Panasonic Plasma 2013
4746 svar till detta ämne
Postad 08 juni 2013 - 16:23
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Jag böt min VT60 mot en ny. Han på Elgiganten sa att man får byta TV:n men inte för många gånger.
Haha. Är det fel på tvn får du väl byta hur många gånger som helst. /Fredrik
Redigerat av porch123, 08 juni 2013 - 16:23.
Postad 08 juni 2013 - 16:41
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Du får byta hur många gånger som helst under öppet köp ja, i detta fall 30dgr. Sedan är det upp till butiken och göra bedömningen, kan variera från fall till fall hur nära det ligger köpdatum om den ska lagas ist. Det är i alla fall min efarenhet. O.T nu släpper jag det
Postad 08 juni 2013 - 16:41
cyanide
-
cyanide
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
är ZT60 något att ha till att ersätta krp-500. Kommer Spela PS4, PC, Surfa, Kolla film(Bluray) och en del TV tittande.
Står Mellan VT60, ZT60 och f8500 eller alt. vänta tills 2014 och se vad som erbjuds.
Postad 08 juni 2013 - 17:31
Kirkman
-
Kirkman
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
På min VT60 kan jag inte spela in ett TV-program samtidigt som jag ser på den.
Det som händer när man spelar in är att bilden blir svart med en text som flyttas runt där det står krypterad kanal.
När jag slår av inspelningen har TV:n spelat in programmet på externa HDn.
Är det någon som kan hjälpa mig lösa det här problemet?
Postad 08 juni 2013 - 17:56
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hur är det eg med fläktarna på VT60, hur pass störande är de eg? Finns många diskussioner på internet som tar upp problemet (inkl att folk försökt bygga om sina apparater själv vilket borde innebära att det är störande) och en hel del recenssioner tar upp det också.
Postad 08 juni 2013 - 18:15
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Hur är det eg med fläktarna på VT60, hur pass störande är de eg? Finns många diskussioner på internet som tar upp problemet (inkl att folk försökt bygga om sina apparater själv vilket borde innebära att det är störande) och en hel del recenssioner tar upp det också.
Vilka tester skriver om störande fläktljud från VT 60? Sätter du örat mot tv n hörs säkert ngt ljud men herregud du ska väl sitta en bit ifrån o ha ljud på, då lär du inte höra ngt. Att du hittat en tråd på nätet där några försökt bygga om tv n säger mer om dessa personer än om tv n. / Fredrik
Postad 08 juni 2013 - 19:40
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Vilka tester skriver om störande fläktljud från VT 60? Sätter du örat mot tv n hörs säkert ngt ljud men herregud du ska väl sitta en bit ifrån o ha ljud på, då lär du inte höra ngt. Att du hittat en tråd på nätet där några försökt bygga om tv n säger mer om dessa personer än om tv n.
/ Fredrik
Tex herr ytterbergs i senaste Hemmabio-tidningen. Letar du lite lär du hitta fler om bara viljan finns.
Postad 08 juni 2013 - 19:55
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Tex herr ytterbergs i senaste Hemmabio-tidningen. Letar du lite lär du hitta fler om bara viljan finns.
Stod ngt om att fläktarna hördes mer än surret. Alla plasmor surrar om du sätter örat mot tvn. I detta fall (Hemmabios ex) hördes fläktarna mer än surret vilket enligt mig är ett gott betyg på en plasma. Svårt att tro att fläktarna hörs med volym på. Men TY svarar nog själv i tråden snart  /Fredrik
Postad 08 juni 2013 - 22:36
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Stod ngt om att fläktarna hördes mer än surret. Alla plasmor surrar om du sätter örat mot tvn. I detta fall (Hemmabios ex) hördes fläktarna mer än surret vilket enligt mig är ett gott betyg på en plasma. Svårt att tro att fläktarna hörs med volym på.
Fast det är ju inte alltid man har ljud på, t.ex. om man kör HTPC och surfar lite på den eller något liknande. Minns t.ex. när jag för första gången skaffade en helt tyst laptop (MacBook Pro med SSD), innan hade jag inte retat mig på fläktljud men numera göra jag det, t.ex. om andra vid samma skrivbord har nån gammal häck med fläktljud. Man vänjer sig snabbt och blir kräsen helt enkelt
Postad 08 juni 2013 - 23:11
Dan-San
-
Dan-San
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Köp en led med clouding så slipper du surret. Båda typerna har fördelar och nackdelar men är det bild som prioriteras framför design och "jagvillhadetgrannenharfastenstörre" (Samsung-led) så är en bra plasma överlägsen led.
Postad 08 juni 2013 - 23:23
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Köp en led med clouding så slipper du surret. Båda typerna har fördelar och nackdelar men är det bild som prioriteras framför design och "jagvillhadetgrannenharfastenstörre" (Samsung-led) så är en bra plasma överlägsen led.
Varför kan inte folk bara svara på den frågan jag faktiskt ställer isf att brodera ut i en massa sidodiskussioner/försvarstal?
Redigerat av Unregistered1413, 08 juni 2013 - 23:24.
Postad 09 juni 2013 - 07:51
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Troligtvis är fläktljudet och surret olika högt på olika apparater. Det blir ödet som får avgöra hur högt det kommer låta.
Postad 09 juni 2013 - 11:59
hawkwing2
-
hawkwing2
-
Rookie
-
2 inlägg
Hur står sig ST60 mot UT50? Är lite inne på att byta ut min 6 år gamla Fujutsi Siemens 46'' Myrica. Borde bli ett rejält lyft oavsett vilken jag byter till?
Postad 09 juni 2013 - 13:38
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Hur står sig ST60 mot UT50? Är lite inne på att byta ut min 6 år gamla Fujutsi Siemens 46'' Myrica. Borde bli ett rejält lyft oavsett vilken jag byter till?
Ja, det blir ett rejält lyft oavsett vilken apparat du väljer. ST60 har ett bättre reflexfilter jämfört med UT50, men i ett halvmörkt vardagsrum presterar de nog ganska lika. Och ärligt talat så kan du nog byta till vilken platt teve du vill av 2013 års modell med väldigt stor sannolikhet att den du väljer klår din Myrica från 2006...
Postad 09 juni 2013 - 19:52
Gopo
-
Gopo
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej; Har nu haft min VT60 65 tummare i ca 3 veckor. När det gäller buzzing hörs det inget om man inte lägger örat bakom skärmen. Fläktarna hörs men inget störande ljud. Dämpas bort med ljud på. Men inget jag stör mig på alls. Ni som är på jakt efter en stor och referens plasma så köp VT60 i 65 tum. Man vänjer sig snabbt med storleken. Designen gör att denna TV känns faktiskt mindre. Inga inbränningar alls. Kör inkörning med fullbild samt kontrast på 40. Mål minst 300 timmar. Fantastisk bild, färger, kontrast, bra ljud från tv högtalare, bästa designen från Panasonic. Är oerhört imponerad på de HD sändningar från SVTV samt ex BBC HD. Otroligt fin bildkvalite. Likaså med 3D och Blu-ray. Bra uppskalning på dvd gör denna TV till en riktigt biograf. Smart TV funktionerna är effektiva och snabba!Läs gärna de recensioner från Flatpanels DK, Av Forum UK, CNET mm så förstår ni helheten.Hoppas detta hjälpte lite i sökandet efter en perfekt bildskärm.
Postad 09 juni 2013 - 20:27
Sugardaddy
-
Sugardaddy
-
Rookie
-
9 inlägg
Har nu provat en 65ST60 under vecka/helgen, men den går samma öde som 65ST50 som jag provade förra året.
Även denna har ett irriterande buzzande som jag utan problem kan höra när jag står i hallen vid ytterdörren 7m bort.
Det är dock inte så ofta jag märker det när jag ser film, även om det är där hela tiden.
Tänker man på det så hör man det i stort sett hela tiden om det nu inte är explosioner och så förstås.
Är främst vid tysta scener som det är ett problem förstås och extra dåligt vid ljusa scener.
Det är dock inte lika stor skillnad beroende på ljusstyrkan som det var med ST50.
Det som jag upplever som extra konstigt med denna jämfört med ST50 är att med den så hördes det endast vid ljusa scener.
Buzzandet var betydligt högre med ST50 vid ljus scen.
Med ST60 kan jag höra det vid helt svart bild(ingen bild).
Har kört lite breakin slides(20st) på både ST50 och ST60 och kan sammanfatta så här.
ST50 buzz: Vit(Slide01), Grå(Slide02) och lite lätt vid Röd(Slide06)
ST60 buzz: Samtliga slides även om extra högt vid vit(Slide01)
Mitt avstånd till tvn är väl normalt ca 3m och har inte vad jag vet någon superhörsel även om jag hör bra.
Har bett om att få den utbytt för att prova en till innan jag ger mig.
Vill så gärna att det ska fungera eftersom bilden är onekligen superb.
Ursäkta för den lite förvirrande texten, Ville bara dela med mig av mina erfarenheter.
Postad 09 juni 2013 - 22:39
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Hej; Har nu haft min VT60 65 tummare i ca 3 veckor. När det gäller buzzing hörs det inget om man inte lägger örat bakom skärmen. Fläktarna hörs men inget störande ljud. Dämpas bort med ljud på. Men inget jag stör mig på alls.
Ni som är på jakt efter en stor och referens plasma så köp VT60 i 65 tum. Man vänjer sig snabbt med storleken. Designen gör att denna TV känns faktiskt mindre.
Inga inbränningar alls. Kör inkörning med fullbild samt kontrast på 40. Mål minst 300 timmar.
Fantastisk bild, färger, kontrast, bra ljud från tv högtalare, bästa designen från Panasonic. Är oerhört imponerad på de HD sändningar från SVTV samt ex BBC HD. Otroligt fin bildkvalite. Likaså med 3D och Blu-ray. Bra uppskalning på dvd gör denna TV till en riktigt biograf.
Smart TV funktionerna är effektiva och snabba!
Läs gärna de recensioner från Flatpanels DK, Av Forum UK, CNET mm så förstår ni helheten.
Hoppas detta hjälpte lite i sökandet efter en perfekt bildskärm.
Kul att du är nöjd med din nya TV, inte ens Panasonics marknadsavdelning skulle kunna hyllat produkten bättre. Ser fram emot flera kommande poster från dig, hur uppfattar du t.ex. problemen med rörelsehantering som en del recenssioner rapporterat kring? Och den lägre ljusstyrkan jämfört med t.ex. Samsungen, är det nåt problem dagtid? Har nu provat en 65ST60 under vecka/helgen, men den går samma öde som 65ST50 som jag provade förra året.
Även denna har ett irriterande buzzande som jag utan problem kan höra när jag står i hallen vid ytterdörren 7m bort.
Trist att det ska vara så svårt att få till dessa problem med buzzingen, det är ju en riktigt fin TV men jag kan tyvärr förstå om många tvekar pga detta problem, speciellt som det verkar variera mkt från exemplar till exemplar.
Postad 10 juni 2013 - 05:56
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Kul att du är nöjd med din nya TV, inte ens Panasonics marknadsavdelning skulle kunna hyllat produkten bättre. Ser fram emot flera kommande poster från dig, hur uppfattar du t.ex. problemen med rörelsehantering som en del recenssioner rapporterat kring? Och den lägre ljusstyrkan jämfört med t.ex. Samsungen, är det nåt problem dagtid?
Trist att det ska vara så svårt att få till dessa problem med buzzingen, det är ju en riktigt fin TV men jag kan tyvärr förstå om många tvekar pga detta problem, speciellt som det verkar variera mkt från exemplar till exemplar.
Vad är din avsikt med alla inlägg? Skall du köpa en Panasonic eller är du bara i tråden för att "tjafsa"? För det enda jaga ser dig skriva om är en massa problem och sedan dra upp din egna LCD som minsann är svart. Jag kollar på tv i fullt dagsljus utan att dra för utan problem (film vill man väl alltid ha mörkt för?). Jag ser inga problem med rörelsehanteringen. Jag hör inga fläktar. Jag hör ingen buzzing. Så man kan väl säga att jag håller med Gopo.
Postad 10 juni 2013 - 06:44
maxfli
-
maxfli
-
Användare
-
-
154 inlägg
Håller fullständigt med.
Letar själv efter en 50" från Panasonic eller Samsung och här vill man höra om för och nackdelar med de olika modellerna.
Postad 10 juni 2013 - 07:25
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Vad är din avsikt med alla inlägg? Skall du köpa en Panasonic eller är du bara i tråden för att "tjafsa"? För det enda jaga ser dig skriva om är en massa problem och sedan dra upp din egna LCD som minsann är svart.
Jag kollar på tv i fullt dagsljus utan att dra för utan problem (film vill man väl alltid ha mörkt för?). Jag ser inga problem med rörelsehanteringen. Jag hör inga fläktar. Jag hör ingen buzzing. Så man kan väl säga att jag håller med Gopo.
+1 Bara att lära sig filtrera bort hans inlägg .. Sen var väl Gopo´s inlägg lite väl
Postad 10 juni 2013 - 08:43
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Vad är din avsikt med alla inlägg? Skall du köpa en Panasonic eller är du bara i tråden för att "tjafsa"? För det enda jaga ser dig skriva om är en massa problem och sedan dra upp din egna LCD som minsann är svart.
Jag kollar på tv i fullt dagsljus utan att dra för utan problem (film vill man väl alltid ha mörkt för?). Jag ser inga problem med rörelsehanteringen. Jag hör inga fläktar. Jag hör ingen buzzing. Så man kan väl säga att jag håller med Gopo.
Ja, jag funderar på att köpa en Panasonic och försöker skilja fiktion från fakta när det gäller dess förmågor. Verkar ju stundtals vara nästan Apple fan-boy nivå på en del inlägg här, där även saker som välrespekterade testare tagit upp som brister viftas bort som ren inbillning. Pansonics TV apparater är utan tvekan bland de bästa på marknaden, men de är inte perfekta men ändå tillräckligt bra för att jag tycker man ska våga vara ärlig med de få brister som faktiskt finns.
Redigerat av Unregistered1413, 10 juni 2013 - 08:46.
Postad 10 juni 2013 - 09:45
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Fast det är ju inte alltid man har ljud på, t.ex. om man kör HTPC och surfar lite på den eller något liknande. Minns t.ex. när jag för första gången skaffade en helt tyst laptop (MacBook Pro med SSD), innan hade jag inte retat mig på fläktljud men numera göra jag det, t.ex. om andra vid samma skrivbord har nån gammal häck med fläktljud. Man vänjer sig snabbt och blir kräsen helt enkelt 
Min VT60 framför stor betongvägg buzzar inte alls på 2,6m avstånd (soffan) medans min gamla Pioneer tydligt hördes. Däremot högerfläkt på Panasonicen viner tydligt när det är tyst i rummet medans fläktarna i gamla inte hördes alls så helt olika från modell, rum, hörsel, känslighetsgrad osv som sagts tidigare. Går inte att säga hur det blir för dig förrän du har apparaten hemma.
Postad 10 juni 2013 - 09:48
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Min VT60 framför stor betongvägg buzzar inte alls på 2,6m avstånd (soffan) medans min gamla Pioneer tydligt hördes. Däremot högerfläkt på Panasonicen viner tydligt när det är tyst i rummet medans fläktarna i gamla inte hördes alls så helt olika från modell, rum, hörsel, känslighetsgrad osv som sagts tidigare. Går inte att säga hur det blir för dig förrän du har apparaten hemma.
Ok, tack för info! Buzzing är väl ingen större fara, så länge det är i normala mängder, verkar ju finnas en del måndagsexemplar. Fläktljudet är nog ett större bekymmer iom att det enligt tester verkar gå upp och ner en hel del och därför säkert är mer störande.
Redigerat av Unregistered1413, 10 juni 2013 - 12:24.
Postad 10 juni 2013 - 11:20
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Verkar vara samma med 60- som 50-serien att VT är i det närmaste ljudlös när det kommer till buzzing och ST precis tvärtom. Lite synd att det ska behöva vara så. Visst VT är en dyrare serie, men om de vet hur man får bukt på buzzingen så borde de ju de ju se till att det gäller alla deras serier, så dyrt kan jag inte tänka mig det är att fixa. Måste vara dyrare att få in en massa ST på service.
Postad 10 juni 2013 - 11:46
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
Verkar vara samma med 60- som 50-serien att VT är i det närmaste ljudlös när det kommer till buzzing och ST precis tvärtom. Lite synd att det ska behöva vara så. Visst VT är en dyrare serie, men om de vet hur man får bukt på buzzingen så borde de ju de ju se till att det gäller alla deras serier, så dyrt kan jag inte tänka mig det är att fixa. Måste vara dyrare att få in en massa ST på service.
VT50 och VT60 buzar allt lite också... det har med Plasma tekniken att göra
Postad 10 juni 2013 - 15:23
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Rätt bra pris på SIBA nu för en 50" VT60, 15.990 !!!
http://www.siba.se/p...asma-tv-med-3d-
Postad 10 juni 2013 - 16:36
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
+1
Bara att lära sig filtrera bort hans inlägg .. Sen var väl Gopo´s inlägg lite väl 
Haha, kanske lite... Men om jag skall vara helt ärlig så ser jag inga av de bristerna med rörelsehanteringen som folk pratar om. Jag kollar inte så mycket på "tv" utan mest på film och då framträder det inte som jag förstått det. Sedan är det mesta andra jag kollar på i HD även på "tv". Så det kanske inte framträder alls då? Sedan med buzzing hör jag ingenting, kanske är någon frekvens jag inte hör längre! haha Har en VT60 btw. Jag sitter inte och letar fel på tvn men har heller inte upptäckt något som stör mig. Ser ju i tråden att en del verkar få måndagsexemplar dock.
Postad 10 juni 2013 - 18:08
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Haha, kanske lite... Men om jag skall vara helt ärlig så ser jag inga av de bristerna med rörelsehanteringen som folk pratar om. Jag kollar inte så mycket på "tv" utan mest på film och då framträder det inte som jag förstått det. Sedan är det mesta andra jag kollar på i HD även på "tv". Så det kanske inte framträder alls då?
Sedan med buzzing hör jag ingenting, kanske är någon frekvens jag inte hör längre! haha
Har en VT60 btw.
Jag sitter inte och letar fel på tvn men har heller inte upptäckt något som stör mig. Ser ju i tråden att en del verkar få måndagsexemplar dock.
Kanske är lite paranoid med blir alltid lite misstänksam när en ny användare dyker upp och tokhyllar en produkte 2 gånger om i sina 2 enda inlägg på forumet  Om nu Sony som det verkar kommer fram till att min nuvarnade TV inte är värd att laga så är det ju nästan bara Samsung F8505 och Panasonic VT60 (ZT för liten) som känns riktigt intressanta på marknaden, då Sonys high end LCD:er verkar utgått (förutom 4K modellen då som jag är lite tveksam till). Därför försöker jag bestämma mig mellan Samsungen och Panasonicen, då svärta och minst 65" (iaf 64  ) är högst prioriterat. Verkar nästan dött lopp i år (prisskillnaden bryr jga mig inte så mkt om)
Redigerat av Unregistered1413, 10 juni 2013 - 18:09.
Postad 11 juni 2013 - 10:08
-AA-
-
-AA-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har ni nåt förslag på bra och prisvärt väggfäste till en 50" VT60? Är ute efter ett fast platt fäste.
Har den gamla tvn på en bänk idag men vill ha nya på väggen.
Ha de´
/AA
Postad 11 juni 2013 - 12:03
Jontobot89
-
Jontobot89
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon som kan ge lite info om Panasonic TX-P50ST60Y, är det en bra TV?
Jag spelar mycket TV-Spel och kikar på film. Skulle vara intressant att veta hur den hänger med när man spelar osv.
/Jonas
Postad 11 juni 2013 - 12:17
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Är det någon som kan ge lite info om Panasonic TX-P50ST60Y, är det en bra TV? Jag spelar mycket TV-Spel och kikar på film. Skulle vara intressant att veta hur den hänger med när man spelar osv.
/Jonas
Det är en mkt bra TV, speciellt sett till vad den kostar jämfört med sina storasyskon. Har för mig att den har sämre inputlag än VT60/ZT60 men är säkert ändå bättre än många andra TV apparater på marknaden. Allt beror lite på hur pass hard core gamer man är.
Redigerat av Unregistered1413, 11 juni 2013 - 12:18.
Postad 11 juni 2013 - 12:19
Jontobot89
-
Jontobot89
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det är en mkt bra TV, speciellt sett till vad den kostar jämfört med sina storasyskon. Har för mig att den har sämre inputlag än VT60/ZT60 men är säkert ändå bättre än många andra TV apparater på marknaden. Allt beror lite på hur pass hard core gamer man är.
Okej, det låter ju bra! Inte så att du testat att lira spel på den?
Postad 11 juni 2013 - 12:40
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Okej, det låter ju bra! Inte så att du testat att lira spel på den?
Har den inte ens, men kolla in recenssionerna på t.ex. FlatpanelsHS eller HDTVTest så får du nog all info du behöver!
Postad 11 juni 2013 - 12:55
Jontobot89
-
Jontobot89
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har den inte ens, men kolla in recenssionerna på t.ex. FlatpanelsHS eller HDTVTest så får du nog all info du behöver!
Tackar! Ska kika runt lite =) När jag ändå är igång.. Kan ni rekommendera någon TV kring 50" som ni vet är bra för spel och dyl.?
Postad 11 juni 2013 - 14:48
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Har ni nåt förslag på bra och prisvärt väggfäste till en 50" VT60? Är ute efter ett fast platt fäste. Har den gamla tvn på en bänk idag men vill ha nya på väggen.
Ha de´
/AA
Jag använder Samsungs väggfäste med en vajer, det finns ju billiga kopior på dessa. Problemet jag har är dock att tvns strömsladd har en stor klump som är tjockare än väggfästet så man måste använda distanser så tvn hamnar inte så nära väggen som den kunnat om inte sladden varit 2cm tjock.
Postad 11 juni 2013 - 22:12
-AA-
-
-AA-
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag använder Samsungs väggfäste med en vajer, det finns ju billiga kopior på dessa. Problemet jag har är dock att tvns strömsladd har en stor klump som är tjockare än väggfästet så man måste använda distanser så tvn hamnar inte så nära väggen som den kunnat om inte sladden varit 2cm tjock.
Tackar för tipset! Beställde ett sånt fäste på Ebay. /AA
Postad 12 juni 2013 - 11:01
ederion
-
ederion
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ikväll får jag äntligen min P65VT60! Det skall bli riktigt spännande och jag återkommer med mina intryck.
Postad 12 juni 2013 - 11:11
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Ikväll får jag äntligen min P65VT60! Det skall bli riktigt spännande och jag återkommer med mina intryck.
Grattis, hoppas du blir nöjd! Återkom gärna med dina initialintryck av främst hur mkt fläktarna hörs innan man vant sig. Att bilden i övrigt är riktigt bra är ju redan välkänt så där lär du knappast bli missnöjd
Postad 12 juni 2013 - 16:41
nooblife
-
nooblife
-
Rookie
-
1 inlägg
Köpte en 50st60y från komplett när de hade 20% rabatt.
Byter upp mig från en tjock tv så blev en ganska stor skillnad.
Har inte andvänt tvn så mycket ännu men nöjd med bilden och så.
Hör lite buzzing när det är lite vitare partier i det man ser på.Testade och slå på en film och såg den på normal ljudnivå och buzzingen var inget jag störde mig på nämnvärt.
Såg Sveriges vm kval match och bilden såg lite skum ut,men känns mer som att det var tv4'as utsändning än tvns fel.
Postad 12 juni 2013 - 16:58
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Såg Sveriges vm kval match och bilden såg lite skum ut,men känns mer som att det var tv4'as utsändning än tvns fel.
Sett till kvalitén på Sveriges spel/spelare just nu så tror jag nog att det så illa ut oavsett vilken TV man har  Själva bildkvalitén såg dock rätt ok ut hos mig (dvs normalt TV4 standard), vad var det som såg skumt ut hos dig?
Postad 12 juni 2013 - 19:18
ederion
-
ederion
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Grattis, hoppas du blir nöjd! Återkom gärna med dina initialintryck av främst hur mkt fläktarna hörs innan man vant sig. Att bilden i övrigt är riktigt bra är ju redan välkänt så där lär du knappast bli missnöjd 
Så, mina första, korta intryck. Eftersom du var nyfiken på hur teven låter så börjar jag med det. Den ger ifrån sig lite, lite ljud, men det är något jag personligen inte alls tänker på. Jag är van vid att ha min PS3 igång när jag sitter framför teven och den överröstar teven solklart. Så för mig personligen så känns det som ett ickdproblem. Så var det bilden då. Jag har testat analog och digital Comhem (ingen HD) och bilden är förvånansvärt bra, med tanke på teven storlek. Jag är glatt överraskad här. Sedan testade jag att mata den med bild från datorn, där jag strömmade Game of Thrones via HBO Nordic. Mycket bra bild! Jag fick lite hackig rörelsehantering då och då, men trofast det mycket väl kan ha berott på att datorn inte hängde med. Sist testade jag några av de finare scenerna från Avatar (BD på PS3). Jag blev helt lyrisk! Här skiner teven och sambon blev lika lyrisk hon. Hon var tidigare lite besviken på bilden, men vi har tittat i ett ljust rum så här långt. Solen ligger på fönstret som är längs hela väggen till vänster om teven. Vi har persienner, men det räcker inte riktigt till ändå. Reflektionerna syns tydligt. Men summa summarum: jag är helnöjd och ser fram emot att titta på The Hobbit på BD på lördag kväll. Det lär bli en riktigt trevlig upplevelse!
Postad 12 juni 2013 - 21:43
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Någon som vet hur många centimeter det är från stativets botten till det att tvn:s ram börjar på VT60?
Postad 12 juni 2013 - 22:07
guranisten
-
guranisten
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Så var det bilden då. Jag har testat analog och digital Comhem (ingen HD) och bilden är förvånansvärt bra, med tanke på teven storlek. Jag är glatt överraskad här.
Så du menar att bilden var bra trots enbart analog sändning och det på en 65"? Det låter ju nästan för bra att vara sant  du får gärna beskriva lite mer ang bildkvalitet på analog vs digital.
Postad 12 juni 2013 - 22:39
Gopo
-
Gopo
-
Rookie
-
7 inlägg
P65VT60. Sammanfattning efter ca 3 veckors körtid. Ingen inbränning alls. Buzzing hörs ej. Fläktljud hörs men försvinner när man har ljud på. Störs inget av detta. Bilden är otrolig men en kontrast och svärta som man bara får wow känslor av. Mjuk men ändå tillräckligt skarp bild. Utmärkt ljud från tv:s högtalare. Sitter 3 meter ifrån och det känns perfekt som lagom avstånd. 3D mörkar bilden något men detaljerna och djupet i bilden är fantastisk. Ren och klar bild utan bieffekter. Kör fullbild i ca 300 timmar och kontrast på 40 under inkörningsperioden. Såg igår "Spartacus - Blod and Sand, säsong 1, 5 avsnittet. Bilden knockade mig. Jag bara skrek wow, wow va häftigt. Detaljer, färger, rörelser är i toppnivå. Kör i Cinema THX läget. Bilden är tillräckligt ljus dagtid med Cinema THX day. Ingen 50Hz bug. Tveka inte utan slå till i år. Både Oled och UltraHD kostar mycket i år och nästa år. Plasmatekniken blir inte mycket bättre än detta. Längtar varje dag att se både nya och gamla favoritfilmer. HD kanalerna är i mycket bra kvalitet på denna plasma. Med vänlig hälsning en sann Cineast.
Redigerat av Gopo, 12 juni 2013 - 22:40.
Postad 12 juni 2013 - 22:59
Gopo
-
Gopo
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej: Avståndet från VT60, 65 tums modellen är ca 9 cm från stället till ramen. 13 cm tills bilden börjar. V-stället är oerhört imponerande. Bredden på stället är ca 59 cm och djupet 32 cm.
Postad 13 juni 2013 - 05:42
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Komplett tar nu 12 990:- för Panasonic Viera TX-P55ST60Y
Postad 13 juni 2013 - 09:27
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Giganten har nattöppet och lovat rabatter på 70% av sortimentet, kanske borde fynda en pana plasma då.
Postad 13 juni 2013 - 09:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Giganten har nattöppet och lovat rabatter på 70% av sortimentet, kanske borde fynda en pana plasma då.
500:- rabatt på 32-39 tum, 1000:- rabatt på 40-51 tum, 2000:- rabatt på 55 tum och större skriver de,
Postad 13 juni 2013 - 11:29
ederion
-
ederion
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Så du menar att bilden var bra trots enbart analog sändning och det på en 65"? Det låter ju nästan för bra att vara sant du får gärna beskriva lite mer ang bildkvalitet på analog vs digital.
Ja, nu skrev jag "med tanke på tevens storlek". Teven kan inte producera enhörningar och guldskatter och heller inte skapa information som inte finns (den kan gissa (interpolera), men den är inte magisk). Bilden på standardmaterial, både analogt och digitalt är ju halvdålig i bästa fall. Det jag menar är att jag förväntade mig en gräsligt usel bild nu när jag tittade på 65" istället för 32" som tidigare. Men den stannade kvar på "halvdålig". Det är detta jag menar med "förvånansvärt bra, med tanke på tevens storlek." När jag besökt min bror som har en teve på mellan 40-50 tum så har jag tyckt att den analoga bilden sett mycket sämre ut än på denna teven. Men så är hans tv något år gammal och endast i 10-tusenkronorsklassen. Så, med andra ord så skall du inte förvänta dig en bra bild på Comhems standardupplösningskanaler, men du behöver heller inte förvänta dig en bild som inte går att titta på. Sedan vad gäller analog vs. digital signal (ej HD), så känns den digitala så klart mindre brusig, skarpare och har mer färgdjup än den analoga. Men det är ju som det är.
Postad 13 juni 2013 - 12:03
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Så, mina första, korta intryck. Eftersom du var nyfiken på hur teven låter så börjar jag med det. Den ger ifrån sig lite, lite ljud, men det är något jag personligen inte alls tänker på. Jag är van vid att ha min PS3 igång när jag sitter framför teven och den överröstar teven solklart. Så för mig personligen så känns det som ett ickdproblem.
Så var det bilden då. Jag har testat analog och digital Comhem (ingen HD) och bilden är förvånansvärt bra, med tanke på teven storlek. Jag är glatt överraskad här. Sedan testade jag att mata den med bild från datorn, där jag strömmade Game of Thrones via HBO Nordic. Mycket bra bild! Jag fick lite hackig rörelsehantering då och då, men trofast det mycket väl kan ha berott på att datorn inte hängde med.
Sist testade jag några av de finare scenerna från Avatar (BD på PS3). Jag blev helt lyrisk! Här skiner teven och sambon blev lika lyrisk hon. Hon var tidigare lite besviken på bilden, men vi har tittat i ett ljust rum så här långt. Solen ligger på fönstret som är längs hela väggen till vänster om teven. Vi har persienner, men det räcker inte riktigt till ändå. Reflektionerna syns tydligt.
Kul att du (ni) blev nöjda! I stort verkar dina intryck stämma väl överens med vad som kontaterats tidigare, riktigt bra bild men som behöver lite mörkare miljö för att verkligen komma till sin rätt, men då blir det å andra sidan riktigt bra. Hör du fläktarna mer än buzzingen, som jag förstått det så är det främst när fläktarna ändrar varvtal som man hör dem, vilket stämmer väl överens med mina tidigare erfarenheter från datorfläktar osv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|