Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nvidia Shield Android TV 4K

3007 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 28 March 2016 - 01:06

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlĂ€gg
  • 0
Aha! Tack för snabba svar.

Postad 28 March 2016 - 08:02

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

• 455 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon testat att casta Viaplay frÄn sin iPhone till sin Nvidia Shield? Jag har testat att casta nÄgra olika filmer och kvaliteten Àr bra och filmen börjar förvisso vÀldigt fort men varje film har en mycket mÀrklig störning. Var femte eller sjÀtte sekund sÄ fryser den nedre halva av displayytan i nÄgon sekund medan den övre halvan fortsÀtter spela upp, otroligt mÀrkligt och gör det sÄklart omöjligt att fortsÀtta titta.

Har nÄgon varit med om det hÀr eller som vet om en lösning? Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man anvÀnder cast-funktionen.

Postad 28 March 2016 - 09:40

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlĂ€gg
  • 0
God förmiddag, jag har precis övertalat tjejen att vi behöver en shield tv men hittar den bara pÄ elgiganten.

Vart köper man den till bÀst pris numera?

Redigerat av CallMeNobody, 28 March 2016 - 09:40.

Postad 28 March 2016 - 09:57

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlĂ€gg
  • 0

htiawe - har tyvÀrr inga tips, kan bara hoppas pÄ att viaplay tar sitt förnuft till fÄnga och slÀpper en "riktig" app till Android-tv snart (Àr ju bla OS i Tv-apparater frÄn Sony och Philips)

CallMeNobody - Elgiganten Àr nog bÀsta tipset.

Den finns ju Ă€ven att bestĂ€lla pĂ„ Nvidias egna sida: https://shield.nvidia.se/store - men det blir inte billigare.

Jag köpte sjÀlv frÄn amazon i USA, men det Àr klart dyrare.

Alternativet Àr ebay eller liknande, typ tradera.

Postad 28 March 2016 - 10:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlĂ€gg
  • 0

Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man anvĂ€nder cast-funktionen.

Jag upplever problem med kastningen pÄ min med frÄn ipad eller android, fungerar klockrent till CC sÄ var ligger fel ja? NÀ viaplay ser jag pÄ annat sÀtt :)

Postad 28 March 2016 - 12:19

jimjans
  • jimjans
  • MĂ€stare

• 3660 inlĂ€gg
  • 0

htiawe - har tyvÀrr inga tips, kan bara hoppas pÄ att viaplay tar sitt förnuft till fÄnga och slÀpper en "riktig" app till Android-tv snart (Àr ju bla OS i Tv-apparater frÄn Sony och Philips)

CallMeNobody - Elgiganten Àr nog bÀsta tipset.

Den finns ju Ă€ven att bestĂ€lla pĂ„ Nvidias egna sida: https://shield.nvidia.se/store - men det blir inte billigare.

Jag köpte sjÀlv frÄn amazon i USA, men det Àr klart dyrare.

Alternativet Àr ebay eller liknande, typ tradera.

Köp inte frÄn nvidia store det Àr en mardröm om det gÄr fel fick anvÀnda paypals pengarna tillbaka garanti för att fÄ tillbaka mina pengar.

Postad 29 March 2016 - 06:11

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlĂ€gg
  • 0

Köp inte frÄn nvidia store det Àr en mardröm om det gÄr fel fick anvÀnda paypals pengarna tillbaka garanti för att fÄ tillbaka mina pengar.

Ok, tackar, det blev elgiganten till slut. Den fanns för drygt 1600 frÄn Amazon england men för de summorna kÀnns det bÀttre att köpa relativt lokalt.
HÄller tummarna pÄ leverans innan helgen :)

Postad 29 March 2016 - 07:00

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlĂ€gg
  • 0

Har nÄgon testat att casta Viaplay frÄn sin iPhone till sin Nvidia Shield? Jag har testat att casta nÄgra olika filmer och kvaliteten Àr bra och filmen börjar förvisso vÀldigt fort men varje film har en mycket mÀrklig störning. Var femte eller sjÀtte sekund sÄ fryser den nedre halva av displayytan i nÄgon sekund medan den övre halvan fortsÀtter spela upp, otroligt mÀrkligt och gör det sÄklart omöjligt att fortsÀtta titta.

Har nÄgon varit med om det hÀr eller som vet om en lösning? Viaplay har ju ingen app utan rekommenderar att man anvÀnder cast-funktionen.

Jag har samma problem fast jag castar frĂ„n en andorid-platta. Jag har löst det med att jag castar till min CC istĂ€llet.  Alla andra appar Ă€r det inget problem med. Bara Viaplay. 

Postad 29 March 2016 - 18:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Fick nya nÀtadaptern idag. Ser ut att vara exakt samma som förra. Tjuter inte (för tillfÀllet)

Postad 06 April 2016 - 19:21

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

Fick nya nÀtadaptern idag. Ser ut att vara exakt samma som förra. Tjuter inte (för tillfÀllet)

Min Àr fortfarande knÀpptyst efter bytet förra Äret

Postad 07 April 2016 - 21:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Den började tjuta lite igÄr kvÀll. Antagligen samma skit... ska ta loss den gamla och se om jag kan koppla den till en riktig trafo istÀllet.

Postad 08 April 2016 - 11:47

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlĂ€gg
  • 0

Hej... gĂ„r det streama spel frĂ„n en dator som har ATI kort med pĂ„ nĂ„t sĂ€tt? :) 

Och hur funkar 24hz filmer pĂ„ den nu för tiden, inga microlagg eller nĂ„t sĂ„nt, genom kodi dĂ„ alltsĂ„? 

Postad 08 April 2016 - 11:59

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • AnvĂ€ndare

• 155 inlĂ€gg
  • 0

Hej... gÄr det streama spel frÄn en dator som har ATI kort med pÄ nÄt sÀtt? :)

Och hur funkar 24hz filmer pĂ„ den nu för tiden, inga microlagg eller nĂ„t sĂ„nt, genom kodi dĂ„ alltsĂ„? 

Gamestream krĂ€ver nog ett Nvidia GFX kort. 24hz (och 23.976hz) "autorefreshrate switching" funkar klockrent. 

Postad 10 April 2016 - 20:34

Resal
  • Resal
  • Amatör

• 53 inlĂ€gg
  • 0

Hej.

Elgiganten har en kampanj pĂ„ Nvidia Shield Android TV 500 GB

med en extra handkontroll, fram till 1/5

http://www.elgigante...droid-tv-500-gb

Postad 10 April 2016 - 20:48

KronÀrtskocka
  • KronĂ€rtskocka
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Hej.

Snyggt, Àven 16GB fö.

http://www.elgigante...ndroid-tv-16-gb

Postad 12 April 2016 - 17:47

Unregistered270f2d4f
  • Unregistered270f2d4f
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Jag har försökt casta med CMORE och Plejmo, men bÄda bara buffrar, ingen bild tyvÀrr. SVT och Youtube funkar fint. Jag har testat 2 olika wifi, trÄdat, frÄn iPhone 6s och Android... No luck.

Kan ngn annan bekrÀfta att det inte funkar... Framförallt CMORE Àr jag intresserad av, men Àven andra svenska appar som inte har ATV appar typ HBO.

Ska testa att med sideload av cmore.

Postad 12 April 2016 - 20:40

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

Hej.

Bra om man ska spela, men jag tycker dealen med fjÀrrkontroll som man körde i julas Àr bÀttre. Min handkontroll ligger och samlar damm nÄnstans (Àr man van att spela med en Dual-shock PS4 kontroller sÄ kÀnns shieldkontrollen inte speciellt mycket premium)

Postad 14 April 2016 - 09:04

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

• 555 inlĂ€gg
  • 0

En snabb frÄga.

Shield har varken Cmore, Viasat i sin Googlebutik ? Endast att man kan casta frÄn sin mobil, stÀmmer det ?

Är det pĂ„ vĂ€g ?

Riktigt sunkigt i annat fall.

Postad 14 April 2016 - 12:02

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 1

En snabb frÄga.

Shield har varken Cmore, Viasat i sin Googlebutik ? Endast att man kan casta frÄn sin mobil, stÀmmer det ?

Är det pĂ„ vĂ€g ?

Riktigt sunkigt i annat fall.

Du kan dock inte skylla Nvidia/Google för detta. Det Àr Cmore och Viasat du fÄr gÄ pÄ. Det Àr dom som inte utvecklat sin app för AndroidTV. Du kan dock sideloada dom "vanliga" Google apparna.

Redigerat av TomasL, 14 April 2016 - 12:03.

Postad 16 April 2016 - 10:42

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

• 555 inlĂ€gg
  • 0

FĂ„tt min Dune Solo 4k nu, sĂ„ jag sĂ€ljer min Shield 16GB 4k med FjĂ€rr & HK samt Kvitto & Garanti. PM:a vid intresse för ett bra pris.  :)

Postad 16 April 2016 - 12:03

Hoggeman
  • Hoggeman
  • AnvĂ€ndare

• 243 inlĂ€gg
  • 0

Du kan dock inte skylla Nvidia/Google för detta. Det Àr Cmore och Viasat du fÄr gÄ pÄ. Det Àr dom som inte utvecklat sin app för AndroidTV. Du kan dock sideloada dom "vanliga" Google apparna.

Apparna funkar inte för Android TV.

Postad 18 April 2016 - 09:16

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Apparna funkar inte för Android TV.

NÀ och det Àr som sagt inte Nvidias eller Google fel. Det Àr apputveclarens fel. Men som jag skrev sÄ gÄr det att sideloada dom "vanliga" android apparna. Under den tiden jag hade min Shield sÄ sideloada jag in Viaplay och körde den.

Postad 18 April 2016 - 10:07

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0

Precis, man kan sideloada in appar men det Àr inte sÀkert att de fungerar bra eller ens startar.

SjÀlv kör jag en del sideloadade (...) appar som inte fungerar helt klockrent. Oftast Àr det navigering i apparna som stÀller till det. Jag kör t.ex Dropbox som brygga mellan min PC och Shielden för att just föra över apk-filer för sideloading.

Ibland behöver man en mus inkopplad för att styra appen pÄ ett bra sÀtt. Oftast behöver man ocksÄ en app för att tvinga rotationen pÄ appar. En AndroidTV har per default en liggande profile och inte en stÄende som en telefon.

Postad 18 April 2016 - 19:54

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 1

Japp dĂ„ var det dags igen. Ny uppdatering idag. https://shield.nvidi...release-notes/1

Bla support för mus via kontrollens touchpad högra styrpinne och HDMI-cec idle/sleep.

Redigerat av Stefan BĂ€ckman, 18 April 2016 - 22:06.

Postad 18 April 2016 - 20:46

KronÀrtskocka
  • KronĂ€rtskocka
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 1
KĂ€nns lite rappare (subjektivt), synd att uppdateringen inte innebar CEC-off bara... enda som jag saknar nu.

Update: kommer i nÀsta release enligt Nvidia!

Redigerat av KronÀrtskocka, 18 April 2016 - 22:10.

Postad 25 April 2016 - 15:43

grasfer
  • grasfer
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

förlÄt om bilderna Àr för stora.

Hej, angÄende coil whine pÄ ström adaptern.

Fick en ny av Nvidia och den tjöt oxÄ. Tröttnade pÄ det sÄ köpte mig en laptop adapter och lödde dit kontakten. Vet inte om det Àr intressant för andra men sÄ hÀr gjorde jag i alla fall.

Köpte en http://www.24.se/dat...ung-19v-21a-40w

Borde vÀl funka med vilken som helst som Àr pÄ 19v 2.1a, samma som det stÄr pÄ orginal adaptern.

Detta görs pÄ egen risk, ni bör mÀta med multimeter vilket som Àr plus och minus, men "borde" ju vara samma som jag fick.

Den extra "sladden" som Àr pÄ orginal adaptern som Àr silverfÀrgad knipsade jag bara bort, det var ingen ström i den sÄ Àr vÀl nÄgot skydd eller nÄtt.

FÄr se hur lÀnge det hÄller men min Shield Tv startar iaf. Och hör inget coil whine. JIPPIE!

Mvh Martin,

Bifogad fil(er)

Redigerat av grasfer, 25 April 2016 - 15:44.

Postad 25 April 2016 - 17:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Najs. MÄste vÀl vara jord i och med att det inte Àr datakabel.

Sjukt att de inte kan limma komponenterna i trafon sÄ man slipper vibratot.

Postad 01 May 2016 - 17:37

e3henri
  • e3henri
  • MĂ€stare

• 3266 inlĂ€gg
  • 0

Najs. MÄste vÀl vara jord i och med att det inte Àr datakabel.

Sjukt att de inte kan limma komponenterna i trafon sÄ man slipper vibratot.

Haha ja nu har du nog stÀllt till det med jordplanen. Vet inte hur Shielden Àr byggd, men det kan vÀl vara risk att du fÄr en diff mellan t.ex. HDMI och ström som inte Àr hÀlsosam. Att knipsa nÄt silvrigt/skÀrmaktigt för att det inte Àr ström i Àr nog lite tokigt. Men som sagt pÄ egen risk.

Jag fick min bytt istÀllet och den Àr fortfarande tyst.

Postad 01 May 2016 - 20:09

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Haha ja nu har du nog stÀllt till det med jordplanen. Vet inte hur Shielden Àr byggd, men det kan vÀl vara risk att du fÄr en diff mellan t.ex. HDMI och ström som inte Àr hÀlsosam. Att knipsa nÄt silvrigt/skÀrmaktigt för att det inte Àr ström i Àr nog lite tokigt. Men som sagt pÄ egen risk.

Jag fick min bytt istÀllet och den Àr fortfarande tyst.

Det rĂ€cker ju med att titta pĂ„ adaptern för att se att det Ă€r en ojordad eu-kontakt, som all annan konsumentelektronik i princip. Vad tror du för övrigt hĂ€nder nĂ€r man pluggar in ojordad elektronik i ojordat eller jordat uttag?
Att du skulle fÄ en diff i ström Àr helt ologiskt resonemang.

Har inte sjÀlv tagit isÀr min Ànnu sÄ kan bara kommentera baserat pÄ ovanstÄende att det skulle vara en extra sladd, vilket inte lÄter som skÀrmad kabel. De kanske anvÀnder samma kabel till flera ÀndamÄl i frabriken... vem vet.

Postad 01 May 2016 - 20:25

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • ForumrĂ€v

• 555 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr de för problem ni har? LÄter det frÄn nÀtadaptern som följer med ?
Aldrig hört ngt sjÀlv

Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 01 May 2016 - 20:25.

Postad 01 May 2016 - 21:07

grasfer
  • grasfer
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr de för problem ni har? LÄter det frÄn nÀtadaptern som följer med ?
Aldrig hört ngt sjÀlv

Ja det piper frÄn nÀtdelen.

Aja mitt har funkat nu utan pip efter denna mod.

Som sagt, vet inte vad den silver grejen Àr som var i nvidia kabeln men allt funkar fint.

Allt görs pÄ egen risk om man vill testa, ville bara dela med mig om nÄn mer tröttnat pÄ pipet och ny nÀt del fortfarande lÄter.

Postad 06 May 2016 - 07:30

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • LĂ€rjunge

• 370 inlĂ€gg
  • 0

Ja det piper frÄn nÀtdelen.

Aja mitt har funkat nu utan pip efter denna mod.
Som sagt, vet inte vad den silver grejen Àr som var i nvidia kabeln men allt funkar fint.
Allt görs pÄ egen risk om man vill testa, ville bara dela med mig om nÄn mer tröttnat pÄ pipet och ny nÀt del fortfarande lÄter.

Jag hade gjort samma som dig, Àr kontakten du fick med ojordad sÄ Àr du safe. Har gjort liknande saker mÄnga gÄnger. Tacksamt nÀr de Àr ojordade blir inte sÄ svÄrt att göra fel dÄ.

Postad 19 May 2016 - 06:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlĂ€gg
  • 0
Lite nyheter om Android TV:

http://www.swedroid....ch-ny-hardvara/

Vi fÄr se hur mÄnga av dessa nyheter som kommer att fungera pÄ Shield.

Xiaomi Mi Box har förövrigt fÄtt en egen trÄd hÀr:

https://www.minhembi...howtopic=328818

Postad 19 May 2016 - 17:20

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0
Shield TV lÀr nog fÄ alla nya funktioner. Jag ser inget dÀr som inte hÄrdvaran skulle klara. Det skulle vara om UHD HDR skulle krÀva hÄrdvarustöd för uppspelning.

Jag blev lite sugen pÄ att köpa en Shield TV 16GB. Det billigaste jag hittat om man inkluderar fjÀrrkontrollen Àr frÄn Amazon.fr (ca 2000 kr nÀr svensk moms applicerats enligt de nya reglerna). Amazon.com blir nÄgra hundralappar billigare men köper jag frÄn Frankrike bör jag slippa bÄde adapter för EU-kontakt och risken att Äka pÄ import-moms. Finns det nÄgot bÀttre sÀtt att fÄ tag pÄ den billigare?

Postad 19 May 2016 - 18:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlĂ€gg
  • 0

Shield TV lĂ€r nog fĂ„ alla nya funktioner. 

Ja, kanske dags att koppla in denna i kedjan igen dÄ :)

https://shield.nvidi...-new-apps-in-4k

Postad 19 May 2016 - 19:22

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlĂ€gg
  • 0
Mycket trevligt :)

En av nyheterna var ju att Spotify kommer med en Android TV app - det dröjde inte lÀnge:

http://www.swedroid....ndroid-tv-stod/

spotify_android_tv-600x338.png

Postad 20 May 2016 - 14:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Lyckades fÄ igÄng BD Lite av en slump i SPMC. Verkar vara lite random bugg som gör att det bestÀmmer sig för att dra igÄng. TyvÀrr gÄr det inte nÄgot annat Àn att pausa/stoppa filmen nÀr man valt att starta filmen i menyn. En hel del kvar pÄ den biten, men det fungerade i alla fall!

Sen har jag sedan flera versioner tillbaka fĂ„tt osynk pĂ„ endast DD5.1 spĂ„r med ca 125ms.

Redigerat av Unregistered577c6879, 20 May 2016 - 15:00.

Postad 29 May 2016 - 09:37

FenioN
  • FenioN
  • LĂ€rjunge

• 332 inlĂ€gg
  • 0
Vart hittar man instÀllningar pÄ Spotify klienten?

Postad 29 May 2016 - 11:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlĂ€gg
  • 0

Nu ska jag vara lite "gnĂ€llig" men varför ska man anvĂ€nda spotify genom Shielden? :o Tycker inte det lĂ„ter som en bra lösning?

Postad 29 May 2016 - 11:18

Stefan BĂ€ckman
  • Stefan BĂ€ckman
  • ForumrĂ€v

• 976 inlĂ€gg
  • 0

Nu ska jag vara lite "gnĂ€llig" men varför ska man anvĂ€nda spotify genom Shielden? :o Tycker inte det lĂ„ter som en bra lösning?

För att man har Shielden kopplad till sin hifi-utrustning...?

Postad 29 May 2016 - 22:59

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0

Som redan nÀmnt har man den med stor sannolikhet kopplad till sin bÀsta, eller Ätminstone en bra ljudanlÀggning. Jag förutsÀtter Àven att appen har stöd för Spotify Connect vilket gör att du enkelt kan styra den frÄn flera av de andra Spotify-klienterna.

Postad 30 May 2016 - 04:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlĂ€gg
  • 0

Och varför skulle man inte undrar jag?

Postad 30 May 2016 - 06:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlĂ€gg
  • 0

Jag förutsĂ€tter Ă€ven att appen har stöd för Spotify Connect vilket gör att du enkelt kan styra den frĂ„n flera av de andra Spotify-klienterna.

Det lÄter riktigt bra i sÄ fall, fÄr vÀl installera och testa sjÀlv vÀga fördelar/nackdelar :)

För att man har Shielden kopplad till sin hifi-utrustning...?

Absolut en bra förutsÀttning :)

Postad 06 June 2016 - 10:10

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom ingen annan gjort det passar jag pÄ att bekrÀfta att den officiella Spotify-appen för Android TV har stöd för Spotify Connect och dÀrför Àr vÀldigt smidig att styra frÄn Spotify-appar pÄ andra plattformar.

Postad 06 June 2016 - 11:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlĂ€gg
  • 0

Eftersom ingen annan gjort det passar jag pÄ att bekrÀfta att den officiella Spotify-appen för Android TV har stöd för Spotify Connect och dÀrför Àr vÀldigt smidig att styra frÄn Spotify-appar pÄ andra plattformar.

Ja jag har ocksĂ„ testat nu! Men hade sjĂ€lv lite signal förlust mot connect i stĂ€rkaren, fortsĂ€tter med den. Dock kan man se pĂ„ tv genom NS samtidigt som connect rullar, men vet ej hur man fĂ„r bort tv ljudet vilket hade varit riktigt bra :) Kanske inte gĂ„r?

Redigerat av mcmike, 06 June 2016 - 11:57.

Postad 09 June 2016 - 21:45

Unregistered647
  • Unregistered647
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

HET nyhet.
Plex server kommer till shield:en denna mĂ„nad. 

Jag kommer stĂ„ i dörren till elgiganten imorgon klockan 09:50 för att bli Ă€gare till maskinen. 

Postad 10 June 2016 - 01:00

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlĂ€gg
  • 0

HET nyhet.
Plex server kommer till shield:en denna mĂ„nad. 
Jag kommer stÄ i dörren till elgiganten imorgon klockan 09:50 för att bli Àgare till maskinen.

Ja, det Àr riktigt trevligt för de som anvÀnder Plex. Plex sjÀlva har ocksÄ ett inlÀgg om detta pÄ sin blogg.

https://blog.plex.tv...ou-complete-us/

Jag Àr generellt vÀldigt nöjd med min Shield TV Àn sÄ lÀnge sÄ om detta gör att fler personer fÄr upp ögonen för den kÀnns det bara positivt. :)

Postad 10 June 2016 - 11:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • MĂ€stare

• 2986 inlĂ€gg
  • 0

Det finns roligare nyheter Àn sÄ.

YCbCr 4:4:4 med bÀttre bildkvalite
Dolby Atmos, HDR och annan hĂ„rdvaruacc-funktionalitet.

Postad 10 June 2016 - 11:06

whityoustone
  • whityoustone
  • AnvĂ€ndare

• 239 inlĂ€gg
  • 0
Atmos hur menar du i vilken app dÄ ?

Postad 10 June 2016 - 11:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlĂ€gg
  • 0

Atmos hur menar du i vilken app dÄ ?

Dolby Atmos fungerar i SPMC (Kodi) skickat som bitstream till en reciver - har gjort det ett tag nu :)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.