Onkyo TX-SR607
2235 svar till detta ämne
Postad 11 November 2009 - 14:25
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det finns en funktion som heter "...Audyssey Dynamic Volume™ vilket gör att volymen alltid är på samma nivå oavsett källan..."
Är det nån som kan svara på om denna funktion funkar så att den justerar volymen från dvd/cd-spelare? Tänker på om man har ett usb eller cd med mp3 som är inspelade på olika volym. Detta är ganska störigt, så om fuktionen funkar vore det klockrent för mig. Spelar det nån roll om spelaren är analogt eller digitalt ansluten för denna funktion?
funktionen funkar mycket bra den förstör inte ljudet heller om du ställer den på lägsta den är inte bara till för att jämna ut ljudet den gör även dialoger klarare och förbättrar ljudet en aning. ställer du den högre så ställer den ner BAS så lägsta är bra där bibehåller du ljud utan förlust
Postad 11 November 2009 - 14:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Om jag vill få ut 7.1 ljud från en film som har 6CH DTS (enligt min TVIX), vad väljer jag då på förstärkaren ? Har HDMI från tvix till onkyon.
6CH på Tvixen innebär 5 kanaler + subben ?
är filmen kodad för 7.1? annars får du inte ut 7.1 alternativt är ju att köra nån av dsp lägena men det kan jag inte rekommendera då du ändrar orginal ljudet dsp lägena hittar du på mode knapparna de vill säga de vita knapparna längst ner på fjärren
Postad 11 November 2009 - 14:53
lebowskii
-
lebowskii
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Så med en 5.1 film finns inte något bättre läge än Pure, dvs man inte utnyttjar sina sista två högtalare ? Lite synd då man satsat på en 7.1 setup ....
Kan man få så att surroundhögtalarna används alla 4 istället för bara två, alltså en 5.1 film använder man de två surroundkanalerna till samtliga sina 4 bakre högtalare ?
Om filmen har DTS 6.1 ljud, används då bakre surroundhögtalarna för en kanal, och då kan man även använda Pure ?
Postad 11 November 2009 - 15:01
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Om jag vill få ut 7.1 ljud från en film som har 6CH DTS (enligt min TVIX), vad väljer jag då på förstärkaren ? Har HDMI från tvix till onkyon.
6CH på Tvixen innebär 5 kanaler + subben ?
Prova med något av ProLogic-lägena, t ex Prologic2x
Postad 11 November 2009 - 16:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Prova med något av ProLogic-lägena, t ex Prologic2x 
det kan man också göra det är ju inte dsp, att jag inte tänkte på det  dock ger det en bild av 7.1 MEN (ja jag säger MEN) hehe filmen måste endå va kodad med matris för att få en exakt ljud bild men det blir ju endå att de högtalarna används även om kodningen inte finns.
Redigerat av Duckface21, 11 November 2009 - 18:52.
Postad 11 November 2009 - 20:38
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jag har 7.1 och har alltid på PLIIx Movie läget, det funkar perfekt till 5.1 filmer.
Postad 11 November 2009 - 21:39
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
fan kan alla växla mellan olika lägen på ljudet .... jag vill också kunna det .... via MOVIE/TV knappen .... ingen som har någon ide ?
Postad 12 November 2009 - 14:40
TODA
-
TODA
-
Användare
-
-
129 inlägg
Prövade att sätta allt på direct men jag har fortfarande massa jäkla random klicks =( Sjukt störande... ska pröva köra om rumskorrigeringen... hjälper antagligen inte men kan iaf pröva.
Det är därför det klickar, för att du har det på DIRECT, ändra typ DTS till DTS.
Postad 12 November 2009 - 15:00
TODA
-
TODA
-
Användare
-
-
129 inlägg
Hej
1. Min Toshiba Hd-dvd har jag inställd på PCM via HDMI till min Onkyo TX-SR607. Får inte upp någon infromation om att recivern skickar ut ljud i DTS plus eller true HD? Gör den det trotts att det inte stå ?
Så länge du inte har EP-35 skall du ha den i PCM och låta spelaren koda av ljudet, då det bara är EP-35 som kan skicka ut ljudet okodat. Det kommer att stå MCH PCM 5.1 i displayen om du trycker på DISPLAY knappen på fjärren samt 48kHz https://www.minhembi...howtopic=236318
Postad 12 November 2009 - 21:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Så länge du inte har EP-35 skall du ha den i PCM och låta spelaren koda av ljudet, då det bara är EP-35 som kan skicka ut ljudet okodat. Det kommer att stå MCH PCM 5.1 i displayen om du trycker på DISPLAY knappen på fjärren samt 48kHz
https://www.minhembi...howtopic=236318
kan hddvdn skicka bitstream så fins ingen anledning att skicka pcm. Skickar en dvd eller hddvd eller bluray bitstream så kommer recivern visa vad för ljud den får. ställ alltid spelaren på bitstream går inte det då tar man pcm
Redigerat av Duckface21, 12 November 2009 - 23:59.
Postad 13 November 2009 - 11:34
TODA
-
TODA
-
Användare
-
-
129 inlägg
kan hddvdn skicka bitstream så fins ingen anledning att skicka pcm. Skickar en dvd eller hddvd eller bluray bitstream så kommer recivern visa vad för ljud den får. ställ alltid spelaren på bitstream går inte det då tar man pcm
Självklart kan de skicka ut bitstream, men inte HD ljuden, tror min E1 downmixar det till 2kanals i bitstream.
Postad 13 November 2009 - 11:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Självklart kan de skicka ut bitstream, men inte HD ljuden, tror min E1 downmixar det till 2kanals i bitstream.
Jo men så länge den kan skicka bitstream på hdmi så ska det inte va några probs den ska ge ut hd ljuden då med. Downmix på bitstream brukar bara ske på spdif inte på hdmi. Låter konstigt enligt min medning men kan ju va så med om det är en apparat som kom ut i början av bluray/hddvd eran så kan de va så att de inte enu fått specen för hd ljuden på bitstream!. Jag har ingen E1 men det är slutsatsen jag kan få ut av det om den inte ger ut hd ljud i bitstream!
Postad 13 November 2009 - 11:54
Gojira
-
Gojira
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Tror att apparaten måste stödja HDMI 1.3, annars så kan den bara skicka ut PCM eller STEREO om man matar ut HD-ljudformaten via bitstream. Se här.
Postad 13 November 2009 - 13:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Tror att apparaten måste stödja HDMI 1.3, annars så kan den bara skicka ut PCM eller STEREO om man matar ut HD-ljudformaten via bitstream. Se här.
Stämmer bra det men som jag sa de första HD spelarna hade inte fått spec ännu för HD ljud där med inte heller HDMI 1.3 dock fins det apparater som klarar HD ljud från första generationen HD spelare allt handlar om lincenser att använda HDMI 1.3 den som e intresserad så finns bra info på Wikipedia om HDMI utgåvorna http://sv.wikipedia.org/wiki/HDMI Dock stämmer inte det att allt under 1.3 inte kan skicka annat en PCM eller Stereo!. HDMI har sen starten klarat att skicka Bitstream bra men inte HD ljud bara Dolby digital och DTS alltså inte Dolby True HD och DTS MA
Redigerat av Duckface21, 13 November 2009 - 19:28.
Postad 13 November 2009 - 23:08
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Det är därför det klickar, för att du har det på DIRECT, ändra typ DTS till DTS.
Läste på någon sida som en annan användare rekommenderade tidigare här i forumet, där de sa att om man ändrar alla listening mode presets till "direct" försvinner "klick" ljuden... Prövade och det funkade inte. Men kör man "last valid" så borde den ta det man senast använde? Och därför inte klicka.. Men säg att jag startar ett spel.. då blir det typ "klick klick"..."klick klick"..."klick klick".. Vad ska man annars välja om inte last valid.... på analog/pcm, doly d, dts osv osv. Några förslag? EDIT: Hittade bra alternativ att välja för respektive ljudsignal
Redigerat av Unregisteredbdae541f, 13 November 2009 - 23:12.
Postad 14 November 2009 - 00:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Läste på någon sida som en annan användare rekommenderade tidigare här i forumet, där de sa att om man ändrar alla listening mode presets till "direct" försvinner "klick" ljuden... Prövade och det funkade inte. Men kör man "last valid" så borde den ta det man senast använde? Och därför inte klicka.. Men säg att jag startar ett spel.. då blir det typ "klick klick"..."klick klick"..."klick klick".. Vad ska man annars välja om inte last valid.... på analog/pcm, doly d, dts osv osv.
Några förslag?
EDIT: Hittade bra alternativ att välja för respektive ljudsignal 
förstår inte detta med klick ljuden? förstör de ljudet? jag har inställt på dolby PL2z klick ljuden kommer för mig då den ändrar från dd till pl2z o visevärsa men har inte störts av det
Postad 14 November 2009 - 09:52
MartyAB
-
MartyAB
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Klick ljuden som hörs är helt normalt och inget som påverkar ljudet.
Postad 14 November 2009 - 10:37
TODA
-
TODA
-
Användare
-
-
129 inlägg
Läste på någon sida som en annan användare rekommenderade tidigare här i forumet, där de sa att om man ändrar alla listening mode presets till "direct" försvinner "klick" ljuden... Prövade och det funkade inte. Men kör man "last valid" så borde den ta det man senast använde? Och därför inte klicka.. Men säg att jag startar ett spel.. då blir det typ "klick klick"..."klick klick"..."klick klick".. Vad ska man annars välja om inte last valid.... på analog/pcm, doly d, dts osv osv.
Några förslag?
EDIT: Hittade bra alternativ att välja för respektive ljudsignal 
förstår inte detta med klick ljuden? förstör de ljudet? jag har inställt på dolby PL2z klick ljuden kommer för mig då den ändrar från dd till pl2z o visevärsa men har inte störts av det
Klick ljuden som hörs är helt normalt och inget som påverkar ljudet.
Vet inte om vi pratar samma "Klick" klart den skall klicka när HDMI och ljudfält ändras. Men jag hade random clicks under filmtittning kanske var 10e minut, detta är INTE normalt även om det inte påverkade ljudet. Blandade ihop DIRECT med Last Valid som jag hade valt på alla, ändrade ljudfälten till DTS till DTS, DD till DD o.s.v. tror inte det har någon betydelse om det ändras till Dolby PL2z bara man inte har alla i DIRECT eller Last Valid. Detta löste i alla fall mitt problem med klickningar som nu e helt borta.
Postad 14 November 2009 - 11:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vet inte om vi pratar samma "Klick" klart den skall klicka när HDMI och ljudfält ändras. Men jag hade random clicks under filmtittning kanske var 10e minut, detta är INTE normalt även om det inte påverkade ljudet.
Blandade ihop DIRECT med Last Valid som jag hade valt på alla, ändrade ljudfälten till DTS till DTS, DD till DD o.s.v. tror inte det har någon betydelse om det ändras till Dolby PL2z bara man inte har alla i DIRECT eller Last Valid. Detta löste i alla fall mitt problem med klickningar som nu e helt borta.
vete tusan låter som du skulle ha nått fel på din reciver
Postad 14 November 2009 - 13:20
TODA
-
TODA
-
Användare
-
-
129 inlägg
vete tusan låter som du skulle ha nått fel på din reciver
Läser du allt vad jag skriver? Det är inget fel på min stärkare problemet med klickande är ju borta... skrev jag, försöker bara hjälpa andra med liknande problem.
Postad 14 November 2009 - 15:36
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
stereo pluggarna ? de är inte sterio pluggar det är även dolby digital och dts på opt kontakterna..
till svaret: har du vart in i setupen och assignat portarna till en bild källa?
Tack för det. Men det är inte det jag menar. Jag menar att ljudet som kommer in via Xbox till den optiska ingången 1 (är assignad till game) hur får jag ut ljudet via stereo utgångarna (vilken av dom och hur)? även då jag nu kör stereokabel ut från "game" stereo utgången kommer det ingen ljud.
Postad 14 November 2009 - 17:53
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
@duckface
va tror du mitt problem kan vara ... att jag inte kan ändra mellan dom olika ljudåtergivningarna med MOVIE/TV knappen ?
Postad 14 November 2009 - 22:20
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Finns problemet med " late night mode" när man kör true hd på denna modell och vart stänger man av det isåfall?
Postad 14 November 2009 - 22:34
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Jo det är så att du måste sätta late night på off, kolla din manual vilken knapp det är som gäller på din fjärr.
Postad 14 November 2009 - 23:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Läser du allt vad jag skriver? Det är inget fel på min stärkare problemet med klickande är ju borta... skrev jag, försöker bara hjälpa andra med liknande problem.
nej läser inte allt men tyckte det läst konstigt med just det där klickandet har inte set nått liknade eller hört
Postad 14 November 2009 - 23:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Tack för det. Men det är inte det jag menar. Jag menar att ljudet som kommer in via Xbox till den optiska ingången 1 (är assignad till game) hur får jag ut ljudet via stereo utgångarna (vilken av dom och hur)? även då jag nu kör stereokabel ut från "game" stereo utgången kommer det ingen ljud.
förstår inte riktigt hur du mednar men du vill ha ut stereo på de utgångarna på recivern? @duckface
va tror du mitt problem kan vara ... att jag inte kan ändra mellan dom olika ljudåtergivningarna med MOVIE/TV knappen ?
inte det blekaste det ska funka att ändra prova lek med inställningarna i källan som spelar upp tex skicka olika ljud format därifrån
Redigerat av Duckface21, 14 November 2009 - 23:19.
Postad 15 November 2009 - 12:10
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
har provat det mesta .... det som är så brutalt lamt ...
borde ju kunna avaktivera auto funktionen eller något sånt ...
Postad 15 November 2009 - 14:04
ChristerN
-
ChristerN
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Liten vilsen fråga:
Köpte ny BD-spelare och kopplade in i 607:an. Flera filmer funkar perfekt men så tittade jag på en gammal DVD-favorit där textningen halkade efter mer och mer ju längre filmen spelades. Mot slutet av filmen var den kanske 15 sek efter. Så var det inte på den tidigare DVD-spelaren vad jag minns. Tänkte det bara var något tillfälligt och bara relaterat till just den filmen men när jag kollade på en film på Voddler via datorn (också kopplad via 607:an) igår så hände samma sak även där även om lagget inte blev lika långt. Jag vet att man i Voddler (som bygger på XBMC) kan ställa om tiden för undertexterna men eftersom det blev mer ju längre filmen gick så är ju inte det ett bra alternativ (justera kontinuerligt).
Någon som har några tips? Är det 607:an öht? (=minsta gemensamma nämnaren)
Tacksam för hjälp
(Allt är kopplat via HDMI)
Edit-förtydligande
Redigerat av ChristerN, 15 November 2009 - 14:06.
Postad 15 November 2009 - 16:27
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Liten vilsen fråga: Köpte ny BD-spelare och kopplade in i 607:an. Flera filmer funkar perfekt men så tittade jag på en gammal DVD-favorit där textningen halkade efter mer och mer ju längre filmen spelades. Mot slutet av filmen var den kanske 15 sek efter. Så var det inte på den tidigare DVD-spelaren vad jag minns. Tänkte det bara var något tillfälligt och bara relaterat till just den filmen men när jag kollade på en film på Voddler via datorn (också kopplad via 607:an) igår så hände samma sak även där även om lagget inte blev lika långt. Jag vet att man i Voddler (som bygger på XBMC) kan ställa om tiden för undertexterna men eftersom det blev mer ju längre filmen gick så är ju inte det ett bra alternativ (justera kontinuerligt).
Någon som har några tips? Är det 607:an öht? (=minsta gemensamma nämnaren) Tacksam för hjälp
(Allt är kopplat via HDMI)
Edit-förtydligande
om det är repeterbart d.v.s. det händer varje gång du spelar den DVD:n så testa med att koppla direkt utan att gå via 607:an.
Postad 15 November 2009 - 20:29
Unregisteredf42c246a
-
Unregisteredf42c246a
-
Användare
-
-
128 inlägg
Det har ju hänt en del på förstärkarfronten 12 år. Det var faktiskt så länge sen jag köpte min förra maskin.
HDMI är ju jättepraktiskt, även optiskt är ju fint.
Det jag inte får rätt på är hur man kopplar in ljudet från min VHS-maskin. 2 kablar som då är stereo.
Var ska man sätta dem och hur ska man klicka runt i förstärkarens setup för att få analogt stereo-ljud från videon ?
Redigerat av Unregisteredf42c246a, 16 November 2009 - 00:03.
Postad 15 November 2009 - 23:26
mikasand
-
mikasand
-
Användare
-
-
102 inlägg
Min TX-SR607 som jag köpte några dagar sedan har antagligen gått sönder idag. Det går inte att se någon bild (OSD)när man ska gå in i inställningarna. Man ser på TV:n ett meddelande "No signal". Det enda som funkar är HDMI till HDMI, mina två andra inkanaler för Composit och Component, de funkar inte längre heller, bilden på min TV blir svart och man får felmeddelande från TV:n "No signal".
Jag misstänkar att recievern har gått sönder, den analoga till digitial omvandlaren verkar inte fungera längre.
Jag har haft den i endast 4-5 dagar och den funkade fint de första dagarna. Jag har inte gjort några inställningar som kan förklara detta.
Har ni några tips vad som kan göras? Kan det vara nån inställning som blivit fel?
Eller har jag fått ett måndagsexemplar?
mvh, Mikael
Postad 15 November 2009 - 23:29
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Har du gjort den helt strömlös ?
Ibland kan de hjälpa på hembioförstärkare, då processorn hänger sig
Postad 16 November 2009 - 11:00
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag får känslan av att det är lite si och så med kvaliteten på Onkyos förstärkare, då många i tråden har förstärkare som ballar ur. Själv är jag inne på min andra. Är det någon härinne som jobbar på tex MM eller liknande som har någon erfarenhet av förstärkare och service-ärenden. Går Yamaha och tex Marantz sönder lika frekvent?
Postad 16 November 2009 - 11:26
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Jag får känslan av att det är lite si och så med kvaliteten på Onkyos förstärkare, då många i tråden har förstärkare som ballar ur. Själv är jag inne på min andra. Är det någon härinne som jobbar på tex MM eller liknande som har någon erfarenhet av förstärkare och service-ärenden. Går Yamaha och tex Marantz sönder lika frekvent?
Jag tror inte Onkyo har högre felfrekvens än andra, sett till antal tillverkade maskiner. Däremot har vi en orsak och en verkan, popularitet. Titta på prisutvecklingen på 607an, i slutet på Mars i år låg den på 7000:- och här och nu i mitten på November hittar vi den för ~4700:- Det är en rätt rejäl prisdropp på mindre än ett halvår, ingen eller få förstärkare uppvisar samma prisdropp, inte ens under längre period... Och som vi väl alla känner till så styrs priset av tillgång och efterfrågan. Man ser tydligt detta fenomen här: https://www.prisjakt...t.php?pu=415278Onkyo har alltså sålt en ###### massa 607 maskiner det sista halvåret och med ökad produktion kommer också fler maskiner få fel, men det innebär inte nödvändigtvis att det är procentuellt mer fel för Onkyo än andra tillverkare, sett till antal tillverkade maskiner. H/K tillverkar 1000 maskiner, 10 brinner upp. Onkyo tillverkar 10000 maskiner modell: 607, 100 brinner upp. Har Onkyo högre felfrekvens? Oavsett  så kommer många av dessa personer med en Onkyo 607 att "beklaga" sig på t.ex detta forum. Och därför kan man lätt anta att Onkyo har massa problem. Återigen, jag tror inte Onkyo har högre felfrekvens.
Postad 16 November 2009 - 13:24
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
förstår inte riktigt hur du mednar men du vill ha ut stereo på de utgångarna på recivern?
naje, jag menar att jag får in ljudet på den optiska ingången. allt bra jag få ljud i högtalarna från recievern. men sen vill också jag få ut ljudet via någon stereoutgång som jag kan koppla in i en tv som står i ett annat rum så jag kan få ljud där i tv'n och slippa höra spelljudet inne i biorummet.
Postad 16 November 2009 - 15:54
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Finns problemet med " late night mode" när man kör true hd på denna modell och vart stänger man av det isåfall?
När jag kör en film med true hd så hittar jag inte alternativet i menyn... Jag kör PS3 PCM, vad kan va fel? upplever en del effekter som väldigt dova i True HD.
Postad 16 November 2009 - 16:14
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
När jag kör en film med true hd så hittar jag inte alternativet i menyn... Jag kör PS3 PCM, vad kan va fel? upplever en del effekter som väldigt dova i True HD.
Hittar inte heller, dock stog det något om det i manualen men det vart jag iaf inte klokare av.
Postad 16 November 2009 - 19:04
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Det har ju hänt en del på förstärkarfronten 12 år. Det var faktiskt så länge sen jag köpte min förra maskin. HDMI är ju jättepraktiskt, även optiskt är ju fint.
Det jag inte får rätt på är hur man kopplar in ljudet från min VHS-maskin. 2 kablar som då är stereo. Var ska man sätta dem och hur ska man klicka runt i förstärkarens setup för att få analogt stereo-ljud från videon ?
Vad har du för utgångar på VHS:n ? Jag gissar att du har SCART och då bör en sådan här fungera för dig och kopplas in på 607's VCR/DVR IN med Gul på Video och Röd/Vit på ljud.
Postad 16 November 2009 - 19:12
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Jag får känslan av att det är lite si och så med kvaliteten på Onkyos förstärkare
Det är som falcy säger Onkyo säljer nog flest flerkanalare i norden just nu. Man har gjort succe med sina modeller sista åren Jag köpte en av de dyraste denon för ett par år sedan och den smällde efter 2 dagar
Postad 17 November 2009 - 10:33
Pearbaw
-
Pearbaw
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du ska använda läget "Stereo" om du vill använda subwoofern. Pure Audio och Direct används just för att stänga av subben, och en hel del annat tjafs.
Detta stämmer inte med instruktionsmanualen där man tydligt kan se att det med "stereo input" och "Pure Audio" ändå ska komma ljud från Subwoofern.
Postad 17 November 2009 - 10:51
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Problemet ligger i att jag vill titta på Tv sängning på rojektorn. Har ingen box eller något liknande utan tar signalerna genom anten uttaget.
Mest troligt har du vanlig kabel-tv, och titta på det via projektor kan vara farligt för ögonen, så dåligt blir det. Akta dig!
Postad 17 November 2009 - 12:54
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Mest troligt har du vanlig kabel-tv, och titta på det via projektor kan vara farligt för ögonen, så dåligt blir det. Akta dig!
hahaha....  underbart!
Postad 17 November 2009 - 14:02
psycho_nr1
-
psycho_nr1
-
Användare
-
-
168 inlägg
Kopierar min fråga från HTPC forumet då jag inte vet om frågan rör HTPC spelare eller Onkyo TX-SR607.Jag kör en egenkomponerad HTPC och den funkar bra. Har bara problem med en grej jag på senare tid funderat på: Jag använder främst VLC (VideoLAN) för att spela upp HD-film. Hur ska jag ställa in spelaren att spela DTS t.ex.? man kan ju välja Stereo, 2front2back, 5.1 osv. där antar jag att 5.1 är rätt men sen till problemet. Förstärkaren har ju också sina "egna sätt" att manipulera ljud till högtalarna. Jag använder en Onkyo TX-SR607 och där finns ju en UPPSKÖ av olika ljudinställningar: Neo6 Dolby Pl II cinema Direct Pure Audio osv. Vilken kombination ska användas för att få ut det bästa ljudet? Är sedan VLC den bästa spelaren att köra eller finns någon annan som avkodar ljud bättre? Tack för svar
Postad 17 November 2009 - 22:27
mikasand
-
mikasand
-
Användare
-
-
102 inlägg
Min TX-SR607 som jag köpte några dagar sedan har antagligen gått sönder idag. Det går inte att se någon bild (OSD)när man ska gå in i inställningarna. Man ser på TV:n ett meddelande "No signal". Det enda som funkar är HDMI till HDMI, mina två andra inkanaler för Composit och Component, de funkar inte längre heller, bilden på min TV blir svart och man får felmeddelande från TV:n "No signal".
Jag misstänkar att recievern har gått sönder, den analoga till digitial omvandlaren verkar inte fungera längre. Jag har haft den i endast 4-5 dagar och den funkade fint de första dagarna. Jag har inte gjort några inställningar som kan förklara detta.
Har ni några tips vad som kan göras? Kan det vara nån inställning som blivit fel? Eller har jag fått ett måndagsexemplar?
mvh, Mikael
Jag lämnade tillbaka den trasiga recievern och fick en ny direkt i affären. Nu funkar allt igen. När jag kom hem och packade upp den nya, så visade det sig att den var renoverad (refurbished) men allt funkar och allt var med snyggt och fint nedpackad. Det måste vara packat av Onkyo själva. Jag trodde Onkyo hade sin produktion i Japan, men jag såg att 607:an är tillverkad i Malaysia. Kanske detta förklarar kvaliten och även det låga priset. Krånglar även utbytesapparaten så får det bli en Denon istället.
Postad 17 November 2009 - 22:27
KAMIKIRI
-
KAMIKIRI
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hejsan. Nu har jag bestämt mig för en 607:a. MEN ! Hur hög är den? Är den 176mm hög med eller utan foten på undersidan? Tänkte köpa HK355 men design och värme utvecklingen sätter stopp. Undrar om Onkyon är lika ström stark? Hur hög är den utan fötter? Mvh...
Postad 17 November 2009 - 22:58
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Om du läser två tre sidor bakåt i tråden så tror jag att det ämnet har avhandlats tidigare!
Postad 17 November 2009 - 23:23
KAMIKIRI
-
KAMIKIRI
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hejsan. Nu har jag bestämt mig för en 607:a. MEN! Hur hög är den? Är den 176mm hög med eller utan foten på undersidan? Tänkte köpa HK355 men design och värme utvecklingen sätter stopp. Undrar om Onkyon är lika ström stark? Hur hög är den utan fötter? Mvh...
Om du läser två tre sidor bakåt i tråden så tror jag att det ämnet har avhandlats tidigare!
Tackar, men hur hög är den?
Postad 18 November 2009 - 08:17
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Tackar, men hur hög är den?
Hej! Efter en snabb titt på prisjakt.nu så ser man att den har dessa dimensioner Mått (BxHxD) 435x176x329 mm
Postad 18 November 2009 - 09:53
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Hej! Efter en snabb titt på prisjakt.nu så ser man att den har dessa dimensioner Mått (BxHxD) 435x176x329 mm
Att den är 176mm hög det vet han, frågan var om detta är med eller utan "fötter". Jag är 99.9% säker på att det är med "fötterna". Vet inte ens om man kan ta bort dessa "fötter Tänkte köpa HK355 men design och värme utvecklingen sätter stopp. Undrar om Onkyon är lika ström stark?
Nej, Onkyo 607 är inte lika strömstark som H/Ks AVR 355, tror inte ens den kommer upp i nivå med H/Ks 255a.
Redigerat av Falcy, 18 November 2009 - 09:53.
Postad 18 November 2009 - 10:01
toska
-
toska
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Ooops läser lite för snabbt ibland, nu ser jag att KAMIKIRI vet hur hög den är.
nu är jag inte hemma men fötterna bygger inte men än ca 10mm i höjd.
Redigerat av toska, 18 November 2009 - 10:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|