Playstation Pro
2679 svar till detta ämne
Postad 09 September 2016 - 11:43
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10551 inlägg
Frågan är om HDR ens kommer vara aktiverat på MP-delen av spel. Ger ju ganska stor fördel på ex. nattbanor
Fast det beror ju på hur de gör profilerna? Det kan va en nackdel så du ser sämre också beroende på hur de tunas . Har kört en del nattracing med emulerad hdr där jag sett sämre i alla fall. Fast det ser ju klart bättre ut. Nu kommer ju inte grafiken nerfas på PS 4 Pro för att folk inte har hdr monitorer. Det vore så sjukt om de någonsin skulle inträffa! De kan ju enkelt kompensera med hur de tunar non hdr profilen.
Att begränsa kontroller går inte riktigt att förstå annat än konceptet. Men att man ska begränsa prestanda och bildkvalitet för att inte ge någon "orättvis fördel i multiplayer" är helt omöjligt att greppa.
Postad 09 September 2016 - 12:06
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Intressant annons. Blandar svenska och engelska och det står inte till vem man ska byta maskinen. "When you trade a PS4 1TB...".
Det var mitt fel. Stog att det var från Gamestop men råka klippa bort det.
Postad 09 September 2016 - 12:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nintendo var också marknadsledande när Wii U släpptes, ett år före konkurrenterna.
Ingen relevant jämförelse eftersom WiiU inte ens i närheten är en likartad situation. Det är inte så att PS4 kommer ses som en, ganska dyr, pryl med unika egenskaper som ingen förstår eller vill ha som dessutom bygger på svag hårdvara som ingen vill utveckla mjukvara till.
Nintendos problem började förövrigt i god tid före WiiU, hypen, och försäljningen, hade domnat av sen länge. Sony lär rulla som tåget ändå tills nästa höst. Iaf relativt MS.
Det säger ju ingenting annat än att de hade en lyckad tid före de nya konsolerna
Ingenting? Att ha ett års spelutbud bakom sig, störst antal konsumenter knutna till sig och att ha ett "flow" försäljningsmässigt idag saknar helt relevans för vad som händer framöver? Klart det har.
Men nej, en framgång ett år garanterar inte framgång nästa år men framtiden är inte är helt oberoende av tidigare händelser varför en positiv, eller en negativ, trend förstås kan påverka utgången.
"Ett år före konkurrenten" är också ett sätt att se på saken. Ett år för tidigt skulle jag kalla det.
Så om Neo kom 2018 så hade det varit Scorpio som hade varit ett år för tidig? Desto senare desto bättre? Att vara sent ute förutsätts normalt inte vara en fördel inom elektronikindustrin.
Upp till var och en att tro om allt kommer fortsätta vara frid och fröjd när Scorpio släpps,
Det är upp till var och en att tro precis vad de vill. Det är inte det jag vänder mig emot. Det är att den enda faktorn du har som argument är prestanda, samtidigt som du helt ignorerar övriga kända faktorer.
Sanningen är den att om det är nått vi vet så är det att prestanda inte ensamt garanterar en konsols framgång. Att utifrån detta göra antagandet att dagens mest välmående aktör (Sony) helt plötsligt och magiskt skulle trilla i en väldigt ogynnsam position är något slags rekord i ogrundad åsikt.
Tagna på sängen.
Tagna på sängen? Ja det fanns nog ingen på Sony som insåg att MS eventuellt skulle köra med en strategi där de släpper kraftfullare, men dyrare, hårdvara ett år efter Sony släpp sin... Klart de insåg den möjligheten/risken, de är inte födda igår.
Det här är samma scenario som när Xbox One utannonserades och Sony sedan hade bästa priset och bästa prestandan utan att MS kunde göra något åt det.
Näe det är över huvud taget inte samma scenario som One/PS4. One var en slöare och dyrare (pga features som "ingen" ville ha) hårdvara som släpptes samtidigt som konkurrenten, inte applicerbart på den här situationen.
