Redigerat av Unregistered2e8df88d, 05 March 2008 - 20:35.
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 05 March 2008 - 20:34
Postad 05 March 2008 - 20:35
Nu kommer den äntligen snart:
Den vi alla väntat på ,
den nya TVix M-6500A, ver 2
http://www.kjglobal....IX_M-6500A.html
Återstår förstås att se vad skillnaden egentligen är,
kan ev. bara ha med kylningen att göra.
Version 2? Vadå version 2? Det är väl uppdateringarna som är "version"-ändringar? Jag väntar på M-7000! Men då får man ju bara version 1? Eller hur funkar det? Sean, nu blir jag rädd, hjälp ;D
Postad 05 March 2008 - 20:43
6. M-6500A can be overheated and fail to work when used without installing HDD inside.
This is the problem of air flow. We are sorry but please insert HDD as dummy.
We are preparing a dummy structure that will make air flow better without the HDD.
This will be factory inserted when it is ready.
Alltså, troligen levereras Version 2 med en HDD-dummy redan isatt.
Postad 05 March 2008 - 20:49
Jag håller väl med om att det är konstigt att de inte kan få klockan att gå rätt, men seriously, vad använder ni klockan till egentligen?
Jag tänkte köpa till tunern för att få en enkel PVR-funktion, men det känns ganska meningslöst, eller?
Sen är det väl ändå patetiskt att en sån grej inte funkar? Ta hellre bort funktionen helt och hållet istället!
Men det är min åsikt. Over and out, kcssht.
Förresten, är det någon här som har en klocka som går rätt? Som har stängt av sin spelare mer än en halvtimme?
Ska bakgrundsbilderna (TViX.jpg) ha samma upplösning som på de äldre modellerna (720x480)?
Nope, 1280x720 px
Postad 05 March 2008 - 20:49
Jag håller väl med om att det är konstigt att de inte kan få klockan att gå rätt, men seriously, vad använder ni klockan till egentligen?
Från att ha haft en klocka som fungerade (4100) till en som inte fungerar alls (6500) har jag kommit sent 5 gånger till jobbet, så någon nytta gör den. Har ingen annan klocka vid TV'n och man vande sig snabbt...
Postad 05 March 2008 - 21:19
Den funkar klockrent.
Har den avslagen på dagarna när jag jobbar.
Postad 05 March 2008 - 22:07
Postad 05 March 2008 - 22:08
någon som vet hur man lägger in en ny firmwire försökt lägga över den bara funha inte?
Om du kör med internhd så skapa bara en mapp i roten som heter fw sen kan du klicka på filen där...
/P
Postad 05 March 2008 - 22:22
Postad 05 March 2008 - 22:25
Japp! Det är roten.tror det funka med mitt usb minne nu står det loading på maskinen uppdaterar den då? och roten är det där mapparna ligger som tex movie audio osv
Man behöver inte lägga firmwarefilen i någon specifik katalog/mapp om man inte vill. Jag skapar däremot alltid en mapp och lägger på TViX:en som heter "Firmwares" i vilken jag samlar alla firmwares som har släppts. Om jag mot någon förmodan vill växla firmware och testa något speciellt, så finns alla där.
Postad 05 March 2008 - 22:33
Postad 05 March 2008 - 22:48
Får se om mina problem rättas tilll. För det första har jag lite problem att få den att fungera smärtfritt som "usbhårddisk" den krånglar och fryser lixom ibland.. Och sen så får jag inte smbhanteringen att fungera från datorn över, alltså jag kan inte mappa upp tvixen i den här datorn, vilket är ytterst irriterande. Det beror tydligen på windows vista. Får hoppas att det problemet är ordnat i den här firmwaren..'
Något annat som jag tycker är mycket störande är att man måste sitta och döpa om alla *.img-filer som numera är standard på de flesta releaser på nätet till *.iso skulle de inte lika gärna bara kunna lägga till att den accepterar img rätt av bara..
Är det någon här som tror att den här maskinen någonsin kommer att få stöd för att spela upp filmer direkt ur rararkiv. Det skulle jhu vara guld att slippa behöva sitta och packa upp alla filmer, som i alla fall inte är direkt komprimerade....
