, men jag tror jag blir nöjd i alla fall. Fick lådan idag. Ser snygg och gedigen ut. Nu återstår bara moderkortet så man kan bygga.
Redigerat av twebbas, 14 januari 2010 - 16:17.
Postad 14 januari 2010 - 22:13
isso
-
isso
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har ett Zotac ION ITX A Series 330.
Bör jag köra med win7 x64 eller x86?
Postad 15 januari 2010 - 00:03
dabo
-
dabo
-
Användare
-
-
194 inlägg
Någon som kan slänga upp lite windows experience index siffror på ION-baserade burkar?
Postad 15 januari 2010 - 05:04
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Någon som kan slänga upp lite windows experience index siffror på ION-baserade burkar?
Jag kan göra det så fort jag har fått mina delar.
Redigerat av twebbas, 15 januari 2010 - 10:04.
Postad 15 januari 2010 - 18:43
Unregisteredb2c17384
-
Unregisteredb2c17384
-
Användare
-
-
171 inlägg
Här är för min Asrock ION 330 i standard utförande:
Processor: 3.8
Memory: 4.8
Graphics: 4.6
Gaming Graphics: 5.4
Primary Harddrive: 5.7
Postad 15 januari 2010 - 22:24
dabo
-
dabo
-
Användare
-
-
194 inlägg
Tackar, alla siffror är högre än min gamla laptop förutom CPUn.
Postad 15 januari 2010 - 22:35
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Min Revo 3610:
Processor: 3.3
Memory: 4.5
Graphics: 4.3
Gaming Graphics: 5.3
Primary Harddrive: 5.8
Postad 17 januari 2010 - 12:51
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Verkar finnas ett pci express minicard nu för firewire om man vill koppla tex en Fire-dtv. LänkLänk
Redigerat av JiTe, 17 januari 2010 - 12:54.
Postad 20 januari 2010 - 10:08
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej !
Har varit väldigt passiv på forumet under några månader men nu tänkte jag ställa lite frågor :- )
Min dator dog häromdagen (RIP) och då jag slutat bränna timmar på gaming tänkte jag ta något litet och tyst som klarar 1080p. Har sneglat på asrock htpcs med ion och det verkar vara en smart lösning. Dock verkar det vara ett gränsfall när det gäller just att spela upp i 1080p. Sedan så HÄNDER det ju att man vill spela ett HoN game och Diablo 3 kommer nog inte att undgå mig. Jag har sett tester att ION klara vissa spel men det är väldigt begränsat.
Nu när kretsen är över ett år gammalt så har det kommit bekräftelser om att ION 2 kommer nu under Q1. Är det någon som hört om releasedatum och vad denna version 2 lyckas åstadkomma?
Redigerat av meSos, 20 januari 2010 - 10:42.
Postad 20 januari 2010 - 10:35
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Dock verkar det vara ett gränsfall när det gäller just att spela upp i 1080p.
Gränsfall? Min Asrock lirar 1080p med hög bitrate med ca 10-15% CPU belastning. Kör med Linux och XBMC.
Postad 20 januari 2010 - 11:01
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har sneglat på asrock htpcs med ion och det verkar vara en smart lösning. Dock verkar det vara ett gränsfall när det gäller just att spela upp i 1080p.
Eftersom att det idag inte behövs mycket cpu utan all filmavkodning sker i gpun så klarar ion 1080p alldeles utmärkt. Och eftersom att det sitter en nvidiagpu på ionkorten så funkar det utmaärkt både med windows och linux.
Postad 20 januari 2010 - 11:12
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Allright, kanske inte ett gränsfall isf. Men nu när jag ska köpa en ny dator så känns det lika bra att vänta på ion 2!
Postad 20 januari 2010 - 11:37
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Verkar finnas ett pci express minicard nu för firewire om man vill koppla tex en Fire-dtv.
Länk
Länk
Trevligt, tack för det
Postad 20 januari 2010 - 11:47
duja
-
duja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Fyi,
Slutade med att jag fixade en 330HT i mellandagarna. Fungerade fin fint förutom att cpu-fläkten lät lite mycket :/
Jag tog iaf kontakt med ASRock och berättade om mitt problem dvs att cpu-fläkten lät för mycket. De var väldigt tillmötesgående och skickade hem en ny fläkt som jag bytte ut mot den gamla.
Nu är ljudnivån bra igen, inte det störande ljudet som fanns innan utan helt godkänd nivå
Postad 20 januari 2010 - 19:21
Valken
-
Valken
-
Användare
-
-
111 inlägg
Fyi, Slutade med att jag fixade en 330HT i mellandagarna. Fungerade fin fint förutom att cpu-fläkten lät lite mycket :/ Jag tog iaf kontakt med ASRock och berättade om mitt problem dvs att cpu-fläkten lät för mycket. De var väldigt tillmötesgående och skickade hem en ny fläkt som jag bytte ut mot den gamla. Nu är ljudnivån bra igen, inte det störande ljudet som fanns innan utan helt godkänd nivå 
Hur tog du reda på att det var cpu-fläkten som lät? Öppnade du den för att lokalisera ljudet eller kan man ta för givet att det är just den fläkten om det är ett lite vinande ljud? Hur kontaktade du dem? Via mail eller telefon? Har du kontaktuppgifterna? Tack på förhand!
Postad 21 januari 2010 - 19:53
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Fick precis mitt Zotac-moderkort. Sådär 2 veckor senare. Tjenare. Nåväl. Nu ska det byggas. Återkommer.
Postad 21 januari 2010 - 20:26
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ska nog inhandla en ASRock Nettop ION 330HT - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW, men den är ungefär 500 spänn dyrare än Zotac MAG HD-ND01 - 1,6GHz DC 2GB 160GB. Frågan är då. Är ASRocken värd dom där 500 kronorna mer? Jag kommer mestadels använda den för att stream:a från datorn. Om möjlighet finnes, trådlöst, men annars med vanlig tp.
Postad 21 januari 2010 - 21:04
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Ska nog inhandla en ASRock Nettop ION 330HT - 1,6GHz DC 2GB 320GB DVD±RW, men den är ungefär 500 spänn dyrare än Zotac MAG HD-ND01 - 1,6GHz DC 2GB 160GB. Frågan är då. Är ASRocken värd dom där 500 kronorna mer? Jag kommer mestadels använda den för att stream:a från datorn. Om möjlighet finnes, trådlöst, men annars med vanlig tp.
Jag tycker ASRocken är snyggare. LÄste någonstans om värmeproblem på Zotacen.. men låter det vara osagt. Jag hade kört på ASRocken helt klart. Men ska du bara streama från datorn och inget annat så kanske en mediaspelare hade varit ett bättre val? Blir ju ännu billigare.. OM du nu inte ska ha datorn till annat förstås.
Redigerat av twebbas, 21 januari 2010 - 21:06.
Postad 21 januari 2010 - 22:27
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Hej vänner! Kan ni som köpt ett Zotac ION kort bekräfta om det har firewire eller inte?? PÅ prisjakt säger man att kortet har firewire, men manualen säger nada http://www.pricerunn...duktinformationvänligen Henrik
Postad 21 januari 2010 - 22:58
FoxOne
-
FoxOne
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej vänner!
Kan ni som köpt ett Zotac ION kort bekräfta om det har firewire eller inte?? PÅ prisjakt säger man att kortet har firewire, men manualen säger nada
http://www.pricerunn...duktinformation
vänligen Henrik Prisjakt säger att den inte har firewire.. lika så Zotacs spec. Så man kan på goda grunder förmoda att den inte har firewire.. Edit: länkar rättade
Redigerat av FoxOne, 21 januari 2010 - 23:05.
Postad 21 januari 2010 - 23:14
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Sådär. Nu har man byggt ihop sin burk.
Ljudnivån är dock ingen höjdare, fast jag köpte noctua-fläktar. Måste fixa någon fläktstyrning. Fläktarna går på fullvarv.
Annars är jag nöjd. Spelar 1080p utan problem precis som man kan tänka sig. Kör win 7.
Har dock bara provkört med MPC HT för att göra det enkelt för mig. Testade snabbt defaulten i XBMC och där hackar 1080p en del, men det är ju väntat. Snart hackar det inte där heller.
Det trådlösa nätverket verkar hyffsat snabbt och stabilt. Laddade hem AVG och lite annat över nätet och det flöt på fint. Har 4 utav 5 i signalstyrka (windows 7s egna), och det är ju helt ok.
Atom är inga fartmonster, men som htpc eller andra dator duger detta mer än väl.
Än så länge, helnöjd. Ska testa spotify över trådlösa och lite annat i dagarna. Återkommer.
Redigerat av twebbas, 21 januari 2010 - 23:16.
Postad 21 januari 2010 - 23:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Ljudnivån är dock ingen höjdare, fast jag köpte noctua-fläktar. Måste fixa någon fläktstyrning. Fläktarna går på fullvarv.
Du fick väl med 2 olika motstånd, bara sätta dit det som heter L.N.A eller U.L.N.A efter behov
Postad 22 januari 2010 - 05:39
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Du fick väl med 2 olika motstånd, bara sätta dit det som heter L.N.A eller U.L.N.A efter behov
Aha. Jag trodde de kablarna bara var förlängningar. Såg inte den lilla papperslappen.
Postad 22 januari 2010 - 07:59
liqwid1985
-
liqwid1985
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag tycker ASRocken är snyggare. LÄste någonstans om värmeproblem på Zotacen.. men låter det vara osagt. Jag hade kört på ASRocken helt klart.
Men ska du bara streama från datorn och inget annat så kanske en mediaspelare hade varit ett bättre val? Blir ju ännu billigare.. OM du nu inte ska ha datorn till annat förstås. 
Jag vill köra XBMC, är oerhört förtjust i det. Sen vill jag inte låsa mig till en mediastreamare, man vet aldrig vad man får för idéer framöver heller
Postad 22 januari 2010 - 08:40
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Asus börjar skeppa ION2 laptops i April! Man kan nog räkna med en ION2 asrock snart. http://www.engadget....aunch-in-april/
Postad 22 januari 2010 - 10:12
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Sådär. Nu har man byggt ihop sin burk. Ljudnivån är dock ingen höjdare, fast jag köpte noctua-fläktar. Måste fixa någon fläktstyrning. Fläktarna går på fullvarv.
Annars är jag nöjd. Spelar 1080p utan problem precis som man kan tänka sig. Kör win 7. Har dock bara provkört med MPC HT för att göra det enkelt för mig. Testade snabbt defaulten i XBMC och där hackar 1080p en del, men det är ju väntat. Snart hackar det inte där heller. 
Det trådlösa nätverket verkar hyffsat snabbt och stabilt. Laddade hem AVG och lite annat över nätet och det flöt på fint. Har 4 utav 5 i signalstyrka (windows 7s egna), och det är ju helt ok.
Atom är inga fartmonster, men som htpc eller andra dator duger detta mer än väl.
Än så länge, helnöjd. Ska testa spotify över trådlösa och lite annat i dagarna. Återkommer.
Hur är prestandan om du exempelvis medans du titar på live tv väljer att browsa guiden eller bläddra igenom din musik? Orkar Atom med det? Du säger att det duger mer än väl för HTPC, och det viktigaste är ju att saker och ting flyter på, vill inte sitta i vardagsrummet med hela tjocka släkten och jobba med ett segt gränssnitt, man vill ju det ska rinna som vatten så att säga. Fasen att pricerunner hade fel om firewire, gillar verkligen mitt floppydtv. Önskar man kunde göra om en USB2 port till firewire. Hauppuages produkter verkar instabila så de vågar jag inte använda. /H
Redigerat av MrNorth27, 22 januari 2010 - 10:13.
Postad 22 januari 2010 - 11:00
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Hur är prestandan om du exempelvis medans du titar på live tv väljer att browsa guiden eller bläddra igenom din musik? Orkar Atom med det? Du säger att det duger mer än väl för HTPC, och det viktigaste är ju att saker och ting flyter på, vill inte sitta i vardagsrummet med hela tjocka släkten och jobba med ett segt gränssnitt, man vill ju det ska rinna som vatten så att säga.
