Trådrubriken är en ledtråd
Ja just ja. 77”
Redigerat av Tore3, 25 January 2019 - 22:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
20 relaterade trådar
Postad 25 January 2019 - 22:03
Ja just ja. 77” Redigerat av Tore3, 25 January 2019 - 22:13. Postad 25 January 2019 - 23:33
Hellre det där än vertical banding. Det där ser man ju inte vid normalt tittande. Kommer aldrig se spikraka paneler vid de stora skärmarna vi har. Postad 26 January 2019 - 00:47
Det är just därför jag inte lämnade tillbaka den...bortsett från krökningen så verkar panelen vara utmärkt. Det syns dock så fort man börjar slänga upp lite fönster på datorn, dvs får några horisontella och vertikala linjer att jämföra med. Inte så att det förstör hela bilden men ändå.
Det som stör mig är att LG hela tiden verkar flytta målstolparna för vad som är acceptabel krökning, det verkar alltid som det krävs 1 mm mer än det jag har. Även när det jag har mätt upp är mer än dom från början sa var gränsen. Känns inte seriöst.
Tyvärr finns det ju ingen annan jämförbar TV i vuxenstorlek så det är väl bara gilla läget. Redigerat av improwise, 26 January 2019 - 00:48. Postad 26 January 2019 - 09:57 Går det inte kröka tillbaka den lite som man böjer en hockeyklubba. De är ju flexibla som fan, Postad 26 January 2019 - 12:58
Har tänkt tanken Postad 27 January 2019 - 16:13
Ä ju så, syns ju inte annars så inget problem Postad 28 January 2019 - 18:56 Hej,
Jag har precis köpt mig en LG Oled E8 65". Grymt nöjd med tvn förutom att den verkar ha lite blå tint på vänstra sidan.
Det blåa skiftar lite beroende på vart man sitter. Sitter jag till vänster syns inget, men om jag sitter till höger syns det mycket.
Särskilt synligt med SDR eller som ni ser på bilderna LG´s egna skärmsläckare. Titta på höger vit ram och jämför med vänster, så ser ni vad jag menar. (på bild sitter jag lite till höger)
Är detta normalt att betraktningsvinkel gör att färgerna lutar åt ex blå? Detta syns även vid andra färger, ex lite mörkare grönt m.m. (läst på diverse forum, dock verkar det vara vanligare med gul tint?)
hade uppskattat er input på vad som anses vara normalt för en Oled panel. har varit i kontakt med LG och fick ett sådär svar. Vill ha lite mer input innan jag eventuellt bokar in tekniker för detta.
Är detta något man kan kalibrera bort? Bifogad fil(er)Postad 28 January 2019 - 19:56
Jag kan inte mycket om TV-apparater men jag har en 65" C8 och hade själv begärt byte om det såg ut så där.
Postad 28 January 2019 - 22:17 Håller med, det där skulle jag störa mig på. En hockeymatch blir inte trevlig. Postad 28 January 2019 - 22:31 En av grejerna med OLED är ju betraktningsvinklarna och det funkar ju inte alls med den där så den skulle jag reklamera.
Mvh, Ingvar Postad 29 January 2019 - 08:01 Det är inte så att den reflekterar den blå himmeln utanför fönstret på den sidan? Jag tänker eftersom det ändras beroende på var du sitter känns det lite som en reflektion, trodde inte tint gjorde det, men kanske har fel. Postad 29 January 2019 - 10:51
Var hittar man en blå himmel i Sverige just nu? Postad 29 January 2019 - 11:03 tack för all input. Tyvärr så är det inte reflektion av blå himmel
Dock om jag sitter lite till vänster så ser jag inte det blåa alls (kan se lite när jag sitter i mitten). Jag satt igår och försökte se om jag kunde se någon skillnad med högupplöst material men då ser jag inget alls oavsett färg. Provade även lite youtube klipp med olika färger men ej tydligt där heller.
Det är just när jag har lågupplöst material som jag kan se lite skillnad samt de tavlor med vit ram som rullar automatiskt när man ej har någon signal.
Satt i mörkt rum igår, och då var faktiskt det blåa mindre påtagligt än på bilderna ovan då det är ljust.
LG rekommenderade mig att köra en pixel-uppfräschning. har inte provat detta än men tänkte köra det idag för att se om det blir någon skillnad. Postad 29 January 2019 - 12:15
Jag hade lite märkliga färgtintar på min gamla B6 då jag fick den 2017. I det fallet hjälpte att köra den längre pixel refreshern. Hjälper den inte dig så tycker jag att du ska försöka få hjälp av lg eller reklamera. Så där ska det inte se ut. Jag har verkligen tittat på min C8 ur alla möjliga vinklar, stått nära och stått långt ifrån, med allt möjligt material på skärmen - kan inte se några färgskiftningar alls, varken i vitt eller i ngn annan färg. Postad 30 January 2019 - 23:18
Vad kör du för inställning på kontrast och vilket läge? Hur många timmar har du kört tvn? Postad 31 January 2019 - 16:03
ja LOLEDs drar åt blått från sidorna Går ej att kalibrera bort
vet ej hur modell 8 är men B6 skiftade även vitballans mot blått när ABL slog till. ljusa scener såg då blåaktiga ut. kan vara en kombination av båda på 8 modellerna.
