60" Kuros slits för ojämnt med tiden
en nollställning på dom kommer att locka fram misfires som heter duga.
Har ej nollställt nån 60" men jag fick rätt mycket skit på avs för att jag inte skrev specifikt att reset guiden bara gällde 50" kuros om man säger så.
Har korrigerat det "felet" här dock 
Sänka volten som du har gjort funkar även på en 60"
Det är samma princip
Ett problem är att en sänkning av volten för att sänka svärtan inte håller i sig hur länge som helst. (som du kanske redan har märkt?)
tillslut så finns det inget kvar att justera ner i servicemenyn och då är en nollställning ett måste eller så använder man tvn där svärtan ökar med tiden.
vad som gäller för 60" är att dom har mycket mindre spelrum för att sänka svärtan jämfört med 50" modellerna
60" har även en lägsta nivå dom kan gå till sen är det stopp
Den lägsta nivån finns inte på en 500M eller 500A som exempel
Andra skillnader är att ljussnivån är något lägre på 60"
ABL mer agressiv standard
(däremot så kan man öka ABL till ungefär samma värde som man kan göra för 50" modellerna i efterhand)
är själv sugen på en 600A men får vänta tills det dyker upp nån närmare än nere i skåne 
Edit: en nollställning på en 60" Kuro är inte helt omöjlig om man vill testa och se hur resultatet blir.
"safe reset" är det som gäller då
Då finns möjligheten att ångra nollställningen om det ser för illa ut.
Edit2: "ConnectTed" på AVS justerade sina volts på sin 6090 med bra resultat.
har ej siffrorna i huvudet men han fick ner svärtan bra lågt på den utan problem.
mycket lägre än vad en 500M ligger på original.
har för mig att det var i krokarna 0.0003cd/m2
500M ligger på 0.0017cd/m2 original som jämförelse.
Edit3: möjligt att jag lägger med information för safe reset och voltjusteringar av 60" Kuros i nollställningsguiden.
Risken är väl att det blir för rörigt
Redigerat av sune bejas, 10 december 2017 - 19:05.