Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?

1324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 december 2004 - 20:56

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

är de någon som har hört i vilken prisklass sagem 45" kommer att hamna i?

30k, dvs någon enstaka tusing över 50"aren

Postad 22 december 2004 - 22:07

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hallo! fick hem min BBK971H idag! :ph34r: har testat(10min bara .. :D ) med dvi å tycker bilden e grym! men bara i 720p , har lite inställningar först med 1080i ,skarp bild.. men ljus å färg var inte riktigt som jag ville ha det.. Ska klämma nån film senare(okuperad av sambon å sina tv serier för tillfället!  :D )..

Intressant, jag har sneglat lite på den också. Går det inte att ställa in ljus osv i menyer? Lite jobbigt om man ska behöva ändra på tvn när man byter mellan olika käller.

Finns det någon slaga filtrering i den? Kan vara intressant om man har en DVD med mycket brus. Sagem kan ju tyvärr inte filtrera PC-ingångarna.

Postad 22 december 2004 - 23:17

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
jo, hittade lite inställningar under menyerna.. men hade inte riktigt tid att ställa in ikväll.. Lovar att testa imorrn! :D

Postad 22 december 2004 - 23:29

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Här är det med over/under scan med BBK971H/Axium?

Tänkte beställa en men hembiobutiken har slut på dem, någon annan ÅF i sverige?

BTW hur upplever du svärtan på BBK971H? Har hört att vissa billigare DVD-spelare med DVI har problem med svärtan då de håller sig till någon PC-standard för DVi där 0 = svart istället för 32 eller något. (Fråga mig inte vad 0 och 32 är för värden, har ingen koll :D )

Postad 22 december 2004 - 23:52

Unregisteredd6a38178
  • Unregisteredd6a38178
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Den kom....... ett jubel förbytes till en djup suck efter 10 min. :ph34r:

Tv leverantörskillarna levererade 50" packade upp den och installerade den.
De körde autotuning den hittade 11 kanaler och vi hade bild i 2 minuter sedan blev det svart. :D
Tunern började krångla ....... vill inte visa någon bild...... kör man bild i bild så visar den den ena bilden (troligen den andra tunern).

Provade då att koppla in den gamla TV:n och den fungerade utan anm.

De provade scart 1 ingången mot min DVD och det fungerade utan anm.

De skulle undersöka och återkomma imorgon......

Typiskt....... :D

Är det någon som känner till problemet ..... kan det vara något enkelt....

Postad 23 december 2004 - 00:52

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Goda nyheter för oss som är sugna på D45'an:

Enligt källor i AV-forum är den ett rejält kliv upp i kvalité, dessutom blir den billigare än D50 å högtalarna på sidorna är löstagbara. Å bäst av allt, den är alldeles snart ute på marknaden oxå!!

Postad bild

Redigerat av 3dc, 23 december 2004 - 01:01.

Postad 23 december 2004 - 07:25

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nu har jag min SAGEM på plats!!! B) :D :D

Hämtade tv´n på hembiobutikens lager i GBG.
Fick ta ur den ur emabalget för att få plats med den i min Mondeo. Gick kanon bra. Fick sedan hjälp av grannen att få in den i huset.

Första anblicken: Vilken as-snygg tv!!! Har den nya designen och tycker den är väldigt smakfull.

Hade modifierat min bokhylla där Samsungen satt förut och SAGEMen passade som handen i handsken. Bilder kommer efter jul.

Ändrade till svenska - gick bra
Kanalsökningen - gick problemfritt
Fläktljudet - Nja, lite högt kanske (mer än Samsungen) men ej störande.

En jämförelse: De analoga sändningarna var bättre än digitala på Samsungen men med lite mera brus...

Nu när man har sett och jämfört två sk klass DLP:er så måste jag säga.
"Det är som att jämföra en Porsche med en trimmad FIAT!!! Sicken grym skillnad på bild!!!!"

Körde progscan från min DVD - Yamaha 540S
Mycket bra bild! Vilken skärpa...jag var helt såld!!!

Lite funderingar dock.
* Myrornas krig var det om man ställde sig nära. Hur får man bort det?
* Tror ni det är bättre att koppla ur progscan på dvd´n och koppla in på interlace-
ingången?
* På Scart 2 kan man välja C+. Är det bättre att koppla in scart från C+digitalbox
här än på scart1 ?