Fasen att pricerunner hade fel om firewire, gillar verkligen mitt floppydtv. Önskar man kunde göra om en USB2 port till firewire. Hauppuages produkter verkar instabila så de vågar jag inte använda.
/H
Bör inte vara några som helst problem att kolla livetv och browsa guide eller musik, inget av det är cpu-krävande om du använder dxva, är det sdtv så är inte heller det särskilt cpukrävande även om du använder cpun till att avkoda, men kunde ju spela upp en dvd med en p3 500mhz utan problem och på den tiden stödde inga graffen hw-avkodning.
Postad 22 januari 2010 - 12:52
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Asus börjar skeppa ION2 laptops i April!
Man kan nog räkna med en ION2 asrock snart.
http://www.engadget....aunch-in-april/
Frågan är när snart är... Om det är till sommaren? Eller tidigare? Varför finns det alltid något roligare runt hörnet... gahh
Postad 22 januari 2010 - 12:57
meSos
-
meSos
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Frågan är när snart är... Om det är till sommaren? Eller tidigare? Varför finns det alltid något roligare runt hörnet... gahh 
Som jag förstod det så var de först med ION (1) och därför kan man ju tycka att de kommer vara först med ION 2. De släppte deras 330 i Maj 2009 och om nu HP ska släppa sin laptop i April så kan det ju faktiskt vara så att den kommer snart.
Postad 22 januari 2010 - 17:05
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Slängde på motstånden på noctua-fläktarna som nu körs i 800rpm. Nu är datorn riktigt riktigt tyst jämfört med förut.
Postad 22 januari 2010 - 21:19
joppe73
-
joppe73
-
Rookie
-
1 inlägg
Efter mkt läsande på nätet beställde jag en sådan här: Acer Revo r3610
Återkommer när den dyker upp med lite info o blider på installationen. Om någon är intresserad...
Postad 23 januari 2010 - 12:19
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Finns det nått ionmoderkort med riktigt tyst cpukylare eller finns det några riktigt tysta kylare som passar?
Ska byyga mig en ripstation hade jag tänkt, har redan en men det är jobbigt att behöva rota i garederoben varje gång man får hem en bunt skivor. Så funderade på att bygga en liten tyst dator som går att ha på skrivbordet som inte låter mycket och som kör WHS + dbPoweramp Ripnas och My movies for windows home server.
Det är allt den ska sköta, inget annat som mediuppspelning osv, all media kommer att lagras på min stora homeserver
Postad 23 januari 2010 - 13:24
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Finns det nått ionmoderkort med riktigt tyst cpukylare eller finns det några riktigt tysta kylare som passar? Ska byyga mig en ripstation hade jag tänkt, har redan en men det är jobbigt att behöva rota i garederoben varje gång man får hem en bunt skivor. Så funderade på att bygga en liten tyst dator som går att ha på skrivbordet som inte låter mycket och som kör WHS + dbPoweramp Ripnas och My movies for windows home server.
Det är allt den ska sköta, inget annat som mediuppspelning osv, all media kommer att lagras på min stora homeserver
Min zotacmoderkort låter inget alls. Bara passiv kylning på cpu. Använder ingen fläkt alls, fast jag fick med en till moderkortet (cpun vid behov). Kör endast två chassi-fläktar och det är alla fläktar som finns i lådan. Är hyffsat tyst. Ljusår tystare än min ganska tysta Shuttle iaf. Tar du en riktigt liten låda (mindre än den jag tog) och nöjer dig med 500GB hd så behöver det inte bli särskilt dyrt alls. Mitt gick på strax över 3. Men jag tror lätt man kommer under 2500kr med frakt om man håller igen i någon ände.
Redigerat av twebbas, 23 januari 2010 - 13:25.
Postad 23 januari 2010 - 13:29
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Min zotacmoderkort låter inget alls. Bara passiv kylning på cpu. Använder ingen fläkt alls, fast jag fick med en till moderkortet (cpun vid behov). Kör endast två chassi-fläktar och det är alla fläktar som finns i lådan. Är hyffsat tyst. Ljusår tystare än min ganska tysta Shuttle iaf.
Tar du en riktigt liten låda (mindre än den jag tog) och nöjer dig med 500GB hd så behöver det inte bli särskilt dyrt alls. Mitt gick på strax över 3. Men jag tror lätt man kommer under 2500kr med frakt om man håller igen i någon ände.
Enda kravet på chassie är ju att det rymmer en dvd-spelare, hårddisk behöver ju inte heller vara så stor, tänker rippa till min stora whs-server och där finns hårddisk så det räcker  Sen kan det ju vara bra om chassiet rymmer iaf 1 80mm fläkt så man kan slänga i en noctua och köra på lågt varv.
Postad 23 januari 2010 - 16:29
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Enda kravet på chassie är ju att det rymmer en dvd-spelare, hårddisk behöver ju inte heller vara så stor, tänker rippa till min stora whs-server och där finns hårddisk så det räcker Sen kan det ju vara bra om chassiet rymmer iaf 1 80mm fläkt så man kan slänga i en noctua och köra på lågt varv.
Dvd får plats.. fast slimline. Hårddiskar kan du slänga i 2st 2.5" om du vill. Chassit har plats för 2st 80mm fläktar och man får en med på köpet (andra hålet täckt utav plastplatta som går att ta bort). Själv kör jag just 2st fläktar utav märket Noctua på 800rpm och är riktigt tyst och fint. Chassit heter Antec ISK300-65 och man får alltså med en 65W nätadapter. Ska komma ut andra versioner med större nätdel om det behövs. Men att slippa störande nätaggregat i lådan är kalas. Chassit kostar en 6-700kr att köpa. Det enda negativa jag hittat är att om man plockar bort chassits nätdel (finns två kretkort - ljudlösa såklar, på insidan utav chassit), så blir chassit onödigt stort för ett Zotac mini-itx ion 330 moderkort. Hade räckt med halva djupet.  Men men. Det funkar fint för mig. Ganska snyggt också även om det inte är ASRock snyggt. Men å andra sidan är det billigare att bygga själv än att ge 3600-3800kr med frakt för ASRocks 330HT. Fast man blir ju utan fjärr förstås..
Postad 25 januari 2010 - 20:49
foogy
-
foogy
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Någon som testat att spela upp 1080p flash med t.ex. Zotac MAG HD-ND01 eller ASRock Nettop ION 330Pro? En testfilm finns här http://www.youtube.c...h?v=XITHbsUUlYINya flashspelaren 10.1 kan man ladda hem här http://www.nvidia.co...lus_nvidia.htmlVore väldigt intressant att veta om denna plattform klarar högupplöst flash utan att hacka.
Postad 26 januari 2010 - 00:52
Unregisteredb2c17384
-
Unregisteredb2c17384
-
Användare
-
-
171 inlägg
Någon som testat att spela upp 1080p flash med t.ex. Zotac MAG HD-ND01 eller ASRock Nettop ION 330Pro?
På min ASRock 330 (ej pro) överklockad till 2.1ghz där bilden visas på en 720p projektor (så det blir lite nedskalning) får jag ca 15 fps in 1080p läget, 30 fps i 720p så nej den klarar inte riktigt 1080p flash. Vid 15fps går det fortfarande att se på filmen, det är inte synliga hack utan mer att man känner att det inte flyter som det ska, särskilt vid panoreringar.
Postad 26 januari 2010 - 09:12
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Jag har en Acer Aspire Revo 3610 hemma som från början var tänkt att bara ha till kontoranvändning men ett annat behov har uppstått nu och för det skulle jag behöva tillgång till FireWire. Enligt spec. så finns det en PCI Express mini plats ledig (eller används den för minneskortsläsaren?), jag har sett att det finns PCI-e mini FireWire kort. jag har dock inte hittat något ställe man kan köpa dessa. Finns det någon som vet var man kan köpa dessa och testat dessa?
Postad 26 januari 2010 - 09:23
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Jag har en Acer Aspire Revo 3610 hemma som från början var tänkt att bara ha till kontoranvändning men ett annat behov har uppstått nu och för det skulle jag behöva tillgång till FireWire. Enligt spec. så finns det en PCI Express mini plats ledig (eller används den för minneskortsläsaren?), jag har sett att det finns PCI-e mini FireWire kort. jag har dock inte hittat något ställe man kan köpa dessa. Finns det någon som vet var man kan köpa dessa och testat dessa?
Hej! Är i precis samma situation som du. I mitt fall är det TV-kortet som behöver firewire för att fungera.Vågar helt enkelt inte lita på andra tillverkare än just digital everywhere. Har läst många skräckberättelser om bland annat happauage. Tyvärr verkar det inte som ett endaste ITX-kort har firewire. Har också letat efter det kort du nämner men inte hittat det. JAg kommer att hålla ögonen på hfx (www.hfx.at), de verkar ha samma höga kvalitetskrav som jag, när de hittar ett tvkort som fungerar så ska jag norpa det. Kanske kan du kolla upp deras DYI sortiment. JAg vet att de använde floppydtv tiidgare (som kräver firewire) men jag har inte lyckats lista ut vilket moderkort som användes. /Henrik ps någon som vet varför skrivmarkören fryser med jämna mellanrum när jag skriver detta? Kör IE7. MYcket irriterande att skriva men inte se bokstäverna förrän efter 3 sek ds
Postad 26 januari 2010 - 09:47
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Ang. Firewire. Borde inte en sån här funka: http://cgi.ebay.com/...a#ht_1885wt_939så har ni er firewire-port. På den här bilden ser det nämligen ut som att pci-e-porten är upptagen av wifi-kortet? http://computershopp...evo-r3610-u9012Jag hittar heller inga pci-e mini kort för firewire.
Postad 26 januari 2010 - 09:55
foogy
-
foogy
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
så nej den klarar inte riktigt 1080p flash.
Ok, tack. Var det stor skillnad med Adobe Flash 10.1 jämfört med tidigare versioner?
Postad 26 januari 2010 - 10:30
duja
-
duja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur tog du reda på att det var cpu-fläkten som lät? Öppnade du den för att lokalisera ljudet eller kan man ta för givet att det är just den fläkten om det är ett lite vinande ljud?
Hur kontaktade du dem? Via mail eller telefon? Har du kontaktuppgifterna?
Tack på förhand!
Öppnade burken och stoppade chassi-fläkten, helt klart cpu-fläkten som gjorde 99% av ljudet. Tror att ASRock vet om problemet med cpu-fläkten eftersom de erbjöd en ny cpu-fläkt direkt. Det finns ett formulär på deras hemsida: http://www.asrock.com/support/tsd.aspJag beskrev mitt problem och påpekade att cpu-fläkten lät för mycket helt enkelt. 24h så hade jag ett svar i inkorgen. GGood Luck / E
Postad 26 januari 2010 - 10:58
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Hej!
Är i precis samma situation som du. I mitt fall är det TV-kortet som behöver firewire för att fungera.Vågar helt enkelt inte lita på andra tillverkare än just digital everywhere. Har läst många skräckberättelser om bland annat happauage.
Tyvärr verkar det inte som ett endaste ITX-kort har firewire. Har också letat efter det kort du nämner men inte hittat det. JAg kommer att hålla ögonen på hfx (www.hfx.at), de verkar ha samma höga kvalitetskrav som jag, när de hittar ett tvkort som fungerar så ska jag norpa det. Kanske kan du kolla upp deras DYI sortiment. JAg vet att de använde floppydtv tiidgare (som kräver firewire) men jag har inte lyckats lista ut vilket moderkort som användes.
