![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 11 juli 2007 - 22:36

Postad 13 juli 2007 - 09:33
Förra veckan började boxen automatiskt slå av sig själv, och sedan starta igen, blev mer fram emot helgen och tog längre och längre tid att starta igen..... nu står min box också avstängd och skall skickas iväg på reparation. Verkar inte vara ensam med det här felet. ComHem kan väl inte ta betalt för digitalTV nu när jag inte kan titta på det hoppas jag.... Fast det gör de nog ändå
När jag pratade med ComHems support så sa de att jag skulle få fakturan reglerad för den tid som jag inte kan titta på digitaltv. Men man måste höra av sig till supporten igen då när boxen är tillbaka (och förhoppningsvis funkar).
Postad 18 juli 2007 - 18:40
Som det är nu när det blir en enda lång inspelning av t.ex två entimmesserier efter varann på samma kanal är det ju tokigt jobbigt att ta på snabbspolning 16x och vänta några minuter om man vill titta på serie 2 (kanske före serie 1, eller vid ett helt annat tillfälle än just direkt efter man tittat på serie 1), eftersom det inte blir några kapitel på inspelningarna som gör att man kan hoppa fram fler minuter åt gången.
Med tanke på att klockan är ur led vågar man ju inte lita på timerinspelning med två program som går så tätt inpå. Eller att man långt ifrån alla gånger kan sitta och spela in manuellt de två programmen var för sig så att säga.
Postad 18 juli 2007 - 22:01
Är det någon här som hittat någon funktion för att spela in med "kapitel" om ett visst antal minuter? Eller något sätt att hoppa till en bestämd tidpunkt i en inspelning? Eller ändra tidshoppet på "30-sekundersknapparna" till något större värde?
Som det är nu när det blir en enda lång inspelning av t.ex två entimmesserier efter varann på samma kanal är det ju tokigt jobbigt att ta på snabbspolning 16x och vänta några minuter om man vill titta på serie 2 (kanske före serie 1, eller vid ett helt annat tillfälle än just direkt efter man tittat på serie 1), eftersom det inte blir några kapitel på inspelningarna som gör att man kan hoppa fram fler minuter åt gången.
Med tanke på att klockan är ur led vågar man ju inte lita på timerinspelning med två program som går så tätt inpå. Eller att man långt ifrån alla gånger kan sitta och spela in manuellt de två programmen var för sig så att säga.
Hejsan! Pröva att använda "Bookmark" (bokmärke på svenska

det bore lösa problemzen!

Redigerat av Idealman, 18 juli 2007 - 22:05.
Postad 18 juli 2007 - 22:14
Är det någon här som hittat någon funktion för att spela in med "kapitel" om ett visst antal minuter? Eller något sätt att hoppa till en bestämd tidpunkt i en inspelning? Eller ändra tidshoppet på "30-sekundersknapparna" till något större värde?
Mindfire jag antar att du känner till spolningen med pilknapparna? De spolar rejält framåt.
Postad 23 juli 2007 - 11:56
Då märkte jag ett fel på ett fåtal av alla mina kanaler i "Large" inte alls fungerar som de ska. Det var bl a Animal Planet, TV8, Visat Crime och Disney channel som "hackar" och knappt går att se på alls. (det rör sig alltså endast om 8-10 kanaler i mitt large paket - alla andra fungerar som de ska!)
"Hacket" är just hackande! bilder fryser o hackar fram med fördröjning konstant, både ljud och bild, efter en stund kan det även bli helt svart.
Men nu har jag även, vid ett par kortare tillfällen, fått samma problem med 1an och 4an, även om det varit snabbt övergående.
Undrar vad detta kan vara/bero på? det kan ju vara sändningen, boxen, Comhem, kablage? eller?
Någon som har liknande problem? någon lösning?
Självklart har jag kollat så att alla kablar sitter i som de ska, och har startat om boxen ett antal ggr. (har dock inte bytt några kablar än). Men de flesta kanaler fungerar ju som sagt klockrent.
Postad 24 juli 2007 - 07:45
Jag hade detta problem på en kanal och tog bort manteström filtret , vilket löste problemet.
Tack och hej
Postad 24 juli 2007 - 08:24
Jag har samma problem !Efter att ha varit väldigt nöjd med min box nu ett bra tag, har jag nu för ett par veckor sedan fått ett nytt problem.
Då märkte jag ett fel på ett fåtal av alla mina kanaler i "Large" inte alls fungerar som de ska. Det var bl a Animal Planet, TV8, Visat Crime och Disney channel som "hackar" och knappt går att se på alls. (det rör sig alltså endast om 8-10 kanaler i mitt large paket - alla andra fungerar som de ska!)
"Hacket" är just hackande! bilder fryser o hackar fram med fördröjning konstant, både ljud och bild, efter en stund kan det även bli helt svart.
Men nu har jag även, vid ett par kortare tillfällen, fått samma problem med 1an och 4an, även om det varit snabbt övergående.
Undrar vad detta kan vara/bero på? det kan ju vara sändningen, boxen, Comhem, kablage? eller?
Självklart har jag kollat så att alla kablar sitter i som de ska, och har startat om boxen ett antal ggr. (har dock inte bytt några kablar än). Men de flesta kanaler fungerar ju som sagt klockrent.
Postad 24 juli 2007 - 08:30
Om du har ett Mantelström filter inkopplat i antennuttaget, kan det vara detta som stör.
Jag hade detta problem på en kanal och tog bort manteström filtret , vilket löste problemet.
Tack och hej
Tack för svar, men jag har inte själv satt i något mantelström filter (för det finns väl inget inbyggt i orginalkablarna från Comhem?)
Postad 24 juli 2007 - 08:41
Jag använder ej kablarna som följde med men har å andra sidan ej några problem.
/Anders
Postad 26 juli 2007 - 18:12
Se där, det löser ju det hela.Mindfire jag antar att du känner till spolningen med pilknapparna? De spolar rejält framåt.
Rätt ologiskt att ha det på det viset, men vad var att vänta med denna box, hehe.
Postad 29 juli 2007 - 20:04
Efter att jag haft den inlämnad i början på året så har den funkat bra, MEN när jag kom hem idag så hade den hängt sig på samma sätt, som jag kommer ihåg, drog då ur kontakten i ca 30 min sedan startade den. MEN nyss hängde den sig igen, är det dags för ett "återbesök" för den nu efter ett halvår....
Postad 30 juli 2007 - 07:03
Efter återställningen så är den mycket snabbare, bläddra i TV-guiden mm, kan det vara det som är problemet att den inte släpper allt minne därav problemet även med "hackningar" som någon fått.
Så jag rekomenderar återställning det till Er som börjar få problem. (Biblioteket ligger kvar)
Jag får se om den funkar fullt ut efter detta om den gör det så kommer jag att "ta en återställare" var 3-6 månad, innan problem börjar.
Redigerat av Unregistered60ec3204, 30 juli 2007 - 07:11.
Postad 30 juli 2007 - 09:08
Jag har samma problem !Efter att ha varit väldigt nöjd med min box nu ett bra tag, har jag nu för ett par veckor sedan fått ett nytt problem.
Samma problem här. Skaffade boxen för ett halvår sedan och har hela tiden haft detta problem. I början var det bara hackningar på en eller två kanaler jag ändå inte tittade på men den senaste tiden har problemet blivit värre och värre. Nu är det mer än hälften av kanalerna i mediumpaketet som hackar eller inte har någon bild alls.
Jag gjorde ett intressant test och lånade en Samsung DCB 9401Z box av en kompis. Det visade sig att alla kanaler fungerar helt perfekt på denna! Alltså har jag inga problem med antennkabeln eller signalen fram till min box.
Nu åker boxen in på service...
Fick för övrigt detta professionella svar på mitt mejl till Comhems kundtjänst:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Jag har skickat ut en fraktsedel till box, så skicka in boxen till oss så kan vi kolla upp boxen.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Rekryterar dom sin personal på lågstadiet?

Postad 30 juli 2007 - 09:39
NU HAR DET BÖRJA IGEN....
Efter att jag haft den inlämnad i början på året så har den funkat bra, MEN när jag kom hem idag så hade den hängt sig på samma sätt, som jag kommer ihåg, drog då ur kontakten i ca 30 min sedan startade den. MEN nyss hängde den sig igen, är det dags för ett "återbesök" för den nu efter ett halvår....
Efter att den stannat igen så har jag "Återställt" den.
Efter återställningen så är den mycket snabbare, bläddra i TV-guiden mm, kan det vara det som är problemet att den inte släpper allt minne därav problemet även med "hackningar" som någon fått.
Så jag rekomenderar återställning det till Er som börjar få problem. (Biblioteket ligger kvar)
Jag får se om den funkar fullt ut efter detta om den gör det så kommer jag att "ta en återställare" var 3-6 månad, innan problem börjar.
Jag har nu spelat in en del program samt haft "normal" användning av den efter återställningen, nu ser det ut att fungera igen, peppar, peppar....
Den har blivit lite långsammare på TV-guiden igen men kan bero på att man lagt upp några program, men känns snabbare än tidigare.
Postad 01 augusti 2007 - 15:37
Samma problem här. Skaffade boxen för ett halvår sedan och har hela tiden haft detta problem. I början var det bara hackningar på en eller två kanaler jag ändå inte tittade på men den senaste tiden har problemet blivit värre och värre. Nu är det mer än hälften av kanalerna i mediumpaketet som hackar eller inte har någon bild alls.
Jag gjorde ett intressant test och lånade en Samsung DCB 9401Z box av en kompis. Det visade sig att alla kanaler fungerar helt perfekt på denna! Alltså har jag inga problem med antennkabeln eller signalen fram till min box.
Jag har skickat ut en fraktsedel till box, så skicka in boxen till oss så kan vi kolla upp boxen.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Jag har också haft samma problem, det kommer och går och nu var det ett tag sen. Det är främst 7:an, 9:an, ZTV, Disney och några till som strular. Om man kollar signalstyrkan på dessa så är den mycket lägre än på övriga kanaler. Det verkar som comhem sänder dessa med lägre signal? Det gör att bilden hackar, fryser, hänger sig och försvinner helt på just dessa kanaler. Alla övriga fungerar dock perfekt och har högre signalstyrka. Kan problemet ligga centralt hos comhem tro?
Postad 01 augusti 2007 - 19:13

Postad 02 augusti 2007 - 00:16
Argh.. jobbig tråd. Jag är på väg att köpa denna box.. vågar man efter alla negativa inlägg här inne?
Inget negativt alls faktiskt utöver alla buggar....

Vad är det bästa alternativet om du bor i ett comhem hus dock?
Postad 02 augusti 2007 - 09:19
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Jag har också haft samma problem, det kommer och går och nu var det ett tag sen. Det är främst 7:an, 9:an, ZTV, Disney och några till som strular. Om man kollar signalstyrkan på dessa så är den mycket lägre än på övriga kanaler. Det verkar som comhem sänder dessa med lägre signal? Det gör att bilden hackar, fryser, hänger sig och försvinner helt på just dessa kanaler. Alla övriga fungerar dock perfekt och har högre signalstyrka. Kan problemet ligga centralt hos comhem tro?
Hej igen,
Efter att ha haft detta problem nu ett tag, så har jag ringt supporten ett par ggr - de sa bara att man skulle kolla kablarna!
Som någon skrev om här innan, så sitter det ju en "klump" på org antennkabeln som följer med, denna har jag använt. Men i morse bytte jag ut den mot en helt vanlig utan filterklumpen, o nu funkar alla mina kanaler som de ska! (nu har jag ca 49%/89% på alla, innan hade jag bara 0%/75% på de kanaler som hackade!)
Så, testa verkligen att byta ut org kabeln med klumpen mot en vanlig om ni har problem med några hackande kanaler.
Postad 02 augusti 2007 - 10:36
- spelar in ett program samtidigt som jag tittar på ett annat program som sänds just nu
- spelar in ett program samtidigt som jag ser ett program som redan är inspelat
- tittar på ett program som redan har börjat spelat in (så jag ligger kanske 20 minuter efter i tiden)
jag behöver inte vänta tills programmet är färdiginspelat innan jag börjar titta
Nu vill jag ha digitalt via Comhem med samma funktioner och har tittat på Samsung DCB P850Z eftersom jag har förstått att jag måste ha 2 tuners för att göra något liknande med digitala Comhem.
1. Kan jag titta på en kanal samtidigt som jag spelar in en digital kanal på min Sony så att jag kan använda alla finesser som den har timeshift o redigering m.m.
2. kan jag spela in en kanal på Samsungen och en kanal på Sonyn samtidigt och digitalt?
3. kan jag titta på ett program som redan har börjat spelat in på Sonyn eller Samsungen (så jag ligger kanske 20 minuter efter i tiden) jag behöver inte vänta tills programmet är färdiginspelat innan jag börjar titta?
Någon klok som vet eller ska jag fråga Comhem? Svaren här brukar ju vara så mycket bättre än Comhems
:-) Knabenson
Postad 02 augusti 2007 - 11:30
Har även en Humax C-FOX II enkel digitalbox som är ihopkopplad med pioneerspelaren, men det fungerar inte tillfredsställande. Det går bra att göra direktinspelning från digitalboxen om den är inställd på rätt kanal, men förprogrammerade inspelningar fungerar sämre.
Postad 02 augusti 2007 - 15:03
Så, testa verkligen att byta ut org kabeln med klumpen mot en vanlig om ni har problem med några hackande kanaler.
Själv har jag inga problem med med hackande digitalkanaler. Däremot så är den analoga mottagningen på TV:n brusig när antennsignalen skall gå igenom Samsungen.
Jag hade först den medföljande "kabeln med klump" mellan antennurtaget och boxen och då var det analoga snudd på otittbart. Efter att köpt in en ny vanlig antennkabel av hyfsad kvalitet och bytt ut "kabeln med klump" så är det betydligt bättre men det är ändå inte riktigt bra.
Kopplar jag bort boxen (kopplar ihop de två kabeländarna som normalt sitter i boxen) så är den analoga mottagningen strålande.
Jag antar att klumpen på orginalkabeln är en jordavskiljare så mitt tips är att inte använda den medleverade "kabeln med klump" såvida du inte har problem med jordslinga (krypströmmar i jorden).
Redigerat av sirn, 02 augusti 2007 - 15:15.
Postad 12 augusti 2007 - 18:42
Ja, nu har jag köpte en Panasonic TH-42PX70E och jag har redan en Sony RDR-HX710 (DVD med Hårddisk). Så här använder jag denna kombination idag när jag tittar på Comhems analoga utbud:
- spelar in ett program samtidigt som jag tittar på ett annat program som sänds just nu
- spelar in ett program samtidigt som jag ser ett program som redan är inspelat
- tittar på ett program som redan har börjat spelat in (så jag ligger kanske 20 minuter efter i tiden)
jag behöver inte vänta tills programmet är färdiginspelat innan jag börjar titta
Nu vill jag ha digitalt via Comhem med samma funktioner och har tittat på Samsung DCB P850Z eftersom jag har förstått att jag måste ha 2 tuners för att göra något liknande med digitala Comhem.
1. Kan jag titta på en kanal samtidigt som jag spelar in en digital kanal på min Sony så att jag kan använda alla finesser som den har timeshift o redigering m.m.
2. kan jag spela in en kanal på Samsungen och en kanal på Sonyn samtidigt och digitalt?
3. kan jag titta på ett program som redan har börjat spelat in på Sonyn eller Samsungen (så jag ligger kanske 20 minuter efter i tiden) jag behöver inte vänta tills programmet är färdiginspelat innan jag börjar titta?
Fick svar idag från Com Hem:
Nej du kan inte titta på en digital kanal samtidigt som du spelar in en annan digital kanal på din dvd, detta kan du dock göra på PVR boxen med dubbla tuners, men spelas det in på t ex video eller dvd så måste kanalen vara på boxen hela tiden.
Jag tror att programmet måste spelas in klart innan man kan börja titta på det man spelat in på pvr boxen.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Det löser väl inte problemet helt, men jag får nog välja Samsung DCB-P850Z, men såg nu att erbjudande om Medium 8 för halva priset slutar sista augusti, så frågan är om man inte ska vänta lite och se om det kommer något nytt erbjudande snart. Sedan läste jag att det ska komma en HDTV-box med PVR till hösten, så man ska kanske inte ha för bråttom??
/Knabenson
Postad 13 augusti 2007 - 20:41
Köpte den här Digital boxen i september 2006. När den kom hade den ingen display (I början förstod jag inte att ens att den skulle ha display).
Efter några månader började den strula med massa andra saker bla fjärrkontrollen.
Då bestämde jag mig för att skicka in den.
Jag fick tillbaks en reparerad/annan box som fungerade fint i ca 3-4 månader sen började klockan gå fel, den spelade inte in dom tidsinställda inspelningarna rätt, den var långsam som attan i menyn mm.
För 2 veckor sen skickade jag in den för reparation eftersom hockey säsongen drar igång snart.
Idag fick jag en reparerad/annan box. Kopplade in den och den fungerade fint i ca 1 timme.
Och nu... Från klockan 20:30 till 21:20 så har den hunnit låsa sig 7 ggr så att man har varit tvungen att bryta strömmen till den för att få igång den igen för att efter några minuter hänga sig igen.
*suck*
Ringde genast Comhem supporten IGEN och förklarade att jag är trött på att springa fram och tillbaks till posten med den här boxen och då sa dom att dom genast skulle skicka ut en helt ny box till mig och att när jag hade fått den skulle jag skicka in min gamla igen.
Så håll tummarna för mig allihopa, och om någon känner sig manad kontakta Sverker...
Postad 14 augusti 2007 - 15:57
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Hej igen,
Efter att ha haft detta problem nu ett tag, så har jag ringt supporten ett par ggr - de sa bara att man skulle kolla kablarna!
Som någon skrev om här innan, så sitter det ju en "klump" på org antennkabeln som följer med, denna har jag använt. Men i morse bytte jag ut den mot en helt vanlig utan filterklumpen, o nu funkar alla mina kanaler som de ska! (nu har jag ca 49%/89% på alla, innan hade jag bara 0%/75% på de kanaler som hackade!)
OK, tack för tipset, ska testa det om problemet dyker upp igen. Märkligt dock att comhem skickar med en speciell antennkabel som de skriver att man "måste" använda och det sen visar sig att den bidrar till sämre signal än med en vanlig koaxkabel...trodde inte förtroende för comhem kunde bli lägre, men de verkar jobba på bra med att skapa problem istället för att lösa dem...

Postad 15 augusti 2007 - 08:10
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Hej igen,
OK, tack för tipset, ska testa det om problemet dyker upp igen. Märkligt dock att comhem skickar med en speciell antennkabel som de skriver att man "måste" använda och det sen visar sig att den bidrar till sämre signal än med en vanlig koaxkabel...trodde inte förtroende för comhem kunde bli lägre, men de verkar jobba på bra med att skapa problem istället för att lösa dem...
Ja.. det visar sig att jag tyvärr ändå var för snabb i mitt glädjerus... det höll inte många dagar innan det var likadant igen. Efter ett antal felanmälningar till Comhem var det idag en tekniker här som mätte signalen överallt och den var det givetvis inget fel på, så han dömde ut boxen! Det var ett antal "signalströmmar" i boxen som var sönder sa han.. så jag kommer att få skicka iväg min box på reperation.. med andra ord utan box i ett par veckor!
=((
Postad 15 augusti 2007 - 20:47
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Hej igen,
Ja.. det visar sig att jag tyvärr ändå var för snabb i mitt glädjerus... det höll inte många dagar innan det var likadant igen. Efter ett antal felanmälningar till Comhem var det idag en tekniker här som mätte signalen överallt och den var det givetvis inget fel på, så han dömde ut boxen! Det var ett antal "signalströmmar" i boxen som var sönder sa han.. så jag kommer att få skicka iväg min box på reperation.. med andra ord utan box i ett par veckor!
=((
Fick tillbaks min box från Comhem igår. Är osäker på att det är samma jag fick tillbaks eller en ny för det satt skyddsplast på diplayen och det luktade ny elektronik när jag satte igång den.
I vilket fall som helst var boxen helt återställd och jag fick börja med att uppdatera boxen med den nya programvaran. Jag blev överlycklig när jag kunde konstatera att alla kanaler nu fungerar felfritt! Inget hackande och inga frysningar hittills.
Innan jag skickade den hade jag konstaterat att det verkar finnas en "magisk gräns" för signalkvaliteten på 80%. Kanaler över 80% fungerade bra med de under 80% hackade. Signalstyrkan verkade däremot vara mindre viktig. Var ibland under 35% men gav ändå en bra bild så länge signalkvaliteten var bra.På min "nya" ligger numera signalkvaliteten på mellan 85-90%. Jag tror även att signalstyrkan nu är betydligt högre i genomsnitt än innan.
I morse hängde sig boxen.....Ut med nätsladden för att få i gång den igen. Fast detta problem är nu mycket lättare att stå ut med.

Postad 16 augusti 2007 - 07:08
Andra dagen hade det kommit begäran om uppdatera mjukvara som jag körde igång (och gick utan problem), så den nu har:
mjukvaruversion:23
(chipminne: 10)
MEN efter detta kan jag inte använda fjärrkontrollen för växla kanaler eller ändra ljudet. inga av siffer knapparna fungerar heller (som behövs för nollställa boxen).
Har provat dra ut sladden ett antal gånger, omstarter, tagit ut batterierna ur fjärrkontrollen mm.
Det som ej funkar är tangeterna för ändra kanal och lju med +/- samt siffertangenterna.
Ngn som varit med om ngt liknannde?
~Henrik
Postad 16 augusti 2007 - 07:19
~Henrik
har precis kaffat denna box, första dagen fungerade allt som jag provade utan problem med spela in, time-shift mm.
Andra dagen hade det kommit begäran om uppdatera mjukvara som jag körde igång (och gick utan problem), så den nu har:
mjukvaruversion:23
(chipminne: 10)
MEN efter detta kan jag inte använda fjärrkontrollen för växla kanaler eller ändra ljudet. inga av siffer knapparna fungerar heller (som behövs för nollställa boxen).
Har provat dra ut sladden ett antal gånger, omstarter, tagit ut batterierna ur fjärrkontrollen mm.
Det som ej funkar är tangeterna för ändra kanal och lju med +/- samt siffertangenterna.
Ngn som varit med om ngt liknannde?
~Henrik
Postad 26 augusti 2007 - 15:54
Postad 26 augusti 2007 - 17:12
Postad 26 augusti 2007 - 18:25
Vore synd om man skaffade Samsung-boxen och den nya PVR HD-boxen kom några veckor senare... Tiden går ju rätt så fort...
/Knabenson
Postad 26 augusti 2007 - 20:58
Någon med mer info här? En liten guide skulle isf vara mkt uppskattad.

///DM
Postad 27 augusti 2007 - 09:52
Hur många kanaler är i HD och kommer att bli HD tills i ny år?
Redigerat av Blomman76, 27 augusti 2007 - 09:54.
Postad 27 augusti 2007 - 21:41
Jag vet inte vad jag ska göra, helst vill jag ha pengarna tillbaks och glömma bort den här äckliga boxen. Att lämna in den på lagning tänker jag inte göra efter att ha läst om folk som har fått tillbaka boxarna lika trasiga, eller inte fått tillbaks sina boxar på grund av att fakturor som skulle ha skickats till Samsung skrivts direkt på kunden.
Samsung ska anmälas till ARN. De borde återkalla den här modellen och se till att släppa en korrigerad mjukvara med tanke på hur instabil den är. Jag kan inte rekommendera någon att köpa den här boxen. Den är inte på långt när värd sitt sjukt tilltagna överpris utan abonnemang, och inte heller värd pengarna subventionerad med bindningstid.
Hade den fungerat som den ska skulle den varit en toppenbox. Men utan någon som helst support (Samsungs support har aldrig varit någon höjdare) och med de här konstruktions/fabrikationsfelen är den bara ett enda harv man mår bäst av att slippa.

Postad 28 augusti 2007 - 10:00
I boxens menyer var fjärrkontrollen också helt omöjlig att använda p g a den scrollade okontrollerbart.
Lyckades till slut formatera hela hårddisken (snyft) och efter det har allt fungerat klockrent.
Sensmoral;
Barn, passa er för att fylla hårddisken.
Postad 28 augusti 2007 - 12:07
Samsung ska anmälas till ARN. De borde återkalla den här modellen och se till att släppa en korrigerad mjukvara med tanke på hur instabil den är. Jag kan inte rekommendera någon att köpa den här boxen. Den är inte på långt när värd sitt sjukt tilltagna överpris utan abonnemang, och inte heller värd pengarna subventionerad med bindningstid.
Hade den fungerat som den ska skulle den varit en toppenbox. Men utan någon som helst support (Samsungs support har aldrig varit någon höjdare) och med de här konstruktions/fabrikationsfelen är den bara ett enda harv man mår bäst av att slippa.
Jag håller med, inte jag heller.
Det har blivit lite väl mycket "Ingen bild, inget ljud" på sista tiden. I början hände det i princip aldrig, nu händer det ett par ggr. i veckan.
Postad 28 augusti 2007 - 12:12

Postad 28 augusti 2007 - 17:27
Ibland funderar man om Samsungs utvecklare inte har alla koppar i skåpet. Jag menar, vem var det som tyckte att det var bra idé att fråga om man ville avbryta en inspelning när man stänger av boxen? Detta är ett ###### gissel om man som jag använder en multifjärr som stänger av flera apparater med ett macro. Det slutar med att man antingen får stänga av boxen för sig innan allt annat eller att i blindo försöka besvara frågan utan att se vad det står på tv:n som redan blivit avstängd.
Jag har också multifjärr, och retar mig som f** på denna helt onödiga fråga. Det går ju inte heller att stänga av boxen innan, eftersom den då slås på när man kör avstänging av alla apparater i den funktion som är på. Megairriterande.
Dock måste jag säga att min box fungerar alladeles utmärkt, så jag är nöjd med den - förutom med denna helt urbota idiotiska frågeruta som jag redan har dissat..
Postad 28 augusti 2007 - 19:48
Det har blivit lite väl mycket "Ingen bild, inget ljud" på sista tiden. I början hände det i princip aldrig, nu händer det ett par ggr. i veckan.
Hmm... Jag har också råkat ut för detta ganska ofta den senaste veckan. Har inte heller sett det tidigare. Ytterligare någon med samma problem?
Postad 28 augusti 2007 - 23:54
Varför har inte priset sjunkit mer på denna PVR om man köper den utan abonnemang? Jag tänker på min Sony-recorder som kostade 8000:- för ett par år sen jämfört med deras senaste modeller som ligger runt 4000:- idag. Ett ganska händelsefattigt första år för oss med 850Z+Comhem.

Nu ska jag fika!

Postad 29 augusti 2007 - 11:27
Jo, några "ingen bild, inget ljud" har det bjudits på senaste månaden även hemma hos mig.
Varför har inte priset sjunkit mer på denna PVR om man köper den utan abonnemang? Jag tänker på min Sony-recorder som kostade 8000:- för ett par år sen jämfört med deras senaste modeller som ligger runt 4000:- idag. Ett ganska händelsefattigt första år för oss med 850Z+Comhem.![]()
Nu ska jag fika!
Konstig tid för en fika. Om nu inte det betyder något annat i Norrland...

Postad 29 augusti 2007 - 14:38
Ibland funderar man om Samsungs utvecklare inte har alla koppar i skåpet. Jag menar, vem var det som tyckte att det var bra idé att fråga om man ville avbryta en inspelning när man stänger av boxen? Detta är ett ###### gissel om man som jag använder en multifjärr som stänger av flera apparater med ett macro. Det slutar med att man antingen får stänga av boxen för sig innan allt annat eller att i blindo försöka besvara frågan utan att se vad det står på tv:n som redan blivit avstängd.
Väldigt knepig fråga, håller med om det! Varför kunde de inte lagt in en varning för avbrytning av time-shift istället? Där hade det varit mer befogat. Nu vågar man ju knappt röra fjärren om man sitter och tittar på för en halvtimme sedan, rätt vad det är missar man ju allt.Fast då hade man väl blivit irriterad över att de frågar om man verkligen vill byta kanal......
Postad 29 augusti 2007 - 15:15
Postad 29 augusti 2007 - 19:05
Så man kan då förstås inte spela in sina gamla band från video med denna box?
Om inte - vad är den billigaste lösningen för detta om man för närvarande bara har videon och tv:n? Det är ju en engångs-aktivitet att lämna VHS:erna bakom sig en gång för alla.
Postad 29 augusti 2007 - 20:16
Hmm... Jag har också råkat ut för detta ganska ofta den senaste veckan. Har inte heller sett det tidigare. Ytterligare någon med samma problem?
Kan det ha med signalkvaliteten att göra eller är det något helt annat som spökar.
Jag har bara sett den "skylten" ca 3 ggr sedan i Februari.
Postad 30 augusti 2007 - 09:01
Kan det ha med signalkvaliteten att göra eller är det något helt annat som spökar.
Det är inte omöjligt. Jag hoppas på svar från Comhems kundsupport. Har bara väntat i två dagar än så länge.
Postad 30 augusti 2007 - 21:47
Observera att ComHem hade grava problem med samtliga digitala kanaler i stora delar av Sverige i måndags-tisdags. Detta resulterade på Samsung-boxen i just skylten "Ingen bild, inget ljud". På den gamla hederliga Sagem-boxen med inbyggd analog-tuner frös bara bilden istället. Dessa fel skall vara åtgärdade i nätet sedan i onsdags morse (29/8).Kan det ha med signalkvaliteten att göra eller är det något helt annat som spökar.
Det är inte omöjligt. Jag hoppas på svar från Comhems kundsupport. Har bara väntat i två dagar än så länge.
///DM
Postad 31 augusti 2007 - 08:09
När min hårddisken i min box var (nästan) full började boxen bete sig ytterst underligt. När jag bytte kanal via fjärrkontrollens upp och ner knappar så bläddrade den hejdlöst mellan alla kanaler. Det var också omöjligt att via fjärrkontrollen knappa in siffror för specifik kanalplats.
I boxens menyer var fjärrkontrollen också helt omöjlig att använda p g a den scrollade okontrollerbart.
Lyckades till slut formatera hela hårddisken (snyft) och efter det har allt fungerat klockrent.
Sensmoral;
Barn, passa er för att fylla hårddisken.
Har en nästan full disk jag också, enda problemet jag upptäckt är att det inte går att spola i de senaste inspelade filmerna, då slutar boxen spela upp, men kan hoppa tillbaka till menyerna. kollade på en sent inspelad film förra veckan och pauserade 3ggr ungefär en timme in i filmen och då hängde sig boxen också. Ltie irriterande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar