*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
1505 svar till detta ämne
46 relaterade trådar
49-50", OLED? (11 inlägg)
|
8 år sedan
|
TV-djungel..... (46 inlägg)
|
9 år sedan
|
Samsung LED UE-serien & "clouding" ? (283 inlägg)
|
9 år sedan
|
Blank vs matt skärm? (Sony vs Samsung) (20 inlägg)
|
10 år sedan
|
samsung UE55B7070 (4 inlägg)
|
11 år sedan
|
Alla HDMI-ingångar har slutat att fungera (4 inlägg)
|
11 år sedan
|
Samsung LED UE-serien & Clouding "Ny Poll" Take2 (15 inlägg)
|
13 år sedan
|
få ut LIKVÄRDIG tv på försäkringen ?!?! (13 inlägg)
|
13 år sedan
|
Samsung LED (inställningar) (39 inlägg)
|
13 år sedan
|
När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) (249 inlägg)
|
13 år sedan
|
Samsung 2009 - TV (1142 inlägg)
|
15 år sedan
|
SAMSUNG LED-TV UE40B7050 (69 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung UE7070, DLNA, Twonky & iso (25 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE55B7000 uppdatering (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
PV60 ut..snyggt in..kan jag bli nöjd? (14 inlägg)
|
16 år sedan
|
LG 47SL9000 vs Samsung UE46B7070 (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung 7050 tappar kanallistan! (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Philips 40PFL8664H jmf Samsung UE40B7070 mfl (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung 7070 eller 8050 (20 inlägg)
|
16 år sedan
|
Är denna clouding acceptabel? (100 inlägg)
|
16 år sedan
|
LG 50PS8000 eller Samsung PS50B855? (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung - UE467070 eller PS50B855? (40 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE467050 eller LG 47SL9000 (10 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mac Mini + Full-HD funkar inte? (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE-40B7070 eller Panasonic TX-P42V10E eller Sharp Aquos LC-40LE700S (46 inlägg)
|
16 år sedan
|
Skillnad mellan UE40B7070(90) och UE40B8050 (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
UE-46B8050 vs TX-P50V10E vs 47LH9000 (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung Crystal Design på UE7000 serien (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Dålig batteritid fjärrkontroll UE468050 (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hittat döda pixlar (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung 46B8050 vs Philips 46PFL9704h (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
LE-xxB755 vs UE-xxB70x0? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
LED, BACKLED TV:s (60 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE46B7070 (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Större TV (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hörlurar till Samsung B7050 / 7070 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
SAMSUNG UE46B7070WW LCD TV (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LED 8000 series (16 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LED vs Samsung Plasma (35 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Frågor om nyinköpt Samsung EU46B7050 (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung UE46B7050 LED TV (25 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung TV (LE/UE/PS) våren/hösten 2009. (101 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa 46-tummaren till Mac Mini? (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LUXIA 2009 (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 28 December 2009 - 03:13
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
ok,gjorde det. kom in där. sen har vi ju ce dimmingen till höger, när jag trycker på pil höger kommer jag bara in på options ju. hur ska jag göra för att komma till ce dimmningen? bäst att fråga,vill inte göra nåt fel där inne i den menyn.
Bättre du frågar som sagt, då trycker du egentligen nedåt, men då får du scrolla så länge, tryck uppåt direkt så kommer du komma direkt till CE men där inne får du vara j*vligt försiktig med att trycka pil höger och vänster.. För att komma år menyn trycker du exit bara..
Postad 28 December 2009 - 08:49
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag är nöjd i ett ljust rum, har backlight på 3, inte varit inne i service menyn.. Men ser det ut såhär i ett mörkt rum spelar det ingen roll hur bra bilden är i ljust rum. Haha, hur ska jag kunna förstärka bilderna? Den enda bilden som ser bra ut är den när det är ljust. Allt annat är under all kritik. Vill jag se en film mitt i natten, som igår när det blev Sniper med Tom Berenger (lite trivia här) så ska jag inte behöva tänka på att det kan bli sådär. Det finns 20.990 anledningar till att jag inte ska behöva det.
Själv har jag backlight på 4 och har inte varit inne i servicemenyn, har inte haft anledning och jag kommer nog aldrig vilja titta heller i ett helt mörkt rum för det är för ansträngande för ögonen. Bilderna du tagit i mörker är helt klart överexponerade, det ser man ju tydligt på ansiktet som ser helt annorlunda än på bilden med belysning. Så frågan är hur det ser ut i verkligheten och hur det skulle ha sett ut om du anpassat backlight och ljusstyrka efter detta. 20 990 är mycket för en tv och då bör man ju känna sig helnöjd. Men annars får jag ofta en känsla här angående gnäll om clouding för en tv som i övrigt har en helt fantastisk bild. En kvinna ringde polisen och klagade på att grannen gick naken inomhus. Polisen kom och tittade och kunde inte se något, varvid kvinnan svarade "men ställ dig uppe på köksbordet och titta då så ser du själv". Letar man aktivt efter fel kommer man aldrig att bli nöjd. Man kan också försöka anpassa sig lite och fokusera på det som är bra. Folk gör som de vill men jag tycker att det är lite orättvist mot en sådan fin tv att fokusera på clouding under väldigt speciella omständigheter. Jag är supernöjd med denna tv (UE46B7070) och tror att de allra flesta skulle bli det. Undrar förresten hur stor andel det är som tycker sig behöva gå in i servicemenyn och stänga av saker. Troligen enstaka procent. Hade de blivit nöjdare med en annan tv eller hade de hittat något allvarligt fel med den istället?
Postad 28 December 2009 - 11:49
CyberVillain
-
CyberVillain
-
Veteran
-
-
1789 inlägg
är det nått liknande sättför att slå av dimmningen på en 6050?
Postad 28 December 2009 - 15:16
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Är det någon som vet hur man gör för att TV:n skall ändra mellan 4:3 och 16:9 sändningar automatiskt, så man slipper att alla personer ser hoptryckta ut när det är en 4:3 sändning? Jag vill att det ska bli svarta kanter på sidorna när man ser en 4:3 sändning och sedan automatiskt fyller hela skärmen när det är en 16:9 sändning.
Ställer jag den i "Auto Wide" så fyller den ut bilden och ställer man den i "16:9" så fyller den också ut bilden. medans i "4:3" läge så trycker den ihop 16:9 sändningar till 4:3 format.
Postad 28 December 2009 - 15:43
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Är det någon som vet hur man gör för att TV:n skall ändra mellan 4:3 och 16:9 sändningar automatiskt, så man slipper att alla personer ser hoptryckta ut när det är en 4:3 sändning? Jag vill att det ska bli svarta kanter på sidorna när man ser en 4:3 sändning och sedan automatiskt fyller hela skärmen när det är en 16:9 sändning.
Ställer jag den i "Auto Wide" så fyller den ut bilden och ställer man den i "16:9" så fyller den också ut bilden. medans i "4:3" läge så trycker den ihop 16:9 sändningar till 4:3 format.
Har du tappat bort bruksanvisningen? Man väljer detta via Bildalternativ/Skärmläge. Finns flera olika varianter att välja på angående hur den ska hantera 4:3 i läget Auto Wide.
Postad 28 December 2009 - 16:26
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Själv har jag backlight på 4 och har inte varit inne i servicemenyn, har inte haft anledning och jag kommer nog aldrig vilja titta heller i ett helt mörkt rum för det är för ansträngande för ögonen. Bilderna du tagit i mörker är helt klart överexponerade, det ser man ju tydligt på ansiktet som ser helt annorlunda än på bilden med belysning. Så frågan är hur det ser ut i verkligheten och hur det skulle ha sett ut om du anpassat backlight och ljusstyrka efter detta. 20 990 är mycket för en tv och då bör man ju känna sig helnöjd. Men annars får jag ofta en känsla här angående gnäll om clouding för en tv som i övrigt har en helt fantastisk bild.
En kvinna ringde polisen och klagade på att grannen gick naken inomhus. Polisen kom och tittade och kunde inte se något, varvid kvinnan svarade "men ställ dig uppe på köksbordet och titta då så ser du själv".
Letar man aktivt efter fel kommer man aldrig att bli nöjd. Man kan också försöka anpassa sig lite och fokusera på det som är bra. Folk gör som de vill men jag tycker att det är lite orättvist mot en sådan fin tv att fokusera på clouding under väldigt speciella omständigheter. Jag är supernöjd med denna tv (UE46B7070) och tror att de allra flesta skulle bli det. Undrar förresten hur stor andel det är som tycker sig behöva gå in i servicemenyn och stänga av saker. Troligen enstaka procent. Hade de blivit nöjdare med en annan tv eller hade de hittat något allvarligt fel med den istället?
Det är en mobilkamera som sagt om du läser inläggen helt innan du svarar, som är väldigt ljusberoende. Taget utan blixt och utan statuv, då blir det sämre i mörker men jag har inte gjort något med bilderna alls. Så ser det ut och låt oss som vill kolla i mörker göra det. Du behöver inte leta efter det där felet, håll tummarna för att din tv inte blir likadan. Sen behöver du inte låta spydig mot han som pratar om 4:3 sändningar och fråga om han tappat bruksanvisningen. Han vill nog bara ha ett klart besked och vara helt säker.
Redigerat av Rayburn33, 28 December 2009 - 16:27.
Postad 28 December 2009 - 20:09
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har du tappat bort bruksanvisningen? Man väljer detta via Bildalternativ/Skärmläge. Finns flera olika varianter att välja på angående hur den ska hantera 4:3 i läget Auto Wide.
Nä jag har inte tappat bort den, men det är väl inte jag som förstår vad dom menar, för jag fattar "nada"
Postad 28 December 2009 - 21:59
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nä jag har inte tappat bort den, men det är väl inte jag som förstår vad dom menar, för jag fattar "nada"
Det är inte så svårt, det är som jag skrev tidigare. Väljer du Bildalternativ/Storlek och Auto Wide så kan du sedan i valet under, Skärmläge, välja det du vill ha. Du kan välja olika varianter, vill du ha enkel 4:3 utan någon skalning så välj 4:3, då ser du hela bilden med svarta kanter på sidan. Sid 18 i min bruksanvisning...
Postad 28 December 2009 - 22:29
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Det är inte så svårt, det är som jag skrev tidigare. Väljer du Bildalternativ/Storlek och Auto Wide så kan du sedan i valet under, Skärmläge, välja det du vill ha. Du kan välja olika varianter, vill du ha enkel 4:3 utan någon skalning så välj 4:3, då ser du hela bilden med svarta kanter på sidan. Sid 18 i min bruksanvisning...
Tack ska du ha, det förstod jag inte av bruksanvisningen, men nu har jag det som jag vill ha (tror jag, ingen 4:3 sändning nu på boxers fria kanaler) Tack! :-)
Postad 28 December 2009 - 23:51
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hejsan!
Har idag införskaffat en UE46B6050 och måste säga att jag är rätt nöjd. Om jag och sambon tittar efter (tex vid kanalbyten) så syns samma vita moln som verkar vara väldigt vanligt för alla andra här inne. Men det är inget som syns när man ser på en film - och inget smo stör. Som vanligt så syns det mer om man tittar lite mer från sidan ....
Jag måste väl erkänna att jag står lite i valet och kvalet hur jag ska göra, behålla en tv som i mina ögon är lite "fel" men helt okej eller byta till en annan tv? jaja... får väl se...
men nu till min fråga.
Angåedne det här med att ändra namn på HDMI2 till PC, ska den då bara heta PC eller ngt mer?
och om man redan kör i game mode, är det då någon mening att byta namn på den eller spelar det ingen roll?
Postad 29 December 2009 - 00:49
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
jag har en fråga till - som kanske egentligen inte hör hit...
Men om jag kollar på Dvd via X-boxen ser det ut ungefär som spanarna på hill street från TV4 Guld.
Däremot ser ju kanal åtta hur bra ut som helst tex, likaså 1, 2, 3, 4 osv...
har jag rätt i att anta att det är spelaren i x-boxen som inte riktigt lyckas leverera - alltså att den är för dålig helt enkelt?
Postad 29 December 2009 - 01:01
Pigghaj
-
Pigghaj
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hallå,
Glodde på en 6050 idag på expert och blev faktiskt imponerad. Tänkte dock passa på och fråga er som har den hur det ligger till med sk "buzzing" på den modellen? Sånt är ju svårt, om inte omöjligt, att höra i en livlig butik.
Stör mig på konstiga surrande, tjutande eller brummande ljud som inte ska vara där. Nån som upptäckt nåt sådant? Är den tyst även när volymen är neddragen till noll? Har den irriterande ljud som baseras på hur ljus bilden är, eller vilken backlightnivå man har? Eller nåt annat jobbigt ljud man kan störa sig på... Nån som vet?
Postad 29 December 2009 - 08:19
DB9
-
DB9
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
jag har en fråga till - som kanske egentligen inte hör hit... Men om jag kollar på Dvd via X-boxen ser det ut ungefär som spanarna på hill street från TV4 Guld. Däremot ser ju kanal åtta hur bra ut som helst tex, likaså 1, 2, 3, 4 osv...
har jag rätt i att anta att det är spelaren i x-boxen som inte riktigt lyckas leverera - alltså att den är för dålig helt enkelt?
Kan inget om xbox, men kan vara två saker: Inställningar för videouppspelning. Att boxen faktiskt kan vara dålig, se i så fall om det går att skicka bilden som den är och låta tv:n göra uppskalning. Tror du kan få bättre svar i xbox tråden...
Postad 29 December 2009 - 15:58
lovmatt
-
lovmatt
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Själv har jag backlight på 4 och har inte varit inne i servicemenyn, har inte haft anledning och jag kommer nog aldrig vilja titta heller i ett helt mörkt rum för det är för ansträngande för ögonen. Bilderna du tagit i mörker är helt klart överexponerade, det ser man ju tydligt på ansiktet som ser helt annorlunda än på bilden med belysning. Så frågan är hur det ser ut i verkligheten och hur det skulle ha sett ut om du anpassat backlight och ljusstyrka efter detta. 20 990 är mycket för en tv och då bör man ju känna sig helnöjd. Men annars får jag ofta en känsla här angående gnäll om clouding för en tv som i övrigt har en helt fantastisk bild.
En kvinna ringde polisen och klagade på att grannen gick naken inomhus. Polisen kom och tittade och kunde inte se något, varvid kvinnan svarade "men ställ dig uppe på köksbordet och titta då så ser du själv".
Letar man aktivt efter fel kommer man aldrig att bli nöjd. Man kan också försöka anpassa sig lite och fokusera på det som är bra. Folk gör som de vill men jag tycker att det är lite orättvist mot en sådan fin tv att fokusera på clouding under väldigt speciella omständigheter. Jag är supernöjd med denna tv (UE46B7070) och tror att de allra flesta skulle bli det. Undrar förresten hur stor andel det är som tycker sig behöva gå in i servicemenyn och stänga av saker. Troligen enstaka procent. Hade de blivit nöjdare med en annan tv eller hade de hittat något allvarligt fel med den istället?
Touché hanpa, touché!
Postad 29 December 2009 - 17:24
Fjant
-
Fjant
-
Lärjunge
-
-
409 inlägg
Hallå,
Glodde på en 6050 idag på expert och blev faktiskt imponerad. Tänkte dock passa på och fråga er som har den hur det ligger till med sk "buzzing" på den modellen? Sånt är ju svårt, om inte omöjligt, att höra i en livlig butik.
Stör mig på konstiga surrande, tjutande eller brummande ljud som inte ska vara där. Nån som upptäckt nåt sådant? Är den tyst även när volymen är neddragen till noll? Har den irriterande ljud som baseras på hur ljus bilden är, eller vilken backlightnivå man har? Eller nåt annat jobbigt ljud man kan störa sig på... Nån som vet?
Den är totalt knäpptyst! Min är det och jag har inte läst eller hört om nån som klagat på något störande ljud. Jag själv lyssnade noggrant efter buzzing när jag slog på den första gången, för jag har tidigare haft en plasma som led av buzzing och som jag lämnade tillbaks pga av det. Så det här är rätt tv för de som inte vill ha en surrande platt-tv.
Postad 29 December 2009 - 17:45
kastebo
-
kastebo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kanske en dum fråga men hur växlar man mellan digitala och analoga kanaler? Min gamla samsung har en speciell knapp för detta med på Samsung LED UE-40B6050 hittar jag ingen sådan och enda sättet att byta som jag funnit är att gå in i menyerna och göra en autolagring på det jag vill byta till men det kan väl ändå inte vara enda sättet?
Postad 29 December 2009 - 23:06
christian84
-
christian84
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
har kopplat tv till mitt hemmabiosystem harman kardon hs 200, har kopplat med vanlig rca till tv:n men får inget ljud i hemmabion fast jag ändrar på tv att den ska skicka ljudet till extern hötalare vad gör jag för fel? det är ju så ###### dåligt ljud i tv:n
Postad 29 December 2009 - 23:31
kde
-
kde
-
Amatör
-
-
61 inlägg
har kopplat tv till mitt hemmabiosystem harman kardon hs 200, har kopplat med vanlig rca till tv:n men får inget ljud i hemmabion fast jag ändrar på tv att den ska skicka ljudet till extern hötalare vad gör jag för fel? det är ju så ###### dåligt ljud i tv:n
Prova med den optiska utgången istället. Det du har kopplat in dig på tror jag är en ingång...
Postad 29 December 2009 - 23:40
christian84
-
christian84
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
jaa tänkte på det jag med men måste köpa en lång optisk kabel då, för har kablaran från tvn in i garderoben sen ut igen till ljudsystemet.. får ta o fixa det.
någon mer som kan säga om det endast är en ingång?
Postad 30 December 2009 - 10:02
Aeroaero
-
Aeroaero
-
Användare
-
-
115 inlägg
Ja det finns inga analoga ljudutgångar på tv:n, endast en optisk digital utgång!
Så det du har kopplat in dig på måste vara en ingång
Postad 30 December 2009 - 15:03
tolou
-
tolou
-
Användare
-
-
199 inlägg
Analogt ljud kan man få ut från SCART:en https://www.minhembi...amp;pid=2683741
Postad 30 December 2009 - 15:38
sparta
-
sparta
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Tjenix ägare av 6050/7070 !
Jag är påväg att köpa en 46 av ovan modeller och undrar om ni har testat att spela xbox360, ps3, pc, mfl..hur upplever ni att det funkar ??
Jag har läst i ngt annan tråd att led tv:n lider av "input lag" på ca 60 ms , stämmer detta ??
Detta kan vara avgörande för min del då jag spelar en hel del olika typer av spel och vill fortsätta att göra det :-)
Vad skall jag annars välja för 46 tums tv om jag vill slippa input lag (alla tips är bra tips!) ??
Tack på förhand!
Postad 30 December 2009 - 16:01
Unregistered091dcb13
-
Unregistered091dcb13
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Tjenix ägare av 6050/7070 !
Jag är påväg att köpa en 46 av ovan modeller och undrar om ni har testat att spela xbox360, ps3, pc, mfl..hur upplever ni att det funkar ??
Jag har läst i ngt annan tråd att led tv:n lider av "input lag" på ca 60 ms , stämmer detta ??
Detta kan vara avgörande för min del då jag spelar en hel del olika typer av spel och vill fortsätta att göra det :-)
Vad skall jag annars välja för 46 tums tv om jag vill slippa input lag (alla tips är bra tips!) ??
Tack på förhand!
Hej! Detta stämmer. I stort sett samtliga Samsung LCDer lider av hög input lag. Den är skyhög i filmläge och hög i spelläge. Jag kan inte rekommendera en sådan för spel. Denna tabell visar en nyligen gjord test på just input lag. Sharps nya 700-serie har enbart 5 ms lag i spelläge vilket får anses som enastående.
Postad 30 December 2009 - 20:16
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag har spelat på en 40 7070 och en 46 8050.. Jag tyckte dem var grymma att lira på, förutom när det blev mörkt och min clouding kom.
Postad 30 December 2009 - 20:20
Unregistered091dcb13
-
Unregistered091dcb13
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Jag har spelat på en 40 7070 och en 46 8050.. Jag tyckte dem var grymma att lira på, förutom när det blev mörkt och min clouding kom.
Jo, men det beror på vilken typ av spel man spelar. Om det handlar om reaktionsspel lider man väldigt mycket av hög input lag.
Postad 30 December 2009 - 21:04
Pigghaj
-
Pigghaj
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Den är totalt knäpptyst! Min är det och jag har inte läst eller hört om nån som klagat på något störande ljud. Jag själv lyssnade noggrant efter buzzing när jag slog på den första gången, för jag har tidigare haft en plasma som led av buzzing och som jag lämnade tillbaks pga av det.
Så det här är rätt tv för de som inte vill ha en surrande platt-tv.
Låter ju lovande. Vilken storlek är det du har? Funderade först på 40" men känner att 46" kanske inte vore så dumt heller....
Redigerat av Pigghaj, 30 December 2009 - 21:04.
Postad 31 December 2009 - 00:13
THX2
-
THX2
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Postad 31 December 2009 - 02:38
Konung
-
Konung
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har någon annan upplevt att vid 1920x1080 så blir liten text(tex menyerna på firefox) väldigt oskarp? Kör med en 10M HDMI-DVI, men kabeln ska väl inte kunna ställa till med något sånt? Jag är sen tidigare van vid 1360x768 och där är allt mycket skarpt.
Edit: Jag såg nu att den inte ens använder hela skärmen att visa bilden på när man väljer 1920x1080. Det är typ 1 cm svart ram runt. Väljer man dock 1360x768 så använder den hela skärmen. TVn står på 16:9. Datorn har ett Radeon X1900 och Win XP.
Lite mer info, det ser riktigt bra ut med 1080p via PS3. Testade HDMI-HDMI med en annan dator som hade hdmi-uttag och även där är det oskarp text, men där var det inte en svart ram runt iaf.
Gjorde en jämförelsebild på när jag kör med 1360x768 60hz och 1920x1080 60hz. Ursäkta mina ickevarande paint-kunskaper. Tyvärr ser man inte det på bilden nu, men den undre bilden har den svarta ramen runt sig, ca 1 cm.
post_22480_1258920180.jpg 179K
0 Antal nerladdningarTar upp detta igen för att jag nu testat TVn med en annan dator med nytt grafikkort och senaste drivrutiner, testade både via HDMI-HDMI och HDMI-DVI och får samma resultat. Jag känner mig ganska säker nu på att det är fel på TVn. Är det inte någon annan som har samma problem eller har haft och fått det lagat?
Redigerat av Konung, 31 December 2009 - 02:42.
Postad 31 December 2009 - 14:23
Pigghaj
-
Pigghaj
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
kör på 46 !
Ja det lutar ju åt det, men vill vara så säker som möjligt på att den inte lider av en massa buzzing och andra jobbiga oljud. Har läst en del om att 70x0 varianterna gör det så man blir ju lite orolig. Äger du 46"'aren?
Postad 02 January 2010 - 23:44
tops
-
tops
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Hej.
Undrar om det går att köra 24Hz på 7050?
Håller på att fixa ihop HTPC och kör HDMI ut. har satt upplösning tioll 1920 och 24Hz men när jag trycker (i) info på fjärren visas 1920x1080@60hz. I specen står 1080 24p Real Movie Ja vet doxk inte opm det betyder att jag kan köra ut en 24hz signal från datorn, men så tolkar jag det. Nån som har fått det att funka?
Fö kör jag ubuntu 9.10 ...
Postad 02 January 2010 - 23:50
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hejsan!
Jag har en ue6050, men kan inte få till att det ska vara Screen fit, under filmläge. Är det någon som har koll på vad det kan bero på? eller är det ngt jag missat hur jag ska göra ??
Sen har jag försökt finna på inställningar för just 6050n men det är lite klurigt att finna på - några förslag? (7070n finner jag lätt på inställningar till - är de samma ungefär? )
sen som sista fråga just nu - även om jag har spelläge på min hdmi3, ska jag då döpa om ingången till PC eller det kanske inte behövs? (för att spela alltså )
nu i skrivande stund kom jag på att det brukar pratas om hdmi2 vid spel .....
Postad 02 January 2010 - 23:50
Hedis
-
Hedis
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jo det går, men endast om du stoppar i en bluray film, varför köra desktop i 24hz??
Postad 03 January 2010 - 19:22
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Jo det går, men endast om du stoppar i en bluray film, varför köra desktop i 24hz??
För att synka med filmen uppspelad via datorn som har en fps på 23.976 Hz så behöver man även ställa in frekvensen på grafikkortets utsignal till densamme. Det där med endast bluray får du nog ta tillbaka.
Postad 03 January 2010 - 23:51
Qlaz
-
Qlaz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vågar jag fabriksåterställning?
Jag har köpt en ue40b7070 och är jättenöjd med det mesta. Har nu dock problem med att TV'ns mediaplay hittar en massa filmer som inte längre finns kvar på min USB-hårddisk. Jag hade mitt fotoalbum med alla videosnuttar från digitalkameran där tidigare (nu på annan hårddisk). Att dessa 100-200 videos syns fast de inte är kvar är rätt irriterande när man försöker navigera och hitta sina bio-filmer!
Mediaplay visar alltså namn och thumbnails på videos som jag inte längre har kvar. Andra har haft samma problem men ingen lösning har jag hittat! Vågar jag mig på en "factory reset" i systemmenyn för att rensa TV's minne? Eller riskerar den att tappa inställningar som ställts in innan jag köpte den? Mina egna inställningar har jag koll på. Kan Factory reset lösa problemet eller finns det någon annan lösning?
Postad 04 January 2010 - 00:10
Qlaz
-
Qlaz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hittade en lösning på Samsungs CNET-forum. En reset genom att hålla ned MENU väldigt länge fungerade utmärkt. Tog förstås bort alla mina inställningar, men det var inte så besvärligt!
Postad 04 January 2010 - 09:40
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jo, men det beror på vilken typ av spel man spelar. Om det handlar om reaktionsspel lider man väldigt mycket av hög input lag.
CoD MWF2.. Led ingenting av tvn. Grymma skärpa. Hejsan! Har idag införskaffat en UE46B6050 och måste säga att jag är rätt nöjd. Om jag och sambon tittar efter (tex vid kanalbyten) så syns samma vita moln som verkar vara väldigt vanligt för alla andra här inne. Men det är inget som syns när man ser på en film - och inget smo stör. Som vanligt så syns det mer om man tittar lite mer från sidan .... Jag måste väl erkänna att jag står lite i valet och kvalet hur jag ska göra, behålla en tv som i mina ögon är lite "fel" men helt okej eller byta till en annan tv? jaja... får väl se...
men nu till min fråga. Angåedne det här med att ändra namn på HDMI2 till PC, ska den då bara heta PC eller ngt mer? och om man redan kör i game mode, är det då någon mening att byta namn på den eller spelar det ingen roll?
Min kostade 21K.. Har du otur dyker det upp i filmer med mörkerscener. Jag kommer inte köpa en LED igen. Hur går det för dig? Har du vant dig?
Postad 04 January 2010 - 10:15
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Min kostade 21K.. Har du otur dyker det upp i filmer med mörkerscener. Jag kommer inte köpa en LED igen. Hur går det för dig? Har du vant dig?
Är det edge-led tekniken du inte gillar? De klassiska led:arna lider väl inte av samma problem? --- Jag letar fortfarande med ljus och lykta om internet@tv har stöd för youtube-hd-videos. någon som har testat hur det ser ut? om det funkar? Väldigt svårt att få hans on videos på det nämligen Sen klurar jag även på samma grejs om herrn där uppe 24hz på hdmin. Funkar det eller funkar det inte. xbmc kan ju själv byta på den typen av material. Så vore fett.
Redigerat av asbra, 22 January 2010 - 17:52.
Postad 04 January 2010 - 12:27
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
CoD MWF2.. Led ingenting av tvn. Grymma skärpa.
Jag ser det ibland i mörkerscener men det är inget jag stör mig på. Överlag är bilden helt fantastisk så denna inperfektion går att leva med. Eller vill vissa hellre ha en halvdassig bild med mycket sämre färger och kontrast men utan denna marginella clouding? Inte jag i alla fall. Supernöjd med min UE46B-7070 och kan varmt rekommendera den till alla!
Postad 04 January 2010 - 13:03
Konung
-
Konung
-
Användare
-
-
140 inlägg
Vågar jag fabriksåterställning?
Jag har köpt en ue40b7070 och är jättenöjd med det mesta. Har nu dock problem med att TV'ns mediaplay hittar en massa filmer som inte längre finns kvar på min USB-hårddisk. Jag hade mitt fotoalbum med alla videosnuttar från digitalkameran där tidigare (nu på annan hårddisk). Att dessa 100-200 videos syns fast de inte är kvar är rätt irriterande när man försöker navigera och hitta sina bio-filmer!
Mediaplay visar alltså namn och thumbnails på videos som jag inte längre har kvar. Andra har haft samma problem men ingen lösning har jag hittat! Vågar jag mig på en "factory reset" i systemmenyn för att rensa TV's minne? Eller riskerar den att tappa inställningar som ställts in innan jag köpte den? Mina egna inställningar har jag koll på. Kan Factory reset lösa problemet eller finns det någon annan lösning?
Jag har för mig att jag hade samma problem men att jag löste det med att göra en "Säker borttagning" så försvann allt som inte skulle vara där. Testa det nästa gång så kanske du slipper göra reset.
Postad 04 January 2010 - 17:20
Patrik__u
-
Patrik__u
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
CoD MWF2.. Led ingenting av tvn. Grymma skärpa.
Om jag vant mig. Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att den här tv:n är värd 16000 kronor. Hade jag fått den, eller ärvt den så hade jag iaf kunnat tänka bort det som är dåligt och liksom bara rycka på axlarna och tänka att "ja men, va fan, den är ju bra med tanke på att den var gratis" och förstå mig rätt, den ÄR bra. Dagtid är det bra bild. Det material som man skickar in i tv:n av god kvalité tex HD filmer via datorn eller om jag spelar xbox så är det grymt bra bild. Då märker jag bara av "molnen" vid väldigt mörka scener men oftast inte alls. En sak som dock stör mig liiite lite är kontrasten men har ännu inte sett ngt mörkt på bra material så ska köpa hem Dark Knight och se hur jag tycker att tv:n klarar av kontrasten i de mörkare partierna. Det kommer nog vara det som avgör om jag behåller den eller ej. Men jag är mest rädd för att det nog inte riktigt går att få tag i en tv som är 100% bra - vilket känns jäkligt märkligt ärligt talat. Om det inte är sämre svärta så är det Buzzing, eller clouding, eller dålig betraktelsevinkel eller något annat. Till syvende och sist handlar det nog om vad man har för förväntningar, tänker man sig att tv:n ska vara 100% bra på allt kommer de allra flesta att bli besvikna tror jag .... Och det här med att sätta upp fläktar verkar ju som om det löst problemen på en del "LEDar" men det är väl konstigt att man ska behöva bygga om en produkt för 15000 kronor - eller? //P
Postad 04 January 2010 - 18:40
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tycker det är dålig, edge led är inget jag rekommenderar..
Var idag på Lefflers Hi-Fi i norrköping och såg denna som inte är edge.. Sharp LC-46LE705S
Riktigt bra bild och riktigt fin från analoga utan hd sändning som han visade. Grym tv, så blir en sån eller leta vidare efter en kuro gen 9..
Postad 04 January 2010 - 22:22
Simeon
-
Simeon
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har en UE32B6050 och testade häromdagen att ändra från UB6000 till UB7000. Det fungerade fint, det gick att spela upp film från USB.
Men. Efter det här är det något konstigt med ljudet, det är som att basen är helt borta. Det låter nästan som från en gammal transistorradio.
Är det någon som har någon aning vad det här kan tänkas handla om? Det är mycket möjligt att jag råkat ändra på något som jag inte borde ha ändrat på.
Postad 04 January 2010 - 22:57
hybris4u
-
hybris4u
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har en Sharp och den lider av buzzing. En lite öldre LCD men undviker Sharp sedan denna tv... Samsung LED trevligare!
Postad 05 January 2010 - 09:35
Qlaz
-
Qlaz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har för mig att jag hade samma problem men att jag löste det med att göra en "Säker borttagning" så försvann allt som inte skulle vara där. Testa det nästa gång så kanske du slipper göra reset. 
Jag kan ha tagit bort disken utan "Säker borttagning" innan, men jag gjorde det flera gånger efter utan önskat resultat. Tydligen lider också TV'n av att få "full cache" av alla thumbnails, och i det fallet bör återställning frigöra lite minne. Tack för info dock, för får jag samma problem igen ska jag först testa Säker borttagning innan jag kör återställning igen! Så kul är det inte att välja favoriter i kanallistan och återställa bildinställningar.
Postad 05 January 2010 - 13:55
Rayburn33
-
Rayburn33
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har en Sharp och den lider av buzzing. En lite öldre LCD men undviker Sharp sedan denna tv... Samsung LED trevligare!
Vad har du för sharp då?
Postad 05 January 2010 - 20:38
prtscan
-
prtscan
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej jag har ett stort problem jag har 8050 40" och när jag kopplar in nätverkskabelen i tv så stänger den ner sig sen startar den o stänger sig o startar sig den slutar alldrig? ringed till samsung och dom sa någonting om inställningar på rautern har en D-link DVG-5802 är det nogon som kan hjälpa mig vore mycket tacksam.
prtscan
Postad 06 January 2010 - 21:08
hybris4u
-
hybris4u
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Min Sharp var testvinnare för 1 eller 2 år sedan. Så inte en av de nuvarande modellerna. Mycket buzzing har den. Alltid när man växlar signal, svarta scener etc. Säger inget om dagens Sharp men jag kommer oavsett inte köpa en TV av dem igen.
Postad 07 January 2010 - 23:53
andbir
-
andbir
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag kan ha tagit bort disken utan "Säker borttagning" innan, men jag gjorde det flera gånger efter utan önskat resultat. Tydligen lider också TV'n av att få "full cache" av alla thumbnails, och i det fallet bör återställning frigöra lite minne. Tack för info dock, för får jag samma problem igen ska jag först testa Säker borttagning innan jag kör återställning igen! Så kul är det inte att välja favoriter i kanallistan och återställa bildinställningar.
man kan gå in i linuxkärnan i tv:n och rensa manuellt om man vill.. var dock försiktig med vad du raderar  Om du vill vara lite försiktig låter du bli o patcha firmware utan ladda istället ner SamyGo extensions, lägg det på ett usb-minne och koppla in i teven. Gå in i "content" och välj "other..." växla över till usb-minnet där bör SamyGo extensions ligga klicka igång det (ligger under "Game") tv:n blir svart en halv sekund sen kan du telnet:a in till tv:n över nätverket om du vet ip-adressen. http://samygo.sourceforge.netAtt patcha firmware är lite farligare och kan om man är oförsiktig/klantig sabba tv:n så att den inte går att starta igen. Så ge dig bara in på det om du vet vad du gör. Finns vissa fördelar med detta, bland annat får man en liten fix för apect-ratio som inte är så dum. Man kan också mount:a diskar över nätverket och slippa köra filmer över DLNA vilket bland annat innebär att du kan snabbspola och återuppta position i filmer. Borde också ge stöd för något enstaka filformat som den inte klarar över DLNA (oklart vad). Frånsäger mig allt ansvar för den som patchar om firmware (jag har dock gjort det själv och är supernöjd) Att köra SamyGO extensions från USB-minne skall däremot vara ofarligt.
Redigerat av andbir, 07 January 2010 - 23:54.
Postad 07 January 2010 - 23:59
andbir
-
andbir
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag har en UE32B6050 och testade häromdagen att ändra från UB6000 till UB7000. Det fungerade fint, det gick att spela upp film från USB.
Men. Efter det här är det något konstigt med ljudet, det är som att basen är helt borta. Det låter nästan som från en gammal transistorradio.
Är det någon som har någon aning vad det här kan tänkas handla om? Det är mycket möjligt att jag råkat ändra på något som jag inte borde ha ändrat på.
Det där har jag råkat ut för på vissa enstaka filmer/utsändningar testa att ställa om din förstärkare i vanlig 2-kanals stereo så kommer basen tillbaka. Dialogen kommer supertunn ur centern utan någon bas-uppbackning från subwoofern ej heller övriga högtalare. Kan vara nåt digital/surroundformat som min 11 år gamla surroundförstärkare inte riktigt fixar? Har visserligen pillat en hel del på tv:n även i servicemenyn men tror inte jag ändrat något olämpligt.
Postad 08 January 2010 - 14:35
jorpoapa
-
jorpoapa
-
Rookie
-
1 inlägg
Den är totalt knäpptyst! Min är det och jag har inte läst eller hört om nån som klagat på något störande ljud. Jag själv lyssnade noggrant efter buzzing när jag slog på den första gången, för jag har tidigare haft en plasma som led av buzzing och som jag lämnade tillbaks pga av det.
Så det här är rätt tv för de som inte vill ha en surrande platt-tv.
Hej, Lyckost! Tyvärr behöver man inte googla länge för att hitta problem och jag själv är inne på mitt andra ex av en B7070 som surrar ("buzzing"). Det finns massvis av kunder som fått surrande exemplar om man läser forum och bloggar. Här exempelvis: http://www.morgandav...g-led-tv-noise/Jag skuller vara väldigt försiktigt med att köpa en LED från Samsung. Gillar bildkvaliteten och lullullet runt omkring (USB, mediaspelaren osv). Rent generellt verkar Samsung ha problem med "buzzing" : http://www.avsforum........869&page=84/Jorpo
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|