Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xiaomi Mi Box presenterad på Google I/O

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 May 2016 - 21:27

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Ser potent ut, kan bli en värdig uppföljare till min nuvarande Nexus Player

http://www.slashgear...in-us-18440643/

Postad 20 May 2016 - 06:26

rebirth
  • rebirth
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hoppas på ett bra pris,verkar lovande iallafall.

Postad 21 May 2016 - 09:51

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Låter som ett bra alternativ för de som inte har något intresse av Gaming-funktionaliteten i Nvidia Shield TV men som ändå vill ha en kompetent media-box till ett bra pris.

Postad 21 May 2016 - 10:24

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Inget trådat nätverk? Illa ...

Postad 21 May 2016 - 13:59

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hmm, det verkar stämma tyvärr. Hade missat det själv.

http://www.mi.com/en/mibox/#specs

Postad 26 May 2016 - 08:25

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Denna Xiaomin verkar grym med, beställde igår :-)

http://www.geekbuyin...4-1-363666.html

Enda kruxet är att man får själv lägga in engelska, då den är avsedd för kinesiska marknaden och gränssnittet är på kinesiska. Finns video på youtube hur man klickar sig fram iallafall. Dock så är den väldigt kompetent och snabb för det priset. Man får själv lägga in Google Play Store, men det gör ju inget...

Redigerat av joalin, 26 May 2016 - 08:27.

Postad 26 May 2016 - 13:08

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 1

USB->Ethernet ?

Det är ju trots allt linux i botten ;)

Postad 26 May 2016 - 18:54

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Denna Xiaomin verkar grym med, beställde igår :-)

http://www.geekbuyin...4-1-363666.html

Enda kruxet är att man får själv lägga in engelska, då den är avsedd för kinesiska marknaden och gränssnittet är på kinesiska. Finns video på youtube hur man klickar sig fram iallafall. Dock så är den väldigt kompetent och snabb för det priset. Man får själv lägga in Google Play Store, men det gör ju inget...

Eftersom den kör 5.0 eller senare kan man ju troligen hacka in Android TV på den, åtminstone om de nycklar de använder under byggprocessen för att signera system-appar etc. är känd som den är på många kinesiska Android-boxar. Jag testade denna teori på min tablet för något år sedan. Min Android-box från Tronsmart är dock fortfarande fast på Android 4.4 så jag kan tyvärr inte utnyttja detta i praktiken.

http://freaktab.com/...or-nexus-player

USB->Ethernet ?

Ja, det kan förmodligen fungera med tyvärr är ju inte alla sådana dongle:ar så stabila.

Postad 27 May 2016 - 09:41

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Eftersom den kör 5.0 eller senare kan man ju troligen hacka in Android TV på den, åtminstone om de nycklar de använder under byggprocessen för att signera system-appar etc. är känd som den är på många kinesiska Android-boxar. Jag testade denna teori på min tablet för något år sedan. Min Android-box från Tronsmart är dock fortfarande fast på Android 4.4 så jag kan tyvärr inte utnyttja detta i praktiken.

http://freaktab.com/...or-nexus-player

Ja, det kan förmodligen fungera med tyvärr är ju inte alla sådana dongle:ar så stabila.

Jag har läst en del om Android TV, men har inte riktigt förstått vad man tjänar på att använda det i stället för den vanliga Android-upplevelsen/launchern. Är det inte bara bökigare att installera egna appar med Android TV? Använder man det för en snyggare upplevelse i TV:n, eller bättre anpassad för fjärr?

Blev fel på det citatet :-)

Jag har läst en del om Android TV, men har inte riktigt förstått vad man tjänar på att använda det i stället för den vanliga Android-upplevelsen/launchern. Är det inte bara bökigare att installera egna appar med Android TV? Använder man det för en snyggare upplevelse i TV:n, eller bättre anpassad för fjärr?

Redigerat av joalin, 27 May 2016 - 09:43.

Postad 27 May 2016 - 09:47

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

USB->Ethernet ?

Undviker man Kina-skräpet från (tex) eBay, så går det nog lite bättre ...

Postad 27 May 2016 - 17:49

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Blev fel på det citatet :-)

Användarupplevelsen är ofantligt mycket bättre med appar som faktiskt är smidiga att använda på TV:n.

Undviker man Kina-skräpet från (tex) eBay, så går det nog lite bättre ...

Jag pratar om de som säljs i svenska butiker. Vissa av dem är nog samma som de på eBay medan andra är bättre. Jag skulle oavsett inte kalla det en fullvärdig ersättare för en integrerad port.

Redigerat av blunden, 27 May 2016 - 17:58.

Postad 07 June 2016 - 09:12

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Användarupplevelsen är ofantligt mycket bättre med appar som faktiskt är smidiga att använda på TV:n.

Jag pratar om de som säljs i svenska butiker. Vissa av dem är nog samma som de på eBay medan andra är bättre. Jag skulle oavsett inte kalla det en fullvärdig ersättare för en integrerad port.

Håller med, obegripligt att man kan snåla in på en sådan sak, merkostnaden bör vara max 20 kr i tillverkningsskedet,

Har samma dåliga erfarenhet av externa USB-nätverkskort, de fungerar ett tag, eller inte alls, sen ballar de ur.

Postad 07 June 2016 - 20:14

blunden
  • blunden
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Håller med, obegripligt att man kan snåla in på en sådan sak, merkostnaden bör vara max 20 kr i tillverkningsskedet,
Har samma dåliga erfarenhet av externa USB-nätverkskort, de fungerar ett tag, eller inte alls, sen ballar de ur.

En anledningen jag kan se till att de skippade porten är att det handlar om hårdvara som redan sålts ett tag men som nu lanserats i en ny variant med annan mjukvara (och de därför vill spara pengar genom att enkelt kunna anpassa fördelningen mellan de två varianterna snabbt baserat på efterfrågan). Många kinesiska Android-boxar har ju dock ethernet så som du säger lär det inte vara särskilt dyrt och det är något de borde kunna ha inkluderat det från början. Även 20 kr per enhet är nog i överkant om de tillverkar i större skala.

Postad 09 June 2016 - 22:06

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Se där. Till och med bild på Xiaomi Mi Box med en "USB till Ethernet + 3 x USB ports" adapter... ;) Cirkus 100 riksdaler. Ingen större förlust om det inte skulle fungera tillfredsställande. Finns ju billigare adaptrar för ett par tior inkl. frakt också.

http://www.aliexpres...569875.html?s=p

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.