Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 01 September 2009 - 14:02
Postad 01 September 2009 - 14:04
När jag spelar cd eller från ps3 mediaserver och trycker på "PS" knappen så får jag bara en fråga om jag vill avsluta uppspelningen. Tidigare så kom jag ut i menyn och kunde bläddra runt bland andra mappar och ett tryck till på "PS" tog mig tillbaka till uppspelningen.
Någon som kan bekräfta att "spela upp i bakgrunden" är borttaget eller har jag missat någon inställning?
Mvh Jonas
Postad 01 September 2009 - 14:05
Angående tjejer som bakgrund...finns ju många snygga tjejer men tröttnar ni inte?
Skulle jag ha någon skulle jag ha Megan Fox!
Men nu har ju jag en tjej och då vågar jag inte ha nån tjej som bakgrundbild...snyft...hahahahaha!![]()
Nej, original rules!
Själv kör jag med brittan å henne tröttnar jag aldrig på, frugan säger inget heller, fast jag skulle nog inte våga ha någon annan än just hon där för då skulle hon nog protestera
Postad 01 September 2009 - 14:07
Jag kan inte längre spela upp musik i bakgrunden.
När jag spelar cd eller från ps3 mediaserver och trycker på "PS" knappen så får jag bara en fråga om jag vill avsluta uppspelningen. Tidigare så kom jag ut i menyn och kunde bläddra runt bland andra mappar och ett tryck till på "PS" tog mig tillbaka till uppspelningen.
Någon som kan bekräfta att "spela upp i bakgrunden" är borttaget eller har jag missat någon inställning?
Mvh Jonas
Funkar som vanligt för mig, kan surfa å lyssna på musik samtidigt tex.
Postad 01 September 2009 - 14:12
Själv kör jag med brittan å henne tröttnar jag aldrig på, frugan säger inget heller, fast jag skulle nog inte våga ha någon annan än just hon där för då skulle hon nog protestera
Snaska på det här (eller henne) ni!

Oj då, var det här www.minhembio.com, trodde det var Lunarstorm eller nåt...
Postad 01 September 2009 - 14:35
Det funkar tydligen inte i samband med uppsampling (som är nytt för uppspelning av elektronisk media, fanns för CD tidigare).Någon som kan bekräfta att "spela upp i bakgrunden" är borttaget eller har jag missat någon inställning?
Gå in i ljudinställningarna och välj bort alla alternativ över 48 kHz, så ska det funka igen.
Postad 01 September 2009 - 14:41
Tror att dom förbereder nått för trophies. Eller att man kan ha nått eget theme bakom namnet som en avatarDe stora gråa rutorna är fan skrattretande, va fan, Sony, vad tänker ni med? hahahahahahahahaha
Postad 01 September 2009 - 14:49
Redigerat av Unregisteredda254153, 01 September 2009 - 15:11.
Postad 01 September 2009 - 15:21
Det funkar tydligen inte i samband med uppsampling (som är nytt för uppspelning av elektronisk media, fanns för CD tidigare).
Gå in i ljudinställningarna och välj bort alla alternativ över 48 kHz, så ska det funka igen.
Löste problemet, under musikinställningar så ska output vara 48kHz inte 44,1/88.... för att det ska funka.
Har fortfarande >48kHz under ljudinställningar så det verkar inte påverka.
//Jonas
Postad 01 September 2009 - 16:25
KEEP UP THE GOOD WORK SONY
Postad 01 September 2009 - 16:30
Snaska på det här (eller henne) ni!
Oj då, var det här www.minhembio.com, trodde det var Lunarstorm eller nåt...
Urrrk.
Finns bättre saker att smaska på. Och få mig inte att ladda upp bilder i protest.
Postad 01 September 2009 - 16:34
Urrrk.
![]()
Finns bättre saker att smaska på. Och få mig inte att ladda upp bilder i protest.
HAHA! Klart det finns bättre än henne.
Postad 01 September 2009 - 16:50
Postad 01 September 2009 - 16:51
Ny bootscreen för de gamla maskinerna också? Meh! Gillar SCE bättre än den där nya PS3-loggan... (ytligt klagomål värre)
EDIT : är det bara jag, eller har alla ikoner och text på XMB blivit större? Hur minska isåfall, hittar ingen inställning.
SKANDAL!
Ja samtliga grafiska uppdateringar skulle dom ha låtit bli med =( Har dock inte testat animerade teman men iövrigt det man ser på engång och inte blir av med, fyfan. Större text behövs inte när man kör ut bilden på 92".
Up yours Sony!
Och det med vänner-listan, helt groteskt fult. Skulle dom gjort något med den så skulle dom väl bara fixat att man kunnat spara/sortera dom i olika grupper? När fan kommer det!
Vad mer, PSS varför slänga in den påsen i flera menyer?
Klockan med den där rutan, nää gör om gör rätt! Förr kunde man ju välja att stänga av den där inforutan och bara ha klockan, varför kan man inte välja nu med?
Dont fix it if it aint broken, suck =(
Nån som vill köpa en PS3 500gig? (kanske ett skämt, men känns som nån våldtagit den)
Enda som jag märkte var en förbättring (men det kanske var fixat tidigare) var att nu startar den bara skivan då man stoppar i den. Testade starta om med ett spel i och den funktionen på. Så nu var ju den till någon nytta iaf.
Som Morlock skrev med min egen kommentar efter:
Animerade teman = WIN (-Bryr mig inte särskilt om den funktionen.)
Större ikoner och font = EPIC FAIL (-Instämmer, gör om gör rätt.)
klockfix, infobar = WIN (-Nja, jag gillar inte skiten runt klockan och datumet.)
Ruta bakom vänner = FAIL (-Ett Epic fail klassar nog jag det som.)
Troféupdatering = WIN (-Ja, bra.)
Spolning i videos = WIN (-Ja också bra.)
Redigerat av HenkeEdge, 01 September 2009 - 17:14.
Postad 01 September 2009 - 16:51
HAHA! Klart det finns bättre än henne.
Urrrk! Någon har uttalat krig i denna tråden! Och har ni rättigheter till de bilderna?
Här är mumma
Bifogad fil(er)
Postad 01 September 2009 - 16:59
Detta kunde man ordna under inställningar redan tidigare.Enda som jag märkte var en förbättring (men det kanske var fixat tidigare) var att nu startar den bara skivan då man stoppar i den. Testade starta om med ett spel i och den funktionen på. Så nu var ju den till någon nytta iaf.
Att göra texten större var onödigt, om man inte kunde läsa så kunde man ju bara ändra upplösning på menyn för att få större text
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 01 September 2009 - 16:59.
Postad 01 September 2009 - 17:03
Detta kunde man ordna under inställningar redan tidigare.
Det jag tänkte på var att PS3:an startade spelet förr även om man hade skivan sittandes i när man startade konsolen. Inte bara då man stoppade i den. Men det kanske ändrades i någon tidigare FW, vet bara att jag idiotförklarade funktionen som den var för ~1,5år sedan eller när det var jag köpte min.
Redigerat av HenkeEdge, 01 September 2009 - 17:05.
Postad 01 September 2009 - 17:27
Postad 01 September 2009 - 17:29
Jo, men klockan är inte dold av en batterindikator när man trycker fram XMB. = WIN.klockfix, infobar = WIN (-Nja, jag gillar inte skiten runt klockan och datumet.)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 September 2009 - 17:30.
Postad 01 September 2009 - 17:58
Urrrk! Någon har uttalat krig i denna tråden! Och har ni rättigheter till de bilderna?
Här är mumma
Jag säger bara:

Och:

Jag gillar btw inte nya FW, min TV blev nyss mycket mindre med så stora ikoner och det gråa ser förjevvligt ut.
Postad 01 September 2009 - 17:59

Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 September 2009 - 18:01.
Postad 01 September 2009 - 18:49
En tyckte visst jag var dum i huvudet när jag körde PS3 på 92".
(men var några som tyckte som jag iaf)
Postad 01 September 2009 - 19:56
Hihi, vad fanboys man fick på sig när man skrev vad man tyckte om senaste firmware på forumet på http://playstation-3.se/
En tyckte visst jag var dum i huvudet när jag körde PS3 på 92".
(men var några som tyckte som jag iaf)
Jo det är ju bättre o köra på så liten bildyta som möjligt det vet väl alla
Jag är hyffsad nöjd med uppdateringen men dom får gärna fixa in skype för min del
p.s. och en bättre sortering av friend listan.
Redigerat av stabbe, 01 September 2009 - 19:57.
Postad 01 September 2009 - 20:09
Friendslistan måste fixas så man kan köra in i olika grupper och sortera som man vill.
Postad 01 September 2009 - 20:25
Postad 01 September 2009 - 20:35
Men va är de som är gjort med Trophy delen? Jag märker fan ingen skillnad?!
Postad 01 September 2009 - 21:28
zebror
Annars känns den här stooooora uppgraderingen än så länge ganska fisig.
Postad 01 September 2009 - 21:30
Jag tycker inte ikonerna är så mkt större nu än va mindes dem innan uppdateringen. De går ju o ställa in att man vill visa det som classic oxå för den delen..
Men va är de som är gjort med Trophy delen? Jag märker fan ingen skillnad?!
Ikonerna är väl inte större men texten är det.
Ändringarna dom gjorde på trophy delen är upp till spelutvecklarna att använda tror jag. Inget som funkar retroaktivt.
Postad 01 September 2009 - 21:34
Sen att några speltitlar snurrar i What´s new, jaha dom kan man se om man går till storen
Stjärnfallet i musikdelen är ju godkänt men inte helt livsnödvändigt
Mycket annat är det ju inte förutom den fuuula ramen runt klockan och friendslistan
Redigerat av Benkke, 01 September 2009 - 21:36.
Postad 01 September 2009 - 22:03
Postad 01 September 2009 - 22:12
Postad 01 September 2009 - 22:46
Postad 02 September 2009 - 06:28
Orkar inte läsa allt om 3.00... har dom tagit bort funktionen att bläddra bland andra låtar när man lyssnar på musik? förut kunde man trycka på PS-knappen för att komma till XMB o bläddra vidare. Eller är jag puckad, helt enkelt? Har lagt in skivor på hårddisken med AAC(?) komprimering. Har PS3 slim f ö. Tacksam för snabba tips och svar!
Har inte prövat själv men såhär skriver dom lite tidigare i tråden:
Citera(pakarlss @ Sep 1 2009, 15:35 )
Det funkar tydligen inte i samband med uppsampling (som är nytt för uppspelning av elektronisk media, fanns för CD tidigare).
Löste problemet, under musikinställningar så ska output vara 48kHz inte 44,1/88.... för att det ska funka.
//Jonas
Postad 02 September 2009 - 07:26
Drog hem Afrika igår från Japan store och visst de är ju lite checkt.
Men man ser ju för bövelen inte texten på menyealternativen när
texten är vit.
Postad 02 September 2009 - 07:37
Har inte prövat själv men såhär skriver dom lite tidigare i tråden:
Citera(pakarlss @ Sep 1 2009, 15:35 )
//Jonas
Tusen tack! Höll på att bli knäpp på min nya Slim
Postad 02 September 2009 - 07:45
Går de att ändra färg på texten i menyerna?
texten är vit.
Så vitt jag vet, nej. Helt idiotiskt och som du säger funkar ju inte texten alls till vissa bakgrunder.
Dom får fn fixa så att man kan välja textfärg själv.
Nu spelar det ingen roll för just mig eftersom jag fortfarande kör på original temat eftersom jag tycker det är mest stilrent och vilsamt för ögonen.
Postad 02 September 2009 - 08:13
Trist och ful uppdatering. när ska dom lägga med lite saker som man faktiskt har nytta av? att voicechat inte finns ala 360 style ännu är ju pinsamt.
En sådan voicechat ala 360, är den absolut mest eftertraktade uppdateringen, som verkar aldrig komma. Jag vill kunna prata i headseten med polaren utan att behöva starta en omgång COD
Postad 02 September 2009 - 08:14
Redigerat av Cragganmorax, 02 September 2009 - 08:14.
Postad 02 September 2009 - 08:37
En sådan voicechat ala 360, är den absolut mest eftertraktade uppdateringen, som verkar aldrig komma. Jag vill kunna prata i headseten med polaren utan att behöva starta en omgång COD
mobil?!?
Jag kan tycka att voice chaten skulle vara användbar om det är nån som försvinner från ett spel eller lirar nåt annat och så vill han kolla om han kan vara med "oss" andra och lira t ex COD4.
Istället för att skicka meddelanden/textchatta.
Skitsnacka kan man ju som sagt var göra på mobilen, skype eller liknande.
Postad 02 September 2009 - 09:06
Eller måste man ha kamera och köra röst/video?
http://manuals.plays.../startchat.html
Postad 02 September 2009 - 09:50
Går de att ändra färg på texten i menyerna?
texten är vit.
Man kan ju ändra ljusstyrkan på bakgrunden så man ser texten bättre.
Postad 02 September 2009 - 10:39
mobil?!?
Jag kan tycka att voice chaten skulle vara användbar om det är nån som försvinner från ett spel eller lirar nåt annat och så vill han kolla om han kan vara med "oss" andra och lira t ex COD4.
Istället för att skicka meddelanden/textchatta.
Skitsnacka kan man ju som sagt var göra på mobilen, skype eller liknande.
Nänä, menar inte att sitta och skitsnacka. Fär det ringer jag så klart eller träffas irl. Jag loggar in på ps3:an, ser att några av polarna är inne och lirar lite olika spel och vill kolla om det är någon som vill vara med på ett parti nazizobies i cod och för det vill jag använda headset.
Redigerat av Adamski, 02 September 2009 - 10:42.
Postad 02 September 2009 - 11:41
Postad 02 September 2009 - 12:01
Så den här röstchatten funkar inte?
Eller måste man ha kamera och köra röst/video?
http://manuals.plays.../startchat.html
Röstchat funkar men inte när man spelar ett spel eller liknande.
Det funkar bara när alla parter är ute i XMB:n.
Det är cross game voice chat vi är ute efter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
28 bilder
408 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?