Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 01 September 2009 - 06:49
Postad 01 September 2009 - 07:08
Sitter på jobbet och hann inte uppdatera innan jag satte mig i bilen imorse.Den bästa förbättringen jag upptäckt är att de äntligen fixat buggen där batteristatusen skymmer klockan i typ fem sekunder när man trycker på Ps-knappen. Resten verkar mest vara kosmetika och en annan grafisk profil, inget jag direkt bryr mig om då jag hellre startar ett spel än sitter och stirrar på gränssnittet
Men visst ser det trevligare ut.
Läste dock lite oroande att allt har blivit mycket större, typ som att man kör i 480p :-/ Stämmer detta? Isåfall är det katastrof.
Postad 01 September 2009 - 07:11
Sitter på jobbet och hann inte uppdatera innan jag satte mig i bilen imorse.
Läste dock lite oroande att allt har blivit mycket större, typ som att man kör i 480p :-/ Stämmer detta? Isåfall är det katastrof.
WHAT?!? Nej, det kan inte stämma! Måste i sånt fall varit nån användare som fumlat med bildinställningarna!
Eller så är det så att Sony har klantat sig så att upplösningen ändrar sig vid installation av 3.0.
Men då borde det bara vara att ändra till det man vill ha...
Postad 01 September 2009 - 07:14
tillägg: hann bara kolla på det i 3-5 min så får ta en närmare titt senare.
Redigerat av mrBunny, 01 September 2009 - 07:34.
Postad 01 September 2009 - 07:15
http://blog.us.plays...pdate-imminent/
Kolla efter sidan 12 nångång..
Skönt, var lite orolig att vi fått en ny Xbox360-dash där det ser ut som att all text är skriven med en söndertryckt tuschpenna.såg normalt ut när jag kolla på det imorse, storleksmässigt alltså. testade det nya glittertemat med men bytte tillbaka till det jag brukar ha, tyckte det irriterade mest att allt rörde sig.
Postad 01 September 2009 - 07:40
Postad 01 September 2009 - 08:03
Jaja, who cares?!? Varför kan man inte få lägga in sin egen avatar?
Hmm, kan ju bero på att vissa skulle välja att lägga upp "otillåtna"...
Postad 01 September 2009 - 08:07
Hmm, kan ju bero på att vissa skulle välja att lägga upp "otillåtna"...
VA finns det sånna människor
Postad 01 September 2009 - 08:11
* Multi-Audio - Audio can now be output to multiple connectors simultaneously. You can set this option under [Settings] > [Sound Settings] > [Audio Multi Output].
* Video Content Playback - During Video content playback, you can now use the right stick to play content in slow playback, fast reverse, and fast forward.
* Settings Descriptions - Now below each setting option under the Settings tab on the XMB, there is now a brief description in small font.
* New Start Up Logo - Upon starting up your PS3, you will be greeted with the new ‘PS3′ Logo.
* Copy/Paste Function - There is now a copy/paste function for the web browser, and messages.
* Internet Connection Speed Test - Check your internet connection upload/download speed. Go to [Network Settings] > [Internet Connection Test]
* Internet Browser Screen Capture Feature - Press Triangle on Internet Browser, then under File > Save Screenshot.
* Custom Remote Play Settings - Manually set a device (such as a PSP system) to be used for remote play.
* New Avatar Support - Support for future additions of PSN avatars has been added. No new avatars have been added along with the firmware. However the support is there.
* “What’s New” – The “Information Board” will be replaced with a “What’s New” section, which allows you to enjoy interactive PlayStation news every time you start the PS3 system. Located under the PlayStation Network icon, “What’s New” displays the latest and greatest game, video, PlayStation Network and PlayStation news and releases, as well as your recently played games, in a sleek, new animated format.
* Status Indicator – In the top right corner we’ve added an indicator bar, which displays your user icon, friend icon, the number of friends you have online and a small message icon to let you know if you have any new messages. The indicator also includes a scrolling ticker that features the latest news from PlayStation Network. In addition, when you press the PS button, the battery life indicator will no longer cover up the clock.
* Friends List – Now your PlayStation Network friends will appear in a slightly redesigned format on your Friends List. Also, messages will now be viewable from each of your friends’ respective profiles.
* PlayStation Store Shortcuts – We’ve added a handy shortcut icon to the PlayStation Store under both the Game and Video categories so you can access the latest content quickly and easily.
* Personalization – Personalize your PS3 with new dynamic custom themes and avatars. Dynamic themes as well as free and premium avatars will be available through PlayStation Store. A dynamic theme takes your screen to a whole new level as it incorporates animated objects into the background.
* Trophies – Showcasing your hard earned trophies just got better. Update 3.00 gives game developers the ability to modify how they display trophies for add-on content. Base and add-on game trophies will continue to be combined into a single list so you can see where you stand in a game as a whole. Within that list, trophies will be broken out into subcategories—base trophies and add-on trophies—that way, you can easily view the percentage of your base game trophy collection, and separately track your trophy progress in add-on packs. Look for this enhancement to be included in upcoming games.
http://playstationli...re-change-list/
Postad 01 September 2009 - 08:11
Ja menar man ser väl endå bara sina "vänners" avatarer.
Postad 01 September 2009 - 08:25
Ni som har provat, stämmer det?
Men det borde ju kunna stämma om nu synkningen av trophies är uppspeedad.
Postad 01 September 2009 - 10:06
EDIT: Hittade den.
Redigerat av ROCA, 01 September 2009 - 10:15.
Postad 01 September 2009 - 10:19
Är det nån som vet hur lång tid det tar, efter att det släppts på PSN, innan man kan ladda ner FW till PCn?
EDIT: Hittade den.
Vart då?
Länk vore trevligt
Postad 01 September 2009 - 10:28
Vart då?
Länk vore trevligt
http://www.ps3news.c...ased-mandatory/
Längst ner på sidan. Du kan välja mellan EU och US versionen.
Postad 01 September 2009 - 10:30
EDIT : är det bara jag, eller har alla ikoner och text på XMB blivit större? Hur minska isåfall, hittar ingen inställning.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 September 2009 - 11:17.
Postad 01 September 2009 - 11:22
Ny bootscreen för de gamla maskinerna också? Meh! Gillar SCE bättre än den där nya PS3-loggan... (ytligt klagomål värre)
EDIT : är det bara jag, eller har alla ikoner och text på XMB blivit större? Hur minska isåfall, hittar ingen inställning.
Ja dom har blivit större. Gillar inte alls det..
Verkar inte finnas nån inställning för det.
Postad 01 September 2009 - 11:23
Postad 01 September 2009 - 11:50
Postad 01 September 2009 - 11:52
http://www.youtube.c...h?v=50uxmLtzXBw
Kommer det något juste animerat (mörkt tema, KZ t.ex) kanske man kan överväga att köra ett sådant. Har bara kört orginal hittils då jag tycker det fungerat bäst.
Postad 01 September 2009 - 11:54
Video på ett Afrika-tema (dynamiskt)
http://www.youtube.c...h?v=50uxmLtzXBw
Kommer det något juste animerat (mörkt tema, KZ t.ex) kanske man kan överväga att köra ett sådant. Har bara kört orginal hittils då jag tycker det fungerat bäst.
Afrika-temat finns på Japanstoren.
Jag har bara kört (och kör just nu) original. Helt klar stilrenast.
Postad 01 September 2009 - 12:03
Större ikoner och font = EPIC FAIL
klockfix, infobar = WIN
Ruta bakom vänner = FAIL
Troféupdatering = WIN
Spolning i videos = WIN
Lite bilder om alla uppdateringar; http://www.neogaf.co...;postcount=1751
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 September 2009 - 12:06.
Postad 01 September 2009 - 12:07
Ja dom har blivit större. Gillar inte alls det..
Verkar inte finnas nån inställning för det.
Det sades i videopresentationen att man få tillbaka den gamla "theme":n på XMB om man inte gillade den nya designen. Det kanske även återställer storleken till det gamla.
Postad 01 September 2009 - 12:10
Animerade teman = WIN
Större ikoner och font = EPIC FAIL
klockfix, infobar = WIN
Ruta bakom vänner = FAIL
Troféupdatering = WIN
Spolning i videos = WIN
Lite bilder om alla uppdateringar; http://www.neogaf.co...;postcount=1751
Bra sammanfattning! Nu har jag ju inte provat 3.0 än men det är den uppfattning jag också har fått.
Hmmm...
Audio can now be output to multiple connectors simultaneously. You can set this option under [Settings] > [Sound Settings] > [Audio Multi Output].
TÄNK om man kunde göra samma sak med bilden...då kunde man köra "capture" SD och sen lira HD på tv:n.
Tyvärr så funkar det nog inte rent hårdvarumässigt.
Postad 01 September 2009 - 12:23
Kollande inskicket till skivorna och kunde där se kanten på 2 skivor.
Enkelt tänkte jag, tar dem med en pinsett.
De satt stenhårt
Öppnade upp hela rasket
Där satt 4 st skivor som minstingen ( 2år ) har stoppat in
I skrivande stund har jag med mina stora fingrar fått sätta ihop
en spelare som helt hade gått i bitar. Små fjädrar inte större än ett en smula
DET FUNKAR IGEN
Maveric
Postad 01 September 2009 - 12:26
Jag skulle uppgradera PS3 och fick till min fasa höra ett knakande ljud när jag startade den
Kollande inskicket till skivorna och kunde där se kanten på 2 skivor.
Enkelt tänkte jag, tar dem med en pinsett.
De satt stenhårt
Öppnade upp hela rasket
Där satt 4 st skivor som minstingen ( 2år ) har stoppat in
I skrivande stund har jag med mina stora fingrar fått sätta ihop
en spelare som helt hade gått i bitar. Små fjädrar inte större än ett en smula
DET FUNKAR IGEN![]()
Maveric
HAHAHAHA! (inte för dig då!)
Så FW 3.0 gör att man får 4st skivdelar i Bluray-spelaren? Jag kommer nog inte uppdatera...
Postad 01 September 2009 - 12:31
Hade dock för mig att man skulle kunna titta på de senaste videosen på PSN Store från XMBn ?
Precis som man kan kolla på de senaste spelen. Misstar mig kanske?
Postad 01 September 2009 - 12:34
Lyckad update tycker jag!
Hade dock för mig att man skulle kunna titta på de senaste videosen på PSN Store från XMBn ?
Precis som man kan kolla på de senaste spelen. Misstar mig kanske?
Nej då, du har rätt.
Men då måste du gå in under videos...
http://www.youtube.c...h?v=P2t4O8ygqFY
Postad 01 September 2009 - 12:37
IMAG0088.JPG 1.42MB
0 Antal nerladdningar
Postad 01 September 2009 - 12:39
Nej då, du har rätt.
Men då måste du gå in under videos...
http://www.youtube.c...h?v=P2t4O8ygqFY
Sett den videon, därav min fråga.. Jag har minsann ingen PSNStore-påse under videos. Finns en under Games dock
EDIT:
IMG_0198.JPG 456.35K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av eRensson, 01 September 2009 - 12:43.
Postad 01 September 2009 - 12:41
Sett den videon, därav min fråga.. Jag har minsann ingen PSNStore-påse under videos. Finns en under Games dock
Jaha, skumt!
Postad 01 September 2009 - 12:50
Jaha, skumt!
Har du en sådan? Polaren har inte heller någon :/
Hur är det med er andra? PSNStore-påse under videos så man kan titta på de senaste från PSN redan i XMBn?
Redigerat av eRensson, 01 September 2009 - 12:51.
Postad 01 September 2009 - 12:50
Inne i menyerna blir bakgrunden utsuddad, me like not!!!
IMAG0089.JPG 83.54K
0 Antal nerladdningar
IMAG0091.JPG 56.42K
0 Antal nerladdningarNej, inget under Video heller
Redigerat av Benkke, 01 September 2009 - 12:53.
Postad 01 September 2009 - 12:55
Nej, för att PSN Video Store inte är lanserat i vår region ännu.Sett den videon, därav min fråga.. Jag har minsann ingen PSNStore-påse under videos. Finns en under Games dock
Postad 01 September 2009 - 13:13
Nej, för att PSN Video Store inte är lanserat i vår region ännu.
Tack morlock, ett stort AHA blev det
Trodde att det helt enkelt var videor från PSNstoren, tydligen inte.
Postad 01 September 2009 - 13:21
Schysst med bilder så man ser vad som väntar en när man kommer hemMusik har fått värsta stjärnregnet, me like
Inne i menyerna blir bakgrunden utsuddad, me like not!!!
Men Beyonce? WTF!?
Postad 01 September 2009 - 13:24
Schysst med bilder så man ser vad som väntar en när man kommer hem
Men Beyonce? WTF!?
Det är Hayden Panettiere han har som bakgrund.
Postad 01 September 2009 - 13:24
Postad 01 September 2009 - 13:26
Henne har jag inget problem med!Det är Hayden Panettiere han har som bakgrund.
Det var mer hans val av musik jag kommenterade
Postad 01 September 2009 - 13:29
Henne har jag inget problem med!
![]()
Det var mer hans val av musik jag kommenterade
Det missade jag, förstenad av hans bakgrund.
Postad 01 September 2009 - 13:30
Testade webbläsaren och tycker mig se lite bättre fart, vad säger ni andra?
Postad 01 September 2009 - 13:42
Redigerat av Unregistered33c38b9d, 01 September 2009 - 13:47.
Postad 01 September 2009 - 14:00
De stora gråa rutorna är fan skrattretande, va fan, Sony, vad tänker ni med? hahahahahahahahaha
Är du full Nasty? hahahahaa!
Ska du vara med och lira COD4 ikväll? (jag skippar nog paintballen, ska ändå köra imorgon)
Angående tjejer som bakgrund...finns ju många snygga tjejer men tröttnar ni inte?
Skulle jag ha någon skulle jag ha Megan Fox!
Men nu har ju jag en tjej och då vågar jag inte ha nån tjej som bakgrundbild...snyft...hahahahaha!
Nej, original rules!
Redigerat av BrittBastard, 01 September 2009 - 14:03.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
18 bilder
70 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?