Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *

2925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42C96HD (TV) 3 8.590908 (21) Inga priser
Samsung PS50C96HD (TV) 1 8.9375 (15) Inga priser
Samsung PS42Q96HD (TV) 1 9.064516 (30) Inga priser
Samsung Q96 50" TV - PS50Q96HD (TV) 2 8.999998 (14) Inga priser
Samsung Q97 50" TV - PS50Q97HD (TV) 1 8.738094 (41) Inga priser
Samsung PS42Q97HD (TV) 4 8.924528 (52) Inga priser
34 relaterade trådar
Samsung PS-50Q97HD stänger av sig ! (63 inlägg) 13 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 15 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 17 år sedan
Samsung A457 vs Samsung Q97 (4 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS 42A457 kontra Q97 (12 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS42Q97HDX (3 inlägg) 17 år sedan
Samsungs nya plasmor, PS-50C96HD etc. (9 inlägg) 17 år sedan
Samsung Q96/97 Inställningar (19 inlägg) 18 år sedan
LCD och analog TV (33 inlägg) 18 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 18 år sedan
Beslutångest med val av TV (25 inlägg) 18 år sedan
Samsung 50" PS50Q97HDX (64 inlägg) 18 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 18 år sedan
Panasonic 50PZ70 eller Samsung 50P96FD (16 inlägg) 18 år sedan
Problem med att få datorn att skicka signal till teven.. (1 inlägg) 18 år sedan
Ljusläckage Plasma (Samsung PS-42C96HD) (20 inlägg) 18 år sedan
Horisontella linjer på Q97 (30 inlägg) 18 år sedan
Min 42'' Plasma temporärt eller? (9 inlägg) 18 år sedan
Vad ska jag välja för TV-apparat? (2 inlägg) 18 år sedan
Valet efter kvalet (6 inlägg) 18 år sedan
Samsung PS-42Q97HD vs Panasonic TH-PX700 (5 inlägg) 18 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 18 år sedan
Samsung LCD R8 <--> Samsung Plasma Q97? (8 inlägg) 18 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 18 år sedan
Inbrännings i Plasma. (1 inlägg) 18 år sedan
En pixel lyser rött sen försvann. (8 inlägg) 18 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 18 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 18 år sedan
Samsung 42" Plasma-TV PS42C96HDX/XEE (0 inlägg) 18 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 18 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC55 Vs Samsung PS-42Q96HD (3 inlägg) 18 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 18 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 18 år sedan

Postad 30 August 2007 - 07:23

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Som spekulant på den här tvn har jag lärt mig att man ska stänga av det dynamiska bildläget och även andra "bildförbättrande" funktioner.

På vilket sätt är du missnöjd förresten?

Postad 30 August 2007 - 09:12

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter av boxer och comhem som mina polare har till sina plasma,är att dom får mycket sämre bild än mej då jag numer kör på egen parabol! Och då kör vi med samma inställningar! Specielt comhem suger rejält!

Postad 30 August 2007 - 09:55

Unregistered6baf198e
  • Unregistered6baf198e
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Äntligen fått hem tv:n en 50" Q96, jäklar vilken tv.
Första intrycket är att den är helt enorm, men man vänjer sig väl ;)

Har inte hunnit testa så mycket ännu men är hel klart nöjd med
bilden på den vanliga SD sändningen, fast den är ganska lågt inställd.

Självklart är bilden från boxer snäppet bättre, men jag gråter inte över att
kolla på SD-sändningar med denna TV. Har ganska bra signal från det lokala kabelnätet.

Skall koppla in min gamla xbox ikväll och köra lite film och spel, väntar med att
investera i ny konsoll.

Skall man vänta med att koppla in datorn tills tv:n är inkörd?

Postad 30 August 2007 - 10:06

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Efter 3 timmars hoppande mellan total förtvivlan och överlycklig förväntan är jag äntligen klar med denna tråd. Beställde idag en 50q97 från Dustin Home och allt kändes finemang....tills jag såg att det på Dustins hemsida står 1 års garanti samt att den skickas med Engelsk manual:

http://www.dustinhom...odID=5010113405

Med andra ord ser det inte ut som om Dustin köper in från Samsung Sverige. Någon som har några erfarenheter om Samsung och Dustin? Det blir kanske så att postgubben får vända tillbaka med samma produkt, vilket vore attans tråkigt....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag svarar på min egen tråd, eftersom det kan vara av intresse även för personer som inte köpt från Dustin. Jag kollade först med Samsung och deras 2 års 100% pixelgaranti gäller, som tidigare sagts, enbart skärmar sålda för Nordiska marknaden. Dessa identifieras med att de har tillägget XEE i produktnamnet. XEC är för europiska marknaden och är de som faller innanför s.k. gråimport. Dessutom gäller hemmaservicen enbart vissa postnummer som ligger i StorStockholm.

Efter en timme i telefon och 3 olika personer fick jag följande svar från Dustin:
De ger 1 års garanti, men man har 3 års reklamationsrätt. Vad jag vet ska reklamationsrätt enbart gälla produktfel, d.v.s. tillverkningsfel direkt från fabrik. Jag frågade rakt ut om pixelgarantin faller under reklamationsrätten och enligt Dustin gör den det. Jag frågade ännu mer specifikt om reklamationsrätten gäller även om enbart en pixel blir felaktig under denna treårsperiod och jag fick svaret att den gäller. Dustin hade också diskuterat denna bit direkt med Samsung sade de.

Detta låter för bra för att vara sant, men det var svaret jag fick.

Postad 30 August 2007 - 10:12

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
En sak jag har funderat över: Kan man på något sätt använda både den inbyggda digitalboxen och det analoga nätet jag har i min lägenhet? Jag misstänker att den marksända digitala bilden är bättre men jag vill ju inte vara utan de andra kanalerna som jag får via fastighetsnätet...

Postad 30 August 2007 - 10:21

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag fick hem min 50tums Q96:a igår och är missnöjd med bildkvaliten.

Finns det några självklara saker man kan göra för att förbättra detta?

Idag har jag en Nokia 212 boxer och kopplar med scart.

Jag har redan ändrat kontrasten till 50 och det ändrade sig från katastrof till ok men långt ifrån bra.

OBS jag är inte så insatt i hemmabio så jag förstår inte förkortningar... :D

Tacksam för all hjälp hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

1. Testa inställningarna som jag har postat tidigare i tråden.
2. Koppla antennen till TV:n direkt och jämför med bildkvaliteten från den inbyggda boxen. ;)

Postad 30 August 2007 - 11:25

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag ska testa att stänga av det dynamiska läget.

Missnöjd med att man ser pixlarna eller det är taggigt i texten.

Hls Ola

Som spekulant på den här tvn har jag lärt mig att man ska stänga av det dynamiska bildläget och även andra "bildförbättrande" funktioner.

På vilket sätt är du missnöjd förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 30 August 2007 - 11:27

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan !

Jag ska prova det men man måste väl ha en ca modul (var kan man köpa en sådan) för att kortet ska passa.

Hls Ola

1. Testa inställningarna som jag har postat tidigare i tråden.
2. Koppla antennen till TV:n direkt och jämför med bildkvaliteten från den inbyggda boxen. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Redigerat av Leiha, 30 August 2007 - 11:43.

Postad 30 August 2007 - 11:59

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Hejsan !

Jag ska prova det men man måste väl ha en ca modul (var kan man köpa en sådan) för att kortet ska passa.

Hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns den. Bland annat. ;)

http://www.onoff.com...ocument&markID=

Postad 30 August 2007 - 15:11

yaneku
  • yaneku
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag kommer förmodligen snart att köpa mig en 42 Q96, den verkar mycket trevlig!

Är det någon som vet om man kan använda TV:ns högtalare som centerhögtalare
från min reciever? Läste om någon som hade gjort det med sin Philips:
https://www.minhembio.com/3iX/120710

Postad 30 August 2007 - 16:26

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej Tobben..en fråga vad har du för inställningar,för om jag har läst rätt så tittar du genom satellit??

bild?
kontrast?
skärpa osv?

mvh chili

Postad 30 August 2007 - 16:38

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hej Tobben..en fråga vad har du för inställningar,för om jag har läst rätt så tittar du genom satellit??

bild?
kontrast?
skärpa osv?

mvh chili

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena Chili.. Jag återkommer till dej på söndag kväll med svar,jag är ute på jobb och kommer hem då!
Mvh Tobias

Postad 30 August 2007 - 16:44

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ok..kör via vanlig scart.,andra dagen jag har tv:n men kan inte få in den så jag blir nöjd o sen undrar jag om man måste byta till film om man nu kollar på film osv..är inte så insatt i detta som ni förstår..heheh :)

Postad 30 August 2007 - 18:18

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Såja. Efter många turer med Dustin, inklusive två avbokade ordrar får jag hem en 50Q96 imorgon från AudioVideo. Ska bli spännande, plus att jag nu kommer att omfattas av Samsungs 100% pixelgaranti samt deras hemma-hos-Service (mitt postnummer finns på deras lista) :)

Postad 30 August 2007 - 18:20

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Såja. Efter många turer med Dustin, inklusive två avbokade ordrar får jag hem en 50Q96 imorgon från AudioVideo. Ska bli spännande, plus att jag nu kommer att omfattas av Samsungs 100% pixelgaranti samt deras hemma-hos-Service (mitt postnummer finns på deras lista)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ok??

Hur var det med Dustin & pixel/på platsen garanti osv?? var det inte samma sak till sist ändå??

Postad 30 August 2007 - 18:34

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag fick råd om att köra en film för att se skillnaden mellan dvd och vanlig tv och han sa att det skulle vara stor skillnad, skillnaden är marginell tycker jag.
Ska det vara så?
Dvd´n är kopplad via scart.

Kollade signalstyrkan på boxern och såg att den ligger på 28%, det är så att jag är tvungen att ha tio meter antennkabel. köpte en ny idag från hama som var dubbelt filter på.

Är signal styrkan för låg?

Tack på förhand hls Ola

Postad 30 August 2007 - 18:38

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ok??

Hur var det med Dustin & pixel/på platsen garanti osv?? var det inte samma sak till sist ändå??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är fortfarande skeptisk till att döda pixlar som uppkommer efter en viss tids användning går under reklamationsrätten. Men det var inte avgörande. Dustin säger att alla beställningar lagda innan kl 14 går iväg samma dag. Igår kl 12 gjorde jag min beställning och när jag ringde idag kl 12 hade den fortfarande inte gått iväg. Jag blev inte heller tillsagd om Allriskförsäkring när jag beställde igår, så det ville jag lägga till idag. Då blev jag tillsagd att skärmen PRECIS hade gått iväg och de kan inte lägga till Allriskförsäkring efter att skärmen lämnat deras lager. Kompromissen blev att avbeställa den skärmen och lägga en ny order med Allriskförsäkring. Jag blev försäkrad om att den skulle gå iväg idag (kl. var runt 12:30). När jag ringde kl 16 hade den fortfarande inte gått iväg och jag blev tillsagd att den inte kommer iväg förrän imorgon. Det blev droppen, jag avbeställde även den nya skärmen direkt. Så, usel service tillsammans med gråimporterade skärmar och dessutom halvskumma löften om att pixelgarantin faller under reklamationsrätten gjorde att jag tog en närbutik istället för ungefär samma summa (gratis hemkörning och uppackning/installation dessutom).

Postad 30 August 2007 - 18:45

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

ok..kör via vanlig scart.,andra dagen jag har tv:n men kan inte få in den så jag blir nöjd o sen undrar jag om man måste byta till film  om man nu kollar på film osv..är inte så insatt i detta som ni förstår..heheh :)

<{POST_SNAPBACK}>

När jag kollar film så måste jag trycka på hdmi knappen på fjärren!!

Postad 30 August 2007 - 18:48

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Ok??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är fortfarande skeptisk till att döda pixlar som uppkommer efter en viss tids användning går under reklamationsrätten. Men det var inte avgörande. Dustin säger att alla beställningar lagda innan kl 14 går iväg samma dag. Igår kl 12 gjorde jag min beställning och när jag ringde idag kl 12 hade den fortfarande inte gått iväg. Jag blev inte heller tillsagd om Allriskförsäkring när jag beställde igår, så det ville jag lägga till idag. Då blev jag tillsagd att skärmen PRECIS hade gått iväg och de kan inte lägga till Allriskförsäkring efter att skärmen lämnat deras lager. Kompromissen blev att avbeställa den skärmen och lägga en ny order med Allriskförsäkring. Jag blev försäkrad om att den skulle gå iväg idag (kl. var runt 12:30). När jag ringde kl 16 hade den fortfarande inte gått iväg och jag blev tillsagd att den inte kommer iväg förrän imorgon. Det blev droppen, jag avbeställde även den nya skärmen direkt. Så, usel service tillsammans med gråimporterade skärmar och dessutom halvskumma löften om att pixelgarantin faller under reklamationsrätten gjorde att jag tog en närbutik istället för ungefär samma summa (gratis hemkörning och uppackning/installation dessutom).

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som ett bra beslut tycker jag :)
har liknande erfarenheter med just Dustin, mycket skumma garantier som svänger hit & dit beroende vem man pratar med.

Postad 30 August 2007 - 18:57

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hejsan!

Jag fick råd om att köra en film för att se skillnaden mellan dvd och vanlig tv och han sa att det skulle vara stor skillnad,  skillnaden är marginell tycker jag.
Ska det vara så?

Kollade signalstyrkan på boxern och såg att den ligger på 28%, det är så att jag är tvungen att ha tio meter antennkabel. köpte en ny idag från hama som var dubbelt filter på.

Tack på förhand hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Hepp!

Jag har själv precis fixat ny antenn eftersom styrkan rasade markant när jag bytter extern box mot CA-modul . . .

28% låter lite väl lågt tycker jag, hackar inte bilden??.

Måste bara rekommendera den här om du använder inomhusantenn, kostar en slant men det är den klart värd.

Om du kan så köp & testa & lämna tillbaka om du inte är nöjd - förhoppningsvis slipper du köra igenom 4 olika som jag :)

https://www.minhembi...0

Postad 30 August 2007 - 19:00

Unregistereddeb01edd
  • Unregistereddeb01edd
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Har någon studerat ut bästa möjliga inställningar för PS3? Eftersom Zippy inte är tillbaka(?) menar jag. Vore kul med lite samlade "efter inkörning" inställningar. Det här kanske borde vara en egen tråd?

Postad 30 August 2007 - 19:11

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
fick en annan fjäris?? finns ingen sån knapp på min,kollade på manualen o där dmi knappen finns så har jag (rec )knappen

Postad 30 August 2007 - 19:16

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

fick en annan fjäris?? finns ingen sån knapp på min,kollade på manualen o där dmi knappen finns så har jag (rec )knappen

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om jag fattat rätt!
Men tryck på source knappen kanske :)

Postad 30 August 2007 - 19:21

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ok med denna gick o ändra.men har ni en fjärr som det står hdmi knapp på fjärren?? har jag en annan eller.
thank u Tobbe o damp

Postad 30 August 2007 - 19:34

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har funderat på om jag sitter för nära tv´n?

När jag stod på 3,5meters avstånd var bilden väldigt bra men när jag sitter i soffan så suger bilden och avståndet mellan mina ögon och skärmen är 2,5meter.

Ingen av de 5 affärer som jag besökt har sagt något om avståndet till tv´n, jag kanske bara är dålig på att ställa in tv´n eller?

Hls Ola

Postad 30 August 2007 - 19:42

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jo det bilden hackar lite på personer när de vänder sig snabbt.

Jag åker till expert och handlar en mira imorgon så får jag se.

Hls Ola

Hejsan!

Jag fick råd om att köra en film för att se skillnaden mellan dvd och vanlig tv och han sa att det skulle vara stor skillnad,  skillnaden är marginell tycker jag.
Ska det vara så?

Tack på förhand hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Hepp!

Jag har själv precis fixat ny antenn eftersom styrkan rasade markant när jag bytter extern box mot CA-modul . . .

Måste bara rekommendera den här om du använder inomhusantenn, kostar en slant men det är den klart värd.

Om du kan så köp & testa & lämna tillbaka om du inte är nöjd - förhoppningsvis slipper du köra igenom 4 olika som jag :)

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Leiha, 30 August 2007 - 19:46.

Postad 30 August 2007 - 19:54

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

ok med denna gick o ändra.men har ni en fjärr som det står hdmi knapp på fjärren?? har jag en annan eller.
thank u Tobbe o damp

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ingen knapp som det står hdmi på!
Vart sitter din?

Hejsan!

Mitt tips är slå av movie plus :)
Du kommer märka skillnad :)

Postad 30 August 2007 - 19:57

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har ingen hdmi knapp heller..Tobbe hade det tydligen om jag förstod rätt??

Postad 30 August 2007 - 20:00

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry.. menade ju source knappen såklart!! Som sagt sorry!! :)

Postad 30 August 2007 - 20:22

chili
  • chili
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hehee då hänger man ändå med lite.. :) men jag hoppas att någon kunde hjälpa mig med inställningarna..så jäkla svårt det ska vara med nya app.. :) med inställningar hit o dit

Postad 30 August 2007 - 20:31

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Hur kopplar man in xboxen bäst?

Min boxer går till scart 1
Dvd´n scart 2
Xbox ?

Hur skall den kopplas, ska jag ändra något i det jag gjort redan?

Hls Ola

Postad 30 August 2007 - 20:42

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Hejsan!

Dvd´n                scart 2
Xbox                    ?

Hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Ja kanske komponent eller vga!
Xboxen har ju ingen scart :)

Jag föredrar Komponent!

Postad 30 August 2007 - 20:50

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

thank u Tobbe o damp

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ingen knapp som det står hdmi på!
Vart sitter din?

Hejsan!

Mitt tips är slå av movie plus :)
Du kommer märka skillnad :)

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med Damp, det låter som movie plus funktionen & inte dålig mottagning - då hackar ju bilden eller hakar upp sig helt oberoende av vad som händer i själva bilden. Trots det är 28% riktigt dålig mottagning.

Postad 30 August 2007 - 20:55

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hejsan!

Dvd´n                scart 2
Xbox                    ?

Hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Jag körde min 360 på komponent men har bytt till VGA - ingen som helst skillnad på bild enl mig men båda betydligt bättre än Scart.

Mitt tips: försök undvika scart i den mån det går om du vill ha bra bild. :)

Postad 30 August 2007 - 23:29

ruteki
  • ruteki
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Satt och lirade lite BioShock via 360n till min Q96 och jag tycker det blir eftersläpningar i bilden :) . Har alla effekter såsom Movie plus och sådant avstängt.

Konturerna blir jävligt hoppiga och studsiga. Skall det vara så på en plasma eller är det fel på min?

Postad 31 August 2007 - 09:24

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Satt och lirade lite BioShock via 360n till min Q96 och jag tycker det blir eftersläpningar i bilden  :) . Har alla effekter såsom Movie plus och sådant avstängt.

Konturerna blir jävligt hoppiga och studsiga. Skall det vara så på en plasma eller är det fel på min?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kört Bioshock i 720p via component och har inga eftersläpningar alls (inte på några spel på 360in).

Mvh
Colonel

Postad 31 August 2007 - 10:46

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Det ända spel som jag har haft eftersläppningar är PES6!
Men det är med största sannolikthet xboxen i kombo med spelet, alltså inte tvn.
För det uppstår bara när det är massa spelare som rör sig i bilden samtidigt och då verkar inte krysslådan hänga med :)

Postad 31 August 2007 - 11:13

ruteki
  • ruteki
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Det ända spel som jag har haft eftersläppningar är PES6!
Men det är med största sannolikthet xboxen i kombo med spelet, alltså inte tvn.
För det uppstår bara när det är massa spelare som rör sig i bilden samtidigt och då verkar inte krysslådan hänga med  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har provat 360n på min tft och där uppstår samma fenomen, men inte när jag testat pc-demot av bioshock.

Måste vara nåt med dagens konsoler.

Jag menade inte eftersläpningar, jag menade rörelseoskärpa.

Postad 31 August 2007 - 12:54

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har du movie plus påslagen?
Kör du med gamemode?
Testa att slå av och kolla om du ser någon skillnad :)

Postad 31 August 2007 - 13:04

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu står den hemma, färdig att börja njutas av. Det första som slog mig var att den inte känns så fasansfullt stor (har haft en 42" plasma fram tills nu), men däremot var den fantastiskt snygg! Synd att man är fast på jobbet några timmar till bara. Jag hälsar mig själv välkommen till 50q96-familjen :)

Postad 31 August 2007 - 15:58

ruteki
  • ruteki
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har du movie plus påslagen?
Kör du med gamemode?
Testa att slå av och kolla om du ser någon skillnad :)

<{POST_SNAPBACK}>

allt avslaget...

Postad 31 August 2007 - 16:20

Unregistered51e27207
  • Unregistered51e27207
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej alla,

Detta är mitt första inlägg här, då jag för första gången i mitt liv är en plasmaägare. :)

Jag har sedan några dagar en 42Q97, och har försökt att ställa in bilden genom att helt enkelt prova mig fram, men tycker inte att jag fick fullt tillfredställande resultat. Så jag började läsa genom denna jättetråd, och såg hänvisningen till Zippys inställningar, men detta väckte mer frågor än svar.

Det jag först och främst hoppas få klargjort för mig, är denna "200 timmar inkörningsperioden". Vad ska man göra under denna period? Några speciella inställningar som ska göras? Jag fick höra om detta först efter ett par dagars användande, då jag iof bara hann se några långfilmer. Är det "försent" nu, har jag "förstört inkörningen"? :lol:

Dessutom undrar jag om Zippys inställningar fungerar lika bra på 42''? De verkar avsedda för större plasmor. Är det någon skillnad?

Jag hoppas att ni kan ta er tid till att svara på dessa frågor, då jag känner mig helt vilsen, och orolig för att eventuellt ha skadat min plasma genom att ha "ignorerat" inkörningsperioden. B)

Tack så mycket på förhand
/Daniel

Postad 31 August 2007 - 16:25

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Hej alla,

Detta är mitt första inlägg här, då jag för första gången i mitt liv är en plasmaägare. :)

Jag har sedan några dagar en 42Q97, och har försökt att ställa in bilden genom att helt enkelt prova mig fram, men tycker inte att jag fick fullt tillfredställande resultat. Så jag började läsa genom denna jättetråd, och såg hänvisningen till Zippys inställningar, men detta väckte mer frågor än svar.

Det jag först och främst hoppas få klargjort för mig, är denna "200 timmar inkörningsperioden". Vad ska man göra under denna period? Några speciella inställningar som ska göras? Jag fick höra om detta först efter ett par dagars användande, då jag iof bara hann se några långfilmer. Är det "försent" nu, har jag "förstört inkörningen"?  :lol:

Dessutom undrar jag om Zippys inställningar fungerar lika bra på 42''? De verkar avsedda för större plasmor. Är det någon skillnad?

Jag hoppas att ni kan ta er tid till att svara på dessa frågor, då jag känner mig helt vilsen, och orolig för att eventuellt ha skadat min plasma genom att ha "ignorerat" inkörningsperioden.  B)

Tack så mycket på förhand
/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Det börjar väl bildas olika religiösa fundament i den frågan. B)

Själv struntade jag i inkörning överhuvudtaget på min 42Q96, och den fungerar perfekt.
Inställningarna jag använt och fortfarande använder hittar du längre bak i tråden.
Det är inga extrema inställningar heller på något sätt.
Jag tror att det räcker med att inte brassa på för mycket helt enkelt. Sunt förnuft.

Postad 31 August 2007 - 20:51

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det känns som om någon motarbetar mig, så nu ställer jag en snabb fråga här. Jag fick min skärm idag som sagt och har lekt runt lite med den. Eftersom det var en liten repa i pianolacken, jag fick ingen fråga och shop mode vs hemma och att den redan var inställd på svenskt språk (m.m.) tänkte jag kollade lite info.

Trycker jag på infoknappen står det att maskinen är i shop mode.
Kollar jag i servicemenyn står det att maskinen varit igång i 22 timmar redan (varav 2 är mina).

Nu till frågan. Provkörs maskinerna innan, eller ska det stå 0 timmar när man får den?