Men jag förväntar mig en klart större skillnad om de kör på Zen, vilket de gör om de är smarta.
Då vet du vad 8-kärnig (vilket är den enda information MS delgett om CPU:n) Zen t.ex. har för kiselarea? Det är ju den typen av information som behövs för att avgöra hurvida det är "smart" eller inte.
Postad 09 September 2016 - 14:16
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Jag var verkligen sett fram emot den nya kraftfulla ps4:an. Men efter presentationen känns det som om det krävs en 4k eller HDR-tv (vet ej vad de olika begreppen egentligen innebär).
Det enda jag vet är att min tv varken har det ena eller det andra.
Den är däremot 60 tum stor, har låg input lag och är en ren fröjd att spela på.
Därför undrar jag om det finns någon som helst anledning för mig att byta upp mig till Pro?
För några 15000 för en ny tv finns inte på världskartan när man har en endast ett år gammal apparat.
Finns det fördelar för mig med en "vanlig" full HD-tv att byta upp mig?
Postad 09 September 2016 - 14:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag var verkligen sett fram emot den nya kraftfulla ps4:an. Men efter presentationen känns det som om det krävs en 4k eller HDR-tv...
Såg du presentationen?
En av de punkter som de tryckte på var att Pro förbättrar grafiken för ägare av vanliga HDTV-apparater.
FAQ finnes här förövrigt:
http://blog.us.plays...e-ultimate-faq/
Redigerat av pacman, 09 September 2016 - 14:21.
Postad 09 September 2016 - 14:40
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Såg du presentationen?
En av de punkter som de tryckte på var att Pro förbättrar grafiken för ägare av vanliga HDTV-apparater.
FAQ finnes här förövrigt: http://blog.us.plays...e-ultimate-faq/
.
Tack pacman!
Inte lätt när vartannat ord som sägs är rena grekiskan.
Ska läsa igenom ordentligt. 👍
Postad 09 September 2016 - 14:42
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Brukar tillverkarna skriva vad man får för responstid i hdr?
Postad 09 September 2016 - 14:45
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag tror att den modellen saknar HDR helt i Game Mode vilket vore en katastrof. Med HDR aktiverad har den absurda 117 ms delay (om det är samma TV som KS7000 i Eurogamers artikel).
Nej. Citatet kommer just från en recension av samma modell(KS8000 är modellbeteckningen för våran KS7005 i USA). Så visst går det att köra HDR i Game Mode på TVn
Syftar då på:
"Does the Samsung KS8000 do game mode and HDR content?
Yes it does. For best experience, select the 'Game' special viewing mode and set the backlight to max. Set 'Smart LED' to 'High' and 'Color Space' to 'Native'. This results in an input lag of 22.6ms.
Redigerat av Daniel Assor, 09 September 2016 - 14:48.
Postad 09 September 2016 - 14:50
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Brukar tillverkarna skriva vad man får för responstid i hdr?
Nix. Men många recensioner gör det. KS7005 har exempelvis 22.6ms i HDR. Vilket i princip spöar allt annat(kanske inte allt men iallafall de flesta high-end) på marknaden för TV-apparater vad det gäller responstid, även då utan HDR
Redigerat av Daniel Assor, 09 September 2016 - 14:55.
Postad 09 September 2016 - 15:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hade hellre sett att spelet rullade på i 1080p/60. https://www.youtube....h?v=JJCKkbV80ts
Finns fortfarande chans att det händer
Postad 09 September 2016 - 15:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nintendos problem började förövrigt i god tid före WiiU, hypen, och försäljningen, hade domnat av sen länge. Sony lär rulla som tåget ändå tills nästa höst. Iaf relativt MS.
Ja exakt, och det hade de ju gjort även utan PS4 Pro, varför skulle något ha förändrats där om inget förändrades? Vilket är varför jag tycker de är ett år för tidiga. Det finns inget behov för dem att släppa nu, de hade absolut kunnat vänta ett år, varför inte? Jag ser inte nackdelen med att inte ha ett prestandaunderläge mot konkurrenten 2017?
