Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 09 November 2007 - 20:34
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Två saker
1. I Topfields egen archive så kan man ju se om programmet är avkodat eller inte, genom att titta på de olika färgerna på dollartecknen, men hur ser man detta i MyStuff archive menu?
2. Jag har aldrig riktigt förstått mig på när och hur den stänger av hårddisken. Ibland när jag går och lägger mig och boxen är på och sedan på morgonen så hör man att hårddisken snurrar. Den har alltså gått upp i varv någon hång under natten. Alltså hårddisken snurrar inte på kvällen när jag lägger mig.
Postad 10 November 2007 - 14:38
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Anta att jag har FW TF5700PVRt_HDMI-13426-2007Jan17.tfd Vilka patchar (och versioner av dessa) bör jag lägga på?
Vet man när nya MyStuff släpps?
1. Jag rekommenderar följande patchar (alltså patchar till firmwaren, inte TAPs): Power Restore (P) - obs, denna behövs inte för TF5700 utan HDMI Timer Patch T2b (T2) Startup Accellerator (S) Disable 0 Aspect Switching (Z) Short Description (X) TAP Disk Fix (F) Alla patchar finns i den här tråden på toppy.org.uk. USB Accellerator använder jag som TAP, inte patch. Power Restore TAP behövs också för att boxen ska stänga av sig efter att ha hämtat klockan vid strömavbrott. OBS att det just kommit ut en ny HDFW och ett gäng nya patchar (dom identifieras dessutom nu i HDFW med bokstavs-ID), ska testa dessa och återkomma med aktuella rekommendationer. Dessutom har Canal Plus bytt namn på några av sina kanaler, så jag ska fixa en aktuell Logo.dat till MyStuff också.  EDIT: Se botten av inlägget, där finns dom aktuella logotyperna till MyStuff...  Men nej, än så länge vet väl ingen när MyStuff 5.5 kommer ut... men man kan ju gotta sig åt manualen så länge  1. I Topfields egen archive så kan man ju se om programmet är avkodat eller inte, genom att titta på de olika färgerna på dollartecknen, men hur ser man detta i MyStuff archive menu?
2. Jag har aldrig riktigt förstått mig på när och hur den stänger av hårddisken. Ibland när jag går och lägger mig och boxen är på och sedan på morgonen så hör man att hårddisken snurrar. Den har alltså gått upp i varv någon hång under natten. Alltså hårddisken snurrar inte på kvällen när jag lägger mig.
1. Svarat på det förr, man kan inte se detta i MyStuffs arkiv. 2. Det ligger en timeout på 10-15 minuter tror jag. Har man som jag igång eit2mei och MyStuff med omladdning av EPG:n var 10:e minut så går hårddisken aldrig ner i viloläge.
Redigerat av DVBgeek, 10 November 2007 - 15:43.
Postad 10 November 2007 - 17:50
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Och så var Mystuff 5.5 släppt... -Vem hinner testa först?
Postad 11 November 2007 - 09:36
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag la på 5.5 igår. En hel del nya funktioner och förbättringar, klart värt att uppgradera. /Robban
Postad 11 November 2007 - 10:19
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag la på 5.5 igår. En hel del nya funktioner och förbättringar, klart värt att uppgradera.
/Robban
Böt du bara ut MyStuff-tapen? Några inkompatibiliteter? Jag såg att det var en hel uppsättning nya options att fundera på. härligt! Jag la över MyStuff 5.5 igår, startar nog idag för att kolla att allt funkar. sedan hamnar den i Autostart...
Postad 11 November 2007 - 10:33
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jag la på 5.5 igår. En hel del nya funktioner och förbättringar, klart värt att uppgradera.
/Robban
Böt du bara ut MyStuff-tapen? Några inkompatibiliteter? Jag såg att det var en hel uppsättning nya options att fundera på. härligt! Jag la över MyStuff 5.5 igår, startar nog idag för att kolla att allt funkar. sedan hamnar den i Autostart...
Det var faktiskt lite lustigt - jag har en längre tid haft problem med "sätt i kortet/kodad" när jag zappat, alltså inte den vanliga buggen. Detta har lösts med att göra en ny kanalsökning (manuellt givetvis), sen har det fungerat ok några dagar. Igår felsäkte jag lite noggrannare och kom fram till att det hade med Mystuff att göra - så fort jag inaktiverade Mystuff och använde den inbyggda EPG:n så fungerade det. Därför så bestämde jag mig för att rensa bort Mystuff och börja om från början, samtidigt passade jag på att kolla om några andra TAPs uppdaterats, döm om min förvåning när jag fick se Mystuff 5.5. Så för att svara på din fråga så rensade jag alltså bort "gamla" Mystuff först och började på ny kula. /Robban
Postad 11 November 2007 - 12:49
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Har ny testat MyStyff 5.5 och reflekterar på följande:
1. Står på SVT1 och väljer att spela in.
2. Byter till tv3 och väljer att spela in den också, då väljer den fel logga (41. tv.se).
När inspelningarna stoppas så är de korrekt inspelade MEN istället för tv3 står det att jag spelat in ztv.
Jag kan heller inte nå Toppyns egna arkiv genom att trycka 2 ggr på arkivknappen.
MyStuff 5.5 verkar inte fungera fullt ut med 5700.
Redigerat av JohnD, 11 November 2007 - 13:34.
Postad 11 November 2007 - 16:13
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
1. Står på SVT1 och väljer att spela in. 2. Byter till tv3 och väljer att spela in den också, då väljer den fel logga (41. tv.se).
När inspelningarna stoppas så är de korrekt inspelade MEN istället för tv3 står det att jag spelat in ztv. Jag kan heller inte nå Toppyns egna arkiv genom att trycka 2 ggr på arkivknappen.
De två första sakerna har jag ingen aning om, men att du inte kommer åt Toppyns akriv kanske beror på att du la med remotextender - den ska INTE installeras då den inte fungerar med våra boxar. Sen vet jag att det fanns en option för att slå av eller på Toppyns egna arkiv. /Robban
Postad 11 November 2007 - 21:25
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
1. Står på SVT1 och väljer att spela in. 2. Byter till tv3 och väljer att spela in den också, då väljer den fel logga (41. tv.se).
När inspelningarna stoppas så är de korrekt inspelade MEN istället för tv3 står det att jag spelat in ztv. Jag kan heller inte nå Toppyns egna arkiv genom att trycka 2 ggr på arkivknappen.
De två första sakerna har jag ingen aning om, men att du inte kommer åt Toppyns akriv kanske beror på att du la med remotextender - den ska INTE installeras då den inte fungerar med våra boxar. Sen vet jag att det fanns en option för att slå av eller på Toppyns egna arkiv.
/Robban
Har nu lagt in MyStuff 5.5 och får precis som Robban inte upp Toppyns arkiv när jag trycker två gånger på arkiv. Detta trots att jag provat Option H8 både yes och No utan väntat resultat. Finns det möjlighet att nå taps från MyStuff utan att starta Toppyns arkiv? Verkar i varje fall vara en bugg i 5.5. Jag har en 5700 HDMI systemid: 13426 med TF-NPTs 2.84
Postad 12 November 2007 - 00:10
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Det verkar var lite speciall buggar med MyStuff 5.5 och 5700:an. Det finns ett forum här MyStuff bug lista. Man kan byta knapp för MyStuff arkivet, då kan man komma åt både MyStuff arkivet och toppy arkivet. inte så trevligt... Om man startar om boxen efter man valt att inte använda MyStuffs Volume Bar så funkar det. Jag hade även problemmet med ispelningarna först, men det har försvunnit nu, kanske vara det bara första gången. Också en liten varning: Det gå inte att nedgradera från MyStuff 5.5 till 5.21a utan att radera filer, så gör backuper innan, så ni kan återställa det gamla om ni inte vill dras med buggarna som 5.5 verkar ha....
Postad 12 November 2007 - 15:41
Mr-e
-
Mr-e
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej på er proffs.
Äntligen så börjar jag få ordning på min topfield.
Nu skulle jag vilja ha upp klockan i displayen hur gör jag detta? har en topfield 5700 hdmi.
Tacksam för svar.
Postad 12 November 2007 - 19:47
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Hej på er proffs.
Nu skulle jag vilja ha upp klockan i displayen hur gör jag detta? har en topfield 5700 hdmi.
Om du med displayen menar LCD:n på boxens framsida, så är TF5000Display programmet du letar efter. Läggs in som andra TAPs...
Postad 12 November 2007 - 19:57
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hur jag än försöker kan jag bara göra en manuell inspelning. När jag gör en till så väljs fel kanal (och loggo). Jag har rensat allt och enbart installerat MS, det hjälper ändå inte. Hur har ni gjort för att det skall funka? Jag harTF5700 PVRt (utan HDMI) /John
Redigerat av JohnD, 12 November 2007 - 20:10.
Postad 12 November 2007 - 20:34
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Hur jag än försöker kan jag bara göra en manuell inspelning. När jag gör en till så väljs fel kanal (och loggo). Jag har rensat allt och enbart installerat MS, det hjälper ändå inte.
Hur har ni gjort för att det skall funka?
Jag harTF5700 PVRt (utan HDMI)
/John
För mig började det funka efter att jag lagt MyStuff 5.5 i Autostart och sedan starta om.
Postad 12 November 2007 - 20:36
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Kör du MyStuff 5.5 på 57x0 box så får man just nu problem med att komma in i Toppy arkivet. Jga hitta en liten work around för detta.
Tryck på PLAY för få upp procent listen i överkant, tryck på Arkiv -Nu kommer du in i Toppy arkivet och kan starta andra taps eller vad man nu ska göra...
Postad 12 November 2007 - 21:24
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
DVBgeek: satt och sökte på lite lösningar på mitt problem med "Ingen sändning eller kodad!" och såg din post på det engelska forumet http://forum.toppy.o...eception#122917 . Undrar om vi har samma bekymmer (mitt är tyvärr inte löst iom MS 5.5 som jag trodde)? Jag får alltså med jämna mellanrum göra om min kanallista för ovan meddelande visas - alltid från kanaler på samma mux och oftast 3:an och 5:an. Det uppträder alltså vid vanlig kanaländring. Så fort det inträffar så måste jag radera kanalerna och göra ny kanalsökning. Börjar fundera på om jag har en felaktig CA-modul eller om själva kortet börjar ge med sig, tycker iofs att felet i så fall borde drabba alla kanaler på en mux, eller rent av alla kodade kanaler. Jag har allt som oftast 99% på styrka och 93-99% på kvalitet. Börjar bli grymt irriterad på detta då det resulterar i missade/felaktiga inspelningar. /Robban
Postad 13 November 2007 - 14:11
Mr-e
-
Mr-e
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej på er proffs.
Nu skulle jag vilja ha upp klockan i displayen hur gör jag detta? har en topfield 5700 hdmi. Om du med displayen menar LCD:n på boxens framsida, så är TF5000Display programmet du letar efter. Läggs in som andra TAPs...
Tackar, har laddat ner denna, nu till nästa fråga: Läggs in som andra TAPs någon som vill beskriva hur man gör det :
Postad 13 November 2007 - 16:04
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag tror jg upptäckt en bugg i MyStuff, när jag har spelat in en film brukar jag alltid lägga till extra tid, sen brukar jag klippa ut det som kommer efter filmens slut.
Jag skulle göra det i dag, startar filmen, gör dom handgrepp som ska göras, då går det inte längre att använda fjärren utom piltangenterna, det går inte att stänga av boxen med fjärren. Det blir till att dra ut strömsladden.
Om jag avslutar MyStuff då går det bra.
Jag använder 5700PVRt utan HDMI.
Postad 13 November 2007 - 18:13
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
DVBgeek: satt och sökte på lite lösningar på mitt problem med "Ingen sändning eller kodad!" och såg din post på det engelska forumet http://forum.toppy.o...eception#122917 . Undrar om vi har samma bekymmer (mitt är tyvärr inte löst iom MS 5.5 som jag trodde)? Jag får alltså med jämna mellanrum göra om min kanallista för ovan meddelande visas - alltid från kanaler på samma mux och oftast 3:an och 5:an. Det uppträder alltså vid vanlig kanaländring. Så fort det inträffar så måste jag radera kanalerna och göra ny kanalsökning. Börjar fundera på om jag har en felaktig CA-modul eller om själva kortet börjar ge med sig, tycker iofs att felet i så fall borde drabba alla kanaler på en mux, eller rent av alla kodade kanaler. Jag har allt som oftast 99% på styrka och 93-99% på kvalitet. Börjar bli grymt irriterad på detta då det resulterar i missade/felaktiga inspelningar.
Problemet sitter med största sannolikhet i boxens firmware i kombination med störningar, det uppstår oavsett om man kör några TAPs eller inte och så ska en box bara inte göra, jag har gjort en manuell kanalsökning och då ska den helt enkelt inte flytta kanaler så där. För mig påverkar det endast den mux som för tillfället ligger på kanal 56, det brukade vara mux 2 men vid nedsläckningen för ett par månader sedan flyttades den ner till kanal 20-nånting och mux 5 hamnade på kanal 56 istället. Den hade jag aldrig haft problem med förr men fick samma problem på mux 5 som jag tidigare hade på mux 2 (och som beskrivs i tråden på toppy.org.uk) och har nu inga problem med mux 2. Precis som du har jag 100% styrka på alla muxar, men endast ca 70% i kvalitét på den mux som ligger på kanal 56 - alltså har jag nu 100/100 på mux 2 men 100/<70 på mux 5, medan det tidigare var tvärtom - och då låg ändå mux 5 på kanal 65 som ju borde ha ännu lägre signalkvalitét, men så var inte fallet (alla andra muxar ligger på 100/100 oavsett frekvens, det är bara kanal 56 som påverkas). Jag börjar fundera på att felanmäla detta till Teracom, eftersom problemen med dålig mottagning sammanfaller med den frekvens som påverkas av kanalflyttningsbuggen så lutar det ju åt att något mellan mig och sändaren stör ut just den frekvensen till sådan grad att boxen blir förvirrad ibland och då väljer - på grund av en bugg i firmwaren - att flytta kanalerna till en mux där dom inte finns.
Postad 13 November 2007 - 20:10
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
DVBgeek: satt och sökte på lite lösningar på mitt problem med "Ingen sändning eller kodad!" och såg din post på det engelska forumet http://forum.toppy.o...eception#122917 . Undrar om vi har samma bekymmer (mitt är tyvärr inte löst iom MS 5.5 som jag trodde)? Jag får alltså med jämna mellanrum göra om min kanallista för ovan meddelande visas - alltid från kanaler på samma mux och oftast 3:an och 5:an. Det uppträder alltså vid vanlig kanaländring. Så fort det inträffar så måste jag radera kanalerna och göra ny kanalsökning. Börjar fundera på om jag har en felaktig CA-modul eller om själva kortet börjar ge med sig, tycker iofs att felet i så fall borde drabba alla kanaler på en mux, eller rent av alla kodade kanaler. Jag har allt som oftast 99% på styrka och 93-99% på kvalitet. Börjar bli grymt irriterad på detta då det resulterar i missade/felaktiga inspelningar. Problemet sitter med största sannolikhet i boxens firmware i kombination med störningar, det uppstår oavsett om man kör några TAPs eller inte och så ska en box bara inte göra, jag har gjort en manuell kanalsökning och då ska den helt enkelt inte flytta kanaler så där. För mig påverkar det endast den mux som för tillfället ligger på kanal 56, det brukade vara mux 2 men vid nedsläckningen för ett par månader sedan flyttades den ner till kanal 20-nånting och mux 5 hamnade på kanal 56 istället. Den hade jag aldrig haft problem med förr men fick samma problem på mux 5 som jag tidigare hade på mux 2 (och som beskrivs i tråden på toppy.org.uk) och har nu inga problem med mux 2. Precis som du har jag 100% styrka på alla muxar, men endast ca 70% i kvalitét på den mux som ligger på kanal 56 - alltså har jag nu 100/100 på mux 2 men 100/<70 på mux 5, medan det tidigare var tvärtom - och då låg ändå mux 5 på kanal 65 som ju borde ha ännu lägre signalkvalitét, men så var inte fallet (alla andra muxar ligger på 100/100 oavsett frekvens, det är bara kanal 56 som påverkas). Jag börjar fundera på att felanmäla detta till Teracom, eftersom problemen med dålig mottagning sammanfaller med den frekvens som påverkas av kanalflyttningsbuggen så lutar det ju åt att något mellan mig och sändaren stör ut just den frekvensen till sådan grad att boxen blir förvirrad ibland och då väljer - på grund av en bugg i firmwaren - att flytta kanalerna till en mux där dom inte finns.
Jag har läst på 3.00 igen och problemet verkar inte uppstå - får väl leva med EPG-problemet så länge. Om man ställer Eit2Mei till att enbart göra schemalagda sökningar så borde det väl fungera? Eller måste man köra Eittoggle? /Robban edit: Jag behöver ha ta på EitToggle, någon som kan skicka den till mig, R2-D2s sida verkar nere?
Redigerat av Rob74, 13 November 2007 - 20:35.
Postad 13 November 2007 - 21:38
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Någon som har problem med att timeshifta med MS 5.5?
När jag trycker på pause så blir bilden blå och programinfo-remsan börjar vandra runt på skärmen
Edit: Valde P5 screensaver=off så löste det sig.
Men kan fortfarande inte spela in 2 st prg manuellt!!! Varför detta?
Ett program går bra men det andra väljer den fel kanal!
/John
Redigerat av JohnD, 13 November 2007 - 22:14.
Postad 14 November 2007 - 16:42
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Jag har läst på 3.00 igen och problemet verkar inte uppstå - får väl leva med EPG-problemet så länge. Om man ställer Eit2Mei till att enbart göra schemalagda sökningar så borde det väl fungera? Eller måste man köra Eittoggle?
/Robban
edit: Jag behöver ha ta på EitToggle, någon som kan skicka den till mig, R2-D2s sida verkar nere?
Verkar som om EIT Toggle nedladdningen funkar nu iallafall - kolla via TAPworld.net EIT Toggle stänger ju av all nedladdning av EIT, så bakgrundsscanning funkar inte, men jo den schemalagda bör ju funka eftersom du då inte sitter vid boxen och stänger av EIT vid uppstarten... Och nej, det är en riktig observation att problemet med omflyttande muxar inte tycks uppstå i v3.00, så på det viset är den bättre (och den trivs bättre ihop med MyStuff) men EIT-problematiken blev till slut det som gjorde att jag gick tillbaka till 2.84...
Postad 14 November 2007 - 18:30
Mr-e
-
Mr-e
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej på er proffs.
Nu skulle jag vilja ha upp klockan i displayen hur gör jag detta? har en topfield 5700 hdmi. Om du med displayen menar LCD:n på boxens framsida, så är TF5000Display programmet du letar efter. Läggs in som andra TAPs...
Tackar, har laddat ner denna, nu till nästa fråga: Läggs in som andra TAPs någon som vill beskriva hur man gör det : 
Någon som orkar och vill beskriva hur man lägger in denna tap. Tack på förhand
Postad 14 November 2007 - 19:50
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Är det ingen annan än jag som har problem med att göra manuella inspelningar med MS 5.5?
Vid första inspelning använder boxen tuner nr1, det fungerar perfekt.
När jag sedan väljer en annan kanal och trycker på rec så väljer den tuner nr 2 och fel kanal.
Jag har testat allt jag kan tänka mig. Rensat allt, installerat MS 5.5 med installer (plockat bort remote extender).
Hjälper inte.
När jag väljer att spela in mha toppyns manuella och väljer tuner nr 2 för första inspelning så funkar det med den andra inspelningen i MS 5.5! Verkar som att tuner nr 2 får fel information på nåt sätt.
Kan det ha något med eit2mei.ini att göra?
Kan någon lägga upp sin så jag kan testa.
Jag har TF5700PVRt (ej HDMI), 2426, L5.07, V5.3.10, TF-NPTs 2.87, F,P,S,T,X,aXeL
Det kan ju inte bara vara jag som har detta problem! Isåfall är det ju fel på min mottagare, villket verkar osannolikt!
Tacksam för all hjälp...
/John
Edit: När en timer startat (används tuner nr 1) kan jag inte heller göra en manuell inspelning.
Redigerat av JohnD, 14 November 2007 - 19:56.
Postad 14 November 2007 - 20:41
PeteFishy
-
PeteFishy
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Halloj!
Vad är det för skillnad på 5700 och 5700 HDMI (och 5710:an) förutom pris, hdd-storlek och just HDMIn? Kommer man att reta sig att man "snålade" på att köpa utan HDMI. Är rätt 100 på att 160Gb räcker för mej nämligen. Får man en "jädrar vilken skillnad" med HDMI modellen?
Hur användarvänlig är den? Köper jag en pryl som man måste mecka en massa med blir jag inte så populär hemma nämligen. Det finns säkert en del som vet jag menar.
Peter
Postad 14 November 2007 - 21:06
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Halloj! Vad är det för skillnad på 5700 och 5700 HDMI (och 5710:an) förutom pris, hdd-storlek och just HDMIn? Kommer man att reta sig att man "snålade" på att köpa utan HDMI. Är rätt 100 på att 160Gb räcker för mej nämligen. Får man en "jädrar vilken skillnad" med HDMI modellen? Hur användarvänlig är den? Köper jag en pryl som man måste mecka en massa med blir jag inte så populär hemma nämligen. Det finns säkert en del som vet jag menar.
Peter
Har inte provat de andra utgångarna på min 5700 med HDMI eftersom jag har HDMI ingång på tv och förstärkare och tycker då att det är att föredra. Skulle tro att bilder blir bra med de andra utgångarna också. 5710 modellen är det tydligen bara färgen som skiljer (svart) mot de andra som är silver. Den är väldigt användarvänlig hög (WAF) så länge man inte lockas att leka och uppgradera TAP:s. Då brukar frun klaga när det inte fungerar som det alltid har gjort. /Göran
Postad 14 November 2007 - 21:37
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Halloj! Vad är det för skillnad på 5700 och 5700 HDMI (och 5710:an) förutom pris, hdd-storlek och just HDMIn? Kommer man att reta sig att man "snålade" på att köpa utan HDMI. Är rätt 100 på att 160Gb räcker för mej nämligen. Får man en "jädrar vilken skillnad" med HDMI modellen? Hur användarvänlig är den? Köper jag en pryl som man måste mecka en massa med blir jag inte så populär hemma nämligen. Det finns säkert en del som vet jag menar.
Peter
Har inte provat de andra utgångarna på min 5700 med HDMI eftersom jag har HDMI ingång på tv och förstärkare och tycker då att det är att föredra. Skulle tro att bilder blir bra med de andra utgångarna också.
5710 modellen är det tydligen bara färgen som skiljer (svart) mot de andra som är silver.
Den är väldigt användarvänlig hög (WAF) så länge man inte lockas att leka och uppgradera TAP:s. Då brukar frun klaga när det inte fungerar som det alltid har gjort.
/Göran
Jag har en 5710 och vad jag har förstått så skiljer det följande: Annan hårdvara Svart Annan fjärrkontroll
Postad 15 November 2007 - 09:12
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Halloj! Vad är det för skillnad på 5700 och 5700 HDMI (och 5710:an) förutom pris, hdd-storlek och just HDMIn? Kommer man att reta sig att man "snålade" på att köpa utan HDMI. Är rätt 100 på att 160Gb räcker för mej nämligen. Får man en "jädrar vilken skillnad" med HDMI modellen? Hur användarvänlig är den? Köper jag en pryl som man måste mecka en massa med blir jag inte så populär hemma nämligen. Det finns säkert en del som vet jag menar. Den är väldigt användarvänlig hög (WAF) så länge man inte lockas att leka och uppgradera TAP:s. Då brukar frun klaga när det inte fungerar som det alltid har gjort.
Jag har en 5710 och vad jag har förstått så skiljer det följande: Annan hårdvara Svart Annan fjärrkontroll
Så vitt jag förstått är det ännu ingen som kunnat bekräfta om det faktiskt är så att 5710:an har en annan fjärr - isåfall skulle det kunna vara så att den är närmare besläktad med TF5800 och då faktiskt funkar med Remote Extender... Att hårdvaran skulle skiljas åt i högre grad är jag också tveksam till, det enda skulle isåfall vara tuner-modulerna, vilket också är det enda som skiljer TF5700 från TF5000 (alla boxar i TF5000-serien tycks bygga på samma moderkort och kör firmware baserad på samma källkod med små undantag (TF5800 som har stöd för vissa England-specifika funktioner som MHEG och Series Link)). Själv har jag en 5700 HDMI och även om jag inte har någon HD-TV, eftersom boxen också har RGB-SCART så har jag inget behov av RF-modulationen som den "vanliga" 5700:an har istället för HDMI. RGB-SCART rockar något så otroligt jämfört med S-video eller RF... Personligen tycker jag att boxen är ganska oanvändbar i sitt grundutförande, Dilog DT550 hade ett mycket bättre gränssnitt men å andra sidan var den så opålitlig att jag gav upp. MyStuff-programmet tillsammans med några andra gör 5700:an precis lika smidig i gränssnittet som Dilog, till och med bättre. Jag vågar lova att om man är lite ambitiös och tekniskt lagd, och lägger ner tid på att få TAPs att funka och hittar en bra kombination av TAPs och patchar, så har boxen definitivt en hög WAF, i synnerhet som MyStuff tillåter att man sätter timers på sökord (så man t.ex kan få alla avsnitt av sin favvo-serie inspelade automatiskt).
Redigerat av DVBgeek, 15 November 2007 - 09:15.
Postad 15 November 2007 - 09:22
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Är det ingen annan än jag som har problem med att göra manuella inspelningar med MS 5.5?
Vid första inspelning använder boxen tuner nr1, det fungerar perfekt. När jag sedan väljer en annan kanal och trycker på rec så väljer den tuner nr 2 och fel kanal.
Har inte sett detta problemet själv (än?) men om du känner dig rätt så säker på att det är just MyStuff 5.5 som orsakar problemet (om det t.ex är det enda du ändrat sedan det funkade som det skulle) så skulle jag nog om jag var du registrera mig på det engelska forumet (toppy.org.uk) och rapportera buggen i MyStuff-sektionen där. Kör du de senaste versionerna av eit2mei och DescriptionExtender som fanns med i MyStuff-arkivet?
Postad 15 November 2007 - 13:31
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Halloj! Vad är det för skillnad på 5700 och 5700 HDMI (och 5710:an) förutom pris, hdd-storlek och just HDMIn? Kommer man att reta sig att man "snålade" på att köpa utan HDMI. Är rätt 100 på att 160Gb räcker för mej nämligen. Får man en "jädrar vilken skillnad" med HDMI modellen? Hur användarvänlig är den? Köper jag en pryl som man måste mecka en massa med blir jag inte så populär hemma nämligen. Det finns säkert en del som vet jag menar. Den är väldigt användarvänlig hög (WAF) så länge man inte lockas att leka och uppgradera TAP:s. Då brukar frun klaga när det inte fungerar som det alltid har gjort.
Så vitt jag förstått är det ännu ingen som kunnat bekräfta om det faktiskt är så att 5710:an har en annan fjärr - isåfall skulle det kunna vara så att den är närmare besläktad med TF5800 och då faktiskt funkar med Remote Extender... Att hårdvaran skulle skiljas åt i högre grad är jag också tveksam till, det enda skulle isåfall vara tuner-modulerna, vilket också är det enda som skiljer TF5700 från TF5000 (alla boxar i TF5000-serien tycks bygga på samma moderkort och kör firmware baserad på samma källkod med små undantag (TF5800 som har stöd för vissa England-specifika funktioner som MHEG och Series Link)).
Själv har jag en 5700 HDMI och även om jag inte har någon HD-TV, eftersom boxen också har RGB-SCART så har jag inget behov av RF-modulationen som den "vanliga" 5700:an har istället för HDMI. RGB-SCART rockar något så otroligt jämfört med S-video eller RF...
Personligen tycker jag att boxen är ganska oanvändbar i sitt grundutförande, Dilog DT550 hade ett mycket bättre gränssnitt men å andra sidan var den så opålitlig att jag gav upp. MyStuff-programmet tillsammans med några andra gör 5700:an precis lika smidig i gränssnittet som Dilog, till och med bättre. Jag vågar lova att om man är lite ambitiös och tekniskt lagd, och lägger ner tid på att få TAPs att funka och hittar en bra kombination av TAPs och patchar, så har boxen definitivt en hög WAF, i synnerhet som MyStuff tillåter att man sätter timers på sökord (så man t.ex kan få alla avsnitt av sin favvo-serie inspelade automatiskt).
Jo, 5710 har en annan (självklart mycket snyggare fjärr)  Den saknar den utbuktning som 5700 har. Den finns att beskåda för de vetgiriga i 5710:ans manual som nu finns tillgänglig på Topfields hemsida. Så, nu är det bekräftat! Har dock aldrig testat RemoteExtender...
Redigerat av EdBaker, 15 November 2007 - 13:33.
Postad 15 November 2007 - 15:20
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Vid första inspelning använder boxen tuner nr1, det fungerar perfekt. När jag sedan väljer en annan kanal och trycker på rec så väljer den tuner nr 2 och fel kanal.
Jag har testat allt jag kan tänka mig. Rensat allt, installerat MS 5.5 med installer (plockat bort remote extender). Hjälper inte.
När jag väljer att spela in mha toppyns manuella och väljer tuner nr 2 för första inspelning så funkar det med den andra inspelningen i MS 5.5! Verkar som att tuner nr 2 får fel information på nåt sätt.
Kan det ha något med eit2mei.ini att göra? Kan någon lägga upp sin så jag kan testa.
Jag har TF5700PVRt (ej HDMI), 2426, L5.07, V5.3.10, TF-NPTs 2.87, F,P,S,T,X,aXeL
Det kan ju inte bara vara jag som har detta problem! Isåfall är det ju fel på min mottagare, villket verkar osannolikt!
Tacksam för all hjälp...
/John
Edit: När en timer startat (används tuner nr 1) kan jag inte heller göra en manuell inspelning.
Jag hade samma fel som du när jag startade MySTuff manuellt. Sedan försökte jag gå tillbaks till 5.21:an, men det gick inte untan vidare, så då la jag in 5.5:an i AUto start, sedan dess har det bara funkat med inspelningarna. Har inte gjort något speciellt, blev själv förvånad! Här min setup: TF5700PVRt (System ID 2426): Loader version: L5.07 Device version: v5.3.2 Software version: TF-NPTs 2.241 Hardware version: v1.00 Last update: 2006-10-27 Patches: 0, F, R, S, T, X, aXeL Autostarted TAPs in order: TAP Commander 1.0.2 Power Down 0.74 SkipIt 1.5 TF5000Display v1.45 DescriptionExtender 2.2 eit2mei BETA 7.8j MyStuff 5.5 Little Clock v2.2 Other taps that I use: HDFW 2.0b Media Manager 1.4 Beta 4 Signal Monitor V0.50
Postad 15 November 2007 - 16:05
masola
-
masola
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ursäkta en kanske dum fråga från en amatör. Patch, vad är det och vilken nytta gör dom? Har ju sett att flera utav Er har det, men varför?? TF5700PVRt (ej HDMI) 2426, L5.07, V5.3.10, TF-NPTs 2.87 Är det ingen annan än jag som har problem med att göra manuella inspelningar med MS 5.5?
Jag har testat allt jag kan tänka mig. Rensat allt, installerat MS 5.5 med installer (plockat bort remote extender). Hjälper inte.
Kan det ha något med eit2mei.ini att göra? Kan någon lägga upp sin så jag kan testa.
Tacksam för all hjälp...
/John
Edit: När en timer startat (används tuner nr 1) kan jag inte heller göra en manuell inspelning. Jag hade samma fel som du när jag startade MySTuff manuellt. Sedan försökte jag gå tillbaks till 5.21:an, men det gick inte untan vidare, så då la jag in 5.5:an i AUto start, sedan dess har det bara funkat med inspelningarna. Har inte gjort något speciellt, blev själv förvånad!
Här min setup: TF5700PVRt (System ID 2426): Loader version: L5.07 Device version: v5.3.2 Software version: TF-NPTs 2.241 Hardware version: v1.00 Last update: 2006-10-27 Patches: 0, F, R, S, T, X, aXeL
Autostarted TAPs in order: TAP Commander 1.0.2 Power Down 0.74 SkipIt 1.5 TF5000Display v1.45 DescriptionExtender 2.2 eit2mei BETA 7.8j MyStuff 5.5 Little Clock v2.2
Other taps that I use: HDFW 2.0b Media Manager 1.4 Beta 4 Signal Monitor V0.50
Postad 15 November 2007 - 18:22
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Vid första inspelning använder boxen tuner nr1, det fungerar perfekt. När jag sedan väljer en annan kanal och trycker på rec så väljer den tuner nr 2 och fel kanal. Har inte sett detta problemet själv (än?) men om du känner dig rätt så säker på att det är just MyStuff 5.5 som orsakar problemet (om det t.ex är det enda du ändrat sedan det funkade som det skulle) så skulle jag nog om jag var du registrera mig på det engelska forumet (toppy.org.uk) och rapportera buggen i MyStuff-sektionen där. Kör du de senaste versionerna av eit2mei och DescriptionExtender som fanns med i MyStuff-arkivet?
Jag kör eit2mei BETA 7.8m3 och DexcriptionExtender 2.21
Postad 15 November 2007 - 18:26
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Ursäkta en kanske dum fråga från en amatör.
Patch, vad är det och vilken nytta gör dom? Har ju sett att flera utav Er har det, men varför?? 
Frågar man inte får man inga svar  En patch är en liten fil med ändringsinstruktioner, som läggs "ovanpå" en större körbar fil, i vårt fall boxens firmware. Patchen är ingen komplett firmware utan innehåller bara en instruktion om vart i firmware-filen som patchen ska infogas och vilka teckensekvenser som ska ersättas och av vad. En patch brukar användas för att fixa till småproblem (och i vissa fall större problem) med en mjukvara eller firmware. För just Topfield 5000-serien finns alla patchar, och verktyg för att hantera dom, samlade i den här tråden på toppy.org.uk, och en svenskspråkig guide finns tidigare i denna tråd (leta efter HDFW så hittar du den). OBS, du behöver inte alla patchar på alla box-modeller, och alla patchar är inte heller anpassade för alla modeller, så var noga med vilka patchar du väljer - jag rekommenderar: F = TAP Disk Fix P = Power Restore (endast för HDMI-boxarna!) S = Startup Accelerator T2 = Timer Patch T2b X = EPG Short Desc Z = Disable 0 Aspect Switching På en TF5700 utan HDMI behöver man inte Power Restore-patchen t.ex, och inte heller HDD-patchen [H] som är implementerade i den firmware man kan hämta från Topfield själva. För HDMI-modellerna behöver man dock Power Restore-patchen för att boxen ska hämta tiden efter strömavbrott. Specifik för våra svenska boxar är patchen EPG Short Description [X], den fixar en bugg i vår firmware som gör att boxen inte uppdaterar EPG:n korrekt när boxen stått på i någon timme utan då börjar kombinera inaktuella korta beskrivningar med en fortsättning på den nya korta beskrivningen, det blir kort sagt väldigt rörigt. Så den patchen är "kritisk" för de svenska boxarnas funktionalitet, i synnerhet om man kör eit2mei/Description Extender/MyStuff. Dock råder jag alla att INTE mecka med patchar utan att först läsa på om det och sedan läsa en extra gång, plus att ha instruktioner tillgängliga när man kör själva processen. Om du gör din box oanvändbar med inofficiella patchar så kan jag inte lova att garantin gäller... så man måste först känna sig trygg med att t.ex uppdatera BIOS på en dator, innan man börjar mecka med firmware-hacks på boxen. Kanske är det bara jag som är lite väl pessimistisk, men man kan aldrig vara nog försiktig och skulle strömmen gå under en firmware-uppdatering t.ex så lär boxen inte vilja starta igen... och nej, jag tar inget ansvar för ifall nån skulle göra sin box till en tegelsten när man patchar, allt görs helt på varje användares egen risk!
Redigerat av DVBgeek, 15 November 2007 - 18:30.
Postad 15 November 2007 - 19:09
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag kör eit2mei BETA 7.8m3 och DexcriptionExtender 2.21
Detta borde inte ha någon inverkan alls. Du väljer (antar jag) två program manuellt och spelar in, och då får det andra programmet fel kanal nr. Prova och kopiera över hela Mystuff katalogen till din dator som backup. Radera på boxen och starta sedan om boxen med MyStuff i Autostart. Testa om det funkar. Funkar det kan du kopiera ner dom filer du behöver från din backup (fav lists och CT's) och sedan starta om MySTuff (Option Z1).
Postad 15 November 2007 - 20:32
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag kör eit2mei BETA 7.8m3 och DexcriptionExtender 2.21 Detta borde inte ha någon inverkan alls. Du väljer (antar jag) två program manuellt och spelar in, och då får det andra programmet fel kanal nr. Prova och kopiera över hela Mystuff katalogen till din dator som backup. Radera på boxen och starta sedan om boxen med MyStuff i Autostart. Testa om det funkar. Funkar det kan du kopiera ner dom filer du behöver från din backup (fav lists och CT's) och sedan starta om MySTuff (Option Z1).
Jag har gjort precis som du beskrivit och lagt in MyStuff i Autostart. Då funkar det!! Finns ju iofs ingen EPG-data att läsa in. När jag lägger in eit2mei och scannar ex SVT1 uppstår samma problem... Tar jag däremot bort freeview.mei så fungerar det. Så det har något med läsningen av EPG-data.... /John Edit: Jag tog bort allt och la endast MyStuff i Autostart
Redigerat av JohnD, 15 November 2007 - 22:17.
Postad 16 November 2007 - 13:31
masola
-
masola
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
STORT Tack för ett uttömligt svar..... Ett par patchar behöver jag alltså...än en gång, TACK! //Mats Ursäkta en kanske dum fråga från en amatör.
Patch, vad är det och vilken nytta gör dom? Har ju sett att flera utav Er har det, men varför??  Frågar man inte får man inga svar 
En patch är en liten fil med ändringsinstruktioner, som läggs "ovanpå" en större körbar fil, i vårt fall boxens firmware. Patchen är ingen komplett firmware utan innehåller bara en instruktion om vart i firmware-filen som patchen ska infogas och vilka teckensekvenser som ska ersättas och av vad. En patch brukar användas för att fixa till småproblem (och i vissa fall större problem) med en mjukvara eller firmware.
För just Topfield 5000-serien finns alla patchar, och verktyg för att hantera dom, samlade i den här tråden på toppy.org.uk, och en svenskspråkig guide finns tidigare i denna tråd (leta efter HDFW så hittar du den).
OBS, du behöver inte alla patchar på alla box-modeller, och alla patchar är inte heller anpassade för alla modeller, så var noga med vilka patchar du väljer - jag rekommenderar: F = TAP Disk Fix P = Power Restore (endast för HDMI-boxarna!) S = Startup Accelerator T2 = Timer Patch T2b X = EPG Short Desc Z = Disable 0 Aspect Switching
På en TF5700 utan HDMI behöver man inte Power Restore-patchen t.ex, och inte heller HDD-patchen [H] som är implementerade i den firmware man kan hämta från Topfield själva. För HDMI-modellerna behöver man dock Power Restore-patchen för att boxen ska hämta tiden efter strömavbrott. Specifik för våra svenska boxar är patchen EPG Short Description [X], den fixar en bugg i vår firmware som gör att boxen inte uppdaterar EPG:n korrekt när boxen stått på i någon timme utan då börjar kombinera inaktuella korta beskrivningar med en fortsättning på den nya korta beskrivningen, det blir kort sagt väldigt rörigt. Så den patchen är "kritisk" för de svenska boxarnas funktionalitet, i synnerhet om man kör eit2mei/Description Extender/MyStuff.
Dock råder jag alla att INTE mecka med patchar utan att först läsa på om det och sedan läsa en extra gång, plus att ha instruktioner tillgängliga när man kör själva processen. Om du gör din box oanvändbar med inofficiella patchar så kan jag inte lova att garantin gäller... så man måste först känna sig trygg med att t.ex uppdatera BIOS på en dator, innan man börjar mecka med firmware-hacks på boxen. Kanske är det bara jag som är lite väl pessimistisk, men man kan aldrig vara nog försiktig och skulle strömmen gå under en firmware-uppdatering t.ex så lär boxen inte vilja starta igen... och nej, jag tar inget ansvar för ifall nån skulle göra sin box till en tegelsten när man patchar, allt görs helt på varje användares egen risk!
Postad 17 November 2007 - 12:32
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Försöker uppdatera firmware i min TF5700 via USB. Har fölt dom instruktioner jag hittat men får det inte att fungera. Använder TFDN_USB.exe och har tryckt på download (stängt av boxen före och startat den igen efter) men inget händer. Några tips eller förslag på hur jag ska lyckas uppdatera firmware?
Postad 17 November 2007 - 14:57
austin-a35
-
austin-a35
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej
Märker du om något tankas ned till boxen eller ej?
Har du installerat den driver som behövs för USB som finns på Topfield's hemsida. Jag har själv gjort den missen en gång med en mobiltelefon att jag missade själva USB-drivrutinen som gör att datorn identifierar den inkopplade hårdvaran.
Postad 17 November 2007 - 15:28
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Mjo, den har jag installerat. Kommer åt boxen via Altair.
Postad 18 November 2007 - 10:12
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Försöker uppdatera firmware i min TF5700 via USB. Har fölt dom instruktioner jag hittat men får det inte att fungera. Använder TFDN_USB.exe och har tryckt på download (stängt av boxen före och startat den igen efter) men inget händer. Några tips eller förslag på hur jag ska lyckas uppdatera firmware?
Hade samma problem, i mitt fall var det en ThinkPad i kombination med XP som strulade. Jag uppdaterade till slut med HDFW. Nu kör jag Vista på samma dator och nu fungerar det att flasha den "vanliga" vägen också, vilket känns betryggande. /Robban
Postad 18 November 2007 - 11:03
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Konflikt mellan MyStuff och TF5000Display?Jag har just provat TF5000Display.tap för att få boxen att visa klockan på displayen när den är igång. Jag har MyStuff 5.21 installerat på min TF5700PVRt-box från februari. Har inte bytt firmware på den. När jag fört över TF5000Display.tap (version 1.49) till boxen och startat den så visas nu alternerande tid och kanalnummer på displayen. So far so good... Men enligt Readme som kommer med TF5000Display så skall man ha en meny med ett antal inställningar som kan nås med "Exit"-knappen. För mig händer absolut ingenting när jag trycker Exit.... Har MyStuff snott knappen? Vad har jag gjort för fel, alternativt vad skall jag göra för att få tag på inställningsmenyn? Dessutom ang EPG:Är det någon annan som inte får upp någon annan info är "End of EPG" för kanaler som TV3 mfl? Funkar bra med SVT och TV4 men inte med ett antal av de andra kanalerna även fast Toppyn själv klarar av att få in programbeskrivningarna. Jag kör med den senaste eit2mei-tapen ihop med MyStuff 5.21 Testade nyss:Jag kollade just MyStuff EPG och fann att även TV4 saknade info just nu. Då gick jag till MyStuff config-meny och letade reda på scanningoptionerna och aktiverade scan av TV4. Tog sisådär en 20 sekunder att utföra. När jag nu tittade på EPG så var TV4 OK, men också alla de andra som tidigare saknat EPG-data! Skall inte MyStuff styra eit2mei så att det hela tiden finns uppdaterade EPG-data tillgängliga? Inte ens att stänga och starta boxen har funkat för mig, men när jag nu gjorde den här manuella skanningen av TV4 så uppdaterades allting. Har jag missat nån inställning i MyStuff? /Bosse
Postad 18 November 2007 - 17:09
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
MP3-spelning i Toppyn?Nu när jag ändå höll på så tänkte jag testa MP3 eftersom det ju finns en folder i arkivet för såna filer. Kopierade över en rippad LP i MP3-format till MP3-katalogen på Toppyn och sen navigerade jag arkivet dit och valde en låt och tryckte OK så började den spela. Samtidigt visades en bild på TV-skärmen som verkar vara Toppyns sätt att visa att man spelar musik. Fråga 1:Kan man ändra denna bild, tex ha en bild på artisten i varje mapp? När låten slutade spela började TV-visningen igen, ganska irriterande. Fråga 2:Finns det nåt sätt att kunna välja en hel folder med låtar och få dem spelade i den ordning de ligger i på skivan (med tracknumret som sortering)? Jag har provat att inte gå in i Albumfoldern utan bara selektera den och trycka på Play-knappen. Då startar spelningen av alla låtarna, men i en knasig ordning (2-1-3-5-4-...). Hur får man Toppyn att sortera på ett vettigt sätt? Nu verkar de ligga helt random. Jag har namngett filerna med numret i början men det hjälper inte sorteringen alls. /Bosse
Postad 18 November 2007 - 20:03
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Konflikt mellan MyStuff och TF5000Display? Jag har just provat TF5000Display.tap för att få boxen att visa klockan på displayen när den är igång. Jag har MyStuff 5.21 installerat på min TF5700PVRt-box från februari. Har inte bytt firmware på den.
När jag fört över TF5000Display.tap (version 1.49) till boxen och startat den så visas nu alternerande tid och kanalnummer på displayen. So far so good...
Men enligt Readme som kommer med TF5000Display så skall man ha en meny med ett antal inställningar som kan nås med "Exit"-knappen. För mig händer absolut ingenting när jag trycker Exit.... Har MyStuff snott knappen?
Vad har jag gjort för fel, alternativt vad skall jag göra för att få tag på inställningsmenyn?
Dessutom ang EPG: Är det någon annan som inte får upp någon annan info är "End of EPG" för kanaler som TV3 mfl? Funkar bra med SVT och TV4 men inte med ett antal av de andra kanalerna även fast Toppyn själv klarar av att få in programbeskrivningarna. Jag kör med den senaste eit2mei-tapen ihop med MyStuff 5.21
Testade nyss: Jag kollade just MyStuff EPG och fann att även TV4 saknade info just nu. Då gick jag till MyStuff config-meny och letade reda på scanningoptionerna och aktiverade scan av TV4. Tog sisådär en 20 sekunder att utföra. När jag nu tittade på EPG så var TV4 OK, men också alla de andra som tidigare saknat EPG-data! Skall inte MyStuff styra eit2mei så att det hela tiden finns uppdaterade EPG-data tillgängliga?
Inte ens att stänga och starta boxen har funkat för mig, men när jag nu gjorde den här manuella skanningen av TV4 så uppdaterades allting. Har jag missat nån inställning i MyStuff?
/Bosse
1. Har du installerat Remote Extender? Den gör att EXIT-knappen inte funkar. En väldigt bra TAP att ha i autostart är TAP Commander, då kan du via den plocka fram gränssnittet för TAPs som du inte vet/är säker på vilken knapp dom använder eller ifall nån annan TAP "snott" den knappen. TAP Commander lägger sig på EXIT-knappen samt på 2x MENU. 2. Du måste ha en lämplig eit2mei.ini, MyStuff tar inte hand om detta utan förutsätter att du själv konfigurerat eit2mei som du vill ha den. Det finns exempel på den ini-filen tidigare i den här tråden, sök så ska du finna...
Postad 18 November 2007 - 20:14
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
1. Har du installerat Remote Extender? Den gör att EXIT-knappen inte funkar. En väldigt bra TAP att ha i autostart är TAP Commander, då kan du via den plocka fram gränssnittet för TAPs som du inte vet/är säker på vilken knapp dom använder eller ifall nån annan TAP "snott" den knappen. TAP Commander lägger sig på EXIT-knappen samt på 2x MENU.
Nej, jag har inte RemoteExtender. Den kom med MyStuff så jag provade först men så var det så konstiga saker som hände att jag blev rådd att ta bort den så det har jag gjort. TAP Commander har jag sett nämnas tidigare, men jag har aldrig provat. Är det någon särskilt krav på ordningsföljden vid start av boxen för att TAP Commander skall fungera (först/sist) 2. Du måste ha en lämplig eit2mei.ini, MyStuff tar inte hand om detta utan förutsätter att du själv konfigurerat eit2mei som du vill ha den. Det finns exempel på den ini-filen tidigare i den här tråden, sök så ska du finna... 
Min eit2mei ser ut så här: [Control] ScanTime=330 ScanWindow=0 ManualMode=0 AutoDST=1 BackgroundScan=5 ScheduledBackgroundScan=1 ActivationKey=65547 MaxScanTime=60 DisableCRID=1 MaxLCN=99 Är den OK? Jag har som sagt var MyStuff 5.21a och jag trodde att MS på något sätt kommenderade eit2mei att göra sina scanningar vid lämplig tidpunkt... /bosse
Postad 19 November 2007 - 12:35
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Nej, jag har inte RemoteExtender. Den kom med MyStuff så jag provade först men så var det så konstiga saker som hände att jag blev rådd att ta bort den så det har jag gjort.
TAP Commander har jag sett nämnas tidigare, men jag har aldrig provat. Är det någon särskilt krav på ordningsföljden vid start av boxen för att TAP Commander skall fungera (först/sist)
Min eit2mei ser ut så här: [Control] ScanTime=330 ScanWindow=0 ManualMode=0 AutoDST=1 BackgroundScan=5 ScheduledBackgroundScan=1 ActivationKey=65547 MaxScanTime=60 DisableCRID=1 MaxLCN=99
Är den OK? Jag har som sagt var MyStuff 5.21a och jag trodde att MS på något sätt kommenderade eit2mei att göra sina scanningar vid lämplig tidpunkt...
1. Nej, så länge du inte kör Remote Extender ska det inte spela nån roll var i laddningsordningen du kör TAP Commander (den har också en bra funktion för att fixa laddningsordningen som du vill ha den, föressten!). Du kan stänga av EXIT-knappen för TAP Commander om du vill och då ligger den på 2x MENU. 2. Din eit2mei.ini ser bra ut, den startar en bakgrundsskanning efter att boxen varit "idle" dvs inga knappar tryckts in, på 5 minuter. MyStuff kontrollerar inte eit2mei annat än när du säger till den att göra en manuell skanning.
Postad 19 November 2007 - 18:07
JohnD
-
JohnD
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag kör eit2mei BETA 7.8m3 och DexcriptionExtender 2.21 Detta borde inte ha någon inverkan alls. Du väljer (antar jag) två program manuellt och spelar in, och då får det andra programmet fel kanal nr. Prova och kopiera över hela Mystuff katalogen till din dator som backup. Radera på boxen och starta sedan om boxen med MyStuff i Autostart. Testa om det funkar. Funkar det kan du kopiera ner dom filer du behöver från din backup (fav lists och CT's) och sedan starta om MySTuff (Option Z1).
Jag sitter fortfarande och tragglar med att kunna göra 2 st inspelningar korrekt. Timerinspelningar fungerar helt perfekt. Nu har jag testat att formatera hårddisken och bara lägga in MyStuff 5.5 och eit2mei samt DescriptionExtender 2.21. Både manuell start och i Autostart. Inget hjälper. Det visar sig att boxen spelar in korrekt kanal men informationen i MyStuff samt i röda info-rondellera på TVn är fel(gäller bara inspeln nr 2). Den kan t om välja en mux som det inte ligger någon inspelning på. Detta gör att jag inte kan ändra stopptid på inspelningen. När det har varit på samma mux så att jag kan byta till den "felaktiga" kanalen för att ändra stopptid så blir resultatet att de två röda rondellerna bara står och blinkar på TVn. När jag använder Toppyns manuella inspelningar fungerar det. Men om jag går in och försöker ändra t ex stopptid på inspelning nr 2, så byter MyStuff kanalinformationen till en helt annan kanal. Konstigt att ingen annan än jag har detta problemet. Kan det ha något med freeview att göra? Att den läser av fel EPG-info på något sätt? Ger snart upp och väntar på MS5.51, när den nu kan komma. /John
Redigerat av JohnD, 19 November 2007 - 18:49.
Postad 20 November 2007 - 13:51
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Jag sitter fortfarande och tragglar med att kunna göra 2 st inspelningar korrekt. Timerinspelningar fungerar helt perfekt.
Nu har jag testat att formatera hårddisken och bara lägga in MyStuff 5.5 och eit2mei samt DescriptionExtender 2.21. Både manuell start och i Autostart. Inget hjälper. Det visar sig att boxen spelar in korrekt kanal men informationen i MyStuff samt i röda info-rondellera på TVn är fel(gäller bara inspeln nr 2). Den kan t om välja en mux som det inte ligger någon inspelning på. Detta gör att jag inte kan ändra stopptid på inspelningen. När det har varit på samma mux så att jag kan byta till den "felaktiga" kanalen för att ändra stopptid så blir resultatet att de två röda rondellerna bara står och blinkar på TVn.
När jag använder Toppyns manuella inspelningar fungerar det. Men om jag går in och försöker ändra t ex stopptid på inspelning nr 2, så byter MyStuff kanalinformationen till en helt annan kanal.
Konstigt att ingen annan än jag har detta problemet. Kan det ha något med freeview att göra? Att den läser av fel EPG-info på något sätt?
Ger snart upp och väntar på MS5.51, när den nu kan komma. 
Rapportera felet på MyStuff-forumet på toppy.org.uk, där håller utvecklarna till och dom kan hjälpa dig bättre (låter som om det är en bugg du stött på). Jag har själv inte stött på problemet som du beskriver, men jag väntar också på 5.51 som förhoppningsvis kommer att lösa problemen med volymvisningen och arkivknappen som inte funkar.
Postad 20 November 2007 - 14:16
MacCoyote
-
MacCoyote
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag köpte mig nyligen en 5700 (utan HDMI) efter mkt forskande och läsande här på forumet. Är riktigt nöjd med den och funderar nu på att ev uppdatera mjukvaran i den och kanske lägga på några patchar (X och T).
Version i min box nu är 2.241 och jag såg att det finns en 2.87 att ladda hem från Topfield. 3.0 har jag förstått att man inte bör ladda i nuläget.
Jag har inte haft något problem med min nuvarande version så det känns onödigt att uppdatera om det inte ger något särskilt.
Vad är bättre/sämre med 2.87 kontra 2.241 ?
Såvitt jag förstår så går väl X och T patcharna att applicera på både 2.241 och 2.87 ?
Postad 20 November 2007 - 21:24
jasell
-
jasell
-
Användare
-
-
181 inlägg
Vad är bättre/sämre med 2.87 kontra 2.241 ?
Såvitt jag förstår så går väl X och T patcharna att applicera på både 2.241 och 2.87 ?
Jag kör 2.241 på min utan problem. Jag har dok inga kodade kanaler, det är en del som fått "sätrt i kortet" problem med dom äldre firmware'n. Patcharna funkar till båda versionerna.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|