Postad 31 August 2007 - 21:02

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0

Det känns som om någon motarbetar mig, så nu ställer jag en snabb fråga här. Jag fick min skärm idag som sagt och har lekt runt lite med den. Eftersom det var en liten repa i pianolacken, jag fick ingen fråga och shop mode vs hemma och att den redan var inställd på svenskt språk (m.m.) tänkte jag kollade lite info.

Trycker jag på infoknappen står det att maskinen är i shop mode.
Kollar jag i servicemenyn står det att maskinen varit igång i 22 timmar redan (varav 2 är mina).

Nu till frågan. Provkörs maskinerna innan, eller ska det stå 0 timmar när man får den?

<{POST_SNAPBACK}>

Den ska inte ha gått många minuter - om någon alls.
Du har fått en återlämnad eller demo-TV.

Postad 31 August 2007 - 21:05

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det är ju själva f*n. Hur kan man bevisa sånt från min sida sett i detta fallet? Ska jag hänvisa till detta forumet (den kan t.ex. omöjligt ha gått 22 ens om den skulle stått på sedan den levererades (~14 idag). Repan i sig har gjort att jag bestämt mig för att ringa dem på Måndag, men om de nu dessutom levererat ett begagnat exemplar känns det som bedrägeri (inte för att jag hade tänkt polisanmäla (i nuläget iaf), men ändå).

Redigerat av Unregistered6dec2cf2, 31 August 2007 - 21:06.

Postad 31 August 2007 - 23:56

DumDum
  • DumDum
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det är ju själva f*n. Hur kan man bevisa sånt från min sida sett i detta fallet? Ska jag hänvisa till detta forumet (den kan t.ex. omöjligt ha gått 22 ens om den skulle stått på sedan den levererades (~14 idag). Repan i sig har gjort att jag bestämt mig för att ringa dem på Måndag, men om de nu dessutom levererat ett begagnat exemplar känns det som bedrägeri (inte för att jag hade tänkt polisanmäla (i nuläget iaf), men ändå).

<{POST_SNAPBACK}>

En del kvalitetstestas innan dom lämnas ut. Kan vara detta? Samt att repan kan ha uppståt pga klantig kontrollant? Däremot shop-mode är lite oroväckande, rätt lätt att slå på själv när man drar igång tv:n för första gången men ifall du vet med dig att du inte gjort detta så ring och skrik på säljaren!

Postad 01 September 2007 - 06:03

Leiha
  • Leiha
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej,

Jag köpte en inomhusanten från philips för mira inte finns i halmstad. Signalstyrkan ökade från 28% till 40% men bilden började hacka och låta konstigt så philips suger. Jag får helt enkelt beställa en mira.

Nelson

Hejsan!

Ska det vara så?

Tack på förhand hls Ola

<{POST_SNAPBACK}>

Hepp!

Om du kan så köp & testa & lämna tillbaka om du inte är nöjd - förhoppningsvis slipper du köra igenom 4 olika som jag :(

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 01 September 2007 - 14:17

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

En del kvalitetstestas innan dom lämnas ut. Kan vara detta? Samt att repan kan ha uppståt pga klantig kontrollant? Däremot shop-mode är lite oroväckande, rätt lätt att slå på själv när man drar igång tv:n för första gången men ifall du vet med dig att du inte gjort detta så ring och skrik på säljaren!

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, vissa apparater kvalitetstestas på fabrik, men som sagt . . . har inte du ställt i "shopmode" så börjar man ju fundera - jag har hört att på fabrik kör man "hemma" inställningar när man testar.

Bör ju inte vara nåt problem att få en ny? Vågar man fråga var du köpt den??

Postad 01 September 2007 - 14:21

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej,

Jag köpte en inomhusanten från philips för mira inte finns i halmstad. Signalstyrkan ökade från 28% till 40% men bilden började hacka och låta konstigt så philips suger. Jag får helt enkelt beställa en mira.

Nelson

Mira'n är enl mig värd varenda slant - annars är det inte kul att slänga ut 600:- på en antenn.

Kom ihåg att spara originalförpackningen så du kan skicka tillbaka den om det inte synkar - jag skulle få riktigt taskigt samvete om jag indirekt lurar av dig massa pengar utan att det blir bättre. . . . :wub:

Hur som . . . lägg in en stänkare när du testat så vi vet.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.