OBS! Nått underligt inträffade!!!
Skulle ställa in bilden med hjälp av "THE CALIBRATOR" och när man kör
brightnes så skall en text som är något ljusare än svart uppstå + att 4 ringar
som är svartare än svart synas (tills de justeras bort).
Dessa fick jag aldrig fram hur jag än gjorde. Någon som har testat detta???

Summa sumarum efter 3 timmars tittande och grejsande.

Joru...va ska man säga?

-"Sicken TV!"

När min sambo, som i vanliga fall inte bryr sig om nåt vad det gäller bildkvalité och dyl, blir helt förstummad av bilden så måste det va nått aldelles extra...

:D :ph34r: :D

Postad 23 december 2004 - 08:01

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*mada*

Kul att du är nöjd..:D

vad det gäller inkoppling av scart vs component prog eller interlaced..
så tror jag du får bäst bild med bra scart å brusfiltret under källa..ställt på låg..
varför är scart bäst??..ingen aning ..extremt bra interlacing i tven kanske?
vissa filmer går att köra utan filter men behövs på en del..

när du kör progscan från dvd kopplad till av7 ingången..på den ingången finns det inget val av filter därför tycker jag att det är bättre å köra på interlacing ingången av6 å låta tven fixa progscanen.då har du filtrering ifall man behöver det..:ph34r:

Postad 23 december 2004 - 08:45

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

*mada*

Kul att du är nöjd..:D

vad det gäller inkoppling av scart vs component prog eller interlaced..
så tror jag du får bäst bild med bra scart å brusfiltret under källa..ställt på låg..
varför är scart bäst??..ingen aning ..extremt bra interlacing i tven kanske?
vissa filmer går att köra utan filter men behövs på en del..

när du kör progscan från dvd kopplad till av7 ingången..på den ingången finns det inget val av filter därför tycker jag att det är bättre å köra på interlacing ingången av6 å låta tven fixa progscanen.då har du filtrering ifall man behöver det..:ph34r:

Tack doggen!
Skall testa när jag kommer hem.

Ingen som vet varför jag inte kan justera brightnes i The Calibrator. (Se fg inlägg av mig)

Postad 23 december 2004 - 08:51

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Enligt källor i AV-forum är den ett rejält kliv upp i kvalité

Enda källan jag hittar där är Sagem själva. :D
Och att de säge rnågot sånt är ju knappast underligt då de inte kan leverera 50"aren längre.

Hade de sagt "Mjaee, den e typ lika bra som 50"aren, bara lite mindre" så hade folk nog inte blivit så glada.

Nåja, de sista 50"arna ransoneras ut bland svenska återförsäljare nu. Vill man ha 50"aren så måste man alltså slå till nu genast, eller så får man nöja sig med begagnat.

Postad 23 december 2004 - 14:46

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har kikat på Kungens återkomst idag.. tyckte bilden blev bättre med 1080i mot 720p , den blev lite skarpare , men har ett j-kla sjå att få till bilden..
Det finns tre inställningar på bild man kan göra på BBK:n
Detalj : tre steg low-med- high , Kontras och ljus..
Kör med samma inställningar som Logistik på tv:n.
På BBk:n ställde jag detalj på hög,(färgerna blev skumma annars tyckte jag..!?)
Sänkte ljus styrkan lite och drog upp kontrasten lite..
Bilden är väldigt detaljerad, men upplever ibland att färgtonen i bilden går en aningens åt grönt..Upplever det bara ibland..
Är lite kluven nu med dvi, pga. att man saknar att kunna ställa in stretch eller bio på tv:n..
Och tror nog att det går att få lika bra bild med en hygglig komponent ut -spelare..

Och over/under scan, skulle gärna svara på det om jag visste vad det är.. :D
Är inte så hemma på teknik språket.. :ph34r:

Postad 23 december 2004 - 16:45

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jonts

Är verkligen bio mode eller någon av dom andra något som man använder? Menar den kapar bort kanterna riktigt ordentligt och alldeles för mycket, samt så blir ju bilden sämre på en gång, i alla fall som jag upplever det. Då är det ju bättre att använda den bilden som filmen är gjord för, även om man kanske kan bli väldigt irreterad på svarta kanter ibland.

Postad 23 december 2004 - 17:08

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
camridge: jo du har helt rätt!

Men nu börjar jag bli rätt sur på BBk:n.. Har en svag grön färgton ligger , när jag försöker få bort den så blir de andra färgerna kassa..
Rigtig irriterande.. :D när jag kör scart e allt ok..
Börjar fundra på om man inte skulle köpt en sony, alt pioneer istället.. tills det kommer nån kvalitets spelare utan hdcp, // alt. hdcp stöd till tv:n...
:ph34r:

Postad 23 december 2004 - 17:36

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag önskar er alla här en God Jul TV ! Med era Sagem Axium 50"

Jag tittade på IMAX versioner av Blå Planet och MiR grymmmmmt snyggt på Sagem. Då kvalitet är enorm på orginalet. Fet ljud på DTS ger 6.1 med extra center bak då ljudet läggs upp som en enxtra kanal där... Kanon
/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 23 december 2004 - 18:38.

Postad 23 december 2004 - 17:50

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jonts

Skulle inte den nya Philips "finns officiell tråd" ha dvi utan hdcp? I alla fall som jag förstått det. Ersättaren till 963SA.

Annars får man vänta till januari något? Och få hem en tekniker o fixa till hdcp på dvi åt en.
--------------
Jag måste säga angående lägena för bild så är det lite besvikelse över det hela, tycker att funktionen Automatiskt på Philips, är hur många gånger bättre än dessa funktioner som finns att välja imellan nu.
-------------

Har annars ett problem som jag verkligen irreterar mig på samt blir nästan lite arg över.
Mario Kart
2-3cm svarta kanter på höger/vänster, övre kanten så lutar bilden neråt från höger till vänster, och den undre bilden är inte heller ordentlig. Konstig bild helt enkelt.

Sonic
Får 5cm svarta kanter på både vänster och höger sida om bilden, annars är den ordentlig på övre/nedre sidan

Dessa e endast dom spelen jag testat just nu, samt så har tv`n det väldigt svårt att ställa om sig/in sig för kuben? Då bilden hoppar och gör om sig ett tag i början, och halva bilen blir grön m.m men sedan blir det bra/bättre. Jämfört med min förra tv Philips 8807 fick kunde jag utnyttja hela bilden på varje spel, antingen fick den signaler om widescreen och ställde sig efter det, eller så ändrade jag själv till widescreen. Men på denna Sagem får jag dessa problem jag skrevit ovanför jag använder Nintendos original rgb-scart kabel i alla fall, och har testat både på scart2 och 3. Så det blir ingen skillnad där

Får också önska er en god jul framför apparaterna kanske? :D

Redigerat av Camridge, 23 december 2004 - 17:51.

Postad 23 december 2004 - 18:39

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

camridge: jo du har helt rätt!

Men nu börjar jag bli rätt sur på BBk:n.. Har en svag grön färgton ligger , när jag försöker få bort den så blir de andra färgerna kassa..
Rigtig irriterande.. :D  när jag kör scart e allt ok..
Börjar fundra på om man inte skulle köpt en sony, alt pioneer istället.. tills det kommer nån kvalitets spelare utan hdcp, // alt. hdcp stöd till tv:n...
:ph34r:

Nu nojjar du upp mig, hade bestämt mig för att lägga en beställning idag men sen läser jag dina inlägg här.

Förmodar du köpt av hembiobutiken, har du pratat med dem om det?
Och hgar du isf. tagit upp eventuell retur av produkten?

Jag drar mig inte för att testa bara jag vet att det går att returnera produkten.

Postad 23 december 2004 - 20:20

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har testat dvi:n på tv:n med datorn.. så det är inge fel på den..
Tänkte ringa HBB å prata med dem i mellandagarna..

Postad 23 december 2004 - 20:58

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Har testat dvi:n på tv:n med datorn.. så det är inge fel på den..
Tänkte ringa HBB å prata med dem i mellandagarna..

Du har inte någon annan apparat där du kan plugga in den (datorskärm tex.)

Har hört att visa spelare kör med svärta angivet för datorstandard istället för DVD. Har inte riktigt orkat lyckats lista ut vad det mer exakt innebär visserligen men har hört att visa billigare spelare har problem med svärta och färgåtergivning när de kopplas till något annat än en datorskärm.
(Kan MYCKET väl vara jag som blivit felinformerad :) )

Postad 23 december 2004 - 23:07

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ska testa ! :)

Postad 24 december 2004 - 04:34

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0
Jag har nästan bestämt mig för Sagem Axius med bänken. Det som avgör är hur man upplever den i verkliheten.

Finns det någon i Göteborg som man skulle kunna få besöka och snylt-kika? :)
Jag har en progressive spelare (dv-575) som jag kan ta med om det inte skulle finnas.

pm till mig!

Postad 24 december 2004 - 19:30

Unregisteredd6a38178
  • Unregisteredd6a38178
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jahaaaa..... efter ett oändligt filmtittande......
så är man fast....... fast man inte har en tuner som är helt currant.... :lol: ;)

Leverantören kom med en comhem digital dekoder som fungerar som en tuner tillfälligtvis och jag är helt förälskad....... :blink

Service får titta på 50" efter jul........

Helt suverän bild fast digitalsatellit skall var ännu bättre....
Jag behåller nog min 50" storleken spelar roll..... <_< jag åker nog på ett abonemang på comhem..... för kvaliten var några snäpp bättre än analog...... :(

Speciellt när man måste modifiera sizen efter sändningen "16/9, 14/9, 4/3 mm. och då har man inte effektivt 50" länge.... och då blir det mindre..... :)
Har man 45" så blir det ännu mindre.....

Jag behåller nog min 50" trots allt..... Det finns ju inga alternativ.... förutom 50" Samsungen som ligger lite högre i pris.....

PS: Förstår inte ompositioneringen till 45"av SAGEM helt vansinnig om jag säga för där finns så mycket annat att konkurera med.....

God jul & gott nytt år.....

Z.

Postad 24 december 2004 - 23:31

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Måste meddela att fjärrkontrollen till min Sagem har lagt av :)
Den bara dog idag och inget verkar fungera att få den till liv igen, jag har stängt av tv`n/ dragit ut strömmen/ bytt batteri på kontrollen men inget. Det är inte så roligt att man inte kan byta bild eller höja/sänka volymen m.m

Så vad ska man göra säg :(

Postad 25 december 2004 - 00:31

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Såg Samsungen L7HX i Torsdags igen för jag är på väg skaffa en 50" plasma och vilja göra en slutlig kontroll så jag inte gör ett felköp, jag alltid mycket noggrann med mina inköp så jag inte ångrar efteråt.

I varje fall så kollade jag in L7:an och blev klart besviken, de körde någon rullande 720p demo från Pioneer och bild var allt annat än bra, den var suddig och dålig betraktningsvinkel, färgerna kändes onaturliga.

Jag inser nu att jag gjorde rätt som inte köpte en DLP bakproj, med dom problem ni har med era Sagems från trasiga fjärrar och apparater som inte ens startar plötsligt.

Camridge:

Det är bara tråkigt att du köpt fel produkt eller så har du fått ett Måndagsex, i varje fall kom jag ihåg du var orolig innan köpet att du gjorde verkligen rätt köpa Sagem.

Du har inte returnerat den har jag förstått? gick det inte?

Postad 25 december 2004 - 02:53

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Optoma

Tv`n fungerar perfekt i alla fall så det är bara fjärrkontrollen, men har stängt av ljudet på tv`n nu och använder receivern till allt ljud istället. Samt så switchar tv`n om till den källa som skickar information som tur var :)

Men jag orkade inte tjafs med dom angående tv`n bla.bla men jag har haft många intressanta på den, speciellt nu när dom inte tänker fortsätta med 50" så lär dessa bli ännu hetare på markanden. Samt så måste jag erkänna att jag har blevit mer o mer nöjd med tv`n nu då jag liksom har accepterat bristerna mycket mer nu, tydligen är jag lite kräsen ändå :lol:
Samt när man får igång hdcp på dvi senare så kanske man inhandlar en nyare dvd, men jag vet faktiskt inte angående det.
----------------

Jag skulle faktiskt i dagens läge kunna sälja min Sagem till några personer, dom var hem till mig och tittade på Kung Arthur och blev "Otroligt" impad av tv`n samt bilden. Och dom vill själv inhandla en stor tv nu men då ska ju 50" försvinna :( så då kan dom köpa min om jag säger så. Men frågan är vad man skall ha i så fall, eller om man borde vänta ett litet tag, men då är man helt utan tv. Jag måste nog säga att 50" är nog det minsta jag skulle vilja ha nu i tv-rummet, och jag skulle inte haft något imot att ha en ännu större tv. Enda felet är att rummet blir för litet <_< , allt blir ju så mycket coolare/häftigare med en större tv, om man ser på tv/spelar/ser på film, eller vad man nu än gör så blir allt mycket roligare.

Postad 26 december 2004 - 02:03

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag fick en Samsung SP-50L7HX på julafton och ville bara säga att jag är helt klart nöjd med bilden.

förstår inte dem som klagar på dålig betraktningsvinkel och dåliga färger.
Men smaken är som sagt delad.

