![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 april 2007 - 13:26
Köpt vart & vart är den gjord,China el Japan?02-27430423-640 min är tyst
Postad 05 april 2007 - 13:30
Postad 05 april 2007 - 13:31
Köpt vart & vart är den gjord,China el Japan?02-27430423-640 min är tyst
Made in china köpt på GAME Malmö
Postad 05 april 2007 - 13:31
Hmm detta stärker vad jag misstänker.Keep em coming,serials.
Om det är vad jag tror så kommer detta bli busenkelt för alla.
Made in China står på kartongen till vänster om bärhandtaget längst ner vid kanten el på undersidan av konsollen.
Glöm ej skriva vart ni köpt!
Jag förstår inte din ovilja att berätta vad det är du tror dig kommit på eller vad VD:n har sagt? Du skrev innan idag att du håller på att köra folding men att du inte trodde det funkade så vad det än är du tror dig kommit på som dessutom skall vara busenkelt för alla så verkar du inte fått det att funka själv??
Om det är så att du tror att det enbart är en tresifferkombination av enheter som fungerar så behöver inte det betyda att de är samma vid nästa batch eller att den kombinationen ens finns med i nästa batch.
Min är dessutom 02-27430423-640, China, och min är inte tyst så där sprack den teorin.
Postad 05 april 2007 - 13:37
Hmmmm, om min räknas som en korrekt PS3 så är jag redigt sur på hur mycket en korrekt PS3a låter. Jag har laddat ner spelet FLOW som endast använder plingande och surrealistiskmusik, om jag spelar detta spelet måste jag höja till TVns smärtgräns för att inte höra fläkten, jag sitter då ca 2 meter från PS3an.Bra!I tråden om hur mycket en ps3:a drar i ström så ligger den på ca 180 W-195 W.
Vore intressant att mäta en tyst PS3a vs en som som går i läge 3 för jämnan.
Rent logiskt borde ju den "defekta" ps3:a dra mer ström då fläkten spinner på för jämnan??
Kan någon testa detta
Det var jag som mätte upp 180-195W, kan säga att min låter en hel del och ligger mer exakt på 195W, jag ska kolla skillnaden på när jag kör Folding och när jag inte kör Folding. Tyvärr så låter min i vilket fall men igår när Folding stått på hela natten och jag stängde av Folding så hoppade fläkten ner ett läge, till läge 2. Vilket såklart gjorde mig mkt glad.
Grattis, låter som att du har en "korrekt" PS3:a. Våra spinner ju på i läge 3 on and on.
Som skrivet rent logiskt tordes ju en "defekt" enhet dra mer ström. Hur mycket lite det än är.
EDIT: början undra om sony garderat sig för fläktläge 4&5 då de anger 380W som maxeffekt i manualen. Om nu maskinen ligger konstant på 180-195W så vad skulle ps3:an få att ge ut 380W?
Hårtorksläget månne?
Är inte denna maskin tänkt att vara tyst ??!?!!?!??!
Redigerat av Anti Turmoil, 05 april 2007 - 13:40.
Postad 05 april 2007 - 13:39
Jag säger till när den spruckit,just sånt inlägg som du gör att jag inte säger något.Jag kan skita i att hjälpa till,jag har fixat det för min del,nu gör jag det för allas skull men det e ju tydligt att såna som du inte vill det så fixa era egna då.Hmm detta stärker vad jag misstänker.Keep em coming,serials.
Made in China står på kartongen till vänster om bärhandtaget längst ner vid kanten el på undersidan av konsollen.
Jag förstår inte din ovilja att berätta vad det är du tror dig kommit på eller vad VD:n har sagt? Du skrev innan idag att du håller på att köra folding men att du inte trodde det funkade så vad det än är du tror dig kommit på som dessutom skall vara busenkelt för alla så verkar du inte fått det att funka själv??
Om det är så att du tror att det enbart är en tresifferkombination av enheter som fungerar så behöver inte det betyda att de är samma vid nästa batch eller att den kombinationen ens finns med i nästa batch.
Min är dessutom 02-27430423-640, China, och min är inte tyst så där sprack den teorin.
Postad 05 april 2007 - 13:47
Jag säger till när den spruckit,just sånt inlägg som du gör att jag inte säger något.Jag kan skita i att hjälpa till,jag har fixat det för min del,nu gör jag det för allas skull men det e ju tydligt att såna som du inte vill det så fixa era egna då.Hmm detta stärker vad jag misstänker.Keep em coming,serials.
Lugn och fin, du har ju fått fin respons hittils. Fortsätt, spricker det så spricker det. Vore ps3:or surrar ju för det!

Postad 05 april 2007 - 13:51
Håller Sony på och reder ut problemet eller sitter de fortfarande och bara rullar tummarna?
Postad 05 april 2007 - 13:51
Och ja det var en högljudd en...
Redigerat av TKvC-SainT, 05 april 2007 - 13:53.
Postad 05 april 2007 - 13:52
Made in China
Media Markt Göteborg
Läge 3
Zav, inte heller jag förstår varför du inte vill berätta, vare sig vad det är för ny idé du kommit på, eller vad VD:n du pratat med sa för någonting. Om du inte vill berätta din hemlighet så kan du väl åtminstone förklara varför du inte vill berätta? Du säger att du har fixat din, kan du då inte tala om vad det är man ska göra för att "fixa" den ifall din teori stämmer?
Jag och Kerren verkar föresten ha samma sista nummer och båda är gjorde i Kina. Hans är tyst, men min låter :/
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 05 april 2007 - 13:55.
Postad 05 april 2007 - 14:00
Made in China
Discshop
Låter: Läge 3 i idle vid kallstart
Postad 05 april 2007 - 14:05
Nu sprack det med R1KKO.Sorry men man måste kolla allt.02-27430423-673
Made in China
Discshop
Postad 05 april 2007 - 14:07
Elgiganten skövde
läge 3 hela tiden, läge 4 vid foldande.
Postad 05 april 2007 - 14:07
Den första var värre än den nuvarande.
Försa 02-27430423-660 Webhallen - Kina
Andra 02-27430423-636 Siba Bromma Kina
Ang problemet en tanke.
Den första var i läge 3 MINST... även när jag såg på Bluray eller film från hårddisken.
Vid spel var den i läge 3 eller 4.
Den andra är i läge 2 när man tittar på film, men vid spel så är det läge 3 men också 4 som gäller.
Ifall det skulle vara kylpastan så skulle det kunna indikera att Cell chippet är någorlunda ok, men grafikchippet har dåligt med pasta... Efterssom när grafikchippet används beteer den sig i princip com den gamla, men när cell processorn arbetar vid film så är det bättre..
Tror att detta är ett slumpmässigt problem som uppstått, vid montering eller tillverkning av kylsystemet, alternativt fel på tempsensorn.
Det enda sättet att veta vad som är fel är ju att sony undersöker en felaktig och jämför med en som är ok, frågan är om vi någonsin får veta om det redan är gjort eller vad problemet är...
Ang att köra folding är det nog enbart ett sätt för NF och andra att vinna tid, vi kan nog sitta och köra folding hur jäkla länge som helst utan att det påverkar..
Postad 05 april 2007 - 14:08
Made in Japan
Media Markt GBG
Läge 3 vad jag än gör
Redigerat av x-dream, 05 april 2007 - 14:08.
Postad 05 april 2007 - 14:09
Tillverkningsland: Made in Japan
Köpt på: Mediamarkt Göteborg
Högljudd: ohh YES
Postad 05 april 2007 - 14:12
Motin vad har du för serial,du behöver inte säga hela men jag kan ha kommit på en grej.
Jag har 02-27430423-655XXX-CECHC04, Made in China.
Köpt från: Discshop
Postad 05 april 2007 - 14:16
02-27430423-657, Made in: Vet ejt just nu men ska ta reda på det
Köpt: Discshop
Postad 05 april 2007 - 14:18
Är inte denna maskin tänkt att vara tyst ??!?!!?!??!
Jo det är sagt och skrivet att den ska vara lika tyst om PSTwo, och där susar ingen fläkt inte.
Postad 05 april 2007 - 14:23
Nu sprack det med R1KKO.Sorry men man måste kolla allt.02-27430423-673
Made in China
Discshop
Men asså, ingen PS3 har väl level 3 i kallstart. Första halvsekunden, ja, men sedan efter uppvärmning?
Postad 05 april 2007 - 14:24
Postad 05 april 2007 - 14:25
Men asså, ingen PS3 har väl level 3 i kallstart. Första halvsekunden, ja, men sedan efter uppvärmning?
Förlåt om jag var otydlig. Efter 10-11 minuter är den uppe i läge 3 (om jag kallstartar den).
Postad 05 april 2007 - 14:35
Har följt denna tråden sedan början. Har själv en ps3 som jag tycker låter mer än jag förväntat mig. Väldigt tråkigt då filmtittandet blir lika med noll pga detta.
Efter alla rykten som jag läst så har jag ringt nordisk film för information. Dom har inget att säga eftersom dom inte fått någon information från självaste sony. Elgiganten som jag köpte ps3an ifrån har inte heller fått någon information från sony om högt ljud osv.
Vem har sagt från början att ps3:an ska vara knäpptyst?? Jo media! Eller? Skvallerskrivare har länge vänt och vridigt på information så att dom får en läsvärd artikel.. Tyvär så gick jag på det, för jag trodde den skulle vara "knäpptyst". (min ps3 e i läge 2-3 tror jag)
Sen att någon här på forumet har haft kontakt med någon vd och han har lösningen med mera med mera är enligt mig rent jädrans strunt. Säger man A så får man säga B om det ska vara trovärdigt. Min åsikt.
OM det nu är fel på en del enheter så kommer det lösa sig inom sin tid.
Jag har bara hört min ps3a, den låter javisst, mycket, jo det tycker jag. Men jag har inget att jämföra med förutom det som skrivs här och dom artiklarna som jag läst innan. Känner jag mig lurad? nej, besviken, ja.
Är det fel på min ps3 så får man la bara reklamera när nåt offentligt svar har kommit från sony.
En del som skrivs här har lika hög trovärdighet som skvallerblaskorna enligt mig

Postad 05 april 2007 - 14:38
Det enda sättet att hitta ett samband är nog att vi alla börjar ta isär våra maskiner, och det kan vi ju knappast göra.
Postad 05 april 2007 - 14:42
"For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2."
Sen är ju det inte alla som ps3or som låter. En stor del är faktsikt tysta. Bara att vi europa verkar ha haft otur. Väntar själv på att det skall fixas vid så man får en tyst ps3a.
Postad 05 april 2007 - 14:44
Börjar bli less på allt snack nu som föregår!
Har följt denna tråden sedan början. Har själv en ps3 som jag tycker låter mer än jag förväntat mig. Väldigt tråkigt då filmtittandet blir lika med noll pga detta.
Efter alla rykten som jag läst så har jag ringt nordisk film för information. Dom har inget att säga eftersom dom inte fått någon information från självaste sony. Elgiganten som jag köpte ps3an ifrån har inte heller fått någon information från sony om högt ljud osv.
Vem har sagt från början att ps3:an ska vara knäpptyst?? Jo media! Eller? Skvallerskrivare har länge vänt och vridigt på information så att dom får en läsvärd artikel.. Tyvär så gick jag på det, för jag trodde den skulle vara "knäpptyst". (min ps3 e i läge 2-3 tror jag)
Sen att någon här på forumet har haft kontakt med någon vd och han har lösningen med mera med mera är enligt mig rent jädrans strunt. Säger man A så får man säga B om det ska vara trovärdigt. Min åsikt.
Jag har bara hört min ps3a, den låter javisst, mycket, jo det tycker jag. Men jag har inget att jämföra med förutom det som skrivs här och dom artiklarna som jag läst innan. Känner jag mig lurad? nej, besviken, ja.
Är det fel på min ps3 så får man la bara reklamera när nåt offentligt svar har kommit från sony.
En del som skrivs här har lika hög trovärdighet som skvallerblaskorna enligt miginga namn nämns...
Det är inte media som gått ut med att den är tyst. NF och Sony har själva sagt den skall ha en ljudvolym på 22dB vilket fläktläge 1 och 2 har men inte 3 och högre, detta är uppmätt av mig och många andra.
Postad 05 april 2007 - 15:08
Vad var det för teori du ville bekräfta mha alla serienummer? Varför sprack det?
Förstår inte vad du skulle "förlora" på att berätta det.
Postad 05 april 2007 - 15:34
Hade det inte funnits såna bevis och en sån pressrelease så hade man väl bara vart lyckligt lottad om man fått en tyst PS3 o andra hade fått högljudda.. Men i detta fallet handlar det som att alla kunder inte har fått samma kvalitet på produkten som andra...
Nu säger jag inte att kriktiken om trovärdighet riktas mot mig... men jag väljer iaf att tro på officiella uttalanden från tillverkaren själva. Sen att Europas kontor inte verkar veta att det ska vara så är ju rätt olyckligt.. Då jag anser att de borde veta om det.
Postad 05 april 2007 - 15:37
Börjar bli less på allt snack nu som föregår!
En del som skrivs här har lika hög trovärdighet som skvallerblaskorna enligt miginga namn nämns...
Det är inte media som gått ut med att den är tyst. NF och Sony har själva sagt den skall ha en ljudvolym på 22dB vilket fläktläge 1 och 2 har men inte 3 och högre, detta är uppmätt av mig och många andra.
Är det både läge 1 och 2 som ger 22db? Räcker det inte med att PS3an ändrar läge1 till 2 för att den ska uppfattas som "dekektad" ?
Hur många db är läge1 resp läge2?
Vad säger ni, ska PS3an "ENS" ändra fläktläge? Då syftar jag på de friska. Motins polares PS3 ligger på läge1 hela tiden, eller? Har de hänt att den gått upp i läge2?
Känns som om man har blivit beroende av denna tråden, hehe

Redigerat av tinkerbellos, 05 april 2007 - 15:39.
Postad 05 april 2007 - 15:48
Vad säger ni, ska PS3an "ENS" ändra fläktläge? Då syftar jag på de friska. Motins polares PS3 ligger på läge1 hela tiden, eller? Har de hänt att den gått upp i läge2?
Känns som om man har blivit beroende av denna tråden, hehe
Ps3:an fläkt/whatever är ju konstruerad så att den KAN gå upp i högre varv om det är nödvändigt.. det har de flesta i denna tråd märkt av ...
MEN 3st av mina polare har aldrig hört sina fläktar gå upp ett enda steg och en av dem har haft sin på sen 23 mars .. och ja dygnet runt. Visst maskninen kan ha ändrat fläktläge när han inte har vart i närheten.. men han har aldrig märkt av det och han spelar väldigt ofta och har PS3:an nära sig när han sover..
Och de andra 2 har heller aldrig märkt av att deras maskiner låter.. De frågade mig faktiskt om de ens satt en fläkt i maskinen då deras var så tysta... De såg att där satt kylflänsar och var tvugna att kolla med mig om det faktiskt satt en fläkt i.
Och de har inte haft ett enda strul med sina maskiner som låsningar osv osv.. Värme blir det men de spottar ut lika varm luft som min gör ..
De har vart med när vi har jämfört min och deras maskiner.. De tappade hakan när de lyssnade på min..
Redigerat av Motin, 05 april 2007 - 15:50.
Postad 05 april 2007 - 16:15
Var "ok" första dagarna. Max läge 2. Sedan Läge 3 efter spel fast kall luft ut å vägrade gå ner. Efter det läge 3 efter 10-15 oavsett vad man gjorde, utan att gå ner förutom när man tvingade den svälja kall uteluft. Edit: då blåste det snorvarm luft hela tiden.
Redigerat av Vroksjab, 05 april 2007 - 16:45.
Postad 05 april 2007 - 17:02
27430423-6628281
läge 3 i idle
läge 4 i spel film och fold@home
Postad 05 april 2007 - 17:06

Postad 05 april 2007 - 17:11
Köpt på Webbhallen.se.
Redigerat av Mr Ratos, 05 april 2007 - 19:13.
Postad 05 april 2007 - 17:50
Är det nån som har en högljudd med 02-27430423-666 Made In China?
I´m guilty!! I have the devils number... 666!!!! And it´s loud as hell!!!
Serienr 02-27430423-666.
Inköpt på Onoffs webb.
Made in China.
Postad 05 april 2007 - 17:56

Haha, det var då min PS3:a (som det inte är något fel på enligt sony) kom upp i läge 5 om inte 6 när jag körde ett PS2 spel. Det tog ungefär 5 minuter från läge 3 till 4, sedan gick upp den upp flera steg till på några sekunder.
Kan lova att det lät något ohyggligt, trodde hela bänken skulle rasa samman.
Nu står den överst på bänken och väsnas konstant i läge 3
Tack Sony.
Postad 05 april 2007 - 18:13
Tillverkningsland: Made in Japan
Köpt på: Webhallen.se
Högljudd: Nej
Postad 05 april 2007 - 18:14
Jag har nämligen haft på min i 1,5 dygn nu, men den låter exakt likadant. Men jag hoppas att jag måste stänga av den så pastan får svalna lite och kanske lägga sig bättre.
En annan fråga till er som fått tyst på den är: var den stående eller liggande under "inkörningen"? För min ligger ner nu men jag funderar på att ställa den upp så att den får köra folding ett dygn till fast nu stående. Det kanske hjälper eventuella luftbubblor i pastan att åka uppåt och bort från processorn, och kanske så att pastan rinner lite ner och lägger sig bättre?
Postad 05 april 2007 - 18:21
Postad 05 april 2007 - 18:24
Made in China
Elgiganten.se
Jo, den låter
Ska in till Elgiganten på lördag och höra vad dom vet, tror jag lämnar in den då och väntar på nästa skeppning alt. tills "65 nm:an" kommer.
Postad 05 april 2007 - 18:26
PS3 är tystare
än föregångaren
.
Ett surrande
är det enda
som hörs.

Postad 05 april 2007 - 18:39
Vad det står på playing så har Sony gått ut och sagt följande. Men jag har inte en källan till uttalandet ifrån Sony.
så man får en tyst ps3a.
Går du några sidor bak i tråden så hittar du källorna som jag postade för ett tag sedan... Annars finns pressreleasen på wwww.scee.net eller om du söker på Google på just den meningen där de säger att PS3 ska va tyst som PSTwo.. så hittar du massor med info kring det.
Postad 05 april 2007 - 18:40
Är det nån som fått den tyst av Folding verkligen? Min blev som sagt värre å värre med tiden. Körde Folding hela nätterna. Både liggande och ståendes.
Jag har haft min igång i Folding sen i måndags.. jar inte hänt ett skit.
Postad 05 april 2007 - 18:45
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar