Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(30)
|
915:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 21 November 2009 - 23:06
Postad 22 November 2009 - 03:48
Udda att jag heller aldrig råkat ut för några som utnyttjar glitchar, har lirat runt 45 timmar online!! Afghan-stenen har jag hört talas om, men spelat den banan säkert 100 ggr. utan att råka ut för någon som utnyttjar glitcharna!!
Mmm säkert någon som glitchat när jag spelat men det har inte påverkat mig nämnbart, säkert vunnit matcherna ändå
Spelade lite igår iofs. softcore team deathmatch, där var det en snubbe. Han var säkert riktigt bra men när man kollade killcamen så laggade han fram, det liksom hackade hela tiden. Blev lite fundersam lixom hela mitt lag men storstryk åkte vi på och pingen såg bra ut...
Redigerat av genstruktur, 22 November 2009 - 04:11.
Postad 22 November 2009 - 10:37
Postad 22 November 2009 - 10:53
Mmm säkert någon som glitchat när jag spelat men det har inte påverkat mig nämnbart, säkert vunnit matcherna ändå
. Inte känt att jag förlorat något p.g.a fusk i alla fall som jag upplever det.....
Spelade lite igår iofs. softcore team deathmatch, där var det en snubbe. Han var säkert riktigt bra men när man kollade killcamen så laggade han fram, det liksom hackade hela tiden. Blev lite fundersam lixom hela mitt lag men storstryk åkte vi på och pingen såg bra ut...
Mmm den matchen minns jag
Han verkligen slaktade oss med sin ljuddämpade bössa. Va var det för k/d han hade, var det inte uppåt 35/8 eller liknande?
Postad 22 November 2009 - 10:56
Postad 22 November 2009 - 11:07
Min recension: http://lokaltidninge.../911189962/1466
"Tjugo timmar in i onlineläget och jag är frälst"
När skrev du det, i förra veckan?
"Att krossa det lilla brittiska laget vars trettioåriga medlemmar inte kommit i målbrottet än."
True that.
Redigerat av Really, 22 November 2009 - 11:09.
Postad 22 November 2009 - 12:06
Postad 22 November 2009 - 13:10
Jag har inte råkat ut för det. Ännu.
Postad 22 November 2009 - 13:11
hur fan kan folk ranka så jäkla fort? har lirat varenda kväll sen spelet släpptes. Dålig är jag inte heller direkt men inte fan är jag i närheten av prestige. Märkte dock att ett par gubbar som jag lirade med igår kväll hade en jäkla reaktion, kunde vända på en millisekund, detta är omöjligt även med högsta i skändlighet inställd på kontrollen. nästan så jag ger upp spelet nu.
Jag har fortfarande inte heller fattat hur man kan ranka så fort som en del gör!! Igår var det en lirare som var på Prestige 4, level 28, är ju helt sjukt!! Kan inte vara rimligt!!
Postad 22 November 2009 - 13:25
ja, jag säger ju det. Nog för att folk kan vara bra men komigen, det går inte i normal takt. Går ju inte sitta uppe 24h i 2 veckor, inte ens då tror jag på det. Irriterande.Jag har fortfarande inte heller fattat hur man kan ranka så fort som en del gör!! Igår var det en lirare som var på Prestige 4, level 28, är ju helt sjukt!! Kan inte vara rimligt!!
Postad 22 November 2009 - 13:41
ja, jag säger ju det. Nog för att folk kan vara bra men komigen, det går inte i normal takt. Går ju inte sitta uppe 24h i 2 veckor, inte ens då tror jag på det. Irriterande.
Håller med, mycket underligt!!
Men förstår ju att det går fort för en del när man läser andra forum:
"actually, i got the game early, and you level ridiculously quickly, i could see how someone would be third or fourth prestige after a week, i only have about and hour and a half of total online play and im already level 30"
Redigerat av Z-man75, 22 November 2009 - 14:05.
Postad 22 November 2009 - 14:35
Postad 22 November 2009 - 16:46
Postad 22 November 2009 - 17:27
Tror det handlar rätt så mycket om vilken variant man spelar och hur man spelar.
Vilken spelvariant rekommenderas då om man är ute efter lite mer XP? Jag är uppe i ca 2d5h och har lvl 65 och jag kan för mitt liv inte förstå hur vissa redan kan vara 3e prestigenivån med samma spelmängd (jag vet, bitter!)
För mig blir det mest TDM nu i början, sen brukar det uteslutande bli S&D när man blivit lite varmare i kläderna...
[EDIT]
Och vad är egentligen problemet med matchmakingsystemet? Ska man spela tillsammans med någon/några vänner så kan det dröja flera minuter (>5) innan någon match tillslut drar igång.
Redigerat av eeman, 22 November 2009 - 17:31.
Postad 22 November 2009 - 17:57
Postad 22 November 2009 - 18:47
Hardcore Team Deatchmatch eller Hardcore valfritt.Finns det nån allmän uppfattning om vilket spel-läge som är svårast, dvs det som de bästa spelarna dras till?
Postad 22 November 2009 - 18:57
Tycker att på det sättet är core roligare, att man kan springa runt mer. Men annars är HC bra eftersom man tål mindre skada
Postad 22 November 2009 - 19:17
Jag ringde Xbox supporten igår, och killen jag pratade med trodde det var för att modemets hade uppdaterats, och tyckte jag skulle ringa Telia och fabriks återställa modemet. Sagt och gjort jag ringde Telia, och tjejen där bad mig ladda hem en firmware på Zyxels hemsida. Dock hittade jag inget till vårt modem.
Vi har ett gammalt modem, Det står Zyxel, Prestige 645. Det är svart. Och hittar inget på deras hemsida. Och koppla xboxet direkt till modemet går inte, finns bara en utgång på modemet, som är kopplat till en trådlös router.
Om jag gör nätverks testet på xboxet så står det att allt fungerar, att allt är connected. Men kommer ändå inte in på någon server, varken på CoD, eller Fifa10.
I o med att det har funkat klockrent tills i onsdags, och vi har inte ändrat något, sen bara slutat fungera. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel. Någon som har någon tanke , eller kan hjälpa mig.
Tack på förhand.
Postad 22 November 2009 - 19:29
Jag gick helt sonika och köpte Microsofts nya trådlösa adapter, eftersom jag är beroende av MW2, och vips funkade allt klockrent.
Vet inte om det kan vara till nån hjälp, men iaf.
Postad 22 November 2009 - 20:14
Postad 22 November 2009 - 20:50
Det är bra att tuta/panga och köra, jag har strulat länge med min sneak-lösning, men trådlösa adaptern var det bara att köra ip osv på automatic, tog 3 minuter. det har aldig varit stadigare. Jag har min Airport Express på 12 meters avstånd från xboxen, på samma plan dock.Okej, det är så ledsamt när det strular. Funkar den trådlösa lösningen bra ? Är det mycket strul med en sån eller bara koppla in och tuta o köra ?
Den var värd 800 bagis faktiskt.
Postad 22 November 2009 - 22:02
Man ska köra med hexagon lösenord. Tog mig ett bra tag innan jag fattade hur det funkade. Man ska nämligen ha antingen de sex första bokstäverna i alfabetet (stora också har jag för mig) samt om man vill sex siffror.
Annars var det som sagt bara att tuta ock köra
Har väl också en tio meter mellan router och xbox. Två tunnare träväggar mellan. Kan ändå streama hd-film via det där zune.
Postad 23 November 2009 - 00:00
Måste man göra något speciellt för att den ska funka?
Postad 23 November 2009 - 00:08
Vet någon hur den FMJ grejen fungerar? Skulle fixa en challenge som var att få 40 kills med den (increased penetration bullet damnage tror jag de är). Så jag valde den och körde. Vann 3 free-for-all matcher vilket är 90 kills och gick in och kollade igen. då hade den bara registrerat 3 kills på den challenge.
![]()
Jag tror du måste skjuta folk genom väggar o dyl. Ungefär som gamla "bullet penetration" i COD4.
Postad 23 November 2009 - 00:15
Men det kändes ändå som att det var lättare att få kills. Tex behövdes de nu bara en burst på m16. Hjälper den även om man inte skjuter genom väggar?
Postad 23 November 2009 - 03:36
Killen snittade 50-60 kills per match.
Ett par matcher fick han över 80 kills. Ska väl tilläggas att han dog högst 15 ggr. per match.
Han var på Prestige 4, level 24!!
Han sa att han bara lirar Headquarters!! Var ett sant nöje att lira med en sån dödsmaskin. Nu förstår jag att en del faktiskt KAN levla snabbt som attan!
Postad 23 November 2009 - 08:32
I natt fick jag mig en lektion i hur man levlar snabbt. Lirade et 15-tal matcher Headquarters med en amerikan.
Killen snittade 50-60 kills per match.
Ett par matcher fick han över 80 kills. Ska väl tilläggas att han dog högst 15 ggr. per match.
Han var på Prestige 4, level 24!!
Han sa att han bara lirar Headquarters!! Var ett sant nöje att lira med en sån dödsmaskin. Nu förstår jag att en del faktiskt KAN levla snabbt som attan!
Headquarters är riktigt kul och man får mycket poäng om man gör en bra match. Lite tråkigt att man har plockat bort Hardcore läget i MW2 bara.
Är det någon som vet vad man får om man kör prestige? Som det känns nu så kommer jag inte köra prestige om det inte ger mig något som verkligen är speciellt.
Postad 23 November 2009 - 08:54
Headquarters är riktigt kul och man får mycket poäng om man gör en bra match. Lite tråkigt att man har plockat bort Hardcore läget i MW2 bara.
Är det någon som vet vad man får om man kör prestige? Som det känns nu så kommer jag inte köra prestige om det inte ger mig något som verkligen är speciellt.
Du får en ny class + en ny challenge-kategori som heter Prestige som innehåller ungefär 10 challanges. Sen vet jag inte om man får en ny class på varje ny prestige, antar det är som i WAW att man får sammanlagt 5 nya klasser fördelat på 10 prestiges. Emblem och Signs eller vad det heter får man behålla... och där funkar det så att du får behålla alla kills med olika vapen du gjort också. Så om ett signs kräver 1000 kills med scar-h tex så räknas dina sammanlagda kills med det vapnet sträckt över alla prestiges så det nollställs aldrig.
Nån mer än jag som tycker det är fruktansvärt segt och levla i detta spelet?... Kollar man leaderboard för kills/death är det en snubbe som är på prestige 8 redan... Han är förmodligen arbetslös.
Prestiges
http://i152.photobuc...n/prestige1.jpg
http://i152.photobuc...n/prestige2.jpg
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 23 November 2009 - 08:55.
Postad 23 November 2009 - 09:01
Du får en ny class + en ny challenge-kategori som heter Prestige som innehåller ungefär 10 challanges. Sen vet jag inte om man får en ny class på varje ny prestige, antar det är som i WAW att man får sammanlagt 5 nya klasser fördelat på 10 prestiges. Emblem och Signs eller vad det heter får man behålla... och där funkar det så att du får behålla alla kills med olika vapen du gjort också. Så om ett signs kräver 1000 kills med scar-h tex så räknas dina sammanlagda kills med det vapnet sträckt över alla prestiges så det nollställs aldrig.
Om detta är det enda man får så kommer jag inte gå prestige. Förväntade mig ett nytt vapen eller liknande som morot (kanske inte vid första prestigen).
Postad 23 November 2009 - 09:02
Segt, jag tycker det går ganska fort.+
Nån mer än jag som tycker det är fruktansvärt segt och levla i detta spelet?...
Postad 23 November 2009 - 09:26
Om detta är det enda man får så kommer jag inte gå prestige. Förväntade mig ett nytt vapen eller liknande som morot (kanske inte vid första prestigen).
Det är ju det som är idéen med Prestige; att visa att man är bättre än alla. Man behöver inte upplåsta vapen och skit för att spöa alla andra.
Postad 23 November 2009 - 10:34
Det är ju det som är idéen med Prestige; att visa att man är bättre än alla. Man behöver inte upplåsta vapen och skit för att spöa alla andra.
Hoho då komemr jag aldrig köra prestige. Kämpar fortfarande för att hålla mig över 1:1 K/D ratio
Postad 23 November 2009 - 10:36
Hur kul är det o spela efter det sen?
Själv testar jag runt med lite olika kombinationer av vapen och perks. Har hittat några favoriter, men det gäller att varva mellan vapnen så att man får ut all XP som finns. Annars blir det tungt att levla i slutet.
Är bara på level 57, har gått sakta nu ett tag pga. alla experiment. Men snart tar det fart igen!!
Bara älskar Thermalsiktet. Funkar kanon på de flesta banor och vapen!!
Redigerat av Z-man75, 23 November 2009 - 10:39.
Postad 23 November 2009 - 11:17
Fan själv försöker man komma upp i 0.5Hoho då komemr jag aldrig köra prestige. Kämpar fortfarande för att hålla mig över 1:1 K/D ratio
Postad 23 November 2009 - 11:42
Vet någon hur den FMJ grejen fungerar? Skulle fixa en challenge som var att få 40 kills med den (increased penetration bullet damnage tror jag de är). Så jag valde den och körde. Vann 3 free-for-all matcher vilket är 90 kills och gick in och kollade igen. då hade den bara registrerat 3 kills på den challenge.
![]()
Den där FMJ är klart den segaste på alla vapen, har tagit aplång tid för mig.
Postad 23 November 2009 - 12:03
Är ju inte speciellt segt om man är bra på spelet!! Killen jag lira med inatt sa att han räknar med att ha prestige 10 klart till helgen!! Men så lyfte han ju 10-15000 XP per match!!
Hur kul är det o spela efter det sen?![]()
Själv testar jag runt med lite olika kombinationer av vapen och perks. Har hittat några favoriter, men det gäller att varva mellan vapnen så att man får ut all XP som finns. Annars blir det tungt att levla i slutet.
Är bara på level 57, har gått sakta nu ett tag pga. alla experiment. Men snart tar det fart igen!!![]()
Bara älskar Thermalsiktet. Funkar kanon på de flesta banor och vapen!!
Jo men för oss normala människor.... De flesta jag pratat med på min lista som är uppe i första prestigen inklusive mig (är på Level 40 nu) tycker det är segt. Från 50 till 70 tar det tid... Iof är alltid första vändan segast sen går det snabbare för varje prestige. Hoppas på en dubbel XP weekend snart
Postad 23 November 2009 - 12:17
Har bara kommit till lvl 49 ännu, vilket är runt 1,2miljoner XP, av 2,6 miljoner totalt. Känns lite drygt att det inte ens är halvvägs.Från 50 till 70 tar det tid... Iof är alltid första vändan segast sen går det snabbare för varje prestige. Hoppas på en dubbel XP weekend snart
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 November 2009 - 12:17.
Postad 23 November 2009 - 12:36
Har inte hunnit analysera detta i mw2 ännu, har du?
Postad 23 November 2009 - 13:09
Den där FMJ är klart den segaste på alla vapen, har tagit aplång tid för mig.
Finns ett par ställen där man kan få FMJ kills nästan gratis.
T.ex. på banan med skyttegravarna; spelar man Dominition där så kan man plocka kills från folk som antingen gömmer sig i skjulen samt att det alltid är några som envisas med att krypa in i sidohörnen i bunkern. Bara att ha koll på varifrån skotten kommer när dina polare stapplar in där och sen dra ett magasin genom plåten.
Problemet jag har är att SCAR-Hen har så ###### litet magasin att när man väl lyckas få några av skotten att träffa genom en yta så måste man ladda om.
Postad 23 November 2009 - 14:47
Jag fick ihop 40 kills med FMJ på SCAR igår. Jag rekommenderar Javela för det. Jag tycker FMJ var så bra, så även om jag fick "extra mags" på SCAREN fortsatte jag med FMJ. Run Down, tror jag den heter, där kan man också få massa FMJ-shots.Finns ett par ställen där man kan få FMJ kills nästan gratis.
T.ex. på banan med skyttegravarna; spelar man Dominition där så kan man plocka kills från folk som antingen gömmer sig i skjulen samt att det alltid är några som envisas med att krypa in i sidohörnen i bunkern. Bara att ha koll på varifrån skotten kommer när dina polare stapplar in där och sen dra ett magasin genom plåten.
Problemet jag har är att SCAR-Hen har så ###### litet magasin att när man väl lyckas få några av skotten att träffa genom en yta så måste man ladda om.
Postad 23 November 2009 - 15:17
Hur är det nu med XP kontra den rank man ligger på? I 4:an så kanske man hade runt 800 xp efter en match på lvl 50 och när man sedan prestigade så hamnade man runt 200 i xp för ungefär samma matchresultat.
Har inte hunnit analysera detta i mw2 ännu, har du?
Förstår inte riktigt vad du menar?
Vid level 40 där jag är nu behövs cirka 30 000 - 40 000 xp för och levla. Vid level 69 behövdes det 79 000 XP för att levla till 70... Jag brukar ligga mellan 4000-7000 xp per match, ibland högre och ibland lägre. Kommit upp i 20 000 som mest med challenges.
Postad 23 November 2009 - 16:13
Som ett exempel så kunde jag i 4:an i en HQ match få ca 800 xp när jag var på, säg lvl 55.
När jag sedan prestigat och spelar en ny runda på lvl 1 i HQ så får jag 2-300 xp.
Under båda dessa matcher så har jag/laget haft likvärdiga resultat.
Detta vet jag var så, då jag förbryllades över att jag fick så lite xp helt plötsligt då jag gått prestige.
Men jag blir ju orolig om ingen annan märkt detta och rösten i mitt huvud fortsätter hävda ovan nämnda.
Postad 23 November 2009 - 16:25
Postad 23 November 2009 - 17:45
jo, att man får mer poäng i en match beroende på vilken lvl man är på.
Som ett exempel så kunde jag i 4:an i en HQ match få ca 800 xp när jag var på, säg lvl 55.
När jag sedan prestigat och spelar en ny runda på lvl 1 i HQ så får jag 2-300 xp.
Under båda dessa matcher så har jag/laget haft likvärdiga resultat.
Detta vet jag var så, då jag förbryllades över att jag fick så lite xp helt plötsligt då jag gått prestige.
Men jag blir ju orolig om ingen annan märkt detta och rösten i mitt huvud fortsätter hävda ovan nämnda.
Det stämmer, det du skriver, lägre level = lägre xp. Har inte tänkt på det så mycket i MW2, men både Cod 4 och WaW hade ju det systemet!!
Postad 23 November 2009 - 20:23
Som man ser fram emot detta alltså.
Postad 23 November 2009 - 21:13
Pratade med xbox supporten, de trodde de var nåt om några portar som måste öppnas.
Då kommer vi till nästa problem, när jag ska gå in i routern, så kommer jag inte in.
Vi har en Zyxel P 320W , det står att jag skriver fel lösen. Jag har kollat runt och de verkar som att de ska vara lösen 1234 , men de funkar inte iaf.
Tror ni att jag är på rätt spår att det är routern som inte vill, isf nån som har någon lösning på problemet med att komma in i routern ?
Postad 23 November 2009 - 22:26
Då var jag tillbaka, fortfarande med samma problem. Jag har bytt ut modemet. Så tror att det är routern som spökar.
Pratade med xbox supporten, de trodde de var nåt om några portar som måste öppnas.
Då kommer vi till nästa problem, när jag ska gå in i routern, så kommer jag inte in.
Vi har en Zyxel P 320W , det står att jag skriver fel lösen. Jag har kollat runt och de verkar som att de ska vara lösen 1234 , men de funkar inte iaf.
Tror ni att jag är på rätt spår att det är routern som inte vill, isf nån som har någon lösning på problemet med att komma in i routern ?
Jag körde med samma router förut och det var inga problem. Se bara till att aktivera UPnP i routern så behöver du inte ställa in några portar.
Jag har för mig att användarnamnet är admin och lösenordet är 1234 eller admin.
Postad 23 November 2009 - 22:57
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Modern Warfare 2 - gamertagtråden
15 bilder
172 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?