Skicka tillbaka boxen och köp din egen box istället för deras egna skitboxar... humax är väl lite bättre än första boxen iaf men skit även det enlgit mig...
Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 16:29.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
8 relaterade trådar
Postad 18 August 2008 - 16:27
Japp det är vad som gäller om inte bostadsföreningen eller liknande har gjort avtal om 1 intressepaket med box och kort i hyran som här och många andra ställen...
Skicka tillbaka boxen och köp din egen box istället för deras egna skitboxar... humax är väl lite bättre än första boxen iaf men skit även det enlgit mig... Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 16:29. Postad 22 August 2008 - 07:44
Då har jag redat ut begreppen.
Tydligen har jag redan i februari 08 tagit bort tillvalet sportpaketet eftersom att jag då hade de kanalerna på canal digital boxen. Sen har Tele 2 glömt stänga av det för mig men nu har jag abbonerat på det igen så det har löst sig. Mvh Kim Postad 22 August 2008 - 13:54
Det här är svaret då det gäller Tele2 i Piteå... blir 1 år till utan fulla utbudet sen kommer Tele2 bli utslängda för nåt annat....
Tyvärr är det inget vi kan göra för att få fler kanaler , det är sant att kabelnätet måste uppgraderas och det är Tele2:s nät. Piteå var väldigt tidigt med Kabel-TV vilket innebär att nätet är gammalt och stora investeringar krävs för att de skall kunna sända det totala utbudet i Piteå. Jag har kontaktat Tele2 och de verkar inte ha några planer på att bygga ut i Piteå. Vi har avtal med Tele2 ca ett år ytterligare, sedan får vi kolla med andra leverantörer vad de kan erbjuda. Utvecklingen är snabb inom denna bransch, vi hoppas kunna erbjuda våra hyresgäster något bättre när avtalet med Tele2 löpt ut. Jag tycker det är felaktigt av Tele2 att hänvisa till oss för fler kanaler, för bollen ligger helt hos Tele2. Vänliga hälsningar Birgitta Kemi AB PiteBo Redigerat av Leatherface, 22 August 2008 - 13:55. Postad 22 August 2008 - 19:21
alla DVB-C boxar funkar sålänge dom har Conax (CAS5) eller plats för Conax CAM så du måste inte köpa från Tele2...
Postad 24 August 2008 - 20:07
Jag skrev tidigare idag i htpc-delen om att skaffa tv-kort och ca-modul till min htpc för att se tele2:s kanaler genom den. Men nu blir jag lite smått orolig om dom har tänkt låsa korten eller inte? jag tycker nämligen att boxen är kass och eftersom jag redan har en htpc blir det ju billigare för mig att skaffa tv-kort och modul än att köpa en ny box.
Om nån har denna lösning och känner sig hjälpsam så kan ni gärna hjälpa mig. Undrar om dessa grejjer skulle fungera bra: http://databutiken.w...1628045;c:36210 och: http://databutiken.w...1758991;c:36210 Men dock ingen idé att införskaffa dem om korten ska låsas.. mvh Redigerat av Unregistered8d346899, 24 August 2008 - 20:09. Postad 24 August 2008 - 20:51
korten kommer inte låsas då skulle dom få byta ut varenda box så det lär dom inte göra...
HD kanalerna kommer säkert vara låsta däremot men för SD kanalerna kan du vara lugn... Postad 26 August 2008 - 15:36
Råder dig att köra FireDTV tillsammans med Tele2. Det gör jag. Fungerar klockrent tillsammans med en Conax-cam. Postad 28 August 2008 - 19:45
Jag har tele2 med deras digitalbox i sovrummet nu och undrar om man kan ladda hem någon bättre EPG som man kan göra på t ex Topfield 5710 boxen som jag har på nedervåningen med Boxer? Tele2´s box och deras EPG är liksom inte direkt användarvänlig tycker jag så jag skulle gärna ändra om det går...?
Postad 29 August 2008 - 12:51
inte med deras egen box... med min dreambox 7025 så laddar jag ner epg 14 dagar framåt på alla kanaler från internet däremot...
Postad 10 September 2008 - 16:24
Idag kom det ett brev från Tele2 som löd så här:
"Hej, vi behöver er hjälp med att säkerställa vilken utrustning som ni har i er lägenhet. Vänligen fyll i box och kort nummer nedan och returnera snarast i bifogat kuvert." Varför vill de veta detta? Ska de börja låsa specifika kort vid specifika boxar nu??? Och hur många svar tror de att de kommer att få totalt sett? Tele2TV upphör aldrig att förvåna... Postad 10 September 2008 - 16:57
nuvarande boxar har inget chip som dom kan låsa till... då måste dom byta ut varenda box dom skickat ut isf... HD kanalerna däremot kommer bli låsta...
själv tycker jag också det är idioti med att låsa till vissa boxar... Dom med comhem t.ex kan inte ens se HD kanalerna på sina TV apparater som stöder både DVB-C och MPEG4... Dessutom är det ofta skitboxar som operatörerna låser till med... Jag kommer då aldrig skaffa abb på nåt jag inte kan använda valfri box till iaf... Redigerat av Leatherface, 10 September 2008 - 17:01. Postad 10 September 2008 - 22:27
Leatherface, hur vet du att HD kanalerna kommer att bli låsta? Jag tror dig. Det är inte det. Bara undrar var du har hört det någonstans? Postad 11 September 2008 - 06:34
Det är kanalernas ägare som vill att HD-kanalerna ska låsas, inte operatörerna själva. Så Tele2 blir nog inget undantag.
Förmodligen för att man inte vill att man ska kunna spela in material, och sprida på nätet eller dylikt. Postad 28 September 2008 - 11:34
Är det någon som hört något mer från Tele2 om HDTV? I våras fick jag beskedet att HDTV skulle införas "i början av det andra halvåret", dvs. för ett bra tag sedan. Nu är det knäpptyst när jag skickar nya frågor till deras kundtjänst.
Hoppas att HDTV över DSL kommer snart så man slipper att vara i händerna på detta, försiktigt formulerat, dåliga företag. /Per Molin Postad 28 September 2008 - 12:54
Jag är nöjd om dom bygger ut nätet så alla kan se fulla utbudet istället det borde va mer prioriterat... inte byter dom ut en hög med al-blaha kanaler heller som ingen ser på mot nå viktigare kanaler för dom som inte har fulla utbudet... Dom få som ser på dom kanalerna sätter upp parabol istället... skulle jag också göra och skita helt i Tele2 om jag hade möjligheten... men Pitebo har ju sagt att dom kommer inte förlänga kontraktet med Tele2 som det ser ut idag så när det går ut så får väl hoppas dom tar in nåt bättre då...
Redigerat av Leatherface, 28 September 2008 - 12:57. Postad 29 September 2008 - 12:04 Detta är som de flesta "nyheter" från tele2. och troligen vet äns de på kuse svaret på detta. för då skulle man kunna hitta de på nätet nåerong stans... Menar oftast så får kunderna reda på nyheterna före kundtjänst. Håller med om detta åxå. skulle aldrig använda tele2 själv. och Förstår alla FÄ som går ifrån dom, menar med deras skitboxar och en support som är under all kritik. med utbildare som inte har någon aning och chefer som inte änns vet vad produkten är. bara försöka få era fastighets ägare att byta ifrån tele2 innan det rasar totalt. kan ta och ge ett seriöst svar på denna fråga åxå. detta Brev är ett standard brev som tele2 kuse skickar ut när samma box eller kort står på två personer och detta är för att den det står fel kortnummer på ska åxå kunna se sina kanaler med tanke på att 2 personer kan inte ha samma kort. så inget med att koppla ihop boxar. Detta är ett brev som har används i flera år så tror att flera borde ha fått de om man har bytt ut kort eller box eller fått boxarna uttlämnade av FÄ vid nyinstallation Postad 08 October 2008 - 04:36
Funkar Tele2 korten i grannens lägenhet som också har Tele2? eller är kortet låst till ens egen lägenhet?
Postad 08 October 2008 - 04:46
Det fungerar hos grannen också. Postad 08 October 2008 - 17:19 Som sagt det är inte låst till nån box... du kan använda kortet överallt där Tele2 finns och med vilken box/tv eller dator med dvb-c kort som helst... lite strul med kanalsökningen bara med vissa boxar/tv apparater... Redigerat av Leatherface, 09 October 2008 - 07:18. Postad 12 October 2008 - 10:48
Någon annan som har problem med att den tappar signalen när man använder inbyggda mottagaren i samsungs 656a? Med tele2boxen så funkar det bra.
Kollar jag på signalstyrkan så ser den bra ut, lik förbaskat så tappar jag signalen då och då. Påverkar en bättre antennkabel mycket? jag har testat med två olika standardkablar och upplever samma problem. Vilken CA-modul funkar bäst till min tv och tele2vision? Postad 19 October 2008 - 11:08
Nån annan som har fått in 3 st HDTV-test kanaler i kanallistan?
Mina ligger på frekvens 520000. Bor i Uppsala. Redigerat av Chimen, 19 October 2008 - 11:08. Postad 24 October 2008 - 13:13
Har också noterat att det finns 3 st HDTV test kanaler i listan numera, förhoppningsvis är det väl inte alltför avlägset. De har ju sagt att de ska börja med HDTV under 2008 så med lite tur kanske de håller vad de lovat.
Postad 14 November 2008 - 02:14
Jag pratade med tele2 för någon vecka sedan angående HDTV. Beskedet var (efter lång betänketid samt lite "pausmusik" åt mig) att HDTV ska komma igång i år. Hon verkade fråga någon..
Jag uppfattade inte som ett löfte, så jag kommer nu att försöka se vilka alternativ jag har. IPTV, Boxer eller nåt. Postad 26 November 2008 - 10:21
Coolt! Kan du se vad följande inställningar är för kanalen?
Transponder: Frequency (MHz) Symbolrate Stream ID Network ID Channel: Name Video PID Audio PID PMT PID PCR PID Service PID Vet inte om de sista tre är så viktiga men ändå... /Per Molin Postad 26 November 2008 - 12:08
Jag hittade hdtv kanalerna när jag gjorde en kanalsökning igår, med mitt anysee E30C plus kort. Självfallet hittar jag inget när jag söker på Humax boxen, den saknar ju hdtv stöd. Så borde inte Tele2 snart introducera en hdtvbox? Fast de lär väl jobba i sin vanliga snigelfart....
OT: När ska egentligen tele2 visa alla canal+ kanaler? Det är ruttet att ta full betalning, men inte leverera hela produkten! Postad 26 November 2008 - 12:43
Var bor du? Postad 26 November 2008 - 12:51
Visst! Transponder: Frequency (MHz) 530000 Symbolrate 6875 Stream ID 24 Network ID 100 Channel: Name SVT HD Video PID 1080 Audio PID 1081 PMT PID 1084 PCR PID 1080 Service PID 1080
Uppsala Postad 26 November 2008 - 17:20 Håller med och inte bryr dom sig om att fixa fulla utbudet här inte.... Inge Säsongskortet, TV4 Sci-Fi, VH1 osv för mig inte.... Dom kunde åtminstone ha bytt ut en massa al-blaha kanaler som ingen ser på mot kanaler som folk vill ha... Postad 26 November 2008 - 19:02
Wohoo...nu ser jag också på SVT HD. Jisses vilken bild!
Eurosport HD hittade jag också, men jag antar att man måste abonnera på den? Redigerat av Sardaukar, 26 November 2008 - 19:05. Postad 26 November 2008 - 19:49
Jag har en sony KDL32D3000 med inbyggd digitalbox, och nu har SVT-kanalerna och TV4 slutat fungera sedan Tele2 för några dagar sen gjorde nån ändring av signalerna. Har gjort nya kanalsökningar på TVn. Är det nått annat jag kan göra för att få tillbaka kanalerna igen? Vad ska jag göra?
Postad 27 November 2008 - 01:49
Se https://www.minhembi...howtopic=217163 för fler med samma problem Postad 30 November 2008 - 22:37
De skickade ut en ny firmware till PVR boxen och helt plötsligt fungerar EPG på alla kanaler två dagar framåt. Äntligen kan man börja "tajma" programmen som det e tänkt
Det e kanske inte relaterat till firmwaren visserligen, men skit samma nu fungerar det Redigerat av e3henri, 30 November 2008 - 22:38. Postad 04 December 2008 - 10:33
Fick idag lite svar angående HD TV.
"10:28 Jag är nyfiken på när jag kan beställa HD TV från er. - Jag 10:28 Finns ännu inget datum för detta, men det är väldigt snart. - Tele2 10:29 Väldigt snart nästa vecka? - Jag 10:30 Vet du om det blir en inspelningsbar box också? - Jag 10:29 Vi har kört igång med tester i det riktiga systemet och att vi därför är nära att lansera HD beroende på hur dessa tester går. - Tele2 10:29 Nej till och börja med blir det inte en inspelningsbar box. - Tele2 10:30 Tack för hjälpen! " Kul att det kommer igång snart. Jag kommer docka att vänta på en inspelningsbar box. MVH JOEKO Postad 06 December 2008 - 19:44
Har ni nåt bra förlag på box Gärna PVR och dubbla tuners. Postad 06 December 2008 - 20:34
Dreambox 7025 + DVB-C tuners till funkar utmärkt...
då den är baserad på linux och har nätverk så ger den en mängd med andra finesser med än bara en digitalbox... Webif där du kan streama kanaler till datorn, ställa in timers, se på inspelnings osv... Grabba EPG 2 veckor framåt från internet PiP Massor med plugins och skins... Utbytbara tuners så du kan blanda DVB-C/T/S hur du vill... är nåra av sakerna du kan göra.... Nackdelarna är väl att den är för dyr för dom flesta och kräver en del kunskap om nätverk och linux men gillar man och pilla är det en utmärkt box Redigerat av Leatherface, 06 December 2008 - 20:38. Postad 07 December 2008 - 10:32
Sökte efter hdtv på tele2:s hemsida och hittade det här. Så det verkar som de jobbar för fullt men att det inte riktigt går som det är tänkt....
"På grund av oförutsedda händelser i och med våra förberedelser för HDTV kommer några av våra kunder behöva genomföra en ny kanalsökning. Här kan du ladda ner instruktioner som förklarar hur detta går till." http://www.tele2.se/...r-kanalsok.html Postad 07 December 2008 - 11:05
Köpte ny TV för några månader sedan. Tidigare hade jag en 24-tummare, nu har jag 50.
Pga det större formatet ser jag nu något som jag tidigare inte tänkt på, nämligen det att vissa delar av bilden inte riktigt hänger med. Exvis om ett ansikte visas på någon som vänder ansiktet. Själva huvudet snurra på men rynkor och andra smådetaljer "laggar" lite lite grann, men tillräckligt för att man skall bli irriterad. Hade morsan på besök och hon blev sjösjuk. Är det fler som har detta problem? Vad kan man göra åt det? Vad beror det på? Postad 07 December 2008 - 13:49 Om du spelar upp en DVD, ser du samma problem då? Är det lika på alla kanaler? Postad 07 December 2008 - 14:39
Inga problem vid uppspelning av DVD, då flyter allt perfekt. Känns inte som det är nån större skillnad på TV-kanalerna heller. Det är ju bäst bild på SVT, men där finns dessa släpningar. Postad 07 December 2008 - 15:19 Trist men testa att stäng av alla bildförbättrande egenskaper som TVn försöker sig på. Kan ta bort en del. Annars har du nu upptäckt nackdelen med en stor, modern TV. Alla fel i signalen syns så mycket bättre Postad 07 December 2008 - 16:55
Jo, men jag såg det redan med min mindre TV, men inte alls lika tydligt. Det känns om om det är TV-sändningen det är fel och jag har redan från början ganska lågt förtroende för Tele2Vision. Det är ingen annan som har upptäckt samma problem som jag har? Postad 07 December 2008 - 17:40
Ser bra ut här på dom flesta kanaler... mest sportkanalerna som bilden blir skit på pga det är för komprimerat....
Det med en Sony KDF-50E2010 Redigerat av Leatherface, 07 December 2008 - 17:41. Postad 09 December 2008 - 22:08 Ser bra ut på 42tum på 2,5m avstånd också. Bättre bild än på Boxer, men som sagt sport är ingen höjdare även om det blivit bättre sista halvåret tycker jag. Postad 01 January 2009 - 15:08
Låter spännande, men om HD TV nu kommer, funkar denna ?? http://www.satvision...dvbc-p-426.html Postad 01 January 2009 - 15:54
Kommer bara funka med boxar som Tele2 säljer då HD kanalerna mest troligt kommer va pairade...
men då Tele2 samarbetar med Humax så finns de en chans att den kan komma att funka... Den box jag vet iaf dom kommer erbjuda för HD kanalerna är iaf Humax CXHD 5000C http://www.humaxdigi...e_cxhd5000c.asp Redigerat av Leatherface, 01 January 2009 - 15:55. Postad 06 January 2009 - 12:44
Vi har Humax CX PVR-9200C och sen vi fick den har vi ingen EPG på SVT1 SVT2 eller TV4 dom andra kanalerna har EPG. Kontaktade Tele2 angående detta och dom svarade med att det var upp till kanalen att lägga ut EPG. Finner detta märkligt då vi hade EPG på förra boxen. Någon som haft samma problem? Kan det bero på dålig signal eller något annat? Ska man göra en reset på boxen?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |