Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Northern Star 42" Plasma

1070 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 December 2005 - 19:53

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Hur går det för er som har Northern Star Plasma? Jag funderade länge och var väldigt nära att köpa en HDi men gjorde inte det pga jag var osäker. Borde jag vara glad att jag inte gjorde det eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Unregistered16e91aee, 13 December 2005 - 10:55.

Postad 18 December 2005 - 12:39

Morn
  • Morn
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Jag skrev i början av året här att jag kunde höra ett surr från min skärm.
Men nu har det eskalerat till ett irriterande högfrekvent tjut, som hörs även om jag vrider upp volymen. Det hörs efter att skärmen varit på nån minut och hela tiden efter det. Varierar lite efter hur mycket vitt det är på bilden.

Jag har sökt här på forumet om detta och kommit fram till att det kan bero på några komponenter som vibrerar. Jag har funderat på att kolla inuti men då är det ju fråga om garantin.
Jag köpte min skärm hos hembioconsult. Jag minns inte hur lång garantitid jag fick då, men läser nu att de lämnar 3 års garanti. Jag har skickat ett mail för att se vad de säger om det.

Är det någon mer som råkat ut för det här??

Postad 18 January 2006 - 19:51

Unregisteredac4639cc
  • Unregisteredac4639cc
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Det ska visst vara :

PC   PLASMA
2RXD - 3TXD
TXD3 - 2RXD
5GND - 5GND
        4DTR ska vara byglad med 6DSR

Jag har fått ny programvara från YE nu (för att uppgradera original NS-42-PLA)

<{POST_SNAPBACK}>

Sweet, det finns en ny programvara för sin gamle NS-42-PLA. Har du lust att maila över den till mig McMagnus?

/Sprätt

Postad 21 March 2006 - 20:33

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
HALLÅ! Någon här?

Postad 14 March 2007 - 22:49

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Startar igång denna gamla tråd.

För att jag har beställt en NS-PLA-42hdix plasma och undrar om någon kan berätta om de har varit nöjda med sina Northern Star plasmor.

http://www.northerns...-pla-42hdix.asp

Det är ett svenskt märke med Samsung paneler för tillfället.Väntar med spänning att test köra den
förhoppningsvis till helgen

Postad 15 March 2007 - 13:14

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Tjena Dox!

Kul att någon är intresserad av NS, själv har jag haft min nu i 2½ år och är nöjd med den. Jag var runt och kollade och fann då att Nsén var den skärm som bild mässigt tilltalade mig utöver Pioneer´s skärm då. Det som är jobbigt är om du ska byta remote då är det svårt att veta vilken kod som funkar.

Postad 15 March 2007 - 19:06

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hallå Johannes67

Förhoppningsvis blir fler intresserade av NS för det verkar vara riktig bra kvalitet ,och inte minst
Svenskt med tre år på platsen garanti.
Hur hittade du koden till din fjärr?

Postad 16 March 2007 - 11:44

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Hej igen!
Det finns inga så jag köpte mig en Logitech Harmony 525 och programmerade den med de funktioner jag använde mig av, annars skriv och fråga www.northenstar.se om vilka andra tillverkares koder som kan funka. de koder jag fick funkade inte för mig men kanske det gör det för dig.
Jag personligen tycker att det är den snyggaste skärmen på marknaden med sin borstade ram och stilrena design som är minimalistisk och inte minst bra bild.
Ett tips köp inte orginal väggfästet allt för dyrt och bygger för lång ut från väggen, testa istället med ELFA skena och väggfäste, betydligt billigare.

Vad hade du tänkt köra för DVD spelare till den då? Och vad får du betala för den skärmen idags läget?

Förresten så finns det en kille som heter Patrik_G här på forumet som har förgångaren till din Pm honom så kanske du kan få lite info från honom om vad han tycker om sin skärm.

Redigerat av Unregistered16e91aee, 16 March 2007 - 11:51.

Postad 16 March 2007 - 12:43

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Dvd spelaren som jag har är Matantz 6500 och har tänkt att köra komponent ut.Har i dagsläget ingen hdmi utgång
Priset är dryga 20k med stora fjärren ,bordstativ och inbyggda högtalare inköpt hos Hifi-Punkten i Skövde
Kan det vara att orgnalfästet ska bygga lite längre ut pga av att aluminiumramen genererar värme.

Postad 19 March 2007 - 19:52

B_Groth
  • B_Groth
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har haft min NS-PLA-42HDI i 1,5 år och är idag helnöjd.
I början var jag inte nöjd med bilden då jag tittade på TV från mina digitalboxar. S-video och SCART/RGB gav skugglika fält om någon t.ex vände huvudet snabbt i bilden. Den har kanske inte de bösta komponenterna för att hantera deinterlace. Det löste sig dock med suveränt resultat med en tunerbox från AVerMedia. Den matar plasman via VGA-ingången med progressiv 1024x768 signal.

Det blev dessutom smidigare att byta mellan boxarna då tunerboxen sitter på amplifierns monitor ut så Plasman beöver bara startas och kommer snällt ihåg senast input.

//Björn

Redigerat av B_Groth, 19 March 2007 - 19:59.

Postad 20 March 2007 - 09:53

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Hej Dox!

Jag tycker det låter som ett bra pris med tanke på vad de tar för de där extra prylarna.¨
Jag tror inte du kommer ångra dig att du köper en NS. Skriv gärna och fota lite när du bestämmt dig.

Såg att du bor i Skövde, själv bor jag i Stockholm sen 5 år tillbaka men kommer från början ifrån HABO nära Jönköping.

Ha de

Postad 20 March 2007 - 20:17

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Bestämt mig det har jag redan.
Jag har även beställt en men den kommer nog inte förrän i slutet av veckan :P ,De håller på att montera in högtalarna.

De har börjat att montera in högtalarna i chassit istället för sidohängda .
Det kommer bilder framöver,förhoppningsvis :P

Postad 21 March 2007 - 10:25

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Så skärmen kommer att behålla sitt rena utseende trotts högtalarna, shysst.

Postad 21 March 2007 - 13:29

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Om jag har förstått rätt sitter högtalarna i plåten vid sidobakstycket riktas snett bakåt så vid första anblicken märken man inte högtalarna.
Den ser fortfarande sober ut
Men vi får se om det är så :P

Postad 31 March 2007 - 18:28

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Då ska vi se!!
det är dags att avlägga en liten rapport av mina upplevelser

Har haft NS-PLA 42hdix i en vecka nu och mitt första intryck var vad har jag köpt(kollade matchen mellan Brasilien -Chile på tv 4)bilden var ej bra ;) .
Senare på kvällen handboll på tv 24 :) .Båda matade med comhem digital tv

Vi fortsatte med att kolla film via komponent och det var skillnad ;) ,nu börjar det likna något.
Fortsättningen av veckan mycket disney som barnen tittar på och bilden blir bara bättre och bättre
och nu ångrar jag mig inte en sekund ;)
Vilken tv.Men som alla andra får man pilla med intällningarna.

Ni som är intresserade av att köpa plasma och sneglar på Px-70 ev pioneer 427, ge Northern Star en chans.
Bilder kommer att läggas upp senare.

MVH Dox

Redigerat av Dox, 31 March 2007 - 18:50.

Postad 01 April 2007 - 08:49

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Gratulera,

det tar ju sin tid att hitta det personliga inställning man vill ha samt den inställnings som tv trivs med. Ser framemot bilder m.m.

Postad 02 April 2007 - 21:43

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen fått tummen ur och här kommer det lite bilder på NS-PLA-42Hdix

kolla in mitt galleri https://www.minhembio.com/Dox

Postad 03 April 2007 - 20:57

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
En fråga som dök upp i galleriet.

Jag har knappt kollat analog signal utan använt mig av Comhens digital tv.Men en sak är säker man blir kräsen att bilden ska vara perfekt.
Det är väl andå så att ingen bild blir bättre än vad man har för signal via box eller dvd.

Postad 16 April 2007 - 19:42

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
tar fram denna tråd igen för jag tycker att ni som är intresserade av en mycket bra ,stilren plasma bör titta närmare på Northern Star NS-PLA-42Hdix

Efter en månads användning blir bilden bara bättre och bättre.
Som ni ser i mitt galleri så är högtalarna dolda så vid första anblicken tror man inte att det fin några ,de ger ett helt okey ljud.
fjärren är en skön sak och gjord i metall.

MVH Dox

Postad 03 May 2007 - 20:20

Dox
  • Dox
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Fortsätter att lyfta fram denna tråd.

Fick idag ett samtal ifrån Northern Star och de undrade om jag hade några problem med min
Northern Star PLA-42Hdix .Det kallar jag service minded. :o B) B)

Man undrar om alla som har inhandlat tvapparater senste tiden får telefonsamtal ifrån tillverkaren.

Postad 05 June 2008 - 01:32

Morn
  • Morn
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är så många som är aktiva här längre. Men jag har ett problem med min 42" som jag köpte i mars.
För det första så har den redan varit inne på service en gång för att den dog, helt utan anledning. Det blev fixat lätt och snabbt. Men nu när jag verkligen har kunnat lägga ner många timmar på inställningar och när det "nya" har lugnat ner sig, så har jag hittat ett problem. På min gamla plasma av samma märke så körde jag med 1360x768 via DVI. Jag försöker nu köra samma. Men det går inte så bra, då det dyker upp störningar i form av missfärgade pixelkolumner på högra kanten av skärmen. Dessa störningar uppkommer enbart i den upplösningen! Men det är bara den upplösningen jag vill ha! Så typiskt...
Jag ringde tillverkaren och fick till svar att testa andra upplösningar och att de där störningarna var helt naturliga vid vissa upplösningar som inte stöds ordentligt. Min fråga är då, varför klarade den äldre modellen av den upplösningen men inte den nya?
Och den äldre modellen har enligt specen lägre maxupplösning.

Vilken upplösning kör ni andra på för att få behaglig filmupplevelse? Har ni upplevt liknande störningar?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.