Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

1. 1 (4 röster [2.67%])

Procent av omröstning: 2.67%

2. 2 (5 röster [3.33%])

Procent av omröstning: 3.33%

3. 3 (11 röster [7.33%])

Procent av omröstning: 7.33%

4. 4 (33 röster [22.00%])

Procent av omröstning: 22.00%

5. 5 (97 röster [64.67%])

Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 17 November 2009 - 20:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

På alla dina killstreaks så behöver du döda en mindre.
Till ex det krävs bara 2 kills för att få uav om du använder hardline.

Tack :)

Postad 17 November 2009 - 22:29

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Börjar lacka lite på MP. Spelat ganska mycket och vet inte riktigt vad jag gör för fel. Är väl dålig och har sjukt dålig syn....
Kommer inte ihåg alla namn men kör med maskingevär, oftast med siktet som ger lite sniper effekt. Kan se en snubbe sitta och trycka i ett hörn på avstånd. siktar in och dammar på ett helt magasin utan att han dör. Problemet med om man dammar på är att rekylen gör att man inte siktar ordentligt efter några skott gått av. Tar man det lite lungt och inte håller inne utan kanske skjuter av 3-4 skott (som man ser träffar) så dör fanskapet inte ändå! Sedan när dom märker att jag skjuter så siktar dom lite lätt och fyrar av nåt skott och pang så är man död!!
Brukar kolla i kill cam när jag blivit dödad utan att se vem eller varfifrån kullorna kommer ifrån. Ibland kan dom omöjligt se mig! Jag ser inte mig själv i deras kill cam men ändå siktar dom in där jag står och pang så är man död, detta är då såklart på sjukt långt avstånd och det är inte sniper gevär. Och det är inte så dom behöver sikta länge eller skjuta av en massa skott!?!? Är det nåt fusk dom kör med? Dom har ingen värmesökare eller vad det nu är på vapnet.
Redan börjat tröttna på MP tyvärr och har redan klarat SP....

Postad 17 November 2009 - 22:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Det är hårt och inte lätt.

Jag sitter ganska 3m från min 42", dock inte tillräckligt nära men kolla in den här listan ifall den ger en bättre effekt.

16:9 1080i/p bild storlekar och tittavstånd:

32" @ 1.3 m
42" @ 1.7 m
50" @ 2 m
60" @ 2.4 m
70" @ 2.8 m
80" @ 3.2 m
90" @ 3.6
100"@ 4m

Inte alla som reagerade positivt på detta, men den kommer från HD Guru i U.S.

Dom om någon borde veta vad dom pratar om.

Tittavstånd

Postad 17 November 2009 - 22:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har du spelat Specops då? Jag skriver en del om det här annars, riktigt bra är det om man har någon passande att spela med.

https://www.minhembi...m/artiklar/1995

Postad 17 November 2009 - 23:02

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Har du spelat Specops då? Jag skriver en del om det här annars, riktigt bra är det om man har någon passande att spela med.

https://www.minhembi...m/artiklar/1995

En fråga.. kampagn nämns flera gånger, borde det inte vara kampanj? =)

Postad 17 November 2009 - 23:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo, suck, men jag glömde ändra det. Så går det när man lägger upp tre recensioner på samma dag.

Postad 17 November 2009 - 23:59

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Zoiler kanske hade druckit "champanj" när han skrev recensionen :blush: :)

Postad 18 November 2009 - 00:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tänkte antagligen på campaign :)

Postad 18 November 2009 - 00:07

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Nä, det går inte i coop. Vi satte tiden 28s i coop men ingen achievement. Sen när jag körde själv så satte jag tiden 24,2s, då låstes achievementen upp :)

Får fila lite på den så man kan slå IW:s tid på 22s :blush:

Fick min achievement på 30.75sek, så man har några tiondelar extra .

Postad 18 November 2009 - 00:13

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Finns "superversionen" av spelet att köpa någon stanns? Enligt prisjakt så är det bara 2 butiker som säljer den men det kan väll inte stämma?

//EasterN

Postad 18 November 2009 - 01:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Börjar lacka lite på MP. Spelat ganska mycket och vet inte riktigt vad jag gör för fel. Är väl dålig och har sjukt dålig syn....
Kommer inte ihåg alla namn men kör med maskingevär, oftast med siktet som ger lite sniper effekt. Kan se en snubbe sitta och trycka i ett hörn på avstånd. siktar in och dammar på ett helt magasin utan att han dör. Problemet med om man dammar på är att rekylen gör att man inte siktar ordentligt efter några skott gått av. Tar man det lite lungt och inte håller inne utan kanske skjuter av 3-4 skott (som man ser träffar) så dör fanskapet inte ändå! Sedan när dom märker att jag skjuter så siktar dom lite lätt och fyrar av nåt skott och pang så är man död!!
Brukar kolla i kill cam när jag blivit dödad utan att se vem eller varfifrån kullorna kommer ifrån. Ibland kan dom omöjligt se mig! Jag ser inte mig själv i deras kill cam men ändå siktar dom in där jag står och pang så är man död, detta är då såklart på sjukt långt avstånd och det är inte sniper gevär. Och det är inte så dom behöver sikta länge eller skjuta av en massa skott!?!? Är det nåt fusk dom kör med? Dom har ingen värmesökare eller vad det nu är på vapnet.

Prova med att sätta på Stoppingpowerperken kanske?

Postad 18 November 2009 - 03:40

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Mötte en snubbe idag i Free for all, som var på prestige 3, level 35.

Hm, en del måste levla otroligt snabbt. Kan väl tilläggas att han inte var bland dom fem bästa när matchen var över!!
Tycker det verkade VÄLDIGT udda! :)

Postad 18 November 2009 - 11:38

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Jag och en polare satt och spelade Mosh Pit igår (en blandning av alla spelsätt i softcore). Dök upp en ny bana för mig, Det var en liten ökenbana med en massa stålbalkar och rör, free for all var det ju som gällde då.

Fy fasiken vad hektiskt det var, detta är nya shipment tänkte jag. 30 kills på 3 minuter och där var matchen över :)

Postad 18 November 2009 - 11:45

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jag och en polare satt och spelade Mosh Pit igår (en blandning av alla spelsätt i softcore). Dök upp en ny bana för mig, Det var en liten ökenbana med en massa stålbalkar och rör, free for all var det ju som gällde då.

Fy fasiken vad hektiskt det var, detta är nya shipment tänkte jag. 30 kills på 3 minuter och där var matchen över :)

Mm. Den banan är nog för när man kör 1vs1 eller liknande. Vi körde den som skoj iförrgår, blev alldeles för många med 8pers på den. :blush:

Postad 18 November 2009 - 12:29

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Antar att det är "Rust" ni snackar om? FFA på den var rätt kul faktist.

Vill gärna ha någon att spela lite Special Ops med, givetvis @ Veteran. Har klarat följande redan:

Alpha: samtliga
Bravo: alla utom "Bomb Squad"
Charlie: bara "Time Trial"
Delta: bara "Acceptable Losses"
Echo: ej upplåst

Postad 18 November 2009 - 12:39

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Läser på FZ nu, att PC-spelarna lyckats hitta nya spellägen på MW2. Frågan är ju om dessa även finns på Xbox360/PS3-versionerna av spelet? I såna fall kan vi ju förbereda oss på DLC. Zzz
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35520
* Global Thermonuclear War - Ta kontroll över en kontrollpunkt. Sen smäller det.
* One Flag CTF - Fånga flaggan i mitten av nivån och ta tillbaka den till basen.
* VIP - Ena laget skyddar den viktiga personen, det andra laget försöker tillintetgöra honom.

VIP verkar roligt, var iallafall en klassiker på GTA4. :)

Redigerat av Really, 18 November 2009 - 12:40.

Postad 18 November 2009 - 14:07

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
http://technology.to....com/2009/11/17
Dåliga killen. :)

Postad 18 November 2009 - 14:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

VIP verkar roligt, var iallafall en klassiker på GTA4. :blush:

VIP var ju en höjdare på Rainbow Six. Saknade den faktiskt igår, men Dominition är ju skoj den med... :)

Undrar hur bra VIP hade fungerat egentligen i MW2? Taktiken i RB6:V2 går ju inte direkt att mappa mot MW2s alla möjliga vapen-layouts...

Postad 18 November 2009 - 14:55

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Lite mer siffror som bekräftar dess storhet.
Första 5 dagarna i MW2´s liv.

Today Activision says that their game pulled in an estimated $550 million in its first five days.

The largest reported five-day opening worldwide box office gross figures, held by Harry Potter and the Half-Blood Prince ($394 million)
The largest reported five-day opening domestic box office gross figures, held by The Dark Knight ($203.8 million)
The largest reported five-day worldwide video game sales record, previously held by Grand Theft Auto IV (6 million units, $500 million)
The largest reported opening first-day domestic box office gross figures, held by The Dark Knight ($66.4 million)
The largest reported first-day book sales in dollars, held by Harry Potter & The Deathly Hallows ($220 million)
The largest reported first-day worldwide video game sales record, previously held by Grand Theft Auto IV (3.6 million units, $310 million)

Redigerat av Bizhop, 18 November 2009 - 14:56.

Postad 18 November 2009 - 16:10

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Dåliga killen. :)

Vet inte om jag är allmänt efter, men jag har lirat ut kampanjen och en hygglig bit av special ops, samt några timmar online,

men jag har då aldrig kastat en kniv...hur gör jag?

Postad 18 November 2009 - 16:15

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
I MP-delen kan du välja knivur som vapen istället för granat eller dylikt.
I mitt tycke helt kass då jag var det med den :)

Postad 18 November 2009 - 16:18

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Vet inte om jag är allmänt efter, men jag har lirat ut kampanjen och en hygglig bit av special ops, samt några timmar online,

men jag har då aldrig kastat en kniv...hur gör jag?

Kniven låser du upp ganska tidigt, typ level 5-10, sen får du equipta den istället för granater t.ex. och sen kastar du den med samma knapp som du kastar granater med i vanliga fall.
Vid onlinespel pratar jag om nu.

Postad 18 November 2009 - 17:24

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Någon om vet om det går att typ byta server/lobby eller vad man skall säga. 9 fall av 10 så har jag bara 2 barer när jag spelar, vilket gör att det kan lagga ganska bra ibland. T.ex kan jag mata ett halvt magasin på en gubbe och han överlever eller klassikern att man dör innan man änns har kommit runt hörnet och tittar man på kill camen så var man flera meter förbi hörnet. Detta stör mig nått så in i H.... Har nu förlorat 11 matcher på raken. KUL...

Det här tycker jag är väldigt intressant, jag brukar ha NAT på "moderate" är det kass eller? Jag brukar lira mellan 22:00-01:00 och framåt 00:00 snåret märker jag ofta att det börjar lagga, det är väl jänkarna som kommer hem från jobbet, eller nåt.

Detta är ju grymt viktigt och avgörande för om spelet är kul eller inte, iaf för dom som har ostadig uppkoppling. Alla tips om vad man ska kolla osv, är hemskt välkomna.

Postad 18 November 2009 - 17:33

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Hur ändrar man NAT?

Det bar förresten banan "Rust" som jag snackade om innan ja. Helt sinnes att vara 12 pers på den. Alla spawnade på alla och det smartaste var att vända sig om direkt typ ;)

Postad 18 November 2009 - 17:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

jag brukar ha NAT på "moderate" är det kass eller?

NAT ska vara 'open'...

Postad 18 November 2009 - 17:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

I MP-delen kan du välja knivur som vapen istället för granat eller dylikt.
I mitt tycke helt kass då jag var det med den ;)

Hur vet du att det är isländska knivar? :D

Postad 18 November 2009 - 17:58

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Dåliga killen. ;)

Precis sånt som gör spelet lite dåligt.. overkliga kast. Han trodde säkert, som jag brukar göra, att han hade granat istället för kniv.

Postad 18 November 2009 - 18:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Undrar allvarligt ifall det här spelet kommer att påverka relationer negativt mellan gifta/sambos!? ;)

Postad 18 November 2009 - 18:06

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

NAT ska vara 'open'...

Jo jag har förstått det, efter lite koller, men jag tror att det oftast står "Moderate" och för det mest märker jag inget lag. Måste kolla lite portar tror jag. Jag kör ju via min iMac, som i sin tur matas med trådlöst, datorn är alltså en "bridge". Dock har jag dragit kabel från datorn till xboxen. Jag får forska vidare, sorry för all OT.

Postad 18 November 2009 - 18:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tror att man får rätt så bra info om man kör Network Check i Settings-tabben...

Den brukar kunna berätta vad som är fel med kopplingen..

Postad 18 November 2009 - 18:28

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

...Han trodde säkert, som jag brukar göra, att han hade granat istället för kniv.

Heh...den har jag kört också.

Slutade snabbt med kastkniven, kändes lika effektivt som att kasta jordnötter på FI...

Postad 18 November 2009 - 18:57

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Den här omröstningen borde nollas, typ tas bort och börja om från början, den är ju horribelt felaktigt :D

Med det sagt kommer följande...check it out! ;)

Modern Warfare smashes sales records

Activision have announced that Call of Duty: Modern Warfare 2 has passed $550m in sales in five-days according to internal records:

"Modern Warfare 2's launch beat all previous first-and five-day entertainment industry box office, book and video game sell-through records:

- The largest reported five-day opening worldwide box office gross figures, held by Harry Potter and the Half-Blood Prince ($394 million)
- The largest reported five-day opening domestic box office gross figures, held by The Dark Knight ($203.8 million)
- The largest reported five-day worldwide video game sales record, previously held by Grand Theft Auto IV (6 million units, $500 million)
- The largest reported opening first-day domestic box office gross figures, held by The Dark Knight ($66.4 million)
- The largest reported first-day book sales in dollars, held by Harry Potter & The Deathly Hallows ($220 million)
- The largest reported first-day worldwide video game sales record, previously held by Grand Theft Auto IV (3.6 million units, $310 million)

Modern Warfare 2's blast radius also extends to Xbox LIVE, in which the blockbuster title's epic release established the following new standards, according to Microsoft:

- More than 5.2 million multiplayer hours were logged playing Call of Duty: Modern Warfare 2 on the first day alone.
- More than 2.2 million unique gamers played Call of Duty: Modern Warfare 2 in one day on November 10th. A new one-day record for Xbox LIVE.
- More than 11 million achievements were unlocked on Call of Duty: Modern Warfare 2 on the first day."

Postad 18 November 2009 - 19:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Undrar allvarligt ifall det här spelet kommer att påverka relationer negativt mellan gifta/sambos!? :D

Hoppas det, då får man ju loss mer tid till spelet! ;)

(läs ironiskt)

Postad 18 November 2009 - 20:28

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag läste Zoilers MW2 recension och blev ganska förvånad att den fick bara en 8 av 10! ;)
Vi fick inte ens en MP recension eftersom 90% av alla som köper spelet är just pga MP. Att kampanjen är för kort eller få banor på specops ska inte dra ned på betygen tycker jag eftersom båda kampanjen och specops är en bonus. IW har lagt all kraft och tid på MP i denna spel på önskemål av alla spelare världen över.

Postad 18 November 2009 - 20:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag läste Zoilers MW2 recension och blev ganska förvånad att den fick bara en 8 av 10! ;)
Vi fick inte ens en MP recension eftersom 90% av alla som köper spelet är just pga MP. Att kampanjen är för kort eller få banor på specops ska inte dra ned på betygen tycker jag eftersom båda kampanjen och specops är en bonus. IW har lagt all kraft och tid på MP i denna spel på önskemål av alla spelare världen över.

Men jag poängterade dock också i recensionen att det här inte var en multiplayerrecension och att de som spelar multiplayer kan höja betyget efter eget bevåg. Det finns ju många andra (som får betalt) som skriver om det så det här är för offlinespelarna, kanske finns någon till där ute . Egentligen skulle jag inte skrivit den alls, men nu fick jag "hoppa in".

Dessutom drogs inte betyget ned för att det var för kort, jag var glad att kampanjen inte var längre B) . Däremot hade specops gärna fått vara längre. MP hade inte höjt just mitt betyg eftersom jag inte intresserar mig för det.

Tycker inte man ska stirra sig för blind på betygen, det är bara en måttstock :D

Postad 18 November 2009 - 21:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Dessutom drogs inte betyget ned för att det var för kort, jag var glad att kampanjen inte var längre :D . Däremot hade specops gärna fått vara längre. MP hade inte höjt just mitt betyg eftersom jag inte intresserar mig för det.

OK, om vi lägger 2 poäng för MP då blir det 10 av 10 ;)

Postad 18 November 2009 - 22:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Precis ;)

Ni som spelar det omåttligt populära multiplayerläget i tusentals timmar ger redan det här en tia oavsett offlineinnehåll.

Postad 19 November 2009 - 02:15

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Efter 1v med MP 95% av tiden och Spec-ops 5% av tiden tycker jag inte det går att ge något annat än maxbetyg, alltså 5 som i tråden. Det finns inget spel, i alla fall till konsol(det jag spelar, kan inte uttala mig om pc) som är ett bättre online-fps. Visst det går alltid att göra bättre och finputsa men jämför man med konkurrenterna blir det nästan skrattretande hur långt efter de ligger, därför kan inte betyget bli något annat!

Det finns en del att klaga på som den här med alla symboler som det går att lägga till sitt namn (emblem och..?), blir lite epilpesianfall över det hela och ger en lite plottrigt känsla, lite cleanare hade varit att föredra enligt mig. Matchmakingen tar lite tid ibland och man tappar folk i och måste backa och bjuda in igen, lite segt. Bra att man bara får en claymore, nu är inte hela banorna minerade i HTM som i COD4, bra är även att de 2 extra handgranater är borta(för det är de väl?) så det inte blir ett regn av handgranater i varje match. Tycker spelet känns mer balanserat överlag, vilket är bra. Partychaten hade de gärna fått behålla också. Det finns lite smågrejjer att klaga som sagt ;) .

Spec-ops är väl lite småkul men inget jag kommer lägga någon större tid på känns det som, skall ta och spela SP också någon dag är det tänkt men det är djävligt lätt att trycka på xboxliveknappen i menyn på MWF2 B) .

Vi syns på liven! :D

Redigerat av genstruktur, 19 November 2009 - 02:17.

Postad 19 November 2009 - 02:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Mötte en snubbe idag i Free for all, som var på prestige 3, level 35.

Hm, en del måste levla otroligt snabbt. Kan väl tilläggas att han inte var bland dom fem bästa när matchen var över!!
Tycker det verkade VÄLDIGT udda! :D

Vilken prestige och level man är på säger egentligen inte så mycket om hur duktig man är, det gäller bara att spela länge så tar alla sig dit förr eller senare. Sen kan du ha 25/5 i K/Dratio och ändå få samma poäng(matchbonus) som om du har 25/50, därför är prestige/levelsystemet ett ganska dåligt mått på hur duktig man är tycker jag ;) .

Hade varit kul med något liknande system som Halo 3 körde.

Redigerat av genstruktur, 19 November 2009 - 02:22.

Postad 19 November 2009 - 08:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Eftersom man låser upp nya grejor ju längre upp i Leveln du kommer är det super-viktigt att tom vi som är kassa får poäng. ;)

Annars hade man fortfarande varit fast på första vapnet och FNG... :D

Är man bra på spelet får man ju andra bonusar; som killstreaks vilket ger fler kills osv...

Tycker det är bra balanserat mellan de som är bra och de som är dåliga. Det är det som gör CoD4 och MW2 så bra i MP tycker jag. Alla är välkomna och alla har roligt; men det är aldrig nån tvekan om vem som var bäst när väl matchen är över...

Postad 19 November 2009 - 08:51

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Vilken prestige och level man är på säger egentligen inte så mycket om hur duktig man är, det gäller bara att spela länge så tar alla sig dit förr eller senare. Sen kan du ha 25/5 i K/Dratio och ändå få samma poäng(matchbonus) som om du har 25/50, därför är prestige/levelsystemet ett ganska dåligt mått på hur duktig man är tycker jag ;) .

Instämmer helt att death antalet borde ge MINUS på poängen, hatade det med cod 4 och hoppades att dom skulle ändra det ..men inte då!
Nu springer ALLA oavsett rank och bara ska ha kill poäng och inte behöver tänka på om man dör och att laget förlorar ...STORT minus!!!!!!!!!!!!! :D
Sedan att massor av glitchar börjat dyka upp ska vi inte ens prata om, tydligen svårt att göra ett glitchfritt spel!!

Postad 19 November 2009 - 09:03

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Sedan att massor av glitchar börjat dyka upp ska vi inte ens prata om, tydligen svårt att göra ett glitchfritt spel!!

Räkna med en patch inom kort, COD: Waw hade ju enorma problem med glitchar. MW2 kommer inte ens i närheten av dessa (hittills iaf). Irriterande (men lite kul att testa :rolleyes: ) är det.

Postad 19 November 2009 - 09:29

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Någon som hört om det kommer att finnas möjlighet att kunna kolla sina stats på webben likt Halo 3, BF:BC och WaW?

Jag letade lite åt dig och hittade detta iaf.

Call of Duty 5: World at War by Treyarch have added multiplayer statistics up on a website while Call of Duty 4: Modern Warfare only shows those statistics in game and only for your friends list. To some degree, Infinity Ward will eventually try to integrate Modern Warfare 2 statistics into IW-net but Robert didn’t know if it would be ready at launch

Intervju CoD Robert

Återstår väl att se om detta blir verklighet, tycker själv det är lite småtrevligt att med en kopp te sätta sig och bläddra igenom sina stats, allt från vilket vapen man har bäst träffsäkerhet med, till heatmaps där man kan kolla över lite strategiska placeringar.

Postad 19 November 2009 - 09:41

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
COD MW2 Quickest campaign playthrough ever SPOILERS!

:rolleyes: :( :D

Postad 19 November 2009 - 09:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

COD MW2 Quickest campaign playthrough ever SPOILERS!

:rolleyes:

Postad 19 November 2009 - 09:57

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Vilken prestige och level man är på säger egentligen inte så mycket om hur duktig man är, det gäller bara att spela länge så tar alla sig dit förr eller senare. Sen kan du ha 25/5 i K/Dratio och ändå få samma poäng(matchbonus) som om du har 25/50, därför är prestige/levelsystemet ett ganska dåligt mått på hur duktig man är tycker jag :rolleyes: .

Håller väl med, men är man inne på fjärde varvet redan, så måste det vara något fel. Finns inte mer än 24 timmar på ett dygn. Så nån sorts skill måste man väl ändå ha om man lyckas levla SÅ FORT!!
Jag anser att det är omöjligt att nå så högt, så snabbt!! Var flera som frågade snubben hur länge han haft spelet. Han svarade att han haft det sen den 10:e, så inte mycket längre än nån annan.

Nog om det. Var inne på Gamestop igår o skulle boka upp lite spel som vanligt. Skulle boka Assasins Creed 2, men tjejen sa att det var fullbokat. Då sa jag att jag ville ha något i ersättning för att jag åkt in i onödan, mest på skämt då. Hon hämtade snällt ett stycke 303 sidor stor MW2-guide. :(
Köper aldrig guider, men har kikat lite i den, mycket bra tips i den måste jag säga!! Så det var bara o tacka o ta emot!!

Postad 19 November 2009 - 10:51

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
http://www.gamestop.se/pdf/GS_MW2.pdf
Idag är sista dagen att anmäla sitt lag till Gamestop:s MW2-turnering. Så ingen som vill vara med missar detta. :rolleyes:

Postad 19 November 2009 - 10:56

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Snacka om att man är kass,klarar knappt av att spela på regular...

Postad 19 November 2009 - 11:51

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Ännu mer dåliga sidor...att man FORTFARANDE lottas in i matcher som det är ngn sekund kvar av och man loosar stort!!!
Att man startar på en mapp och hamnar på en helt annan när spelare hittas!!!
Att man ibland när mappen startas "låses" fast ....waiting for players........... och spelet aldrig startas!

Tycker sämre och sämre om det här spelet :rolleyes: :(

Redigerat av PrOoF, 19 November 2009 - 11:54.

Postad 19 November 2009 - 12:32

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Ännu mer dåliga sidor...att man FORTFARANDE lottas in i matcher som det är ngn sekund kvar av och man loosar stort!!!
Att man startar på en mapp och hamnar på en helt annan när spelare hittas!!!
Att man ibland när mappen startas "låses" fast ....waiting for players........... och spelet aldrig startas!

Tycker sämre och sämre om det här spelet :rolleyes: :(

Tycker inte det är så störande. Man har väl blivit härdad!! :D

Förlusterna räknas väl inte i alla fall i dom matcher man joinar, eller?

Det som stör mig mest är det vanliga, eviga tjatet som många loosers online kör med så fort dom blir dödade!! Glitchar hit o dit mm. mm.

Klart man blir irriterad ibland. Men oftast beror det på att motståndaren faktiskt ÄR bättre än en själv!! Övning ger färdighet!!!

Redigerat av Z-man75, 19 November 2009 - 12:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.