*EDIT*
F*N!! Tankde precis hem den nya firmwaren som sagt. Länken som fanns här på sidan verkade fungera bättre. Den bad mig göra en freash reboot, vilket jag gjorde. Sen startade jag firmwareuppdateringen och den började rätt långsamt med "ERASING*, den tickade på... MEN!! Nu har den stannat på 100 % EREASING och vägrar röra på sig. Det här känns inte alls speciellt trevligt. Tolkar jag det rätt så har den alltså raderat hela systemet men lyckas inte av någon outgrundlig anledning lägga in ett nytt.. känns som att man inte har lust att bara reboota.. fan, vilket otur man har.. Jaja, man kan väll bara hoppas på att det löser sig på något outgrundligt vis. Återkommer hur det gick...
*EDIT2*
Jag tvingades till en reboot, det stod först boot på displayen, sen wait, sen seek, sen kom det upp "PRE" och så börjar den räkna uppåt, den har kommit till 60, återkommer..
*EDIT3* Efter att ha räknat upp till 100 efter att det stor PRE, så börjar den om att räkna upp till 100 (antar jag) igen men nu står det UPG i displayen, den kanske fortsatte uppgraderingen trots allt?
*EDIT4* Efter det stog det chk i displayen om räknade upp till 100 2ggr, sen så bootade den upp och till min förvåning så var det firmware 44
Redigerat av neurotic, 05 March 2008 - 23:42.
Postad 05 March 2008 - 22:50
Har original firmware och försöker uppdatera till den som kom idag .44 men det går inte.
Har skapat en mapp som heter fw ,har även testat me bara uppgraderings filen i root men inget av dom funkar..
Testade att lägga uppgraderingen på mitt usb minne men fortfarande samma problem.
Nån som har något tips??
Postad 05 March 2008 - 22:54
Postad 05 March 2008 - 23:31
Om du inte har någon bild på TV:n och det står Loading i displayen så har den antagligen hängt sig.nogån som vet om den uppdaterar när det står loading i displayen!??
Postad 05 March 2008 - 23:34
Postad 05 March 2008 - 23:38
tvix_M-6x00_1.1.44.fwp
Så heter den när man laddar ner den så den behöver man inte byta namn på.
Lägg in filen på hårddisken om du haren intern disk eller på nätverksdisken om du kör över nätverk.
Sedan är det bara att trycka OK på filen så ska det fungera.
Tar väl kanske 5-10 minuter att uppdatera.
Postad 05 March 2008 - 23:40
Postad 05 March 2008 - 23:45
Postad 05 March 2008 - 23:48
Skillnaden som jag märkt är att bildvisning nu fungerar som det ska.Inga problem att uppgradera FW dock inga synbara skildnader mot .41 versionen...
Postad 05 March 2008 - 23:49
Får se om mina problem rättas tilll. För det första har jag lite problem att få den att fungera smärtfritt som "usbhårddisk" den krånglar och fryser lixom ibland.. Och sen så får jag inte smbhanteringen att fungera från datorn över, alltså jag kan inte mappa upp tvixen i den här datorn, vilket är ytterst irriterande. Det beror tydligen på windows vista. Får hoppas att det problemet är ordnat i den här firmwaren..'
Jag skrev en lite guide för ett par sidor sedan ang. hur du får Vista och Netshare att lira ihop. Jag kör Vista x64 på datorn och det fungerar kanon, iaf nu när jag har öppnat rätt portar( 111 & 2049 ) i min mjukvaru brandvägg...
Samba lyckades jag aldrig att få att fungera läste även på Canman´s forum att Samba inte funkar ihop med Vista...
// Anders
Skillnaden som jag märkt är att bildvisning nu fungerar som det ska.Inga problem att uppgradera FW dock inga synbara skildnader mot .41 versionen...
Ok, får testa det imorgon...
Postad 06 March 2008 - 09:48
Sen har några tips som jag vill dela med mig av. De allra flesta x264 releaser på internet saknar svenska subtitels med sig. Det finns dock att få tag på. www.undertexter.se
Jag vart så nöjd när jag insåg att det fanns texter till de flesta releaser jag hade tankat ner i alla fall. Men, då stötte jag på nästa patrull. Tvixen läser inte SRT-undertexter utan endast sub filer. Jag hittade dock en lösning på det med... http://www.divx-dige...re/srt2sub.html En väldigt enket program som inte kräver någon installation utan endast en .exe fil. Som snabbt och smidigt konverter filerna.. Om jag har förstått det hela rätt så har tvixen ett linxsystem i botten. Det borde jhu i så fall vara så enkelt för tvix att inplentera stöd för både img-filer, srt filer och inte minst läsa upp rar-archiv direkt..
Jag måste säga att jag är väldigt missnöjd med tvix så här långt. Visst, när man väl har fått över en 1080p mkv-fil och tittar på en actionspcäkad rulle så funkar det kanon. Men det är så otroligt mycket som jag stör mig på..
Postad 06 March 2008 - 10:10
Men, då stötte jag på nästa patrull. Tvixen läser inte SRT-undertexter utan endast sub filer.
Är du säker på det? Min tvix har inga problem med srt-filer.
Har däremot problem med "embedded" subs i mkv's. Tvixen har problem med Å Ä Ö och kursiverad stil.
/S
Postad 06 March 2008 - 10:11
Men visst funkar .srt-filer på Tvixen.Tvixen läser inte SRT-undertexter utan endast sub filer. Jag hittade dock en lösning på det med... http://www.divx-dige...re/srt2sub.html En väldigt enket program som inte kräver någon installation utan endast en .exe fil. Som snabbt och smidigt konverter filerna.. Om jag har förstått det hela rätt så har tvixen ett linxsystem i botten. Det borde jhu i så fall vara så enkelt för tvix att inplentera stöd för både img-filer, srt filer och inte minst läsa upp rar-archiv direkt..
Jag måste säga att jag är väldigt missnöjd med tvix så här långt. Visst, när man väl har fått över en 1080p mkv-fil och tittar på en actionspcäkad rulle så funkar det kanon. Men det är så otroligt mycket som jag stör mig på..
Jag kör enbart .srt-filer på de TV-serier jag ser.
Precis som SonnyF skriver så fungerar inte inbäddade subtitles i mkv.
ÅÄÖ blir konstiga tecken.
Redigerat av Depeche, 06 March 2008 - 10:16.
Postad 06 March 2008 - 10:20
NFS (Network File System) using Microsoft Windows Services for UNIXJag hade problem med att Tvix netshare kunde hänga sig ibland v2.01. Efter att ha kört en hel dag med iso och mkv filer så nästa dag fick jag inte kontakt med servern. Så ser man att det har kraschat i windows.
Så jag installerade ditt program som du rekommenderade. Men jag har ingen susning om hur jag konfiguerar det
Jag har nu följt manualen till punkt och pricka. Har delat ut foldern i tabben NFS, men jag får ett felmeddelande från boxen. "FEL Kan inte ansluta till disken". Jag har låtit Tvixhd1, tvixhd2, tvixhd3 stått kvar i boxen. I NFS utdelning så heter de likaså. Gäst kontot är aktiverat. Suck! Något trött på denna utdelnings grej nu. Kör f.ö med den nya firmware 1.1.44
Postad 06 March 2008 - 10:54
NFS (Network File System) using Microsoft Windows Services for UNIXJag hade problem med att Tvix netshare kunde hänga sig ibland v2.01. Efter att ha kört en hel dag med iso och mkv filer så nästa dag fick jag inte kontakt med servern. Så ser man att det har kraschat i windows.
Så jag installerade ditt program som du rekommenderade. Men jag har ingen susning om hur jag konfiguerar det
Jag har nu följt manualen till punkt och pricka. Har delat ut foldern i tabben NFS, men jag får ett felmeddelande från boxen. "FEL Kan inte ansluta till disken". Jag har låtit Tvixhd1, tvixhd2, tvixhd3 stått kvar i boxen. I NFS utdelning så heter de likaså. Gäst kontot är aktiverat. Suck! Något trött på denna utdelnings grej nu. Kör f.ö med den nya firmware 1.1.44
Hur har du det med brandvägg? I början fick jag det inte att fungera med brandväggen igång, men genom att öppna några portar så fungerade det. Jag kan återkomma vilka portar det handlar om när jag kommer hem.
Postad 06 March 2008 - 11:13
Hur har du det med brandvägg? I början fick jag det inte att fungera med brandväggen igång, men genom att öppna några portar så fungerade det. Jag kan återkomma vilka portar det handlar om när jag kommer hem.
Jag öppnade portarna som stod i manualen
RPC portmap port: TCP 111
RPC portmap port: UDP 111
Sun Neo port: UDP 1048
NFS port: UDP 2049
Kör f.o med win xp pro swe på servern och jag har testat både med den modifierade SfuSetup.msi och den icke moddifierade.
Och klockan funkar ju heller inte som den skall. Blir tokig på boxen snart när jag även på min nya onkyo reciever 905:a har ett par saker som måste redas ut.
Postad 06 March 2008 - 11:20
Kör f.o med win xp pro swe på servern och jag har testat både med den modifierade SfuSetup.msi och den icke moddifierade.
Och klockan funkar ju heller inte som den skall. Blir tokig på boxen snart när jag även på min nya onkyo reciever 905:a har ett par saker som måste redas ut.
Efter som guiden för insallationen int gäller för just Tvix 6500 utan en helt annan mediaspelare så behövs några extra portar öppnas i brandväggen.
Prova att antingen stänga av brandväggen, för att verifiera om det är det som är problemet. Funkar det då så kan du prova att öppna TCP 1048 och TCP 2049 (har för mig att det var dom portarna som spökade för mig)
Postad 06 March 2008 - 11:55
Efter som guiden för insallationen int gäller för just Tvix 6500 utan en helt annan mediaspelare så behövs några extra portar öppnas i brandväggen.
Prova att antingen stänga av brandväggen, för att verifiera om det är det som är problemet. Funkar det då så kan du prova att öppna TCP 1048 och TCP 2049 (har för mig att det var dom portarna som spökade för mig)
Jo det är nått med brandväggen. Men det verkar inte hjälpa med att bara ha portarna
tcp 111
tcp 1048
tcp 2049
så det bör vara nått annat. Hoppas detta lirar stabilare bara. Skall testa mer av det senare under dagen
Postad 06 March 2008 - 11:59
Jo det är nått med brandväggen. Men det verkar inte hjälpa med att bara ha portarna
tcp 111
tcp 1048
tcp 2049
så det bör vara nått annat. Hoppas detta lirar stabilare bara. Skall testa mer av det senare under dagen
Du ska ju även ha UDP portarna öppna.
Postad 06 March 2008 - 12:10
jag har pluggat in usb stickor, usb diskar, mountat tvixen via pc, ftp´at utan bekymmer.
jag har hdmi kabel från supra och upplever grym bild på min 42" plasma philips
Ljudet via min marantz 4400 funkar kanon.
det jag menar är...kanske man inte ska skylla allt på tvixen ?! mycket problem beror nog på andra faktorer.
Postad 06 March 2008 - 12:13
Postad 06 March 2008 - 12:35
tcp 111
tcp 1048
tcp 2049
Du ska ju även ha UDP portarna öppna.
Okej varför sa ni inte det med en gång ;-).
Nu verkar det funka. Thanx mates
Redigerat av Mike T, 06 March 2008 - 12:38.
Postad 06 March 2008 - 13:51
Jag tror precis som du på andra faktorer. Det gormades otroligt om alla värmeproblem som "så många" verkade ha eller skulle få. Jag har missat det i så fall, men jag har inte sett ett enda problem som härstammar till just det specifika värmeproblemet i denna tråd.Märkligt detta egentligen, är det så många olika varianter på 6500 ? mesta av de problem folk har här upplever inte jag ?! klockan fungerar på min (har haft på tvixen flera dygn) stängt av den o.s.v , kör med senaste fw, .srt subs funkar utan problem, dela ut via netshare funkar utan problem med min linksys router/firewall även med xp´s inbyggda brandvägg på eller avslagen, värmeproblem har jag inga (kör med 500gb greenpower disk). jag har kört ISO,MKV,MP3,JPG,mpeg. jag har kollat 10-tal dvd rippar, 10-tal 720 rippar, jag har spolat filmerna fram och tillbaka,pausat,stopat startat o.s.v
jag har pluggat in usb stickor, usb diskar, mountat tvixen via pc, ftp´at utan bekymmer.
det jag menar är...kanske man inte ska skylla allt på tvixen ?! mycket problem beror nog på andra faktorer.
Oftast är deqt inställningar som inte är rätt, eller materialet som är av dålig karaktär, eller hur man vill uttrycka det. TViX:en är inte alls perfekt, men den är långt ifrån så problematisk som vissa verkar vilja framställa den som.
Postad 06 March 2008 - 14:09
Förstår inte heller hur så många kan ha så mycket problem med "allt". Jag kallar mig inte "dataproffs" eller dylikt, men det har varit extremt smärtfritt att få allt att fungera som jag ville. Det enda som jag stör mig på är klockan och ytterst lite på att vissa fonter inte visas som de ska (kapar delar av fonten, ex. "y" & "Ö" blir "v" & "O") - så jag njuter och nyttjar den utan större problemJag tror precis som du på andra faktorer. Det gormades otroligt om alla värmeproblem som "så många" verkade ha eller skulle få. Jag har missat det i så fall, men jag har inte sett ett enda problem som härstammar till just det specifika värmeproblemet i denna tråd.Märkligt detta egentligen, är det så många olika varianter på 6500 ? mesta av de problem folk har här upplever inte jag ?! klockan fungerar på min (har haft på tvixen flera dygn) stängt av den o.s.v , kör med senaste fw, .srt subs funkar utan problem, dela ut via netshare funkar utan problem med min linksys router/firewall även med xp´s inbyggda brandvägg på eller avslagen, värmeproblem har jag inga (kör med 500gb greenpower disk). jag har kört ISO,MKV,MP3,JPG,mpeg. jag har kollat 10-tal dvd rippar, 10-tal 720 rippar, jag har spolat filmerna fram och tillbaka,pausat,stopat startat o.s.v
Oftast är deqt inställningar som inte är rätt, eller materialet som är av dålig karaktär, eller hur man vill uttrycka det. TViX:en är inte alls perfekt, men den är långt ifrån så problematisk som vissa verkar vilja framställa den som.![]()
Postad 06 March 2008 - 14:36
Jag tror precis som du på andra faktorer. Det gormades otroligt om alla värmeproblem som "så många" verkade ha eller skulle få. Jag har missat det i så fall, men jag har inte sett ett enda problem som härstammar till just det specifika värmeproblemet i denna tråd.Märkligt detta egentligen, är det så många olika varianter på 6500 ? mesta av de problem folk har här upplever inte jag ?! klockan fungerar på min (har haft på tvixen flera dygn) stängt av den o.s.v , kör med senaste fw, .srt subs funkar utan problem, dela ut via netshare funkar utan problem med min linksys router/firewall även med xp´s inbyggda brandvägg på eller avslagen, värmeproblem har jag inga (kör med 500gb greenpower disk). jag har kört ISO,MKV,MP3,JPG,mpeg. jag har kollat 10-tal dvd rippar, 10-tal 720 rippar, jag har spolat filmerna fram och tillbaka,pausat,stopat startat o.s.v
Oftast är deqt inställningar som inte är rätt, eller materialet som är av dålig karaktär, eller hur man vill uttrycka det. TViX:en är inte alls perfekt, men den är långt ifrån så problematisk som vissa verkar vilja framställa den som.
Sean, du brukar ha schyssta åsikter om än något lite partiska.
Men att hänvisa att hårdvaruproblem inte existerar är lite magstarkt.
Dvico är väl medvetna om dom och jobbar på att de ska bli åtgärdade i allafall.
Det är därför det dyker upp rykten om att en andra version är på ingång om det nu stämmer.
Helt klart är att nyproducerade enheter kommer att bli bättre, och förhoppningsvis får de med problem sina ersatta.
Problemen, är grovt förenklat tre stycken,
men varierar från spelare till spelare vilket gör det nyckfullt.
De se inte har några problem, kan ju bara sitta nöjda i båten så klart,
men att hänvisa till att de inte finns eller inte är relaterade till hårdvaran är inte schysst.
Problemen är:
1. Problemmed USB porten, ytterst få har det problemet men är nog så störande för de som har det.
2. Problem med värmen, gäller heller inte alla, främst de utan hårddisk vid hd-uppspelning. En dummy hjälper.
3. Problem med klockan, som slutar att funka. Värst för de som tänkt att spela in tv-program med hjälp av T430.
Alltså, Dvico har lite och jobba på. Ni som funderar på at köpa och som ska använda till något att de områden som det är problem med bör nog vänta. Alla övriga kan trycka på beställlningsknappen redan nu.
Redigerat av Unregistered94c655a8, 06 March 2008 - 14:39.
Postad 06 March 2008 - 15:01
Jo, fast om du läser vad jag menar, så säger jag inte att TViX:en är perfekt. Däremot var det löpsedelsrubriker ett tag här i forumet och på nätet om att M-6500 led av värmeproblem som 30 % av alla skulle lida av eller fler, i stora drag. Så verkar ju inte fallet vara, eller hur?Jag tror precis som du på andra faktorer. Det gormades otroligt om alla värmeproblem som "så många" verkade ha eller skulle få. Jag har missat det i så fall, men jag har inte sett ett enda problem som härstammar till just det specifika värmeproblemet i denna tråd.Märkligt detta egentligen, är det så många olika varianter på 6500 ? mesta av de problem folk har här upplever inte jag ?! klockan fungerar på min (har haft på tvixen flera dygn) stängt av den o.s.v , kör med senaste fw, .srt subs funkar utan problem, dela ut via netshare funkar utan problem med min linksys router/firewall även med xp´s inbyggda brandvägg på eller avslagen, värmeproblem har jag inga (kör med 500gb greenpower disk). jag har kört ISO,MKV,MP3,JPG,mpeg. jag har kollat 10-tal dvd rippar, 10-tal 720 rippar, jag har spolat filmerna fram och tillbaka,pausat,stopat startat o.s.v
Sean, du brukar ha schyssta åsikter om än något lite partiska.
Men att hänvisa att hårdvaruproblem inte existerar är lite magstarkt.
Dvico är väl medvetna om dom och jobbar på att de ska bli åtgärdade i allafall.
Det är därför det dyker upp rykten om att en andra version är på ingång om det nu stämmer.
Helt klart är att nyproducerade enheter kommer att bli bättre, och förhoppningsvis får de med problem sina ersatta.
Problemen, är grovt förenklat tre stycken,
men varierar från spelare till spelare vilket gör det nyckfullt.
De se inte har några problem, kan ju bara sitta nöjda i båten så klart,
men att hänvisa till att de inte finns eller inte är relaterade till hårdvaran är inte schysst.
Problemen är:
1. Problemmed USB porten, ytterst få har det problemet men är nog så störande för de som har det.
2. Problem med värmen, gäller heller inte alla, främst de utan hårddisk vid hd-uppspelning. En dummy hjälper.
3. Problem med klockan, som slutar att funka. Värst för de som tänkt att spela in tv-program med hjälp av T430.
Alltså, Dvico har lite och jobba på. Ni som funderar på at köpa och som ska använda till något att de områden som det är problem med bör nog vänta. Alla övriga kan trycka på beställlningsknappen redan nu.
En del skriver i omdömen att det inte går att spola i MKV-filer, men det gör det. Bilder är tydligen fixat i senaste mjukvaran. ISO-filer fungerar nu bra, jämfört med M-4100 och så vidare.
När det gäller nätverk, så kan man lugnt sluta sig till att det i tråden är jättemånga som har problem med nätverket, men när de väl har ställt in allt rätt, så har de fått det att fungera. Det är den i mina ögon - svåra biten med TViX. Sedan är det en del som har haft trasiga kablar till TV:n osv.
Så jag är kanske partisk i någras ögon, men jag hävdar fortfarande (utan att på något sätt vilja vara elak) att det ofta handlar om TMIH-problematiken (tummen mitt i handen) och på materialet man kollar på, att det är någon grymt obskyr codec osv. M-6500 tuggar i sig i princip allt.
Postad 06 March 2008 - 15:06
Postad 06 March 2008 - 15:13
beroende på egna felinställningar,
dåliga filer eller vad det nu kan vara.
Men det är ju lite det som är meningen med den här tråden,
att alla vi klantskallar ska få hjälp med diverse probelm.
Angående hårdvaran tänker jag så här,
Dvico slängde ut sin produkt på marknaden lite tidigt.
Problemet med klockan och värmeproblemet när man inte har hårddidk i,
är båda lite klantiga, och då får de tåla att det blir mycket tandagnissel i såna här trådar.
Sedan överdrivs det ofta förstås också mycket,
folk börjar titta på, reta sig på problem som de annars inte hade märkt.
Lite gnällande för gnällandets skull, och på Mpc Club råder lite löjlig uppviglaranda bland vissa.
Tror dock att de som köpte via Mpc Club fick sina i första sändningen och att de därför har fler problem.
Jag tror att Dvico fixar till detta snyggt, och att varje sändning blir bättre och bättre,
själv har jag väntat, tvekar fortfarande mellan denna och Istar Mini HD 1.3.
Vill gärna köpa till en tuner och spela in från TVn med Tvixen,
men om klockan inte funkar kan det nog lätt bli fel.
Redigerat av Unregistered94c655a8, 06 March 2008 - 15:17.
Postad 06 March 2008 - 15:15
Postad 06 March 2008 - 15:22
Annars känns det som läge att reklamera...
Postad 06 March 2008 - 15:53
Postad 06 March 2008 - 15:53
Jag är inte helt säker på att det har med hårdvaran att göra. Jag är rätt säker på det motsatta. Det är ju inte som att det är en mekanisk klocka som sitter i TViX:en som inte går att korrigera. Det är ju något med mjukvaran, eller är det någon som har kunnat läsa någonstans där det bekräftas att det är ett hårdvarufel? Inte någon som en medlem på ett forum som har hört det av någon kompis kusin som känner en som läste det på en blogg. Annars skulle jag sätta min tilltro till mjukvaran och att den borde fixas genom en ny firmware (som med alla andra önskemål). Tror itne på en reklamation.Antar att de som har problem med att klockan inte fungerar får byta sin nuvarande till en fungerande så fort den nya batchen kommer till Sverige ???
Skulle också vara roligt om någon kan ta reda på eller om någon vet HUR det där med klockan uppkommer. Är det när man spelar upp en viss fil, eller om man låter TViX:en stå avstängd en längre tid (nu bara slänger jag ut förslag bara för att skriva något men ni fattar vad jag menar tror jag).
Postad 06 March 2008 - 16:00
Ladda hem firmwarefilen igen. Det verkar ha blivit något fel i nedladdningen.hur uppdaterar jag min firmware det står bara att deta r inte en giltig tvix f/wfil. du kan ladda ner från våran hemsida går ju inte att starta den snälla hjälp mig!!?
Postad 06 March 2008 - 16:12
Jag är inte helt säker på att det har med hårdvaran att göra. Jag är rätt säker på det motsatta. Det är ju inte som att det är en mekanisk klocka som sitter i TViX:en som inte går att korrigera. Det är ju något med mjukvaran, eller är det någon som har kunnat läsa någonstans där det bekräftas att det är ett hårdvarufel? Inte någon som en medlem på ett forum som har hört det av någon kompis kusin som känner en som läste det på en blogg. Annars skulle jag sätta min tilltro till mjukvaran och att den borde fixas genom en ny firmware (som med alla andra önskemål). Tror itne på en reklamation.Antar att de som har problem med att klockan inte fungerar får byta sin nuvarande till en fungerande så fort den nya batchen kommer till Sverige ???
Skulle också vara roligt om någon kan ta reda på eller om någon vet HUR det där med klockan uppkommer. Är det när man spelar upp en viss fil, eller om man låter TViX:en stå avstängd en längre tid (nu bara slänger jag ut förslag bara för att skriva något men ni fattar vad jag menar tror jag).
Ang. klockan så kan jag ju bara konstatera att när jag stänger av tvixen på kvällen innan jag går och lägger mig så är klockan nollställd kvällen efter när jag kommer hem från jobbet (19-20timmar senare).
Men om jag låter Tvixen stå på över natten och stänger av den på morgonen innan jag går till jobbet så är klockan inte nollställd när jag kommer hem på kvällen (11-12timmar senare).
Om det är pga mjukvaran så är det ju konstigt att inte det åtgärdats i den senaste FW-uppdateringen.
Postad 06 March 2008 - 16:18
Skulle vara kul att få testat av det ordentligt, det klipp jag har tillgång till fungerar inte alls, och vad värre är, det gör att uppspelning av .iso slutar att fungera. Misstänker starkt att det beror på själva filmfilen och inte tvixen, men skulle vilja få det bekräftat.
Tackar på förhand,
Robert
Postad 06 March 2008 - 16:23
Härlig skeptisk ton du lägger dig till med.
Här kommer mer info om att det verkligen är ett hårdvaruproblem,
och att Dvico kommer att laga alla enheter helt gratis. Snyggt jobba Dvico!
http://www.mpcclub.c...;t=15911#118451
Postad 06 March 2008 - 16:29
Då är jag nöjd. Och det är härligt att läsa precis det jag försöker trumma ut:Här kommer mer info om att det verkligen är ett hårdvaruproblem,
och att Dvico kommer att laga alla enheter helt gratis. Snyggt jobba Dvico!![]()
http://www.mpcclub.c...;t=15911#118451
I can only say DviCo will deliver upon our expectations of a brand caring for their consumers and you will soon find out how they will handle that exactly...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
2 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?