Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *

2934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 juni 2006 - 23:30

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Moo

Jag har @ Dustin får se vad de svara !

Gott med frakt fritt :D

Postad 25 juni 2006 - 00:11

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Gott !

Siba nu under 15000:- ;)

Postad 25 juni 2006 - 09:21

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
Grymt ju rycker i fingrarna ;) att beställa en

önskar lite flera bilder av er som är lyckliga och har denna tv ....

Postad 25 juni 2006 - 11:23

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
raz

Bara en fråga på hur länge man kan vänta !

Är nog nere på 12000 -13000 innan jul.

Tänkte vänt till efter vm.

Man ska inte ge för mycket !
Man har lärt sig från tidigare köp.
De är de som först ska ha som får betala dyrt.

Denna tv säjs under 8000-10000 på Blocket nästa år !
100%

Jag har väntat länge till att få in en stor tv i källaren ;)
Med bra bild på !

Frågan är inte om man ska köpa den .
Det är när :D

Tar man in den för 15000:-
Kan man räkna med att den kommer kosta ca:13000 tre månade senare.

Tv kommer nog stanna i spannet 10000-13000 !

Bara vad jag tror ;)

Postad 25 juni 2006 - 11:45

Moo
  • Moo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Tveksamt om den sjunker mycket mer innan höstmodellerna kommer och denna utgår, jag personligen tror inte det.

Dessutom kan man alltid vänta på att saker blir billigare, men då missar du all njutning den kan skänka medan du väntar ;)

Postad 25 juni 2006 - 12:18

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Jag har två frågor som jag inte tycker mig fått svar på genom att söka i tråden så plz flame:a mig inte om att söka ;)

1.) Betrakningsvinkeln i höjdled är inte bra. Men hur blir det med placering. Jag har en ganska hög tv-bänk (nästan 70 cm). Soffan är 40cm hög. Sedan är det ju en bit av tv:ns fot innan bilden kommer. Blir detta för högt så att betrakningsvinkeln blir lidande? Skitsvårt att se i affärer där betrakningsvinkeln i höjdled verkar vara usel men då står man ju 1 meter i från oftast...

2.) Hur klarar den solljus och reflexer? Har riktigt ljust i mitt vardagsrum på dagtid. Som jämförelsepunkt kan sägas att en en gammal CRT skruttig CRT inte visar en bild som syns ALLS vid solljus :D Min plasma som saknar frontglas går utmäkrt att titta på i starkt solljus. Har en plasma på service men tänkte att man ska fundera på alternativ om det visar sig att de inte kan laga den och man får pengarna tillbaka...

Postad 25 juni 2006 - 12:30

BENNYR
  • BENNYR
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en 42a för 50" blir för stort för mitt rum ...

köpte på Voxon 14089 med frakt inte så faligt tycker jag ,,

Trevlig sommar på er alla biofolk! ;)

Postad 25 juni 2006 - 12:34

naukka
  • naukka
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Jag har två frågor som jag inte tycker mig fått svar på genom att söka i tråden så plz flame:a mig inte om att söka ;)

1.) Betrakningsvinkeln i höjdled är inte bra. Men hur blir det med placering. Jag har en ganska hög tv-bänk (nästan 70 cm). Soffan är 40cm hög. Sedan är det ju en bit av tv:ns fot innan bilden kommer. Blir detta för högt så att betrakningsvinkeln blir lidande? Skitsvårt att se i affärer där betrakningsvinkeln i höjdled verkar vara usel men då står man ju 1 meter i från oftast...

2.) Hur klarar den solljus och reflexer? Har riktigt ljust i mitt vardagsrum på dagtid. Som jämförelsepunkt kan sägas att en en gammal CRT skruttig CRT inte visar en bild som syns ALLS vid solljus :D Min plasma som saknar frontglas går utmäkrt att titta på i starkt solljus. Har en plasma på service men tänkte att man ska fundera på alternativ om det visar sig att de inte kan laga den och man får pengarna tillbaka...

<{POST_SNAPBACK}>

1. 70cm blir inga problem! Original bänken till tv:n är 67cm hög har jag för mig.

2. Solljus o reflexer klarar denna tv oerhört bra just pga den har en antireflex behandling på panelen.

Oroa dig inte, köp tv:n, du kan inte bli besviken! ;)

Postad 25 juni 2006 - 13:58

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

1. 70cm blir inga problem! Original bänken till tv:n är 67cm hög har jag för mig.

2. Solljus o reflexer klarar denna tv oerhört bra just pga den har en antireflex behandling på panelen.

Oroa dig inte, köp tv:n, du kan inte bli besviken! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla i mitt galleri för exempel på reflektioner.

Postad 25 juni 2006 - 14:50

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Var duktigt sugen på en bakprojektions-TV från Sony efter att ha läst den här tråden. Såg att de sänkt priset på SIBA och åkte dit för att studera underverket. Butiksexemplaret var dock inte ens inkopplat när jag kom dit!!!! Efter att en säljare kopplat in den till en DVD-spelare såg dock bilden riktigt usel ut jämfört med plasman bredvid. Jag satte om inställningen till standard och skruvade ner konstrasten, bilden blev något bättre, men det blev en pixlig eftersläpning i rörliga bilder som inte såg bra ut. När jag påpekade det så säljaren att visserligen så hade han en enkel scrt till DVD-spelaren, men att det inte borde påverka.

Efter att kommit hem och läst om tråden från början så förstår jag att jag inte varit ensammen om detta intryck, men många här på tråden verkar lyriska till bilden så de kan knappast ha den bilden som jag såg i affären. Påverkar en scrt-kabel bilden så mycket, eller var det ett måndagsex jag såg i butiken?

Om det är så så är jag fortsatt intresserad, men överväger 42-tummaren eftersom den skulle passa vår nuvarande möbel bättre även om en 50-tummare skulle fungera bra i vårt TV-rum.
Jag undrar om inte 42-tummaren är kapabel att leverera en ljusstarkare bild än 50-tummaren de har ju samma lampa?
Om det är fallet så kanske 42-tummaren fungerar bättre i dagsljus, vet någon detta?

Postad 25 juni 2006 - 14:58

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Ok om orginaltvbänken är 67cm så är det ju exakt samma som min om man mäter lite mer noga ;)
Bilden i galleriet med exempel på reflektioner var ju inte så farligt alls.

Skulle egentligen ha en 42":are då men det är ju surt att den knappt är billigare!

Postad 25 juni 2006 - 17:33

JOBEno1
  • JOBEno1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har tittat på denna idag och min fråga till er som har den:

Hur är bilden hemma i ett vardagsrum "ganska stort"?
När jag tittade idag så på ONOFF, så kändes det inte som om Bakprojjen fick någon rättvis visning.

Vad säger ni om ett köp?

Plus & minus?

MVH:Johan

Postad 25 juni 2006 - 17:57

Mat3lm
  • Mat3lm
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Skall nog själv beställa en nu på tisdag när lönen kommer och man har betalt alla räkningar.

Postad 25 juni 2006 - 17:59

superapan
  • superapan
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag ska definitivt köpa den här TV:n, och sett hur otroliga priser man får ute i Europa. Jag har aldrig köpt något från utlandet förut, vågar man köpa något från t.ex www.on-tec-online.de? Betalar man vid leverans, så man kan se ifall den gått mitt itu eller hur det till? Om den nu inte fungerar, är det kört att få tillbaka pengar eller ny TV?

11000 är roligare än 16000....

Tack på förhand.

Postad 25 juni 2006 - 18:03

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Insåg att det inte går att få pixelmappad bild annant än via HDMI och då är det några "bildförbättringar" som ställer till det tydligen. Så den här tv:n är ju helt ointressant för alla som tänker använda en httpc då pxielmapping är hela poängen med httpc ;)

Postad 25 juni 2006 - 19:46

Moo
  • Moo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Billigast från Tyskland idag hamnar fortfarande på nästan 14000 inkl frakt, så det är nog bättre att köpa den i Sverige om inte tyskarna sänker priset också.

Grimmy: Hur många tv-apparater på marknaden klarar pixelmapping utan en hel del tweakande? Går att räkna på en hand. Denna går att få till rätt bra via HDMI vad jag har förstått.

Redigerat av Moo, 25 juni 2006 - 19:48.

Postad 25 juni 2006 - 20:43

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Har lite nya bilder i mitt galleri.

Några bilder är enbart för att försöka ge exempel på vilken bildkvalitet TVn kan prestera.
Det är naturligtvis jättesvårt att återge exakt, hoppas att ni har överseende med det.. ;)

Redigerat av slickepott, 25 juni 2006 - 20:44.