överlag så har OLEDs en för blåaktig ton i bilden även efter kalibrering. är du ute efter en varmare mer plasma lik bild så är är Q9an bättre på det området. RGB färger Redigerat av sune bejas, 31 January 2019 - 16:08. Postad 31 January 2019 - 19:32
Återigen en otrolig kommentar av en viss...
Har både en B7 och en C8 nu, helt perfekta båda två. Postad 31 January 2019 - 19:58
Nej sådär ska det inte se ut! Se till att få den utbytt och hoppas det löser sig Postad 01 February 2019 - 09:50 Hej igen, Bifogar en ny bild som jag tog i mörkare rum, samt typ samma vinkel/bild som ovan. Här syns det typ inget blått. Dock kvarstår det att jag från viss vinkel ser blått, dock från andra vinklar ej ser något blått. Detsamma gäller typ av matrial jag tittar på. Bra kvalite, så ser jag typ inget.... lite skumt men är rädd för att LG ej ser detta som någon defekt... Bifogad fil(er)Postad 01 February 2019 - 16:17 @ascpek du har inte öppet köp kvar då, eller var är den inköpt någonstans? Redigerat av mcmike, 01 February 2019 - 16:17. Postad 01 February 2019 - 17:53
Är inte det blåa du ser helt enkelt en effekt av antireflexfiltret, precis som glasögon skimrar i grönt eller blågrönt.
Redigerat av junkan, 01 February 2019 - 17:53. Postad 03 February 2019 - 10:00
Låter mest logiskt.. Det är ju i mörkt rum man annars ser alla fel. Postad 03 February 2019 - 10:11
har du likadant? Postad 09 February 2019 - 20:58
Jag fick hem min 55C8 i veckan och allt verkade frid och fröjd.
Efter ca 3 dagars tittande så upptäckte jag en massa horisontella linjer. De syns mest vid ljusa scener, nästan inte alls vid mörka. Vad jag har förstått efter lite googling och läst på LG’s sida så är det reparation som gäller. Jag har gjort en felanmälan så om LG vill meka eller be mig skicka tillbaka skärmen återstår att se. Jag undrar dock vad jag ska tänka på om en reparatör kommer ut och ska byta panel eller hur dom nu gör med oled. Vill minnas att jag läst för länge sedan att folk har fått begagnade reservdelar monterat vilket jag inte är så sugen på. Någon med erfarenhet eller kunskap? Bifogar en halvdålig bild, frugan kollar melodifestivalen nu så då får man inte pilla, inte ens på tv:n. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered94e5ce80, 09 February 2019 - 21:01. Postad 09 February 2019 - 21:27
Dom som man sett i tråden före har fått panel utbytt hemma hos sig av en reparatör.
30 min totalt är jobbet klart så snabbt och smidigt.
65" E8 för 24 290 kr bara 300 kr över 65" C8 måste vara lägsta pris hittils på en E modell från LG.
Tror dock dom flesta väntar in årets modeller pga Hdmi 2.1 och kommande 8K standarden.
Så efter CES nyheterna så har nog massa bromsat tankarna på 2018 modellerna. Postad 10 February 2019 - 06:40
Varför skulle någon vänta in 8K? Postad 10 February 2019 - 12:26
Vad innebär HDMI 2.1 utöver 8K som standard ? Postad 10 February 2019 - 19:32
Att du inte kan utnyttja Nvidias nya svindyra grafikkort för 8000 -15000 kr till fullo och inte heller nya dyra Radeon 7 för 8 000 kr Postad 11 February 2019 - 18:08 Seriöst.... Så irriterande. Jag köpte en C8 och när jag installerade den, så gick "panelen" som håller "cable management" grejen sönder, om ni fattar vad jag menar? Den man sätter på efter hela foten är på. Taggarna bara ramlade av.
Så nu när jag hänger upp TVn, så hänger alla kablar helt åt ****.. Kontaktade LG support, men verkar inte vara möjligt att få hjälp att få en ny, inte ens köpa. Postad 11 February 2019 - 18:24
Postad 11 February 2019 - 18:54 Har mer att göra med att kablarna inte kommer ner vid exakt samma ställe, utan behöver istället 2 lister eller tejpa å ha mig. Postad 11 February 2019 - 19:10
https://sunlux.se/me.../0/205132_1.jpg
Känns som ett ilandsproblem Postad 11 February 2019 - 21:28
Buntbandsankare och buntband bör lösa ditt problem
Redigerat av ZooN_86, 11 February 2019 - 21:28. Postad 12 February 2019 - 17:49
Shit vilket givande inlägg. Du måste lagt ner timmar med att komma på ett inlägg som bidrar med så mycket till tråden. Hela den här tråden handlar om ilandsproblem. Settings, ljud som inte riktigt funkar, allt för att få lite bättre bild osv. Det är ilandsproblem.
Har du betalat över 15k för en TV, vill du att allt ska fungera. Att ens reflektera över en TV och dess anvädning är också ilandsproblem.
--------
Om någon annan stötter på samma problem, så fick jag äntligen svar från LG (Efter ett par mail); http://lgdelar.se/tv...211-cover-rear/ Postad 12 February 2019 - 18:24 Förlåt att du tog det så, var inte meningen, därav länken hur du kunde lösa ditt problem snabbare och billigare, men tack ändå 👌 Bra att du fick hjälp av lg iaf 🙂 Klart det du räknar upp också är ilandsproblem du håller alltså med mig 😁 Redigerat av aeqvist87, 12 February 2019 - 18:37. Postad 12 February 2019 - 20:39
Tror ni man kan vänta sig någon prissäkning på förra årets modeller inom en snar framtid?
Redigerat av Mikael_80, 12 February 2019 - 20:40. Postad 12 February 2019 - 20:43
Frågor till er med dessa apparater:
Funderar ni mycket över risken för inbränningar och anpassar ni ert användande för att minska riskerna? Redigerat av Unregisteredb386fc24, 12 February 2019 - 20:46. Postad 12 February 2019 - 21:30
Nu har jag en Panasonic Oled men borde kvalificera mig för ett svar ändå. Nej och nej. Troligen för att jag i min miljö blandar olika input till teven. Tablåtv, streaming, Blu-ray mm. Jag har även 2 små barn som tittar en del på barnkanaler och loggor existerar. Skulle inte drömma om att förbjuda vissa program på en tv som för mig kostade närmare 40’. Den går ständigt och ingen antydan till inbränning. Har även en Panasonic plasma ST60 som går utan inbränningar. Jag har väl haft tur men det ör som sagt inget jag oroar mig för. Men kör man CNN eller liknande 24/7 bör man fundera på om en Oled är rätt väg att gå. Postad 12 February 2019 - 21:31
Man kan ju vänta 5-10 år tills det har hunnit produceras ett antal filmer i den upplösningen
Men Samsung har ju lovat att spel i 8K kommer vilken dag som helst (de sa iofs inte vilken dag). Postad 12 February 2019 - 21:47 Det är en annan sak, 8K material kan mkt väl vara värt att vänta på (även om jag hellre sett fokus på 120 Hz...tyvärr går det än trögare där). Men det materialet kommer se i princip lika bra ut på en 4K display (allt annat lika). Postad 13 February 2019 - 09:50 Det ena utesluter iofs inte det andra... Ville bara peka på skillnaden mellan att vänta på 8K displayer och vänta på 8K material. Men spel i 8K snart alltså, enl Samsung. Undra om man får med 2080Ti i NVlink när man köper en Q900? https://www.tweaktow...ity/index9.html Postad 13 February 2019 - 20:53 Och hur många gånger ska man behöva läsa att när man köper TV för 15000-23000kr så ska den vara 100% felfri utan några som helst störningsmoment och med obegränsad oändlig garanti? Kom igen, priset sätts utifrån vad folk är beredda att betala - finns ingen lag eller skyldighet som säger att dyrare pryl måste vara bäst eller ens bättre än något billigare. Man betalar 23000 för en 65 tums LG oled TV inklusive de brister den har - kan man inte leva med det så ska man kanske skaffa något billigare. Finns knappast någon felfri TV oavsett prisklass, varken bildmässigt, designmässigt eller byggkvalitemässigt.
Min 65C7a är dubbelt så dyr som jag egentligen tycker är vettigt att lägga på en TV, men jag förväntar mig inte att den är felfri bara för det och sitter inte och oroar mig över att min alldeles för dyra TV kanske har banding om man kör testbilder. Däremot förväntar jag mig att den ha bättre bild än LCD 65orna som reas ut för 10000:- i diverse kampanjblad Redigerat av e3henri, 13 February 2019 - 20:59. Postad 14 February 2019 - 12:19 Snacka om å ha vaknat på fel sida Redigerat av mikkiz, 14 February 2019 - 12:19. Postad 14 February 2019 - 13:53
Haha ja precis, kom lite från ingenstans kändes det som Postad 14 February 2019 - 14:58 Lånar ascpek's bild lite... Hoppas det är ok!
Går det att få bort den här rutan med "Inte programmerad"? Den är ju riktigt störande! Jag tänker inte använda någon inbyggd TV-mottagare av något slag utan kör bara inbyggda appar och via HDMI.
Jag har rotat runt i menyerna men hittar inget vettigt. Försvinner den om man kör i butiksläge tro? Hur påverkas bilden och annat om man kör med detta läge?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |