Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 26 June 2009 - 12:26
PC+PS3 Media Server + MKV-filer -> Nätverk -> PS3. Funkar klockrent.När hade dom tänkt släppa .mkv stöd?
Postad 26 June 2009 - 17:57
http://www.vg247.com...ple-audio-more/VG247 has learnt that PS3 Firmware 3.0, “a completely new system” for the console, is to release pre-Christmas with a raft of major feature updates.
The software upgrade has been described to us as “a huge overhaul”, and was compared to NXE “in some respects”.
The before-rumoured reputation system will be included. We were told that, “A reputation system in which users will be able to evaluate each other will be provided for… game applications.
“There will be a new API available to so the user can… allow users and also obtain users’ reputation.”
A “grief reporting system” will be included in the update, allowing gamers to take screens of offensive players and submit them to Sony. Apparently this is going to be similar to the LBP system, and is likely to include a text input.
Firmware 3.0 will allow patches will be downloaded in the background, meaning you’ll no longer have to sit staring at the screen while Random Shooter updates itself with a 500Mb fix.
There’s more. Simultaneous HDMI and digital optical outputting will be included in the release, a move likely to bring big smiles to the audio heads in the crowd.
We’ve been told a lot more on this, but you’ll just have to wait. Rest assured, 3.0 will be significant. Just remember where you heard it first.
Postad 26 June 2009 - 21:26
Ge mig spotify istället...
Postad 26 June 2009 - 22:27
Jag skulle vilja ha en uppdatering som gör att jag kan scrolla runt i ljudspåren och texten. Hur irriterande är det inte och välja svensk text, missa den och inte kunna gå bakåt?
Min gamla dvdspelare hade denna underbara funktion. Hur lätt som helst att gå "runt" i menyer.
Det är väl bara att välja språk i menyn, eller, jag fattar inte vad problemet är?
Postad 27 June 2009 - 07:50
Bara multiplayerblaj ju, reputation betyder ju ingenting för oss som inte spelar online.
Ge mig spotify istället...
Nej, kanske inte för dig men nu är det nog så att dom flesta av oss faktiskt spelar online.
Postad 27 June 2009 - 16:03
Simultaneous HDMI and digital optical outputting will be included in the release, a move likely to bring big smiles to the audio heads in the crowd.
Det där är ju bra iaf!
Postad 27 June 2009 - 18:47
Men håller med om att det även vore trevligt om Sony kunde komma med några mediacenter-uppdateringar, nu när XBox-ägarna får tillgång till VOD.
Web-läsaren skulle också behöva få sig en rejäl uppryckning.
Postad 27 June 2009 - 18:51
Postad 27 June 2009 - 18:59
En VOD-tjänst finns redan på PS3Men håller med om att det även vore trevligt om Sony kunde komma med några mediacenter-uppdateringar, nu när XBox-ägarna får tillgång till VOD.
Postad 27 June 2009 - 19:23
Postad 27 June 2009 - 20:33
Jo, det stämmer, men man kan ju önska att den kommer hit också (även om det egentligen inte är firmware-relaterat).
Klart det är det, dom lär ju uppdatera ps3 store eller lägga in en ny funktion i ps3an som når deras vod funktion.
Postad 27 June 2009 - 20:45
Klart det är det, dom lär ju uppdatera ps3 store eller lägga in en ny funktion i ps3an som når deras vod funktion.
VOD funktionen finns redan i både firmware och i PS store, det är bara det att det inte finns nåt att köpa.
Postad 27 June 2009 - 22:50
VOD funktionen finns redan i både firmware och i PS store, det är bara det att det inte finns nåt att köpa.
Oj, det hade jag missat. Då kanske den är på g.
Postad 28 June 2009 - 22:05
PC+PS3 Media Server + MKV-filer -> Nätverk -> PS3. Funkar klockrent.
Ursäkta mig, men det där svaret börjar bli tjatigt. Jag vill att min PS3 ska avkoda mkv filerna och inte min gamla opteron 146 @ 2.8ghz som inte pallar med 1080p.
Postad 29 June 2009 - 08:05
Oj, det hade jag missat. Då kanske den är på g.
Ja, om Sony nånsin får tummen ur och fixar till rättigheterna i Europa.
Ursäkta mig, men det där svaret börjar bli tjatigt. Jag vill att min PS3 ska avkoda mkv filerna och inte min gamla opteron 146 @ 2.8ghz som inte pallar med 1080p.
Tyvärr lär det vara det som du kommer få leva med. Sony kommer nog försöka släppa MKV stöd så nära aldrig de kan komma.
Postad 29 June 2009 - 09:46
Postad 29 June 2009 - 09:56
MKV-filer på 1080p under 4GB.....hmmmm......
Postad 29 June 2009 - 11:12
Så länge video-strömmen är kompatibel med PS3an är det inga problem att ställa in PMS att bara muxa om och inte röra innehållet i mkv-filen. Detta är dock enklare om du nöjer dig med 720p-filer, då PS3an spelar upp de flesta av dessa utan problem medans det kan vara värre med 1080p.Ursäkta mig, men det där svaret börjar bli tjatigt. Jag vill att min PS3 ska avkoda mkv filerna och inte min gamla opteron 146 @ 2.8ghz som inte pallar med 1080p.
Redigerat av Ghorun, 29 June 2009 - 11:24.
Postad 30 June 2009 - 07:25
Sounds good! Snubben som postade det där verkar ändå trovärdig då han MINST 1 vecka i förväg visste att 2.80 skulle komma och att den inte skulle innehålla nåt speciellt. Sen återstår det bara att se NÄR 3.0 kommer. Min gissning är runt årskiftet.
Som sagt var...det lär dröja innan 3.0 kommer... ( OBS! Detta är ett rykte )
Firmware 2.90 Will Precede 3.0
TheSixthAxis has learnt over the weekend that although the recent Firmware 3.0 feature set couldn’t be confirmed as being 100% accurate, it probably isn’t too far from reality. “We’re still 6 months or so away,” said one individual speaking off the record, “but 2.90 will come first.” The individual refused to comment on the rumours we had heard regarding Home integration, but re-iterated that “lots of things can change between now and then”.
Stay tuned to TSA for all your Firmware news.
http://www.thesixtha...ill-precede-30/
Postad 30 June 2009 - 14:11
http://ps3.qj.net/Pa...g/49/aid/132562
Postad 30 June 2009 - 19:52
Förrutom att EE redan är emulerad i dom första Europeiska PS3orna som har BC... det som var hårdvara var grafikchipet.Här kommer lite hopp för de som söker PS2-kompatibilitet, mjukvaruemulering av Emotion Engine:
http://ps3.qj.net/Pa...g/49/aid/132562
Patentet är nog bara pappersarbete för att vara på den säkra sidan.
Redigerat av FluBBa, 30 June 2009 - 19:53.
Postad 08 July 2009 - 21:18
Postad 08 July 2009 - 21:24
Hmmm, laddade ner fw 2.8 och nu funkar inte Guitar Hero eller Rock Band! Gitarren har 2 lampor som lyser (brukade vara en) och den enda knappen som funkar är PlayStation knappen. Jag tror dock inte att det är ett problem med gitarren för den "fungerar" i andra spel. Testade den i NHL och där reagerar spelet på dom andra knapparna (fast det är svårt att spela hockey med en gitarr
. Någon annan som har uppgraderat till 2.8 och fått problem med Guitar Hero (World Tour) ? Någon som det funkar för? Någon som har en idée om hur man löser problemet?
Ibland så tilldelas min gitarr och trumma 2st kontroller. T.ex gitarren får kontroll 1+2 och trummorna 3+4. Det lyser med andra ord 2st lampor på både trummorna och gitarren. Det gör att inget funkar. Håll in playstationknappen tills menyn kommer upp, sen väljer controller settings och sen tvingar du att ge t.ex gitarren kontroll 1 å trummorna 2. Så har jag löst problemet iaf.
Borde funka för dig me.
Går också att ställa in under inställningar om så önskas..
Postad 08 July 2009 - 22:26
Antar att Rock Band och Guitar Hero vill ha plats 1, 2, 3 etc.
Postad 08 July 2009 - 23:10
Ibland så tilldelas min gitarr och trumma 2st kontroller. T.ex gitarren får kontroll 1+2 och trummorna 3+4. Det lyser med andra ord 2st lampor på både trummorna och gitarren. Det gör att inget funkar. Håll in playstationknappen tills menyn kommer upp, sen väljer controller settings och sen tvingar du att ge t.ex gitarren kontroll 1 å trummorna 2. Så har jag löst problemet iaf.
Borde funka för dig me.
Går också att ställa in under inställningar om så önskas..
Tusen tack, problemet löst! Jag har bara en gitarr men även en trådlös remote som tydligen snodde platsen. Så, med lite omkonfigurering av kontrollerna så funkar det bra. Nu hoppas jag att man inte behöver göra omkonfigureringen varje gång man startar ...
Postad 09 July 2009 - 04:30
Förut så tig mina donglar alla platser 1-4. Så att man satt där med en handkontroll som var 5:a. Så fort man skulle spela ett spel som krävde att den var 1:a var man tvungen att byta. Den handkontroll som du startar med blir nr 1. Mycket bekvämt.
Nu skall vi bara bild på två skärmar samtidigt så börjar jag bli nöjd med FW.
Redigerat av NisseT1, 09 July 2009 - 04:31.
Postad 17 July 2009 - 21:22
Det va tusan på tiden. Så irriterande när man måste dra igång hela hemmabiosystemet när barnen nöjer sig med TV_ljudetDet där är ju bra iaf!
Men så fort du vill ha subtitles är det kört ändå....Så länge video-strömmen är kompatibel med PS3an är det inga problem att ställa in PMS att bara muxa om och inte röra innehållet i mkv-filen. Detta är dock enklare om du nöjer dig med 720p-filer, då PS3an spelar upp de flesta av dessa utan problem medans det kan vara värre med 1080p.
Redigerat av e3henri, 17 July 2009 - 21:24.
Postad 18 July 2009 - 00:51
Hehe, jo sant. Glömmer lätt bort det problemet då jag inte brukar bry mig i att använda PS3an när det ska vara text, datorn står ju bredvid iaf.Men så fort du vill ha subtitles är det kört ändå....
Postad 12 August 2009 - 22:38
Varför bygger Sony inte en sixaxis med inbyggd mikrofon och små hörlurar, tänk va smidigt det skulle bli att voicechatta med kompisar online! Slippa jobbiga headsets osv.
När t.ex. en kompis loggar in och man ser rutan uppe i högra hörnet så kan man trycke på en knapp och säga "tjenare" rätt ner i dosan, den featuren skulle jag vilja ha!
Postad 13 August 2009 - 08:06
Då skulle man inte kunna lägga av en brakare utan att någon skulle höra en...jag fick precis en snilleblixt! kanske inte firmware-relaterat, men nästan...
Varför bygger Sony inte en sixaxis med inbyggd mikrofon och små hörlurar, tänk va smidigt det skulle bli att voicechatta med kompisar online! Slippa jobbiga headsets osv.
När t.ex. en kompis loggar in och man ser rutan uppe i högra hörnet så kan man trycke på en knapp och säga "tjenare" rätt ner i dosan, den featuren skulle jag vilja ha!
Postad 13 August 2009 - 08:54
jag fick precis en snilleblixt! kanske inte firmware-relaterat, men nästan...
Bra tanke men jag tror, precis som kajoh, att den kommer ta upp för mycket omgivningsljud och det kommer låta fan för dom som lyssnar. Du menar att det ska vara hörlurar med sladd? För om du bara menar högtalare så lär dom också låta för jävligt säkert. Om inte annat så lär handkontrollen dra en hel del batteri. Nej, nu låter jag nog lite väl kritisk...jag gillar nytänkande!
Postad 18 August 2009 - 00:58
Uppdateringar på PSN eller ny FW på g?The PlayStation®Network will be taken offline for maintenance on August 18, 2009 from 9:00 AM - 11:00 AM PST. We apologize for any inconvenience.
During this time you may:
•Not be able to access the PlayStation®Store
•Not be able to play online games
•See a maintenance page when attempting to access the PlayStation Network
Postad 18 August 2009 - 08:50
PSN kommer ligga nere imorgon under GC-mässan/konferensen.
Uppdateringar på PSN eller ny FW på g?
Det får vi fn hoppas! Och att det i sånt fall är en vettig FW update!
Postad 18 August 2009 - 09:37
Kan det vara Vidzone?
Det tror jag inte, det kan dom nog släppa när som helst, utan att behöva uppdatera PSN.
VidZone finns ju redan i flera europeiska länder.
Men man kan ju alltid hoppas...
Postad 18 August 2009 - 09:40
Postad 18 August 2009 - 09:43
Postad 18 August 2009 - 12:16
Själv hoppas jag att de får ut Video-store i EU (och svedala) nu och utannonserar det på GamesCom. Behöver ingen FW-uppdatering dock. David Reeves surrade om Q3 09 för EU så...
Det står på Europeiska PS-bloggen att de skall göra ett uttalande om video-store:
Blog.
(det står i ett svar till en av kommentarerna)
We will be making an official announcement regarding our forthcoming Video Store, next week, at Gamescom!
Redigerat av SirIdot, 18 August 2009 - 12:17.
Postad 18 August 2009 - 12:32
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 August 2009 - 12:33.
Postad 18 August 2009 - 12:45
Eller:Eller:
Spoiler
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 August 2009 - 12:46.
Postad 18 August 2009 - 18:11
Hi everyone, PlayStation 3 (PS3) firmware update (v3.00) adds a number of great new features that we’re excited to share with you. The latest update incorporates changes that improve navigation on your PS3. First, you’ll notice some cosmetic changes to the design of the XMB (Xross Media Bar). We’ve enhanced the look and feel of the XMB so that it’s easier and even more intuitive to use. We’ve also added network improvements and personalization options to help enhance your PS3 experience.
Additional highlights from update 3.00 include:
“What’s New” – The “Information Board” will be replaced with a “What’s New” section, which allows you to enjoy interactive PlayStation news every time you start the PS3 system. Located under the PlayStation Network icon, “What’s New” displays the latest and greatest game, video, PlayStation Network and PlayStation news and releases, as well as your recently played games, in a sleek, new animated format.
Status Indicator – In the top right corner we’ve added an indicator bar, which displays your user icon, friend icon, the number of friends you have online and a small message icon to let you know if you have any new messages. The indicator also includes a scrolling ticker that features the latest news from PlayStation Network. In addition, when you press the PS button, the battery life indicator will no longer cover up the clock.
Friends List – Now your PlayStation Network friends will appear in a slightly redesigned format on your Friends List. Also, messages will now be viewable from each of your friends’ respective profiles.
PlayStation Store Shortcuts – We’ve added a handy shortcut icon to the PlayStation Store under both the Game and Video categories so you can access the latest content quickly and easily.
Personalization – Personalize your PS3 with new dynamic custom themes and avatars. Dynamic themes as well as free and premium avatars will be available through PlayStation Store. A dynamic theme takes your screen to a whole new level as it incorporates animated objects into the background.
Trophies – Showcasing your hard earned trophies just got better. Update 3.00 gives game developers the ability to modify how they display trophies for add-on content. Base and add-on game trophies will continue to be combined into a single list so you can see where you stand in a game as a whole. Within that list, trophies will be broken out into subcategories—base trophies and add-on trophies—that way, you can easily view the percentage of your base game trophy collection, and separately track your trophy progress in add-on packs. Look for this enhancement to be included in upcoming games.
To get a preview of what’s coming in update 3.00, check out the video below:
Video -> http://blog.us.plays...e-v3-00-update/
EDIT;
Other features of the new PS3 include:
Ø PS3 system software update version 3.00
Concurrently with the release of new PS3, system software will be upgraded to version 3.00 on September 1. The update adds various user-friendly features such as the “What’s New” screen, where users can quickly browse the new items available in PlayStation Store as well as their recently played games directly on the XMB™ (XrossMediaBar), with short cuts to each piece of content. PS3 will evolve continuously with the system software updates, further improving the operability and enhancing the user experience available through the network. PS3 owners will be able to enjoy new features by simply updating the PS3 system software to version 3.00 via the “System Update” function on the XMB*3.
Ø BRAVIA® Sync™ Feature
The new PS3 system is also equipped with the BRAVIA® Sync™ feature. By connecting the new PS3 system and a BRAVIA TV with the HDMI cable, users are able to directly operate the XMB on PS3 using the TV remote control. Other functions include “System Standby” that will automatically turn off the PS3 system when the BRAVIA TV is turned off*4.
Ø “Vertical Stand” for new PS3 (CECH-2000 series)
By utilizing the separately sold “Vertical Stand”, users will be able to set the new PS3 in vertical position*5, making it easier to place the PS3 system anywhere at home. The vertical stand will become available in Japan on September 3, 2009, at a RRP of 2,000 yen (including tax) and in North America at US$24*6.
Ø Removal of “Install Other OS” feature
The new PS3 system will focus on delivering games and other entertainment content, and users will not be able to install other Operating Systems to the new PS3 system.
Along with a vast line-up of attractive and exciting entertainment content with the new PS3 system, SCE will continue to further expand the PS3 platform and create a new world of computer entertainment.
Så släpps 1 sept. BRAVIA Sync = nice för alla med en BRAVIA-tv, bort med linux-stöd =/ .
Nya Slim kan inte stå själv.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 August 2009 - 19:18.
Postad 18 August 2009 - 19:46
Postad 18 August 2009 - 19:52
Funktionen verkar tas bort helt, så alla som vill spela online blir av med linux-stödet. (Kanske går om det redan är installerat med en äldre FW dock..)Hmm, slim kommer alltså inte stödja linux. Hur kommer det vara med den "feta" varianten då om man uppdaterar firmware? Någon som vet?
Postad 18 August 2009 - 19:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
69 filmer
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?