Det är att den enda faktorn du har som argument är prestanda, samtidigt som du helt ignorerar övriga kända faktorer.
Sanningen är den att om det är nått vi vet så är det att prestanda inte ensamt garanterar en konsols framgång. Att utifrån detta göra antagandet att dagens mest välmående aktör (Sony) helt plötsligt och magiskt skulle trilla i en väldigt ogynnsam position är något slags rekord i ogrundad åsikt.
"Väldigt ogynnsam" och "värdelös" är inte mina ord... jag har bara sagt "inte bra". Som i att jag tror de kommer tappa försäljning förhållandemässigt. Är det verkligen så konstigt om spelen blir snyggare på konkurrentens plattform att jag anser att MS har en fördel?
Prestanda garanterar inte någon seger nej. Men jag anser att styrkeövertaget var en av de viktiga faktorerna för Sony. Folk bryr sig om upplösning, framerate och bildkvalitet. Det om något borde vi väl ha lärt oss vid det här laget och under denna generation? Folk pratar ju inte om något annat.
Förutsättningarna förändras när konkurrenten släpper en ny produkt med omvänt styrkeförhållande. Inget "plötsligt" eller "magiskt" med det.
Är ditt argument att Sony är välmående nu så därför kommer de att vara precis lika välmående även när förhållandena förändras?
Ingenting? Att ha ett års spelutbud bakom sig, störst antal konsumenter knutna till sig och att ha ett "flow" försäljningsmässigt idag saknar helt relevans för vad som händer framöver? Klart det har.
Men nej, en framgång ett år garanterar inte framgång nästa år men framtiden är inte är helt oberoende av tidigare händelser varför en positiv, eller en negativ, trend förstås kan påverka utgången.
Jag håller med dig helt. Men varför skulle dåtiden diktera framtiden? Spelen är snyggast på PS4 nu, om spelen blir snyggast på Scorpio i tre år, påverkar inte det? Är konsumenterna så låsta till Sony? Är dagens försäljningssiffror relevanta vintern 2017 eller kan de förändras? Spelar ett års spelutbud som säkerligen kommer till Scorpio också ens någon roll? De som köper Scorpio har flera års utbud av Xbox One-spel, där många säkerligen kommer patchas.
kraftfullare, men dyrare, hårdvara ett år efter Sony släpp sin
Dyrare för vem? Kunderna, MS, båda?
Ja det fanns nog ingen på Sony som insåg att MS eventuellt skulle köra med en strategi där de släpper kraftfullare, men dyrare, hårdvara ett år efter Sony släpp sin... Klart de insåg den möjligheten/risken, de är inte födda igår.
Det är klart att de hade olika scenarion, även vi hörde rykten om en ny Xbox. Men scenarion är inte fakta, man kan inte gå efter eventualiteter, man måste ta ett beslut. Nu gjorde de så här och det var för sent att ändra på något även om de hade velat. Precis som Sony inte visste om MS pris på Xbox One och MS inte visste om Sonys pris på PS3 förrän de utannonserade det. De vet inte allt om varandra. House var t o m förvånad över Scorpios utannonsering.
Då vet du vad 8-kärnig (vilket är den enda information MS delgett om CPU:n) Zen t.ex. har för kiselarea? Det är ju den typen av information som behövs för att avgöra hurvida det är "smart" eller inte.
Jag designar inte hårdvara, jag tycker bara det verkar smart sett till prestandaboosten de hade fått och att inte köra vidare med begränsande och redan vid XB1-släppet förlegad CPU i "the most powerful console ever built".
Jag läste nåt på eurogamer om kiselarean baserat på bilden vi fått på Scorpio och att det skulle bli dyrt och svårt att kyla. Men den där bilden är ju knappast slutgiltig design när konsolen släpps 18 månader senare.
