Benq W1070
(Projektorer)
|
6
|
(69)
|
Inga priser | |
Benq W1070+
(Projektorer)
|
6
|
(13)
|
Inga priser |
Pioneer VSX-923 (9 inlägg)
|
9 år sedan |
Epson tw5210 (7 inlägg)
|
9 år sedan |
BenQ W1300 eller W1070? (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Vilken duk passar in för mina behov? (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Valet och kvalet kombination duk/projektor i vardagsrum (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg)
|
11 år sedan |
Uppgradera Projan (4 inlägg)
|
11 år sedan |
Benq th680 eller w1070 max 10000:- (12 inlägg)
|
12 år sedan |
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg)
|
12 år sedan |
Tight med space, hur placerar jag golvhögtalarna? (3 inlägg)
|
12 år sedan |
1080p short throw projektor (4 inlägg)
|
13 år sedan |
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg)
|
13 år sedan |
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 12 October 2013 - 09:46
Postad 12 October 2013 - 16:51
Postad 13 October 2013 - 09:37
Jag har samma problemMin projektor brukar tappa signalen en kort stund ibland. Är det någon annan som märkt av detta?
Läste i ett annat forum folk som har fått den uppdaterad har inte detta problemet längre
Postad 13 October 2013 - 13:31
Postad 13 October 2013 - 20:25
Jag har samma problem
.Vad har du för firmware ? jag har 1.03
Läste i ett annat forum folk som har fått den uppdaterad har inte detta problemet längre
Jag skulle ändå tippa på att det är kabeln.
Postad 13 October 2013 - 20:37
Postad 14 October 2013 - 08:05
Postad 18 October 2013 - 19:27
Skulle behöva hjälp med vilken storlek på duken jag bör ha. Hade tänkt mig en på 90" eller 104" men är osäker! Kommer sitta ca 3,7m från duken.
Lite mått:
Vägg-till-vägg: 3,9m (behöver ha duken ca 5cm från väggen)
Golv till tak: ca 2,5m
Vill ha nederkanten av duken ca 65cm från golvet!
Det jag vill veta är var jag behöver placera projektorn på ett ungefär, dvs måttet från taket och mellan duken och linsen!
Har använt mig av Benq's calculator men är inte riktigt vän med den..
Postad 18 October 2013 - 19:33
Använd den här för att räkna ut måtten http://www.benq.com/...atiocalculator/
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 October 2013 - 19:33.
Postad 18 October 2013 - 20:15
På 3.7m är minsta storlek du kan ha på duken 112" och det är med max zoom vilket inte är rekommenderat. Du får montera projektorn närmare om du vill ha 104"
Använd den här för att räkna ut måtten http://www.benq.com/...atiocalculator/
Tack! Blir nog en duk på 104" då hamnar projjen 2,65m ifrån duken och 44cm från taket. Du har inte tips på ett takfäste till W1070 (helst i silver)? De flesta jag hittade hade en arm som var 50cm+.
Postad 18 October 2013 - 20:25
Postad 19 October 2013 - 20:51
Jaha, nån skulle väl vara den första då.
Försökte uppgradera firmware.. såg bra ut. Men sen när det va klart skulle projjen enligt instruktionerna gå från rött fast ljus till orange blinkande, det hände aldrig för min.
Nu startar den aldrig, och det går inte att göra om firmware uppdateringen. Den har fast rött ljus när man sätter i kontakten.
Nån som har tips?
Om man lämnar in den.. ser de automatiskt då att man gjort nåt själv och brickat den? =)
Postad 20 October 2013 - 09:23
1. Har ni någon rekommenderad inställning för bästa möjliga upplevelse och bild med projektorn?
2. Hur uppdaterar man firmware på projektorn? Har kollat på hemsidan men hittar varken instruktioner eller firmware att ladda ner. Jag har just nu 1.06.
Tack på förhand =)
Postad 20 October 2013 - 10:52
Tjena alla! Har 2 frågor:
1. Har ni någon rekommenderad inställning för bästa möjliga upplevelse och bild med projektorn?
2. Hur uppdaterar man firmware på projektorn? Har kollat på hemsidan men hittar varken instruktioner eller firmware att ladda ner. Jag har just nu 1.06.
Tack på förhand =)
1.06 är den senaste såvitt jag vet.
Postad 20 October 2013 - 14:11
Mitt problem (bortsett från att jag inte beställt takfäste än) är att en taklampa sitter i vägen. Tänkte ersätta den med en plafond och köpa Chiefs fäste (Chief KITPD003), men misstänker att den inte kommer ner tillräckligt. Att köpa till ytterligare delar är ju en lösning, men det kan bli lite för dyrt. Någon som vet hur långt projektorn kommer ner utan extra delar? 76 mm verkar vara längden på just pelaren, men står inget om det totala yttermåttet.
Enligt prisjakt så verkar SMS Projector CL F250 vara ett bra val, någon som har någon erfarenhet? Har bra betyg, men bara 4 har röstat hittils.
Grejerna har legat ett bra tag nu och vill få upp grejerna!
Postad 20 October 2013 - 14:13
Tänkte köra på 104" duk så projektorn kommer monteras 3meter ifrån duk om jag förstått rätt. Måste montera duken 45cm från taket då det är snevägg längst upp på väggen (2.4m takhöjd).
Då visar kalkylatorn att proj ska sitta på 40cm höjd från taket, men hur blir det med lensshift? Kan jag montera projektorn 10cm från taket och använda det?
Redigerat av Leuchdioden, 20 October 2013 - 14:13.
Postad 20 October 2013 - 14:49
Hejsan, går i köptankar ang denna proj men blir inte riktigt klok på benqs throwratiocalculator.
Tänkte köra på 104" duk så projektorn kommer monteras 3meter ifrån duk om jag förstått rätt. Måste montera duken 45cm från taket då det är snevägg längst upp på väggen (2.4m takhöjd).
Då visar kalkylatorn att proj ska sitta på 40cm höjd från taket, men hur blir det med lensshift? Kan jag montera projektorn 10cm från taket och använda det?
Tror inte du kan lensskifta så mycket.
Postad 20 October 2013 - 20:56
Postad 20 October 2013 - 21:02
Lensshift är att föredra!Vad är bäst att använda, lens shifting eller tilta projektorn med takfästet?
Postad 20 October 2013 - 21:41
Hejsan, går i köptankar ang denna proj men blir inte riktigt klok på benqs throwratiocalculator.
Får ändra mig lite pga jag uppenbarligen inte klarar av att mäta, tur man mäter två gånger innan man handlar iaf.
Duken kommer monteras 40cm ner från taket och kingping duken har 8cm ram så bilden kommer ca 50cm från taket. Då säger kalkylatorn att projektorn ska monteras 45cm från taket. Hur mycket kan man lensshifta? Skulle ett ~30cm takfäste fungera eller jag behöver ha projektorn lägre?
Postad 20 October 2013 - 22:39
Enligt prisjakt så verkar SMS Projector CL F250 vara ett bra val, någon som har någon erfarenhet? Har bra betyg, men bara 4 har röstat hittils.
Har haft ett sådant, är av modellen kulled där man spenderar en evighet och försöka få det i rätt position, och sen försöka spänna en skruv utan att det drar sig, och sen hoppas att det håller sig där.. vilket de inte gör om det är det minsta lilla vinklat eftersom tyngdkraften då drar ner projektor till "botton" positionen.
Har inte haft något annat som varit bättre, men funderar på ett Chief fäste nästa gång det är dags att ändra på något, har läst att de ska vara bra, men har ingen egen erfarenhet.
Postad 21 October 2013 - 05:34
Har haft ett sådant, är av modellen kulled där man spenderar en evighet och försöka få det i rätt position, och sen försöka spänna en skruv utan att det drar sig, och sen hoppas att det håller sig där.. vilket de inte gör om det är det minsta lilla vinklat eftersom tyngdkraften då drar ner projektor till "botton" positionen.
Har inte haft något annat som varit bättre, men funderar på ett Chief fäste nästa gång det är dags att ändra på något, har läst att de ska vara bra, men har ingen egen erfarenhet.
Jag har haft ett sånt fäste och det funkade väl ok. Inget jag kanske skulle hänga upp en tyngre pjäs i kanske, men en benq w1070 klarar den utan problem. Men precis som jn82 sa, det är ett kulledsfäste och det kan vara sjukt irriterande att ställa in det så bilden hamnar där det ska.
Postad 21 October 2013 - 07:19
Exakt samma upplevelse jag har av mitt billiga fäste med "kul-led". De är rätt värdelösa. Ångrar att jag inte köpte ett chief från början. Får bli ett sånt när jag tröttnar på det jag har.
Postad 21 October 2013 - 07:24
Får ändra mig lite pga jag uppenbarligen inte klarar av att mäta, tur man mäter två gånger innan man handlar iaf.
Duken kommer monteras 40cm ner från taket och kingping duken har 8cm ram så bilden kommer ca 50cm från taket. Då säger kalkylatorn att projektorn ska monteras 45cm från taket. Hur mycket kan man lensshifta? Skulle ett ~30cm takfäste fungera eller jag behöver ha projektorn lägre?
Det borde funka men jag kan inte garantera ngt. Kan mäta lite hemma och se hur mitt sitter. Det är nog ngt liknande. Vilket avstånd har du från duk till projektor?
Postad 21 October 2013 - 09:22
Det borde funka men jag kan inte garantera ngt. Kan mäta lite hemma och se hur mitt sitter. Det är nog ngt liknande. Vilket avstånd har du från duk till projektor?
Hejsan. Räknat på runt 3 meter för 104". Blir inte klok på hur mkt man kan flytta med lensshiften
Postad 21 October 2013 - 10:15
Är det för att man måste använda keystone om man tiltar?Lensshift är att föredra!
Postad 21 October 2013 - 10:17
Så det är nog säkrast att välja Chief, om man nu slipper allt bekymmer. Någon som har KITPD003 och kan mäta avståndet mellan taket och sin projektor? Skulle vara guld värt.
Är det för att man måste använda keystone om man tiltar?
Ja keystone försämrar bilden
Postad 21 October 2013 - 14:36
Tusen tack! Det ska räcka, slipper köpa ny taklampa.Det är 20 cm från taket till projektor med Chief PD003.
Postad 21 October 2013 - 18:55
Har varigt några frågor om högkontrastdukar tidigare i tråden, men är det någon som använder en med sin w1070. Känns som att om man ska köpa en duk som kostar mer än projektorn ska det verkligen vara värt det.
Har kollat lite på Dreamscreen V4 D65. Den verkar helt ok, men den verkar inte riktigt va värt det. Någon här som har en sån?
Den andra jag kollade på var EuroScreen ReAct. Den verkade riktigt bra, men är det värt det?
Riktigt tacksam för hjälp!
Postad 21 October 2013 - 19:27
Bara när jag ska byta film och det är inte ok.Min projektor brukar tappa signalen en kort stund ibland. Är det någon annan som märkt av detta?
Jag vet inte ifall det är receivern som spökar eller om det är kabeln.
Postad 21 October 2013 - 20:02
Det är spelaren som ändrar frekvens mellan film och menyer. Filmen i 1080p/24 och menyerna i 1080p i 50 eller 60 Hz. När det ändras måste en omsynkning ske vilket också kan ta längre tid med en receiver i kedjan eftersom den också måste synka om.Bara när jag ska byta film och det är inte ok.
Postad 21 October 2013 - 20:36
Bara när jag ska byta film och det är inte ok.
Det är normalt. Det är dock mycket snabbare med 1.06 än med tidigare firmwares.
Postad 21 October 2013 - 21:54
Hejsan. Räknat på runt 3 meter för 104". Blir inte klok på hur mkt man kan flytta med lensshiften
Min ramspända kingpin sitter 31cm från taket och projektorn sitter 35 cm från taket. Tveksamt om du kan lensshifta så mycket som 20cm på 3m avstånd. Finns fästen där man själv kan såga till längden på fästet. Kanske köpa ett sånt?
Postad 21 October 2013 - 22:36
Min ramspända kingpin sitter 31cm från taket och projektorn sitter 35 cm från taket. Tveksamt om du kan lensshifta så mycket som 20cm på 3m avstånd. Finns fästen där man själv kan såga till längden på fästet. Kanske köpa ett sånt?
Har kollat lite på ett fäste på Kjell (länk nedanför) som är ställbart 30-40 cm så det ska ju vara säkert om jag tänker rätt. Dock har jag läst att vissa har problem med att kulleder inte orkar hålla projektorn rak. Dock är detta en väldigt lätt projektor så tycker inte det bör vara några problem.
http://www.kjell.com...or-svart-p57407
Postad 21 October 2013 - 22:55
Har kollat lite på ett fäste på Kjell (länk nedanför) som är ställbart 30-40 cm så det ska ju vara säkert om jag tänker rätt. Dock har jag läst att vissa har problem med att kulleder inte orkar hålla projektorn rak. Dock är detta en väldigt lätt projektor så tycker inte det bör vara några problem.
http://www.kjell.com...or-svart-p57407
Det är det fästet jag har. Ett **** att finjustera. Stort sett omöjligt att få det perfekt. Har lite overscan i kanterna för det var omöjligt att ställa in det helt perfekt. Minsta lilla man nuddar projektorn så flyttar den på sig.
Postad 21 October 2013 - 23:50
Det är det fästet jag har. Ett **** att finjustera. Stort sett omöjligt att få det perfekt. Har lite overscan i kanterna för det var omöjligt att ställa in det helt perfekt. Minsta lilla man nuddar projektorn så flyttar den på sig.
Låter ju inte särskillt lovande. Tycker att de flesta har problem med billigare fästen. Känns dock inte rätt att köpa ett chief fäste för över 1600:- till en så pass billig projektor även om det säkert är bäst i längden. Svårt att motivera sig ändå.
Postad 22 October 2013 - 11:07
När jag får tid ska jag lägga upp några bilder i galleriet
Postad 25 October 2013 - 20:25
Du kan ju återanvända det den dag du köper en annan projektor. Känns som ett fäste hänger med trots byte av projektor.....Låter ju inte särskillt lovande. Tycker att de flesta har problem med billigare fästen. Känns dock inte rätt att köpa ett chief fäste för över 1600:- till en så pass billig projektor även om det säkert är bäst i längden. Svårt att motivera sig ändå.
Jag köpte först ett Kingpin som jag lämnade tillbaka igår. Nu blir det ett Chief.
Postad 27 October 2013 - 21:51
Viktigt att de sitter ok också såklart...
Redigerat av joabj, 27 October 2013 - 21:52.
Postad 27 October 2013 - 22:00
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 October 2013 - 22:02.
Postad 28 October 2013 - 07:05
Hemma hos mig, så blir det svarta,rött,
Det stör mig väldigt mycket, för filmerna är inte i 16:9 format som duken, utan i wide-widescreen, och då blir det ju en "letterbox" under och över.
Och dem är ju röda när jag ser på 3d-filmer.
Är detta något jag kan "tona ned" genom att ändra några bildinställningar i projektorn ?
/Micke.
Ja, inte helt röda förståss. Svarta med kraftigt rödstick ! Eller mörkröda. Eller hur man nu vill tolka det. Men inte svarta !
Redigerat av Unregisteredf29bec15, 28 October 2013 - 07:07.
Postad 28 October 2013 - 07:14
Postad 28 October 2013 - 08:35
Det har med glasögonen att göra. Eftersom projektorn använder red-flash för att synka med glasögonen så blir det så. Det är glasögonens jobb att filtrera bort det röda. Beroende på hur bra glasögonen är så blir det olika resultat. Kan tänka mig att billiga glasögon är sämre på detta.
Okej. Tack för infon.
Jag kör med ett par billiga e-bay brillor. Som jag skulle påstå fungerar bra (tydligen inte då, pga rödsticket.)
Men bra förhållande till priset iallafall.
Skulle såklart vilja prova ett par BenQ orginalbrillor för att se om det är någon skillnad. Men det är jag nog för snål för.
Jag kör dessa.
http://www.ebay.com/...=item4851f8a10a
/Micke
Postad 28 October 2013 - 08:48
Ska bli intressant att se hur bra de billiga glasögonen jag beställt på ebay fungerar.
Postad 29 October 2013 - 22:25
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Pioneer VSX-923
60 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?