KLIPSCH-klubben
2368 svar till detta ämne
Postad 06 November 2009 - 12:07
dka
-
dka
-
Rookie
-
0 inlägg
Välkommen till klipsch världen vi gör så gott vi kan med hjälp, ha lite tålamod bara så får du säkert hjälp med frågor..
vad beträffar ljudbilden mellan RF 62 och RF 82 är delvis storleken på högtalaren och dom olika högtalar elementen som utgör skillnaden, Rf 82 har 2st 8" element, det gör basen lite djupare och större ..
sedan så driver Onkyo utan tvekan ett klipsch system då klipsch är väldigt lättdrivet.
om du ska byta till en annan onkyo eller annat beror mer på hur du ska använda systemet, mycket bio? ja då bör man faktist ha en reciver som klarar dom nya formaten och samt ger ett riktigt bioljud med den närvaro känslan som en riktig bio ger med ett komplett surround system, så det beror mer på vad du ska lyssna på och hur du ska använda systemet som bör vara den vägledande tanke 
Just nu så verkar klipsch ha väldigt svåra problem med att få hit klipsch högtalare till svenska återförsäljare, orsak inte känd för mej mer än den info andra har gett vid inköp, en del medlemar har ju beställt från tyskland , ta och fråga dom hur dom har löst detta om du vill göra det samma 
jag har inte ännu kunnat lyssna på dom nya WF-35 så jag kan inte ge någon synpunkt på detta, kanske finns någon hör som har kollat in dom..
lycka till
//CG-47
Tack för din feedback CG-47, det uppskattas. Vet någon vart jag kan gå och prov lyssna på Klipsch i Stockholm ? //dka
Postad 01 December 2009 - 21:29
Unregistered87646b22
-
Unregistered87646b22
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Ansluter mig till klubben jag oxå , då ett par rf 82or har fått komma in !
Gillar dom skarpt men drägglar efter slutsteg nu då jag inte får ut tillräckligt med kräm till dom så jag vågar höja så mycket jag vill (map105).
Men ######r va bra det ska bli ! =)
Postad 01 December 2009 - 21:37
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Välkommen till klipsch klubben och jag hoppas att du får det trevligt med dina klipsch grejer..
//CG-47
Postad 04 December 2009 - 19:54
ulukai
-
ulukai
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Jag är sugen på Klipsch palladium P39F och jag har en Pioneer Susano att driva dom med. Dock läste jag precis att Pinoeer inte passar med Klipsch högtalare. Varför är det så? Jag trodde Klipsch var varma i tonen och skulle då passa bra med Pioneer. Eller har jag fått det om bakfoten?
Postad 04 December 2009 - 20:12
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jag är sugen på Klipsch palladium P39F och jag har en Pioneer Susano att driva dom med. Dock läste jag precis att Pinoeer inte passar med Klipsch högtalare. Varför är det så? Jag trodde Klipsch var varma i tonen och skulle då passa bra med Pioneer. Eller har jag fått det om bakfoten?
Ja tyvärr så har du fått det lite om bakfoten , Klipsch är ganska ljusa i tonen och det beror ju dels på Hornen, men även högtalar konerna och att då köra pioneer med klipsch blir gärna vasst som en kniv, visst det finns säkert dom som gillar detta ljud oxå, men dom flesta upplever det som jobbigt och en del t.o.m säger så om Yamaha reciver/stärkaren som då är ljus men inte som pioneer är. //CG-47
Postad 05 December 2009 - 11:20
ulukai
-
ulukai
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Ajdå. Ja men då är det inte att tänka på ens. Några tips på andra högtalare man kan använda sig utav?
Postad 05 December 2009 - 11:49
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Ajdå. Ja men då är det inte att tänka på ens. Några tips på andra högtalare man kan använda sig utav?
Om du har möjligheten. Låna hem ett par inspelade klipsch alt ta med din reciver till någon som har klipsch! Du kanske gillar ljudet! Är ju ingn dålig maskin du har!
Postad 05 December 2009 - 12:31
ulukai
-
ulukai
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Nä det var det jag tänkte på oxå. Min far har klipschhorn så jag kan alltid testa på dom. I och med min förstärkare är i premiumklassen så kanske det låter annorlunda jämfört med dom billigare pioneer.
Postad 05 December 2009 - 12:43
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
När vi snackar dessa prisklasser tror jag inte att det är några problem alls. Dessutom tycker jag det här med att Pioneer skulle vara så himla ljusa har blivit så upptrissat så jag vet inte vad. Det är främst deras budget-receivers som har haft denna ljushet. Hornen som sitter i Palladium är dessutom långt ifrån samma som sitter i Reference-serien. Är övertygad om att det kommer låta underbart!
MVH Flingan
Postad 05 December 2009 - 13:20
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
När vi snackar dessa prisklasser tror jag inte att det är några problem alls. Dessutom tycker jag det här med att Pioneer skulle vara så himla ljusa har blivit så upptrissat så jag vet inte vad. Det är främst deras budget-receivers som har haft denna ljushet. Hornen som sitter i Palladium är dessutom långt ifrån samma som sitter i Reference-serien. Är övertygad om att det kommer låta underbart!
MVH Flingan
Håller med Flingan!
Postad 05 December 2009 - 13:35
ulukai
-
ulukai
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Där är nämligen någon på blocket som säljer dessa bestar till ett förmånligt pris. Det är därför jag undrar.
Just nu har jag bara ett par Canton RCL och dom är helt för ljusa i dom högsta tonerna tycker jag.
Postad 06 December 2009 - 15:12
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Jag denna killen har försökt sälja dessa i säkert ett år nu tror jag. Har sett väldigt många annonser på dessa, som kommit upp en efter en med sänkta priser. Ett tips är alltså att försöka pruta lite, då han säkert vill bli av med dem.
MVH Flingan
Postad 06 December 2009 - 22:18
leiflennart
-
leiflennart
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hej alla klipschfantaster!
tittar på en RC10 center. några goda/onda ord? skall drivas med pioneer vsx d511
Postad 07 December 2009 - 15:45
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Hej alla klipschfantaster!
tittar på en RC10 center. några goda/onda ord? skall drivas med pioneer vsx d511
jo då den jag har duger men jag känner redan att en större för mej hade varit mer rättvist åt mitt system då jag upplever RC-10 som lite liten , men som sagt detta är som vanligt olika hur vi upplever saker , jag har länge tänkt att sälja min men samtidigt ha råd med en större och det har inte blivigt så (ska ha en RC-62). Annars är det en liten trevlig center som har ett bra ljud , men som sagt för mej så är den liten idag. //CG-47
Postad 07 December 2009 - 19:12
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Tja!
Har en rc52 till salu!
Postad 07 December 2009 - 20:44
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
njee..vill ha Rc-62 för då blir det samma storlek på konerna som mina frontar...vilket kommer göra mycket på bioljudet
//CG-47
Postad 07 December 2009 - 21:03
ZtingRay
-
ZtingRay
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har funderingar att bli medlem i Klipsch-klubben!
Så min fråga är: Kommer en Onkyo SR607 klara av att driva ett par RF-82 eller kommer den vara för klen?
Postad 07 December 2009 - 21:43
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jag har funderingar att bli medlem i Klipsch-klubben! Så min fråga är: Kommer en Onkyo SR607 klara av att driva ett par RF-82 eller kommer den vara för klen?
oja den kommer att räcka väl,  //CG-47
Postad 07 December 2009 - 21:48
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
oja den kommer att räcka väl, 
//CG-47
Är mer tveksam ja. Min 876 tyckte jag drev rf82 orna riktigt dåligt så jag skaffa slutsteg till dom.
Postad 07 December 2009 - 22:33
ZtingRay
-
ZtingRay
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ok.. Nu blev jag lite kluven här..
Efter du skaffat slutsteg till dom blev den någon större förändring?
Mitt billigare alternativ är ett par Canton gle490, kanske bättre å satsa på dom eller vad tror ni?
Postad 07 December 2009 - 22:53
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
På låg volym märktes ingen större skillnad men på hög va det stor skillnad.
Största skillnaden märktes på hornet som slutade dista, det blev ett klarar och renare ljud, va ganska grötigt med bara onkyon. basen märktes det inte så stor skillnad på vad ja kan komma ihåg.
Nu behövs bara ett slutsteg till centern med.
Postad 08 December 2009 - 18:19
ZtingRay
-
ZtingRay
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
ok. vilken Onkyo modell använde du dig av?
Postad 08 December 2009 - 18:26
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
ok. vilken Onkyo modell använde du dig av?
Onkyo tx-sr876
Postad 08 December 2009 - 19:48
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
alltså klipsch är väldigt lättdrivna och med den Onkyo tx-sr876 inte skulle räcka är konstigt och att man skulle behöva en kraftigt slusteg för en center är ännu mer konstigt, visst mycket kraft ger kontroll på basen och det märker t.o.m jag med mina stora RF-63 som är då skulle vara ännu mer krävande än ett par Rf-82 er , men faktum är att jag drev min stora frontar med min Yamaha reciver utan slusteg i ett år och spelade högt har jag gjort oxå ,men stora skillnader var det inte på hur den drev klipsch högtalarna så , den Onkyo som han pratade om tidigare är inte på något sätt otillräcklig.
Dock är en sak klar, klipsch frontar behöver lite mer pulver än vad som sägs faktiskt, för att man ska få kontroll och en bra bas och ett bra ljud i frontarna så är det inte fel att ha 150w rms på varje kanal( beroende på vad du har då), och det är oxå orsaken till att jag har ett Rotel slusteg på 150w konstant i varje kanal, men att centern skulle behöva hjälp är väldigt konstigt och ger mer en bild av att något inte stämmer.
//CG-47
Postad 08 December 2009 - 20:10
ZtingRay
-
ZtingRay
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Okej..
Min 607:a ska leverera 110Watt i 8ohm per kanal och 180Watt i 4ohm per kanal.
Räcker den effekten?
Hur många ohm är RF-82:orna uppmätta till?
Postad 08 December 2009 - 20:46
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Okej.. Min 607:a ska leverera 110Watt i 8ohm per kanal och 180Watt i 4ohm per kanal. Räcker den effekten? Hur många ohm är RF-82:orna uppmätta till?
Klipsch är mätta till 8 ohm, vad gäller effekten så ska detta inte vara några problem, ta mina tex, bakom mina står det 150w 8ohm per högtalare konstant och dit bör man komma för att få högtalaren göra det den ska med ett bra resultat så oxå med rf-82, så har man 130w till 160w så är det inte fel vad gäller frontarna , men resten tar inte en massa kraft för då är det något fel , det är väldigt enkelt att kolla detta genom att läsa specen för varje högtalare, vad är viktigt är att man inte bör driva högtalare med en maskin som inte kommer upp till spec, för sitt måste man komma för att få ett bra resultat så långt är detta korrekt, men det betyder inte att man behöver överdriva det. 8ohm=lättdrivet Frontar = kraft = JA Surround, center = följ vad som står på spec och det kommer att fungera bra Sen vill ja oxå säga att det gäller verkligen att ställa in sin reciver /stärkare på ett bra sätt för att kunna utnyttja den kraft som finns i grejerna, har märkt hos en del att man sätter sig inte ner och lus läser manual för sina grejer och genom att inte göra det så missar man en massa kunskap om det man använder, jag har suttit med mina i över 2 år och skruvat och testat inställningar och det har lärt mej an massa saker om den maskin jag använder för hembiosystemet, bara en tanke jag vill dela med mig av då jag har stött på detta ett antal ggr. tekniken i våra recivers, stärkare blir bara bättre och mer detaljerad och ger många möjligheter till att få ett bra ljud som driver högtalarna på ett vettigt sätt, så ALLT är inte bara kraft vilket en del har fått för sig. sen till slut så är det självklart upp till var och en att bedöma hur det låter för det är ändå så att vi har olika tycken vad gäller detta med ljud och olika smak på hur det ska låta för det ska låta bra, så det är ens egna öron som till slut bör vara en vägledande känsla. Lycka till föresten med vad du nu bestämmer dej för //CG-47
Postad 08 December 2009 - 21:38
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Enligt mig är det viktigare att gå på hur det låter än vad det står för effekt i specen. Är du osäker? Se då till att försöka lyssna på en sådan setup som du tänkt dig i butik eller hos bekant. Det låter kanske inte exakt som hemma hos dig eftersom rummet spelar en viss roll för ljudbilden, men du lär ändå höra om recievern/förstärkaren räcker till.
Och att man inte skulle ha nytta av en förstärkare/slutsteg till centern förstår jag inte? RC-64 är ju större än en RF-82 och mår minst lika bra av extra kraft. Centerkanalen är mycket viktig för att få en bra och korrekt ljudbild.
Postad 08 December 2009 - 22:05
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Ja visst är centerkanalen är viktig , men att sätta ett slusteg på det ? , finns det redan över 100w i kanalen från recivern så är det ju inte så att det är jätte nödvändigt direkt, Ok kanske med tanke på hur stor RC-64 är , med 4 stora konor så kan det vara en tanke , men dom flesta är ju inte på den nivån ens och för Rc-52 tex är det ju överdrivet minst sagt , att ha c.a 120-150w på centern om den kan ge detta vid hög volym så har ju en Onkyo både drivet och i regel kraften för det ändamålet, eller en RC-10 så är det löjligt att sätta dit ett kraftigt slutsteg, för du får inte ut det resultatet, vilket jag själv t.o.m märker som har 150w från slusteget, centern kommer inte till sin rätt ens,..det är ju därför jag ska byta till en större så att det bli ett bättre resultat, så för mycket kraft är ju inte det enda svaret.
Håller med dej fredrikandersson att lyssna och testa är det bästa sättet att få en bra känsla för hur det kan låta och kan man låna hem det, ja varför inte då får man en bra bild av hur det låter hemma för precis som fredde säger så är ju inte ett lyssnings ställe(butik) särkilt vägledande på hur det kan låta hemma...men tanke på hur svårt det har blivigt att få tag i grejer just nu så är detta inte så lätt kanske..
som man märker så har vi lite olika åsikt vad gäller detta så det är inte helt fel att lyssna, testa själv oxå..
//CG-47
Postad 09 December 2009 - 20:19
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Ja nu är det snart jul och allt som kommer med detta så jag vill bara önska alla en riktigt skön jul och ett gott nytt år på alla klipsch älskare... GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR TILL ALLA I KLIPSCH KLUBBEN
f_nat_106.gif 69.11K
0 Antal nerladdningar//CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 09 December 2009 - 20:23.
Postad 11 December 2009 - 10:44
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Tja! Va inne på hifi-huset's hemsida! Där står det nu: Vi kan leverera Klipsch......
Postad 11 December 2009 - 13:33
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Stora ord  Verkar inte finnas nån i Sverige som kunnat leverera Klipsch senaste halvåret, så det var ju ett steg i rätt riktning 
När dollarn blev dyrare i senvintras så höjdes priserna, men de har inte sänkts nu när dollarn blivit billigare. Knepigt att det alltid ska vara så.
Hur länge tror ni dagens Reference-serie kommer säljas? Är sugen på ett par RS-52 för framtida 7.1, men funderar på hur länge man vågar vänta på att köpa dem.
Redigerat av bananplanta, 11 December 2009 - 13:39.
Postad 19 December 2009 - 19:47
Unregistered1582
-
Unregistered1582
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Någon som vet hur kombinationen Klipsch + NAD låter?
Postad 19 December 2009 - 20:39
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Någon som vet hur kombinationen Klipsch + NAD låter? 
Låter riktigt bra! I allafall med Nad Master serie! Vilken Nad hade du tänkt använda?
Postad 19 December 2009 - 21:06
Unregistered1582
-
Unregistered1582
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Låter riktigt bra! I allafall med Nad Master serie! Vilken Nad hade du tänkt använda?
T775HD kanske, får se..
Postad 24 December 2009 - 09:33
Anomander
-
Anomander
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte att man skulle gå med i klubben nu, eller iaf introducera sig. Har inte fått hem talarna än men beställda är dem! Bidde ett par RF-82, RS-52 och en dräpare till center - RC-64. Kommer att försöka driva surrar + center med en Denon 2310, frontarna får sin kraft via en XTZ Class A II vilket torde vara tillräckligt för grannvänlig lyssningsvolym. Frågan nu är om det finns någon här på forumet som har erfarenhet av RC-64 och Denon 2310 ihop? Är även intresserad av hur 2310'an passar ihop med övriga systemet (Har inte provlyssnat kombinationen då jag beställde högtalarna från Tyskland).
Nästa fråga, hur står sig Klipsch subbasar jämfört med exempelvis Velodynes? RT-10D är inte många kronor dyrare än Velodynes minivee 10'a om den köps på rätt ställe. Värt att köra på Klipsch's subbar eller bör man snegla åt andra märken för att få den bästa upplevelsen?.
God Jul på er alla
Redigerat av Anomander, 24 December 2009 - 10:53.
Postad 24 December 2009 - 22:38
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Tänkte att man skulle gå med i klubben nu, eller iaf introducera sig. Har inte fått hem talarna än men beställda är dem! Bidde ett par RF-82, RS-52 och en dräpare till center - RC-64. Kommer att försöka driva surrar + center med en Denon 2310, frontarna får sin kraft via en XTZ Class A II vilket torde vara tillräckligt för grannvänlig lyssningsvolym. Frågan nu är om det finns någon här på forumet som har erfarenhet av RC-64 och Denon 2310 ihop? Är även intresserad av hur 2310'an passar ihop med övriga systemet (Har inte provlyssnat kombinationen då jag beställde högtalarna från Tyskland).
Nästa fråga, hur står sig Klipsch subbasar jämfört med exempelvis Velodynes? RT-10D är inte många kronor dyrare än Velodynes minivee 10'a om den köps på rätt ställe. Värt att köra på Klipsch's subbar eller bör man snegla åt andra märken för att få den bästa upplevelsen?.
God Jul på er alla 
Tja! Jag kan verkligen rekomendera den klipsch subben jag har RSW 10D! Den tycker jag är fantastisk bra!
Postad 26 December 2009 - 09:11
Anomander
-
Anomander
-
Rookie
-
8 inlägg
Tja! Jag kan verkligen rekomendera den klipsch subben jag har RSW 10D! Den tycker jag är fantastisk bra!
Tack för rekommendationen men nu har jag lyckats snöa in på SVS och deras monster till subbasar. Grannarna kommer hata mig, men det är det värt!
Postad 27 December 2009 - 10:19
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Postad 28 December 2009 - 18:44
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Någon som lyssnat på Icon W än?
Postad 11 January 2010 - 18:19
beastbreeder
-
beastbreeder
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag är sugen på Klipsch men har aldrig lyssnat på deras grejer. Har bara sett dom ej inkopllade och det är snygga prylar rent designmässigt. Jag tänkte börja med surrar och center. Har JBL Northridge E80 som frontar. Har dom surrarna och center oxå förvisso men tycker inte om dom.
Hur skulle en H/K och Klipsch RS42/ Klipsch RC52 trivas ihop?
Postad 19 January 2010 - 14:12
Unregisterede74beff4
-
Unregisterede74beff4
-
Veteran
-
-
1503 inlägg
Hur skulle en H/K och Klipsch RS42/ Klipsch RC52 trivas ihop?
De fungerar bra ihop.
Postad 20 January 2010 - 20:48
Unregistered0fd6ac83
-
Unregistered0fd6ac83
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
hej
har beställt ett par RF-82 nu som skall köras i stereo och kommer drivas med Rotel.
Postad 25 January 2010 - 17:44
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Var och lyssnade på RF62 idag och woho vilket engagerande ljud! Jag är ute efter en högtalare med hygglig tyngd då jag lyssnar mycket på elektronisk musik och metal, jag tror jag har hittat rätt  Verkar som tyskarna har hyggligt pris på dessa nu med, ~ 6000 kronor paret. För de pengarna är de dom bästa högtalarna jag har hört hittills!
Postad 30 January 2010 - 13:20
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Någon som kör/kört med stativare från klipsch kompletterat med sub och kan ge sina reflektioner gentemot några golvhögtalare som referens? Jag är lite småsugen på att gå över till den mörka sidan..
Är det rb serien man skall lyssna på?
Redigerat av TheSaurus, 30 January 2010 - 13:25.
Postad 03 February 2010 - 06:19
Unregistered1582
-
Unregistered1582
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej! Jag hade tänkt köra bi-amping på min anläggning, har hört så mycket positiva reaktioner om det. Frontarna är ett par Klipsch RF82 med 4 terminaler och för närvarande använder jag banan-terminerad Audioquest Type 8 "vanlig" singel högtalarkabel. Jag har "jumpers" mellan terminalerna. Min fråga är, ska jag satsa på att köpa två nya Type 8 kablar eller ska jag istället satsa på att köpa Type 8 som bi-wiring kabel? Vissa säger att man ska/bör ha helt skilda separata kablar (dubbel uppsättning) vid bi-amping, en del påstår att det går utmärkt med en bi-wiring konstruktion. Är det någon HÖRBAR skillnad egentligen? det handlar väl mest om avskärmning. Jag har även fått tips om Van den Hul - The TEATRACK HYBRID bi-wiring kabel, att den skulle passa fint till Klipsch ljudkaraktär. Någon som har erfarenheter av Klipsch + Van den Hul? hur låter det?
Postad 03 February 2010 - 14:02
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Hej! Jag hade tänkt köra bi-amping på min anläggning, har hört så mycket positiva reaktioner om det. Vissa säger att man ska/bör ha helt skilda separata kablar (dubbel uppsättning) vid bi-amping, en del påstår att det går utmärkt med en bi-wiring konstruktion. Är det någon HÖRBAR skillnad egentligen? det handlar väl mest om avskärmning.
Det finns även en hel del inlägg med annan åsikt om biampning. Vad ska du biampa med? Det finns de som hör skillnad då de ställer ett gosedjur på högtalaren ... i alla fall om de får se det.
Postad 03 February 2010 - 15:07
Unregistered1582
-
Unregistered1582
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det finns även en hel del inlägg med annan åsikt om biampning. Vad ska du biampa med? Det finns de som hör skillnad då de ställer ett gosedjur på högtalaren ... i alla fall om de får se det. 
VAD jag ska bi-ampa med? läs i mitt inlägg....  ja, jag vet att det finns olika åsikter om bi-amping och därför vill jag SJÄLV testa och bilda mig en egen uppfattning.
Postad 03 February 2010 - 16:39
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
tja det beror ju på vem som lyssnar oxå och en del har så dålig hörsel att det förvånar mej inte om dom inte hör någon skillnad märkligt ställe att debatera bi-ampning?? //CG-47
Postad 03 February 2010 - 17:02
Unregistered1582
-
Unregistered1582
-
Amatör
-
-
72 inlägg
tja det beror ju på vem som lyssnar oxå och en del har så dålig hörsel att det förvånar mej inte om dom inte hör någon skillnad
märkligt ställe att debatera bi-ampning??
//CG-47
tycker inte det är så märkligt med tanke på att det handlar om KLIPSCH högtalare
Postad 03 February 2010 - 20:43
Blom83
-
Blom83
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er, jag skulle vilja veta vad ni tycker/tror om att kombinera klipsch rf-63 + rc64 å driva dom med en H/K 255.
funkar de tror ni? eller är de för klent?
har förstärkaren nu å kanske ska köpa dom högtalarna i månads skiftet.
Är ny på detta med hifi.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
→
Klubbar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|