![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 06 april 2008 - 19:36
Postad 06 april 2008 - 20:15
https://www.minhembi...p;#entry1864065
Det vore super bussigt och kanske kan reda ut vissa problem.
Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 06 april 2008 - 20:19.
Postad 06 april 2008 - 21:10
Tror inte jag kommer störa mig på detta. Men det återstår att se.
Verkar inte ha några döda pixlar heller. Dock så har jag klister som inte går bort på en liten liten del på tv:n. Men det vore ju faan om man retade sig på det. Kan också vara ojämnhet i glaset. Sitter precis allra längst upp till höger.
Postad 07 april 2008 - 06:07
Då kan du egentligen rösta för de som inte upplever ghosting gör inte det direkt när de sätter på TV'n oavsett bakgrund eller om de kollar text tv i flera minuter. De som inte har problem har inga problem någon gång verkar det som och de so har problem har det från början och oavsett inkörning. Jag har kört in min TV med break in nu i 150 timmar ungefär.Jag väntar med att rösta tills det har gått ett par dagar. Dock så ligger loggor och övrigt statistkt kvar i bilden när jag går över till annan kanal. Det försvinner dock efter väldigt kort tid.
Tror inte jag kommer störa mig på detta. Men det återstår att se.
Verkar inte ha några döda pixlar heller. Dock så har jag klister som inte går bort på en liten liten del på tv:n. Men det vore ju faan om man retade sig på det. Kan också vara ojämnhet i glaset. Sitter precis allra längst upp till höger.
Mvh
Postad 07 april 2008 - 06:47
Iallafall under inkörningen.
Postad 07 april 2008 - 09:09
Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad är det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som är helt vit från en break in dvd så skymtar den statiska bilden till under någon sekund.

Postad 07 april 2008 - 09:33
Är ju samma sak med dynamisk kontrrast. Vissa upplever inte delayen som finns i den men den finns där.
Postad 07 april 2008 - 09:39
Inga problem med ghosting jag heller, översta raden av texttv finns kvar i någon minut (om man går fram och tittar noga) om man suttit o läst länge men inga PROBLEM alltså.
Skulle behöva lite intryck av den inbyggda digitalmottagaren från någon som har testat den. Jag kör med en gammal samsung box nu med dålig scart kabel till. Kanalloggor/resultatskyltar, Textttv och fotbollsspelare får pixliga konturer när jag kollar med boxen. Inte sett någon sport genom TVns tuner men Texttv blir bättre än boxens. Antar att mkt ligger i Scartkabeln dåliga kvalitet men ni som testat med CA-modul skriv gärna ngt om det, hur funkar bläddringar, EPG osv?
Jag kör med den inbyggda mottagaren + CA-Modul. Tycker att den fungerar mycket bra. Bilden blir klart bättre med den inbyggda än med min externa box. Enda nackdelen är att den är något långsammare i kanalbytet än den externa boxen, men det kan jag leva med..

Jag har kollat både hockey och fotboll, plus en snabbtitt på F1 igår och trotts att mina inställningar är neddragna så ser det bra ut.
Redigerat av Unregisteredfe92bc66, 07 april 2008 - 09:41.
Postad 07 april 2008 - 09:44
Postad 07 april 2008 - 09:47
Dom måste få bukt med det där alltså.
Mvh D
Redigerat av Doraso, 07 april 2008 - 09:49.
Postad 07 april 2008 - 09:53
Blir säkert lynchad nu när jag kommer in i tråden på det här sättet men jag vill ändå uppmärksamma alla som funderar på att lämna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset på Pioneer 4280XA har sänkts till 14990. Är ett par tussar upp i pris men då får ni marknadens bästa 42" och garanterat ingen ghosting.
Så om du har en statisk bild uppe ett tag och sen skiftar till en ex helt vit bakrund så kan du inte se kanal-loggan på en Pioneer?
Jag hade stora problem på min G6 när jag hade den iallafall, sen är väl buzzing väl så jobbigt.
Redigerat av Hinken74, 07 april 2008 - 09:55.
Postad 07 april 2008 - 10:11
LG verkar ha stora problem med ghosting på de flesta Plasma modellerna de släppt. Min morsa har en LG PC55 och den har den värsta ghostingen jag sett på en tv. Allt ghostar sig, textning, loggor, konturer. Kommer det en mörk scen sen så är det ghostorama.
Mvh D
Jag hade också en LG PC55 innan och precis som du säger så var ghostingen den värsta tänkbara. Men som jag skrivit tidigare i tråden så är PG6000 avsevärt förbättrad på den punkten. Jag tycker inte att folk ska välja bort denna pga ghosting för jag har inga som helst problem med det på min tv.
Postad 07 april 2008 - 10:26
LG verkar ha stora problem med ghosting på de flesta Plasma modellerna de släppt. Min morsa har en LG PC55 och den har den värsta ghostingen jag sett på en tv. Allt ghostar sig, textning, loggor, konturer. Kommer det en mörk scen sen så är det ghostorama.
Mvh D
Jag hade också en LG PC55 innan och precis som du säger så var ghostingen den värsta tänkbara. Men som jag skrivit tidigare i tråden så är PG6000 avsevärt förbättrad på den punkten. Jag tycker inte att folk ska välja bort denna pga ghosting för jag har inga som helst problem med det på min tv.
Kan bara hålla med, jag har heller inga problem av ghosting på min tv. Tycker att den sköter sig alldeles utomordentligt..

Postad 07 april 2008 - 10:34
Mvh D
Kan bara hålla med, jag har heller inga problem av ghosting på min tv. Tycker att den sköter sig alldeles utomordentligt..Förväntar mig också att den bara kommer att prestera bättre när den väl är inkörd och kalibrerad..!
å som jag sagt förut har jag inte heller några problem med ghosting på min PG6000. Jag är mycket nöjd med den.
Postad 07 april 2008 - 11:19

Så fort jag får upp den så ska jag kolla om jag har några problem med ghosting.
Jag beställde även kalibrering av Hemmabiocenter så det ska bli intressant om det blir någon skillnad efter den är gjord, om jag nu har några ghostingproblem vill säga

Redigerat av Unregistered7c4f906d, 07 april 2008 - 11:19.
Postad 07 april 2008 - 11:45
Postad 07 april 2008 - 11:46
Där har de en vägg där ett gäng LCD- och plasma-apparater får samma signal via HDMI, vanligen någon högupplöst reklamslinga av typen långsamma panoreringar över färggranna landskap.
Första gången jag såg denna tv i verkligheten.
Snygg tv, snygg bild.
Edit: Var förbi OnOff i Barkarby på kvällen mån den 7 april, de hade då nyligen monterat LG 42PG6000 där också.
Redigerat av Dennis_hembio, 08 april 2008 - 12:21.
Postad 07 april 2008 - 12:21
Postad 07 april 2008 - 12:54
jag köper inte att vissa inte har det. Det har ju att göra med hur tv:n är uppbyggd. Detta tror jag alla plasmor har. Sen hur mycket man framtvingar det är en annan femma.
Är ju samma sak med dynamisk kontrrast. Vissa upplever inte delayen som finns i den men den finns där.
Känns också som det ligger i tekniken och borde vara ganska lika från skärm till skärm.
Får mig att tänka på CPU-Whine d.v.s. högfrekventa ljud från Intels processorer som en del verkar lida av. Har efter 2års användning upptäckt att min bärbara dator har detta men då fick man bannemej lägga örat intill datorn i en knäpptyst miljö. Inget man hör när man koncentrerar sig på annat och det känns ungefär som ghosting är detsamma, eller lägger ni verkligen märke till det hela tiden eller bara när ni verklign letar efter det?
Postad 07 april 2008 - 13:30
Är Pianolacken någon slags film eller? Kan nämligen se upe i högra hörnet av tv:n att den ser ut att ha bucklat till sig innifrån alt saknas det färg. Ett litet men lite tråkigt skönhetsfel.
Ja til alle LG 42PG6000 ägere:
Der er lagt en beskydnings film på TVén. Den skal bort!
Jag hadde nästen returneret min TV pga dessa panel-fejl som jag trodde det var

Postad 07 april 2008 - 14:00

Man skall aldrig detalj studera något......
Redigerat av Hinken74, 07 april 2008 - 14:12.
Postad 07 april 2008 - 14:27
Så om du har en statisk bild uppe ett tag och sen skiftar till en ex helt vit bakrund så kan du inte se kanal-loggan på en Pioneer?
Jag hade stora problem på min G6 när jag hade den iallafall, sen är väl buzzing väl så jobbigt.
Är medveten om att G6 hade stora problem med ghosting men på min G8 har jag glömt eftertexter på paus i 20 minuter utan ens tillstymmelse till ghosting. Är själv helt fascinerad över detta! Särskilt efter att ha haft en LG PM1MA som i mina ögon är själva definitionen av ghosting
Slut på OT
Postad 07 april 2008 - 14:44
Jag ser ghosting men ytterst lite och nästan bara vid extrema tester. Inget jag stör mig på eller märker av vid vanligt användande.
Tror det var lite värre precis de första dagarna men att det blev bättre ganska snart.
Postad 07 april 2008 - 14:44
Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad är det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som är helt vit från en break in dvd så skymtar den statiska bilden till under någon sekund.
Ghostingen kan väl mycket väl försvinna efter inkörningen?
1. Har en kompis som har en LG-plasma och han säger att han märkte ghosting i början men att den har avtagit och att han knappt märker det alls längre...
2. Ghosting beror ju på att fosforn "laddas upp" och att det tar en stund för den att laddas ur igen, därför stannar bilden kvar en stund. I början är fosforn känsligare och därför får man lätt ghosting. När man har kört TVn i 100-200 timmar så har den stabiliserats och därmed bör inte ghosting uppstå lika lätt.
Ni som inte har upplevt ghosting alls kan ju t.ex. ha fått exemplar som delvis har körts in före leverans i fabrik. Sånt beror ju på varifrån TVn importerats etc... Sedan beror det på vilka inställningar ni har på TVn i början. Har ni mer kontrast och ljus får ni mer ghosting - ju nyare TVn är desto mer...
Postad 07 april 2008 - 17:50
Om ni tittar på text via kabel TV, om det är en sida med flera undersidor har tv´n "läst" in alla dessa sidor i förväg så att det går att bläddra mellan dessa direkt?
År det någon skillnad via inbyggda "robert"?
Postad 07 april 2008 - 17:53
Mvh D
Postad 07 april 2008 - 17:59
Kan man på nått sätt skada fosforn om man tex kör dynamiskt läge och kontrast på fullt från början? Alltså finns det en chans att det kan göra tvn mer känslig för ghosting i framtiden? Bara en tanke.
Mvh D
Risken är väl snarare att du får permanenta inbränningar redan från början....
Postad 07 april 2008 - 19:52
Ang. ghosting så finns den ju där, men knappast så det är ett problem.
Postad 07 april 2008 - 20:09
Mvh

Blir säkert lynchad nu när jag kommer in i tråden på det här sättet men jag vill ändå uppmärksamma alla som funderar på att lämna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset på Pioneer 4280XA har sänkts till 14990. Är ett par tussar upp i pris men då får ni marknadens bästa 42" och garanterat ingen ghosting.
Postad 07 april 2008 - 22:45
Får man lov att fråga var man kan köpa den för de förmånliga priset? Är det på internet eller butik? Ort?
MvhBlir säkert lynchad nu när jag kommer in i tråden på det här sättet men jag vill ändå uppmärksamma alla som funderar på att lämna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset på Pioneer 4280XA har sänkts till 14990. Är ett par tussar upp i pris men då får ni marknadens bästa 42" och garanterat ingen ghosting.
Du är ju bara ett klick ifrån prisjakt.nu så det är väl bara att titta?
Postad 07 april 2008 - 23:00
Ah okej, jag ber om ursäkt. Jag tok läste helt enkelt, men jag håller med dig. Alla 42PG6000 plasmor borde ha det mer eller mindre i alla fall, inte inget. Jag menar det är Plasma tekniken vi talar om, inte LCD right.jag köper inte att vissa inte har det. Det har ju att göra med hur tv:n är uppbyggd. Detta tror jag alla plasmor har. Sen hur mycket man framtvingar det är en annan femma.

Mvh Albin
Försvinner helt tror jag inte det kan göra om du väl har haft ghostingen där. Att det tar längre tid för Ghosting att bildas är jag medveten om och som du skriver angående fostoret ha du helt rätt. Jag är med på det du skriver men att man permanent blir av med ghosting efter inkörning om till exempel 400timmar om man nu TV'n har lidit av det tidigare är jag ytterst tveksam till, i alla fall på LG's apparater. Men jag kanske är ute och cyklar.Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad är det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som är helt vit från en break in dvd så skymtar den statiska bilden till under någon sekund.
Ghostingen kan väl mycket väl försvinna efter inkörningen?
1. Har en kompis som har en LG-plasma och han säger att han märkte ghosting i början men att den har avtagit och att han knappt märker det alls längre...
2. Ghosting beror ju på att fosforn "laddas upp" och att det tar en stund för den att laddas ur igen, därför stannar bilden kvar en stund. I början är fosforn känsligare och därför får man lätt ghosting. När man har kört TVn i 100-200 timmar så har den stabiliserats och därmed bör inte ghosting uppstå lika lätt.
Ni som inte har upplevt ghosting alls kan ju t.ex. ha fått exemplar som delvis har körts in före leverans i fabrik. Sånt beror ju på varifrån TVn importerats etc... Sedan beror det på vilka inställningar ni har på TVn i början. Har ni mer kontrast och ljus får ni mer ghosting - ju nyare TVn är desto mer...

Redigerat av Unregistered98025e06, 07 april 2008 - 23:01.
Postad 08 april 2008 - 01:05
Preliminärt i juni.någon som vet priser på 42 och 50 pg7000?
och iaf varför jag vill ha en plasma är för det första Blueray filmer och för det andra. GTA4 och GT5.
så tycker ni jag ska vänta på pg7000 eller är pg6000 ett bra val? vill ju helst ha fullhd tror jag men kan någon övertala mig att pg6000 duger gott och väl?
LG PG7000 kommer inte att säljas i 42". 50 och 60" är det som gäller.
Inga priser klara.
Någon som vet när PG7000 släpps, innan eller efter sommaren?
Postad 08 april 2008 - 06:59
Får man lov att fråga var man kan köpa den för de förmånliga priset? Är det på internet eller butik? Ort?
MvhBlir säkert lynchad nu när jag kommer in i tråden på det här sättet men jag vill ändå uppmärksamma alla som funderar på att lämna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset på Pioneer 4280XA har sänkts till 14990. Är ett par tussar upp i pris men då får ni marknadens bästa 42" och garanterat ingen ghosting.
Postad 08 april 2008 - 07:41
Så till PG6000, har bara packat upp den och tittat på den en kväll, men jag är så nöjd, så nöjd. Känns som det bästa köp jag gjort (hittils iallfall). Som många säjer att det är problem med ghosting, visst jag kunde ana lite lite grann, om jag hadde Pioneerloggan från DVDn uppe en stund och sedan gick till helt svart bakgrund. Men kom igen killar finns den perfekta TVn egentligen? Om man letar efter fel så finner man alltid nåt att störa sig på.
jag är iallafall jättenöjd med mitt köp.
Om någon väljer mellan LG PG6000 och Samsung M86 så kan ni glömma Samsungen, den var såå kass på vanlig TV, Pixligt som tusan, ryckigt och hela fält i biden som föll bort vi snabba rörelser. Glöm LCD och skaffa Plasma (Enligt mig).
En fråga. Hur kopplar ni ljudet från TV till Reciever? Jag såg ingen analog utgång för ljudet bara den optiska.
EDIT: Glömde tillägga att ja är rätt förundrad över att jag inte stt ett enda inlägg om rena hårdvarufel och problem med firmware på det här forumet, om denna TV.
Redigerat av Unregisterede17a1a50, 08 april 2008 - 07:48.
Postad 08 april 2008 - 09:08
De sidorna stämmer aldrig och uppdateras 1 gång om året, så hör det hellre från Benky själv vart han har sett TV'n. Men tack för hjälpen.....!
Sorry för OT:
Prisjakt uppdateras varje dag, om inte flera gånger/dag till och med. Har du ens varit inne och tittat på den modellen han nämnde? Där ser man klart och tydligt vilket företag det är som säljer den till det priset.
Pioneer 4280XA
Men jag skulle inte beställt från det företaget...
Postad 08 april 2008 - 09:36
Sorry för OT:
Prisjakt uppdateras varje dag, om inte flera gånger/dag till och med. Har du ens varit inne och tittat på den modellen han nämnde? Där ser man klart och tydligt vilket företag det är som säljer den till det priset.
Pioneer 4280XA
Men jag skulle inte beställt från det företaget...
Lite nyfiken - varför skulle du inte det?
Ser att dom har 17 omdömen, 16 som är 8+. Sen har dom fått en 1a och att döma av kommentaren till den så står jag på butiken sida. Tycker dom verkar seriösa.
Postad 08 april 2008 - 10:13
Vad jag vet så är inte alla butiker med i prisjakt? Eller?
Postad 08 april 2008 - 19:34
Min PG6000 levereras idag
![]()
Jag beställde även kalibrering av Hemmabiocenter så det ska bli intressant om det blir någon skillnad efter den är gjord, om jag nu har några ghostingproblem vill säga
Hej, skulle vara mkt intressant om du har möjlighet att delge dina inställningar efter kalibreringen gjord av Hemmabiocenter?
Hur tycker du resultatet blev och vad kostade det?
mvh
Postad 08 april 2008 - 20:09
Har tvn blivit populär så de har höjt priset?
Mvh
Läs nyheten: https://www.minhembio.com/nyheter/1486
Nu har man alltså exkluderat NetSuperstore efter flera tillsägelser.
Postad 08 april 2008 - 20:38
Anledningen att jag frågade högre upp om det är någon slags folie på pianolacken eller akryl är pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt är det.
Nu kanske ni tycker jag är fjantig men man vill ha produkter utan minsta tillstymelse till märken etc.
Syns nästan ebart när man ser det en bit ovanifrån.

Redigerat av Hinken74, 08 april 2008 - 20:40.
Postad 08 april 2008 - 21:10
Min PG6000 levereras idag
Hej, skulle vara mkt intressant om du har möjlighet att delge dina inställningar efter kalibreringen gjord av Hemmabiocenter?
Hur tycker du resultatet blev och vad kostade det?
Jag lovar att återkomma så fort jag får upp TV'n som fortfarande står kvar i sin kartong. Jag är rätt frustrerad för närvarande. Var och hämtade nya TV-bänken (Fronto från MIO) i söndags och när jag packade upp den så var ena frostade glaset krossat så den måste bytas ut. När jag fick leverans av TV & hemmabiosystem igår så saknades väggfästet till TV'n. Aaaahrg..... Ingen TV-bänk som jag kan ställa TV'n på i väntan på väggfästet.....inget väggfäste som jag kan sätta upp TV'n med i väntan på en TV-bänk....snacka om moment 22....
Visst är det typiskt att man letar ljud & bild i över ett år, åker och lyssnar, kollar på olika TV, väntar på nya modeller, lyssnar igen osv....och när man väl har bestämt sig så får man inte upp sakerna. Frustrerande!!

Sorry för OT och lång utläggning men behövde skriva av mig lite....
Kalibreringen kostar 2500 och den ska göras efter 100-timmar så det lär ta ett tag innan jag kommer med en recension på den

Redigerat av Unregistered7c4f906d, 08 april 2008 - 21:12.
Postad 08 april 2008 - 21:41
Ajaj, lider med dig. Jag skulle också irritera mig något vansinnigt på en sån där sak. Skulle dels känna att jag vill lämna tillbaks tv:n eftersom den är defekt, dels känna att jag är fånig som retar upp mig så för en sån liten sak.(...) Anledningen att jag frågade högre upp om det är någon slags folie på pianolacken eller akryl är pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt är det.
Nu kanske ni tycker jag är fjantig men man vill ha produkter utan minsta tillstymelse till märken etc.
Syns nästan ebart när man ser det en bit ovanifrån. (...)
Tycker att det ser ut som om något har skavt mot kanten. Frågan är om det i så fall har hänt vid tillverkning eller vid frakt. Apropå det senare... har du kollat hur många timmar tv:n gått? Tänkte att om den har gått mer än du tittat så kan det vara ett returexemplar, den som returnerade kanske packade dåligt.
Postad 08 april 2008 - 22:48
Jag har nu haft tv:n några dagar och förutom den lilla ghosting som finns så är jag nöjd. Mycket tv för pengarna.
Anledningen att jag frågade högre upp om det är någon slags folie på pianolacken eller akryl är pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt är det.
Syns nästan ebart när man ser det en bit ovanifrån.
du har väl tagit bort plastfilmen, som täcker hela glasskivan, va?
Postad 09 april 2008 - 05:14
Postad 09 april 2008 - 06:03
Jag har kvar öppet köp.
Och ja... plasten är borta...
Ser inte ut som en repa heller...
Redigerat av Hinken74, 09 april 2008 - 06:26.
Postad 09 april 2008 - 14:48
I juniLG PG7000 kommer inte att säljas i 42". 50 och 60" är det som gäller.
Inga priser klara.
Någon som vet när PG7000 släpps, innan eller efter sommaren?
Postad 09 april 2008 - 14:58
Det analoga ljudet kan du hämta från enttav scart-uttagen.Köpte min PG6000 igår på OnOff Skrapan 12999, så smidigt, bara knallade in i butiken och pekade på TVn, fick till ock med låna en kundvagn och rulla hem den i... =) Min erfarenhet av att köpa TV på nätet är att det kan bli ett rent hel..te. Köpte en LCD Samsung 42M86 från DustinHome, gråimporterad och billig naturligtvis. Tillverkningsfel på första TVn, lämnad på service och fick tillbaka den lika trasig efter en månad. Nästa TV hade samma tillverkningsfel och clouding till max. Tog sammanlagt fem månader från att jag beställde tills jag fick pengarna tillbaka. Summa: Sex lastbilstransporter att passa, 15-20 mail, minst 10h i telefon (varav 8 i telefonkö).
Så till PG6000, har bara packat upp den och tittat på den en kväll, men jag är så nöjd, så nöjd. Känns som det bästa köp jag gjort (hittils iallfall). Som många säjer att det är problem med ghosting, visst jag kunde ana lite lite grann, om jag hadde Pioneerloggan från DVDn uppe en stund och sedan gick till helt svart bakgrund. Men kom igen killar finns den perfekta TVn egentligen? Om man letar efter fel så finner man alltid nåt att störa sig på.
jag är iallafall jättenöjd med mitt köp.
Om någon väljer mellan LG PG6000 och Samsung M86 så kan ni glömma Samsungen, den var såå kass på vanlig TV, Pixligt som tusan, ryckigt och hela fält i biden som föll bort vi snabba rörelser. Glöm LCD och skaffa Plasma (Enligt mig).
En fråga. Hur kopplar ni ljudet från TV till Reciever? Jag såg ingen analog utgång för ljudet bara den optiska.
EDIT: Glömde tillägga att ja är rätt förundrad över att jag inte stt ett enda inlägg om rena hårdvarufel och problem med firmware på det här forumet, om denna TV.
Postad 09 april 2008 - 18:13
Försöker koppla in DVD:n till min LG via komponent. Men bilden blir svart / saknas.
Har testat både från DVD:n och en showcenter som också har komponent. Samma sak.
Nån som vet?
Postad 09 april 2008 - 19:08
Det roliga är ju att det är under glaset. Dock ej riktigt så mycket som bilden visar då kameran förstärker. Syns inte om man står rakt framifrån tv:n. Nästan så det är missat lite lack eller något. Annars har det förmodligen skett i tillverkningen.
Jag har kvar öppet köp.
Och ja... plasten är borta...
Ser inte ut som en repa heller...
Det går inte att dutta lite med en svart spritpenna för att gömma defekten?
(så slipper du reklamera och känna dig fånig)
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar