nVidia Shield Pro Android TV 500GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 500GB (2017)
(Mediaspelare)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017)
(Mediaspelare)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017) (Remote Only)
(Mediaspelare)
Rapporterad
|
5
|
(15)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
(Mediaspelare)
|
3
|
(94)
|
2 390:- |
Postad 28 March 2016 - 08:02
Har någon testat att casta Viaplay från sin iPhone till sin Nvidia Shield? Jag har testat att casta några olika filmer och kvaliteten är bra och filmen börjar förvisso väldigt fort men varje film har en mycket märklig störning. Var femte eller sjätte sekund så fryser den nedre halva av displayytan i någon sekund medan den övre halvan fortsätter spela upp, otroligt märkligt och gör det såklart omöjligt att fortsätta titta.
Har någon varit med om det här eller som vet om en lösning? Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man använder cast-funktionen.
Postad 28 March 2016 - 09:40
Vart köper man den till bäst pris numera?
Redigerat av CallMeNobody, 28 March 2016 - 09:40.
Postad 28 March 2016 - 09:57
htiawe - har tyvärr inga tips, kan bara hoppas på att viaplay tar sitt förnuft till fånga och släpper en "riktig" app till Android-tv snart (är ju bla OS i Tv-apparater från Sony och Philips)
CallMeNobody - Elgiganten är nog bästa tipset.
Den finns ju även att beställa på Nvidias egna sida: https://shield.nvidia.se/store - men det blir inte billigare.
Jag köpte själv från amazon i USA, men det är klart dyrare.
Alternativet är ebay eller liknande, typ tradera.
Postad 28 March 2016 - 10:48
Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man använder cast-funktionen.
Jag upplever problem med kastningen på min med från ipad eller android, fungerar klockrent till CC så var ligger fel ja? Nä viaplay ser jag på annat sätt ![]()
Postad 28 March 2016 - 12:19
htiawe - har tyvärr inga tips, kan bara hoppas på att viaplay tar sitt förnuft till fånga och släpper en "riktig" app till Android-tv snart (är ju bla OS i Tv-apparater från Sony och Philips)
CallMeNobody - Elgiganten är nog bästa tipset.
Den finns ju även att beställa på Nvidias egna sida: https://shield.nvidia.se/store - men det blir inte billigare.
Jag köpte själv från amazon i USA, men det är klart dyrare.
Alternativet är ebay eller liknande, typ tradera.
Köp inte från nvidia store det är en mardröm om det går fel fick använda paypals pengarna tillbaka garanti för att få tillbaka mina pengar.
Postad 29 March 2016 - 06:11
Köp inte från nvidia store det är en mardröm om det går fel fick använda paypals pengarna tillbaka garanti för att få tillbaka mina pengar.
Ok, tackar, det blev elgiganten till slut. Den fanns för drygt 1600 från Amazon england men för de summorna känns det bättre att köpa relativt lokalt.
Håller tummarna på leverans innan helgen ![]()
Postad 29 March 2016 - 07:00
Har någon testat att casta Viaplay från sin iPhone till sin Nvidia Shield? Jag har testat att casta några olika filmer och kvaliteten är bra och filmen börjar förvisso väldigt fort men varje film har en mycket märklig störning. Var femte eller sjätte sekund så fryser den nedre halva av displayytan i någon sekund medan den övre halvan fortsätter spela upp, otroligt märkligt och gör det såklart omöjligt att fortsätta titta.
Har någon varit med om det här eller som vet om en lösning? Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man använder cast-funktionen.
Jag har samma problem fast jag castar från en andorid-platta. Jag har löst det med att jag castar till min CC istället. Alla andra appar är det inget problem med. Bara Viaplay.
Postad 29 March 2016 - 18:41
Fick nya nätadaptern idag. Ser ut att vara exakt samma som förra. Tjuter inte (för tillfället)
Postad 06 April 2016 - 19:21
Fick nya nätadaptern idag. Ser ut att vara exakt samma som förra. Tjuter inte (för tillfället)
Min är fortfarande knäpptyst efter bytet förra året
Postad 07 April 2016 - 21:44
Den började tjuta lite igår kväll. Antagligen samma skit... ska ta loss den gamla och se om jag kan koppla den till en riktig trafo istället.
Postad 08 April 2016 - 11:47
Hej... går det streama spel från en dator som har ATI kort med på nåt sätt?
Och hur funkar 24hz filmer på den nu för tiden, inga microlagg eller nåt sånt, genom kodi då alltså?
Postad 08 April 2016 - 11:59
Hej... går det streama spel från en dator som har ATI kort med på nåt sätt?
Och hur funkar 24hz filmer på den nu för tiden, inga microlagg eller nåt sånt, genom kodi då alltså?
Gamestream kräver nog ett Nvidia GFX kort. 24hz (och 23.976hz) "autorefreshrate switching" funkar klockrent.
Postad 10 April 2016 - 20:34
Hej.
Elgiganten har en kampanj på Nvidia Shield Android TV 500 GB
med en extra handkontroll, fram till 1/5
http://www.elgigante...droid-tv-500-gb
Postad 10 April 2016 - 20:48
Hej.
Snyggt, även 16GB fö.
http://www.elgigante...ndroid-tv-16-gb
Postad 12 April 2016 - 17:47
Kan ngn annan bekräfta att det inte funkar... Framförallt CMORE är jag intresserad av, men även andra svenska appar som inte har ATV appar typ HBO.
Ska testa att med sideload av cmore.
Postad 12 April 2016 - 20:40
Hej.
Bra om man ska spela, men jag tycker dealen med fjärrkontroll som man körde i julas är bättre. Min handkontroll ligger och samlar damm nånstans (är man van att spela med en Dual-shock PS4 kontroller så känns shieldkontrollen inte speciellt mycket premium)
Postad 14 April 2016 - 09:04
En snabb fråga.
Shield har varken Cmore, Viasat i sin Googlebutik ? Endast att man kan casta från sin mobil, stämmer det ?
Är det på väg ?
Riktigt sunkigt i annat fall.
Postad 14 April 2016 - 12:02
En snabb fråga.
Shield har varken Cmore, Viasat i sin Googlebutik ? Endast att man kan casta från sin mobil, stämmer det ?
Är det på väg ?
Riktigt sunkigt i annat fall.
Du kan dock inte skylla Nvidia/Google för detta. Det är Cmore och Viasat du får gå på. Det är dom som inte utvecklat sin app för AndroidTV. Du kan dock sideloada dom "vanliga" Google apparna.
Redigerat av TomasL, 14 April 2016 - 12:03.
Postad 16 April 2016 - 10:42
Fått min Dune Solo 4k nu, så jag säljer min Shield 16GB 4k med Fjärr & HK samt Kvitto & Garanti. PM:a vid intresse för ett bra pris. ![]()
Postad 16 April 2016 - 12:03
Du kan dock inte skylla Nvidia/Google för detta. Det är Cmore och Viasat du får gå på. Det är dom som inte utvecklat sin app för AndroidTV. Du kan dock sideloada dom "vanliga" Google apparna.
Apparna funkar inte för Android TV.
Postad 18 April 2016 - 09:16
Apparna funkar inte för Android TV.
Nä och det är som sagt inte Nvidias eller Google fel. Det är apputveclarens fel. Men som jag skrev så går det att sideloada dom "vanliga" android apparna. Under den tiden jag hade min Shield så sideloada jag in Viaplay och körde den.
Postad 18 April 2016 - 10:07
Precis, man kan sideloada in appar men det är inte säkert att de fungerar bra eller ens startar.
Själv kör jag en del sideloadade (...) appar som inte fungerar helt klockrent. Oftast är det navigering i apparna som ställer till det. Jag kör t.ex Dropbox som brygga mellan min PC och Shielden för att just föra över apk-filer för sideloading.
Ibland behöver man en mus inkopplad för att styra appen på ett bra sätt. Oftast behöver man också en app för att tvinga rotationen på appar. En AndroidTV har per default en liggande profile och inte en stående som en telefon.
Postad 18 April 2016 - 19:54
Japp då var det dags igen. Ny uppdatering idag. https://shield.nvidi...release-notes/1
Bla support för mus via kontrollens touchpad högra styrpinne och HDMI-cec idle/sleep.
Redigerat av Stefan Bäckman, 18 April 2016 - 22:06.
Postad 18 April 2016 - 20:46
Update: kommer i nästa release enligt Nvidia!
Redigerat av Kronärtskocka, 18 April 2016 - 22:10.
Postad 25 April 2016 - 15:43
förlåt om bilderna är för stora.
Hej, angående coil whine på ström adaptern.
Fick en ny av Nvidia och den tjöt oxå. Tröttnade på det så köpte mig en laptop adapter och lödde dit kontakten. Vet inte om det är intressant för andra men så här gjorde jag i alla fall.
Köpte en http://www.24.se/dat...ung-19v-21a-40w
Borde väl funka med vilken som helst som är på 19v 2.1a, samma som det står på orginal adaptern.
Detta görs på egen risk, ni bör mäta med multimeter vilket som är plus och minus, men "borde" ju vara samma som jag fick.
Den extra "sladden" som är på orginal adaptern som är silverfärgad knipsade jag bara bort, det var ingen ström i den så är väl något skydd eller nått.
Får se hur länge det håller men min Shield Tv startar iaf. Och hör inget coil whine. JIPPIE!
Mvh Martin,
Bifogad fil(er)
Redigerat av grasfer, 25 April 2016 - 15:44.
Postad 25 April 2016 - 17:41
Najs. Måste väl vara jord i och med att det inte är datakabel.
Sjukt att de inte kan limma komponenterna i trafon så man slipper vibratot.
Postad 01 May 2016 - 17:37
Najs. Måste väl vara jord i och med att det inte är datakabel.
Sjukt att de inte kan limma komponenterna i trafon så man slipper vibratot.
Haha ja nu har du nog ställt till det med jordplanen. Vet inte hur Shielden är byggd, men det kan väl vara risk att du får en diff mellan t.ex. HDMI och ström som inte är hälsosam. Att knipsa nåt silvrigt/skärmaktigt för att det inte är ström i är nog lite tokigt. Men som sagt på egen risk.
Jag fick min bytt istället och den är fortfarande tyst.
Postad 01 May 2016 - 20:09
Haha ja nu har du nog ställt till det med jordplanen. Vet inte hur Shielden är byggd, men det kan väl vara risk att du får en diff mellan t.ex. HDMI och ström som inte är hälsosam. Att knipsa nåt silvrigt/skärmaktigt för att det inte är ström i är nog lite tokigt. Men som sagt på egen risk.
Jag fick min bytt istället och den är fortfarande tyst.
Det räcker ju med att titta på adaptern för att se att det är en ojordad eu-kontakt, som all annan konsumentelektronik i princip. Vad tror du för övrigt händer när man pluggar in ojordad elektronik i ojordat eller jordat uttag?
Att du skulle få en diff i ström är helt ologiskt resonemang.
Har inte själv tagit isär min ännu så kan bara kommentera baserat på ovanstående att det skulle vara en extra sladd, vilket inte låter som skärmad kabel. De kanske använder samma kabel till flera ändamål i frabriken... vem vet.
Postad 01 May 2016 - 20:25
Aldrig hört ngt själv
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 01 May 2016 - 20:25.
Postad 01 May 2016 - 21:07
Vad är de för problem ni har? Låter det från nätadaptern som följer med ?
Aldrig hört ngt själv
Ja det piper från nätdelen.
Aja mitt har funkat nu utan pip efter denna mod.
Som sagt, vet inte vad den silver grejen är som var i nvidia kabeln men allt funkar fint.
Allt görs på egen risk om man vill testa, ville bara dela med mig om nån mer tröttnat på pipet och ny nät del fortfarande låter.
Postad 06 May 2016 - 07:30
Ja det piper från nätdelen.
Aja mitt har funkat nu utan pip efter denna mod.
Som sagt, vet inte vad den silver grejen är som var i nvidia kabeln men allt funkar fint.
Allt görs på egen risk om man vill testa, ville bara dela med mig om nån mer tröttnat på pipet och ny nät del fortfarande låter.
Jag hade gjort samma som dig, är kontakten du fick med ojordad så är du safe. Har gjort liknande saker många gånger. Tacksamt när de är ojordade blir inte så svårt att göra fel då.
Postad 19 May 2016 - 06:48
http://www.swedroid....ch-ny-hardvara/
Vi får se hur många av dessa nyheter som kommer att fungera på Shield.
Xiaomi Mi Box har förövrigt fått en egen tråd här:
https://www.minhembi...howtopic=328818
Postad 19 May 2016 - 17:20
Jag blev lite sugen på att köpa en Shield TV 16GB. Det billigaste jag hittat om man inkluderar fjärrkontrollen är från Amazon.fr (ca 2000 kr när svensk moms applicerats enligt de nya reglerna). Amazon.com blir några hundralappar billigare men köper jag från Frankrike bör jag slippa både adapter för EU-kontakt och risken att åka på import-moms. Finns det något bättre sätt att få tag på den billigare?
Postad 19 May 2016 - 18:00
Shield TV lär nog få alla nya funktioner.
Ja, kanske dags att koppla in denna i kedjan igen då ![]()
https://shield.nvidi...-new-apps-in-4k
Postad 19 May 2016 - 19:22
En av nyheterna var ju att Spotify kommer med en Android TV app - det dröjde inte länge:
http://www.swedroid....ndroid-tv-stod/
Postad 20 May 2016 - 14:58
Lyckades få igång BD Lite av en slump i SPMC. Verkar vara lite random bugg som gör att det bestämmer sig för att dra igång. Tyvärr går det inte något annat än att pausa/stoppa filmen när man valt att starta filmen i menyn. En hel del kvar på den biten, men det fungerade i alla fall!
Sen har jag sedan flera versioner tillbaka fått osynk på endast DD5.1 spår med ca 125ms.
Redigerat av Unregistered577c6879, 20 May 2016 - 15:00.
Postad 29 May 2016 - 11:14
Nu ska jag vara lite "gnällig" men varför ska man använda spotify genom Shielden?
Tycker inte det låter som en bra lösning?
Postad 29 May 2016 - 11:18
Nu ska jag vara lite "gnällig" men varför ska man använda spotify genom Shielden?
För att man har Shielden kopplad till sin hifi-utrustning...?
Postad 29 May 2016 - 22:59
Som redan nämnt har man den med stor sannolikhet kopplad till sin bästa, eller åtminstone en bra ljudanläggning. Jag förutsätter även att appen har stöd för Spotify Connect vilket gör att du enkelt kan styra den från flera av de andra Spotify-klienterna.Nu ska jag vara lite "gnällig" men varför ska man använda spotify genom Shielden?
Postad 30 May 2016 - 04:59
Och varför skulle man inte undrar jag?
Postad 30 May 2016 - 06:05
Jag förutsätter även att appen har stöd för Spotify Connect vilket gör att du enkelt kan styra den från flera av de andra Spotify-klienterna.
Det låter riktigt bra i så fall, får väl installera och testa själv väga fördelar/nackdelar ![]()
För att man har Shielden kopplad till sin hifi-utrustning...?
Absolut en bra förutsättning ![]()
Postad 06 June 2016 - 10:10
Postad 06 June 2016 - 11:56
Eftersom ingen annan gjort det passar jag på att bekräfta att den officiella Spotify-appen för Android TV har stöd för Spotify Connect och därför är väldigt smidig att styra från Spotify-appar på andra plattformar.
Ja jag har också testat nu! Men hade själv lite signal förlust mot connect i stärkaren, fortsätter med den. Dock kan man se på tv genom NS samtidigt som connect rullar, men vet ej hur man får bort tv ljudet vilket hade varit riktigt bra
Kanske inte går?
Redigerat av mcmike, 06 June 2016 - 11:57.
Postad 09 June 2016 - 21:45
HET nyhet.
Plex server kommer till shield:en denna månad.
Jag kommer stå i dörren till elgiganten imorgon klockan 09:50 för att bli ägare till maskinen.
Postad 10 June 2016 - 01:00
Ja, det är riktigt trevligt för de som använder Plex. Plex själva har också ett inlägg om detta på sin blogg.HET nyhet.
Plex server kommer till shield:en denna månad.
Jag kommer stå i dörren till elgiganten imorgon klockan 09:50 för att bli ägare till maskinen.
https://blog.plex.tv...ou-complete-us/
Jag är generellt väldigt nöjd med min Shield TV än så länge så om detta gör att fler personer får upp ögonen för den känns det bara positivt.
Postad 10 June 2016 - 11:02
Det finns roligare nyheter än så.
YCbCr 4:4:4 med bättre bildkvalite
Dolby Atmos, HDR och annan hårdvaruacc-funktionalitet.
Postad 10 June 2016 - 11:14
Atmos hur menar du i vilken app då ?
Dolby Atmos fungerar i SPMC (Kodi) skickat som bitstream till en reciver - har gjort det ett tag nu
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm.
38 bilder
22 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?