Vet faktiskt inte, uppdaterade den mest för 3D:n faktiskt, sbs, över underVad är nytt i 1.07?
Benq W1070
(Projektorer)
|
6
|
(69)
|
Inga priser | |
Benq W1070+
(Projektorer)
|
6
|
(13)
|
Inga priser |
Pioneer VSX-923 (9 inlägg)
|
9 år sedan |
Epson tw5210 (7 inlägg)
|
9 år sedan |
BenQ W1300 eller W1070? (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Vilken duk passar in för mina behov? (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Valet och kvalet kombination duk/projektor i vardagsrum (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg)
|
11 år sedan |
Uppgradera Projan (4 inlägg)
|
11 år sedan |
Benq th680 eller w1070 max 10000:- (12 inlägg)
|
12 år sedan |
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg)
|
12 år sedan |
Tight med space, hur placerar jag golvhögtalarna? (3 inlägg)
|
12 år sedan |
1080p short throw projektor (4 inlägg)
|
13 år sedan |
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg)
|
13 år sedan |
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 29 October 2013 - 23:07
Postad 29 October 2013 - 23:43
Postad 30 October 2013 - 16:40
Postad 30 October 2013 - 17:02
Har just fått SMS att projjen ligger på posten för uthämtning. Har inte bestämt vilken hårdvara jag ska mata den med och som klarar 3D. Tänker mediacenter eller HTPC. Vad använder ni?
Jag använder http://dev.xtreamer....idewinder3.aspx Funkar fint med isos och annat både framepacked och sbs/uo.
Mina krav är dock rätt låga när det gäller flashigt gränssnitt med covers och annat. Finns bättre spelare om man är ute efter sånt.
Redigerat av Unregistereddc471864, 30 October 2013 - 18:31.
Postad 30 October 2013 - 17:27
Postad 31 October 2013 - 10:04
Ljudnivån är något högre än på min gamla Benq W500, men å andra sidan så låter min feta PS3:a högre så det gör inte så mycket.
Jag beställde dessa glasögon, hoppas de håller måttet:
Vilka (billiga) 3d-brillor är rekommenderade för tillfället? Jag såg att de senaste inläggen om brillor från iflingpoo och novaland rekommenderade dessa två modeller
1: http://www.ebay.com/...ME:L:OC:US:3160
för 157kr/st
Postad 31 October 2013 - 19:26
Ska väl säga att inte allt är till det bättre, men jag är nöjd. Ska väl skija en del också 8720 var MYCKET dyrare
Det tråkigaste är att jag byggt mitt biorum efter 8720:ens otroligt fina inställningsmöjligheter.
Postad 31 October 2013 - 19:56
Nu har jag installerat min W1070, men har knappt hunnit testa den. Star Wars The Clone wars säsong 4 såg löjligt bra ut, ska testa mer i helgen.
Ljudnivån är något högre än på min gamla Benq W500, men å andra sidan så låter min feta PS3:a högre så det gör inte så mycket.
Jag beställde dessa glasögon, hoppas de håller måttet:
Jag har fått hem just de brillorna nu och hunnit testa lite. De känns väldigt bra för priset men eftersom att jag inte har testat med några dyra brillor så kan jag inte jämföra. De släpper igenom lite av det röda ljuset som uppstår när man använder 3D-funktionen. Det syns om man t.ex. pausar mitt i en mörk scen men det är inget som jag stör mig på om filmen är i rörelse.
Gedigen låda som dem kommer i iaf med usb-kabel, putsduk, tygpåse, manual, magnetlås på lådan.
Bilden är väldigt mycket bättre än på bio trots att brillorna är billiga iaf. Dupet i bilden samt förhållandet mellan "utstickande" saker och det som händer i bakgrunden känns mycket mer naturligt än på bio.
Jag har även testat att spela lite 3D-spel (uncharted 3)på tjejens ps3:a men det blev lite för jobbigt för mina ögon eftersom att man rör sig så snabbt, kanske är en vanesak..
Postad 31 October 2013 - 20:32
Postad 31 October 2013 - 23:24
Det är låg upplösning via pc också max 720P I 60hz
Det är hälften av det på PS3.
Det går att spela i 3D i 1080p 24Hz också på projektorn.
Postad 01 November 2013 - 08:35
Jag har fått hem just de brillorna nu och hunnit testa lite. De känns väldigt bra för priset men eftersom att jag inte har testat med några dyra brillor så kan jag inte jämföra. De släpper igenom lite av det röda ljuset som uppstår när man använder 3D-funktionen. Det syns om man t.ex. pausar mitt i en mörk scen men det är inget som jag stör mig på om filmen är i rörelse.
Gedigen låda som dem kommer i iaf med usb-kabel, putsduk, tygpåse, manual, magnetlås på lådan.
Bilden är väldigt mycket bättre än på bio trots att brillorna är billiga iaf. Dupet i bilden samt förhållandet mellan "utstickande" saker och det som händer i bakgrunden känns mycket mer naturligt än på bio.
Jag har även testat att spela lite 3D-spel (uncharted 3)på tjejens ps3:a men det blev lite för jobbigt för mina ögon eftersom att man rör sig så snabbt, kanske är en vanesak..
Det låter ju lovande, tack för recensionen. Tror inte att det kommer att bli speciellt mycket 3D-spelande för mig oavsett, så det är ingen issue för min del.
Redigerat av tamias, 01 November 2013 - 13:26.
Postad 04 November 2013 - 09:22
Postad 04 November 2013 - 09:54
Har projektorn i rummet bakom, med ett litet hål i väggen och det ger mig ca 4 m till duk. Duken är bara 90" och det verkar inte gå att få så "liten" bild på det avståndet
Postad 04 November 2013 - 10:11
Har kikat på denna projektor som en uppdatering för min Optoma HD67N men jag verkar få problem...
Har projektorn i rummet bakom, med ett litet hål i väggen och det ger mig ca 4 m till duk. Duken är bara 90" och det verkar inte gå att få så "liten" bild på det avståndet
Korrekt. W1070 är en short throw projektor.
Postad 05 November 2013 - 10:52
Ska testa dem lite mer än i några minuter, återkommer med kommentarer om jag känner att det är nödvändigt.
http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649
Postad 05 November 2013 - 11:10
Jag köpte 4st av dessa till min W1080, fungerade riktigt bra!
Ska testa dem lite mer än i några minuter, återkommer med kommentarer om jag känner att det är nödvändigt.
http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649
Har beställt ett par sånna också men det tar evigheter att få dem. Snart en månad sen jag beställde dem.
Postad 05 November 2013 - 22:51
Coolt med hål i väggen och ett projektorrum. Problemet är inte projektorn. Problemet är din duk. Varför bara 90"?
Har beställt ett par sånna också men det tar evigheter att få dem. Snart en månad sen jag beställde dem.
Lurigt. Jag beställde 10 par den 21 oktober och fick meddelande att bl.a.
It is a long distance from China to your country, it takes a longer time to receive the item.Acorrding to feedbacks from the buyers, it will take 20-25 days to receive it. If you don´t receive the item during that time, please wait patiently or contact the customer service center of your post office. They can help you track the shipment.
Postad 05 November 2013 - 23:02
Coolt med hål i väggen och ett projektorrum. Problemet är inte projektorn. Problemet är din duk. Varför bara 90"?
Lurigt. Jag beställde 10 par den 21 oktober och fick meddelande att bl.a.
7:e oktober köpte jag mina. Borde dyka upp innan jul iaf haha
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 November 2013 - 23:11.
Postad 06 November 2013 - 10:09
Postad 06 November 2013 - 13:04
För mig uppstår ett iriterande vinande ljud när man kör den i 50hz men inte i 60hz eller 24hz.
Postad 06 November 2013 - 19:59
Postad 07 November 2013 - 21:32
Detta är mitt första inlägg här. Jag har kikat runt mycket på forumet då jag känner att det är dags att köpa projektor igen. Jag hade en Benq för kanske 7-8 år sedan och saknar projektor igen då jag är en filmnörd av rang
Har kikat lite på Benq w1070 med ett skjutavstånd på ca 3 - 3,5 meter och har även kikat på en motordriven duk till detta. Har sett att elgiganten har deras "egna" som heter Media Mount. Är det nåt att ha eller är det bättre att köpa en KingPin?
Storleken på duken har jag beräknat med kalkulatorn att bli antingen 108" eller 117". Blir det för stort i ert tycke när jag sitter ca 3,5 - 4 meter från duken?
Vad säger ni i övrigt om w1070? Eller har ni några andra förslag? Eftersom jag inte kan skjuta på längre avstånd än 3,5m men vill ändå ha stort utan att tumma på kvalitét eller skärpa.
Postad 07 November 2013 - 22:43
Hej!
Detta är mitt första inlägg här. Jag har kikat runt mycket på forumet då jag känner att det är dags att köpa projektor igen. Jag hade en Benq för kanske 7-8 år sedan och saknar projektor igen då jag är en filmnörd av rang.
Har kikat lite på Benq w1070 med ett skjutavstånd på ca 3 - 3,5 meter och har även kikat på en motordriven duk till detta. Har sett att elgiganten har deras "egna" som heter Media Mount. Är det nåt att ha eller är det bättre att köpa en KingPin?
Storleken på duken har jag beräknat med kalkulatorn att bli antingen 108" eller 117". Blir det för stort i ert tycke när jag sitter ca 3,5 - 4 meter från duken?
Vad säger ni i övrigt om w1070? Eller har ni några andra förslag? Eftersom jag inte kan skjuta på längre avstånd än 3,5m men vill ändå ha stort utan att tumma på kvalitét eller skärpa.
Jag har 117" med min W1070 på ca 3.5m. Det är definitivt inte för stort
Postad 07 November 2013 - 22:46
Jag har 117" med min W1070 på ca 3.5m. Det är definitivt inte för stort
Det är bra bild på det avståndet också?
Postad 07 November 2013 - 23:32
Storleken har betydelse xD
Postad 08 November 2013 - 08:06
vad gäller dukstorleken så kan du ta och mäta upp på väggen och sätta maskeringstejp där duken kommer hamna för att få en hum om hur stor bilden blir i ditt rum. Man vänjer sig ganska fort vid storleken, jag har själv 104" på 3,5m men hade kunnat ha större om jag fått plats med det.Hej!
Detta är mitt första inlägg här. Jag har kikat runt mycket på forumet då jag känner att det är dags att köpa projektor igen. Jag hade en Benq för kanske 7-8 år sedan och saknar projektor igen då jag är en filmnörd av rang.
Postad 08 November 2013 - 08:38
Hur bra bild du får beror nog mest på omgivningen men ja jag har jättebra bild. Blir ännu bättre om jag målar om väggar och tak i en mörk nyans istället för vitt som det är nu.
Postad 08 November 2013 - 18:26
Postad 08 November 2013 - 18:31
Fick hem mina 3D brillor idag så nu ligger dom och laddas
ska dra igång en film ikväll och testa dom.
Grattis. Jag får vänta till nästa vecka minst. Har iofs ett par redan men är sugen på hur de här billiga fungerar.
Har du sett 3D på projektorn tidigare? Om inte så kommer du nog bli överraskad över hur bra det är. Det fullständigt krossar 3Dn på bio.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2013 - 18:48.
Postad 08 November 2013 - 21:06
Postad 08 November 2013 - 21:48
Postad 08 November 2013 - 22:10
Det gamla vanliga? Kört videoinställningsguiden så att PS3:n fattar att den är ansluten till en 3D-kapabel display?behöver hjälp illa kvickt hur jag får igång så jag kan se 3D..någonting i ps3:an jag missat eller projektorn.?
Postad 08 November 2013 - 22:24
Tack för svaret.Nej har jag inte gjort, vart hittar jag det?
Gå till Menyn inställningar välj skärminställning följ anvisningarna..
Postad 08 November 2013 - 22:39
Postad 08 November 2013 - 22:43
Jag får det ändå inte att funka..när jag går in i menyn på projektorn och väljer visning och sen 3d läge så står den bara på av och jag inte välja något annat..har det att göra med ps3:an?
Du måste ändra i menyn i ps3:an ja..se #1147
Redigerat av mcmike, 08 November 2013 - 22:44.
Postad 08 November 2013 - 22:49
* skärmsläckare
*cross color
*rgb full rnge
* ypd
*deep colour
vilket jag väljer första alternativet och sedan får jag 2st alternativ på varje anpassad eller automatiskt och där jag valt först automatisk på allt och när inte det funka så valde jag anpassat..funkar fortfarande inte
Postad 08 November 2013 - 23:01
Jag har gått in i menyn på ps3:an sedan valt inställningar och sedan skärminställningar, sedan får jag upp 6 alternativ: *inställningar för videooutdata
* skärmsläckare
*cross color
*rgb full rnge
* ypd
*deep colour
vilket jag väljer första alternativet och sedan får jag 2st alternativ på varje anpassad eller automatiskt och där jag valt först automatisk på allt och när inte det funka så valde jag anpassat..funkar fortfarande inte
Om ps3 känner av att det finns en bildvisare som kan visa 3d ska det synas under inställningar för videooutdata. Och du har en high speed kabel? Prova och ha projektorn igång först och sedan slår du på övrig utrustning..Kan inte Benq men 3d lär väl vara aktiverad även i den..
Postad 08 November 2013 - 23:10
Postad 08 November 2013 - 23:11
Postad 08 November 2013 - 23:12
Alla prylar i kedjan måste ha 3d-stöd dock så om du har en förstärkare imellan som inte stödjer 3D så kommer det inte att fungera. Det har inget med kabeln att göra.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2013 - 23:13.
Postad 08 November 2013 - 23:20
Återställ ps3an https://support.us.p...detail/a_id/523
Alla prylar i kedjan måste ha 3d-stöd dock så om du har en förstärkare imellan som inte stödjer 3D så kommer det inte att fungera. Det har inget med kabeln att göra.
Precis inkl kabeln stöder den inte 3D lär det nog spricka:)
Postad 08 November 2013 - 23:21
Jag gjorde som du sa och nu börjar det hända grejor..nu kände ps3:an av att jag har en bildvisare som visar 3d och så fick jag ställa in hur många tum jag hade..längre än så har jag inte kommit än....men min förstärkare är en Onkyo 616 och har stöd för 3d. e det något som är trasigt med förstärkaren..Om du har en förstärkare imellan ps3 och projektorn, testa utan och koppla ps3 direkt till projektorn.
Redigerat av MikeVKR, 09 November 2013 - 00:30.
Postad 08 November 2013 - 23:26
Precis inkl kabeln stöder den inte 3D lär det nog spricka:)
Alla hdmi-kablar stödjer 3d.
Jag gjorde som du sa och nu börjar det hända grejor..nu kände ps3:an av att jag har en bildvisare som visar 3d och så fick jag ställa in hur många tum jag hade..längre än så har jag inte kommit än....men min förstärkare är en Onkyo 616 och har stöd för 3d. e det något som är trasigt med förstärkaren...jag kan lika bra skita i o kolla på film om jag kan ha mitt ljudsystem igång
Onkyon gillar kanske inte PS3 av ngn anledning. Har du ngn uppskalning eller ngt sånt skit igång i förstärkaren? Stäng av det isf. Du vill inte göra nånting med videosignalen i förstärkaren. Passthrough.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 November 2013 - 23:24.
Postad 08 November 2013 - 23:29
Postad 09 November 2013 - 11:32
Bilden på vanlig dvd är kass på dessa avstånd i jämförelse med HD. Om du kollar på något i 1080p och sedan på en dvd så kommer du att tro att det är något fel på din dvd för att det blir suddigt och utsmetat... Så var det för mig i början iaf, har börjat vänja mig nu..
Postad 09 November 2013 - 12:30
Postad 09 November 2013 - 15:22
Jag kunde inte hitta någon uppskalare som var på..Det funkar nu iaf så det får jag vara glad förAlla hdmi-kablar stödjer 3d.
Onkyon gillar kanske inte PS3 av ngn anledning. Har du ngn uppskalning eller ngt sånt skit igång i förstärkaren? Stäng av det isf. Du vill inte göra nånting med videosignalen i förstärkaren. Passthrough.
Då har man kanske gjort ett kap då..Fick mina billiga 3d glasögon igår tydligen men jag såg inte avin förän idag. Har provat lite snabbt bara och jämfört med mina svindyra benq brillor som kostade 900 spänn så är det nästan ingen skillnad alls. Benq brillorna blockar möjligtvis det röda ngt bättre men det är ytterst liten skillnad. Ska testa se en hel film senare och se hur bra synkningen är.
Postad 09 November 2013 - 18:43
Fick hem mitt nya ljud idag oxå, kommer bli bio hela natten hemma =)
Det är ju 3d stöd, och läste någon post i tråden om att det var problem med receivern imellan för att få det att funka.
Kör med en yamaha 4065 receiver, är det något man måste ställa in för att 3d datan skall kunna gå igenom till projektorn?
Redigerat av Landin81, 09 November 2013 - 18:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Pioneer VSX-923
9 bilder
26 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?