LG 42" TV - 42PG6000
(TV)
|
2
|
(43)
|
Inga priser | |
LG PG6000 50"
(TV)
|
3
|
(37)
|
Inga priser | |
LG PG6000 32"
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlÀgg)
|
12 år sedan |
Sony 55W905 vs gammal plasma frÄn 2008 (LG 50PG6000) (6 inlÀgg)
|
12 år sedan |
Omröstning | Ghost problem med PG6000? | (92 inlÀgg)
|
13 år sedan |
LG50PG6000 - InbrĂ€nd logga efter TVĂ
mĂ„nader - INTEN GARANTI GĂLLER!? (45 inlĂ€gg)
|
16 år sedan |
PX8 bÀst i prisklassen? enlighten me :) (12 inlÀgg)
|
17 år sedan |
LG PG6300 (7 inlÀgg)
|
17 år sedan |
Vilken plasma för 10000? (33 inlÀgg)
|
17 år sedan |
audio-ut problem (3 inlÀgg)
|
17 år sedan |
TH-42PX80 vs LG42PG6000 (78 inlÀgg)
|
17 år sedan |
Helt kluven, hjÀlp! LG PG6000 Ä LG5000.... (0 inlÀgg)
|
17 år sedan |
Problem med LG 42PG6000 (0 inlÀgg)
|
17 år sedan |
LG 50pg6000 (1 inlÀgg)
|
17 år sedan |
40-42" för 7000-9000kr, bÀsta bild för pengen? (20 inlÀgg)
|
17 år sedan |
Panasonic PZ85, PZ800 eller LG PG6000? (19 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Panasonic TH-42PZ80E eller LG 50PG6000 (9 inlÀgg)
|
18 år sedan |
hmm , djungeln! (12 inlÀgg)
|
18 år sedan |
Postad 06 April 2008 - 19:36
Postad 06 April 2008 - 20:15
https://www.minhembi...p;#entry1864065
Det vore super bussigt och kanske kan reda ut vissa problem.
Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 06 April 2008 - 20:19.
Postad 06 April 2008 - 21:10
Tror inte jag kommer störa mig pÄ detta. Men det ÄterstÄr att se.
Verkar inte ha nÄgra döda pixlar heller. Dock sÄ har jag klister som inte gÄr bort pÄ en liten liten del pÄ tv:n. Men det vore ju faan om man retade sig pÄ det. Kan ocksÄ vara ojÀmnhet i glaset. Sitter precis allra lÀngst upp till höger.
Postad 07 April 2008 - 06:07
DÄ kan du egentligen rösta för de som inte upplever ghosting gör inte det direkt nÀr de sÀtter pÄ TV'n oavsett bakgrund eller om de kollar text tv i flera minuter. De som inte har problem har inga problem nÄgon gÄng verkar det som och de so har problem har det frÄn början och oavsett inkörning. Jag har kört in min TV med break in nu i 150 timmar ungefÀr.Jag vÀntar med att rösta tills det har gÄtt ett par dagar. Dock sÄ ligger loggor och övrigt statistkt kvar i bilden nÀr jag gÄr över till annan kanal. Det försvinner dock efter vÀldigt kort tid.
Tror inte jag kommer störa mig pÄ detta. Men det ÄterstÄr att se.
Verkar inte ha nÄgra döda pixlar heller. Dock sÄ har jag klister som inte gÄr bort pÄ en liten liten del pÄ tv:n. Men det vore ju faan om man retade sig pÄ det. Kan ocksÄ vara ojÀmnhet i glaset. Sitter precis allra lÀngst upp till höger.
Mvh
Postad 07 April 2008 - 06:47
Iallafall under inkörningen.
Postad 07 April 2008 - 09:09
Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad Àr det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som Àr helt vit frÄn en break in dvd sÄ skymtar den statiska bilden till under nÄgon sekund.
Postad 07 April 2008 - 09:33
Ăr ju samma sak med dynamisk kontrrast. Vissa upplever inte delayen som finns i den men den finns dĂ€r.
Postad 07 April 2008 - 09:39
Inga problem med ghosting jag heller, översta raden av texttv finns kvar i nÄgon minut (om man gÄr fram och tittar noga) om man suttit o lÀst lÀnge men inga PROBLEM alltsÄ.
Skulle behöva lite intryck av den inbyggda digitalmottagaren frÄn nÄgon som har testat den. Jag kör med en gammal samsung box nu med dÄlig scart kabel till. Kanalloggor/resultatskyltar, Textttv och fotbollsspelare fÄr pixliga konturer nÀr jag kollar med boxen. Inte sett nÄgon sport genom TVns tuner men Texttv blir bÀttre Àn boxens. Antar att mkt ligger i Scartkabeln dÄliga kvalitet men ni som testat med CA-modul skriv gÀrna ngt om det, hur funkar blÀddringar, EPG osv?
Jag kör med den inbyggda mottagaren + CA-Modul. Tycker att den fungerar mycket bra. Bilden blir klart bÀttre med den inbyggda Àn med min externa box. Enda nackdelen Àr att den Àr nÄgot lÄngsammare i kanalbytet Àn den externa boxen, men det kan jag leva med..
Jag har kollat bÄde hockey och fotboll, plus en snabbtitt pÄ F1 igÄr och trotts att mina instÀllningar Àr neddragna sÄ ser det bra ut.
Redigerat av Unregisteredfe92bc66, 07 April 2008 - 09:41.
Postad 07 April 2008 - 09:44
Postad 07 April 2008 - 09:47
Dom mÄste fÄ bukt med det dÀr alltsÄ.
Mvh D
Redigerat av Doraso, 07 April 2008 - 09:49.
Postad 07 April 2008 - 09:53
Blir sĂ€kert lynchad nu nĂ€r jag kommer in i trĂ„den pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet men jag vill Ă€ndĂ„ uppmĂ€rksamma alla som funderar pĂ„ att lĂ€mna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset pĂ„ Pioneer 4280XA har sĂ€nkts till 14990. Ăr ett par tussar upp i pris men dĂ„ fĂ„r ni marknadens bĂ€sta 42" och garanterat ingen ghosting.
SÄ om du har en statisk bild uppe ett tag och sen skiftar till en ex helt vit bakrund sÄ kan du inte se kanal-loggan pÄ en Pioneer?
Jag hade stora problem pÄ min G6 nÀr jag hade den iallafall, sen Àr vÀl buzzing vÀl sÄ jobbigt.
Redigerat av Hinken74, 07 April 2008 - 09:55.
Postad 07 April 2008 - 10:11
LG verkar ha stora problem med ghosting pÄ de flesta Plasma modellerna de slÀppt. Min morsa har en LG PC55 och den har den vÀrsta ghostingen jag sett pÄ en tv. Allt ghostar sig, textning, loggor, konturer. Kommer det en mörk scen sen sÄ Àr det ghostorama.
Mvh D
Jag hade ocksÄ en LG PC55 innan och precis som du sÀger sÄ var ghostingen den vÀrsta tÀnkbara. Men som jag skrivit tidigare i trÄden sÄ Àr PG6000 avsevÀrt förbÀttrad pÄ den punkten. Jag tycker inte att folk ska vÀlja bort denna pga ghosting för jag har inga som helst problem med det pÄ min tv.
Postad 07 April 2008 - 10:26
LG verkar ha stora problem med ghosting pÄ de flesta Plasma modellerna de slÀppt. Min morsa har en LG PC55 och den har den vÀrsta ghostingen jag sett pÄ en tv. Allt ghostar sig, textning, loggor, konturer. Kommer det en mörk scen sen sÄ Àr det ghostorama.
Mvh D
Jag hade ocksÄ en LG PC55 innan och precis som du sÀger sÄ var ghostingen den vÀrsta tÀnkbara. Men som jag skrivit tidigare i trÄden sÄ Àr PG6000 avsevÀrt förbÀttrad pÄ den punkten. Jag tycker inte att folk ska vÀlja bort denna pga ghosting för jag har inga som helst problem med det pÄ min tv.
Kan bara hÄlla med, jag har heller inga problem av ghosting pÄ min tv. Tycker att den sköter sig alldeles utomordentligt..
Postad 07 April 2008 - 10:34
Mvh D
Kan bara hÄlla med, jag har heller inga problem av ghosting pÄ min tv. Tycker att den sköter sig alldeles utomordentligt..FörvÀntar mig ocksÄ att den bara kommer att prestera bÀttre nÀr den vÀl Àr inkörd och kalibrerad..!
Ä som jag sagt förut har jag inte heller nÄgra problem med ghosting pÄ min PG6000. Jag Àr mycket nöjd med den.
Postad 07 April 2008 - 11:19
SÄ fort jag fÄr upp den sÄ ska jag kolla om jag har nÄgra problem med ghosting.
Jag bestÀllde Àven kalibrering av Hemmabiocenter sÄ det ska bli intressant om det blir nÄgon skillnad efter den Àr gjord, om jag nu har nÄgra ghostingproblem vill sÀga
Redigerat av Unregistered7c4f906d, 07 April 2008 - 11:19.
Postad 07 April 2008 - 11:45
Postad 07 April 2008 - 11:46
DÀr har de en vÀgg dÀr ett gÀng LCD- och plasma-apparater fÄr samma signal via HDMI, vanligen nÄgon högupplöst reklamslinga av typen lÄngsamma panoreringar över fÀrggranna landskap.
Första gÄngen jag sÄg denna tv i verkligheten.
Snygg tv, snygg bild.
Edit: Var förbi OnOff i Barkarby pÄ kvÀllen mÄn den 7 april, de hade dÄ nyligen monterat LG 42PG6000 dÀr ocksÄ.
Redigerat av Dennis_hembio, 08 April 2008 - 12:21.
Postad 07 April 2008 - 12:21
Postad 07 April 2008 - 12:54
jag köper inte att vissa inte har det. Det har ju att göra med hur tv:n Àr uppbyggd. Detta tror jag alla plasmor har. Sen hur mycket man framtvingar det Àr en annan femma.
Ăr ju samma sak med dynamisk kontrrast. Vissa upplever inte delayen som finns i den men den finns dĂ€r.
KÀnns ocksÄ som det ligger i tekniken och borde vara ganska lika frÄn skÀrm till skÀrm.
FÄr mig att tÀnka pÄ CPU-Whine d.v.s. högfrekventa ljud frÄn Intels processorer som en del verkar lida av. Har efter 2Ärs anvÀndning upptÀckt att min bÀrbara dator har detta men dÄ fick man bannemej lÀgga örat intill datorn i en knÀpptyst miljö. Inget man hör nÀr man koncentrerar sig pÄ annat och det kÀnns ungefÀr som ghosting Àr detsamma, eller lÀgger ni verkligen mÀrke till det hela tiden eller bara nÀr ni verklign letar efter det?
Postad 07 April 2008 - 13:30
Ăr Pianolacken nĂ„gon slags film eller? Kan nĂ€mligen se upe i högra hörnet av tv:n att den ser ut att ha bucklat till sig innifrĂ„n alt saknas det fĂ€rg. Ett litet men lite trĂ„kigt skönhetsfel.
Ja til alle LG 42PG6000 Àgere:
Der er lagt en beskydnings film pÄ TVén. Den skal bort!
Jag hadde nÀsten returneret min TV pga dessa panel-fejl som jag trodde det var
Postad 07 April 2008 - 14:00
Man skall aldrig detalj studera nÄgot......
Redigerat av Hinken74, 07 April 2008 - 14:12.
Postad 07 April 2008 - 14:27
SÄ om du har en statisk bild uppe ett tag och sen skiftar till en ex helt vit bakrund sÄ kan du inte se kanal-loggan pÄ en Pioneer?
Jag hade stora problem pÄ min G6 nÀr jag hade den iallafall, sen Àr vÀl buzzing vÀl sÄ jobbigt.
Ăr medveten om att G6 hade stora problem med ghosting men pĂ„ min G8 har jag glömt eftertexter pĂ„ paus i 20 minuter utan ens tillstymmelse till ghosting. Ăr sjĂ€lv helt fascinerad över detta! SĂ€rskilt efter att ha haft en LG PM1MA som i mina ögon Ă€r sjĂ€lva definitionen av ghosting
Slut pÄ OT
Postad 07 April 2008 - 14:44
Jag ser ghosting men ytterst lite och nÀstan bara vid extrema tester. Inget jag stör mig pÄ eller mÀrker av vid vanligt anvÀndande.
Tror det var lite vÀrre precis de första dagarna men att det blev bÀttre ganska snart.
Postad 07 April 2008 - 14:44
Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad Àr det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som Àr helt vit frÄn en break in dvd sÄ skymtar den statiska bilden till under nÄgon sekund.
Ghostingen kan vÀl mycket vÀl försvinna efter inkörningen?
1. Har en kompis som har en LG-plasma och han sÀger att han mÀrkte ghosting i början men att den har avtagit och att han knappt mÀrker det alls lÀngre...
2. Ghosting beror ju pÄ att fosforn "laddas upp" och att det tar en stund för den att laddas ur igen, dÀrför stannar bilden kvar en stund. I början Àr fosforn kÀnsligare och dÀrför fÄr man lÀtt ghosting. NÀr man har kört TVn i 100-200 timmar sÄ har den stabiliserats och dÀrmed bör inte ghosting uppstÄ lika lÀtt.
Ni som inte har upplevt ghosting alls kan ju t.ex. ha fÄtt exemplar som delvis har körts in före leverans i fabrik. SÄnt beror ju pÄ varifrÄn TVn importerats etc... Sedan beror det pÄ vilka instÀllningar ni har pÄ TVn i början. Har ni mer kontrast och ljus fÄr ni mer ghosting - ju nyare TVn Àr desto mer...
Postad 07 April 2008 - 17:50
Om ni tittar pÄ text via kabel TV, om det Àr en sida med flera undersidor har tvŽn "lÀst" in alla dessa sidor i förvÀg sÄ att det gÄr att blÀddra mellan dessa direkt?
à r det nÄgon skillnad via inbyggda "robert"?
Postad 07 April 2008 - 17:53
Mvh D
Postad 07 April 2008 - 17:59
Kan man pÄ nÄtt sÀtt skada fosforn om man tex kör dynamiskt lÀge och kontrast pÄ fullt frÄn början? AlltsÄ finns det en chans att det kan göra tvn mer kÀnslig för ghosting i framtiden? Bara en tanke.
Mvh D
Risken Àr vÀl snarare att du fÄr permanenta inbrÀnningar redan frÄn början....
Postad 07 April 2008 - 19:52
Ang. ghosting sÄ finns den ju dÀr, men knappast sÄ det Àr ett problem.
Postad 07 April 2008 - 20:09
Mvh
Blir sĂ€kert lynchad nu nĂ€r jag kommer in i trĂ„den pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet men jag vill Ă€ndĂ„ uppmĂ€rksamma alla som funderar pĂ„ att lĂ€mna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset pĂ„ Pioneer 4280XA har sĂ€nkts till 14990. Ăr ett par tussar upp i pris men dĂ„ fĂ„r ni marknadens bĂ€sta 42" och garanterat ingen ghosting.
Postad 07 April 2008 - 22:45
FĂ„r man lov att frĂ„ga var man kan köpa den för de förmĂ„nliga priset? Ăr det pĂ„ internet eller butik? Ort?
MvhBlir sĂ€kert lynchad nu nĂ€r jag kommer in i trĂ„den pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet men jag vill Ă€ndĂ„ uppmĂ€rksamma alla som funderar pĂ„ att lĂ€mna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset pĂ„ Pioneer 4280XA har sĂ€nkts till 14990. Ăr ett par tussar upp i pris men dĂ„ fĂ„r ni marknadens bĂ€sta 42" och garanterat ingen ghosting.
Du Àr ju bara ett klick ifrÄn prisjakt.nu sÄ det Àr vÀl bara att titta?
Postad 07 April 2008 - 23:00
Ah okej, jag ber om ursÀkt. Jag tok lÀste helt enkelt, men jag hÄller med dig. Alla 42PG6000 plasmor borde ha det mer eller mindre i alla fall, inte inget. Jag menar det Àr Plasma tekniken vi talar om, inte LCD right.jag köper inte att vissa inte har det. Det har ju att göra med hur tv:n Àr uppbyggd. Detta tror jag alla plasmor har. Sen hur mycket man framtvingar det Àr en annan femma.
Mvh Albin
Försvinner helt tror jag inte det kan göra om du vÀl har haft ghostingen dÀr. Att det tar lÀngre tid för Ghosting att bildas Àr jag medveten om och som du skriver angÄende fostoret ha du helt rÀtt. Jag Àr med pÄ det du skriver men att man permanent blir av med ghosting efter inkörning om till exempel 400timmar om man nu TV'n har lidit av det tidigare Àr jag ytterst tveksam till, i alla fall pÄ LG's apparater. Men jag kanske Àr ute och cyklar.Det kommer förmodligen inte försvinna efter din inkörning heller. Vad Àr det du inte köper? Du lider av ghosting helt enkelt.Det köper jag inte. Kör en statisk bild under ett tag och kör som ex en bild som Àr helt vit frÄn en break in dvd sÄ skymtar den statiska bilden till under nÄgon sekund.
Ghostingen kan vÀl mycket vÀl försvinna efter inkörningen?
1. Har en kompis som har en LG-plasma och han sÀger att han mÀrkte ghosting i början men att den har avtagit och att han knappt mÀrker det alls lÀngre...
2. Ghosting beror ju pÄ att fosforn "laddas upp" och att det tar en stund för den att laddas ur igen, dÀrför stannar bilden kvar en stund. I början Àr fosforn kÀnsligare och dÀrför fÄr man lÀtt ghosting. NÀr man har kört TVn i 100-200 timmar sÄ har den stabiliserats och dÀrmed bör inte ghosting uppstÄ lika lÀtt.
Ni som inte har upplevt ghosting alls kan ju t.ex. ha fÄtt exemplar som delvis har körts in före leverans i fabrik. SÄnt beror ju pÄ varifrÄn TVn importerats etc... Sedan beror det pÄ vilka instÀllningar ni har pÄ TVn i början. Har ni mer kontrast och ljus fÄr ni mer ghosting - ju nyare TVn Àr desto mer...
Redigerat av Unregistered98025e06, 07 April 2008 - 23:01.
Postad 08 April 2008 - 01:05
PreliminÀrt i juni.nÄgon som vet priser pÄ 42 och 50 pg7000?
och iaf varför jag vill ha en plasma Àr för det första Blueray filmer och för det andra. GTA4 och GT5.
sÄ tycker ni jag ska vÀnta pÄ pg7000 eller Àr pg6000 ett bra val? vill ju helst ha fullhd tror jag men kan nÄgon övertala mig att pg6000 duger gott och vÀl?
LG PG7000 kommer inte att sÀljas i 42". 50 och 60" Àr det som gÀller.
Inga priser klara.
NÄgon som vet nÀr PG7000 slÀpps, innan eller efter sommaren?
Postad 08 April 2008 - 06:59
FĂ„r man lov att frĂ„ga var man kan köpa den för de förmĂ„nliga priset? Ăr det pĂ„ internet eller butik? Ort?
MvhBlir sĂ€kert lynchad nu nĂ€r jag kommer in i trĂ„den pĂ„ det hĂ€r sĂ€ttet men jag vill Ă€ndĂ„ uppmĂ€rksamma alla som funderar pĂ„ att lĂ€mna tillbaka sin tv pga mkt ghosting, samt de som tvekar att alls köpa den, att priset pĂ„ Pioneer 4280XA har sĂ€nkts till 14990. Ăr ett par tussar upp i pris men dĂ„ fĂ„r ni marknadens bĂ€sta 42" och garanterat ingen ghosting.
Postad 08 April 2008 - 07:41
SÄ till PG6000, har bara packat upp den och tittat pÄ den en kvÀll, men jag Àr sÄ nöjd, sÄ nöjd. KÀnns som det bÀsta köp jag gjort (hittils iallfall). Som mÄnga sÀjer att det Àr problem med ghosting, visst jag kunde ana lite lite grann, om jag hadde Pioneerloggan frÄn DVDn uppe en stund och sedan gick till helt svart bakgrund. Men kom igen killar finns den perfekta TVn egentligen? Om man letar efter fel sÄ finner man alltid nÄt att störa sig pÄ.
jag Àr iallafall jÀttenöjd med mitt köp.
Om nÄgon vÀljer mellan LG PG6000 och Samsung M86 sÄ kan ni glömma Samsungen, den var sÄÄ kass pÄ vanlig TV, Pixligt som tusan, ryckigt och hela fÀlt i biden som föll bort vi snabba rörelser. Glöm LCD och skaffa Plasma (Enligt mig).
En frÄga. Hur kopplar ni ljudet frÄn TV till Reciever? Jag sÄg ingen analog utgÄng för ljudet bara den optiska.
EDIT: Glömde tillÀgga att ja Àr rÀtt förundrad över att jag inte stt ett enda inlÀgg om rena hÄrdvarufel och problem med firmware pÄ det hÀr forumet, om denna TV.
Redigerat av Unregisterede17a1a50, 08 April 2008 - 07:48.
Postad 08 April 2008 - 09:08
De sidorna stÀmmer aldrig och uppdateras 1 gÄng om Äret, sÄ hör det hellre frÄn Benky sjÀlv vart han har sett TV'n. Men tack för hjÀlpen.....!
Sorry för OT:
Prisjakt uppdateras varje dag, om inte flera gÄnger/dag till och med. Har du ens varit inne och tittat pÄ den modellen han nÀmnde? DÀr ser man klart och tydligt vilket företag det Àr som sÀljer den till det priset.
Pioneer 4280XA
Men jag skulle inte bestÀllt frÄn det företaget...
Postad 08 April 2008 - 09:36
Sorry för OT:
Prisjakt uppdateras varje dag, om inte flera gÄnger/dag till och med. Har du ens varit inne och tittat pÄ den modellen han nÀmnde? DÀr ser man klart och tydligt vilket företag det Àr som sÀljer den till det priset.
Pioneer 4280XA
Men jag skulle inte bestÀllt frÄn det företaget...
Lite nyfiken - varför skulle du inte det?
Ser att dom har 17 omdömen, 16 som Àr 8+. Sen har dom fÄtt en 1a och att döma av kommentaren till den sÄ stÄr jag pÄ butiken sida. Tycker dom verkar seriösa.
Postad 08 April 2008 - 10:13
Vad jag vet sÄ Àr inte alla butiker med i prisjakt? Eller?
Postad 08 April 2008 - 19:34
Min PG6000 levereras idag
![]()
Jag bestÀllde Àven kalibrering av Hemmabiocenter sÄ det ska bli intressant om det blir nÄgon skillnad efter den Àr gjord, om jag nu har nÄgra ghostingproblem vill sÀga
Hej, skulle vara mkt intressant om du har möjlighet att delge dina instÀllningar efter kalibreringen gjord av Hemmabiocenter?
Hur tycker du resultatet blev och vad kostade det?
mvh
Postad 08 April 2008 - 20:09
Har tvn blivit populÀr sÄ de har höjt priset?
Mvh
LĂ€s nyheten: https://www.minhembio.com/nyheter/1486
Nu har man alltsÄ exkluderat NetSuperstore efter flera tillsÀgelser.
Postad 08 April 2008 - 20:38
Anledningen att jag frÄgade högre upp om det Àr nÄgon slags folie pÄ pianolacken eller akryl Àr pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt Àr det.
Nu kanske ni tycker jag Àr fjantig men man vill ha produkter utan minsta tillstymelse till mÀrken etc.
Syns nÀstan ebart nÀr man ser det en bit ovanifrÄn.
Redigerat av Hinken74, 08 April 2008 - 20:40.
Postad 08 April 2008 - 21:10
Min PG6000 levereras idag
Hej, skulle vara mkt intressant om du har möjlighet att delge dina instÀllningar efter kalibreringen gjord av Hemmabiocenter?
Hur tycker du resultatet blev och vad kostade det?
Jag lovar att Äterkomma sÄ fort jag fÄr upp TV'n som fortfarande stÄr kvar i sin kartong. Jag Àr rÀtt frustrerad för nÀrvarande. Var och hÀmtade nya TV-bÀnken (Fronto frÄn MIO) i söndags och nÀr jag packade upp den sÄ var ena frostade glaset krossat sÄ den mÄste bytas ut. NÀr jag fick leverans av TV & hemmabiosystem igÄr sÄ saknades vÀggfÀstet till TV'n. Aaaahrg..... Ingen TV-bÀnk som jag kan stÀlla TV'n pÄ i vÀntan pÄ vÀggfÀstet.....inget vÀggfÀste som jag kan sÀtta upp TV'n med i vÀntan pÄ en TV-bÀnk....snacka om moment 22....
Visst Àr det typiskt att man letar ljud & bild i över ett Är, Äker och lyssnar, kollar pÄ olika TV, vÀntar pÄ nya modeller, lyssnar igen osv....och nÀr man vÀl har bestÀmt sig sÄ fÄr man inte upp sakerna. Frustrerande!!
Sorry för OT och lÄng utlÀggning men behövde skriva av mig lite....
Kalibreringen kostar 2500 och den ska göras efter 100-timmar sÄ det lÀr ta ett tag innan jag kommer med en recension pÄ den
Redigerat av Unregistered7c4f906d, 08 April 2008 - 21:12.
Postad 08 April 2008 - 21:41
Ajaj, lider med dig. Jag skulle ocksÄ irritera mig nÄgot vansinnigt pÄ en sÄn dÀr sak. Skulle dels kÀnna att jag vill lÀmna tillbaks tv:n eftersom den Àr defekt, dels kÀnna att jag Àr fÄnig som retar upp mig sÄ för en sÄn liten sak.(...) Anledningen att jag frÄgade högre upp om det Àr nÄgon slags folie pÄ pianolacken eller akryl Àr pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt Àr det.
Nu kanske ni tycker jag Àr fjantig men man vill ha produkter utan minsta tillstymelse till mÀrken etc.
Syns nÀstan ebart nÀr man ser det en bit ovanifrÄn. (...)
Tycker att det ser ut som om nÄgot har skavt mot kanten. FrÄgan Àr om det i sÄ fall har hÀnt vid tillverkning eller vid frakt. ApropÄ det senare... har du kollat hur mÄnga timmar tv:n gÄtt? TÀnkte att om den har gÄtt mer Àn du tittat sÄ kan det vara ett returexemplar, den som returnerade kanske packade dÄligt.
Postad 08 April 2008 - 22:48
Jag har nu haft tv:n nÄgra dagar och förutom den lilla ghosting som finns sÄ Àr jag nöjd. Mycket tv för pengarna.
Anledningen att jag frÄgade högre upp om det Àr nÄgon slags folie pÄ pianolacken eller akryl Àr pga av detta som jag har högts upp till höger. Det syns inte riktigt lika mycket som bilden visar men lite retfullt Àr det.
Syns nÀstan ebart nÀr man ser det en bit ovanifrÄn.
du har vÀl tagit bort plastfilmen, som tÀcker hela glasskivan, va?
Postad 09 April 2008 - 05:14
Postad 09 April 2008 - 06:03
Jag har kvar öppet köp.
Och ja... plasten Àr borta...
Ser inte ut som en repa heller...
Redigerat av Hinken74, 09 April 2008 - 06:26.
Postad 09 April 2008 - 14:48
I juniLG PG7000 kommer inte att sÀljas i 42". 50 och 60" Àr det som gÀller.
Inga priser klara.
NÄgon som vet nÀr PG7000 slÀpps, innan eller efter sommaren?
Postad 09 April 2008 - 14:58
Det analoga ljudet kan du hÀmta frÄn enttav scart-uttagen.Köpte min PG6000 igÄr pÄ OnOff Skrapan 12999, sÄ smidigt, bara knallade in i butiken och pekade pÄ TVn, fick till ock med lÄna en kundvagn och rulla hem den i... =) Min erfarenhet av att köpa TV pÄ nÀtet Àr att det kan bli ett rent hel..te. Köpte en LCD Samsung 42M86 frÄn DustinHome, grÄimporterad och billig naturligtvis. Tillverkningsfel pÄ första TVn, lÀmnad pÄ service och fick tillbaka den lika trasig efter en mÄnad. NÀsta TV hade samma tillverkningsfel och clouding till max. Tog sammanlagt fem mÄnader frÄn att jag bestÀllde tills jag fick pengarna tillbaka. Summa: Sex lastbilstransporter att passa, 15-20 mail, minst 10h i telefon (varav 8 i telefonkö).
SÄ till PG6000, har bara packat upp den och tittat pÄ den en kvÀll, men jag Àr sÄ nöjd, sÄ nöjd. KÀnns som det bÀsta köp jag gjort (hittils iallfall). Som mÄnga sÀjer att det Àr problem med ghosting, visst jag kunde ana lite lite grann, om jag hadde Pioneerloggan frÄn DVDn uppe en stund och sedan gick till helt svart bakgrund. Men kom igen killar finns den perfekta TVn egentligen? Om man letar efter fel sÄ finner man alltid nÄt att störa sig pÄ.
jag Àr iallafall jÀttenöjd med mitt köp.
Om nÄgon vÀljer mellan LG PG6000 och Samsung M86 sÄ kan ni glömma Samsungen, den var sÄÄ kass pÄ vanlig TV, Pixligt som tusan, ryckigt och hela fÀlt i biden som föll bort vi snabba rörelser. Glöm LCD och skaffa Plasma (Enligt mig).
En frÄga. Hur kopplar ni ljudet frÄn TV till Reciever? Jag sÄg ingen analog utgÄng för ljudet bara den optiska.
EDIT: Glömde tillÀgga att ja Àr rÀtt förundrad över att jag inte stt ett enda inlÀgg om rena hÄrdvarufel och problem med firmware pÄ det hÀr forumet, om denna TV.
Postad 09 April 2008 - 18:13
Försöker koppla in DVD:n till min LG via komponent. Men bilden blir svart / saknas.
Har testat bÄde frÄn DVD:n och en showcenter som ocksÄ har komponent. Samma sak.
NÄn som vet?
Postad 09 April 2008 - 19:08
Det roliga Àr ju att det Àr under glaset. Dock ej riktigt sÄ mycket som bilden visar dÄ kameran förstÀrker. Syns inte om man stÄr rakt framifrÄn tv:n. NÀstan sÄ det Àr missat lite lack eller nÄgot. Annars har det förmodligen skett i tillverkningen.
Jag har kvar öppet köp.
Och ja... plasten Àr borta...
Ser inte ut som en repa heller...
Det gÄr inte att dutta lite med en svart spritpenna för att gömma defekten?
(sÄ slipper du reklamera och kÀnna dig fÄnig)
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
2
1080p/24
5 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?