/Henrik
ps någon som vet varför skrivmarkören fryser med jämna mellanrum när jag skriver detta? Kör IE7. MYcket irriterande att skriva men inte se bokstäverna förrän efter 3 sek ds
Samma här faktiskt, Jag har 4 st FireDTV mottagare som jag använder till min HTPC och SageTV. Nu har jag köpt extenders och funderar på att skippa HTPC:n och ersätta den med en extender och kör DVBLink (kräver W7) och sätta mottagarna till min kontorsdator. Jag får leta lite efter ett ställe där man kan köpa ett mini PCI Express. Jag kan inte heller med att byta bort mina FireDTV mottagare, de är ju så fruktansvärt stabila och bra så jag vill inte byta så länge de inte kan presentera en likvärdig med dubbla mottagare och DVB-T2. Jag upplever samma fördröjning i IE7 också.
Postad 26 januari 2010 - 11:01
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Ang. Firewire. Borde inte en sån här funka: http://cgi.ebay.com/...a#ht_1885wt_939
så har ni er firewire-port.
På den här bilden ser det nämligen ut som att pci-e-porten är upptagen av wifi-kortet? http://computershopp...evo-r3610-u9012 Jag hittar heller inga pci-e mini kort för firewire.
Tack för bilden, så slipper man öppna den själv  Det ser ut som PCI-e mini porten är upptagen av minneskortsläsaren, den kan man ju vara utan. Jag kan även vara utan det trådlösa kortet eftersom jag kör endast trådat hemma.
Postad 26 januari 2010 - 11:20
Unregisteredb2c17384
-
Unregisteredb2c17384
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ok, tack.
Var det stor skillnad med Adobe Flash 10.1 jämfört med tidigare versioner?
Testade inte så noga med tidigare version men det var nog runt 1 fps då, så det var ganska stor skillnad.
Postad 26 januari 2010 - 18:16
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Ang. Firewire. Borde inte en sån här funka: http://cgi.ebay.com/...a#ht_1885wt_939
På den här bilden ser det nämligen ut som att pci-e-porten är upptagen av wifi-kortet? http://computershopp...evo-r3610-u9012 Jag hittar heller inga pci-e mini kort för firewire.
Detta kanske fungerar.. LänkLänkOM ni får tag på det.. meddela gärna hur det gått
Postad 26 januari 2010 - 21:49
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Hej! WiFi ser jagt inte som något problem, bara att slänga bort det. Vill inte ha det. *Tyvärr* är detta standard för många itx-moderkort från zotac idag. Den produkten som visas på ebay, den verkar ha endast hona-hona. Blir det inte lite problem när man ska ansluta? Eller tänker jag fel? floppydtv är hane, alla usb/firewireuttag på datorn är honor. Borde det inte vara hane på usb-sidan för att det ska fungera? Eller det finns kanske adaptrar för det också? Nån som kan lista ut vem som tillverkar den där adaptern? Jag har googlat ne inte kammat hem nån vinst. Som någon sa, happauage har ju fungerande lösningar redan som inte behöver firewire (med wintv ca module), men floppdtv är ju så jäkla stabilt. Synd bara man satsade på den utdöende standarden firewire och inte på USB2. Vågar inte riktigt satsa på happuagues produkter, deras hemsida innehåller monga döda länkar, forumet har inte uppdaterats på år och dagar (bortsett från diverse felrapporter) och flera rapporterar instabilitet och kanaler som inte vill visas med deras ca-modul. Har sambo och två barn som inte tar lätt på när inspelningar missas... eller när något hänger sig. /H
Redigerat av MrNorth27, 26 januari 2010 - 22:05.
Postad 26 januari 2010 - 22:12
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
På min ASRock 330 (ej pro) överklockad till 2.1ghz där bilden visas på en 720p projektor (så det blir lite nedskalning) får jag ca 15 fps in 1080p läget, 30 fps i 720p så nej den klarar inte riktigt 1080p flash.
Vid 15fps går det fortfarande att se på filmen, det är inte synliga hack utan mer att man känner att det inte flyter som det ska, särskilt vid panoreringar.
Säker på att du använder GPU avkodning då? Enligt anandtech.com är det en bugg mellan youtube, flash betan 10.1 och senaste nvidia drivrutinerna som gör att man inte får GPU avkodning utan att lägga till ett prefix på adresslänken till sidan. förhoppningsvis ska detta lösas i en uppdatering av flash eller ion drivrutinerna.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|