* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 03 January 2009 - 00:59
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Jag har ett problem med att inte dvdmenyn kommer upp när jag kör video_ts mappen via myihome(datorn),men samma mapp på usb pinne i pch funkar perfekt. Vafför?
Därför att man inte kan streama en DVD på det sättet via myihome. Bara själva VOB-filerna. Om video_ts-katalogen ska fungera som en riktig DVD måste PCHn läsa den som en fil, dvs via NFS eller SMB. Via myihome är det en http-ström och där finns inte samma funktionalitet. Att implementera stöd för detta i myihome tror jag kräver en hel del jobb med både myihome och i PCH-mjukvaran och därför har Syabas säkert ägnat sig åt annat. Vilket enligt min mening är helt rätt, då man kan läsa DVD på annat sätt än via myihome. Dela ut katalogen med video_ts i via NFS eller SMB, SMB är enklast, och kör DVDn på det sättet. Själv behöver jag bara höger-klicka på en katalog och välja "Dela ut" under "Delning och säkerhet" (men det beror visst lite på hur säker man har sin dator konfigurerad). Sen hittar man katalogen via "Network Browser", eller via "Nätverksdelning" på PCHn. /J
Postad 03 January 2009 - 09:31
stordanne
-
stordanne
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har nu ändrat i menyn när jag kört S-Video till HDMI 720 50 men det vill sig inte ändå. Snälla någon annan som har något tips på vad det kan vara. Anslut PCH till TVn med en S-Video kabel...gå sedan till Bild/Ljud inställningaran och välj HDMI och vilken upplösning som du vill köra.
Postad 03 January 2009 - 10:27
Labben
-
Labben
-
Rookie
-
3 inlägg
Därför att man inte kan streama en DVD på det sättet via myihome. Bara själva VOB-filerna. Om video_ts-katalogen ska fungera som en riktig DVD måste PCHn läsa den som en fil, dvs via NFS eller SMB. Via myihome är det en http-ström och där finns inte samma funktionalitet. Att implementera stöd för detta i myihome tror jag kräver en hel del jobb med både myihome och i PCH-mjukvaran och därför har Syabas säkert ägnat sig åt annat. Vilket enligt min mening är helt rätt, då man kan läsa DVD på annat sätt än via myihome.
Dela ut katalogen med video_ts i via NFS eller SMB, SMB är enklast, och kör DVDn på det sättet. Själv behöver jag bara höger-klicka på en katalog och välja "Dela ut" under "Delning och säkerhet" (men det beror visst lite på hur säker man har sin dator konfigurerad). Sen hittar man katalogen via "Network Browser", eller via "Nätverksdelning" på PCHn.
/J
Tack Jofa jag testar det....
Postad 03 January 2009 - 14:42
Unregistered8fa926fc
-
Unregistered8fa926fc
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Problem med min kära popcorn A-110.
Har en intern disk på 500Gb och har lagt en del filmer och även en hel del musik.
Problemet är att om jag sett på en film, och sedan vil se en till går inte detta utan att jaf måste starta om maskinen. Inte ens den film som just avverkats går inte att se "om".
liknande problem har jag även om jag lyssnat på mp3, efter detta går inte vissa kataloger med mp3 att lyssna på och inte heller skifta via huvudmenyn till att se på film. Problemet gäller oavsdett format, så vitt jag märkt. Har detta med mjukvaran att göra, eller kan det bero på vilken disk som sitter i?
Är det ngn mer som stött på detta bekymmer, jag har sökt i tråden fast inte funnit ngt liknande.
tacksam för hjälp!
// Knodden
Redigerat av Unregistered8fa926fc, 04 January 2009 - 16:26.
Postad 03 January 2009 - 15:07
Bushdoctor
-
Bushdoctor
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Tidigare så stoppade jag in en hårddisk i popcornen och formaterade den till ext3, sedan så stoppade jag in hårddisken i en USB hårddisk låda och kopplade in den till popcornen, det funkar utmärkt. Men när jag sen vill koppla in hårddisken till datorn via USB så får jag bara förfrågan om jag vill formatera den när jag försöker komma åt den genom "den här datorn", även fast jag har installerat Ext2IFS_1_11a sen tidigare och testat att koppla in popcornen i datorn och det funkade. När jag tar egenskaper på hårddisken så står det att den är i filsystemet "RAW". Såhär ser det ut i Ext2IFS:  Hur fixar jag så att jag kommer åt hårddisken?
Postad 03 January 2009 - 15:47
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
( DViCo released BD Lite support allowing subtitles and audio to be used on Blu-ray backups from HDD) Syabas kanske har liknande på G nån som hört/läst nåt om detta?
Postad 03 January 2009 - 19:00
Bushdoctor
-
Bushdoctor
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Någon som vet om det går att FTPa från sin dator till en extern usb hårddisk som är inkopplad i Popcornen?
Postad 04 January 2009 - 09:51
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
har lite frågor om denna maskin..
1:om man tex har en 1080p flm typ lotr..de har ju offtast inte svenk text....kan man hämnta en textfil då å lägga i samma mapp,så det funkar...elller måste texten finnas i filmen från början
2:kan man lägga in bilder på filmerna,typ omslaget,så man har det istället för namnet i menyn?
om det går,kan nån lägga upp en bild på det..
3:min tv har bara 2 hdmi..menjag har 3 saker med hdmi(om jag köper popcorn)...dvd-comhem hdbox-popcorn...vilken av dessa skulle ni ha som component...
Postad 04 January 2009 - 10:57
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
1:om man tex har en 1080p flm typ lotr..de har ju offtast inte svenk text....kan man hämnta en textfil då å lägga i samma mapp,så det funkar...elller måste texten finnas i filmen från början
2:kan man lägga in bilder på filmerna,typ omslaget,så man har det istället för namnet i menyn? om det går,kan nån lägga upp en bild på det..
3:min tv har bara 2 hdmi..menjag har 3 saker med hdmi(om jag köper popcorn)...dvd-comhem hdbox-popcorn...vilken av dessa skulle ni ha som component...
1/ visst kan du det om du döper filen rätt. MEN jag antar att du pratar pirathämtad film, dessa finns det ofta många olika rippningar av och den textfil du vill använda måste vara gjord för en viss rippning. Annars stämmer kanske inte klippning eller vanligare hastigheten den aktuella rippningen är gjord i. Piratandet är ju vare sig standardiserat eller försett med 020 nummer för klagomål.... Köpfilmer utan svensktext är på samma sätt beroende av att din rippning passar ihop med din textfil. 2/ Finns ett antal lösningar för detta, där du lagrar filmen på en PC och skapar en html bilioteksfil som du visar på poppen och som länkar till filmen. Syabas (poppens programmerare) har inte presenterat någon lösning som gör detta direkt och mer bekvämt på poppen. Dessutom drar det en hel del processorkraft som egentligen inte finns i poppen. Många tycker bläddrandet är trögt nog på poppen även utan bilder.... 3/ jag skulle sätta poppen som component och en optokabel med ljud till min hemmabioförstärkare Poppen (110:an) kodar ju inte av DTS i 5.1 utan bara nedmixat till 2.0 och åtminstone min DVD klarar av denna avkodning till 5.1 - men det är med mina förutsättningar.
Redigerat av Nisken, 04 January 2009 - 10:59.
Postad 04 January 2009 - 13:45
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
1/ visst kan du det om du döper filen rätt. MEN jag antar att du pratar pirathämtad film, dessa finns det ofta många olika rippningar av och den textfil du vill använda måste vara gjord för en viss rippning. Annars stämmer kanske inte klippning eller vanligare hastigheten den aktuella rippningen är gjord i.
Piratandet är ju vare sig standardiserat eller försett med 020 nummer för klagomål.... Köpfilmer utan svensktext är på samma sätt beroende av att din rippning passar ihop med din textfil.
2/ Finns ett antal lösningar för detta, där du lagrar filmen på en PC och skapar en html bilioteksfil som du visar på poppen och som länkar till filmen. Syabas (poppens programmerare) har inte presenterat någon lösning som gör detta direkt och mer bekvämt på poppen. Dessutom drar det en hel del processorkraft som egentligen inte finns i poppen. Många tycker bläddrandet är trögt nog på poppen även utan bilder....
3/ jag skulle sätta poppen som component och en optokabel med ljud till min hemmabioförstärkare Poppen (110:an) kodar ju inte av DTS i 5.1 utan bara nedmixat till 2.0 och åtminstone min DVD klarar av denna avkodning till 5.1 - men det är med mina förutsättningar.
oki..tackar..
Postad 04 January 2009 - 17:44
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Kan man testköra MyiHome från den datorn man har det installerat på?
Har även lagt till ett par plugin, moviejukebox samt mediainfo i moviejukebox.
Vad dessa två nu gör.
Sitter och plöjer igenom hela tråden. Är nu på sidan 18, så över 20 sidor kvar.....
Postad 04 January 2009 - 21:35
Drakar
-
Drakar
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Är starkt inne på att köpa en Popcorn Hour men har försökt att få reda på om det är coax eller optisk audio utgång på den eller om det finns båda? Har frågat på många ställen och fått helt olika svar. Så nu hoppas jag att en gång för alla kunna få svar på denna tydligen svåra fråga
mvh!
Robin
Postad 04 January 2009 - 21:35
robban_orebro
-
robban_orebro
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Och vilka format är det som din PS3 klarar men inte PCH?
Känner samma här. Går inte att streama MKV filer och eller inte ISO IMG filer via nätverket. Något fel på nätverket eller? Skulle det fungera om jag skickade över det till hårddisken via datakablar och lagrade det på den interna hårddisken i PCH?
Postad 04 January 2009 - 21:40
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej! Är starkt inne på att köpa en Popcorn Hour men har försökt att få reda på om det är coax eller optisk audio utgång på den eller om det finns båda? Har frågat på många ställen och fått helt olika svar. Så nu hoppas jag att en gång för alla kunna få svar på denna tydligen svåra fråga 
mvh! Robin
Enkelt svar: A100 har koax på BNC-kontakt och A110/B110 har Spdif opto, ingen modell har bägge. Kjell & Co har konvertrar för nån hundring.
Redigerat av Nisken, 04 January 2009 - 21:44.
Postad 04 January 2009 - 21:46
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Enkelt svar: A100 har koax på BNC-kontakt och A110/B110 har Spdif opto
Nåja, BNC var väl mycket sagt kanske. Den har koaxial RCA-kontakt. S/PDIF heter både optiska och koaxial-varianten. Rätt ska vara rätt!
Postad 04 January 2009 - 22:23
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Kan man testköra MyiHome från den datorn man har det installerat på? Har även lagt till ett par plugin, moviejukebox samt mediainfo i moviejukebox. Vad dessa två nu gör. 
Sitter och plöjer igenom hela tråden. Är nu på sidan 18, så över 20 sidor kvar.....
Japp, klicka in på http://localhost:8000/om du läser detta från den dator du har myihome på. Annars får du knappa in den adressen på den datorn. /J
Postad 05 January 2009 - 00:57
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Tack för adressen lärjunge.
Du kanske kan svara på denna med. PCH som annars ska hitta datorns nätverk för att då strömma från den. Hur hittar den myiHome som inte alls ligger bland nätverksplatserna?
Jag har tre datorer i nätverket, kan man spela media från dessa med via "värddatorn"? Deras ikoner och utdelade filer finns ju i datorns nätverk.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
En allmän fråga. Jag har köpt en beggad PCH A-110 för 2000 kr, inköpt på inet.se för mindre än en månad sedan. Är den värd pengarna? Den är utan hårddisk.
Finns det någon sida som beskriver moddar som har med kylningen att göra på denna? Med hårddisk i så förmodar jag att kylningen är precis lika värdelös som på vilken ectern hårddisk som helst.
När det gäller att ha den med disk. Vad är att föredra, en 2,5" disk eller en 3,5" disk?
Ska man ha den som NAS? Ingår ev. programvara? Finns det någon guide för att sätta upp den som NAS? Har läst de 21 första sidorna i tråden men sedan orkade jag inte mer....
Postad 05 January 2009 - 02:02
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Varsågod. myIHome hittas eftersom den är en UPnP server och popcornen är en UPnP Media Renderer (Client). Och varför dessa hittar varandra beskrivs troligen här http://en.wikipedia....AV_MediaServerseller här http://www.upnp.orgDu kan spela media från alla datorerna i ditt nätverk, är det korta svaret. Både med och utan myIHome. Angående de 21 första sidorna: du kommer rätt långt med en sida, den första i Popcorn A-100-tråden. https://www.minhembi...howtopic=170497/J
Postad 05 January 2009 - 10:41
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Är inne på en HDX-1000 men har några frågor - hoppas på hjälp här.
* Kan man surfa med Popcorn, finns det en inbyggd webläsare? Menar alltså "fri" surfing inte de webtjänsterna som finns inbyggda.
* Kan man ladda ner torrents från sidor som ex Swebits?
Postad 05 January 2009 - 17:06
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Nåja, BNC var väl mycket sagt kanske. Den har koaxial RCA-kontakt.
S/PDIF heter både optiska och koaxial-varianten.
Rätt ska vara rätt! 
RCA mittåt Gabbe - självklart. Att både koax och opto kallades S/pdif var nytt för mig - man lär så länge man lever...
Postad 05 January 2009 - 17:26
Itzhak
-
Itzhak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har precis packat upp min nya A110. Jag hämtade sedan hem den senaste uppdateringen från PCH hemsida, lade filerna på en USB-sticka, tryckte in den i popcornen, allt fungerade utmärkt tills det kom fram typ "uppdateringen har installerats (..)" sen startades den om. Men då hände ingenting, eller ja bilden flimmrade i alla världens färger så jag stängde av popcornen och satte på den igen, men nu kommer det upp "Popcorn loading.." sen blir det en herrans massa färger igen..men man kommer inte in på den..
Vad är det som är galet?
Måste man ladda in alla uppdateringarna d.v.s börja med den äldsta och arbeta sig uppåt?
Hur får jag det till att fungera igen?
Tacksam för svar!
Postad 05 January 2009 - 17:54
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Läste att någon gjort en "soft reset" efter uppgraderingen. Det är väl att bryta strömmen och starta om den. Har du gjort det?
Postad 05 January 2009 - 18:30
Itzhak
-
Itzhak
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Soft reset är gjord, men det hjälper ej.
Kan man återställa PCH till fabriksinställningarna på nått vis? Och sen prova installera alla uppdateringar igen
Redigerat av Itzhak, 05 January 2009 - 18:36.
Postad 05 January 2009 - 22:14
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Soft reset är gjord, men det hjälper ej.
Kan man återställa PCH till fabriksinställningarna på nått vis? Och sen prova installera alla uppdateringar igen
Hittade denna tråden http://www.networked...d.php?tid=11182
Postad 05 January 2009 - 23:17
cezar
-
cezar
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Du kan synka om texterna med hjälp av inställningarna som går att välja med subtitle knappen på dosan till PCHn. Är inne på en HDX-1000 men har några frågor - hoppas på hjälp här.
* Kan man surfa med Popcorn, finns det en inbyggd webläsare? Menar alltså "fri" surfing inte de webtjänsterna som finns inbyggda. * Kan man ladda ner torrents från sidor som ex Swebits?
Nej ingen fri surfning. Personligen så tycker jag att det räcker med uppspelning av hd material. Resten känns bara beta beta beta och folk vill kunna göra ALLT med en 500mhz silent hårdvara  ...men visst folk har gjort mycket med PCHn men frågan hur bra det fungerar. Kika lite i networkmediatank forumet.
Redigerat av cezar, 05 January 2009 - 23:29.
Postad 05 January 2009 - 23:32
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
RCA mittåt Gabbe - självklart.
Att både koax och opto kallades S/pdif var nytt för mig - man lär så länge man lever...
Allt vettigt om detta står som vanligt på engelska Wiki, men S/PDIF är protokollet som används när man sänder på dessa kablar(Sony/Philips Digital Interconnect Format). RCA-Coax och Toslink är väl de rätta termerna om kontakterna, men det finns även BNC-coax för den delen. Kul att veta är också att den ursprungliga hastigheten på Toslink var 3,1Mbps, medan den idag är 125Mbps. Det är alltså helt möjligt att skicka de nya ljudformaten den vägen... men de verkar ha bestämt sig för att inte ha stöd i annat än HDMI. Allt detta bara för att jag inte har något vettigt att säga om PCH A-110...
Postad 06 January 2009 - 09:14
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Du kan synka om texterna med hjälp av inställningarna som går att välja med subtitle knappen på dosan till PCHn.
Nej ingen fri surfning.
Personligen så tycker jag att det räcker med uppspelning av hd material. Resten känns bara beta beta beta och folk vill kunna göra ALLT med en 500mhz silent hårdvara  ...men visst folk har gjort mycket med PCHn men frågan hur bra det fungerar. Kika lite i networkmediatank forumet.
Mera vill ha mera!
Postad 07 January 2009 - 10:24
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tänkte kolla om nån har koll på hur lång tid det tar att få igång nätverket efter uppstart av PCH, i början hittade PCH nätverket direkt efter uppstart men nu tar det ca 5min innan jag kommer in på nätverket, står ingen arbetsgrupp funnen när jag försöker ansluta. Men som sagt efter ca 5min så funkar det bra, detta är via SMB och när jag ska ansluta från PCH till PC, från PC till PCH funkar det direkt och via FTP funkar det oxå direkt efter upstart av PCH.
Hur lång tid tar det för er andra?
Postad 07 January 2009 - 19:05
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Har nu startat upp min för första gången. Fick "loading" och sedan svart bild. Grävde i sladdlådan och fick tag på lite komponentkablar. Såg bilden, ändrade till HDMI på ljud och bild. Delade ut lite film- och tvmappar på nätverket och skrev in sökvägarna.
Har ett trådlöst tangentbord med usbpinnen i ingången. Mycket bättre än fjärrkontroll. Reset med Ctrl+Alt+Del funkar ganska bra
Postad 07 January 2009 - 23:22
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Har ett par små frågor som jag inte hittat svar på i denna tråden eller den för A-100
Tangentbord fungerar och jag har hittat spolning, navigering i menyer, aktivera val.
Så frågan är, finns det beskrivet någonstans vilka tangenter som gör vad, alltså en fullständigt tangentbordslayout till PCH?
Vad är det för 22 kassa kinesiska(?) tv-kanaler man får in? Finns det ingen vettigare strömmad tv man kan kika på än dessa obegripliga 22 kanaler?
Min plasma är två år gammal och klarar inte "full hd" utan kör max 720p. Vad händer om jag försöker köra det som är högre upplöst än 720p?
Har även märkt att vissa mkv-filer startar på datorn (i MPC) men inte i tv:n via PCH, varför? Använder PCH codecs till sin uppspelning?
Redigerat av r_o_n, 08 January 2009 - 08:17.
Postad 08 January 2009 - 10:32
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Tänkte kolla om nån har koll på hur lång tid det tar att få igång nätverket efter uppstart av PCH, i början hittade PCH nätverket direkt efter uppstart men nu tar det ca 5min innan jag kommer in på nätverket, står ingen arbetsgrupp funnen när jag försöker ansluta. Men som sagt efter ca 5min så funkar det bra, detta är via SMB och när jag ska ansluta från PCH till PC, från PC till PCH funkar det direkt och via FTP funkar det oxå direkt efter upstart av PCH. Hur lång tid tar det för er andra?
Hade samma problem tills jag fixade fast ip i routern till PCH. Efter det så dyker den upp på stört
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 08 January 2009 - 10:36.
Postad 08 January 2009 - 12:50
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hade samma problem tills jag fixade fast ip i routern till PCH. Efter det så dyker den upp på stört
Jag har oxå fast ip i routern men det tar lång tid ändå (för lång tycker jag) i och för sig så fungerar inte routern som den ska riktigt (tappar det trådlösa flera gånger i veckan) men med kabel som jag har till PCH funkar den perfekt, Ska i alla fall byta ut den, får se om det funkar bättre då.
Postad 08 January 2009 - 13:05
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag kör DHCP och nätverket kommer på studs.
En fråga till, jag tror det har mer med vista att göra, men....
Har tre datorer i nätverket + PCH Allt jag delar ut på min vistadator kommer man åt från PCH när man skrivit in nätverkssökvägen. Min dator är kopplad med tråd till router och routern är trådad till PCH. Så där fungerar nog allt, verkar det som.
PCH har även hittat till den andra datorn med vista, men det står efter namnet att den är ogiltlig. Har även försökt att som på min dator lägga in nätverkssökväg enl. som den ska se ut men inget hittas där.
På den datorn har vi stängt av brandvägg och defender. I inställningarna i delnings- och nätverkscenter(?) är delning på och allt är vidöppet. På datorn är två mappar utdelade.
Jag kan inte nå den datorn från min vistadator heller. ikonen syns, men man kommer inte åt något.
Så någon som har en lösning?
Postad 08 January 2009 - 20:30
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Min plasma är två år gammal och klarar inte "full hd" utan kör max 720p. Vad händer om jag försöker köra det som är högre upplöst än 720p?
Om du matar din TV med en högre upplösning än vad din TV klarar av att visa så måste din TV skalaner bilden...alternativt så låter du PCH skalaner bilden istället...du får prova vilket som ger bäst bild. Har även märkt att vissa mkv-filer startar på datorn (i MPC) men inte i tv:n via PCH, varför? Använder PCH codecs till sin uppspelning?
Det här har diskuterats hundratals gånger i trådarna om PCH...men kort...PCH avkodar filer med hårdvaran...om en fil inte är kodad enligt standard så kan PCH få problem med att spelupp den...du har fått hem några "ful rippar".
Postad 08 January 2009 - 22:34
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Jag har ett par frågor om nätverk som jag inte hittat svar på, skulle vara tacksam om någon kunde upplysa mig
1. Jag har delat ut min hårddisk i min NMT (en HDX1000) i nätverket. Men när jag kollar i nätverket i Vista så finns inte hårddisken med bara massa ikoner som antingen startar MyiHome eller windows media player. Om jag förstått det rätt så skall PCH vara i Workgroup som standard, vilket är samma som min dator så det borde inte vara där felet ligger. Särskilt inte då själva enheten hittas. Så är det någon som vet vad som kan vara fel?
2. Nu använder jag bara windows standard-nätverks-gränssnitt typ för att dela filer, men borde man använda något annat program för att öka hastigheten och stabiliteten?
(Min nmt är kopplad till nätverket med tråd via en router som också datorn är inkopplad i)
Postad 09 January 2009 - 01:41
Unregistered8b4f52a6
-
Unregistered8b4f52a6
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej,
Jag har ett problem med uppspelning av .iso-filer och dvd-rips. Övriga småfiler + .mkv och separata vobs funkar bra..
Jag har min PCH kopplad tl en hdmi switch (4 in och 2 ut) som i sin tur är kopplad till en tv (LG plasma) och en projektor (Panasonic AX..).
Kopplar jag förbi hdmi-switchen, så är allt frid och fröjd, d.v.s. allt jag försöker spela visas på tv'n.
Nån som har liknande problem? Jag vill ju gärna kunna köra HDMI och även switchen, för att kunna växla mellan tv och projektor på ett smidigt sätt.
Jag har även testat att byta firmware i hdmi-switchen, men ingen framgång.
Nån som kör med hdmi-switch enligt smama koncept?
//Fredrik
Postad 09 January 2009 - 08:54
Unregistered77246013
-
Unregistered77246013
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
42 sidor popcorn. Jag har inte tagit mig igenom dem men sökte i tråden på "osynkat" och fann bara att någon hade problem med konstant osynkat ljud, så är det inte i mitt fall.
Jag har uteslutande kört mkv-filer och får mot slutet av filmerna mer och mer osynkad ljud. Börjar märkas smått kanske efter en timme och blir sedan absurt osynkat (rörande munnar utan ljud) mot filmens slut.
Någon som har/haft samma problem och/eller har förslag på lösning?
/Johan
Postad 09 January 2009 - 12:43
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
är det någon som vet hur man formaterar om HDn i PCHA110? tacksam för hjälp!
Postad 09 January 2009 - 13:56
wolfpack
-
wolfpack
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hej!
Jag har 2 frågor som det är svårt att få ett rakt svar på.
Kan jag skapa spellistor med videofiler i min nätverksdelade dator och öppna och spela upp i PH?
Hur är det att spola i videofiler, hackar det och hänger sig eller flyter det på bra?
Tacksam för svar
Robban
Postad 09 January 2009 - 14:24
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
Äntligen hade dom vett på skaffa optisk ut, jobbigt med en stärkare som bara har en digital coax in och fem optiska:)
Nu känns livet lättare, blir nog att knö in en popcorn i garderoben
//PeO
Postad 09 January 2009 - 20:36
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hej, funderar på att skaffa en A-110, har varit och testat en på Mediamarkt och jag har ett par frågor, hoppas någon kan hjälpa mig;)
På den som jag testade kunde man bara minska sub texten till "16", går det inte att göra mindre?
Samt att på storlek 16 så var den väldig ful.
Kanske med ny firmware?
Kan man göra att PCH känner vilken FPS det e på filmen och ändrar t.ex till 50Hz för PAL och 24Hz för Film?
Postad 09 January 2009 - 22:27
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
chaval:Frågan är vilken Firmware de körde på Mediamarkt... säkert gammal... När det gäller Autoläge för filens inställninar (fps och 50Hz för PAL och 24Hz) så kommer det i nästa Firmware, det släpptes en ny Beta (RC2) idag fredag... så det närmare sig... wolfpack:Spellistor: Nja, tyvärr är inte funktionen så himla bra, det finns olika sätt att lösa det på. Förhoppningsvis kommer det! Snabbspolning: Beror lite på fil, bitrate osv hur bra det flyter!
Redigerat av Kanelbulle, 09 January 2009 - 22:30.
Postad 10 January 2009 - 00:23
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
chaval:
Frågan är vilken Firmware de körde på Mediamarkt... säkert gammal...
När det gäller Autoläge för filens inställninar (fps och 50Hz för PAL och 24Hz) så kommer det i nästa Firmware, det släpptes en ny Beta (RC2) idag fredag... så det närmare sig...
wolfpack:
Spellistor: Nja, tyvärr är inte funktionen så himla bra, det finns olika sätt att lösa det på. Förhoppningsvis kommer det!
Snabbspolning: Beror lite på fil, bitrate osv hur bra det flyter!
Var hittar du RC2:an? Är den till för allmänheten? Ska man lägga in den isf?
Postad 10 January 2009 - 00:36
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
chaval:
Frågan är vilken Firmware de körde på Mediamarkt... säkert gammal...
Snabbspolning: Beror lite på fil, bitrate osv hur bra det flyter!
jo men, villka e de minsta storlekar ni, som har nyare firmware, kan välja mellan? kan ni välja t.ex 11, 12 eller 14? anledningen e att 16 blir rätt stort på 100"
Postad 10 January 2009 - 09:10
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
r_o_n:
Du måste vara Beta testare för att få tillgång till Betorna. Detta innebär att: du måste ha en A-100, du måste bli godkänd av Syabas, du måste återrapporter till NMT-forumet. Gör du inte det du du ska så riskerar man bli utesluten igen. Så det är inte bara den dans på rosor... Sen emellanåt kan Betorna innehålla fel som inte ska komma ut...
Så vänta du ca 2-3 veckor så kommer den skarpa!
Postad 10 January 2009 - 16:32
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
r_o_n:
Du måste vara Beta testare för att få tillgång till Betorna. Detta innebär att: du måste ha en A-100, du måste bli godkänd av Syabas, du måste återrapporter till NMT-forumet. Gör du inte det du du ska så riskerar man bli utesluten igen. Så det är inte bara den dans på rosor... Sen emellanåt kan Betorna innehålla fel som inte ska komma ut...
Så vänta du ca 2-3 veckor så kommer den skarpa!
Ok, tack. Trodde de gjorde som normala(?) programutvecklare, att vem som helst får testa "as is".
Postad 10 January 2009 - 20:32
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Är detta ovanligt gällande PCH A-110?
Min fungerar, inget strul inga hängningar. De spelar isp, img, mpg, avi och mp3.
Har haft den i 4 dagar och är så jä*la nöjd. Helt otroligt bra spelare. Att se filmer i hd (*.mkv) var faktiskt en otrolig skilnad när man jämför med *.img eller *.iso eller t.o.m. dvdfilmer från butiken.
Så nu ska jag även skaffa en toslinkkabel så jag kan koppla ihop den med hembion.
Det enda som jag inte kan göra är "browse network", men det beror nog på mitt nätverk.
Har ett litet problem när det gäller att komma åt material från de andra två datorern i inätveket, men det är inget som jag relaterat till pch för jag kommer inte ens åt dessa två datorer innan jag skaffade pch.
Nu gör ungarna så att de har sina 16GB usb-minnen, vill de se något från sina datorer så har de grejerna på minnena och in i fronten bara.
Hoppas det blir lika bra när jag får en "silent "green" 500GB hårddisk i nästa vecka.
Har en lite fråga. Nu har jag ljud och bild på hdmi. Kan jag styra ljudet till den optiska utgången med?
Postad 10 January 2009 - 21:13
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
r_o_n:Visst, du ställer in ljudet i Audio/video inställningarna, testa att bara köra kabeln o se, vet ej om den kör HDMI o Digitalljud samtidigt. Det är bara att testa! Själv har jag ingen stärkare som har HDMI, tyvärr, så jag kör bara "vanlig" digital utgång. Kul att det funkar, jag tror att man ska ha lite tålamod precis i början. Blir man frustrerad o börjar stressa på direkt så går det som det går...  Tror faktiskt majoriteten får till det ganska snabbt och är nöjda, jag menar kolla in hur måååånga som lämnat omdömme... herregud... många är det!!!
Postad 11 January 2009 - 05:02
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hej
Är det ingen som som kan svara på vilken är den minsta sub storleken man kan välja på en PCH?
Postad 11 January 2009 - 05:42
Ampa69
-
Ampa69
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hej
Är det ingen som som kan svara på vilken är den minsta sub storleken man kan välja på en PCH? 
16 var det minsta jag kunde välja då jag körde en mkv fil med text till...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|