Redigerat av mcmike, 07 August 2017 - 22:52.
Postad 08 August 2017 - 06:47
Både cmore och hbo nordic är sunkiga när det kommer till kvalite tyvärr.
Ledsen att säga det men jag betalar för båda men laddar faktiskt ner avsnitten i 1080p, 5.1 ljud och en bitrate runt 8-9k kb/s.
Skillnaden är som natt och dag! Tror sourcen är Amazon.
Det är inget kul att se GoT i halvsunkig bitrate.
Postad 08 August 2017 - 11:50
De två senaste avsnitten har haft mycket bättre kvalitet än de två första jag såg. De två första var verkligen i hemsk kvalitet - det var väl många som kollade ungefär samtidigt då. Men även nu, med vad som måste vara deras högsta kvalitet, så är komprimeringen otroligt uppenbar. Igår när vi kollade så hackade det ganska ofta också. Detta är en av de största serier genom alla tider, kan dom inte sända det med högre bitrate? 4k Netflix ser riktigt bra ut tex.
Postad 08 August 2017 - 11:51
Både cmore och hbo nordic är sunkiga när det kommer till kvalite tyvärr.
Ledsen att säga det men jag betalar för båda men laddar faktiskt ner avsnitten i 1080p, 5.1 ljud och en bitrate runt 8-9k kb/s.
Du är inte ensam om det där... men jag erkänner aldrig 👀
Postad 08 August 2017 - 11:54
Funderar tyvärr på samma sak fast jag gärna bruka vilja betala för mig men HBO förstör upplevelsen för mig och då är jag inte jätte kräsen.Både cmore och hbo nordic är sunkiga när det kommer till kvalite tyvärr.
Borde ju vara minst 1080p med något högre bitrate för dom pengarna man betalar för idag.
Postad 08 August 2017 - 12:09
Postad 13 August 2017 - 17:59
Är en av dom som tyvärr inte kunnat kolla på HBO GOT på min projektor då det blir alldeles för mörkt. Nu har jag hittat en annan source, tror det är Amazon, som var riktigt bra bild. Avsnitt 3 och 4.
Redigerat av Ninotramp, 13 August 2017 - 18:04.
Postad 22 August 2017 - 04:42
Trist och förutsägbart avsnitt igår, jag hoppas verkligen de skärper sig inför den kommande sista säsongen! Ja, de får gärna avsluta säsong sju först på ett värdigt sätt också, förstås.
En fenomenal serie som Game of Thrones ska inte gå i graven med besvikelse och ett antiklimax.
Postad 22 August 2017 - 08:08
Trist och förutsägbart avsnitt igår, jag hoppas verkligen de skärper sig inför den kommande sista säsongen! Ja, de får gärna avsluta säsong sju först på ett värdigt sätt också, förstås.
En fenomenal serie som Game of Thrones ska inte gå i graven med besvikelse och ett antiklimax.
Don't count on it...
Postad 22 August 2017 - 09:03
Tycker det är bra... men tycker det skyndas på lite för mycket nu...
Postad 22 August 2017 - 10:22
Tycker det är bra... men tycker det skyndas på lite för mycket nu...
Spoiler
Redigerat av agpath, 22 August 2017 - 10:23.
Postad 22 August 2017 - 11:41
Postad 22 August 2017 - 12:12
Ni vet om att det inte är på riktigt va?
Vi jämför med säsong 1-5 som var direkt baserade på böckerna. Där finns logik och rimlighet. Sedan säsong 6 har manusförfattarna fria händer och ett starkt neddraget antal avsnitt att slutföra detta på. Då brister det helt enkelt i logiken.
Redigerat av agpath, 22 August 2017 - 12:12.
Postad 23 August 2017 - 21:29
Ikväll såg vi avsnitt 3 och 4,de var bra mycket bättre tyckte vi! Nu finns hoppet igen
Redigerat av genstruktur, 23 August 2017 - 21:31.
Postad 28 August 2017 - 13:09
Drog igång säsong 7 för ett par dagar sedan. Avsnitt 1 och 2 var väl ganska bra men ändå en bit kvar till de bästa avsnitten under seriens gång. Satt och tänkte att serien börjar nog tyvärr gå utför, men hoppas de ändå avslutar på ett värdigt sätt.
Ikväll såg vi avsnitt 3 och 4,de var bra mycket bättre tyckte vi! Nu finns hoppet igen! Speciellt avsnitt 4 var riktigt spännande och maffigt.
håller inte med om att serien "börjar gå ut för". Själv tycker jag att säsong 6 och 7 är bland de bästa. Inte riktigt lika bra som första säsongen men bättre än några av sömnpillren där emellan ![]()
Postad 28 August 2017 - 13:14
håller inte med om att serien "börjar gå ut för". Själv tycker jag att säsong 6 och 7 är bland de bästa. Inte riktigt lika bra som första säsongen men bättre än några av sömnpillren där emellan
Nej det var mest under avsnitt ett och två på säsong 7 den kändes så, nu känns det bättre
Postad 28 August 2017 - 23:04
Slutet av 2018 kanske?
Ja det får vi hoppas på. Hoppas även de släpper säsong 7 på BD snart. Till vintern kommer vi nog kolla igenom alla säsonger igen fast riktig kvalitet. HBO får fixa sin skit till nästa sommar för vilken skillnad det är mot BD.
Postad 29 August 2017 - 07:26
HBO får fixa sin skit till nästa sommar för vilken skillnad det är mot BD.
Fast det vet du ju att det inte kommer att ske. (Sen är det inte nästa sommar utan någon gång hösten-vintern 2018-2019.)
Postad 29 August 2017 - 08:17
Ja det får vi hoppas på. Hoppas även de släpper säsong 7 på BD snart. Till vintern kommer vi nog kolla igenom alla säsonger igen fast riktig kvalitet. HBO får fixa sin skit till nästa sommar för vilken skillnad det är mot BD.
Tänkte också kolla om alla säsonger på blu-ray inför den sista så jag räknar iskallt med att säsong 7 kommer i god tid innan det är dags för finalen!
ska bli intressant å se hur säsong 8 blir då man är van med massor med intriger etc men som det känns nu blir det mest krig (inget fel med det ifs hehe)... jag hoppas själva "slutet" kommer i typ avsnitt 4 (av 6). vore trevligt med en epilog (hur dem lever efter the great war) och prolog (Roberts rebellion och allt som ledde till det etc) med 2 avsnitt på 1,5 timme vardera ![]()
Postad 29 August 2017 - 08:48
Tänkte också kolla om alla säsonger på blu-ray inför den sista så jag räknar iskallt med att säsong 7 kommer i god tid innan det är dags för finalen!
ska bli intressant å se hur säsong 8 blir då man är van med massor med intriger etc men som det känns nu blir det mest krig (inget fel med det ifs hehe)... jag hoppas själva "slutet" kommer i typ avsnitt 4 (av 6). vore trevligt med en epilog (hur dem lever efter the great war) och prolog (Roberts rebellion och allt som ledde till det etc) med 2 avsnitt på 1,5 timme vardera
Ja det hade varit bra. Tycker också det är kul med epilog.
Fast det vet du ju att det inte kommer att ske. (Sen är det inte nästa sommar utan någon gång hösten-vintern 2018-2019.)
Ja det vet jag ju iof ![]()
Postad 29 August 2017 - 11:20
Postad 29 August 2017 - 11:51
En "bittersweet" ending har ju utlovats av Martin. Så det blir nog pang boom överraskande slut och sen eftertexter
nja den känslan har inte jag fått. Martin älskar ju Sagan om ringen och det är ju bittersweet och utraget epilogliknande slut i den ![]()
Postad 29 August 2017 - 12:01
Är det bara jag som hoppas att Cersei sitter där på tronen i det allra sista avsnittet?
Postad 29 August 2017 - 12:02
Är det bara jag som hoppas att Cersei sitter där på tronen i det allra sista avsnittet?
Hahaha, ja?
Postad 29 August 2017 - 12:28
Hahaha, ja?
Inte för att jag "håller på henne" eller så, utan mest för att det känns idag som det mest osannolika slutet.
Istället för att Jon eller Dany sitter där menar jag.
Eller så dör alla och serien slutar med att The Night King sitter där men det vore ju rätt förutsägbart.
Postad 29 August 2017 - 12:35
Eller så dör alla och serien slutar med att The Night King sitter där men det vore ju rätt förutsägbart.
The Night King har inget eget mål. Han är bara döden förkroppsligad med uppdraget att utrota mänskligheten. När den sista människan är borta så försvinner han förmodligen.
Postad 29 August 2017 - 12:36
The Night King har inget eget mål. Han är bara döden förkroppsligad med uppdraget att utrota mänskligheten. När den sista människan är borta så försvinner han förmodligen.
Sant.
Men det har ju varit vinter förut också - hur vände det? Frågorna hopar sig.
Postad 29 August 2017 - 12:38
Sant.
Men det har ju varit vinter förut också - hur vände det? Frågorna hopar sig.
Människorna dog ju inte ut då. De slog sig samman, jagade bort hotet och byggde en ismur.
Postad 30 August 2017 - 01:04
Sjunde säsongen var svagast hittills. Har skrivit en recension här.
Postad 30 August 2017 - 01:56
Release 11:e december
Redigerat av Chamber, 30 August 2017 - 01:57.
Postad 30 August 2017 - 06:46
Nu har jag sett sista avsnittet. Kan hålla med om kritiken som lyfts fram även om serien fortfarande är grymt bra och jag ser fram emot sista säsongen. Men ser nog ännu mer fram emot de sista böckerna.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 30 August 2017 - 07:37.
Postad 30 August 2017 - 07:30
Jag vet inte om detta varit uppe men om ni vill förboka: https://www.discshop...blu_ray/P153921
Release 11:e december
Preliminärt, ja.
Lustigt att den ingår i en "kampanj", förresten.
Postad 30 August 2017 - 07:35
Sjunde säsongen var svagast hittills. Har skrivit en recension här.
Håller med om i princip vartenda ord.
Gällande Winds of Winter, så är det nu många (inkl mig) som hoppas att denna kommer ut innan säsong 8. Tiden borde ju finnas om det nu dröjer till 2019 innan den sista säsongen kommer. Då blir det inte till att vänta på någon pocket eller svensk översättning (har förresten läst de föregående böckerna på engelska, vilket jag tycker är en fördel), utan köpa på release-dagen!
Postad 30 August 2017 - 07:44
Gällande Winds of Winter, så är det nu många (inkl mig) som hoppas att denna kommer ut innan säsong 8. Tiden borde ju finnas om det nu dröjer till 2019 innan den sista säsongen kommer. Då blir det inte till att vänta på någon pocket eller svensk översättning (har förresten läst de föregående böckerna på engelska, vilket jag tycker är en fördel), utan köpa på release-dagen!
Nej, hoppas inte dsen kommer ut innan s8! Risk för att bli spoilad ju för oss som kollar på serien!
Postad 30 August 2017 - 07:52
Nej, hoppas inte dsen kommer ut innan s8! Risk för att bli spoilad ju för oss som kollar på serien!
Nej, nästa bok täcker det som redan har visats. Sista säsongen kallas som bok "A dream of spring".
Postad 30 August 2017 - 08:04
Nej, nästa bok täcker det som redan har visats. Sista säsongen kallas som bok "A dream of spring".
Ah, ok
Postad 30 August 2017 - 11:24
Jag hoppas också att boken kommer innan dess. Har också läst böckerna på engelska än så länge. Känns otänkbart att läsa dem på svenska faktiskt.
Även taggad med Game of Thrones, Tv-serie, HBO, Canal+, George R R Martin
|
Media & Mediauppspelning →
High Definition →
Blu-ray →
Game of Thrones blu-ray i Sverige, finns engelska undertexter?Startad av Jettz , 06 Sep 2016 |
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
HTPC →
Allmänna datorfrågor →
Dolby Digital HBO NordicStartad av groggpappa , 14 Apr 2015 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar