* Officiell Tråd - Monitor Audio Silver RS*
1309 svar till detta ämne
Postad 05 March 2008 - 15:28
Spoilern
-
Spoilern
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Återkom gärna om ni hör stor skillnad mellan olika högtalarkablar. Provade själv i helgen och hörde ingen större skillnad mellan två modeller (kan inte namnen). Det var dock inga lågbudgetkablar någon av dem. Tror att just högtalarkablar är en lite "oseriös" del av HiFi-industrin.
En sak som däremot gjorde skillnad i helgen var att sätta dämpfötter under mina RS8. (Jag har ett ganska "svajigt" och väldigt "lättvibrerande" gammalt golv). Ett måste-köp för min del. Hoppas på att bli av med en hel del probem jag haft med för mycket bas. (Ref. Audio ska ha dämpfötter).
Apropå det... Har en Minivee tillsammans med RS8. Vid vilken frekvens brukar ni låta er Sub ta över basen? (Crossover Frequency heter det på min Sony-förstärkare). Kör själv på 50 Hz nu.
Postad 15 March 2008 - 20:06
Unregisteredd4498683
-
Unregisteredd4498683
-
Användare
-
-
111 inlägg
borde det inte dyka upp några uppföljare till denna serie snart?  nån som hört ngt?
Postad 16 March 2008 - 11:44
Ralvert
-
Ralvert
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har ett problem med mina rs6:or, för andra gången nu har jag lyckats bränna diskanterna.
Det som stör mig är att jag inte tycker jag inte har spelat så farligt högt.
Använder mig av Denon PMA-1500AE förstärkare, samt tillhörande cd-spelare.
Undrar ifall någon har råkat ut för samma sak, eller har några tips till mig?
Finns det någon sorts volym begrännsare att köpa?
Med vänliga hälsninger
Postad 16 March 2008 - 12:18
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har ett problem med mina rs6:or, för andra gången nu har jag lyckats bränna diskanterna. Det som stör mig är att jag inte tycker jag inte har spelat så farligt högt.
Använder mig av Denon PMA-1500AE förstärkare, samt tillhörande cd-spelare. Undrar ifall någon har råkat ut för samma sak, eller har några tips till mig? Finns det någon sorts volym begrännsare att köpa?
Med vänliga hälsninger
Andra gången?? Vad säger butiken där du köpt dem då? Låter konstigt tycker jag. Speciellt eftersom du inte har en kraftmässigt undermålig förstärkare, vilket ju är den vanligaste anledningen till att man bränner ett element… Jag förutsätter ju att du har kopplat allt rätt. Kanske har du någon kabel-lamell som tjuvkopplar på något sätt? Thomas PS. Någon volymbegränsare har i varje fall inte jag hört talas om.
Redigerat av Thomas S., 17 March 2008 - 01:47.
Postad 01 April 2008 - 00:49
Unregistered11f4bb85
-
Unregistered11f4bb85
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Jag skulle vilja ha lite förslag på vad jag skall driva mina nya MA RS8:or med. Är lite inne på Onkyos 875.
Vad använder ni andra er av?
Ge även förslag på 2 kanalsförstärkare som gör RS8 an rättvis.
Hur står sig en receiver i 10.000kr klassen mot en 2 kanals förstärkare i 5000 kr klassen när det gäller stereo ljud?
Tack på förhand!
Postad 18 April 2008 - 10:25
on_the_edge
-
on_the_edge
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Driver mina RS8:or med ett HK AVR445 som fungerar som försteg tillsammans med ett Rotel RB-985 slutsteg på 5x100w. Använder Rotelsteget till front och center och låter HK:n driva satelliterna och subbarna.
Har precis fått hem RS8 och RS LCR centern, och håller på att finna rätt placering och inställning. Efter fösta lyssniningen är jag enormt nöjd, framföra allt vid bio, men vid musik DVD (Phil Collins the First Farewell Tour) via DTS låter det lite vasst, men det ska nog gå att göra bot på. Tips på vad göra?
Dialogen i centern och upplösning och nyanser är sjukt bra, är mycket mycket nöjd!
Postad 20 April 2008 - 16:53
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Hej!
Jag skulle vilja ha lite förslag på vad jag skall driva mina nya MA RS8:or med. Är lite inne på Onkyos 875. Vad använder ni andra er av? Ge även förslag på 2 kanalsförstärkare som gör RS8 an rättvis. Hur står sig en receiver i 10.000kr klassen mot en 2 kanals förstärkare i 5000 kr klassen när det gäller stereo ljud? Tack på förhand!
Jag drev mina tidigare rs6 med onkyo 805 och det lät bra men när jag gick över till endast 2kanal och körde med den amplifix jag har idag så var det en helt ny högtalare, ungefär som att ta bort en matta från högtalaren, allt öppnades upp på ett helt annat sätt. Skulle ha väldigt svårt att gå tillbaka till en receiver efter att ha hört vad en bra 2kanalare gör
Postad 03 June 2008 - 19:51
Spoilern
-
Spoilern
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag drev mina tidigare rs6 med onkyo 805 och det lät bra men när jag gick över till endast 2kanal och körde med den amplifix jag har idag så var det en helt ny högtalare, ungefär som att ta bort en matta från högtalaren, allt öppnades upp på ett helt annat sätt. Skulle ha väldigt svårt att gå tillbaka till en receiver efter att ha hört vad en bra 2kanalare gör
Visst ska man ha 2-kanalsförstärkare. Men RS8 är inga bra högtalare än då. De låter mycket. Men inte bra. Det är tråkigt. Som ni ser på min sida har jag sålt dem. Utklassade av ett par 20+ år gamla Linn Kan. Riktigt pinsamt...
Postad 04 June 2008 - 08:18
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
... och jag som gjort exakt samma jämförelse (så när som på att jag körde mot RS6) tog lätt RS6.
Postad 05 June 2008 - 13:22
Unregistered587a29e6
-
Unregistered587a29e6
-
Användare
-
-
125 inlägg
Slinker in lite med en fråga. Någon som har nån tanke på hur en lite äldre pioneer stärkare (vsx908rds) klarar att driva rs6or idag. Blir det en ljudbild som är okej eller kan det bli för vasst/mjukt eller vad som helst? Tacksam för synpunkter.
Postad 05 June 2008 - 13:29
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Slinker in lite med en fråga. Någon som har nån tanke på hur en lite äldre pioneer stärkare (vsx908rds) klarar att driva rs6or idag. Blir det en ljudbild som är okej eller kan det bli för vasst/mjukt eller vad som helst? Tacksam för synpunkter.
Du kan ju alltid komplettera med ett slutsteg vilket är det bästa egentligen att göra. ... och jag som gjort exakt samma jämförelse (så när som på att jag körde mot RS6) tog lätt RS6. 
Där ser man vad olika personer kan tycka om samma högtalare, dvs viktigt att man lyssnar själv och får en uppfattning.
Postad 05 June 2008 - 14:51
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Där ser man vad olika personer kan tycka om samma högtalare, dvs viktigt att man lyssnar själv och får en uppfattning.
Exakt.
Postad 05 June 2008 - 15:00
Unregistered587a29e6
-
Unregistered587a29e6
-
Användare
-
-
125 inlägg
Du kan ju alltid komplettera med ett slutsteg vilket är det bästa egentligen att göra.
Sant. Tänkte väl mer hålla ner budgeten just nu och kanske köpa helt ny receiver om ett år. Frågan är då lite om det låter tillräckligt bra med min nuvarande fram till dess.
Postad 05 June 2008 - 15:43
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Lyssna först utan slutsteg. Kostar dej ju inget. 
908an är ju inte jätteklen, även om den inte är så stark på fasvridningar mm.
Postad 10 June 2008 - 20:32
Unregistered938088eb
-
Unregistered938088eb
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Någon här som kör någon av Denons surround-stärkare till sina MA?
Är ruggigt sugen på denna till mina:
Idag kör jag Harman Kardon 4550 och gillar karaktären.
Är Denon mulligare eller mer neutral i ljudet?
Postad 10 June 2008 - 22:50
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Snacka om overkill. Skulle inte en 3808 räcka?
Postad 11 June 2008 - 07:58
Unregistered938088eb
-
Unregistered938088eb
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Snacka om overkill. Skulle inte en 3808 räcka?
Tack för svaret Thomas! Tja, kanske, men jag är sugen på alla finesser som 1AHDn har. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag byta högtalare snart också, och då är jag sugen på MAs nya platinumserie. Känns som det är bättre att ta i lite extra än att behöva byta ut grejerna i tid och otid, det blir rätt dyrt i längden har jag märkt. Eller tänker jag fel?
Postad 11 June 2008 - 14:49
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Nej det förstås. RS6 är ju ganska mycket mer lättdrivna (enligt Hifi & Musik) än deras Platinum serie. Som för övrigt ser oerhört läcker ut. Har dock inte lyssnat på de än, men jag tror inte att man blir besviken. Har sett de live dock och de ser ännu bättre ut i verkligheten. Så har man budgeten så måste de ju definitivt vara värda en provlyssning.
Postad 24 June 2008 - 23:31
Valentinic
-
Valentinic
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hej !
Jag skulle vilja ha lite erfarenheter och råd angående de bakre högtalarnas placering.
Rummet:
Jag har FX:arna på provisoriska stativ just nu. Soffan står dikt an mot vägg med möjlighet att sätta högtalarna både på väggen bakom, 45graders vinkel, samt 90 graders vinkel in mot soffan (fast nära bakväggen liksom).
Lite flummig beskrivning kanske, men ändå
Har provat spela sekvenser med mycket ljud i dem, men det är svårt att höra skillnad vid byte av placering samt Bi-/Di-polär. Så egentligen är det ju inget problem, men man vill ju ändå göra det bästa av situationen. Den lilla skillnad jag hör är att när de sitter på bakväggen så uppfattar jag ljudet som mer "bakifrån". Dock är det på bekostnad av ljudtrycket (baselemätet mot örat)
Så, hur har ni resonerat och testat er fram? Och framför allt, vad har ni kommit fram till?
Mvh Patrik
EDIT: upp
Redigerat av Valentinic, 27 June 2008 - 10:21.
Postad 09 July 2008 - 02:37
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag var helt inne på dessa högtalarna innan jag insåg att jag läste en tråd från 2005!
Borde det inte komma nya modeller snart eler är dessa så bra att MA inte har orkat göra en ny modell?
Jag har nämligen förstått att föregångaren till denna serien var katastrofal.
Så vad tycker ni? Köpa dessa eller finns det bättre och nyare modeller? Jag är ute efter ett komplett högtalarpaket med front, center, bak och sub. Vad jag undrar är om dessa fortfarande står sig i konkurrensen med andra tillverkares nyare modeller?
Postad 09 July 2008 - 06:05
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Verkar ju iskalla!
Har försökt sälja mina ett bra tag men inte ett napp!
Postad 22 July 2008 - 13:25
Graziano
-
Graziano
-
Beroende
-
-
1191 inlägg
Är alla fortfarande lika nöjda med sina MA RS 6?
Undrar om det är någon som säljer ett par RS 6:or ? Skicka mig ett PM isf.
Ursäkta om det kanske är fel att fråga här istället för i annonsmarknaden
Redigerat av Graziano, 22 July 2008 - 13:26.
Postad 12 August 2008 - 18:05
Mistral
-
Mistral
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Skulle behöva lite guidning i hi-fi djungeln. Är relativt ny på området, men har lyssnat och fallti för monitor audios silver serie. Min uppsättning består av 2xRs8 - RSLCR - 2xRS1 ett 5.0 system än så länge, ska nog eventuellt komplettera med en sub. Jag ska ha det som kombinerat hemmabio och även som musik/party högtalare. Till det jag undrar är både kablar och förstärkare.
Vi börjar med förstärkare. Har varit lite si och så om pioneer i denna tråden, men jag har iaf snöat in mig på en Pioneer LX-60. Har läst om alla möjliga modeller men denna har det jag vill ha till ett rimligt pris och min fråga blir såklart om denna passar bra till min uppsättning? Har ni någon annan ide som skulle passa med liknande innehåll så får ni gärna nämna det.
Nummer 2 högtalarkablar? Ska man köpa färdiga kablar som man kan trycka i eller ska man köpa lösmeter och trä i banankontakter. Ge mig tips på allt men det skall inte vara för dyrt. Vill alltså inte lägga tusenlappar på kablar. Bör man ha likadana kablar till alla högtalarna eller ska man satsa på bättre kablar till frontarna och lite mer budget runt om? Ge mig tips! Allt är av intresse, skulle dock vara glad om man kunde hamna under tusenlappen för alla kablar men blir det mer börjar jag inte gråta.
Hoppas man kan få svar på något iaf av någon mer kunnig än jag själv. Håller på o lär mig för fullt!
Postad 09 September 2008 - 13:06
HOTDOG2004
-
HOTDOG2004
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
har nyligen varit och lyssnat på RS 1 med Velodyne SPL-800i MiniVee som sub. Gillade vad jag hörde vädigt mycket och är nu i tankar om att införskaffa dessa. Jag kommer i så fall att byta ut hela mitt nuvarande surr.sys och har därför nu börjat titta närmare på RSLCR https://www.prisjakt...ukt.php?p=32562 och SRFX https://www.prisjakt...ukt.php?p=32563 Mina funderingar så här långt är; Hur anser ni att dessa högtalare spelar med Harman Kardon AVR 255? Hur är klangmatchningen mellan brons och silver serien? Kör i så fall SRFX nästan uteslutande till fil och då jag inte kommer lyssna på musik med dessa funderar jag på om det är smartare att välja bak-högtalare från brons-serien, förutsatt att de matchar bra. Ser i galleriet hos dem som har SRFX att de konstigt nog inte är "utfasade" i botten (i trät) för att högtalarkabeln ska få plats. Ser inte ut som att man med högtalarkabel i kan få upp högtalaren helt 100 mot väggen (man får liksom en klämd kabel emelan) Avslutningsvis, kom gärna med andra iintressanta alternativ i klassen som kan vara värda att titta närmare på innan jag ev. slår till med köp. Elac BS 133? Kef IQ 3? Kef Iq 1? B&W 685?
Redigerat av HOTDOG2004, 17 October 2008 - 14:05.
Postad 30 November 2008 - 11:06
Stoned_Rosetta
-
Stoned_Rosetta
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej. Jag har en Onkyo TX-SR705. Det fattas väl lite effekt men räcker den till för att driva ett par rs8or?
Postad 10 December 2008 - 22:07
Unregistered986769fe
-
Unregistered986769fe
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hur skulle hk:s avr255 klara att driva rs6orna rsfx samt centern i samma serie, alltså paketet som referenceaudio har på sin hemsida? Är den aningen för klen? tips på andra ideer?
Postad 10 December 2008 - 23:31
aeqvist
-
aeqvist
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hur skulle hk:s avr255 klara att driva rs6orna rsfx samt centern i samma serie, alltså paketet som referenceaudio har på sin hemsida? Är den aningen för klen? tips på andra ideer?
Har en hk 435:a å den klarar lätt att driva rs8 dock passar inte hk ihop alls med monitor audio ljudmässigt tycker jag... hk är mkt att köra med så även dom enklaste ska klara av det ! dock inget jag skulle köpa ihop igen.
Postad 12 December 2008 - 19:59
HOTDOG2004
-
HOTDOG2004
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Har en hk 435:a å den klarar lätt att driva rs8 dock passar inte hk ihop alls med monitor audio ljudmässigt tycker jag... hk är mkt att köra med så även dom enklaste ska klara av det ! dock inget jag skulle köpa ihop igen.
jag kör H/K avr 255 med monitor audio och är av en helt annan uppfattning om huruvida dessa två passar bra ihop. Jag är otroligt nöjd med den kombinationen. Jag har rs 6 och tillhörande center, dock inte rsfx bak utan ett par infinity sateliter (TSS 750) 255án har iaf inga som helst problem att driva detta. På de volymer jag lirar (ibland ganska högt, dock inte så att fönsterrutor skallrar och billarm på gatan utanför går) så är det jag inte i närheten av att uppleva försämrad ljudkvalitet. Ang. olika upplevelser av kombinationer av olika märken är det ju inte orimligt att rummet du spelar i och typen av musik spelar en ganska stor roll för hur upplevelsen blir... (Ville iaf med mitt inlägg via på att bilden av denna kombination inte är entydig)
Postad 24 January 2009 - 21:25
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
tänkte bara kolla med er om någon har koll ifall det kommer någon efterföljare snart ? av monitor audio rs 6 dem har ju hängt med ett par år nu .. bara en liten koll sådär ...
Redigerat av Unregistered850f6856, 01 February 2009 - 10:56.
Postad 31 January 2009 - 01:14
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Vet inte hur det är med högtalare om dom brukar sjunka i pris? Det verkar som mellanregister elementet är ett annat på senare modeller av RS6/RS8. Köpte mina för drygt 3år sedan och från galleri bilder att dömma så ser mellanregister elementet lite annorlunda ut.
Postad 01 February 2009 - 18:36
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1423 inlägg
Tycker du? Jag ser ingen skillnad på mina RS6 från 2005 kontra dagens. Åtminstone inte på de galleribilder som finns upplagda på Minhembio. Vad är skillnaden enligt dig?
Postad 02 February 2009 - 09:41
Ralvert
-
Ralvert
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
behöver lite hjälp, jag har en denon pma15000 till ett par rs6:or.. Jag skulle vilja få ut lite mer effekt ur systemet med hjälp av ett slutsteg, kan någon rekomondera ett till mig? Sedan nya kablar till högtalarna?
Postad 04 February 2009 - 17:47
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Vilken modell är mest prisvärd, RS6 eller RS8? Har idag Klipsch RF62, men har blivit sugen på att byta.
Postad 08 February 2009 - 18:38
jls_
-
jls_
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Dom här högtalarna börjar ju få några år på nacken, är de någon som vet om det är planerat att de ska uppgraderas eller bytas ut mot en ny serie snart?
Postad 10 February 2009 - 21:39
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Upplysning till dem som är på väg att handla nya monitor audio högtalare, Monitor audio höjer sina priser från 1á mars. Jag försöker iof få tag i begagnade rs6 och/eller rs1 eftersom det verkar fullkomligt hopplöst så får jag väl kanske ta o beställa innan den 27é då. (om inte någon här pm´ar mig förstås)
Postad 10 February 2009 - 22:21
Unregisteredfb5958ec
-
Unregisteredfb5958ec
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Upplysning till dem som är på väg att handla nya monitor audio högtalare, Monitor audio höjer sina priser från 1á mars. Jag försöker iof få tag i begagnade rs6 och/eller rs1 eftersom det verkar fullkomligt hopplöst så får jag väl kanske ta o beställa innan den 27é då. (om inte någon här pm´ar mig förstås) 
Va snackar du om? Det är ju en jättevanlig högtalare på beg. marknaden.. Här t.ex: http://www.hifimagas...p?annonsID=5595
Postad 10 February 2009 - 22:49
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Va snackar du om? Det är ju en jättevanlig högtalare på beg. marknaden..
Här t.ex: http://www.hifimagas...p?annonsID=5595
Om man bortser från ljus ek som jag inte är så sugen på, skrev inte det. (my bad) Har haft ögonen på den annonsen ett tag men... Jättevanlig på begmarknaden säger du, har du ngt tips på rs6 eller rs1 i ngt annat än ek?
Postad 10 February 2009 - 23:04
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Är alla fortfarande lika nöjda med sina MA RS 6? Undrar om det är någon som säljer ett par RS 6:or ? Skicka mig ett PM isf.
Ursäkta om det kanske är fel att fråga här istället för i annonsmarknaden 
Hamnade i ett lyssningsrum med ett par Dali som demades, som va över dubbelt så dyra. Jag flina hela tiden för jag har mycket bättre ljud hemma + att dom körde med stereoförstärkare och det gör ju inte jag. När jag dör så vill jag bli styckad och pulad in i mina fina RS6'or
Postad 11 February 2009 - 07:57
Unregisteredfb5958ec
-
Unregisteredfb5958ec
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Om man bortser från ljus ek som jag inte är så sugen på, skrev inte det. (my bad)
Har haft ögonen på den annonsen ett tag men... Jättevanlig på begmarknaden säger du, har du ngt tips på rs6 eller rs1 i ngt annat än ek?
Verkar ju inte vara jättemånga till salu just nu, men tycker man ser sånna hela tiden. Idag poppade t.ex. ett par RS8or upp: http://www.hifimagas...p?annonsID=5748 (också ek). Men ok, om du ska hitta ett par i rätt del av landet, i rätt färg, till ett bra pris, visst då får man nog vänta..
Postad 11 February 2009 - 19:13
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Verkar ju inte vara jättemånga till salu just nu, men tycker man ser sånna hela tiden. Idag poppade t.ex. ett par RS8or upp: http://www.hifimagas...p?annonsID=5748 (också ek).
Men ok, om du ska hitta ett par i rätt del av landet, i rätt färg, till ett bra pris, visst då får man nog vänta..
Vilken del av landet dem dyker upp i är som tur e ovesäntligt. Min tanke är helt enkelt att göra åtminstånde ett försök med beg marknaden innan jag går i hos närmsta MA återförsäljare med elakartat ha-begär
Postad 20 May 2009 - 20:29
Unregisterede263fa6e
-
Unregisterede263fa6e
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag ska köpa en stereoförstärkare till mina RS 6-or. Startade en tråd under förstärkare https://www.minhembi...howtopic=234039 men tänkte nu höra här vad ni som har RS 6 kör med för förstärkare och då speciellt ni som lyssnar på hårdrock/rock. Tomas
Postad 21 May 2009 - 13:24
Unregistered18d17182
-
Unregistered18d17182
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag driver mina RS6:or med en Marantz SR7002.
Fungerar riktigt bra måste jag säga. Ger ett ganska neutralt ljud och fungerar perfekt till hårdrock.
Lyssnar mycket på black/death.
Postad 18 August 2009 - 17:02
Reference audio
-
Reference audio
-
Forumräv
-
-
969 inlägg
Tjena gott folk!
Hintar lite om att vi nu kör igång en super REA kampanj på MA Silver serien.
//Erik
Reference audio
Postad 18 August 2009 - 17:35
ljudisen
-
ljudisen
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena gott folk!
Hintar lite om att vi nu kör igång en super REA kampanj på MA Silver serien.
//Erik Reference audio
Fint! När får ni in nya silverserien? Verkar riktigt lovande, ser rätt lika ut fast med nya inälvor Mvh Ljudisen
Postad 24 August 2009 - 07:13
Alchemist
-
Alchemist
-
Användare
-
-
242 inlägg
Det verkar som om Monitor Audio är på gång att uppgradera silver serien. På butiken ljudupplevelsers hemsida finns RX-serien, dock bara som helt paket. Enligt beskrivningen och bilderna är Rx uppgraderad med element från Gold-serien. På Monitor Audios hemsida står däremot ingenting om uppgraderingen, kanske beror det på att man vill sälja slut på RS innan RX börjar säljas. Det är också rea på RS-serien hos många handlare, det brukar ofta vara i samband med ny generation.
RS-serien har fått fin kritik i pressen, de högtalare som får bra kritik av användare och press brukar ofta skrivas ner på forum som Minhembio. Jag tillhör dem som tycker att RS är väldigt prisvärda högtalare som nästan lever upp till all hype.
Postad 10 September 2009 - 17:44
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Om någon är sugen på en liten tweakning av diskanterna i silverserien så vill jag nämna att gallren som sitter för diskanterna är lösa, dem går att lyfta bort med en kulspetspenna. Dem sitter enbart av magnetkraft från diskanten.
Jag är positivt överaskad, min personliga åsikt är att det ger lite mer närvaro och rymd i ljudet...
Postad 12 September 2009 - 13:38
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Någon som vet om man kan spara tusenlappar på att importera RS6AV 5.1 paketet från något annat land?
Alltså: Fronthögtalarna - RS-6, Centerhögtalaren - RS-LCR, Surroundhögtalarna - RS-FX, Subwoofern - RSW-12?
Tacksam för tips på online affärer i så fall...
Postad 13 September 2009 - 07:45
handsomedevil
-
handsomedevil
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon som vet om man kan spara tusenlappar på att importera RS6AV 5.1 paketet från något annat land? Alltså: Fronthögtalarna - RS-6, Centerhögtalaren - RS-LCR, Surroundhögtalarna - RS-FX, Subwoofern - RSW-12? Tacksam för tips på online affärer i så fall...
Inte troligt enligt min åsikt. Däremot är ju högtalare något man inte behöver vara särskilt rädd för att köpa begagnat. håll ögonen öppna på hifimagasinet i så fall. det paketet du skrev ner skulle jag tippa på att det bör hamna på runt 13k totalt, det bör rimligtvis börja dyka upp lite mer MA RS paket på begmarknaden nu.
Redigerat av handsomedevil, 13 September 2009 - 07:46.
Postad 13 September 2009 - 12:34
on_the_edge
-
on_the_edge
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag ska köpa en stereoförstärkare till mina RS 6-or. Startade en tråd under förstärkare https://www.minhembi...howtopic=234039 men tänkte nu höra här vad ni som har RS 6 kör med för förstärkare och då speciellt ni som lyssnar på hårdrock/rock.
Tomas
Jag driver mina MA (visserligen 8:or) med en HK445. Låter bra. Enligt en handlare jag pratade med i veckan menade han att just Marantz och HK generellt passar bra till MA. Jag var inne på att uppgradera förstärkaren till en Onkyo 876 eller 906, men säljaren var inte helt säker på att det giftermålet skulle bli bättre än det ljud jag har idag. Risken var, menade han, att ljudkaraktären skulle kunna bli ljust/ vasst. Man blir aldrig klok på det här...
Postad 23 September 2009 - 17:58
Rhino79
-
Rhino79
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hallå!!!
Jag har primare pre30 samt slutsteg a33.2.
Har spanat på rx6 samt rx8...
Någon här som har liknande uppsättning?
Rummet som högtalarna ska stå i är stort 45-50 kvm.
Kommer jag bli nöjd med rx6, eller lika bra att kötta på med
rx8 direkt? Vill ju inte byta om ett år när de precis är inspelade.
Tacksam för svar och tips.
// Daniel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|