Samsung KS7505 65" TV - UE65KS7505
(TV)
|
6
|
(4)
|
Inga priser | |
Samsung KS8005 55"
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser | |
Samsung KS8005 65"
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(11)
|
Inga priser | |
Samsung KS7505 55"
(TV)
|
6
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 55"
(TV)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 49" - UE49KS9005
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 55" 4K Ultra HD Smart TV - UE55KS9005
(TV)
|
8
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 65" LED TV - UE65KS9005
(TV)
|
8
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung UE75" TV - UE75KS8005
(TV)
|
8
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 49"
(TV)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 60" LED TV - UE60KS7005
(TV)
|
8
|
(14)
|
Inga priser | |
Samsung KS9005 78" TV - UE78KS9005
(TV)
|
7
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS9505 65"
(TV)
|
5
|
(5)
|
Inga priser | |
Samsung KS9505 78"
(TV)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung KS7005 65" LED TV - UE65KS7005
(TV)
|
8
|
(16)
|
Inga priser |
Postad 12 October 2016 - 20:19
Postad 12 October 2016 - 20:25
Exploderar kanske
Vem vet, inte helt ovanligt med Samsung produkter ![]()
Jag har ett problem, jag får ingen tv-signal när jag kopplar in tvkabel till mini connect boxen? Någon som har tips?
Kolla så att du har ställt in rätt mottagning. Vad är det för signal?
Postad 13 October 2016 - 07:00
Vem vet, inte helt ovanligt med Samsung produkter
Kolla så att du har ställt in rätt mottagning. Vad är det för signal?
Det är ComHems "3 hål i väggen" och testade att dra samma kabel till en annan Samsung TV där funka det hur bra som helst. Testat alla inställningar när jag söker men får inte ens analog signal. Känns som felet sitter i Mini boxen...
Postad 13 October 2016 - 11:23
Väldigt sugen på UE60KS7005 för priset just nu, om detta är mest prisvärd innan hype om oled blir prisvänligare om några år
Postad 13 October 2016 - 11:55
Väldigt sugen på UE60KS7005 för priset just nu, om detta är mest prisvärd innan hype om oled blir prisvänligare om några år
Svårt att svara på om det är det mest prisvärda alternativet för just dig, men om du inte kräver en teve med absolut svärta (dvs oled) så är det helt klart ett attraktivt pris i nuläget för en riktigt bra teve. Jag betalade 18k för 65KS7005 och det tyckte jag var prisvärt när jag köpte den i slutet på augusti och det tycker jag fortfarande...
Postad 13 October 2016 - 21:31
Svårt att svara på om det är det mest prisvärda alternativet för just dig, men om du inte kräver en teve med absolut svärta (dvs oled) så är det helt klart ett attraktivt pris i nuläget för en riktigt bra teve. Jag betalade 18k för 65KS7005 och det tyckte jag var prisvärt när jag köpte den i slutet på augusti och det tycker jag fortfarande...
65 an har legat på 17900 ett bra tag borde väl droppa med i pris som 60
Postad 14 October 2016 - 09:49
65 an har legat på 17900 ett bra tag borde väl droppa med i pris som 60
Japp, den kommer säkert krypa ned en bit till under kampanjer under hösten/vintern.
Postad 14 October 2016 - 12:06
UE65KU6175 på NoN för 10990
Kunde inte låta bli att ta en. Kommer nog samma dag som den 55EG910V jag också beställt. Till samma rum... ![]()
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 14 October 2016 - 12:08.
Postad 17 October 2016 - 06:03
Ok, Samsungs UE65KS9505 för 24.990kr hos elgiganten måste ses som ett riktigt kap!! Priset rasat med 14.500kr!!
Postad 17 October 2016 - 09:29
Ok, Samsungs UE65KS9505 för 24.990kr hos elgiganten måste ses som ett riktigt kap!! Priset rasat med 14.500kr!!
Kanske dum fråga, men vad skiljer 9005 ock 9505???
Postad 17 October 2016 - 09:52
9505 har FALD, medan 9005 har kantbelyst dimmingteknik. Stor skillnad när det gäller jämn svärta, med ingen blomning och flashlighting. Mycket bättre hantering av HDR också. Nackdelen med FALD är halos. Det kan till exempel vara en lyckta som lyser i mörkret. Då kan man se att det som ska vara helt svart runt lyktan lyser upp lite runt om, som en gloria.
Redigerat av nimrod23, 17 October 2016 - 09:53.
Postad 17 October 2016 - 13:04
Postad 17 October 2016 - 20:44
Kan inte uppdatera nu mitt i fotbollen
Något i uppdateringen som man märker av?
Postad 17 October 2016 - 22:15
Kan inte uppdatera nu mitt i fotbollen
Något i uppdateringen som man märker av?
Din fru blir plötsligt 25 år yngre. Barnen presterar utmärkt i skolan. ComHem sänder allt material i perfekt ljudsynk...
Du får ursäkta ironin, men ComHems sändningar är under all kritik men jag är dock oxå intresserad av vad nästa Samsung-uppdatering har i sitt sköte.
Postad 17 October 2016 - 23:21
Din fru blir plötsligt 25 år yngre. Barnen presterar utmärkt i skolan. ComHem sänder allt material i perfekt ljudsynk...
Du får ursäkta ironin, men ComHems sändningar är under all kritik men jag är dock oxå intresserad av vad nästa Samsung-uppdatering har i sitt sköte.
De två första hade jag redan och när det gäller comhem så lär du aldrig få en uppdatering som fixar deras problem ![]()
Kan inte direkt upptäcka någon förändring efter uppdatering. Bara att hoppas att de fixat någon av alla buggar
Postad 18 October 2016 - 07:36
9505 har FALD, medan 9005 har kantbelyst dimmingteknik. Stor skillnad när det gäller jämn svärta, med ingen blomning och flashlighting. Mycket bättre hantering av HDR också. Nackdelen med FALD är halos. Det kan till exempel vara en lyckta som lyser i mörkret. Då kan man se att det som ska vara helt svart runt lyktan lyser upp lite runt om, som en gloria.
Tydligen ett måste att sitta deadcenter för bra bild...
Postad 18 October 2016 - 14:20
Inget dåligt pris på 65KS9505 på Elgiganten denna vecka. 24990kr. Verkar vara det lägsta hittills
Redigerat av Midnight, 18 October 2016 - 14:20.
Postad 18 October 2016 - 14:43
Hur gör ni med massa HDMI källor och som kopplar allt in i förstärkaren vidare till en av HDMI ingångarna på "TVswitchen"?
Man vill ju ha separata inställningar för olika HDMI ingångar (tex game mode för en osv), men det känns ju ganska svårt att få till om man växlar allt i förstärkaren till bara en HDMI ingång (och det finns väl inga diskreta IR signaler på tvn för att byta settings gissar jag).
Jag vill ju köra allt via förstärkaren för att kunna nyttja HD ljudformaten så därav går ju ARC eller optisk bort, men samtidigt vill man ha separata bildinställningar.
Funderar på om det kanske funkar med ngn 1 till 4 HDMI switch (som jag då sätter efter förstärkaren) där utgångarna som inte används är avslagna och sedan mata dessa 4 till de 4 olika HDMI ingångarna på "tvswitchen" på så sätt kan man ju nyttja HDljud plus separata bildinställningar (många kablar dock).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 18 October 2016 - 14:44.
Postad 19 October 2016 - 10:43
Fråga till er som kör med den trådlösa högtalaren man fick med TV:n, Samsung R1:
Har ni fått det att fungera ansluta från TV:n med Wi-Fi till R1:an?
Får bara TV Soundconnect (Bluetooth) att fungera, oavsett om jag jag väljer mode via apparna för iOS eller direkt på R1.
Efter de senaste uppdateringarna har ljudet bara blivit sämre - till den grad att TVn:s inbyggda känns maffigare...
har även testat ändra från PCM till bitstream och PCM/Dolby men ingen större skillnad
mvh
Redigerat av br3nt, 19 October 2016 - 10:43.
Postad 20 October 2016 - 20:22
Fler än mig som drabbas av att man blir utloggad i YouTube appen varje dag efter senaste uppdateringen? Inte särkillt kul att gå till datorn och skriva in koden 365 ggr om året.
Postad 21 October 2016 - 09:56
Fler än mig som drabbas av att man blir utloggad i YouTube appen varje dag efter senaste uppdateringen? Inte särkillt kul att gå till datorn och skriva in koden 365 ggr om året.
Yes, märkte det av detta igår att den ville ha en ny inloggning/aktivering.
Postad 21 October 2016 - 13:28
Jag tittade på denna tidigare i veckan. Trevlig bild helt klart. Är själv spekulant. Men.... stativet. Går inte att dölja de nödvändiga kablarna (2 st, eller 3 om man vill köra trådat internet) med detta beniga stativ på en bänk. Kan man stå ut med det eller om man lägger en ljudlimpa framför så är den nog inte dum.Väldigt sugen på UE60KS7005 för priset just nu, om detta är mest prisvärd innan hype om oled blir prisvänligare om några år
Postad 21 October 2016 - 17:56
Jag tittade på denna tidigare i veckan. Trevlig bild helt klart. Är själv spekulant. Men.... stativet. Går inte att dölja de nödvändiga kablarna (2 st, eller 3 om man vill köra trådat internet) med detta beniga stativ på en bänk. Kan man stå ut med det eller om man lägger en ljudlimpa framför så är den nog inte dum.
Man får förvisso med kabelhanteringsloopar som man sätter på stativet, dock så är dessa i plast som man fäster med dubbelhäftande men mina sitter fortfarande kvar ![]()
Nån som vet hur UE60KS7005 klarar vanliga SD-kanaler?
Det är väl okej, vanliga SD-kanaler ser skit ut oavsett var man ser det när man vant sig vid HD enligt mig. Men det som det beror på mest är ju källan. Skickar tv-leverantören ut kanaler i skräpkvalitet *host* Com Hem i lägenhet *host* så är det ju inte mycket man kan göra åt det.
Redigerat av Daniel Assor, 21 October 2016 - 17:57.
Postad 22 October 2016 - 06:52
Det är väl okej, vanliga SD-kanaler ser skit ut oavsett var man ser det när man vant sig vid HD enligt mig. Men det som det beror på mest är ju källan. Skickar tv-leverantören ut kanaler i skräpkvalitet *host* Com Hem i lägenhet *host* så är det ju inte mycket man kan göra åt det.
Finns faktiskt en lösning som till och med löser Com Hem och Boxers SD. Mindre TV ![]()
Nu när folk sitter på 50-65 tums apparater vore det nog dags för TV-bolagen att börja skicka ut sina sändningar i minst 1080p och inte 720p/1080i. Det är tyvärr bara Viasat/Viaplay (+ 5.1 ljud) som är på gång med det. Också TV4 play Premium streamar i 1080p men tyvärr med 2.0 ljud.
Redigerat av ruva, 22 October 2016 - 06:54.
Postad 22 October 2016 - 14:33
Överväger köp av antingen UE55KS7005 eller UE60KS7005 men även bredden mellan fötterna på bordsstativet har en viss betydelse för mig. Förmodligen får de väl inte plats på endast 120 cm bred bänk.
Är det någon här som kan mäta och lämna måtten här?
Postad 22 October 2016 - 15:23
Postad 22 October 2016 - 19:58
Inget dåligt pris på 65KS9505 på Elgiganten denna vecka. 24990kr. Verkar vara det lägsta hittills
Funderar på att köpa denna modell nu när EG råkade ha så bra pris. Dock så noterade jag modellnamnet är UE65KS9505XXE, och inte TXXE som jag sett tidigare på denna TV. T.ex så har Webhallen TXXE modellen, dock till det högre priset. Nån som vet vad som skiljer sig mellan dessa modellerna?
Möjligen nojjig, men är ingen fantast av EG sen tidigare strul, så det osar direkt nåt skumt här för mig.
EDIT: Vet att bokstaven T står för Funktion/Design, men om det nu är så att något är annorlunda rent funktionsmässigt så vill man veta specifikt Vad det är.
EDIT 2: Skam dem som ger sig. Från nedan länk kan man bl.a utröna att det skall vara Tuner/sändningstyp som skiljer sig. Kollar man därefter specifikationen på Samsungs hemsida på TXXE modellen och Elgigantens hemsida för XXE modellen, så mynnar det ut i
nedan skillnader.
- XXE = DVB-T2/C/S2
- TXXE = DVB-T2/C/S2 x2
http://en.tab-tv.com/?page_id=7123
Såvida "DVB-S2X" är detsamma som "BVD-S2 x2" så hittar man mer info om det här: https://en.wikipedia.org/wiki/DVB-S2X
Om det nu är detta som skiljer sig mellan TXXE & XXE så landar det hela i frågan om För- och Nackdel med att Inte ha "x2" inför sitt TV-tittande, signaler, upplösningar, bildkvalitet och allt vad man kan tänka sig, inför framtiden!
Tack på förhand
Redigerat av Unregistereddc5b665f, 23 October 2016 - 08:18.
Postad 23 October 2016 - 08:01
Funderar på att köpa denna modell nu när EG råkade ha så bra pris. Dock så noterade jag modellnamnet är UE65KS9505XXE, och inte TXXE som jag sett tidigare på denna TV. T.ex så har Webhallen TXXE modellen, dock till det högre priset. Nån som vet vad som skiljer sig mellan dessa modellerna?
Möjligen nojjig, men är ingen fantast av EG sen tidigare strul, så det osar direkt nåt skumt här för mig.
EDIT: Vet att bokstaven T står för Funktion/Design, men om det nu är så att något är annorlunda rent funktionsmässigt så vill man veta specifikt Vad det är.
Tack på förhand
Jag skulle inte rekommendera köp av denna TV om du är känslig för dålig betraktningsvinkel. Köpte TV:n men lämnade tillbaka den illa kvickt. Kontrasten försvinner snabbt om du sitter lite åt sidan eller ställer dig upp. Svärtan blir blåaktig och bakbelysningen lyser igenom med mycket halos. Sen märkte jag av lite flashlightning i hörnen av TV:n vilket är mycket märkligt, då TVn använder sig av FALD! Jag tyckte också att TV:ns dimmingteknik var undermålig. Det värsta exempel på detta är när undertexter lyser upp i underkant av bilden, då märker man av att det svarta i underkanterna lyser upp.
Postad 23 October 2016 - 08:04
Jag skulle inte rekommendera köp av denna TV om du är känslig för dålig betraktningsvinkel. Köpte TV:n men lämnade tillbaka den illa kvickt. Kontrasten försvinner snabbt om du sitter lite åt sidan eller ställer dig upp. Svärtan blir blåaktig och bakbelysningen lyser igenom med mycket halos. Sen märkte jag av lite flashlightning i hörnen av TV:n vilket är mycket märkligt, då TVn använder sig av FALD! Jag tyckte också att TV:ns dimmingteknik var undermålig. Det värsta exempel på detta är när undertexter lyser upp i underkant av bilden, då märker man av att det svarta i underkanterna lyser upp.
Satt och sneglade på denna men man tackar för din input, håller mig ifrån denna ![]()
Postad 23 October 2016 - 10:20
Varför inte titta på de platta KS7005/8005? 65KS7005 går för 18k i dagsläget och det är väldigt mycket bild för pengarna. 65KS8005 har på kampanj varit nere under 20k så den är också värd att överväga även om jag anser att KS7005 är det bättre köpet eftersom det bildmässigt skiljer väldigt lite apparaterna emellan. Är det FALD man är ute efter så är det värt att kolla in Pana DX900. I dagsläget ligger den på 32k, men det är fullt möjligt att den kommer ned under 30k under hösten/vintern. Hade jag själv varit spekulant på en FALD så hade jag valt den...Satt och sneglade på denna men man tackar för din input, håller mig ifrån denna
Redigerat av peppelito, 23 October 2016 - 10:20.
Postad 23 October 2016 - 13:56
Varför inte titta på de platta KS7005/8005? 65KS7005 går för 18k i dagsläget och det är väldigt mycket bild för pengarna. 65KS8005 har på kampanj varit nere under 20k så den är också värd att överväga även om jag anser att KS7005 är det bättre köpet eftersom det bildmässigt skiljer väldigt lite apparaterna emellan. Är det FALD man är ute efter så är det värt att kolla in Pana DX900. I dagsläget ligger den på 32k, men det är fullt möjligt att den kommer ned under 30k under hösten/vintern. Hade jag själv varit spekulant på en FALD så hade jag valt den...
Jag har kollat på dom också, är inte något fan av curved hur som helst.
Kommer dock vänta på Black Friday innan jag bestämmer mig men vill väldigt gärna ha 3D, finns ju inte på årets modeller tydligen så därför kanske det lutar mot en nyare LG.
Sedan vill jag också ha 70" plus i bästa fall nu när vi flyttar till ny lägenhet.
Postad 23 October 2016 - 14:54
Ok, jag förstår. Förra årets Samsung 75JU7005 har sålts för under 20k tidigare under hösten och den har väl 3D tror jag. Kanske kan vara en kandidat om det finns några kvar...Jag har kollat på dom också, är inte något fan av curved hur som helst.
Kommer dock vänta på Black Friday innan jag bestämmer mig men vill väldigt gärna ha 3D, finns ju inte på årets modeller tydligen så därför kanske det lutar mot en nyare LG.
Sedan vill jag också ha 70" plus i bästa fall nu när vi flyttar till ny lägenhet.
Redigerat av peppelito, 23 October 2016 - 14:54.
Postad 23 October 2016 - 15:53
Ok, jag förstår. Förra årets Samsung 75JU7005 har sålts för under 20k tidigare under hösten och den har väl 3D tror jag. Kanske kan vara en kandidat om det finns några kvar...
Kanske, vet du om den är något att ha då? Bra bild? Uppdateringsfrekvens? Bra flyt osv?
Postad 23 October 2016 - 16:11
Den tillhör ju förra årets SUHD lineup så ska man utgå från det så "borde" den väl vara någorlunda bra. Länkar till en tråd där det finns mer info från medlemmar som faktiskt har köpt en...Kanske, vet du om den är något att ha då? Bra bild? Uppdateringsfrekvens? Bra flyt osv?
https://www.minhembi...howtopic=329811
Postad 23 October 2016 - 16:58
Den tillhör ju förra årets SUHD lineup så ska man utgå från det så "borde" den väl vara någorlunda bra. Länkar till en tråd där det finns mer info från medlemmar som faktiskt har köpt en...
https://www.minhembi...howtopic=329811
Tack o bock ![]()
Postad 23 October 2016 - 19:28
Jag slog just till!
Postad 24 October 2016 - 07:03
Haha, precis! 30 dagars öppet köp är guld värt. Undrar framförallt om jag kommer stå ut med böjd skärm och alla dess nackdelar.Me Too. Testperioden inleds...
Postad 24 October 2016 - 08:18
Det verkar trots allt vara en del som köpt KS9505 - inkl undertecknad. Så dålig kan den ju inte vara, så länge man får en bra panel utan ficklampan som någon skrev om:) Förra året gav jag upp och tänkte "aldrig mer Samsung igen", tröttnade faktiskt så mkt på TVn det blev inget annat köp heller.
Men grejen är att jag verkligen har velat köpa en större tv i två år, provade 9-serien från 2014 och 2015 - båda var ju med kantbelysning. Jag gillade egentligen JS9005 från förra året väldigt mycket. Tyvärr fick jag lite för mycket clouding på mitt ex, men var faktiskt ganska nära att behålla den ändå. Till sist blev det retur, men jag måste erkänna att det fanns en viss "saknad" och tomhetskänsla efter den pjäsen.
Vad gäller betraktningsvinkeln som folk skriver om på KS9505 så tycker jag att det är lite överdrivet. Jag har kollat på TV på Elgiganten och det verkar ju vara ganska förlåtande i alla fall. Hur långt åt sidorna sitter folk egentligen? Då jag hade JS9005 förra året och var nöjd med vinkeln på den är jag inte rädd för KS9505 heller - om det är samma "dåliga" vinkel som på förra årets modell dvs.
Däremot är jag skitnervös för clouding, banding, bleeding, ficklampa mm. Jag vill verkligen kunna behålla denna TV. "Måste" ju ha en för PS4 PRO och HDR gaming! ![]()
Tyvärr har jag totalt mindfuckat migsjälv före köpet genom att läsa på alldeles för mycket. Nu kommer jag inte ens kunna njuta av denna fina TV utan bara sitta där och leta fel första dagarna. Internet är inte alltid bra!
Edit: får min på fredag den 28/10. Kommer skriva några ord om det senare. Vore kul att höra även vad ni andra tycker.
Fråga: Är det 30 dagar öppet köp från leverans datum eller "köp datum". För i så fall har man ju skydd på Black Friday 25/11.
Redigerat av Edja78, 24 October 2016 - 09:33.
Postad 24 October 2016 - 09:36
Är tillbaka med mitt Netflix problem igen. Tycker Netlfix kvaliteten har blivit mkt sämre sedan jag bytte tv. Ser nu Amricans säsong 2. Halva tiden är bilden väldigt orolig. Som myrornas krig i ansiktet på folk vid närbilder el liknande. Men så ändrar kamaeran motiv och så är bilden klar igen. en växlar så hela tiden. Även Narcos i 4k led av detta.
Kan inte minnas att det såg så här dåligt ut på gamla Samsung tv'n. Då brukade bilden vara oskarp under första 10 sek eller så men sen bli jätteklar resten av tiden.
Är det för att tv'n har högre upplösning det blir så här?
JAg har 100 mbit och kör med kabel till tv'n. KAn det vara något i min bredbandsutrustning som inte lirar helt ok?
Har ni andra samma problem?
Vet att någon nämnt att det är ett Netflix problem. Men då borde ju massor ha detta problem?
Postad 24 October 2016 - 13:10
Så här skriver Elgiganten på sin hemsida: "Det är inte alltid lätt att veta om en produkt passar perfekt för dig och ditt hem. Därför erbjuder vi alla våra kunder möjligheten att prova produkterna hemma i 30 dagar. Under denna period kan du enkelt lämna tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Kom ihåg kvittot!".Fråga: Är det 30 dagar öppet köp från leverans datum eller "köp datum". För i så fall har man ju skydd på Black Friday 25/11.
Därmed klarar du dig till black Friday. Prisgaranti har du också i 30 dagar. Får min på torsdag den 27/10 och bör också klara mig med en hårsmån.
Postad 24 October 2016 - 14:42
Är tillbaka med mitt Netflix problem igen. Tycker Netlfix kvaliteten har blivit mkt sämre sedan jag bytte tv. Ser nu Amricans säsong 2. Halva tiden är bilden väldigt orolig. Som myrornas krig i ansiktet på folk vid närbilder el liknande. Men så ändrar kamaeran motiv och så är bilden klar igen. en växlar så hela tiden. Även Narcos i 4k led av detta.
Kan inte minnas att det såg så här dåligt ut på gamla Samsung tv'n. Då brukade bilden vara oskarp under första 10 sek eller så men sen bli jätteklar resten av tiden.
Är det för att tv'n har högre upplösning det blir så här?
JAg har 100 mbit och kör med kabel till tv'n. KAn det vara något i min bredbandsutrustning som inte lirar helt ok?
Har ni andra samma problem?
Vet att någon nämnt att det är ett Netflix problem. Men då borde ju massor ha detta problem?
Min fråga blir så här:
När du tittar på ex Rapport eller Aktuellt på SVT 1 eller 2 HD. Ser bilden knivskarp ut då?
Jag menar när de sitter och pratar, inte när de visar inslag.
För mig är bilden så skarp då att det nästan är löjligt. Och ja, Netflix är tyvärr inte så skarp alla gånger.
Postad 24 October 2016 - 15:33
Lite kul att det skiljer hela 10 000kr mellan 55" och 65" för KS8005. Har lite svårt att förstå denna prisskillnad... så nischat kan inte 65" vara. Storleken har funnits hur länge som helst känns det som.
Postad 25 October 2016 - 05:57
Postad 25 October 2016 - 07:11
Postad 25 October 2016 - 08:09
Min fråga blir så här:
När du tittar på ex Rapport eller Aktuellt på SVT 1 eller 2 HD. Ser bilden knivskarp ut då?
Jag menar när de sitter och pratar, inte när de visar inslag.
För mig är bilden så skarp då att det nästan är löjligt. Och ja, Netflix är tyvärr inte så skarp alla gånger.
JApp då är bilden riktigt skarp...iaf på HD kanalerna....
Det här myrornas krig ser jag endast på Netflix och lite grand på HBO men klart mest på Netflix och klart mest på serien Amricans. Men det är väl gjord så det ska se 80-tal ut med. Men då borde inte vissa scener vara skarpa.
Fick tips igår att gå in i inställningar på Netflix och kolla vilken hastighet jag får. MEn det funkar ej.....den bara tuggar på nätverksuppkoppling och kommer aldrig upp något. Netflix server 2 får jag error på med.
Så antagligen inte min tv?
Postad 25 October 2016 - 08:55
JApp då är bilden riktigt skarp...iaf på HD kanalerna....
Det här myrornas krig ser jag endast på Netflix och lite grand på HBO men klart mest på Netflix och klart mest på serien Amricans. Men det är väl gjord så det ska se 80-tal ut med. Men då borde inte vissa scener vara skarpa.
Fick tips igår att gå in i inställningar på Netflix och kolla vilken hastighet jag får. MEn det funkar ej.....den bara tuggar på nätverksuppkoppling och kommer aldrig upp något. Netflix server 2 får jag error på med.
Så antagligen inte min tv?
Absolut inte TV:n. Som sagt. Varför jag ställde frågan är för att säkerställa att din TV levererar bra när du får "bra kvalite" skickad till den.
Jag menar, om du spelar upp en UHD 4K film via en UHD spelare så kommer du även där bli helt överlycklig.
Problemet är Netflix. Jag själv är inte nöjd med allt som Netflix levererar. Ibland tycker jag att bilden är riktigt bra, ex Orange is the new Black. Marco Polo. Vet faktiskt inte vad de behöver göra för att leverera bättre bild.
Postad 25 October 2016 - 11:30
Lite kul att det skiljer hela 10 000kr mellan 55" och 65" för KS8005. Har lite svårt att förstå denna prisskillnad...
Är inte så svårt att förstå om man inser hur tv-paneler tillverkas. De tillverkas utifrån ett stort "moderglas" och detta moderglas kan man säga är en fast kostnad. Ur detta moderglas kan man skära ut betydligt fler 55"-paneler än 65"-paneler. Styckpriset per panel blir alltså betydligt lägre i 55" fallet.
Vidare, även om 65" är vardagsmat idag så har 55" ännu större volym, vilket pressar priserna för den senare än mer.
Lägg därtill att större panel kan kräva lite dyrare backlight-lösning för likvärdigt resultat så blir den typiska 55-65 prisskillnaden tvärtom ytterst självklar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Varför startar inte min UE55KS8005
1 bild
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?