Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *

1975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW700 (Projektorer) 2 9,2 (126) 9 890:-
29 relaterade trådar
Rekommenderade inställningar på en Epson EMP-TW700 (63 inlägg) 12 år sedan
Takfäste för EPSON TW modellerna (19 inlägg) 13 år sedan
EMP-TW700 vs EH-TW2900 (6 inlägg) 14 år sedan
Epson EMP-TW980 eller EPM-TW1000 (16 inlägg) 14 år sedan
TW700 eller AX200 (5 inlägg) 15 år sedan
TW-700 lampa (8 inlägg) 15 år sedan
Mitsubishi HC1100 vs EMP-TW700 (6 inlägg) 15 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 16 år sedan
Kommentarer till Epson TW-700 av Steven W Capone (3 inlägg) 16 år sedan
Epson EMP-TW680 eller EMP-TW700 (13 inlägg) 16 år sedan
Uppgradering (10 inlägg) 16 år sedan
Projektor i 10k klassen eller begagnad. (30 inlägg) 16 år sedan
Vad gör 7000:- extra för skillnad? (38 inlägg) 16 år sedan
Överskattat med dyrare projektor? (32 inlägg) 16 år sedan
Projektor 15000 med duk? (6 inlägg) 16 år sedan
Projketorköp i 15.000kr klassen till vardagsrum, inte biorum (34 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med dukval till Epson TW700. (9 inlägg) 17 år sedan
AX200 eller TW700 (16 inlägg) 17 år sedan
Projektor sugen! (18 inlägg) 17 år sedan
BenQ W500 vs. Epson TW700 (3 inlägg) 17 år sedan
Epson TW-700, PT-AX100, HD70 eller W500 (5 inlägg) 17 år sedan
Gigabyte GA-MA69GM-S2H component och HDMI samtidigt? (1 inlägg) 17 år sedan
Dator ==> Epson EMP TW700 VGA eller HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
Köpråd.. (9 inlägg) 17 år sedan
Första projektorköpet, behöver lite tips. (30 inlägg) 17 år sedan
DLP kontra LCD.....? InFocus76 kontra Epson TW700? (4 inlägg) 17 år sedan
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg) 18 år sedan
PLV-Z4SV, PJ-TX300 el. PT-AX100? (13 inlägg) 18 år sedan
Proj med mycket zoom och lensshift? (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 21 februari 2008 - 19:26

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Det där med 24p är väl nästan samma som när man spelar spel på datorn och inte har på V-Sync(dvs att varje frame syncas mot skärmens uppdateringsfrekvens för att undvika så kallad "tearing".. Förutom då att en spel-frame ritas ut pixel för pixel så att skärmens uppdatering kan inträffa mitt i en bild, och en bildfrån en bluray skickas en hel åt gången så det blir hackigt mellan bilderna istället.. Eller är jag helt ute och cyklar nu? :) Personligen tycker jag båda är irriterande, ryckiga bilder på filmer samt spel utan v-sync... :)

Postad 24 februari 2008 - 19:34

greenlantern
  • greenlantern
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har en tw700..När jag kör från min ps3 så kan jag inte välja aspect. Den står på normal hela tiden. Är det så det ska vara? Eller går det ändra? Kopplar med HDMI.
När jag kör via Videokabel så kan jag välja alla aspects.

Postad 25 februari 2008 - 08:44

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det är rätt vanligt på projjar att det inte går att köra just den aspect man vill ha (t ex 4:3) när man kör 720p upplösning eller högre via hdmi
Prova att ändra upplösningen till 576p från ps3'an (om det går) och testa om du kan ändra aspecten då

elis

Postad 27 februari 2008 - 22:00

greenlantern
  • greenlantern
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det är rätt vanligt på projjar att det inte går att köra just den aspect man vill ha (t ex 4:3) när man kör 720p upplösning eller högre via hdmi
Prova att ändra upplösningen till 576p från ps3'an (om det går) och testa om du kan ändra aspecten då

elis

Ja, ändrar jag till högst 720p så kan jag välja Normal och Through. Tar jag bara 576p så kan jag välja alla som du skrev. Men den upplösningen kan jag fan inte köra me :)

Testade att köra bara 1080p o då blev bilden fan sämre. texten blev pixlig o lite otydlig. Medans 1080i är klar. Varför blir det så då?