Postad 09 September 2016 - 16:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag hoppas på att man kan få snyggare 1080p med mer... Shaders? Pixies? Layers? Vad det nu heter, en upprampad bild i typ 45 STABILA fps. Sen kan det ju skalas upp av en tv. Att bara få exakt samma bild men i 4k tillför bara skärpa, inget annat. Det känns lite meningslöst i min värld.
Ok att demon på 4k skärmar är imponerande, men jag vill hellre se en gata full med hundskit än en riktigt riktigt skarp och krispig hundlort.
Förstår någon vad jag menar?
Postad 09 September 2016 - 17:03
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Förstår någon vad jag menar?
Att du föredrar skit?

Hur var det nu med din pinsamma händelse? Dags att avslöja nu
Postad 09 September 2016 - 17:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Att bara få exakt samma bild men i 4k tillför bara skärpa, inget annat. Det känns lite meningslöst i min värld.
Skärpan gör ju att man ser mycket mer detaljer. Som när de visade Horizon för killen på eurogamer och de bytte i realtid mellan 1080p och 4K, vilket han ansåg vara en "utomjordisk upplevelse". Eller hur man kunde se så mycket mer detaljer på kläderna i ett annat spel.
Men känns inte riktigt värt det för mig om jag måste offra andra grafiska förbättringar eller framerate. Får byta grafikkort så slipper man välja 
Postad 09 September 2016 - 17:45
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Postad 09 September 2016 - 17:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vad menar du, eller var det en snabb uppdatering?
Uppdatering: Sony har klargjort för Polygon att de inte kommer låta konsumenterna betala för patcher.
Postad 09 September 2016 - 17:52
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Uppdateringen var inte där när jag läste den. Men det var ju bra.
Postad 09 September 2016 - 18:25
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Skulle inte förvåna mig, om dom faktiskt SKULLE ta betalt för det, men att internet exploderade, och dom snabbt ändrade sig 
Postad 09 September 2016 - 18:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Skulle inte förvåna mig, om dom faktiskt SKULLE ta betalt för det, men att internet exploderade, och dom snabbt ändrade sig 
Men har vi inte redan hört det tidigare att gamla spel man äger ska patchas gratis? Vill jag minnas iaf.
Postad 09 September 2016 - 18:32
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Har nog missat det.
Hoppas alla spel, som behöver det, får en patch som ökar frameraten 
Blir nog en Pro runt Jul, då jag vill spela de exklusiva spelen som kommer frampå.
Postad 09 September 2016 - 18:36
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
HDR känns ju helt klart som den största skillnaden. Upplösning är bara skärpa medans HDR ändrar hela dynamiken i bilden, förhoppningsvis till det bättre 
Kanske byter in min PS4 mot PS4 Pro, beroende på vad jag får för den av Gamestop när det är dags. Tänker ju inte vara utan konsol tills dess 
Postad 09 September 2016 - 18:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hoppas alla spel, som behöver det, får en patch som ökar frameraten 
Jag föredrar 30 FPS i långsammare spel. Som Horizon, där tar jag hellre ögongodis och stabila 30. Snabbare spel hellre 60.
Viktiga är att frameraten är stabil.
Postad 09 September 2016 - 19:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Skärpan gör ju att man ser mycket mer detaljer. Som när de visade Horizon för killen på eurogamer och de bytte i realtid mellan 1080p och 4K, vilket han ansåg vara en "utomjordisk upplevelse". Eller hur man kunde se så mycket mer detaljer på kläderna i ett annat spel.
Men känns inte riktigt värt det för mig om jag måste offra andra grafiska förbättringar eller framerate. Får byta grafikkort så slipper man välja 
Ja, alltså, jag ska väl erkänna att jag är så ny på 4k så att jag inte inser riktigt hur bra det kanske kan vara. men spontant så upplever jag faktiskt att en fett bra full hd fungerar utmärkt, räcker för mig. the dark knight har jag sett i full hd och den var exempelvis tillräckligt detaljerad 
Aja, vi kommer kanske att få välja själva vad vi vill ha. Tomb rider skulle väl ha det tror jag? =)
Postad 09 September 2016 - 19:06
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Viktiga är att frameraten är stabil.
Detta kan inte överskattas. Visst kan hög bilduppdateringsfrekvens göra bra ifrån sig på många spel men det finns så mycket mer som har betydelse också. Stör mig så fruktansvärt mycket på jaggies och dylikt.
Appropå dålig bildfrekvens så är detta nog Doom på Saturn svårslaget... 
https://www.youtube.com/watch?v=H5-C3KM5b6A
Postad 09 September 2016 - 19:20
IMAGINAERUM
-
IMAGINAERUM
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Som biointresserad är det bara att konstatera att Sony gjort en dundertabbe som inte stoppade i en UHD spelare. Microsofts Xbox kommer med detta och jag tror att en stor del i Playstations framgång med PS3 hängde på att folk fick en BluRay spelare "på köpet". Med tanke på att Sony själva drivit på utvecklingen av UHD Bluray, så är playstation PRO en GRYM besvikelse just p.g.a. detta. Säkert en grym spelmaskin. Kanske den grymmaste. (Har dålig koll specs på Xboxen som kommer)
Men Sonys drag nu som jämförelse är att de släppt en HighEnd reciver, men glömde stoppa i Atmos och DTS-x i den.....
Postad 09 September 2016 - 19:33
Unregistered8135c4b8
-
Unregistered8135c4b8
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Vad gör PS4 Pro bättre än X Box S ?
Postad 09 September 2016 - 19:36
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Vad gör PS4 Pro bättre än X Box S ?
I korta drag. Bättre grafik
Redigerat av walkiii, 09 September 2016 - 19:36.
Postad 09 September 2016 - 19:42
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Varför skulle utvecklare släppa patcher till sina spel gratis för att stödja högre framerate eller annat? Det kommer kräva ganska mycket insats ($) från deras sida för att få det att hända.
Postad 09 September 2016 - 19:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
GTA V blir nog patchat gratis
Postad 09 September 2016 - 19:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Varför skulle utvecklare släppa patcher till sina spel gratis för att stödja högre framerate eller annat? Det kommer kräva ganska mycket insats ($) från deras sida för att få det att hända.
We are not allowed to charge you for patches or pro feature updates.
The "fees" include anything we have to swallow to update our past games for you.
The internet can calm down. There is nothing we can do to leverage pro features or patches with price. Nothing.
http://www.neogaf.co...9&postcount=589
Men så mycket jobb är det inte att uppdatera grafiken. Beror på vad man gör och vilket spel iofs, men många spel är redan anpassade för PC och skalbara där man bara tweakar sliders.
Postad 09 September 2016 - 20:18
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5020 inlägg
dudes....fan vilket djup det ser ut att vara i spelen. Här sitter jag med en 720p plasma lixom. Den kosta ju 60lök när den kom så den måste ju användas lite, men nu ligger den risigt til. Men jag hade inte tänkt byta förrän jag kunde byta til minimum 70" ocg helst 80. K¨¨nns lite mis-match detta....kan man få en bra teve idag för normala pengar....är det vits att köra 4k med samma graffe (-upplösning) som på ps4? Många frågor. Zartok kan vara guinea pig.
Postad 09 September 2016 - 20:21
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
http://www.neogaf.co...9&postcount=589
Men så mycket jobb är det inte att uppdatera grafiken. Beror på vad man gör och vilket spel iofs, men många spel är redan anpassade för PC och skalbara där man bara tweakar sliders.
HDR är nog lite knepigare att implementera. Men forhoppningsvis har man inte skalat bort massor av PC för att det inte varit aktuellt för konsoll.
Postad 09 September 2016 - 20:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag kan testa när det väl kommer, jag beställde nyss en tv, så det är klappat och klart. konsolen blir därmed dyrare än dom flestas datorer. skulle kunna köra en pc med dubbla 1080 för vad ps4 pro kommer kosta mig 
Postad 09 September 2016 - 20:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Verkar vara svårsålt:
Guerrilla Games:
It’s just a visual enhancement. It doesn’t drastically change the nature of your games… We do the same calculations. Normally we’re just limited by whatever the TV can display. We remove the cap and all of a sudden there’s something quite beautiful underneath. It doesn’t drastically change a thing. It’s just prettier and nicer, for the enthusiasts who are into that sort of stuff.
http://wccftech.com/...change-a-thing/
Jämförelse på Infamous som bara får spelet att se sämre ut:
https://www.youtube.com/watch?v=N76LuxsOWUk
Postad 09 September 2016 - 20:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
forhoppningsvis har man inte skalat bort massor av PC för att det inte varit aktuellt för konsoll.
Nä så funkar det inte om man redan har gjort en PC-version.
Tar man Tomb Raider som exempel så tänker de använda tekniker som inte ens PC har på max.
According to the Tomb Raider interview, the 1080p 30fps mode has "every rendering technique thrown at it: Multi-pass rendering, much better shading, pbr lighting" He makes it sound like it will have substantial visual improvements even to the pc version maxed?
It’s just a visual enhancement. It doesn’t drastically change the nature of your games…
Ja men det är väl självklart.
Postad 09 September 2016 - 21:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jämförelse på Infamous som bara får spelet att se sämre ut:
Ja det är ett marknadsföringsproblem när de försöker simulera HDR och bara får det att se urvattnat ut. I verkligheten på en HDR-kapabel 4K-skärm ser det såklart bättre ut.
De har definitivt uppat effekterna på hennes krafter dock, det kan man se även på en vanlig skärm.

Tomb Raider-jämförelsen är bättre, man ser att det ser bättre ut fastän det renderar dubbelt så många pixlar. T o m lagt in lite buskar som ser bättre ut. Fortfarande tidigt dock, och det blir spännande att se 1080p-versionen.
http://www.youtube.com/watch?v=1mHEr7rjWoM
Postad 09 September 2016 - 21:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
jag kan testa när det väl kommer, jag beställde nyss en tv, så det är klappat och klart. konsolen blir därmed dyrare än dom flestas datorer. skulle kunna köra en pc med dubbla 1080 för vad ps4 pro kommer kosta mig 
Hoppas du köpte en stor TV? Och tänk på att sitta nära den också, annars vinner du inte mycket på det. Jag hittade de här graferna som förklarar lite bättre:

Postad 09 September 2016 - 21:35
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Verkar vara svårsålt:
Guerrilla Games:
It’s just a visual enhancement. It doesn’t drastically change the nature of your games… We do the same calculations. Normally we’re just limited by whatever the TV can display. We remove the cap and all of a sudden there’s something quite beautiful underneath. It doesn’t drastically change a thing. It’s just prettier and nicer, for the enthusiasts who are into that sort of stuff.
http://wccftech.com/...change-a-thing/
Jämförelse på Infamous som bara får spelet att se sämre ut: https://www.youtube....h?v=N76LuxsOWUk
Oj vad den där videosnutten inte gjorde HDR rättvist.
Postad 09 September 2016 - 21:50
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Man ser en klar förbättring i Tomb Raider. Betydligt fler "nyanser" av färger där.
Postad 09 September 2016 - 22:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Zoiler: tack vare att sambon inte följde med så råkade det springa iväg och blev en 65" istället för 55" som jag hade planerat. Sitter ca 220cm ifrån, så 4k blir på din bild värt det. Men jag måste säga att den där grafen är märklig. Skillnaden på upplösningen gick att se på betydligt längre avstånd än så. Eller är det pga färgerna från skärmen tro?
Postad 09 September 2016 - 22:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men jag måste säga att den där grafen är märklig.
Det är för att den inte är menad att tas på allvar 
Postad 09 September 2016 - 22:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tomb Raider-jämförelsen är bättre, man ser att det ser bättre ut fastän det renderar dubbelt så många pixlar. T o m lagt in lite buskar som ser bättre ut. Fortfarande tidigt dock, och det blir spännande att se
http://www.youtube.c...h?v=1mHEr7rjWoM
Absolut är det så med HDR men det var det jag menade, det är extremt svårt att få ut "budskapet".
Även om Tomb Raider ser bättre ut får man knappast den där Wow känslan att behöva uppgradera.
Med tanken på att det är en maskin som har över 3 gånger så kraftig hårdvara.
Antar att Sony heller inte riktigt vill visa något som är för stor skillnad för att få det att kännas som samma.
Postad 09 September 2016 - 22:26
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det är för att den inte är menad att tas på allvar 
Jag är gammal, du måste säga till när du trollar. Helst genom Kappa i slutet
Postad 09 September 2016 - 23:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Absolut är det så med HDR men det var det jag menade, det är extremt svårt att få ut "budskapet".
Även om Tomb Raider ser bättre ut får man knappast den där Wow känslan att behöva uppgradera.
Jo jag förstod du menade det. HDR och 4K är svårt att marknadsföra. Men när det gäller att visa skillnaden på 1080-skärmar så får man tänka på att:
Detta är den första videon
Det är ingen officiell jämförelse utan bara någon som plockat från trailern
Det är ett ofärdigt spel i 4K där 4K inte gör så mycket om man inte har 4K-skärm
Det är ett "gammalt" spel som patchas
TR-videon har ju nästan inga av de fördelar som 30 fps 1080p native-läget kommer få. Mer intressant hade varit/blir en officiell 1080p-jämförelse av ett nytt spel.
Postad 10 September 2016 - 06:05
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Hoppas du köpte en stor TV? Och tänk på att sitta nära den också, annars vinner du inte mycket på det. Jag hittade de här graferna som förklarar lite bättre:

Posta inte sånt där ens på skämt. Pacman kan få en stroke.
Postad 10 September 2016 - 07:09
Postad 10 September 2016 - 07:30
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Strålande bild, funderar på att köpa en pc, finns det någon liknande med olika gpuer och skärmstorlekar? Vad jag förstått skall man lägga de mesta pengarna på modermodemet. Sedan då?
Redigerat av Johan_i_burken, 10 September 2016 - 07:33.
Postad 10 September 2016 - 07:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
image.jpeg image.jpeg
I vilket "lager" får jag UHD BD?
Redigerat av PalmiNio, 10 September 2016 - 08:00.
Postad 10 September 2016 - 09:40
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
PC-versionen av ROTTR stödjer också HDR, och övriga detaljer som skiljer PS4 Pro från Xbone.
Posta inte sånt där ens på skämt. Pacman kan få en stroke. 
Det där är faktiskt väldigt bra bilder, som stämmer väl överens med verkligheten.
Det är bara att ta fram tumstocken och mäta, sen vet man vilken TV man ska ha, dvs 720p eller 480p.
Redigerat av Ageve, 10 September 2016 - 10:31.
Postad 10 September 2016 - 09:57
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Egentligen skiter jag i HDR / 4K. Jag ser hellre att dom fokuserar lite på MPspelarna oxå, att dom tillsammans med speltillverkarna jobbar för att få till Flawless 60fps i 900p alt.1080p som minimum i online spel. kräva dedikerade servrar och matchmaking som är i första hand baserad på uppkopplingshastig och ping.
Skulle dom lyckas med detta är det en större bedrift än att få till 4K i alla spel.
Därför hur många % sitter på 4k skärmar av som som kör Ps4 idag. Och är villiga att även köpa en PRO? För att bli ner nerfad likförbannat i MPspel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|