Nu väntar jag bara på mina högtalare till Samsungs hemmabiosystem HT-DS1100...
Sen ska jag köra HDMI rakt igenom och med en 720p bild.... eller 1080i får se hur den skalar det....

God fortsättning...

//Martin

Postad 26 december 2004 - 03:07

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
BlackZam

Hoppas du sätter ut bilder i din galleria annars kommer du att få oss efter dig :)

Postad 26 december 2004 - 03:08

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

BlackZam

Hoppas du sätter ut bilder i din galleria annars kommer du att få oss efter dig  <_<

Bilder kommer så fort jag får tag på en digitalkamera. :)

//Martin

Postad 26 december 2004 - 10:28

7.1
  • 7.1
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tv'n är Absolut det bästa i 50-tums segmentet för runt 25 Tkr. Fick min dan före julafton och är MYCKET nöjd <_<

Det enda man kan klaga på är ett mindre "surr" från fläkten, men sjävklart om man letar fel, så hittar men det också, men det gör man även på en Ferrari...

Köpte en digitalkamera bara för att lägga in lite bilder. Hoppas att jag kan lägga ut dem under dagen :)

Postad 26 december 2004 - 11:08

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
GOD FORTSÄTTNING till alla Axium ägare!

Körde HD-mtrl via DVI från datorn men fick bara bilden i 4:3 läge.
Hur gör jag för att köra det i widescreen? Gick inte att ändra i tv´n.

Postad 26 december 2004 - 11:17

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
God fortsättning till alla Thomson och Samsung ägare, speciellt till alla andra ägare av Samsung SP-50L7HX!

Och ett tips till alla som vill köra hd material från datorn är att köra via dvi och tvinga datorn att köra i 720p eller 1080i.
Funkar oftast med Atis nyare grafikkort...
Och glöm inte att ställa in tvn för det om du har den möjligheten.

Nu ska jag fortsätta leka med mina julklappar, och vänta på mina högtalare....

//Martin

Postad 26 december 2004 - 12:39

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Vad kör du för upplösning då? 1280x720?

Postad 26 december 2004 - 16:49

7.1
  • 7.1
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Lite nytagna bilder i galleriet - J-kla årstid 3 soltimmar/dygn :)

Postad 26 december 2004 - 21:31

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*God Jul*

Till er alla Axiumägare å ni med thomson samsung åxå..ta en sup eller två..så mår ni nog bra änndå..*s*

Postad 27 december 2004 - 06:51

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Vad kör du för upplösning då? 1280x720?

Tror jag körde 1024x768...hmmmm kanske är därför?

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 27 december 2004 - 07:11.

Postad 27 december 2004 - 06:57

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Ang brus=myrornas krig.

Kör komponent prog scan från min DVD och det blir mycket brus annars grym bild.
Har testat komponent interlaced men tyckte det blev kass.

Har en hyfsat billig komponent kabel från Hama (dubbel skärmad). Är det denna som orsakar bruset?

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 27 december 2004 - 07:05.

Postad 27 december 2004 - 07:30

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Har labborerat lite med "The Calibrator" som funkade nu och kommit fram till följande. (Med Yamaha DVD-540S, komponent prog scan)

Brightness 52 (högre än Jörgens. Får väldigt mörk bild annars)
Contrast 55-56 (smaksak, blir ett ganska grovt hack här men båda går dock)
Color 62-64 (Går ej att få perfekt men sicka färger det blir)
Sharpnes 0 (Ingen större skillnad när man ändrar)

Det som får mig förbryllad är att det inte blir bra i filmerna.
Får justera upp brigthnes till 54 och + 1 på DVD´n. Annars tenderar det svarta rött och man ser inga nyanser i mörker.

En annan sak som jag inte förstår. Varför finns intervallet 0-100 på contrast när det blir kass redan efter 56 ? Blöder ordentligt redan där...konstigt.

Annars satt jag igår och kollade på SVT 1 eller 2 och den där gubben som seglade över atlantan med en liten båt....och jag satt och rös av hur bra bilden var. Huuuuuuu vecken biiiiild!!!

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 27 december 2004 - 07:32.

Postad 27 december 2004 - 09:07

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Jo det är ju absolut därför.
Varför inte köra TVns naturliga upplösning istället?

Postad 27 december 2004 - 09:17

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Men jag har inget 1280x720 på min dator. Beror det på grafikkortet?

Finns det nån annan upplösning som man kan ta istället?

Postad 27 december 2004 - 11:24

Mattias L
  • Mattias L
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag inser nu att jag gjorde rätt som inte köpte en DLP bakproj, med dom problem ni har med era Sagems från trasiga fjärrar och apparater som inte ens startar plötsligt.

Optoma: Du gör verkligen allt du kan för att svartmåla Sagem. Varför? Eller är det så att du kräver 0% DOAs från ett märke? Du får du jobbigt att köpa någonting alls...

Postad 27 december 2004 - 11:46

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Använd tex. powerstrip för att lägga till 1280x720

Postad 27 december 2004 - 11:47

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Optoma: Du gör verkligen allt du kan för att svartmåla Sagem. Varför? Eller är det så att du kräver 0% DOAs från ett märke? Du får du jobbigt att köpa någonting alls...

eh?

Tål du inte sanningen? är väl inte mitt fel att du ska köpa eller köpt en Sagem....

Vad tror du Optoma RD50/RD65 lider av för problem då? dom apparaterna har riktigt allvarliga problem som jag inte tänker ta upp här...

Den enda apparat som inte lider av några speciella problem är Samsung SP-50L7HX, men det kanske inte var det du ville höra :)

Postad 27 december 2004 - 11:50

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*gräver ner yxan* här å

Redigerat av Doggydoggen, 28 december 2004 - 18:31.

Postad 27 december 2004 - 11:52

BlackZam
  • BlackZam
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag vet bara en sak och det är att jag är väldigt nöjd med min Samsung SP-50L7HX :)

//Martin

Postad 27 december 2004 - 11:54

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Använd tex. powerstrip för att lägga till 1280x720

Inte så haj på detta...men vad är powerstrip :)

Postad 27 december 2004 - 12:10

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

eh?

Tål du inte sanningen? är väl inte mitt fel att du ska köpa eller köpt en Sagem....

Vad tror du Optoma RD50/RD65 lider av för problem då? dom apparaterna har riktigt allvarliga problem som jag inte tänker ta upp här...

Den enda apparat som inte lider av några speciella problem är Samsung SP-50L7HX, men det kanske inte var det du ville höra :)

Vilken sanning Optoma???

som jag förstått det så äger du ingen axium men har änndå en massa information om hur eländig denna tv är??

tycker det låter som att det är *dina* åsikter och inte fakta..
det är nog bara inse att axiumen är en av dom bästa tv apparaterna på marknaden
eller är det så att alla test den vunnit är sponsrade av sagem..*ler*..

Ge dig nu Optoma å köp en sagem du åxå å lev lycklig i alla dina dar..God jul..*s*

Postad 27 december 2004 - 12:26

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0

Inte så haj på detta...men vad är powerstrip :)

powerstrip är ett litet program där man kan ställa in olika upplösningar och timings för att få det perfekt jämtemot vilken display som helst. den går liksom förbi windows displayinställningar, om man säger så. sök på powerstrip i htpc-forumet.

Postad 27 december 2004 - 15:36

7.1
  • 7.1
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
För undertecknad får det gärna finnas gnällpällar/gnällspikar, det skiter jag högaktningsfullt i, speciellt när jag själv är skitnöjd :D

Who or What is 'Optoma'????

Redigerat av 7.1, 27 december 2004 - 18:09.

Postad 27 december 2004 - 15:53

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej alla det är jul sluta gnälla, vi som har våra Axium älskar dem vi vill inte ha Optoma då de är av sämre kvalitet och dessuom så far tillverkaren med o-sanning det med licens tillverkning men Sagems advokater jobbar tydligen på det eftersom man får ej ljuga!

Visst hittar man saker med allt, men det är mesigt att inte våga göra något :-)
Jag tycker min Sagems silverton kunde varit 0,016 MPU mer åt svarta hållet he he he he he.........Skojar

Ha en super bra TV helg

/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 27 december 2004 - 15:55.

Postad 27 december 2004 - 15:59

Unregistered548a0a1d
  • Unregistered548a0a1d
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Ni som äger en sagem Axium:
Hur är den vid sportsändningar ?
plasma och framförallt lcd skärmar är ju inte bra på snabba rörelser.
Funkar Dlp på fotbollssändningar ?

Postad 27 december 2004 - 18:12

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Såg på Monsters Inc alldeles nyss och vilken bild asso :D
Jag hittade faktiskt inget att klaga på där, vare sig brus/pixlighet/ghosting eller något alls. Helt enkelt perfekt tro jag

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.