Postad 28 februari 2008 - 06:52

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Låter som att linjedubblaren är bättre i projjen än i ps3'an, skickar du en i-signal är det projjen som står för
linjedubblingen, skickar du en p-signal är det bildkällan (ps3'an) som står för dubblingen

elis

Postad 13 mars 2008 - 21:34

masong
  • masong
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
haloj. har nu haft denna pryl i ca en månad, är väl halvnöjd med skärpa och vad allt heter, men det som stör mig mest är att bilden är sjukt orolig eller grynig, skulle se The Island härom kvällen, klarade att se i ca 10 minuter sedan var jag tvungen att byta film, det var jelt sjukt mkt gryn eller orolig bild eller vad jag skall kalla det, speciellt i ljusa partier, så är det ngn vänlig skäl eller ngn hemmabioexpert som vet ngn inställning som reducerar detta lite, har ju sett denna film på min gamla sanyo z1x med samma källa som nu och det funkade ju alldeles utmärkt så det vore ju konstigt om en 5 års nyare projjemodel inte skall klara av detta.

Postad 13 mars 2008 - 22:25

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

haloj. har nu haft denna pryl i ca en månad, är väl halvnöjd med skärpa och vad allt heter, men det som stör mig mest är att bilden är sjukt orolig eller grynig, skulle se The Island härom kvällen, klarade att se i ca 10 minuter sedan var jag tvungen att byta film, det var jelt sjukt mkt gryn eller orolig bild eller vad jag skall kalla det, speciellt i ljusa partier, så är det ngn vänlig skäl eller ngn hemmabioexpert som vet ngn inställning som reducerar detta lite, har ju sett denna film på min gamla sanyo z1x med samma källa som nu och det funkade ju alldeles utmärkt så det vore ju konstigt om en 5 års nyare projjemodel inte skall klara av detta.

min blev mycket bra efter 100 timmar då var den lugn o fin..... det ordnar sig skall du se.

Postad 14 mars 2008 - 19:44

wufei
  • wufei
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag skulle snarare tro att det är filmen som är grynig.

Testa att titta noggrannt på filmen på datorn och se efter.

Postad 15 mars 2008 - 00:34

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

haloj. har nu haft denna pryl i ca en månad, är väl halvnöjd med skärpa och vad allt heter, men det som stör mig mest är att bilden är sjukt orolig eller grynig, skulle se The Island härom kvällen, klarade att se i ca 10 minuter sedan var jag tvungen att byta film, det var jelt sjukt mkt gryn eller orolig bild eller vad jag skall kalla det,

The Island har väl rejält med filmkornighet om jag inte minns fel. Med andra ord så gör din nya projektor ett mycket bättre jobb på att visa det som finns än din gamla Sanyo gjorde. Filmen SKA helt enkelt se ut så. :blink:

Postad 15 mars 2008 - 08:44

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

haloj. har nu haft denna pryl i ca en månad, är väl halvnöjd med skärpa och vad allt heter, men det som stör mig mest är att bilden är sjukt orolig eller grynig, skulle se The Island härom kvällen, klarade att se i ca 10 minuter sedan var jag tvungen att byta film, det var jelt sjukt mkt gryn eller orolig bild eller vad jag skall kalla det,

The Island har väl rejält med filmkornighet om jag inte minns fel. Med andra ord så gör din nya projektor ett mycket bättre jobb på att visa det som finns än din gamla Sanyo gjorde. Filmen SKA helt enkelt se ut så. :blink:

B8 visst har du rätt den är lite grynig.
Och som jag nämnde så blir projjen, i alla falll min, lungare i bilden efter ca 100 timmar.

Postad 17 mars 2008 - 21:41

masong
  • masong
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
ok, får väl bara hoppas på att det blir bättre, är ju uppe i ca 50 timmar nu, det går väldigt fort nu(guitar hero).

är det fortfarande ingen som har fått sin projektor klokt kalibrerad och vill dela med sig av sina inställningar, jag vet att det skiljer sig från rum till rum och så vidare, men man kan väl göra ett test, blir det sämre så är det ju bara att byta tillbaka.

Postad 17 mars 2008 - 23:53

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Jag vill också hemskt gärna ha värden från någon som kalibrerat.

Postad 18 mars 2008 - 21:33

ms pacman
  • ms pacman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
E så sjukt sugen på att köpa en projj och har hört att denna ska vara bra.. problemet är bara att lägenheten jag bor i nu har ett vardagsrum som är 3 meter långt (är det för kort, och hur stor blir bilden), om ett år flyttar jag och får ett vardagsrum som är betydligt längre, skulle tippa på ca 5-6 meter.. passar projjen båda avstånden eller måste jag vänta?

tack på förhand..

Postad 18 mars 2008 - 22:00

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

E så sjukt sugen på att köpa en projj och har hört att denna ska vara bra.. problemet är bara att lägenheten jag bor i nu har ett vardagsrum som är 3 meter långt (är det för kort, och hur stor blir bilden), om ett år flyttar jag och får ett vardagsrum som är betydligt längre, skulle tippa på ca 5-6 meter.. passar projjen båda avstånden eller måste jag vänta?

tack på förhand..

Om du har 250 cm (tar med projektorns storlek med plats för kablar bak, och lite dukavstånd från vägg) mellan lins och duk, så kan du ha en bilbredd på mellan 82 cm - 175 cm.

På 4.5 - 5.5 meter, så kan du ha en bildbredd på 147~180 cm - 312~381 cm.

M a o, skall du köpa en duk idag, som du vill ha då med, så blir närmaste gemensamma nämnare något kring 170 cm i bildbredd (77" diag).

Jag vill också hemskt gärna ha värden från någon som kalibrerat.

Du kan gå in till Tommy på HiFi Klubben i Gävle.

Han har en kalibrerad TW700, och ja den växte en hel del efter kalibrering. :)

/Fredrik
ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 mars 2008 - 22:01.

Postad 18 mars 2008 - 22:29

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

tack på förhand..

M a o, skall du köpa en duk idag, som du vill ha då med, så blir närmaste gemensamma nämnare något kring 170 cm i bildbredd (77" diag).

Det är precis så jag har det idag. Fick upp min duk i fredags, en 77". Sitter 2,5m från duken. Det blir riktigt riktigt grymt. Bilden känns gigantisk, men inte för stor.
Sjukt nöjd med min TW700 nu. Visst, sida vid sida i en butik kan man se att de finns flera som är bättre (dock i andra prisklasser) men när jag sitter hemma nu och ser på film så förstår jag inte vad som skulle kunna vara bättre. Bilden känns helt perfekt.

Du kan gå in till Tommy på HiFi Klubben i Gävle.

Bor i Sthlm så det blir kanske lite svårt :)
Men om det finns någon annan som kalibrerat eller har koll på Tommys värden så posta gärna dessa.

Postad 19 mars 2008 - 23:29

masong
  • masong
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
bor i oslo så för mig är det ännu längre till gävle, ingen som kan få tag i dom där värdena som bor i närheten?

sitter oxå för den delen på ca 3 meter och har projjen 250 från duken 77 tum, funkar bra, skulle dock kunna tänka mig större då nästan alla filmer är i 2.35 eller liknande format.

Postad 25 mars 2008 - 07:46

Tomper
  • Tomper
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag har ett problem, kanske nån kan komma med ett gott råd eller tips...

Jag kör ett Gigabyte GA-G33M-S2H moderkort i min HTPC. Använder moderkortets HDMI för att köra ut bild till min EPSON EMP-TW700 projektor via en 10 meters Supra HDMI-sladd. So far funkar allt jättebra, kanonbild och den klarar 720p-material utan problem.

Men jag vill koppla in en HDMI-switch, för att växla mellan HTPC:n och min fristående DVD-spelare. Har testat med två varianter nu, en sunkig mekanisk switch och nu igår en lyxigare elektronisk switch med strömmatning från transformator.

Från den fristående DVD-spelaren, via switch, till projje - inga problem, fin stabil bild.
Från HTPC, via switch, till projje - bilden får en ful grön ton, sen helt svart, fin bild blinkar till i en halv sekund, svart, ... repeat.

Stoppar jag in hdmi-kablen direkt mellan HTPC och projje så funkar allt utan problem som sagt.

Vad kan detta bero på, och hur fixar man det?
Jag trodde ett tag att HTPC:ns hdmi-utgång var för klen för att orka skicka signal över totalt 12 meter sladd och en switch, men om switchen har separat strömmatning borde det väl fixa biffen?

Kan det vara nått att projektorn försöker komma överens med switchen om vad det är för pryl/signal och byter läge konstant? Finns det nån inställning jag missat på projektorn för att tvinga den att tolka signalen på ett visst sätt, eller är det signalstyrkan som är för svag?

Goda råd mottages tacksamt!

Postad 25 mars 2008 - 08:53

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Jag har ett problem, kanske nån kan komma med ett gott råd eller tips...

Jag kör ett Gigabyte GA-G33M-S2H moderkort i min HTPC. Använder moderkortets HDMI för att köra ut bild till min EPSON EMP-TW700 projektor via en 10 meters Supra HDMI-sladd. So far funkar allt jättebra, kanonbild och den klarar 720p-material utan problem.

Men jag vill koppla in en HDMI-switch, för att växla mellan HTPC:n och min fristående DVD-spelare. Har testat med två varianter nu, en sunkig mekanisk switch och nu igår en lyxigare elektronisk switch med strömmatning från transformator.

Från den fristående DVD-spelaren, via switch, till projje - inga problem, fin stabil bild.
Från HTPC, via switch, till projje - bilden får en ful grön ton, sen helt svart, fin bild blinkar till i en halv sekund, svart, ... repeat.

Stoppar jag in hdmi-kablen direkt mellan HTPC och projje så funkar allt utan problem som sagt.

Vad kan detta bero på, och hur fixar man det?
Jag trodde ett tag att HTPC:ns hdmi-utgång var för klen för att orka skicka signal över totalt 12 meter sladd och en switch, men om switchen har separat strömmatning borde det väl fixa biffen?

Kan det vara nått att projektorn försöker komma överens med switchen om vad det är för pryl/signal och byter läge konstant? Finns det nån inställning jag missat på projektorn för att tvinga den att tolka signalen på ett visst sätt, eller är det signalstyrkan som är för svag?

Goda råd mottages tacksamt!

När jag råkade ut för detta berodde det på att en av kablarna var kass. Testa o växla dom i switchen.

Postad 28 mars 2008 - 11:06

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Har kört min TW700 en vecka nu. Störs väldigt mycket av oljud från autom iris. Klarar inte att ha den på. Låter som en hårddisk som jobbar hela tiden och överröstar fläktljudet ( i låga läget, Teather Black, ljusare är inte att tänka på, då är fläktljudet oxo störande.) Har någon annan liknande problem med irisen och isf vad finns det för lösning? Har mejlat Epson support för tre dagar sedan men därifrån är det dött. Dåligt tycker jag!

Min låter också som en hårddisk. Berätta gärna om du får något svar från Epson.

Fått svar från Epson idag! "Troligen behöver autoiris justeras" Jag kommer att skicka in den efter helgerna och återkommer med rapport om hur det gick......
(Har provat med annan placering, mjuka fotkuddar m.m. men hjälper inte, ljudet kommer innifrån med höljet som resonanslåda)

Hur har det gått?

Postad 05 april 2008 - 03:00

Teyler
  • Teyler
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
har chans på köpa denna projje för 8k, dumt att inte slå till? inte egentligen tänkt köpa projje men har ingen tv ändå så nått måste jag köpa inom en rimlig famtid ändå. blir då en kingpin 77" duk till. har 3.5m från huvve till vägg där duken skal hänga (projjen kommer förm. hänga i taket rakt ovanför huvet).
endå invändingen jag har är att jag är just på g att fixa ett helt surround system i 20k klassen, rx-v3800 +soavo satteliter+sw+center så är det inte världens deal så väntar jag nog ett år eller så, blir så mycket pengar på en gång annars.

Postad 08 april 2008 - 22:56

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Är 8K en helt ny eller en beggad??

Den kostar typ 10K ny så om du väntar 6m-1år kommer den säkert att kosta typ8-9...

Jag hade väntat, men det e ju jag.

Beggat, inte att överväga en gång tycker jag. 2K är det värt att få 3års garanti på lampa och ny projektor.

Jimmy

Postad 12 april 2008 - 22:24

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
den kostar knappa 8k ny i tyskland...

Postad 13 april 2008 - 20:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Fick skattebeskedet i veckan ;) Nu blir det projektor. Det lutar åt en tw 700 i kamp med z5-an och ax200-an mest för att de verkar rätt så likvärdiga bildmässigt men Epson ser ut att vinna mig pga sina överlägsna garantier. Jag kommer att köra ps3 (blu-ray, spel samt dvd) och lite sport från comhems digital box och siktar på en bild på 90tum på en tupplur från ca 3m. Är det rätt val?

Postad 15 april 2008 - 14:08

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0

Fick skattebeskedet i veckan :D Nu blir det projektor. Det lutar åt en tw 700 i kamp med z5-an och ax200-an mest för att de verkar rätt så likvärdiga bildmässigt men Epson ser ut att vinna mig pga sina överlägsna garantier. Jag kommer att köra ps3 (blu-ray, spel samt dvd) och lite sport från comhems digital box och siktar på en bild på 90tum på en tupplur från ca 3m. Är det rätt val?

Jag var i precis samma situation som dig. Flexibiliteten och garantierna vägde över den något bättre bilden som Panasonicen ska prestera. Har inte ångrat mig!
Sen tror jag förvisso att jag varit nöjd med de andra två också, men just garantierna är svårslaget.

Postad 16 april 2008 - 08:58

Unregistered37852
  • Unregistered37852
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

den kostar knappa 8k ny i tyskland...

Nån som har en länk där jag kan hitta projektorn för det priset och som är tillförlitlig?

Postad 23 april 2008 - 21:01

Manzzon
  • Manzzon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Tänkte köp denna och placera till höger om en Ramspänd Euroscreen 104" 16:9 duk (230x130) med gain 1.1.

Linsen kommer hamna 40-50CM till höger om duken och ca 3,5m från duken, kommer lenshiften att klara detta?

Postad 24 april 2008 - 08:29

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Om jag kommer ihåg rätt så har 700'an 50% horisontell lensshift vilket innebär att den kan placeras precis i ytterkant av duken (om ingen vertikal lensshift används samtidigt)
Så svaret på din fråga är nej, den kan inte placeras alls till höger eller vänster utanför dukens ytterkanter

elis

edit: kolla in inlägg 1259 i den här tråden så ser du hur lensshiften fungerar

Redigerat av eliselis, 24 april 2008 - 08:33.

Postad 29 april 2008 - 01:52

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag har laborerat med nya DVE HD på min ps3

På min plasma får jag fram BTB men hur jag än gör får jag inte BTB på projjen

Någon annan som testat ?

Maveric :(

EDIT: Har nu efter vidare tester kommit fram till att det är projjen som har begränsningar
och inte behandlar YCbCr korrekt. Synd på en annars mycket bra projje.

Redigerat av Unregistered1103, 29 april 2008 - 22:55.

Postad 29 april 2008 - 10:19

lord_nisse
  • lord_nisse
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Om jag kommer ihåg rätt så har 700'an 50% horisontell lensshift vilket innebär att den kan placeras precis i ytterkant av duken (om ingen vertikal lensshift används samtidigt)
Så svaret på din fråga är nej, den kan inte placeras alls till höger eller vänster utanför dukens ytterkanter

elis

edit: kolla in inlägg 1259 i den här tråden så ser du hur lensshiften fungerar

Så om man har den i ytterkant av duken så måste man ha den i mitten för det vertikala? Kan man inte ha den lite högre upp???

Postad 29 april 2008 - 13:53

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Om du ska ha den precis i ytterkant så måste du centrera den i vertikalled, flyttar du in projjen lite så kan du
även flytta den uppåt en aning, kolla in skissen i inlägg 1259 så ser du...

elis

Postad 05 maj 2008 - 09:11

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
TW700 står sig bra! :)

Kolla här.

/Fredrik
ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.

Postad 13 maj 2008 - 17:19

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
1x TW700 beställd :)

Postad 14 maj 2008 - 20:46

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Jaha då var det dags att skippa takmonteringen för hyllmontering pga damm på linsen. Har köpt hem ikeas järpen hyllplan och bjärnum konsoler som jag sett andra använda. När jag provplacerar den på hyllan på marken blir jag lite skeptisk. Det är ######r i mig inte mycket till utrymme baktill för kablar och inte heller till framkanten.

Har en supra hdmi kabel som inte är ett direkt under av flexibilitet och jag börjar nojja mig att det inte ska få plats. Är jag bara paranoid (som vanligt)?? Ni som har denna lösning vad har ni för kablage och får allt plats ok så att projjen inte står på avgrundens rand?

Förövrigt så skulle vi se en film på 32" tvn när projjen var på service och jag beklagade mig att jag saknade min stora fina bild och till min överraskning så säger min fru att hon precis tänkte på samma sak. :D Projektor e bäst.

Postad 14 maj 2008 - 21:01

Richard123
  • Richard123
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Förövrigt så skulle vi se en film på 32" tvn när projjen var på service och jag beklagade mig att jag saknade min stora fina bild och till min överraskning så säger min fru att hon precis tänkte på samma sak. :D Projektor e bäst.

Finns inget värre än att sätta sig framför 32" direkt efter man använt projektorn.

Postad 18 maj 2008 - 00:12

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Funderar starkt på att införskaffa denna projektor och kikat lite på storleken.
Epson skriver att djupet är 31cm men på vissa butiker anges ca: 41cm. jag gissar på att de förväxlat djup och bredd, tillverkarens uppgifter på hemsidan borde väl stämma?

Postad 18 maj 2008 - 07:26

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
TW700 är 310 mm djup och 406 cm bred.

/Fredrik

Bifogad fil(er)

Postad 18 maj 2008 - 18:02

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Tackar för bilden, som jag misstänkte har vissa butiker skrivit fel.
Någon här som kan tänkas sig mäta avståndet från baksidan av projektorn till främre delen av föttern längst fram, den delen av foten som vidrör ytan den står på?
Skulle behöva veta om den får plats på min hylla, eller om jag måste fixa annan lösning. Kunde inte se det på bilden.

Redigerat av Aotw, 18 maj 2008 - 18:04.

Postad 18 maj 2008 - 18:20

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Någon här som kan tänkas sig mäta avståndet från baksidan av projektorn till främre delen av föttern längst fram, den delen av foten som vidrör ytan den står på?

26 cm/260 mm.

/Fredrik

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 maj 2008 - 19:52.

Postad 18 maj 2008 - 19:40

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

260 cm.

/Fredrik

Det är väl mm du menar, annars är det en helsikes stor projektor på 2,6 m. :)

Postad 18 maj 2008 - 19:53

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0

Det är väl mm du menar, annars är det en helsikes stor projektor på 2,6 m. :)

Ooops.. :)

/Fredrik

Postad 18 maj 2008 - 20:31

Aotw
  • Aotw
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

26 cm/260 mm.

/Fredrik

Tackar, lite tveksamt om det fungear med hyllan då. Hyllan är 26cm djup nämligen, beror lite på hur det ser ut bakom vid ingångarna och strömkontakten. Fungear för min Sanyo Z1X jag använder just nu, men den är något mndre.

Kikade på lite bilder jag hitta via nätet, strömsladden verka sticka ut för mycket för att det ska gå att placera den på hyllan, får fundera ut en annan lösning.

Redigerat av Aotw, 18 maj 2008 - 20:36.

Postad 18 maj 2008 - 20:52

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
Ingångarna ligger lite in i chassit, men strömuttaget är tämligen dikt an bakkanten.

Ja, du lever på marginalens rand min vän. :)

/Fredrik

Postad 18 maj 2008 - 23:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Skaffa en annan strömkabel.. tex en 90 graders vinklad kontakt¨.. då klarar du dig.

Nu vill jag ha lite hjälp. Är helt kass på att räkna ut avstånd för projje o duk ( eller är jag lat :) )
Skall flytta projjen till ett rum där jag får 5 meter mellan duk och lins .

Vad är minimum duk och vad är optimal storlek på duk .. Obs . för projjen ( inte vad man tycker är bäst )

Maveric :)

Postad 19 maj 2008 - 05:57

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
På Epsons web under Drivrutiner och program så kan man ladda ner en beräknare. :)

/Fredrik

Postad 19 maj 2008 - 09:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

På Epsons web under Drivrutiner och program så kan man ladda ner en beräknare. :)

/Fredrik

Jo tack, jag såg den .. men det säger inte vilket avstånd som är max eller min för just min dukbredd och
inte heller om talet jag får fram är det optimala ( jag utgår från att det är det ) Men då skulle min projje hamna mitt i rummet .. och det vill man ju helst inte.

Maveric B)

Redigerat av Unregistered1103, 19 maj 2008 - 09:48.

Postad 19 maj 2008 - 10:32

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3 247 inlägg
  • 0
På 5 meter kan du ha en bildbredd på 1.64 - 3.47 m.

Din vertikala lensshift är ~47 - 102 cm höger eller vänster, och din horisontella ~23 - 87 cm upp eller ner från bildcentrum.

/Fredrik

Postad 19 maj 2008 - 10:49

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tackar !

Maveric :)

Postad 10 juni 2008 - 16:32

xain
  • xain
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej, jag tänkte titta på EM-matchen ikväll med min tw-700. Tanken var att köra en vhs-video som mottagare sen scart till projjen. Men det står bara "no signal" på projektorn. Borde inte detta fungera? Lite småakut.

mvh Viktor

Postad 10 juni 2008 - 20:51

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Hoppas du fått igång det på egen hand.
Annars måste du nog ändra i menyn under Input Signal under D/SCART och ställa om till SCART.

(mer info på sidan 33 i den svenska pdf:en)

Redigerat av defiant, 10 juni 2008 - 20:52.

Postad 12 juni 2008 - 13:13

kalcipos
  • kalcipos
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Min låter också som en hårddisk. Berätta gärna om du får något svar från Epson.

Fått svar från Epson idag! "Troligen behöver autoiris justeras" Jag kommer att skicka in den efter helgerna och återkommer med rapport om hur det gick......
(Har provat med annan placering, mjuka fotkuddar m.m. men hjälper inte, ljudet kommer innifrån med höljet som resonanslåda)

Hur har det gått?

Sorry dröjt med svaret.....
Funderade länge men kom fram till att jag inte kände för att montera ner projjen, packa ner, skicka iväg och vänta för att kanske få tillbaka den med samma störande ljud. Stängde av autoiris istället, ser ingen skillnad ändå om den är av eller på! Den kanske inte funkar överhuvudtaget? ;-)
C:a 130 timmar sen dec. -07 och jag är helnöjd för övrigt, kanonfin bild, har kollat hos några andra med betydligt dyrare projjar, DLP oxå, men min TW700 står sig väl i jämförelse......

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.