Vad bra!Sorry för lite OT igen men kanske nån som vill veta hur det ligger till.
Fick svar på mail ang detta idag och det är så att man går tillbax till noll poäng fast man har kvar sin status.
Rapportera rabatter & REA på Blu-ray-filmer
Postad 19 december 2008 - 16:46
Postad 20 december 2008 - 10:10
MediaMarkt:
Länk till PDF: http://viewer.zmags....52a#/9548852a/1
Var på MM i barkaby i fredags och köpte WALL.E och det var den svenska utgåvan (2-Disk) så bilden i deras annonsblad stämmer inte. Det står svenskt tal nere i högra hörnet och omslaget ser annorlunda ut på den som jag köpte. Det är kanske ett tyskt omslag.
Ändrat svenskt text till svenskt tal
Redigerat av Tumme, 20 december 2008 - 15:38.
Postad 20 december 2008 - 12:48
Henke.... lite feedback på Rec utgåvan när du hinner...! Fasen att man har så långt till närmsta SIBA....
Finns nog på expert också till samma pris.
Postad 20 december 2008 - 14:05
Postad 20 december 2008 - 14:14
Jo, ganska irriterande med butiker som fortfarande tror att folk luras av 90 öres prissättningen. Hursomhelst, kom hem med Golden Compass för 160:- nyss, eller rättare sagt 159:90:-hmm, det var väl rätt längesen 10 öringen avskaffades nu.

Postad 20 december 2008 - 20:57
Digital Video Essentials - HD Basics Regionsfri - 159:- inkl. frakt tycker jag är ett bra pris.
http://www.axelmusic...ls/647715600424
Finns det bara en variant av DVE på bluray eller finns det olika utgåvor för olika länder? Det jag vill komma till är:
Är denna sämre för en svenne, än vad en köpt i sverige är?
Postad 20 december 2008 - 22:35
SIBA backaplan hade en hel del från NOBLE, chansa på följande
![]()
[bild]
Åkte dit igår och dem hade ett flertal för 129:-, b.la Apocalypto. Fick med mig ett par stycken därifrån.
Blev även Wall-E på Media Markt på vägen hem

Postad 21 december 2008 - 20:17
Pirates Of The Caribbean Triologin för ca 150 kr?
Verkar skumt billigt
http://www.play.com/...ct.html?cur=258
Postad 21 december 2008 - 20:32
Du kommer antagligen inte få något levererat. Erbjudandet har varit uppe sedan den 19:e. Men om du känner för att chansa kan du ju pröva att beställa...Kan detta verkligen stämma?
Verkar skumt billigt
Postad 22 december 2008 - 09:39
Nu har de justerat priset till €51Kan detta verkligen stämma?
Verkar skumt billigt
Postad 22 december 2008 - 09:42
Nu har de justerat priset till €51
Bara att vänta o se nu då

Item : Pirates Of The Caribbean Trilogy: Curse Of The Black Pearl / Dead Man's Chest / At World's End
Price : EUR 15.49
Quantity : 1
Delivery Cost : Free
Payment : Credit Card
Postad 22 december 2008 - 16:59
Dear Customer,
We are writing to inform you that your recent order for the Pirates Of The Carribbean Trilogy Curse of the Black Pearl Dead Man Chest At World End was incorrectly listed. Unfortunately we will not be able to supply you with this item at the incorrectly advertised price and your order has been cancelled.
If you would still like to purchase this item at the correct price of £43.99 please use the link below:
http://www.play.com/...nd/Product.html
Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused to you over this matter and thank you for your patience and valued custom.
Kind Regards
PLAY.COM
Postad 22 december 2008 - 17:10
Postad 22 december 2008 - 17:43

o där fick vi mailet

DAMN!

Redigerat av Unregisteredcb0e0017, 22 december 2008 - 20:21.
Postad 22 december 2008 - 20:13
Postad 22 december 2008 - 20:19
Det finns flera filmer för 99 på Mediamarkt i Norrköping. I Am Legend, Sjätte Sinnet, Unbreakable, Enchanted, Shall We Dance, The Invasion, Jakten På Lycka, Under Siege, Poltergeist mm
Fan vad orättvist, mediamarkt i malmö har inga bra erbjudanden på bluray alls. Vem trodde att man nån gång skulle vilja flytta till norrköping

Redigerat av greveriff, 22 december 2008 - 20:20.
Postad 22 december 2008 - 21:12
Postad 22 december 2008 - 22:37
Det finns flera filmer för 99 på Mediamarkt i Norrköping. I Am Legend, Sjätte Sinnet, Unbreakable, Enchanted, Shall We Dance, The Invasion, Jakten På Lycka, Under Siege, Poltergeist mm
låter för bra för att vara sant, som playgrejen som man självklart var tvungen att prova, hade det varit dessa priser i barkary som jag precis kommer ifrån så hade jag köpt tonvis!
Postad 22 december 2008 - 23:31
Men vänta lite! Sjätte sinnet har väl inte ens släppts i Sverige på Blu-ray.
Postad 23 december 2008 - 03:36
för oss i sverige är det ju dock tyvärr euro som gäller, och då är det från €13.99 (närmare 155:-). en del intressanta titlar dockPlay kör en Blu-ray rea just nu, filmer från 9,99 (120 SEK).
http://www.play.com/...amp;cid=3586122
Postad 23 december 2008 - 07:47
låter för bra för att vara sant, som playgrejen som man självklart var tvungen att prova, hade det varit dessa priser i barkary som jag precis kommer ifrån så hade jag köpt tonvis!
Och hade de varit samma priser på MM i Nacka så hade jag varit
och köpt upp mig på en hel del också.... suck..
Postad 23 december 2008 - 09:51

Va det alla titlar som var med eller fanns nåt mer intressant

Postad 23 december 2008 - 09:59
Postad 23 december 2008 - 10:12
Media Mark Västerås hade Speed Racer, Walk Hard och två titlar till jag har glömt namnet på. För 159 hade den eminenta filmen In Bruges. Clone Wars och In The Name Of The King kostade 199kr.
Var på Mediamarkt i Lund igår och dom hade inga In Bruges för dom var tydligen slut. Obskyra Colin Farrell-filmer på Blu-ray är tydligen the shit i skåneland. Övriga BD-filmer och DVD-filmer för den delen såg helt orörda ut.
Postad 23 december 2008 - 10:20
Var på Mediamarkt i Lund igår och dom hade inga In Bruges för dom var tydligen slut. Obskyra Colin Farrell-filmer på Blu-ray är tydligen the shit i skåneland. Övriga BD-filmer och DVD-filmer för den delen såg helt orörda ut
Var det några bra priser på andra bluray då? I Malmö var det iallafall inga.
Redigerat av greveriff, 23 december 2008 - 10:20.
Postad 23 december 2008 - 10:29
kan inte nån i Norrköping ta hand om en gruppbeställning med några tior i vinst på varje film!!
![]()
Va det alla titlar som var med eller fanns nåt mer intressant
Det var ett fåtal till. Phone Booth och ett par som jag inte minns.
Postad 23 december 2008 - 11:45
Postad 23 december 2008 - 12:15
Det är sant

Var förbi idag och de har en hel del titlar för 99kr/st. Förutom ovan nämnda fanns bl.a. flera av Dirty Harry-filmerna, en del äldre Warner (Enter the Dragon, Jagad, Lethal Weapon), I, Robot, ID4, Signs, Beowulf, Boog & Elliot, Vilddjuren, Dinosaurier, Ant Bully, Hidalgo.
Postad 23 december 2008 - 13:09
Play kör en Blu-ray rea just nu, filmer från 9,99 (120 SEK).
http://www.play.com/...amp;cid=3586122
Typiskt... när man väl slängt ner Shawshank Redemtion så är den out-of-f***ing*-stock....!

Postad 23 december 2008 - 13:57
Man kanske borde ta en tur förbi Mediamarkt i Lund och Malmö och se ifall någon av de har något liknande.låter för bra för att vara sant, som playgrejen som man självklart var tvungen att prova, hade det varit dessa priser i barkary som jag precis kommer ifrån så hade jag köpt tonvis!
Det är sant![]()
Var förbi idag och de har en hel del titlar för 99kr/st. Förutom ovan nämnda fanns bl.a. flera av Dirty Harry-filmerna, en del äldre Warner (Enter the Dragon, Jagad, Lethal Weapon), I, Robot, ID4, Signs, Beowulf, Boog & Elliot, Vilddjuren, Dinosaurier, Ant Bully, Hidalgo.

Postad 23 december 2008 - 14:04
Postad 23 december 2008 - 17:34
Hmm, är det inte priset för DVD-utgåvorna? Tråden handlar om BD.Det finns flera filmer för 99 på Mediamarkt i Norrköping. I Am Legend, Sjätte Sinnet, Unbreakable, Enchanted, Shall We Dance, The Invasion, Jakten På Lycka, Under Siege, Poltergeist mm

Postad 23 december 2008 - 18:00
Postad 23 december 2008 - 18:31
Ok, då springer jag förbi MM i Lund i mellandagarna. (Om jag orkar stå emot vågen av kärringar som ska shoppa överallt.)Det i Malmö kan du som sagt glömma, inga bra erbjudanden alls. Jag slog dock till på sharkwater för 149 kr.
Postad 23 december 2008 - 18:35
BD så klart.Hmm, är det inte priset för DVD-utgåvorna? Tråden handlar om BD.

Postad 23 december 2008 - 19:47
Lite O/T men vore trevligt att dela upp den här tråden i två delar, en för lokala erbjudanden och en för näterbjudanden, så man kan välja vad man vill se.
Ja, det hade varit bra. Man blir alltid avis på de som har nära till MediaMarkt. I Helsingborg finns inga billiga ställe med många filmer, siba har här har typ 5 filmer.
Postad 23 december 2008 - 20:35
Ok, då springer jag förbi MM i Lund i mellandagarna. (Om jag orkar stå emot vågen av kärringar som ska shoppa överallt.)
Var där igår och det kan du glömma. Letade efter In Bruges för 159:- men den var slut (obskyra Colin Ferell filmer på Blu-ray är tydligen mycket poppis) och övriga filmer hittar du billigare med frakt från någon nätbutik. Skulle vara de kassa Noble-utgåvorna som reas ut för 139:- men dom finns ju överallt.
Postad 23 december 2008 - 20:40
Postad 23 december 2008 - 20:49
Ditt svar gjorde att jag sket i det och beställde Fear and loathin in Las Vegas från Amazon.de istället.Var där igår och det kan du glömma. Letade efter In Bruges för 159:- men den var slut (obskyra Colin Ferell filmer på Blu-ray är tydligen mycket poppis) och övriga filmer hittar du billigare med frakt från någon nätbutik. Skulle vara de kassa Noble-utgåvorna som reas ut för 139:- men dom finns ju överallt.

Postad 23 december 2008 - 21:05
Såg att Superbad säljs för 129 kr på axelmusic dock så står det region B men när man kollar på denna sida http://bluray.liesin...ex.php?region=b där de visar regioner om de e free så står det att superbad engelsk version är region free.. Vet någon om denna går att spela upp på min Blu ray spelare som är region A?
Postad 24 december 2008 - 00:40
ezy listar den australiensiska som A,B,C iafnär man kollar på denna sida http://bluray.liesin...ex.php?region=b där de visar regioner om de e free så står det att superbad engelsk version är region free.. Vet någon om denna går att spela upp på min Blu ray spelare som är region A?
Postad 24 december 2008 - 08:38
Upp med kreditkortet och köp American Gangster för 119 kr inkl. frakt från Axelmusic istället:
American Gangster
Är den regionsfri?
Postad 24 december 2008 - 11:35
Tror att den är regfri men är inte 100% säker. Axel listar den som reg A för de har inte hunnit testa om denna kanadensiska utgåva av American Gangster är regfri. Den amerikanska utgåvan är det, skulle bli mycket förvånad om denna är låst till reg A.Är den regionsfri?
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 24 december 2008 - 11:38.
Postad 24 december 2008 - 17:39
Redigerat av Unregistered577c6879, 24 december 2008 - 17:39.
Postad 25 december 2008 - 11:59
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar