![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 14 april 2008 - 11:15
Kör i expert läget med runt 50 på både kontrast och ljus. Allså låga värden som inte borde orsaka aura runt spelare.
Testa filmläget. Det är det jag använder och som fungerar bra för mig, jag har också väldigt låga värden nu ibörjan.
Postad 14 april 2008 - 12:05
Fått svar att det kan bero på sändningen men jag blir lite osäker.
Hmm, nu blir jag skeptisk. Följdfråga, kan inte några ägare till 50PG6000 som använder den inbyggda digitalboxen säga ifall ni ser ljusartefakter kring fotbolls/hockeyspelare när ni tittar på en SD sändning?
Postad 14 april 2008 - 14:04
Testa filmläget. Det är det jag använder och som fungerar bra för mig, jag har också väldigt låga värden nu ibörjan.
Använder också filmläget med nedställda värden och det är som sagt inga problem.
Postad 14 april 2008 - 14:31
Jag säger inte att du inte vet vad du skall titta på men väldigt många, oftast majoriteten vet inte vad dom skall titta på. Har du inte hört talas om FPS- myten? Myten om att man inte kan se skillnad på 30 och 60fps i ett PC spel? Det är fullkomligt idioti.Det innebär ju i så fall att man inte kan lita på vad någon annan än så kallade experter tycker. Så om jag säger nej jag har inga gloria-effekter när jag kollar på sport via vanlig SD hemma, så vet jag inte vad jag ska kolla på då...eller...?? Man får väl försöka att gå efter vad den stora massan tycker, annars så blir ju ett forum som detta ganska meningslöst.
Tittar man på folk som köper en LCD med TN panel så tycker många att deras skärm är riktigt bra när den i själva verket är usel för en kräsen person, en person som vet vad han skall titta på och en person som faktiskt ställer lite krav. Men att inte veta vad man skall titta på är ingenting dumt. Jag önskade också jag inte visste vad jag skulle titta på för då skulle mycket bli billigt istället för dyrt. Jag gjorde en chansning med LG'n för den verkade REKO och trodde faktiskt att året 2008 var ett år där plasmor helt klart var bättre än tidigare plasmor. Men jag hade fel, samma problem, annat år.
Men återigen, säger inte att du inte vet vad du skall titta på men många vet inte.
Angående expert så var det en dum mening av mig för jag har gett "experter" på fingrarna vad gäller LCD skärmar till dator så jag litar inte alls på några experter vad gäller vissa saker.
Helt rätt får man gå efter vad massan tycker, och dra bort 30% ungefär.
Sorry för OFF-T.
Mvh Albin
Redigerat av Unregistered98025e06, 14 april 2008 - 14:32.
Postad 14 april 2008 - 14:51
Skall också försöka fånga det på bild framöver.
Postad 14 april 2008 - 18:29
Har rullat undan min gamla tjock-tv och klippt ut stora kartongbitar föra att få ett hum om hur en 42" blir på väggen och jag börjar tveka. Den blir visserligen bredare än min 14 år gamla 4:3 tjock-tv men höjden är densamma så det känns inte som att det skulle bli någon större förändring att skaffa 42". (sitter 3,5m från TV)
Klippte därför till en 50" kartongbit och jösses vad mycket större än 42" det blev. Frågan är dock som sagt hur SD-sändning blir på 50"? (via egen parabol)
Tyvärr har ingen av de lokala butikerna någon 50" hemma så jag kan kika och jämföra mot 42" som jag tycker har bra bild.
Min granne har har dock en full-hd LCD i 46" och jag tycker bilden överlag är bra förutom att det kring konturer bildas väldigt mycket "pixlar"/(moire?). Detta slipper man väl till stor del på en plasma tack vare lägre upplösning och annan teknik, eller får jag helt enkelt räkna med de även på en 50" plasma vid SD-sändning?
Redigerat av Reckie, 14 april 2008 - 18:32.
Postad 14 april 2008 - 19:07
Jag tycker det låter skumt, de skulle alltså missa försäljningsboomen pga fotbollsEM samt OS? Såg att någon hade postat att PG7000 skulle komma i juni? Nån som vet någonting mer?
Postad 14 april 2008 - 19:36
Som många andra på denna tråd blev detta min första platt TV. Pillips 32" pixel plus har pensionerats.
Jag jämförde som många andra med Panasonic 70/80, Samsung Q serien, Pioneer och pg6000 50". LG vann på kombinationen, desgin, svärta, ljusstyrka i relation till pris. Samsumg försvann ganska fort. En direkt jämförelse sida vid sida med en Pioneer fällde avgörandet.
Plasma blev ett självklart val, eftersom film, och musik DVD, prioriteras framför vanlig TV.
Var på Elgiganten, efter inspektion av priserna på nätet gick priset från 14995:-till 12700:-. Dock kunde de levera först efter 2 veckor. Jag är en otålig natur, så det blev Dustinhome istället. Ordern gick 10:30 måndag. Klockan 13:00 dagen därpå hade jag apparaten hemma.
42" hemma är större än 42" i affären! Apparaten tar mycket plats i ett vardagsrum. Men man vänder sig snabbt. Kunde ha köpt 50" men det hade tagit för mycket av harmonin i vardagsrummet, och priset stiger omotiverat. Men under 42" är inte att tänka på, för film på 2-3 meter blir det optimalt.
MIn gamla Linn Classic DVD hade bara scart. Det behövs en del mixtrande med inställningarna för att få scart RGB at se bra ut. Men inte alls svårt. Förvånad över att en platt-tv kunde ge så bra bild. Bytte till Linn Unidisk 1.1 DVD istället och bilden blir fantastisk via DVI-HDMI. (Ljudet är inte av denna världen. Helt sanslöst bra till skillnad från de flesta DVD spelare klarar Linn ljudet och franförallt musiken, men det är en annan och mkt dyrare histora). LGn klarar verkligen av att matcha Linn spelarens relativt sofistikerade bild.
Ljudet på LG är helt ok. Men jag hade helst sett att högtalarna hade kunnats ta ut smidigt och lätt.
Att se på Comhems analoga sändningar är rent förfärligt. Har Samsung SD boxen som ger en enastånde bra bild med tanke på det låga priset. Att köpa en platt-tv i denna prisklass för att se Comhems analoga utbud är bortkastade pengar.
Som vanligt måste man mixtra med inställnigarna lite för att få bra bild, men det räcker med att dra ner lite på förinställningarna och plocka bort alla sk bildförbättringar.
Någon ghosting har jag ärligt talat inte sett röken av. Inga halo-effekter heller.
Visst om man titta kan man hitta problem jämfört med apparater för 20000+ och uppåt. Men för denna prisklass är bilden mycket bra, ett gott budget val jämfört med Pioneer. Men priset lät sjunka när produktionen stabiliserats, Europa introduktionen klarats av och stormarknaderna kan börja lägga större order.
Som gamal tjock-tv fantast, som i åratal gått illamående ut ur alla stormarknader pga av färgförgiftning från alla plattisar, är jag klart oerhört imponerad över att det går att få en så otroligt bra bild på en platt-tv. Det var värt att vänta på denna apparat.

Postad 14 april 2008 - 20:20
Verkar dock vara många som har trott att detta ska vara en TV i klass med pioneer etc. vilket det givetvis inte är, inget att sticka under stolen med, frågan är bara varför man då inte köper pioneer istället om man vill ha en ASBRA TV?
Hade jag köpt en Peugeot hade jag inte direkt gått runt och klagat för att den inte va lika bra som en BMW..... om någon förstår liknelsen...
Det är ju lite synd att "problemen" beskrivs som stora/ får mkt utrymme om majoriteten ändå inte ser domJag säger inte att du inte vet vad du skall titta på men väldigt många, oftast majoriteten vet inte vad dom skall titta på.

Postad 14 april 2008 - 20:39
Postad 14 april 2008 - 20:42
Försökte hitta fel under hockeyn nu ikväll och såg inga direkta defekter eller auror runt spelarna dock är det inte "nyheterna i svt studio bild" när kameran filmar på avstånd utan det blir lite oskarpt och pixligt i jämförelse med när bilder.
Vad hade du för källa? Inställningar på tvn?
Är det 42" du har eller 50"?
MVH
Postad 14 april 2008 - 21:58
tele t2 digital tv med extern box och scart (box inställd på rgb)Vad hade du för källa? Inställningar på tvn?
Är det 42" du har eller 50"?
MVH
42"
expert läge och alla på mellan 40 - 50 %
svart nivå hög
brus reducering låg
gamma mellan tror jag.
xd kontrast av.
Har haft tv n i snart 3 veckor och kör in fortfarande.
En fråga!
Det finns ju lite olika lägen som film ,sport användare m.m är det skillnader på dem olika lägerna även om man ställer in dem lika så gott det går i menyerna ?
Jag tänker på förprogrammerade inställninger som inte går göra något åt.
Postad 14 april 2008 - 22:01
Redigerat av smellymarq, 14 april 2008 - 22:02.
Postad 14 april 2008 - 22:22
Tack för att ni tagit er tid att kolla. Blir till att göra ett par tester till sen åker den tillbaks. Får väl bli en likadan igen om ingen annan ser detta problem.
Postad 15 april 2008 - 07:00
Angående expert så var det en dum mening av mig för jag har gett "experter" på fingrarna vad gäller LCD skärmar till dator så jag litar inte alls på några experter vad gäller vissa saker.
Det var just "expertmeningen som jag hakade upp mig på..

Sorry för OT
Postad 15 april 2008 - 08:24
Bor i lägenhet och har inte annan möjlighet en Telia så jag tror att det blir annan tv.
Postad 15 april 2008 - 08:50
Precis. Peugeot är Peugeot och BMW är BMWHade jag köpt en Peugeot hade jag inte direkt gått runt och klagat för att den inte va lika bra som en BMW..... om någon förstår liknelsen...

Jag kollade på Bajen - AIK igår på CanalPlus Sport HD med TV'n inställd i filmläget och shit vilken bra bild

Så efter matchen gjorde jag annat och vilade jag ögonen innan jag knäppte på reprisen och tittade då direkt på SD-sändningen och då tyckte jag att det var riktigt bra bild. Visst är den inte klockren men jag märkte inte av någon Halo-effekt.
Jag ska göra samma test när jag fått min TV proffskalibrerad så ska vi se om det är någon skillnad.
Postad 15 april 2008 - 09:49
Jag har fått indikationer på att denna tv funkar bäst med den inbyggda boxen alt HDTV via digital-signal. Denna info har jag totalt missat. Är det som så att en extern Telia-box inte är optimalt för denna tv så åker den tillbaks. Tycker det är konstigt om bildbehandlingen sitter i boxen och inte tv:n som jag fått framställt.
Bor i lägenhet och har inte annan möjlighet en Telia så jag tror att det blir annan tv.
Alla kan väl ha marksänd digitalTV? Och är man inte nöjd med frikanalerna så kan man ju skaffa ett boxerabonnemang. Jag bor också i lägenhet och det funkar hur bra som helst med en antenn från teknikmagasinet (kostade typ 550 spänn - väldigt bra mottagning - Digiality DA-5000/6000 hette den visst).
Redigerat av Unregistered951ada42, 15 april 2008 - 09:50.
Postad 15 april 2008 - 12:01
Hur funkar den t.ex. med parabolsignal via scart? (Finns inte en chans att jag byter parabol mot någon inbyggd box så det är verkligen bu eller bä inför ett köp)
Postad 15 april 2008 - 12:10
Två liknande frågor på rad missade din Reckie

Redigerat av LasseG, 15 april 2008 - 12:14.
Postad 15 april 2008 - 12:17
Satt och bläddrade bland gamla inlägg i den här tråden och stötte på Havocsis inlägg nr 662 på sidan 23:Kör i expert läget med runt 50 på både kontrast och ljus. Allså låga värden som inte borde orsaka aura runt spelare.
https://www.minhembi...s...t&p=1823562
Där nämner han haloringningar i expertläget eftersom det är överstyrt innan man "har pillat på den". Du skriver i o f s att du har låga värden på kontrast och ljus, men hur blir det om du "pillar" lite mer?
Postad 15 april 2008 - 19:48
PG6000 verkar inte vara i lager för tillfället men priset är ju klart lockande.
Någon som har erfarenhet från företaget i övrigt?
Postad 15 april 2008 - 20:08
Satt och bläddrade bland gamla inlägg i den här tråden och stötte på Havocsis inlägg nr 662 på sidan 23:
https://www.minhembi...s...t&p=1823562
Där nämner han haloringningar i expertläget eftersom det är överstyrt innan man "har pillat på den". Du skriver i o f s att du har låga värden på kontrast och ljus, men hur blir det om du "pillar" lite mer?
Skall testa lite mer när jag kommer hem imorgon. Skall dra ner skärpan ytterligare.
Postad 16 april 2008 - 00:19
Ah! Svaret på fråga
kom medan jag skrev. Snacka om snabb respons!
Eftersom MartinP666 skriver att det funkar fint antar jag att tv:n helt enkelt skickar vidare den digitala ljudsignalen den får från DVD-spelaren (PCM, bitstream DD eller DTS).
Hmmm... kom på en ny fråga...
D) Vad för slags digitalt ljud får man ut om man försöker skicka något av den nya högupplösta DD/DTS-formaten från en Blu-Ray-spelare? Misstänker att källan detekterar att mottagaren saknar stöd, så det går nog inte att skicka de signalerna. Fast å andra sidan har jag ingen personlig erfarenhet av de här nymodigheterna...
Precis som på nästan alla nyare platt-TV så kan man välja mellan PCM och Dolby Digital på digitala ljudutgången. vilket t ex innebär att du inte kan få ut DTS-ljud...vilket undertecknad tycker är vassare än Dolby Digital.
jag tror inte TV:n omvandal analogt ljud till digital så jag tror inte du kan få ut det nia digitala ljudutgången...men är osäker....
Postad 16 april 2008 - 08:43
Precis som på nästan alla nyare platt-TV så kan man välja mellan PCM och Dolby Digital på digitala ljudutgången. vilket t ex innebär att du inte kan få ut DTS-ljud...vilket undertecknad tycker är vassare än Dolby Digital.
jag tror inte TV:n omvandal analogt ljud till digital så jag tror inte du kan få ut det nia digitala ljudutgången...men är osäker....
Jodå, jag kör analogt ljud ut ur min digitalbox tillsammans med komponentvideosignal, och det ljudet förs vidare till receivern genom den optiska ljudutgången.
Postad 16 april 2008 - 12:24
Tack för den infon. Det var bättre än väntat!Jodå, jag kör analogt ljud ut ur min digitalbox tillsammans med komponentvideosignal, och det ljudet förs vidare till receivern genom den optiska ljudutgången.
Postad 16 april 2008 - 15:09
Lutar starkt åt att det blir en 50pg6000 nu.
Verkar inte vara många som är missnöjda.
Testerna har den fått helt ok också.
Är det nån som kör med boxer, skulle vilja veta om det funkar bra.
Postad 16 april 2008 - 15:38
Har just försökt ta mig igenom alla inlägg om den här tvn. Vet inte om jag blivit så mycket klokare faktiskt.
Lutar starkt åt att det blir en 50pg6000 nu.
Verkar inte vara många som är missnöjda.
Testerna har den fått helt ok också.
Jag har också kommit fram till att 50PG6000 är väldigt intressant. Dock är nu frågan om man skall lägga ut nästan dubbelt så mycket för den nya 50 FullHD Pioneern som kommer om två månader...
Postad 16 april 2008 - 15:51
Jag pillar lite och återkommer efer hockeyn ikväll.
Källa canaldigital hd box parabol
, kan se hockeyn i HD mao, hdmi från en sony es5200 både boxern och sonyn är inställda på 1080i.
Första intrycket är ändå att det varierar jättejättemycket beroende på vilken kanal man ser på, det verkar som att alla skiljer sig på något vis..irriterande! så fort jag hittar skyssta inställningar på c+ så ser svt1 fördjävligt ut..femman ok 4+ skitkass... jag har iofs knappt dragit upp den ur lådan, så jag tänkte att till hockeyn ska jag testa mig fram och återkommer.
Observera att jag inte är expert, eller inte ens "kunnig" inom området så det blir som det blir med mina "Konsumentintryck"
Happ
Redigerat av gusan65, 16 april 2008 - 16:14.
Postad 16 april 2008 - 16:04
Någon som har beställt Tv:n från chargeIt?
PG6000 verkar inte vara i lager för tillfället men priset är ju klart lockande.
Någon som har erfarenhet från företaget i övrigt?
Jag har bara handlat några småsaker där och det har funkat fint. Bestämmer jag mig för 42PG6000 så kommer jag beställa den där ifrån.
Jag frågade hur lång levtid det var på TV:n just nu och han trodde på ca 10 dagar.
//Jonas
Postad 16 april 2008 - 16:12
Funkar väldigt bra för mig, hade först en samsung DVB 9401 men köpte CA-modul och kör med den inbyggda boxen nu istället. Funkar bra och bilden är mkt bättre än med extern box, kanalbyte går liiiite långsammare med den inbyggda boxen men inget jag störs av. riktigt bra minne på texttvn oxå.
Hade iofs inte jättebra scart-kabel mellan box och TV så mkt i bildförbättringen ligger nog där men jag ville mest få bort ännu en apparat från tv-bänken....
Postad 16 april 2008 - 16:16
Jag har bara handlat några småsaker där och det har funkat fint. Bestämmer jag mig för 42PG6000 så kommer jag beställa den där ifrån.
Jag frågade hur lång levtid det var på TV:n just nu och han trodde på ca 10 dagar.
//Jonas
Intressant att jag fick 7 dagar som svar

Postad 16 april 2008 - 16:47
Är glad att jag valde 50 istället för 42, så ni som tvekar och har råd med 50 tum.. kör det! Ni kommer inte ångra er. Oroa er inte för avstånd och sådant, ni blir fort van med storleken!

Postad 16 april 2008 - 16:53
Funkar väldigt bra för mig, hade först en samsung DVB 9401 men köpte CA-modul och kör med den inbyggda boxen nu istället. Funkar bra och bilden är mkt bättre än med extern box, kanalbyte går liiiite långsammare med den inbyggda boxen men inget jag störs av. riktigt bra minne på texttvn oxå.
Hade iofs inte jättebra scart-kabel mellan box och TV så mkt i bildförbättringen ligger nog där men jag ville mest få bort ännu en apparat från tv-bänken....
Har du en 50"
är mest den jag funderar på så skulle uppskatta lite mer info.
Vad har du för märke på ca-modulen.?
Postad 16 april 2008 - 19:35
Ingen HD sändning, kanal 5 juh!
Jag tyckte nästan att jag kanske kanske möjligen såg någon form av ghost höger upp..i vilket fall så är detta helt borta. INGEN GHOST som jag kan se åtminstone -även om en och annan vidhåller att det MÅSTE finnas där- jag ser det inte och är glad för det punkt slut.
En grön linje längst upp i bilden kommer upp på 1080i, linjen är borta i alla andra inställningar, 576p, 720p, 1080p. Jag talar nu om inställningarna i receivern Sony es 5200..Matar in canal digital parabol -HD box (inställd på utsignal 1080i) via hdmi enbart, inga andra källor har jag hunnit testa.
Finns massor av inställningsmöjligheter i LG och man får testa sig fram, är man annars van vid en usel Phillips plasma så är detta helt suveränt.
Jag hann jämföra med en del andra aparater i butiken, mot panasonics x80e vann LG pga 24 kompatibilitet, det hängde en Samsung PS42Q97HDX/XEE som gav väldigt bra bild, det roliga var att skärmytan på den var klart större än övriga 42" detta mätte vi tom! Låg på ca 2 cm mera på vardera sida och lockade en hel del. LG vann likväl även här pga 24 komp.
Ångrar ej köpet annat än att jag ville ha en 50" ..utmärkt tv som jag är övertygad om kommer att få många +++ i kommande tester.
Tack för mig.
Postad 16 april 2008 - 20:05
Sitter signalbehandlingen inte i tv:n utan i den inbyggda boxen?
Postad 16 april 2008 - 20:09
Om jag vore du Hinken skulle jag vilja reda ut ifall det är knas på den tv´n jag fick eller om alla har samma..
Postad 16 april 2008 - 20:13
Postad 16 april 2008 - 20:24
Har just installerat en 42a. 50" låg på närmare 20k så jag passade på den. Tror väldigt starkt på att 50tums skall väntas in med riktigt full hd
Tycker inte att man behöver full-HD på 50 tum. Givetvis är det bättre men om man måste hosta upp 10000 till för panasonic 50pz80 (preliminärt pris från panasoniccenter.se) för någonting som ev. marginellt kan göra skillnad på 3m (mitt tittavstånd, ett vanligt avstånd till 50..) så.. är det värt det? Och vem sitter 2m från en 50 tums tv? Kolla, http://s3.carltonbal...tion_chart.html Tror inte heller att några tv sändningar i överskådlig tid kommer att vara 1080p pga att det tar för mycket bandbredd. Så enda gången man skulle få ut någonting av det vore ifall man såg en blurayfilm och satt 2m från tvn....
Sen tycker jag LGs design slår panasonic med hästlängder, för att köpa en lika snygg tv får man väl köpa en pioneer men dår får man hosta upp fett med keff för en full-HD 50 tum (PDP-LX508D för ca 50000)...
Men visst, nog skulle jag vilja ha en LG full-HD, en som sagt, jag ringde och pratade med LGs support och de visste inte ett skvatt om PG7000 så de sa att det inte kommer att komma några nya LG-plasmor inom 6 mån..
Näe, skall nog slå till på en HD-ready 50 tummare!
Postad 16 april 2008 - 20:30

Men iaf, när det är utzoomat så är det en lite halo-effekt på högra sidan av Örebros helvita tröjjor. Lite skummt att det bara är på högra sidan, men men. Det är lika både i zoomläget och orginalformatet. Och sitter man inte att leta halos så syns det knappt. Men vad göra man inte för Hinken med damtrosan på bilden...

Sambon frågade precis vad halo-effekt var, så jag förklarade och efter ett tag upptäckte hon det också. Och ja, hon gillar fotboll så hon har kollat på matchen...

Postad 16 april 2008 - 20:38
Har du en 50"
är mest den jag funderar på så skulle uppskatta lite mer info.
Vad har du för märke på ca-modulen.?
Nej jag har 42, frågade själv här på forumet om ca modul på sida 42 lr nåt och fick lite svar, kanske ngn av dom som svarade då som har 50 ;-). modulen är en scm microsystem som finns hos dustinhome.
Postad 16 april 2008 - 20:53
Nu har jag också sett liiite halo-effekt. Kollar på Örebro - Skansen på TV4 Sport via analogt ComHem, och TV4 Sport är väl inte känd för sin kvallité direkt...
Men iaf, när det är utzoomat så är det en lite halo-effekt på högra sidan av Örebros helvita tröjjor. Lite skummt att det bara är på högra sidan, men men. Det är lika både i zoomläget och orginalformatet. Och sitter man inte att leta halos så syns det knappt. Men vad göra man inte för Hinken med damtrosan på bilden...
Sambon frågade precis vad halo-effekt var, så jag förklarade och efter ett tag upptäckte hon det också. Och ja, hon gillar fotboll så hon har kollat på matchen...
Där ser man. Kan det vara så jäkla illa att det stämmer ändå. Kör man inte den inbyggda boxen så drar man inte valuta över tv;n?
Men hur är det med bildbehandlingen, någon som vågar sig på ett svar?
Postad 16 april 2008 - 21:09
Där ser man. Kan det vara så jäkla illa att det stämmer ändå. Kör man inte den inbyggda boxen så drar man inte valuta över tv;n?
Men hur är det med bildbehandlingen, någon som vågar sig på ett svar?
Hur var det nu, är det endast externa boxar via scart samt analog signal som ger glorian?
HDMI boxar samt den interna boxen ger inte gloria?
Rätt/fel?
Postad 16 april 2008 - 21:49
Postad 16 april 2008 - 22:09
"We can forgive and forget some picture noise in backgrounds on HD, but the mosquito noise that surrounds moving objects from a digital broadcast do annoy."
http://www.techradar...tab=user-review
Postad 17 april 2008 - 07:39
Så för att se om det hänger på att man måste köra med den inbyggda boxen så kopplade jag in min externa boxermottagare, en gamal samsungbox. Bilden var "så gott som" lika bra som med den inbyggda boxen, inget konstigt runt spelarna.
Däremot så testade jag att byta till en vanlig enkel scartkabel och då upptädde hel plötsligt en auralikande effekt runt vissa spelare i snabba förflyttnignar. Men när jag körde med min kvalitetskabel så blev bilden bra igen.
Redigerat av Unregisteredfe92bc66, 17 april 2008 - 07:41.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar