![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 19 januari 2008 - 22:06
Postad 19 januari 2008 - 23:09
Har kopierat in filen i root och byyt namn på filen till music, kryssat i rutan i display settings: flash skin men funkar ändå inte.
Jag har fw 3.53
OBS! kom på att man måste läga swf filen i system mappen så nu en fråga OM flash skins:
funkar inte album art med det aktiverat?
Redigerat av tirim, 20 januari 2008 - 09:17.
Postad 20 januari 2008 - 21:41
Jo flash skin fungerar om du går in i menyn och väljer display och sedan bockar för flashskin.
för att få albumart att fungerar måste mp3 filerna vara embedded, dvs datat med albumart måste finnas
i varje mp3 fil. kan rekommendera programmet "mp3 tag tools" där du kan skriva albumart till dina filer.
Det fungerar utmärkt för mig, fast bara om jag spelar musik från det inbyggda minnet och inte från sdkortet?
lycka till!
//Jonas
Postad 21 januari 2008 - 08:10
Jag har programmet Tag Scanner som också har funktionen att "skriva" album art.
Jag gör det och när låtarna spelas i windows media player visas den valda bilden, men på min D2a med flash skin på så visas den inte.
Är du säker att man ska ha bilden i id3 tagen?
Utan flash skin ska man ju bara lägga en bild döpt cover i rätt mapp?
När jag stänger av flash skin visas "cover" som ligger i denna mapp.

Redigerat av tirim, 21 januari 2008 - 08:10.
Postad 21 januari 2008 - 23:36
Undrar varför dem säljer ut allt så billigt, börjar undra om dem ska sluta sälja iAUDIO här i Sverige.
Postad 22 januari 2008 - 00:18
För mig fungerar det bra så länge jag läser mp3 filerna från det inbyggda minnet.
Fungerar INTE om jag läser från SD-kortet?
//Jonas
Postad 22 januari 2008 - 17:17
Postad 22 januari 2008 - 23:08
Vill bara tipsa alla som är intreserad av denna mp3, den kostar nu bara 1500kr för 8gb och alla tillbehör är otroligt billiga. Kolla in www.abtech.se
Undrar varför dem säljer ut allt så billigt, börjar undra om dem ska sluta sälja iAUDIO här i Sverige.
Är det någon som har beställt från dem och har något att säga om hur det brukar fungera?
Postad 23 januari 2008 - 15:59
Hejs!
vilken firmware kör du med? Jag kör med 3.53 final
samma här.
Nu funkar det att skriva album art til id3 tagen, bytte flash skin. Men dessa album art visas oxå utan flash skin, har det varit så hela tidenn ån som vet om de har fixat så man inte behöver "cover" bilderna i mappen längre i nån fw?
Redigerat av tirim, 23 januari 2008 - 17:51.
Postad 23 januari 2008 - 18:06
Vill bara tipsa alla som är intreserad av denna mp3, den kostar nu bara 1500kr för 8gb och alla tillbehör är otroligt billiga. Kolla in www.abtech.se
Är det någon som har beställt från dem och har något att säga om hur det brukar fungera?
Jag har beställt massor från dem, det går utmärkt. det är dem som är levererar ut iAUDIO spelarna till alla återförsäljare i Sverige.
Fick svar om de slutar sälja iAUDIO i Sverige och det ska dem tyvärr.
"Hej,
Vi kommer sluta med iaudio och börja med pacemaker som det ser ut.
Med vänlig hälsning
Daniel
Den 08-01-21 23.33, skrev "[email protected]" <[email protected]>:
> Hej, ser att ni har utförsäljning på alla iAUDIO spelarna, är det så
> attt ni tänker sluta att sälja dem i Sverige eller är det något nytt
> som kommer inom snart tid?
"
Postad 23 januari 2008 - 18:18
bra att det löste sig med albumart. Nej du behöver naturligtvis inte cover filerna om du skriver albumart direkt i id3-taggen.
//Jonas
Postad 24 januari 2008 - 22:24
1. Vilken firmware ska jag använda mig av om jag vill ha så lite buggar som möjligt?
2. Kan jag ha ett 16 GB SD-kort om jag inte bryr mig om att sortera med ID3-taggar?
Postad 26 januari 2008 - 10:40

Postad 10 februari 2008 - 21:22
Jag tror att Kingston minneskort ska fungera.
Köpte själv ett 8GB Transcend SDHC class 6 för 349kr och det fungerar
alldeles utmärkt, så nu kan man fylla på med lite mer skön musik

En trevlig nyhet är att det nu fungerar med cover.jpg för att visa albumart från sdkortet
om du uppdaterat till den nya firmwaren 3.54

Redigerat av völund, 10 februari 2008 - 21:24.
Postad 14 februari 2008 - 20:26
Tror ni att iAudio U5 skulle orka att driva hörlurarna AKG K518 DJ?
Tacksam för svar

Postad 17 februari 2008 - 11:08
Postad 17 februari 2008 - 14:04
Finns engelska, ryska (!), siffror och allehanda tecken, samt funktion för att spara filen: http://babelfish.alt...ew_file&lid=284, sidan är på ryska men klicka på knappen till högerunder skärmdumpen så startas nedladdningen.
Redigerat av tirim, 17 februari 2008 - 14:30.
Postad 17 februari 2008 - 15:25
Den borde klara av att driva dem. Uteffekten på U5:an ligger ju på 32 mW och motståndet på hörlurarna på 32 ohm. Min D2 med 37mw driver mina sennheiser hd555 på 50ohm utan några som helst problem, kör på vol 12 av 50. Så en U5 borde kunna driva ett par AKG K518 DJ utan några som helst problem...men jag kan inte liva någontung.
Ok, låter ju bra, tack du!

Postad 24 februari 2008 - 15:29
Jag har läst varje tråd på många forum men ändå fungerar det inte...
För att fixa flashskin måste man göra följande men det fungerar inte för mig.
1.Ladda ned ett flahskin som passar till det fw som man har. Dock endast 3.xx
2.Döpa om swf-filen till music
3.Placera den i systemmappen i D2:an
4.Starta D2:an och bocka för flash skin under settings,display
5.Sen ska det vara klart
Varför fungerar det inte? Har fw 3.54 och har tetat med olika skins som ska passa. Har testat att ha spelaren på både svenska och engelska om det skulle vara något sådant fel. För övrigt är flashskin redan ibockat när jag startar spelaren efter ny fw.Har även lagt swf-filen i flashmappen och försökt starta den där. testat att döpa filen till music.swf i namnet.Har intallerat om fw 2ggr.
Dictionary fungerar inte heller.
Är tacksam för svar.
/Lovesport
Postad 24 februari 2008 - 16:09
Bara en fråga.
Jag har läst varje tråd på många forum men ändå fungerar det inte...
För att fixa flashskin måste man göra följande men det fungerar inte för mig.
1.Ladda ned ett flahskin som passar till det fw som man har. Dock endast 3.xx
2.Döpa om swf-filen till music
3.Placera den i systemmappen i D2:an
4.Starta D2:an och bocka för flash skin under settings,display
5.Sen ska det vara klart
Varför fungerar det inte? Har fw 3.54 och har tetat med olika skins som ska passa. Har testat att ha spelaren på både svenska och engelska om det skulle vara något sådant fel. För övrigt är flashskin redan ibockat när jag startar spelaren efter ny fw.Har även lagt swf-filen i flashmappen och försökt starta den där. testat att döpa filen till music.swf i namnet.Har intallerat om fw 2ggr.
Dictionary fungerar inte heller.
Är tacksam för svar.
/Lovesport
Eftersom swf filen redan är döpt till music så behöver du inte döpa om den till exakt samma sak. eller så har du döpt den till fel sak.
Du måste ladda ner dictionary för att kunna få det att funka.
Postad 24 februari 2008 - 23:02
/Lovesport
Postad 25 februari 2008 - 21:58
Yes nu funkar det. Det är tydligen bara när man lyssnar på musik
Precis, Flash-skin syns bara i musik-läget. På alla andra ställen märks ingen skilldnad.
Postad 02 mars 2008 - 19:27
?
Postad 04 mars 2008 - 20:24
Vet ni var man kan känna och klämma på den här mp3spelaren i stockholmsområdet
?
Så sent som häromveckan fanns en i OnOff, Kungsgatan. Gatuplan, kortsidan mitt emot fönstret. Utmärkta klämmöjligheter.
Dessvärre den enda mp3-spelaren på display som saknar beskrivning/pris/namn...
Abtech säljer ut, och den finns i allt färre butiker. Är iAudio på väg bort från Sverige?
Postad 06 mars 2008 - 19:05
Postad 07 mars 2008 - 15:54
Var idag på stan och köpte 4 st fm sändare för utvärdering till min cowon d2.
Audia X 301 399 kr,

riktigt dåligt ljud, pipande irriterande ljud vid ballader och ljudböcker
ZAP FM transmitter 149 kr

kass och svårinställd , fick knappt in mottagning
Claes ohlsson car charged , 249 kr

helt ok men brusade lite för mycket
Claes ohlsson fm transmitter, 99 kr

Klart den bästa och mitt slutliga val. Klart och fint ljud med bra tryck i basen. minimalt med störningar och dessutom billigast, Rekommenderas starkt till alla.
länk:
http://www.claesohls...spx?id=19268291
Köpte även en Exibel mobile phone holder för bilen med 27 cm arm och justerbar till 115mm. passar D2 vertikalt och horisentellt

Redigerat av völund, 07 mars 2008 - 16:03.
Postad 08 mars 2008 - 11:10
Det är bara en sak som jag är missnöjd med och det är att det tar sån tid att få skärpa på bildet som är i lite större format.
Är det något som är bättre i nyare FW versioner, jag har 2.51 nu.
sedan vill jag ha större text och flash skin men det verkar som att det bara går att få i 3.XX versionerna.
Är 2.54 likadan som 3.54? förutom dictionary
Jag läste någon stans att den fixade att text på filmer också men hur gör man då är det bara att lägga texten i samma mapp som filmen och med samma namn? när man konverterar eller är det i D2:an som man ska göra så för att få text på filmerna?
Postad 09 mars 2008 - 23:17
Ett sätt att lösa laddningstids problemet som man får när man visar högupplösta bilder är att helt enkelt konvertera dem till mindre format innan du lägger in dem. Enda nackdelen med detta är att man inte kan soma in på bilderna (och fortfarande ha bra upplösning). Testa d2Resize: http://www.dkonsult.se/download.aspx Omvandlar alla bilder så att de passar på d2:an.
Förut så har det bara varit dictonary som har skillt 2.xx och 3.xx. Men nu är det även flash skin; flash skin finns bara i 3.xx versionerna. Jag ser ingen nackdel med att installera 3.54 om du vill ha flash skin, jag har haft 3.xx flera gånger och har aldrig upplevt något som helst problem. x.54 ändrar inte så mycket annars från x.51. Bara en del småbuggar som fixas t.ex. felräkning i miniräknaren.
Ska du ha text på filmerna så får du lägga till detta när du konverterar. Använder du jetAudio så finns det subtitel under settings.
Postad 13 mars 2008 - 15:11
Jag har letat runt en del efter en smidig spelare som även ska kunna spela divx/xvid filmer.
Efter att ha läst en del (men inte allt) i den här tråden så verkar det som om D2 är spelaren för mig.
Jag tänker köpa min spelare i USA när jag åker över på semester. Problemet är att jag vill kunna använda den när jag är där, men den kommer ju förstås vara tom.
Kan jag köpa ett 16 GB SDHC kort och fylla med musik och filmer här hemma, och sedan bara stoppa in kortet och köra på?
Måste jag strukturera upp filerna på något speciellt sätt för att kunna navigera med D2an?
Kan jag få tag i konverteraren innan jag köpt D2an så att jag kan konvertera mina filmer så de är körklara?
Något annat jag borde tänka på?
Tacksam för hjälp av er experter.
Postad 14 mars 2008 - 17:46
En sak du bör tänka på är att alla sdhc kort fungerar inte, speciellt 16gb eftersom de är relativt ny. Ett bra tips är om du hör på iaudiophile.net om någon där har använder samma kort. Det kan även vara så att 16gb bara stöds av den senaste firmwaren, men jag är inte helt säker. Och det är inte alltid de har den senaste när man köper dem.
Postad 14 mars 2008 - 20:21
Grattis i förskott =)
När det gäller mp3 bör Du tänka på att D2 är extremt tag-känslig. Jag gillar iofs att ha korrekta ID3-taggar, men finner mig inte sällan besegrad av spelaren... Får då ett gäng "untitled", eller koreanska tecken. (Samma gäller några få buggar - Kylies senaste är t.ex. hopplöst "untitled").
Det gör inget om Du hittar någon vänlig själs D2:a att testköra kortet i.
Postad 14 mars 2008 - 20:57
Grattis i förskott =)
När det gäller mp3 bör Du tänka på att D2 är extremt tag-känslig. Jag gillar iofs att ha korrekta ID3-taggar, men finner mig inte sällan besegrad av spelaren... Får då ett gäng "untitled", eller koreanska tecken. (Samma gäller några få buggar - Kylies senaste är t.ex. hopplöst "untitled").
Det gör inget om Du hittar någon vänlig själs D2:a att testköra kortet i.
Men eftersom man även kan bläddra i mapparna, precis som på datorn, så är det inget problm om du inte har taggar. Själv har jag alla mina låtar taggade vilket är mycket bekvämare.
Postad 15 mars 2008 - 00:29
Men eftersom man även kan bläddra i mapparna, precis som på datorn, så är det inget problm om du inte har taggar. Själv har jag alla mina låtar taggade vilket är mycket bekvämare.
Sant. I den delen riskerar D2 endast att bli ett problem om man är bortskämd med en mer "generös" tolkning av taggarna.
Jag vågar ändå påstå att man man helst bör testa sitt fyllda minneskort i en D2:a innan man sen kör skarpt på en resa.
Bara som en sån sak att spelaren inte får fyllas på en gång, utan behöver laddas i omgångar med omstarter. Mappnavigering är en klen tröst om namnen skrivs med koreanska tecken. Antar att det även gäller kortet?
Och av forumen att döma är det förvånansvärt många som behöver en testomgång för att få filmernas ljudsynk att funka felfritt.
Postad 15 mars 2008 - 22:28
Jag ska höra med folk på iaudiophile.net angående minneskortet. Det är ju inte så lätt att hitta någon att prova kortet med, och även om man hittar någon att testa med så ifall det inte funkar så står man med ett oanvändbart kort.
Postad 17 mars 2008 - 22:00
Jag har hela min samling rippad till flac men spelaren vill inte spela vissa album utan hoppar till närmaste som den själv känner för att spela..
Whats up?? Hjälp!
Postad 18 mars 2008 - 23:56
Postad 19 april 2008 - 19:28
Därmed är 2.55 är den version vi förväntas använda.
"
- Added displaying progress bar while booting and reading SD card
- Fixed file save error in Notepad
- Fixed error after playing abnormal music file
- Etc
"
Det råder delade meningar om vad den egentligen medför, och vilka förbättringarna kan tänkas vara.
Mitt intryck är att D2-användarna i huvudsak tillhör två olika kategorier.
1) De som djärvt provar sig fram närhelst det kommer nya FW.
2) De som cyniskt behåller relativt stabila X.51 tills något radikalt förbättrat dyker upp.
Jag tror inte denna uppdatering innehåller något som ger kategori 2 anledning att ompröva sin hållning =)
http://www.cowonglob...p;bmenu=support
/Anders
...fortfarande kategori 1
Postad 21 april 2008 - 12:23
Är lite småintresserad av en D2a men priset är betydligt mycket högre jämfört med konkurrenterna(Sony S618, Iriver Clix2 t.ex.)! Har Cowon tappat intresset för Sverige? Då priserna verkat stått stilla ett bra tag så måste butikerna pressat priset till nära vinstmarginal.
Vet inte om jag har sagt det tidigare, men Abtech har slutat att sälja iAUDIO och går över till "Pacemaker" eller va det va.
Nu har något annat annat företag tagit över försäljningen av iAUDIO, :S
Postad 28 april 2008 - 16:03
Postad 29 april 2008 - 18:13
SNÄLLA säg att nån har haft liknande problem, berätta då gärna hur ni löste dom!
Postad 29 april 2008 - 19:48
Bläddrar du däremot fram en låt via id3tag, t.ex. om du väljer en artis, sen ett album och sen en låt i albumet, så hamnar bara låtarna i just det albumet i spellistan (förutsatt att boudery är satt på "all").
Sammanfattningsvis kan man säga att boundery = all fungerar bara om man väljer låten via mapparna, inte via id3tag. Detta är inte bara ett problem hos dig, mjukvaran är helt enklet gjord på det här sättet.
Postad 29 april 2008 - 19:56
Postad 01 maj 2008 - 22:31
jag har haft ett litet problem med min D2:a den har varit helt död några gånger det har inte gått att starta den och den vaknar inte heller när man kopplar den till datorn någon annan det har hänt för?
Postad 03 maj 2008 - 12:34
hallå
jag har haft ett litet problem med min D2:a den har varit helt död några gånger det har inte gått att starta den och den vaknar inte heller när man kopplar den till datorn någon annan det har hänt för?
Låter konstigt. Jag skulle rekomendera att du börjar med att uppdatera firmwaren och se om det hjälper. Hjälper inte det så är det nog ett hårdvarufel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar