Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 December 2007 - 09:53

Rob74
  • Rob74
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Goda nyheter! Topfield har släppt en ny firmware för den finska motsvarigheten till vår box - 5100. Jag har ändrat system-id och läst på den. Eftersom 5100 och 5700 verkar vara likadana så fungerar det ypperligt. Det här borde betyda att det inom kort även kommer en uppdaterad firmware som direkt fungerar med vår box (rätt system-id). Är det någon som vill ha en denna "omlablade" firmware så skicka PM.
/Robban

Nu, efter ett tag med denna patch, kan jag säga att den tyvärr inte avhjälper felet helt och hållet. Boxen segar ner sig med denna med, bara det att det tar längre tid innan det inträffar. Har nu återgått till 3.00 med EITtoggle, vilket fungerar bäst för mig.

/Robban

Postad 25 December 2007 - 11:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
MyStuff 5.51 släppt!
Nu har MS 5.51 kommit ut till allmänheten.
Funkade rakt av att byta ut TAP om man har MS 5.5 förut.
Nu fungerar volymkontrollen och hoppet till Toppyarkivet med dubbeltryck på arkivknappen också.
Kan laddas hem här:
MyStuff 5.51 download

/Bosse

Postad 26 December 2007 - 10:20

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Hur gör man DVD av DVBt inspelningar från Toppyn?
Jag försöker att sätta ihop ett antal olika inspelningar från Toppyn till en DVD med flera kapitel.
Tidigare har jag gjort DVD av ett program till en DVD med hjälp av verktyg som:
  • ProjectX - demultiplexining av rec-filer
  • Mpeg2Schnitt - För att välja ut önskade avsnitt ur programmet (ingen reklam)
  • IfoEdit - för att skapa DVD-filerna av m2v-filer
  • DvdFab - för att fixa till DVD-filerna så att de är korrekta
  • Nero - för att bränna

Detta har fungerat men en brist som jag hittat idag är att man inte kan kombinera flera olika program till en enda DVD där programmen är kapitel.
Den kapitelhantering som IfoEdit erbjuder är minimal, man kan stoppa in frame numbers för kapitel via en fil, men i den färdiga "produktionen" finns inga kapitel synliga i menyn...
Och jag har ju dessutom flera olika m2v-filer från olika program, dessa kan inte IfoEdit sätta samman till en enda DVD verkar det som.

Är det någon här som kan tipsa om hur man kan göra så att man får ut en DVD med fungerande kapitel också?

Jag har provat NeroVision, men den skall ha video och ljud i separata filer och om jag tar de filer som producerats av Mpeg2Schnitt så stämmer inte synkningan alls, ljudfilen verkar vara 50% längre...

/Bosse

Postad 26 December 2007 - 18:53

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Som nybliven Topfieldägare så har just testat att överföra en inspelning till datorn och bränna ut.

Jag hittade ett program som heter VideoRedo http://www.videoredo.com/en/index.htm som fixar till .rec filen från Toppyn. Det fungerade bra med en 38 minutersinspelning där jag plockade bort lite i början och slutet samt reklam i mitten så det blev ca 30 minuter kvar.

Det ser ut som om den även kan göra en "joiner list" så det går säkert att få ihop flera inspelningar. Jag har inte hunnit att testa ännu men om inte annat så kan man spara till .mpeg och använda TMPGEnc DVD Author eller Nero för att skapa lite menyer och kapitel.

Hittade en guide som visar att det är ganska enkelt att slå ihop flera filmer och skapa kapitel http://www.videoredo...mp;d=1196438539

Redigerat av lubbis, 26 December 2007 - 19:19.

Postad 26 December 2007 - 20:20

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Jag försöker att sätta ihop ett antal olika inspelningar från Toppyn till en DVD med flera kapitel.

För själva DVD-skapandet finns följande bra alternativ som fungerar för den som inte vill/orkar arbeta med det ganska krångliga IfoEdit:
DVDStyler (gratis, open source)
Ulead DVD MovieFactory (kommersiellt, klarar inte subtitles)
TMPGEnc DVD Author 3 (kommersiellt)
DVDlab (kommersiellt)
Av de ovanstående är det DVDStyler och DVDlab som har de mest avancerade möjligheterna men som också kräver mest av användaren. TMPGEnc DVD Author klarar det mesta med ett mycket användarvänligt gränssnitt men är begränsat till t.ex två ljudspår och två textspår per klipp.

VideoReDo är ett lagom kompetent och mycket användarvänligt shareware-alternativ till ProjectX/MPEG2Schnitt, och senaste versionen, TVSuite, kan till och med skapa DVD:n åt dig. Men sist jag kollade på det programmet (innan TVSuite) klarade det inte AC3-audiospår och subtitles.

Redigerat av DVBgeek, 26 December 2007 - 20:22.

Postad 26 December 2007 - 21:35

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Senaste versionen av VideoReDo klarar tydligen AC3 men tyvärr inte subtitles så det var ju inget bra. Ska testa lite mer, det var 15 dagars testperiod.

Postad 27 December 2007 - 12:31

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

För själva DVD-skapandet finns följande bra alternativ som fungerar för den som inte vill/orkar arbeta med det ganska krångliga IfoEdit:

Försökte med DVDstyler, men jag fattade inte alls vad man skulle kunna göra med detta program...
Den har en stor svart ruta till höger som aldrig verkar kunna visa någonting från programmet. I alla fall hittade jag inget kommando som kan spela upp något.
File/Open verkar vilja öppna en xml-fil, men jag tror inte att man kan trycka in en video i xml.
Det kommandot är det enda som har med filer att göra, som jag hittade i alla fall.
Så sammanfattningsvis:
  • Man kan öppna en XML-fil
  • Man kan använda ett kommando "burn" och det är det ju ingen mening med innan man har definierat vad som skall brännas.
Skumt program. Vad skall det användas till?

/Bosse

Postad 27 December 2007 - 15:20

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Senaste versionen av VideoReDo klarar tydligen AC3 men tyvärr inte subtitles så det var ju inget bra. Ska testa lite mer, det var 15 dagars testperiod.

Har jag missat nått...? Subtitlarna är väl ändå "inbrända" i filmen när man spelat in på Toppyn? (= i rec-filen...)

Postad 27 December 2007 - 16:29

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Det beror på vilken kanal du spelar in från.

Det finns 3 sätt att visa undertexter

1. Inbrännt
2. Via text-tv
3. Som separat DVB ström

Jag håller på att spela in från C+ som sänder på sätt nr 3 så ska jag testa lite mer.

Hittade ett tips om att DIVXTODVd skulle fungera bra.

Har jag missat nått...? Subtitlarna är väl ändå "inbrända" i filmen när man spelat in på Toppyn? (= i rec-filen...)

Postad 27 December 2007 - 18:48

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Hej, jag har under ett par månaders tid använt tvxb för att ladda ned EPG från dagenstv.com. ... Sedan 19/12 har dock dagenstv.com ändrat sin html och nu fungerar det inte tillsammans med tvxb längre vilket betyder att jag har väldigt lite EPG och det gör mig galen.

Jag började igår att pula lite med att få längre EPG med hjälp av någon tablå på internet. Tvxb verkade som sagt fungera lite dåligt just nu, men det är nog en justeringssak i TVxb.ini, som dessvärre verkar lite krånglig.
Då funkar det bättre med swedb nedan...

Jag laddar hem en veckas XML EPG från tvguide.swedb.se, konverterar till TGD-format som 3PG kan läsa in i Toppyn. Funkar klockrent, har kört med det sen i september och är mycket nöjd, behöver aldrig mera vänta på att Toppyn ska läsa in EPG vid start plus att man får en hel veckas EPG även på kanalerna i boxerpaketet. Jag har dock aldrig provat MyStuff så jag vet inte om min EPG-hämtning funkar där också.

Jag kör MyStuff 5.51 och hämtar 7 dygns EPG-data från swedb.se i XML-format med hjälp av programmet xmltv.
För att det ska passa till MyStuff måste XML-datan konverteras till mei-format. Det fixar programmet MyStuff_Extended_Info. Dock så hamnar datat i oordning så det måste sorteras. Det fixar programmet EPG-Sort.
Slutligen bara att föra över den färdiga 7-dygnsEPGn MyStuff.mei till boxen. Det fixar tfcopy.

Allt görs i ett nafs med en bat-fil. Ingen stor operation för att uppdatera alltså. Och om skulle du missa att uppdatera via internet så ligger ju eit2mei kvar i boxen och går in ifall filen blir för gammal. Då funkar det som förut.

Problemet jag har märkt är att bokstaven "ö" saknas i infon. Det beror nog på MyStuff_Extended_Info som inte har uppdaterats på ett tag nu.
Är det fler som gör på liknande sätt?

Postad 27 December 2007 - 23:49

selepo
  • selepo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, har idag införskaffat en TF5700PVRt. Har bara haft ett litet problem hittils, som jag irriterar mig på. När jag spelar upp ett inspelat program, så "knattrar" boxen. Jag antar att det är Hårddisken som låter, men kan inte riktigt förstå varför det inträffar endast vid uppspelning i så fall, hårddisken används ju när man spelar in ngt också för att inte tala om när den buffrar...

Skall det vara så här ?
Är det i så fall ett känt fel ?
Går det att göra ngt åt det ?

/Selepo

Postad 28 December 2007 - 10:56

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Vilken knapp är "Cut" på en TF5700PVRt remote?
Jag försöker lista ut hur man kan radera sektioner av en inspelning på Toppyn. Enligt manualen (engelsk verion nedladdad) skall man avsluta så här:
6. Press V (blå med bock) button at the position again, then a confirmation box appears.
7. Select the "Cut" button, then the block is erased.

Men jag hittar ingen "Cut" button på min remote....

Dessutom undrar jag hur man kan få boxen att inte spela vidare i programmet medan man försöker hitta stället man vill sätta klippgränsen vid?

/Bosse

Postad 28 December 2007 - 11:13

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hej, har idag införskaffat en TF5700PVRt. Har bara haft ett litet problem hittils, som jag irriterar mig på. När jag spelar upp ett inspelat program, så "knattrar" boxen. Jag antar att det är Hårddisken som låter, men kan inte riktigt förstå varför det inträffar endast vid uppspelning i så fall, hårddisken används ju när man spelar in ngt också för att inte tala om när den buffrar...

Skall det vara så här ?
Är det i så fall ett känt fel ?
Går det att göra ngt åt det ?

Här har du en Toppy-ägare med motsvarande problem i England:
Brummande toppy

Eftersom du har skaffat den idag så skulle jag lämna tillbaka den genast och köpa en ny i stället.
Alternativet är ju att du byter apparaten hos affären, de har ju valet att ta tillbaka den utan att sälja nåt annat eller också ge dig en som inte låter...

Sättet att fixa den är nämligen att öppna boxen och flytta sladdar som ligger mot chassiet och vibrerar, men det gör att garantin försvinner! Det vill du inte med en produkt som är en dag gammal!

Däremot funkar det inte att köpa ett annat fabrikat, de andra på marknaden har massor av problem, jag hade en Sagem 6280 som ersättning medan min Toppy var på reparation och den var det värsta skräpet jag haft hemma hittills!

Bosse

Postad 28 December 2007 - 16:57

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Idag lyckades jag få fram en film som spelats in på Toppyn till en DVD.

Jag använde Project X för att göra en ts-fil samt lite trix att få till en .srt fil för svensk text.

Jag använde sedan programmet DIVX2DVD då var det bara att dra in ts filen och text-filen.

Ulead DVD MovieFactory (kommersiellt, klarar inte subtitles)
TMPGEnc DVD Author 3 (kommersiellt)
DVDlab (kommersiellt)
Av de ovanstående är det DVDStyler och DVDlab som har de mest avancerade möjligheterna men som också kräver mest av användaren. TMPGEnc DVD Author klarar det mesta med ett mycket användarvänligt gränssnitt men är begränsat till t.ex två ljudspår och två textspår per klipp.

VideoReDo är ett lagom kompetent och mycket användarvänligt shareware-alternativ till ProjectX/MPEG2Schnitt, och senaste versionen, TVSuite, kan till och med skapa DVD:n åt dig. Men sist jag kollade på det programmet (innan TVSuite) klarade det inte AC3-audiospår och subtitles.

Postad 28 December 2007 - 17:23

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Idag lyckades jag få fram en film som spelats in på Toppyn till en DVD.

Jag använde Project X för att göra en ts-fil samt lite trix att få till en .srt fil för svensk text.

Jag använde sedan programmet DIVX2DVD då var det bara att dra in ts filen och text-filen.

Hur gjorde du i ProjectX???
Jag har just försökt att göra en rec-fil med ProjectX för att ladda tillbaka till Toppyn fast utan reklamen och annat jag inte vill ha.
Fick råd från Toppy-forumet i England: Hur man tar bort delar av en inspelning
Men det jag fick fram var en rec-fil (obs! ingen TS-fil fast det var vad jag valde i process-fönstret!).
Den innehöll dessutom inget ljud, i vart fall inget som min Toppy kunde spela av när jag laddat tillbaka rec-filen till toppyn.
Skulle vara intressant att veta hur du ställt in ProjectX (väldigt rörigt program...).
/Bosse

Postad 28 December 2007 - 19:54

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Lite rörigt program som sagt men under Presettings och subtitles så skrev jag in sidan 199 för svensk text och sedan så valde jag i Processwindow demux så trilalr allt ut. Jag körde sedan ytterligare en gång med to ts iprickat så behövde jag inte muxa ihop bild och ljud.

För att få med tidskoden till subtitlesfilerna fick jag kryssa i rebuild TTX-PTS samt keep original.. under subtitles i presetting.

Provade just att klippa lite i början och slutet och det fungerar dock justeras inte tidskoden för undertexterna så det får man göra själv i tex Timeadjuster eller Subtitle Workshop

Postad 28 December 2007 - 21:42

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hittade lite här för du ville ju lägga tillbaka som rec http://forum.toppy.o...pic.php?t=10413

- Load the original rec file
- Make the cuts in ProjectX
- In presettings/special add Topfield 5x00 header to TS (new)
- In the ProcessWindow click the action "To TS"

För att få ljud ska man tydligen välja ljudström.

Postad 29 December 2007 - 00:57

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hittade lite här för du ville ju lägga tillbaka som rec http://forum.toppy.o...pic.php?t=10413

Min thread...
Det var här jag frågade men jag fick inget användbart svar...

Men frågan är bara hur man gör det i ProjectX?
Det finns ingen dokumentation som stämmer med hur ProjectX ser ut, de hänvisar till fönster och listor som inte finns....

/Bosse

Postad 29 December 2007 - 18:47

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Ni som har en Harmony-fjärr: Vad mappas arkiv och den vita knappen på för knappar på en Harmony? De andra som saknas kan jag vara utan men arkiv?

Postad 29 December 2007 - 23:31

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Hej, jag har under ett par månaders tid använt tvxb för att ladda ned EPG från dagenstv.com. Har laddat när för 1 vecka i taget och flyttat över till toppyn och det har fungerat perfekt. Sedan 19/12 har dock dagenstv.com ändrat sin html och nu fungerar det inte tillsammans med tvxb längre vilket betyder att jag har väldigt lite EPG och det gör mig galen. Hela vitsen med toppyn var ju just att ha en hel veckas epg.... Hur gör ni andra? Var får ni er EPG ifrån? Jag använder förresten MyStuff om det har någon betydelse... Hoppas någon har något bra tips...

Har du löst problemet? Annars så hittade jag en ny TVxb.ini på den här sidan!Den verkar fungera.

Postad 30 December 2007 - 07:59

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Ni som har en Harmony-fjärr: Vad mappas arkiv och den vita knappen på för knappar på en Harmony? De andra som saknas kan jag vara utan men arkiv?

Du får lägga upp arkiv som en "mjuk" knapp (soft button).

Eller så kan du ju använda "+/Clear" eller "E/Enter" för ändamålet.

Postad 31 December 2007 - 13:25

patric_
  • patric_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, har just köpt en TF5710PVRt HDMI, men det verkar som tuner 2 är trasig?
Det går endast titta och spela in program från samma transponder och bild i bild fungerar endast på okodade kanaler på samma transponder.
Signalstyrka och kvalité är maximal på tuner 1, loopkabel är kopplad mellan tuner 1 och 2, och jag har testat att kopplat in min gamla box från antennutgången på tuner 2, vilket fungerar (alltså borde det vara korrekt insignal till tuner 2.) Är det något som jag har missat eller tror ni att tunern är trasig?

Postad 31 December 2007 - 14:53

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Nu har jag testat lite mer och läst över en inspelning till Project X som jag klippt lite och den ändrar tidskoden för texten så det stämmer .

Man drar fram filmen till där man vill ha klippet och trycker "a" för varje gång som man vill ha en klippning markerad. Första gången så är den så intelligent så att den antar att man vill ha bortklippt från börja eller slutet. Ska man klippa mitt i så är det bara att trycka a vid start och a återigen vid slutet på bortklippningen. "d" för att ta bort en markering.

Jag sparar sedan med alternativet demux. Sparar sedan en gång till med alternativet ts.

Kör sedan programmet DIVX2DVD. Dra in ts-filen och sedan textfilen. Skapa menyer och bakgrundsbilder. (Du kan göra bilderna i Projectx)

Bränn resulatet med vilket brännarprogram som helst.

Min thread...
Det var här jag frågade men jag fick inget användbart svar...

Men frågan är bara hur man gör det i ProjectX?
Det finns ingen dokumentation som stämmer med hur ProjectX ser ut, de hänvisar till fönster och listor som inte finns....

/Bosse

Postad 01 January 2008 - 12:17

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Hej, har just köpt en TF5710PVRt HDMI, men det verkar som tuner 2 är trasig?
Det går endast titta och spela in program från samma transponder och bild i bild fungerar endast på okodade kanaler på samma transponder.
Signalstyrka och kvalité är maximal på tuner 1, loopkabel är kopplad mellan tuner 1 och 2, och jag har testat att kopplat in min gamla box från antennutgången på tuner 2, vilket fungerar (alltså borde det vara korrekt insignal till tuner 2.) Är det något som jag har missat eller tror ni att tunern är trasig?

Ja, det låter ju nästan som att den är sönder ;) Jag hade en märklig sak med min box då den ibland inte fick bra signal på vissa kanaler på tuner 2. Tuner 1 kunde däremot alltid få in dessa kanaler. Jag fick för mig då vid ett tillfälle att testa och se ifall loop-sladden är glapp genom att skruva lite på dess kontakter. Döm till min förvåning när de kanaler som var dåliga och hade nästan noll i signalkvalitê fick helt plötsligt 80% och allt blev bra. Detta är långsökt i ditt fall men dock enkelt att testa. Skruva på loopkabelns båda kontaker och se ifall det påverkar singalstyrkan/kvalitên något på tuner 2. Det borde ju inte göra någon skillnad då du redan konstaterat att signalen är ok när du kopplat en annan box till utgången på tuner 2...men iallafall...

Postad 03 January 2008 - 12:30

CalvinampHobbes
  • CalvinampHobbes
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej, Jag har TF5700PVRt sedan ett halvår men som jag aldrig fått bra ordning på EPG:n med. Kör med MyStuff 5.51 och eit2mei men jag får inte MyStuff att ladda nattens körning av EPG. Alltid när jag sätter på Toppyn så möts jag av "No EPG data available, MyStuff will start an EPG scan", vilket tar ungefär 2minuter och under den tiden kan jag tex inte byta kanal.
Jag kör en EPG scan som startar 3:30 och håller på i en timme. I myStuff har jag inst N1:Never, N3:Freeview, N4:8hr.

Kan någon snäll själ hjälpa mig? Boxen är hela familjen super nöjd med men alltid tas detta med den långa uppstarten upp.
Jag såg i någon tråd hur man kunde ta bort kanaler som man inte har från EPG:n men hittar inte det nu. Det var med LCN och nummer i eit2mei.ini tror jag. Om någon kommer ihåg var så är jag tacksam för en länk.

Tråden är otroligt bra och full av information, tack till er alla!

/JP

Postad 03 January 2008 - 12:42

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Min eit2mei ser ut så här:
[Control]
ScanTime=330
ScanWindow=0
ManualMode=0
AutoDST=1
BackgroundScan=5
ScheduledBackgroundScan=1
ActivationKey=65547
MaxScanTime=60
DisableCRID=1
MaxLCN=99

Vi har diskuterat det här tidigare i tråden och här är det jag hittade.
Kolla om dina inställningar liknar dessa, det är en bra början.
Kolla också hur N7 och N9 är inställda, så den kör en scanning på natten på rätt sätt.

Redigerat av Unregistered345c2d61, 03 January 2008 - 12:46.

Postad 03 January 2008 - 13:15

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hej, jag har under ett par månaders tid använt tvxb för att ladda ned EPG från dagenstv.com. Har laddat när för 1 vecka i taget och flyttat över till toppyn och det har fungerat perfekt. Sedan 19/12 har dock dagenstv.com ändrat sin html och nu fungerar det inte tillsammans med tvxb längre vilket betyder att jag har väldigt lite EPG och det gör mig galen. Hela vitsen med toppyn var ju just att ha en hel veckas epg.... Hur gör ni andra? Var får ni er EPG ifrån? Jag använder förresten MyStuff om det har någon betydelse... Hoppas någon har något bra tips...

Har du löst problemet? Annars så hittade jag en ny TVxb.ini på den här sidan!Den verkar fungera.

Vore väldigt intressant att få veta lite mer hur ni gör när ni laddar ner dessa filer och får epg:n att fungera bättre. Precis som någon skrev tidigare har jag inte heller lyckats få till så att EPG:n är mer än ett dygn och lite småless på end of epg-data!

Har för övrigt precis testat lägga in My Stuff 5.51 o det fungerar ju ungefär lika halvbra som förut men med lite ny layout. Ska kika igenom och pilla lite med inställningarna senare. Tog bort filerna i auto start mappen innan jag la in de nya My Stuff, description extender med flera men det blir ju även filer på andra ställen så man kanske borde gjort något slags rensning o börja om?

Fabriksåterställning innebär väl tom hd så det blir ju inte något bra alternativ. Är lite osäker på vilka filer som ligger där som standard så jag inte plockar bort dessa.

Min sista fundering gäller kanalloggorna som jag tidigare lyckades få in men nu syns de inte i EPG:n längre? Nån som vill beskriva igen vart jag lägger in loggofilerna?

Redigerat av Unregistered9b117a23, 03 January 2008 - 13:19.

Postad 03 January 2008 - 14:10

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Fabriksåterställning innebär väl tom hd så det blir ju inte något bra alternativ. Är lite osäker på vilka filer som ligger där som standard så jag inte plockar bort dessa.

Min sista fundering gäller kanalloggorna som jag tidigare lyckades få in men nu syns de inte i EPG:n längre? Nån som vill beskriva igen vart jag lägger in loggofilerna?

Fabriksåterställning påverkar bara inställningar i boxens minne dvs kanallistor, bildinställningar, klocka o dyl. Hårddisken rörs ej om du inte väljer att formattera den (det är inte det samma som fabriksåterställning). Fabriksåterställning är något du gör när du uppgraderar/nergraderar firmware till en annan version än vad som kördes i boxen tidigare. Ungefär som man bör ladda "defaults" när man uppgraderar BIOS på en dator, det påverkar inte heller hårddiskens innehåll...

Kanallogotyperna lägger du i Auto Start-mappen tillsammans med MyStuff.tap så flyttar den dom till rätt ställe. Annars har jag för mig att det är /ProgramFiles/Settings/MyStuff/Logos som dom hamnar i.

Postad 03 January 2008 - 14:23

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Lång tid att bränna DVD?
Jag har försökt igen att göra DVD av TF5700PVRt-material och nu undrar jag ifall det är fel på min PC/Nero eller om det skall ta så väldigt lång tid att bränna skivorna?
Jag har en Dell Dimension 9100 med Core2D Pentium CPU och 4 Gb RAM mm.

Min procedur är följande:
  • Ladda ner filen från Toppy med Altair (jag kör USBAccelerator så det går dubbelt så fort som standard)
  • Använd ProjectX för att klippa bort reklam ochg demuxa filen
  • IFOEdit för att göra DVD-filer av den
  • DVDFab för att fixa till filerna (vet inte om det behövs)
  • Nero 7 för att bränna till DVD, jag släpar in de filer som ProjectX+IFOEdit har gjort till Nero

Saken är att det tar så väldigt lång tid, nu har den hållit på i närmare 2 timmar för att bränna en kopia av Gudfadern 2 på en DVD-R 16x skiva med 4x skrivfart (enligt Nero i vart fall).
Är detta normalt????
Eller beror det på min processning av Toppy-filerna? Jag har för mig att det gått betydligt fortare förut när jag använde Mpeg2Schnitt efter ProjectX för att ta bort reklamen. Men det borde väl inte spela nån roll....

/Bosse

Postad 03 January 2008 - 14:29

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Min eit2mei ser ut så här:
[Control]
ScanTime=330
ScanWindow=0
ManualMode=0
AutoDST=1
BackgroundScan=5
ActivationKey=65547
MaxScanTime=60
DisableCRID=1
MaxLCN=99

Vi har diskuterat det här tidigare i tråden och här är det jag hittade.
Kolla om dina inställningar liknar dessa, det är en bra början.
Kolla också hur N7 och N9 är inställda, så den kör en scanning på natten på rätt sätt.

Det är min inifil som citerats så jag har ett tillägg att göra:
När jag läst Toppy-forrumet i UK så har de rekommenderat att man inte pillar med inifilen alls utan låter MyStuff köra eit2mei. Så jag raderade helt enkelt eit2mei.ini från boxen och sedan startade jag om. Efter ett tag hade MyStuff kört erforderliga scanningar och min EPG var OK.

När det gäller logos så skall man inte köra över sina gamla logos med den fil som kommer med MS5.51, den innehåller bara UK-logos. I stället är det den logofil som DVBGeek lade upp här förut som gäller.
Har tyvärr ingen länk dit nu men det borde gå att söka fram.

Jag gjorde misstaget själv först men sen lade jag tillbaka min gamla logo-fil och då funkade det fint sedan.

/Bosse

Postad 03 January 2008 - 14:35

CalvinampHobbes
  • CalvinampHobbes
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack! Min eit2mei ser ut så här:
[Control]
ManualMode=0
AutoDST=1
BackgroundScan=5
ScanTime=330
ActivationKey=65547
ScanWindow=0
MaxScanTime=60
DisableCRID=1
MaxLCN=99

[Scan Settings]
11-13=0
17=0
21-22=0
31=0
40=0
51=0
54=0
80=0
91-92=0
96=0
Har tagit den rakt av från tråden tidigare.

På dina frågor så har jag :
N7: 60min
N8: TV4
N9: 03:30
de andra inställningarna är:
N1: Never
N2: Never
N3: Freeview
n4: 8hr

Jag har även tagit bort eit2mei.ini som Bosse föreslog utan någon förändring efter omstart.

Undrar om installationen av eit2mei är felaktigt gjord? Jag har bara flyttat TAP till autostart mappen och ersatt .ini till den som står ovan. Så jag funderar på om min freeview hamnar i fel katalog eller något?
När jag sätter på Toppyn så kommer "Loading....." upp i övre vänstra hörnet sedan kommer "No EPG data available, MyStuff will start an EPG scan" upp och den börjar scanna alla kanaler som syns i en ruta i övre vänstra hörnet.
Om jag stänger av Toppyn och sätter på den direkt igen så har jag samma meddelande, men han bör ju ha den kvar sedan scanningen Toppyn gjorde alldeles nyss?
Det spelar ingen roll hur ofta eller när jag sätter på Toppyn, det är alltid samma meddelande och ca: 2min scanning.

/JP

Redigerat av CalvinampHobbes, 03 January 2008 - 14:49.

Postad 03 January 2008 - 14:52

svegust
  • svegust
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag kör en EPG scan som startar 3:30 och håller på i en timme.

Jag hade också problem med att det inte blev några program inlagda i min EPG!
Först körde jag en eit2mei scan runt kl 6 på morgonen. Provade sedan att ändra till 07:30 och då fick jag helt plötsligt EPG-data för en hel dag.
Har inte grejat med inställningarna sedan dess men nu får jag för en dag på alla kanaler i.a.f.

Verkar skumt att tidpunkten skulle påverka men i mitt fall verkar det vara så...

Använder MyStuff 5.51 och eit2mei B7.8m3 (som följer med MyStuff 5.51)
Mvh Sven

Redigerat av svegust, 03 January 2008 - 14:54.

Postad 03 January 2008 - 15:15

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
För mig tar det också en väldans tid att skapa dvd från Topfields .rec filer. Själv har jag än så länge enbart använt kombinationen (under Vista Home Premium):
1. MPEG Streamclip för att extrahera transport stream till mpg (samt göra enkla klipp för att ta bort oönskat material innan och efter inspelningen)
2. Windows Movie maker för att skapa dvd
3. Windows dvd bränning

Steg 1 och 2 går snabbt. Steg 3 tar tid - antar att det är konvertering från mpeg till vob som spökar. Kör på en AMD Athlon 4400+ dualcore med 2 Gb RAM.

Postad 03 January 2008 - 15:15

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Är det värt att lägga in MyStuff 5.51 om man redan har 5.21?
Vill inte ha en massa nya buggar att lära mig :)
Har ni märkt några stora buggar i 5.51 versionen?

Postad 04 January 2008 - 06:27

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Är det värt att lägga in MyStuff 5.51 om man redan har 5.21?
Vill inte ha en massa nya buggar att lära mig ;)
Har ni märkt några stora buggar i 5.51 versionen?

Du kan nog göra som du vill, det är inte så stor skillnad för en vanlig användare. Jag kör rätt hårt med MyStuff själv, så jag har märkt en del förbättringar. :lol:
Jag tycker att MyStuff 5.51 är betydligt än 5.50 som hade en hel del småbuggar.
Just nu finns bara tre buggar i deras lista MyStuff bugs list och den bugg jag har märkt av är den med "mute"-knappen och det är inget stort problem.

Vore väldigt intressant att få veta lite mer hur ni gör när ni laddar ner dessa filer och får epg:n att fungera bättre. Precis som någon skrev tidigare har jag inte heller lyckats få till så att EPG:n är mer än ett dygn och lite småless på end of epg-data!

Förstår att du vill veta mer, det var därför jag beskrev tillvägagångssättet här på forumet! :lol:
Kolla inlägg #1360 på sidan 46 vettja!

Redigerat av Unregistered345c2d61, 04 January 2008 - 06:37.

Postad 04 January 2008 - 08:29

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Förstår att du vill veta mer, det var därför jag beskrev tillvägagångssättet här på forumet! :lol:

Ja men du skrev ju också att det inte längre fanns filer där att ladda ned och sen har jag ingen aning om hur man skapar en batfil mm. Fast det kanske Tapsen skötte om. Nä jag ska läsa på lite mer och istället återkomma med frågor när jag blivit lite mer insatt.

Har för övrigt tagit bort alla Taps och lagt in nya med kanalloggor på riktiga platsen men funkar icke. Fick det att fungera tidigare med My Stuff 5.21 märkligt nog men men det är som det är...

Är rätt less på att jag aldrig får till nån längre EPG och även om jag tar bort alla Taps så får jag ju inte 7 dagar på de fria kanalerna heller *suck* Mycket beror tyvärr på att jag inte alls har tiden att sitta och läsa på hur man ska göra och inte heller orken heller. Jag kanske är en av dom som inte ska pilla och ska prova den där JAG EPG:n istället.

Verkar jag lite uppgiven och tjurig beror det på min 14 dagars son som håller pappa vaken hela natten ;)

Vid mån av tid ska jag göra ett nytt försök och använda Dvb geeks säkerligen utmärkta guide om firmware mm.

Redigerat av Unregistered9b117a23, 04 January 2008 - 12:07.

Postad 04 January 2008 - 17:07

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Ja men du skrev ju också att det inte längre fanns filer där att ladda ned

Det var inte jag som skrev att det inte fungerade! :lol:
För mig funkar det bra med xmltv från swedb.se.

och sen har jag ingen aning om hur man skapar en batfil mm. Fast det kanske Tapsen skötte om.

Nope, inga taps alls inblandade i det här. En bat-fil skapar du enkelt själv som en vanlig textfil i notepad t.ex.
Min ser ut så här:
C:\Program\MyStuff_Extended_Info\MyStuff_Extended_Info.exe -go
C:\Junk\xmltv\EPG-Sort MyStuff.mei
C:\Junk\xmltv\tfcopy.exe C:\Junk\xmltv\MyStuff.mei #:\ProgramFiles\MyStuff.mei
Bara att köra! Det gäller bara att hålla reda på i vilka mappar allt finns.
Funkar finfint! ;)

Redigerat av Unregistered345c2d61, 04 January 2008 - 17:09.

Postad 04 January 2008 - 20:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Är det någon som kör Improbox på sin 5700 och får det att fungera utan problem?

/P-O

Postad 05 January 2008 - 00:35

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Nope, inga taps alls inblandade i det här. En bat-fil skapar du enkelt själv som en vanlig textfil i notepad t.ex.
Min ser ut så här:

Bara att köra! Det gäller bara att hålla reda på i vilka mappar allt finns.
Funkar finfint! :unsure:

Från en som kom in sent om detta:
  • Vad gör dessa batchfil-rader egentligen?
  • Vad är/gör MyStuff_Extended_Info.exe??? Tillverkar en mei-fil på din PC?
  • D:o för EPG-Sort
  • D:o för tfcopy.exe
Har också MyStuff och problem med EPG:n...
Var/hur kan man få tag i kompletta filer på nätet?

Jag Googlade MyStuff_Extended_Info.exe oh hittade en URL som gick till en blogg där jag så småningom kom till denna sida.
Programmet jag laddade ner visar sig vara ett VB6-program och har ingen readme eller liknande som beskriver hur det skall användas... ;)

/Bosse

Postad 05 January 2008 - 01:04

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Har också MyStuff och problem med EPG:n...
Var/hur kan man få tag i kompletta filer på nätet?

Jag Googlade MyStuff_Extended_Info.exe oh hittade en URL som gick till en blogg där jag så småningom kom till denna sida.
Programmet jag laddade ner visar sig vara ett VB6-program och har ingen readme eller liknande som beskriver hur det skall användas...

Hej igen,
lite mera letande på nätet leder mig till en beskrivning av hur man gör när man laddar ner tv-data från tv.swedb.se.
Det ser rätt enkelt ut så jag ger mig nog på och skriver ihop ett eget program för att ladda ner EPG-data och massera fram för våra svenska kanaler till nåt som MS 5.51 förstår. :unsure:

Verkar bara vara att ladda ner de kanalfiler man vill ha och packa upp dem (de är gzippade), sen extraherar man de data man behöver ur XML, sorterar och skriver in i en mei-fil.
Slutligen kan man ju autoskicka den till Toppyn också ifall man har FTP-server installerad i den PC som är USB-kopplad till boxen.
Skall kolla upp filformaten lite mera bara innan jag ger mig på det. Tex hur man packar upp gz-filer (Firefox verkar göra det per automatik...)

Gillar inte att köra VB6-program på min dator, så jag gör ett Delphi-ditto i stället. ;)

/Bosse

Postad 05 January 2008 - 07:06

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag har beskrivit vad programmen gör tidigare, men jag kan ta det igen. :)
Här är i alla fall raderna i bat-filen. Såg att jag missat en rad därför att den körs internt i MyStuff_Extended_Info, men det är valfritt så här är den med!

c:\xmltv\xmltv.exe tv_grab_se_swedb --days 8 --offset -1 --output epg.xml
Denna rad startar hämtningen av EPG-data från swedb.se i XML-format med hjälp av programmet xmltv.
Det sparas som en xml-fil och behöver inte packas upp, men däremot konverteras till mei-format, eftersom MyStuff inte hanterar xml. Här hittar du xmltv.

Denna rad startar konverteringen till mei-format, eftersom MyStuff inte hanterar xml. Här hittar du MyStuff_Extended_Info.

I mei-filen som sparas står datan i felaktig ordning för MyStuff som kraschar med orden "error 111 out of memory" om du inte sorterar datan i rätt ordning. Se här:

MEI-konverterad xmltv-fil:
- kanal 1, dag 1
- kanal 2, dag 1
- kanal 3, dag 1
...
- kanal 1, dag 2
- kanal 2, dag 2
- kanal 3, dag 2
...

MyStuff måste ha det sorterat såhär:
- kanal 1, dag 1
- kanal 1, dag 2
- kanal 1, dag 3
...
- kanal 2, dag 1
- kanal 2, dag 2
- kanal 2, dag 3
...

Programmet EPG-Sort fick jag av Dick som hade diskuterat sorteringen på Toppy UK titta här. Han har gjort programmet och mailade det till mig.

Programmet tfcopy skickar mei-filen till toppyn (din Topfield-box alltså). Det behövs ingen ftp-server eller tap i boxen för att det skall fungera.
Det hittar du här.

Sedan måste ett par justeringar göras i MyStuff för att den ska använda MyStuff.mei istället för Freeview.mei.

Hoppas ni förstod något av det jag skrev, det blev ganska tidig morgon :) !

Postad 05 January 2008 - 11:06

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag har beskrivit vad programmen gör tidigare, men jag kan ta det igen. :D
Här är i alla fall raderna i bat-filen. Såg att jag missat en rad därför att den körs internt i MyStuff_Extended_Info, men det är valfritt så här är den med!

c:\xmltv\xmltv.exe tv_grab_se_swedb --days 8 --offset -1 --output epg.xml
Denna rad startar hämtningen av EPG-data från swedb.se i XML-format med hjälp av programmet xmltv.
Det sparas som en xml-fil och behöver inte packas upp, men däremot konverteras till mei-format, eftersom MyStuff inte hanterar xml. Här hittar du xmltv.

Denna rad startar konverteringen till mei-format, eftersom MyStuff inte hanterar xml. Här hittar du MyStuff_Extended_Info.

I mei-filen som sparas står datan i felaktig ordning för MyStuff som kraschar med orden "error 111 out of memory" om du inte sorterar datan i rätt ordning. Se här:

MEI-konverterad xmltv-fil:
- kanal 1, dag 1
- kanal 2, dag 1
- kanal 3, dag 1
...
- kanal 1, dag 2
- kanal 2, dag 2
- kanal 3, dag 2
...

MyStuff måste ha det sorterat såhär:
- kanal 1, dag 1
- kanal 1, dag 2
- kanal 1, dag 3
...
- kanal 2, dag 1
- kanal 2, dag 2
- kanal 2, dag 3
...

Programmet EPG-Sort fick jag av Dick som hade diskuterat sorteringen på Toppy UK titta här. Han har gjort programmet och mailade det till mig.

Programmet tfcopy skickar mei-filen till toppyn (din Topfield-box alltså). Det behövs ingen ftp-server eller tap i boxen för att det skall fungera.
Det hittar du här.

Sedan måste ett par justeringar göras i MyStuff för att den ska använda MyStuff.mei istället för Freeview.mei.

Hoppas ni förstod något av det jag skrev, det blev ganska tidig morgon :) !

Tack för redogörelsen och fillänkarna! Verkligen bra! :)
Jag har laddat ner och testat en del nu (ännu bara på min PC).
Kanske att jag inte behöver programmera själv då....

Men jag har ett problem med filformatet och med sorteringen.
I din redogörelse ovan länkar du till en diskussion på Toppy.uk där sorteringen nämns. Tyvärr finns det ingen länk till själva sorteringsprogrammet EPG-Sort där nånstans där jag kan hitta den i alla fall. :)
Som det nu ser ut så är detta det som fattas för att systemet skall vara komplett.

Förutom:
Den mei-fil som genereras har rader som inte stämmer med de som eit2mei genererar i toppyn:
Det är speciellt de första fälten som verkar helt olika.
I freeview.mei så skrivs antal tecken som raden består av in som första fält och servicenumret in som fjärde fält men i den MyuStuff.mei från xml så står det udda texter i fält 1 och ingenting där servicenumret borde stått. Dessutom är alla åäö kapade från beskrivningarna fast de finns i xml-filen!
Exempel från samma programentry:
FreeView.mei: 000144|200801040645|200801040655|98|Brum|||||||Brittisk serie om.... (kapat sista delen)
MyStuff.mei: Children's|200801040645|200801040655||Brum|Brittisk serie om den snlla och kloka bilen Brum....
Notera alltså skillnaderna! Jag tror inte MyStuff gillar detta nåt vidare...

/Bosse

Postad 05 January 2008 - 14:35

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Men jag har ett problem med filformatet och med sorteringen.
I din redogörelse ovan länkar du till en diskussion på Toppy.uk där sorteringen nämns. Tyvärr finns det ingen länk till själva sorteringsprogrammet EPG-Sort där nånstans där jag kan hitta den i alla fall. :)
Som det nu ser ut så är detta det som fattas för att systemet skall vara komplett.

Det stämmer att det inte finns någon länk till programmet. Hittade det inte heller på internet.
Jag skrev faktiskt var jag fick det ifrån. :)

Jag vill inte lämna ut hans program hursomhelst, men han var snabb att svara på mitt PM på forumet och mailade det sedan.

Dessutom är alla åäö kapade från beskrivningarna fast de finns i xml-filen!

Aha... Jag hade för mig att det bara var "ö" som försvann. Har inte tänkt så mycket på det.

FreeView.mei: 000144|200801040645|200801040655|98|Brum|||||||Brittisk serie om.... (kapat sista delen)
MyStuff.mei: Children's|200801040645|200801040655||Brum|Brittisk serie om den snlla och kloka bilen Brum....

Jag har inte kollat i filerna utan bara fört över dem. Verkar alltså fungera ändå antar jag.

Postad 05 January 2008 - 15:25

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag vill inte lämna ut hans program hursomhelst, men han var snabb att svara på mitt PM på forumet och mailade det sedan.

Det var ett tag sen och just nu ser det ut som om detta begränsar användningen...

Dessutom är alla åäö kapade från beskrivningarna fast de finns i xml-filen!

Aha... Jag hade för mig att det bara var "ö" som försvann. Har inte tänkt så mycket på det.

Jag har inte kollat i filerna utan bara fört över dem. Verkar alltså fungera ändå antar jag.

OK.
Är det bara du och författaren som har detta sorteringsprogram då? I så fall är det ju inte så många som kan använda xmltv till sina Toppy-boxar eftersom det inte funkar utan sorteringen?

Jag tar och skriver ihop ett konverteringsprogram själv då. Med stöd för åäö.
Kör med den xml-fil som laddas ner av xmltv.exe som indata och konverterar till en mei-fil som ser ut som den Freeview.mei som MyStuff brukar använda så får vi se vad som händer...
Då borde det dessutom kunna köras i en batchfil på ungefär detta sätt:
C:\Programs\XMLTV\xmltv.exe tv_grab_se_swedb --days 8 --offset -1 --output C:\Programs\XMLTV\epg.xml
C:\Programs\XMLTV\ConvertXmltv2Mei.exe C:\Programs\XMLTV\epg.xml C:\Programs\XMLTV\FreeView.mei
C:\Programs\XMLTV\tfcopy.exe C:\Programs\XMLTV\FreeView.mei #:\ProgramFiles\FreeView.mei

/Bosse

Postad 05 January 2008 - 15:51

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Är det bara du och författaren som har detta sorteringsprogram då?

Ingen aning, har bara haft programmet själv någon vecka, men skriver du bara ett mail så kan du bli den tredje... :)
Jag tycker dock att MyStuff_Extended_Info.exe verkar lite småbuggig och inte har uppdaterats på ett par år, så det är inte fel med nånting nytt!
Jag önskar dig all lycka och väntar ivrigt! :)

C:\Programs\XMLTV\ConvertXmltv2Mei.exe C:\Programs\XMLTV\epg.xml C:\Programs\XMLTV\FreeView.mei

Jag tycker att xmltv2mei är ett bättre namn. Det brukar vara underförstått att det är ett konverteringsprogram, t.ex. eit2mei.
Det är också bättre att döpa den nya filen till MyStuff.mei för att kunna behålla FreeView.mei i boxen om du av någon anledning inte skulle ha uppdaterat via internet. Då blir freeview en backupp som fungerar som EPG:n gjort tidigare.

Postad 05 January 2008 - 19:06

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag tycker att xmltv2mei är ett bättre namn. Det brukar vara underförstått att det är ett konverteringsprogram, t.ex. eit2mei.
Det är också bättre att döpa den nya filen till MyStuff.mei för att kunna behålla FreeView.mei i boxen om du av någon anledning inte skulle ha uppdaterat via internet. Då blir freeview en backupp som fungerar som EPG:n gjort tidigare.

Ok, jag har döpt om projektet nu. Fast jag håller just på att samla info om alla saker runtikring förstås...
Tex så nämner du att man skall konfigurera MyStuff så att den använder den här mei-filen som kommer in via USB.
Hur gör man det?
Och hur får man MS att använda MyStuff.mei men sedan falla tillbaka på FreeView.mei ifall den inte är OK???
Hur som helst så studerar jag nu hur man lämpligen skall konfigurera programmet så att det på ett enkelt sätt kan användas av gemene man. Det måste ju veta saker som vilka kanaler som det skall göra EPG för och vilka LCN-nummer dessa kanaler har (det finns inte i xml-datat) mm.

/Bosse

Postad 05 January 2008 - 22:15

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Tex så nämner du att man skall konfigurera MyStuff så att den använder den här mei-filen som kommer in via USB.
Hur gör man det?
Och hur får man MS att använda MyStuff.mei men sedan falla tillbaka på FreeView.mei ifall den inte är OK???

Kollat i MyStuffs manual sidan 44-45? Det gör du i MyStuff setup.
N1 väljer hur många dagar MyStuff.mei ska vara giltig. 7 dygn i mitt fall.
N2 ställer in hur många dagar i förväg MyStuff ska varna när du inte uppdaterat MyStuff.mei. Tror jag har den på 2 dygn.
N3 väljer vilken EPG-källa du ska använda istället för MyStuff.mei. Använder du eit2mei i nuläget står den på Freeview.mei. Det är alltså MyStuff.mei som är den riktiga EPG-filen. Det går inte ens att välja där.

Hur som helst så studerar jag nu hur man lämpligen skall konfigurera programmet så att det på ett enkelt sätt kan användas av gemene man. Det måste ju veta saker som vilka kanaler som det skall göra EPG för och vilka LCN-nummer dessa kanaler har (det finns inte i xml-datat) mm.

Kanske kan slänga in en ini-fil att ställa in lite grejer i. Det gör man ju bara en gång i alla fall och det mesta är ju lika över hela landet.

Postad 06 January 2008 - 00:37

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Angående EPG Sort:
Jag kör utan den och har inga problem.
MyStuff 5.51

Postad 06 January 2008 - 01:56

Magnus G
  • Magnus G
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej,
Har precis köpt en Topfield TF 5710 PVRt HDMI främst för att få inspelningsmöjligheter

Jag har sett att tidigare var det ett par inlägg om att andra hade problem med ljudutgången från boxen... men inte hittat något svar på hur de kommit vidare...

Jag har följande uppsättning:
TV: Pioner PDP436XDE
Reciever: Pioneer VSX-AX4AVi-S
DVD: Denon DVD 1920
Digitalbox: Topfield TF 5710 PVRt HDMI

När jag tidigare använde den inbygda digitalboxen i TV:n skickade den ut THX Cinema etc till Recievern, men med Topfielden skickas enbart Stereo signal ut...

DVD:n är kopplad med HDMI till Recivern och vidare till TV:n med HDMI, och fungerar utmärkt.
Nu har jag kopplat Topfielden till recivern med HDMI samt optisk kabel (ingen skillnad när jag växlar mellan dessa på recivern)

Hur skall jag göra känns urtrisst...

Tacksam för svar

MVH
Magnus G

Postad 06 January 2008 - 06:10

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Angående EPG Sort:
Jag kör utan den och har inga problem.
MyStuff 5.51

Menar du det?! :) Hur gör du när du hämtar epg?
Jag är ju självlärd så jag kanske inte gör på smidigaste sättet själv... B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.