Benq W1070
(Projektorer)
|
6
|
(69)
|
Inga priser | |
Benq W1070+
(Projektorer)
|
6
|
(13)
|
Inga priser |
Pioneer VSX-923 (9 inlägg)
|
9 år sedan |
Epson tw5210 (7 inlägg)
|
9 år sedan |
BenQ W1300 eller W1070? (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Vilken duk passar in för mina behov? (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Valet och kvalet kombination duk/projektor i vardagsrum (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg)
|
11 år sedan |
Uppgradera Projan (4 inlägg)
|
11 år sedan |
Benq th680 eller w1070 max 10000:- (12 inlägg)
|
12 år sedan |
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg)
|
12 år sedan |
Tight med space, hur placerar jag golvhögtalarna? (3 inlägg)
|
12 år sedan |
1080p short throw projektor (4 inlägg)
|
13 år sedan |
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg)
|
13 år sedan |
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 29 November 2013 - 23:10
Postad 01 December 2013 - 09:23
Jag hade tänkt införskaffa mig min första projektor efter jul/nyår. Har varit inne på W1070 nu ett tag men såg att de släpt en ny nu som heter W1300. Det skiljer 2500:- i pris men det stod att W1300 var en rejäl uppgradering på just 1070n. Som jag förstod det var den helt automatisk när man skulle kolla på 2D eller 3D och man stratade olika uppspelningskällor (BRDVD, XBOX m.m). Är det nån här inne som kan säga om det är värt de där 2500:- extra eller är det bortkastade pengar?
Har en budget på 25-30,000:- och då ska jag ha, projjen, duken (104"), och ett bra ljudsystem (Dali Zensor från HiFi-Klubben). Klarar man sig på den budgeten tror ni eller är jag alldeles för optimistisk?
MVH,
Robin.
Edit: Jag ska ha den i källaren där det aldrig är superljust och där jag kan mörklägga nästan helt under dagtid, dock ljusaväggar och träpanel i taket. Har ca. 3,5-4m vägg-vägg där jag tänkt ha den.
Redigerat av Unregisteredbd9cbd3f, 01 December 2013 - 09:33.
Postad 01 December 2013 - 10:07
Du får nog läsa lite recensioner på dem båda
Postad 01 December 2013 - 10:55
Tjena,
Jag hade tänkt införskaffa mig min första projektor efter jul/nyår. Har varit inne på W1070 nu ett tag men såg att de släpt en ny nu som heter W1300. Det skiljer 2500:- i pris men det stod att W1300 var en rejäl uppgradering på just 1070n. Som jag förstod det var den helt automatisk när man skulle kolla på 2D eller 3D och man stratade olika uppspelningskällor (BRDVD, XBOX m.m). Är det nån här inne som kan säga om det är värt de där 2500:- extra eller är det bortkastade pengar?
Har en budget på 25-30,000:- och då ska jag ha, projjen, duken (104"), och ett bra ljudsystem (Dali Zensor från HiFi-Klubben). Klarar man sig på den budgeten tror ni eller är jag alldeles för optimistisk?
MVH,
Robin.
Edit: Jag ska ha den i källaren där det aldrig är superljust och där jag kan mörklägga nästan helt under dagtid, dock ljusaväggar och träpanel i taket. Har ca. 3,5-4m vägg-vägg där jag tänkt ha den.
Måla väggarna!
Då kan du köpa en billig ramspändduk och få bra bildkvalité, med ljusa vägar ska du helst ha någon form av högkonstrast duk och då springer kostnaden för duk snabbt iväg
Postad 01 December 2013 - 14:12
Svårt att måla en röd tegelväggMåla väggarna!
Då kan du köpa en billig ramspändduk och få bra bildkvalité, med ljusa vägar ska du helst ha någon form av högkonstrast duk och då springer kostnaden för duk snabbt iväg
Som jag skrev är detta min första projje så jag fattar inte allt som står i recensionerna osv. Men detta fick jag fram från produktbeskrivningen på elgiganten, och de vill ju sälja så därför undra jag vad ni som förhoppningsvis kan nåt tycker?Hmm vadå helt automatiskt när det gäller 3d? W1070 känner också av 3D/upplösningar automatiskt.
Du får nog läsa lite recensioner på dem bådaOm det inte är bättre bild på W1300 eller ngn annan stor förbättring så är det frågan om det är värt 30% dyrare.
Produktinformation
Benq W1300 är efterföljare till mycket populära och topptestade W1070 och W1080. Tackvare det nya chassit får nu Benq plats med större optik vilket medför bättre zoom och lenshift, vilket underlättar installationen som kanske var lite för begränsad på W1070. Nu kan projektorn placers mer fritt samtidigt som Keystone justeringen har förbättrats med hela 20 grader. Med nya chassit har projektorn fått en rejäl ansiktslyftning och passar därför bättre in i ett vardagsrum.
Till skillnad mot sin lite enklare modell BenQ W1070 så har W1300 konstruerats i ett hemmabio chassi vilket innebär en hel del fördelar.
- Ny fläkt som ger en behagligare ljudfrekvens (samma decibel antal som W1070)
- Bättre zoom möjligheter (bilden kan justeras större eller mindre från samma avstånd)
- Bättre anpassade bildlägen för hemmabio
- Mer lättåtkomlig Lens Shift
- Bättre keystone justering
- Uppdaterad fjärrkontroll med belysning
- Bättre lins
BenQ W1300 inehåller ocskå ett par 3D-glasögon till skillnad från W1070.
BenQ W1300 har anpassats för hemmabio och kvaliteten i fabriksinställningarna i är nu bättre kalibrerade och i filmläget kan du ansluta projektorn till källan och omedelbart njuta av bilden utan att behöva oroa dig för en massa justeringar av olika parametrar imenyerna för att få en balanserad bild med hudtoner som är naturliga och färger som inte lider av en brist på energi eller omvänt överdriven mättnad.
W1300 från BenQ projicerar bilder i Full HD så att du kan uppleva briljant bildkvalitet med en kontrastratio på 10 0000:1 och en ljusstyrka på 2000 lumen. Projektorn är enkel att installera och med de inbyggda högtalarna kompletteras underhållningsupplevelsen.
Rec. 709 Color Gamut videostandard
Tack vare videostandarden Rec. 709 Color Gamut får du optimal färgprecision.
Förbättrad kontrast
DarkChip3DLP-teknologi ger bilden en imponerande kontrast med högre ljusstyrka och djupare svart.
ISFccc Certifikat
W1300 är ISFccc-certifierad och kan justeras till vilket rum som helst. Projektorn kalibrerar för en optimerad färgprestanda både i dags- och kvällsläge och inställningarna kan modifieras för rum av alla storlekar.
Inbyggda högtalare
De inbyggda 10 Watts högtalarna är redo att användas på en gång. Allt som behövs är att sätta i strömsladden och ansluta till videokällan.
SmartEco-läge
SmartEco justerar ljusstyrkan från lampan och använder bara exakt det ljus som krävs, på så sätt optimeras strömförbrukningen.
3D-redo
W1300 har stöd för flera olika 3D-format, exempelvis vanligt 3D via HDMI och NVIDIA 3DTV-datoranslutning. Du får en oavbruten tittarupplevelse utan överhörning tack vare DLP-teknologi.
Så har Ni några bra tips och så till en nybörjare så bara släng ut det!! =)
Redigerat av Unregisteredbd9cbd3f, 01 December 2013 - 14:15.
Postad 02 December 2013 - 19:35

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649
Postad 03 December 2013 - 07:47
Jag funderar på att köpa Benq-W1070 men har några funderingar angående placering.
MiItt rum är 3 m högt, och jag sitter 3,2 m från väggen (bredden är inte begränsande). Pga utrymmesbrist måste duken starta 1,1 m från golvet. Jag funderar på 77 tum och skulle då placera linsen, enligt http://www.projector...culator-pro.cfm, ungefär 2,6 m från väggen.
Jag vill gärna montera projektorn i taket, men förstår inte riktigt hur långt ner jag måste montera den. Tyvärr fungerar inte benq:s kalkylator på min dator, inte heller på min ipad.
Jag undrar därför om det finns någon hjälpsam forummedlem som kan räkna ut hur långt ned linsen måste vara från taket, givet 77 tum duk (är ganska flexibel gällande storlek), som startar 1,1 m från golvet.
Är det ens möjligt att montera den i taket givet mina förutsättningar? Om inte, rekommenderar ni någon annan projektor som skulle passa mig bättre?
Postad 03 December 2013 - 08:09
Hej!
Jag funderar på att köpa Benq-W1070 men har några funderingar angående placering.
MiItt rum är 3 m högt, och jag sitter 3,2 m från väggen (bredden är inte begränsande). Pga utrymmesbrist måste duken starta 1,1 m från golvet. Jag funderar på 77 tum och skulle då placera linsen, enligt http://www.projector...culator-pro.cfm, ungefär 2,6 m från väggen.
Jag vill gärna montera projektorn i taket, men förstår inte riktigt hur långt ner jag måste montera den. Tyvärr fungerar inte benq:s kalkylator på min dator, inte heller på min ipad.
Jag undrar därför om det finns någon hjälpsam forummedlem som kan räkna ut hur långt ned linsen måste vara från taket, givet 77 tum duk (är ganska flexibel gällande storlek), som startar 1,1 m från golvet.
Är det ens möjligt att montera den i taket givet mina förutsättningar? Om inte, rekommenderar ni någon annan projektor som skulle passa mig bättre?
Prova calculatorn igen. Det kan ta ett par minuter för den att ladda.
Du behöver sätta projektorn ca 90 cm från taket på ett avstånd av 2.20m om du ska ha en duk på 77" som har sin nederkant 1.10 över golvet
Redigerat av Unregistereddc471864, 03 December 2013 - 08:23.
Postad 03 December 2013 - 08:54
Postad 03 December 2013 - 09:21
Idag får jag min W1070! :-) Då jag har läst hela tråden här så har jag förstått att 3D ska fungerar väldigt bra. Så det är jag taggad att prova. Har gjort som många andra och beställt billiga glasögon från Hongkong. Problemet för mig är att jag inte har någon blue ray-spelare. Inget playstation. Dock har jag en dator som projektorn kommer bli matad av. Men vad rekommenderar ni att jag skaffar för något att mata 3D blue ray från? Hade tänkt mig en ps4 så stod och köade för en i fredags men blev utan. Den stödjer ju inte heller 3D film än. Ifall jag vill ha 3D från datorn så har jag fattat det som att jag måste ha ett kompatibelt hdmi 1.4 grafikkort men även betala Nvidia för mjukvara som behövs.. ? Någon som matar sin projektor med 3D material från datorn? Hur har ni löst det?
Köp en sån här: http://www.komplett....d-writer/804049
eller en vanlig blueray spelare för 480 kr på elgiganten. http://www.elgigante...spelare-bdp2100
Postad 03 December 2013 - 09:42
nu var det ju 3D - blue ray jag var ute efter att spela upp och det stod inget om det på dessa två du länkar till. Men det går nog att hitta med 3D stöd också. Men duger verkligen de billigaste enheterna?Köp en sån här: http://www.komplett....d-writer/804049
eller en vanlig blueray spelare för 480 kr på elgiganten. http://www.elgigante...spelare-bdp2100
Postad 03 December 2013 - 10:04
Idag får jag min W1070! :-) Då jag har läst hela tråden här så har jag förstått att 3D ska fungerar väldigt bra. Så det är jag taggad att prova. Har gjort som många andra och beställt billiga glasögon från Hongkong. Problemet för mig är att jag inte har någon blue ray-spelare. Inget playstation. Dock har jag en dator som projektorn kommer bli matad av. Men vad rekommenderar ni att jag skaffar för något att mata 3D blue ray från? Hade tänkt mig en ps4 så stod och köade för en i fredags men blev utan. Den stödjer ju inte heller 3D film än. Ifall jag vill ha 3D från datorn så har jag fattat det som att jag måste ha ett kompatibelt hdmi 1.4 grafikkort men även betala Nvidia för mjukvara som behövs.. ? Någon som matar sin projektor med 3D material från datorn? Hur har ni löst det?
Du behöver inte betala nvidia för film 3d. Det är för att använda deras 3d för spel som du behöver betala. Du behöver dock köpa en spelare som kan spela upp bluray tex cyberdvd el liknande.
Postad 03 December 2013 - 14:32
nu var det ju 3D - blue ray jag var ute efter att spela upp och det stod inget om det på dessa två du länkar till. Men det går nog att hitta med 3D stöd också. Men duger verkligen de billigaste enheterna?
Får skylla på för lite sömn. läste bara blueray. sorry.
Postad 03 December 2013 - 14:37
nu var det ju 3D - blue ray jag var ute efter att spela upp och det stod inget om det på dessa två du länkar till. Men det går nog att hitta med 3D stöd också. Men duger verkligen de billigaste enheterna?
Duger gör dom säkert men det beror ju på vad du har för krav. Jag bytte från en PS3 till en Oppo BDP-103 och kan säga att jag märker stor skillnad. Det blir en mycket mer detaljrik bild med Oppon än PS3an.
Men för att bara få 3D funktion så duger en billigare spelare bra. Det beror som sagt helt och hållet på vad man har för krav.
Postad 03 December 2013 - 22:07
Då jag inte fick något direkt svar innan så testar jag igen =)
Är det någon som kan svara på om det verkligen är värt de 2500:- extra som den nyare W1300 kostar som skall vara en uppgradering på W1070/1080?
http://www.elgigante...projektor-w1300
Som jag fattar det ska W1300 ställa in färgerna och lite såna instöllningar automatiskt när man sätter i olika filmer/spel, men är inte säker på att jag fattat det rätt!
MVH,
Robin!
Postad 03 December 2013 - 22:42
@Robin det är nog inte så många som införskaffat w1300 så det blir nog svårt att få svar. Jag själv undrade precis samma sak som dig för en vecka sen. Visst hade det varit gött med bättre lensshift, zoom och ett par 3Dglasögon från start men jag är nöjd med mitt val av w1070. 2500 är en hel del pengar sett till 6000 som jag fick betala för min projje.
Postad 04 December 2013 - 06:52
Jag har precis beställt en likadan och försöker förstå mig på kalkylatorn..Prova calculatorn igen. Det kan ta ett par minuter för den att ladda.
Du behöver sätta projektorn ca 90 cm från taket på ett avstånd av 2.20m om du ska ha en duk på 77" som har sin nederkant 1.10 över golvet
Använde ditt exempel (90/2.20/77") och kom fram till samma siffra (90cm med 1.13x zoom) men hur fungerar lens shiften? Kan man montera projektorn ännu närmre taket och istället använda lens shift? Det står 110%-130% men jag vet inte hur jag ska tolka de siffrorna?
Postad 04 December 2013 - 07:28
Redigerat av Unregistereddc471864, 04 December 2013 - 08:08.
Postad 04 December 2013 - 08:38
Nä kan förstå det, men tänkte om de om fattar något kunde fått ut nåt av produktbeskrivningen. Men det är väl svårt att läsa sig till det utan att verkligen se skillnaderna. Var betalade du 6000:-? Billigaste jag hittat (i Malmö, Lund och Helsingborgs fysiska butiker) är 7390:-Nu har man fått hem projektorn och testkört! Är helt klart nöjd, vilket lyft mot min gamla optoma presentationsprojektor haha. Jag tycker dock att mycket detaljer försvinner i mörka scener, kör ljusstyrkan på 48 för annars tycker jag att svart blir för grått. Har dock inte justerat så mycket mer så jag hoppas det går att få till lite bättre.. En fundering jag har.. När jag ändrar på fokuseringen så ändras även zoomen en del..ska det vara så?
@Robin det är nog inte så många som införskaffat w1300 så det blir nog svårt att få svar. Jag själv undrade precis samma sak som dig för en vecka sen. Visst hade det varit gött med bättre lensshift, zoom och ett par 3Dglasögon från start men jag är nöjd med mitt val av w1070. 2500 är en hel del pengar sett till 6000 som jag fick betala för min projje.
Tänkte vänta tills mellandagsrean/efter nyår och se om de säljer ut dem lite billigare. Lutar på W1070 men hade varit jäkligt intressant att veta om W1300 är den uppgradering de snackar om eller inte. Är så sjuuukt sugen på en projje nu, till och med sambon har börjat gilla iden
Postad 04 December 2013 - 09:36
Postad 04 December 2013 - 12:15
Jag tänkte iofs montera den på ett längre avstånd, ca 3m. Kalkylatorn anger faktiskt ett värde på lens shift men jag är lite osäker på vad den faktiskt menar.Det är inte mycket till lensshift på den här projektorn. Kanske 15-20cm på det avståndet om du har tur så den ska du inte räkna med. Den underlättar dock när man ska finjustera bilden
Följande siffror
Distance: 2,97m
A: 90"
E: 1.13m (floor to screen bottom)
F: 3.0m
Zoom 1.3x
får jag ett avstånd på D: 0.75m (ceiling to top) men samtidigt står det Lens shift coverage: 0.68m
Betyder det (teoretiskt) att jag kan montera den 7cm från taket och använda max lens 0.68m och ändå behålla skärmen 1.13m från golvet?
Behöver veta längden på fästet jag ska köpa och vill naturligtvis ha den så nära taket som möjligt. Är inte så snyggt om det hänger en meterlång stång från taket
Postad 04 December 2013 - 12:22
Jag köpte projektorn först och provade mig fram ungefär hur långt från taket jag behövde ha den sen gick jag ock köpte takfäste.
Redigerat av Unregistereddc471864, 04 December 2013 - 12:24.
Postad 04 December 2013 - 13:36
Postad 04 December 2013 - 21:41
Jag tänkte ställa min W1070 på en vägghylla över soffan, upp mot taket. Kände mest att det kändes enkelt så jag köpte mig en VM Acoustics S1 hylla.
Nu till funderingen. Projektorn skjuter ju bilden snett uppåt. Dvs om jag ställer den på soffbordet så skjuts bilen uppåt och hamnar över TV-bordets höjd.
När jag använder benqs throw calculator och väljer "wall/ceiling mount" så verkar det som att calculatorn förutsätter att projektorn vänds upp och ned. Eller? Bilden skjuts därför snett ned. Men jag kan ju fan inte ha projjen upp och ned på hyllan
Så hur löser jag det?
Om jag vinklar projektorn nedåt så kommer ju bilen bli förvrängd. Förlorar jag kvalitet när jag justerar detta?
Mvh
Postad 04 December 2013 - 22:48
Redigerat av Unregistered4f83064c, 04 December 2013 - 22:49.
Postad 05 December 2013 - 00:09
Skruva fast projektorn upp och ner på hyllans undersida?
Je det är en lösning som borde funka fint.
Har en liten fundering och undrar om jag kanske har tänkt fel...
Jag tänkte ställa min W1070 på en vägghylla över soffan, upp mot taket. Kände mest att det kändes enkelt så jag köpte mig en VM Acoustics S1 hylla.
Nu till funderingen. Projektorn skjuter ju bilden snett uppåt. Dvs om jag ställer den på soffbordet så skjuts bilen uppåt och hamnar över TV-bordets höjd.
När jag använder benqs throw calculator och väljer "wall/ceiling mount" så verkar det som att calculatorn förutsätter att projektorn vänds upp och ned. Eller? Bilden skjuts därför snett ned. Men jag kan ju fan inte ha projjen upp och ned på hyllan
Så hur löser jag det?
Om jag vinklar projektorn nedåt så kommer ju bilen bli förvrängd. Förlorar jag kvalitet när jag justerar detta?
Mvh
Du kan inte göra så. Projektorn är byggd för tak montage upp och ner eller att stå på ett bord.
Visst man kan nog skruva fast den upp och ner i en hylla också men du får ha hyllan rätt högt upp.
Jag tänkte också ställa min på en hylla först men märkte rätt snabbt att det inte skulle fungera så det blev att köpa takfäste istället.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 December 2013 - 00:12.
Postad 05 December 2013 - 05:43
Syftar du inte på Keystone correction? Enligt manualen sid 20 står det "Lens shift adjustment will not result in a degraded picture quality.Lensskift försämrar bilden dessutom men det visste du kanske redan.
Nu blir jag förvirrad..!?
Redigerat av perlan77, 05 December 2013 - 05:44.
Postad 05 December 2013 - 08:31
Postad 05 December 2013 - 08:32
Postad 05 December 2013 - 10:25
Är det meningen att zoomen ska ändras när man ändrar på focusringen?
Ändras fläktstyrkan tittsomtätt när man har på smart eco eller vad det heter?
Min enhet gör det här och undrar om det är rätt.
Postad 05 December 2013 - 10:45
Fläktljudet varierar nog beroende på om det krävs mycket ljus eller inte. Mycket ljus = mer värme. Jag har inte märkt ngn skillnad direkt. Tycker den är relativt tyst hela tiden. Iofs så använder jag bara eco läget.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 December 2013 - 10:46.
Postad 05 December 2013 - 11:43
Postad 05 December 2013 - 12:02
Vad gör eco läget? är det bara att den drar mindre ström eller påverkar den bilden på något vis?
Mindre ljusstyrka, lampan varar längre. Tror det är det snålaste läget. Tycker svärtan blir bäst i det läget men det är också ljussvagast så det bör nog bara användas i mörker.
Postad 05 December 2013 - 12:04
Postad 05 December 2013 - 12:22
Postad 05 December 2013 - 20:28
Je det är en lösning som borde funka fint.
Du kan inte göra så. Projektorn är byggd för tak montage upp och ner eller att stå på ett bord.
Visst man kan nog skruva fast den upp och ner i en hylla också men du får ha hyllan rätt högt upp.
Jag tänkte också ställa min på en hylla först men märkte rätt snabbt att det inte skulle fungera så det blev att köpa takfäste istället.
Fan då det blir till att lämna tillbaka hyllan då. Då får jag köpa ett takfäste. Som jag har fattat det så är det Chief som gäller. Men det verkar finnas olika fästen? Nån som kan tipsa om exakt vilket takfäste som lirar med W1070?
Finns det någon butik i Stockholm som säljer dessa?
Mvh
Postad 06 December 2013 - 00:09
Postad 06 December 2013 - 01:52
Postad 06 December 2013 - 10:04
Postad 06 December 2013 - 11:33
Tycker alla märkena ser mer är mindre likvärdiga ut.
Redigerat av Unregisterede8e7c0b9, 06 December 2013 - 11:33.
Postad 06 December 2013 - 11:38
Är till att behöva köpa ett fäste till min projektor. Vad är det som gör Chief så mycket bättre än de andra på marknaden?
Tycker alla märkena ser mer är mindre likvärdiga ut.
Chief är framförallt lättare att finjustera. De flesta fästen sitter på en kula som är oerhört svår att finjustera. En millimeter på åt ngt håll på kulan kan motsvara nån cm på duken. Har själv ett "billigt" fäste med kula och det är helt omöjligt att få det perfekt så jag får använda lite overscan istället.
Ångrar att jag inte köpte ett chief för 1500 spänn mer. Värt det i längden. Det klarar också av betydligt mer vikt om man vill köpa rejäla projektorer i framtiden.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 December 2013 - 11:38.
Postad 06 December 2013 - 11:40
+1Chief är framförallt lättare att finjustera. De flesta fästen sitter på en kula som är oerhört svår att finjustera. En millimeter på åt ngt håll på kulan kan motsvara nån cm på duken. Har själv ett "billigt" fäste med kula och det är helt omöjligt att få det perfekt så jag får använda lite overscan istället.
Ångrar att jag inte köpte ett chief för 1500 spänn mer. Värt det i längden. Det klarar också av betydligt mer vikt om man vill köpa rejäla projektorer i framtiden.
Postad 06 December 2013 - 11:43
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 December 2013 - 11:43.
Postad 09 December 2013 - 13:20
Dock glad över att reklamationen blev godkänd. Fast allt annat hade varit konstigt då projektorn lät som en helikopter på crack ;-)
Gick fortare än vad dom trodde.. Nu sitter den nya monterad.. Men.. Den nya har ett annat missljud från fläkten.. Låter som att det slår i den då och då. Som att axeln på fläkten är krokig eller liknande. Funderar på vad jag ska göra nu.. Suck! Benq w1070 är tyvärr inte något jag kommer att rekommendera iallafall! Och såklart ska det jäklas mitt under hockeysesongen. Men det är kanske bara leva med det! Förövrigt är jag nöjd med projjen så det är synd!
Och eftersom jag bor i hyresrätt så kan jag ju inte köpa en ny projektor med andra längdförhållanden till duken och borra sönder taket ännu mera + att dom gamla hålen för takfästet skulle synas! Skit oxå!
Redigerat av Snokia, 11 December 2013 - 15:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Pioneer VSX-923
60 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?