Postad 25 juni 2006 - 20:48

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
httpc funkar fint över hdmi när man kollar på film och surfar gör jag på vanliga datorn så det är inga problem.

Postad 25 juni 2006 - 21:14

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Man är ju naturligtvis alltid intresserad av vad som kommer runt hörnet från Sony. Såg någon som nämnde några 1080p bakprojektions TV-modeller som Sony hade på gång, men de hade grymma prislappar.

Jag hittade följande nya 720p modeller Sony har på g för USA-marknaden nu i sommar. USA-motsvarigheten till KDF-E50A11 släpptes runt augusti i USA förra året om jag förstått saken rätt så runt 3-4 månader försröjning innan de kommer hit är kanske en rimlig uppskattning.
http://news.sel.sony...lease/20437.htm

46, 50 och 55 tum med bl.a. dubbla hdmi-ingångar till priserna $2200, $2500 och $3000.

46 tummaren kan redan köpas för $1800 här
http://www.sonystyle...ction_42to51TVs
så listpriserna är nog väl tilltagna.

46 tummaren skulle vara ganska idealisk för vårt TV-rum och borde ju inte hamna över 18000 kr i pris om den kommer till Sverige. Någon skrev att Elgiganten inte tog in KDF-E50A11 längre, det borde ju betyda att de har en annan som är på väg in snart och det borde ju rimligtvis vara en eller flera 720p modeller.

Försäljaren på SIBA hade noll koll.
Finns det något sätt att ta reda på om Sony har några av dessa modeller på gång även för Europa/Sverige och när de kommer i så fall?

Postad 25 juni 2006 - 21:39

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Man är ju naturligtvis alltid intresserad av vad som kommer runt hörnet från Sony. Såg någon som nämnde några 1080p bakprojektions TV-modeller som Sony hade på gång, men de hade grymma prislappar.

Jag hittade följande nya 720p modeller Sony har på g för USA-marknaden nu i sommar. USA-motsvarigheten till KDF-E50A11 släpptes runt augusti i USA förra året om jag förstått saken rätt så runt 3-4 månader försröjning innan de kommer hit är kanske en rimlig uppskattning.
http://news.sel.sony...lease/20437.htm

46, 50 och 55 tum med bl.a. dubbla hdmi-ingångar till priserna $2200, $2500 och $3000.

46 tummaren kan redan köpas för $1800 här
http://www.sonystyle...ction_42to51TVs
så listpriserna är nog väl tilltagna.

46 tummaren skulle vara ganska idealisk för vårt TV-rum och borde ju inte hamna över 18000 kr i pris om den kommer till Sverige. Någon skrev att Elgiganten inte tog in KDF-E50A11 längre, det borde ju betyda att de har en annan som är på väg in snart och det borde ju rimligtvis vara en eller flera 720p modeller.

Försäljaren på SIBA hade noll koll.
Finns det något sätt att ta reda på om Sony har några av dessa modeller på gång även för Europa/Sverige och när de kommer i så fall?

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar vara något uppgraderade versioner, förutom storleken.
De tycks ha förbättrade funktioner för att filtrera bl a MPEG artefakter - bra!
Fler anslutningsmöjligheter - bra!

Låt se nu vad Sony väljer att stippa bort innan de lanseras i Europa ;)

Postad 25 juni 2006 - 22:35

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Det kommer släpps ju 1080p apparater nu i sommar i storlekarna 55- och 60-tum. Hoppas dessa hittar till Sverige inom en inte allt för avlägsen framtid.

Postad 25 juni 2006 - 22:49

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
fina bilder slickepott.... frågan e om man inte ska vänta o hålla i pengarna lite o lägga dem på de nya varianterna istället hmmm alltid dette velande ;) intressant om de kommer med 1080p kan ju bli riktigt mumma ! läste tråden om de nya versionerna , och där språkas de om priser på
35000 kr för 55" låter ju lite väl mycket men visst lär man få otroligt mycket tv, e kanske inte säkert den hamnar på det priset heller, max 20-22 vore ju trevligt men säkert bara önsketänkande

kanske man ska slå till på denna 50" ändå ? ;)

blir nog en sväng till reference audio och kika på den

Redigerat av Unregistered850f6856, 25 juni 2006 - 22:56.

Postad 25 juni 2006 - 23:03

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

fina bilder slickepott.... frågan e om man inte ska vänta o hålla i pengarna lite o lägga dem på de nya varianterna istället hmmm alltid dette velande  ;)  intressant om de kommer med 1080p kan ju bli riktigt mumma !

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för det ;)

Till alla som funderar och velar över vad ni ska köpa så rekommenderar jag att ni läser detta:
Köpråd för ny TV

En sak kan man vara säker på: Det är alltid dålig timing att köpa ny TV! ...eller vilken ny elektronikpryl som helst...eller ny bil...eller....eller....

Köpa nu eller sen? "Sen - har lurat många!" :D

Postad 25 juni 2006 - 23:42

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
nu har ja tagit mig igenom köpråd ;) hmm verkar ju som man skulle vara lite säker iallafall uppåt 10 år med denna tv , de man funderar på är väl hur viktigt det kommer bli med 1080p ? ....

kikade också på pioneers värsting som fanns nu 50" med 1080p den kostade ju 90 000 kr ! så om sonys kanske kommande 55" kostar ca 30k så är det ju inte så farligt faktiskt ;)

just nu sitter ja med en 32" widescreen tv från sony ...

får sova på saken

Postad 26 juni 2006 - 06:51

JOBEno1
  • JOBEno1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jaha, då bär det iväg till ONOFF idag då. Kom ihåg att ni alltid kan fråga om deras "lägsta-garani-pris" då kan ni handla i en butik som ni trivs med till samma pris som den billigaste butiken.
OBS gäller oftast inte onlinebutiker på nätet.

Postad 26 juni 2006 - 07:16

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
tack för bilderna slickepott... bilder är alltid trevligt.

Postad 26 juni 2006 - 08:26

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
kul för dig JOBEno1

hoppas du vill dela med dig av dina intryck av tvn ikväll !!! ;)

skriv gärna kringutrustning osv

Postad 26 juni 2006 - 08:55

maclaes
  • maclaes
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Var duktigt sugen på en bakprojektions-TV från Sony efter att ha läst den här tråden. Såg att de sänkt priset på SIBA och åkte dit för att studera underverket. Butiksexemplaret var dock inte ens inkopplat när jag kom dit!!!! Efter att en säljare kopplat in den till en DVD-spelare såg dock bilden riktigt usel ut jämfört med plasman bredvid. Jag satte om inställningen till standard och skruvade ner konstrasten, bilden blev något bättre, men det blev en pixlig eftersläpning i rörliga bilder som inte såg bra ut. När jag påpekade det så säljaren att visserligen så hade han en enkel scrt till DVD-spelaren, men att det inte borde påverka.

Efter att kommit hem och läst om tråden från början så förstår jag att jag inte varit ensammen om detta intryck, men många här på tråden verkar lyriska till bilden så de kan knappast ha den bilden som jag såg i affären. Påverkar en scrt-kabel bilden så mycket, eller var det ett måndagsex jag såg i butiken?

Om det är så så är jag fortsatt intresserad, men överväger 42-tummaren eftersom den skulle passa vår nuvarande möbel bättre även om en 50-tummare skulle fungera bra i vårt TV-rum.
Jag undrar om inte 42-tummaren är kapabel att leverera en ljusstarkare bild än 50-tummaren de har ju samma lampa?
Om det är fallet så kanske 42-tummaren fungerar bättre i dagsljus, vet någon detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Faceplant! 50-tummaren är ljusstark ända ut i hörnen. Spelar ingen roll om det är soljus ute. 42" är lite fegt minst 50 bör det vara även om utrymmet är litet. Själv jag sitter på 2m håll och njuter.
När det gäller scart.
Jag hade en standard scart från början med bytte till en lite dyrare HAMA och det räckte det blev mycket bätte.

/maclaes ;)

Postad 26 juni 2006 - 10:09

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Hej Faceplant! 50-tummaren är ljusstark ända ut i hörnen. Spelar ingen roll om det är soljus ute. 42" är lite fegt minst 50 bör det vara även om utrymmet är litet. Själv jag sitter på 2m håll och njuter.
När det gäller scart.
Jag hade en standard scart från början med bytte till en lite dyrare HAMA och det räckte det  blev mycket bätte.

/maclaes  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret!!!!

Aldrig kul att få höra att man är feg. ;)
Själv brukar jag ofta sitta på främre hälften av stolsraderna när jag går på bio, men tänkte att det kanske blir stort med 50 tum för barnen som ofta sitter på sacko-säckar framför soffbordet.
46 tum skulle nog vara idealiskt.

Men jag blev inte riktigt klok på svaret om ljusstyrkan, borde det inte bli lite mer Candela/cm2 skärmyta med 42 tummaren jämfört med 50 tummaren?

Postad 26 juni 2006 - 12:15

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

När det gäller scart.
Jag hade en standard scart från början med bytte till en lite dyrare HAMA och det räckte det  blev mycket bätte.

/maclaes   ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret!!!!

Aldrig kul att få höra att man är feg. ;)
Själv brukar jag ofta sitta på främre hälften av stolsraderna när jag går på bio, men tänkte att det kanske blir stort med 50 tum för barnen som ofta sitter på sacko-säckar framför soffbordet.
46 tum skulle nog vara idealiskt.

Men jag blev inte riktigt klok på svaret om ljusstyrkan, borde det inte bli lite mer Candela/cm2 skärmyta med 42 tummaren jämfört med 50 tummaren?

<{POST_SNAPBACK}>

Exempelbilderna i mitt galleri är tagna sittandes på soffbordet (aja, baja) ca 1 m från TVn.
Jag har lagt ytterligare en bild i mitt galleri som är tagen liggandes på golvet framför TVn på ca 1m avstånd och med TV'n ståendes på en 60 cm bänk (Obs. Det är en del reflektioner från ett sydväst-fönster mitt emot TV'n).

Jag vill påstå att min gamla Sony CRT 32" Widescreen hade betydligt sämre ljusstyrka än 50"-aren. Efter att ha jämfört 42" mot 50" hos den lokala Expertbutiken kan jag inte notera någon skillnad. En försämring i ljusstyrka pga diffen i yta torde i vilket fall vara försumbar.

Sammanfattningsvis - Du kommer inte att har några som helst problem med ljusstyrkan på 50"-aren.

Postad 26 juni 2006 - 14:03

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0
Jättetack för svar och bilder!!!!

Har ni provision från Sony eller arbetar ni ideellt? ;)

Postad 26 juni 2006 - 14:56

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Jättetack för svar och bilder!!!!

Har ni provision från Sony eller arbetar ni ideellt?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Provision emottages tacksamt!
SONY - PM'a mej så ska jag posta pg-kontot! ;)

Postad 26 juni 2006 - 14:58

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Hittade en spec på dustinhome

Specifikationer
Skärmstorlek 50 tum
Upplösning 1280 x 720
Format 16:9
Bildskärmsteknik LCD
HD Ready Ja
Kontrast Ingen information
Ljusstyrka Ingen information
Lampans brinntid 8000 timmar
Betraktningsvinkel Horisontell 135°
Betraktningsvinkel Vertikal 135°
Inbyggd TV-Tuner Ja (analog & digital)
Text-TV Ja (250 sidor minne)
Timer Ja
Högtalare Ja
Anslutningar bild D-Sub
2x RGB
2x Scart
HDMI
Komponent
S-Video
Antenn
Fjärrkontroll Nej
Golvstativ Nej
Strömförbrukning 180 W
Storlek (BxHxD) 1184 x 827 x 408 mm
Vikt 32,5 kg
Garanti 2 år, konsumentgaranti

Har den ingen fjärr??? ;) ;)

MVH Kribban

Postad 26 juni 2006 - 15:34

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1 264 inlägg
  • 0

Har den ingen fjärr??? ;)  ;)

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns åtminstone en bild på fjärren,

https://www.minhembi...ndpost&p=881691

antagligen ett typo.

Postad 26 juni 2006 - 16:16

slickepott
  • slickepott
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Har den ingen fjärr??? ;)  :D

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns åtminstone en bild på fjärren,

https://www.minhembi...ndpost&p=881691

antagligen ett typo.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte den fjärr som följde med min TV... ;)

I manualen finns en bild:
Manual 50"

Postad 26 juni 2006 - 17:25

JOBEno1
  • JOBEno1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag säger bara................OJOJOJ!!!

Alla mina farhågor från butiken är nu bortsopade!!!

KANONBILD redan från början!
Testade min parabol OJ!
Testade xbox360, OOOOOOOOOJ!!!!

Jag återkommer med bilder så fort som jag har röjt upp framför TV:n
Har ni 15000 över så köp den, ni kommer INTE att ångra er.

Postad 26 juni 2006 - 18:10

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
låter ju trevligt de där ! du verkar ju nöjd nu kliar de ju inte mindre i fingrarna ;)

vet inte om ja klarar bilder .... skoja bara klart du ska lägga upp bilder om du kan slita dig från din nya tv ;)

Postad 26 juni 2006 - 19:00

DellDåre
  • DellDåre
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
raz

vilken tror du är bästa butik från Tysk... ?

Postad 26 juni 2006 - 19:31

Moo
  • Moo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Ingen som vet om anledningen bakom det stora prisraset hos Siba och Voxon? Skulle ge indikationer på om den blir billigare även i Tyskland och andra svenska butiker framöver.

Postad 26 juni 2006 - 19:47

Mat3lm
  • Mat3lm
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Moo: Jag tror inte priset på apparaten går ner i tyskland för än de är ute ur VM (Eller vinner) innan dess lär det inte gå ner.

Känns rätt obvious varför den har gått ner här i sverige.

Postad 26 juni 2006 - 19:59

Mat3lm
  • Mat3lm
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Och i morgon smäller det =) Då beställer jag =) weeeeeeeeeee kan inte vänta =).

Note to self:
Måsste skaffa en hd kablage till min 360.

=)

Postad 26 juni 2006 - 21:01

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
delldåre: har tyvärr ingen aning om tyska butiker eller priser / leveranser så kan tyvärr inte hjälpa dig där ...

själv skulle jag nog inte köpa så dyra apparater utomlands även om det säkert fungerar bra ... men känns inte så bara

antar att JOBEno1 har fastnat framför sin tv ikväll ;) får nog vänta på bilder och flera intryck

Postad 26 juni 2006 - 22:24

Matte quattro
  • Matte quattro
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena på er!

Har funderat på att slå till på denna Sony i 3-4 månader och har smygläst denna långa tråd lika länge. Igår slog jag till och köpte en på Siba för 14997 riksdaler. Och smidigt gick köpet då mastodont-TV:n tom. fick plats i min Audi Avant.

Har nu haft den i ett dygn och kan bara instämma, den är super! ;) Mycket prisvärd TV. Kanonbild med Xbox 360 i 1080. Nu ska jag försöka koppla ihop den med min nya Win Media Center PC också.

Postad 26 juni 2006 - 22:59

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1 298 inlägg
  • 0
låter ju kanon att du är nöjd ! ... blir kul o höra vidare vad du tycker .. vad har du för dvd spelare tex anslutning ? digital tv eller så ?

Postad 27 juni 2006 - 06:22

Chins
  • Chins
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
NetOnNet har sänkt sitt pris till 14990:-! (+frakt 600)
Glöm inte bort att de har en förlängd garanti på 4 år, från vanliga 2 år.
I en hemelektronikbutik har man oftast bara 1 år, sen får man köpa till 3 år.
Detta kostar ca 2300:- utöver priset för tv:n.

Priserna börjar röra på sig nu.....frågan är hur länge man ska vänta ;)

Postad 27 juni 2006 - 06:39

JOBEno1
  • JOBEno1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Den allriskförsäkring du köper till, gäller även olyksfall i hemmet med din apparat.
Bara en parantes.

Postad 27 juni 2006 - 09:46

Chins
  • Chins
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Den allriskförsäkring du köper till, gäller även olyksfall i hemmet med din apparat.
Bara en parantes.

<{POST_SNAPBACK}>

Förvisso, men vad kan hända med en TV som står stabilt mot en vägg i hemmet? Jag förstår om man köper en extra försäkring till en digitalkamera, som används och transporteras runt....men en TV?

Men visst, har man barn eller nåt så kanske det kan vara värt det. :(

Postad 27 juni 2006 - 10:24

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Barn och storbilds-TV låter som en dålig kombination.

Med prissänkningar är denna modell intressantare igen, och jag som nästan hade bestämt mig för en 32" LCD. Blir kanske till att försöka baxa in en 42" i min lilla etta på 25m², hur nu det ska gå till.

Postad 27 juni 2006 - 10:25

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Har någon råkat ut för pixelfel med denna modell förresten? Eller är det ingenting man behöver oroa sig för längre?

Postad 27 juni 2006 - 12:49

Moo
  • Moo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna tv-bänk?

http://www.mio.se/pr...wales/main.html

Någon som har andra förslag på bänkar? Valet står just nu mellan denna och originalbänken, kraven är att det ska rymmas minst 4 större fack för kringutrustning och plats för en normalstor centerhögtalare.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.