Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta Àmne
Postad 06 January 2008 - 09:48
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
Hej, Har precis köpt en Topfield TF 5710 PVRt HDMI frÀmst för att fÄ inspelningsmöjligheter
Jag har sett att tidigare var det ett par inlÀgg om att andra hade problem med ljudutgÄngen frÄn boxen... men inte hittat nÄgot svar pÄ hur de kommit vidare...
Jag har följande uppsÀttning: TV: Pioner PDP436XDE Reciever: Pioneer VSX-AX4AVi-S DVD: Denon DVD 1920 Digitalbox: Topfield TF 5710 PVRt HDMI
NÀr jag tidigare anvÀnde den inbygda digitalboxen i TV:n skickade den ut THX Cinema etc till Recievern, men med Topfielden skickas enbart Stereo signal ut...
DVD:n Àr kopplad med HDMI till Recivern och vidare till TV:n med HDMI, och fungerar utmÀrkt. Nu har jag kopplat Topfielden till recivern med HDMI samt optisk kabel (ingen skillnad nÀr jag vÀxlar mellan dessa pÄ recivern)
Hur skall jag göra kÀnns urtrisst...
Tacksam för svar
MVH Magnus G
Fick inte boxen att skicka 5.1 via HDMI utan kopplade in optiska utgÄngen i min annlÀggning. Har du valt 5.1 ljudspÄret? Det verkar vara nÄgon bugg att man vid varje tillfÀlle mÄste vÀlja det ljudspÄret. Ganska irriterande faktiskt. Borde finnas en lösning. Jag vet inte om det Àr fixat i nÄgon ny firmware som vi inte kan anvÀnda. /Göran.
Postad 06 January 2008 - 10:33
gapeno
-
gapeno
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
AngÄende EPG Sort: Jag kör utan den och har inga problem. MyStuff 5.51 Menar du det?! Hur gör du nÀr du hÀmtar epg? Jag Àr ju sjÀlvlÀrd sÄ jag kanske inte gör pÄ smidigaste sÀttet sjÀlv... 
Jag anvÀnder TVxb (laddar ned frÄn dagenstv.com) och MyStuff_Extended_Info. TVxb har jag konfigurerat med denna .ini-fil. Jag har tagit bort alla kanaler jag inte har sÄ att den inte hÀmtar en massa onödigt. Jag har ocksÄ lagt till en ini-rad för varje kanal, sÄ att den hÀmtar 7 dagar Ät gÄngen. Den hÀmtade bara 3 dagar utan den raden, har jag för mig. MyStuff_Extended_Info har jag konfigurerat under options sÄ att det anvÀnder TVxb för att ladda ned ny info. Det enda jag gör Àr alltsÄ att starta MyStuff_Extended_Info och trycka pÄ GO, sÄ Àr allt klart. Utfilen blir dÄ en MyStuff.mei-fil. Den för jag över manuellt till toppyn, och allt funkar. Dock har jag ocksÄ problem med en del ÄÀö. Men inte alla, en del ÄÀö kommer nÀr de ska. Om nÄgon kan lösa detta problem Àr jag tacksam.
Postad 06 January 2008 - 10:52
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
NÀr jag tidigare anvÀnde den inbygda digitalboxen i TV:n skickade den ut THX Cinema etc till Recievern, men med Topfielden skickas enbart Stereo signal ut...
Har för mig att nÄn sa att den hÀr TAP:en funkar för live-TV ocksÄ, inte bara inspelningar som den Àr gjord för: AutoDD
Postad 06 January 2008 - 10:55
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
xmltv2mei LCN-problemJag har nu fixat ett program för konvertering av epg.xml till eit-format. Men jag saknar fortfarande ett sĂ€tt att fĂ„ in LCN-numren i denna. LCN Ă€r det nummer som definierar kanalen i Toppyn, sĂ„ det Ă€r viktigt att det blir rĂ€tt och nu vet jag inte ifall de nummer jag har i Stockholm Ă€r generella för landet som helhet eller Ă€r special för Nacka-sĂ€ndaren... Ăr det nĂ„gon hĂ€r som vet var man kan fĂ„ tag pĂ„ en lista över de LCN-nummer som anvĂ€nds för Boxer-kanalerna? BĂ€st vore ifall man kan fĂ„ en lista via nĂ€tet som kan lĂ€sas av programmet, nĂ€st bĂ€st Ă€r att ha en lista som Ă€r korrekt och inkludera den i programkoden (svĂ„rt att Ă€ndra dĂ„ förstĂ„s...). En konfig-fil skulle ocksĂ„ fungera, men dĂ„ kan anvĂ€ndarna göra fel. /Bosse
Postad 06 January 2008 - 11:54
Honda
-
Honda
-
LĂ€rjunge
-
-
282 inlÀgg
NÀr jag tidigare anvÀnde den inbygda digitalboxen i TV:n skickade den ut THX Cinema etc till Recievern, men med Topfielden skickas enbart Stereo signal ut... Har för mig att nÄn sa att den hÀr TAP:en funkar för live-TV ocksÄ, inte bara inspelningar som den Àr gjord för: AutoDD
Det var nog jag som sa att det verkade som den fungerade Àven för live-TV, men det har jag inte verifierat. Jag kör med TAP:en och ibland fÄr jag stÀlla om till 5.1 ljudspÄret manuellt. /Honda
Postad 06 January 2008 - 13:12
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Jag anvÀnder TVxb (laddar ned frÄn dagenstv.com)
Aha... Det förklarar saken. Började pula med det, men dÄ var det nÄ't krÄngel med ini-filen, sÄ jag gav upp, men nu har det kommit en ny... Jag ska testa med det igen! Det enda jag gör Àr alltsÄ att starta MyStuff_Extended_Info och trycka pÄ GO, sÄ Àr allt klart. Utfilen blir dÄ en MyStuff.mei-fil. Den för jag över manuellt till toppyn, och allt funkar.
Har du provat med tfcopy ocksÄ? Det ska gÄ att föra över filen automatiskt med MyStuff_Extended_Info och tfcopy. Har dock inte provat det Àn...
Postad 06 January 2008 - 13:43
svegust
-
svegust
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon hĂ€r som vet var man kan fĂ„ tag pĂ„ en lista över de LCN-nummer som anvĂ€nds för Boxer-kanalerna?
PĂ„ Wikipedia finns en lista. Wikipedia / Boxer TV AccessLCN 81 verkar vara den enda som har flera kanaler kopplat till sig!
Redigerat av svegust, 06 January 2008 - 13:45.
Postad 06 January 2008 - 14:28
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
xmltv duplicerad information?Nu har jag en frÄga till angÄende xmltv data frÄn tv.swedb.se: Jag har upptÀckt att det finns information angÄende SVT barn/kunskap i 3 olika avdelningar i xml-filen. Vad Àr det som gÀller hÀr egentligen? MyStuff blir nog förvirrad ifall man har dessa data pÄ flera/olika stÀllen i mei-filen... Jag antar att LCN = 98 för alla dessa "kanaler". Jag hittade alla dessa 3 (info frÄn xml-filen): KanalID DisplayName
barnkanalen.svt.se Barnkanalen
kunskapbarn.svt.se Kunskap/Barnkanalen
kunskapskanalen.svt.se Kunskapskanalen /Bosse
Postad 06 January 2008 - 15:13
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Jag har upptÀckt att det finns information angÄende SVT barn/kunskap i 3 olika avdelningar i xml-filen. Vad Àr det som gÀller hÀr egentligen?
kunskapbarn.svt.se Kunskap/Barnkanalen
Jag anvÀnder ovanstÄende, eftersom det Àr sÄ den heter. Vet inte om det skiljer nÄgot i EPG-data dock. Det finns instÀllningar du kan Àndra pÄ i en fil. DÀr kan du ta bort de övriga tvÄ.
Redigerat av Unregistered345c2d61, 06 January 2008 - 15:15.
Postad 06 January 2008 - 15:39
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlÀgg
Jag har upptÀckt att det finns information angÄende SVT barn/kunskap i 3 olika avdelningar i xml-filen. Vad Àr det som gÀller hÀr egentligen?
kunskapbarn.svt.se Kunskap/Barnkanalen Jag anvÀnder ovanstÄende, eftersom det Àr sÄ den heter. Vet inte om det skiljer nÄgot i EPG-data dock. Det finns instÀllningar du kan Àndra pÄ i en fil. DÀr kan du ta bort de övriga tvÄ.
Jag har en internet ansluten HTPC som stÄr i tv-bÀnken tillsammans med Toppyn. Skulle man inte kunna koppla ihop dessa tvÄ pÄ nÄgot sÀtt sÄ att Toppyn hÀmtar info pÄ Internet automatiskt. Det jag pratar om alltsÄ Àr att fÄ en EPG som fungerar bra.
Postad 06 January 2008 - 18:04
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Jag har en internet ansluten HTPC som stÄr i tv-bÀnken tillsammans med Toppyn. Skulle man inte kunna koppla ihop dessa tvÄ pÄ nÄgot sÀtt sÄ att Toppyn hÀmtar info pÄ Internet automatiskt.
Det jag pratar om alltsÄ Àr att fÄ en EPG som fungerar bra.
Det Àr just det jag jobbar pÄ... I princip gÄr det ut pÄ att göra följande i en batchfil: - HÀmta EPG-data frÄn nÀtet med xmltv.exe
- Skapa en mei-fil för Toppyn frÄn xmldatat med xmltv2mei.exe (det program jag skriver pÄ nu)
- Kopiera över den till toppyn med tfcopy.exe
Sen kör man denna batchfil som ett scheduled task i Windows nÄn gÄng pÄ natten, tex kl 04:19 eller sÄ. Jag Àr klar med mitt program vad gÀller skapandet av mei-filen men det finns en del saker ang MyStuff som jag fortfarande inte har klart för mig. Undersökning pÄgÄr. /Bosse
Postad 06 January 2008 - 18:38
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
xmltv2mei funkar OK... Har just testat första körningen till en MyStuff.mei-fil via xmltv och mitt extraktionsprogram. Laddade över MyStuff.mei till Toppyn med Altair och stÀllde om sÄ att den anvÀnder den i stÀllet för Freeview.mei ifall den Àr nyare Àn 6 dagar. MyStuff.mei Àr 1.4 Mb i storlek medan Freeview.mei bara Àr pÄ 104 kb. RÀtt stor skillnad! Nu har jag program en hel vecka framÄt pÄ de flesta kanalerna! TyvÀrr Àr det ett par kanaler som inte finns med i xmltv, tex CNN, men vem brukar kolla program i förvÀg pÄ CNN? Skall sÀtta upp en batcfil nu sÄ att jag kan kolla att det funkar hela vÀgen. Förresten, Àr det nÄgon hÀr som vet hur man fÄr Toppyn att ladda om MyStuff.mei nÀr den har Àndrats? Skulle vara fint om det gjordes automatiskt pÄ nÄt sÀtt. Jag fick gÄ in i MS meny för att ladda om EPG och userdata för att se hur det blev. /Bosse
Postad 06 January 2008 - 19:01
gapeno
-
gapeno
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Jag anvÀnder TVxb (laddar ned frÄn dagenstv.com) Aha... Det förklarar saken. Började pula med det, men dÄ var det nÄ't krÄngel med ini-filen, sÄ jag gav upp, men nu har det kommit en ny... Jag ska testa med det igen!
Det enda jag gör Àr alltsÄ att starta MyStuff_Extended_Info och trycka pÄ GO, sÄ Àr allt klart. Utfilen blir dÄ en MyStuff.mei-fil. Den för jag över manuellt till toppyn, och allt funkar. Har du provat med tfcopy ocksÄ? Det ska gÄ att föra över filen automatiskt med MyStuff_Extended_Info och tfcopy. Har dock inte provat det Àn...
Nej, jag har inte testat med tfcopy dĂ„ jag inte har toppyn inkopplad till datorn hela tiden. AngĂ„ende problemen med ÄÀö: Ăr det verkligen hos MyStuff_Extended_Info som problemet ligger? Tittar man i .mei-filen kan man ju lĂ€sa allt korrekt. Borde det inte vara hos MyStuff problemet ligger dĂ„?
Postad 06 January 2008 - 21:31
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Jag anvÀnder TVxb (laddar ned frÄn dagenstv.com)Det enda jag gör Àr alltsÄ att starta MyStuff_Extended_Info och trycka pÄ GO, sÄ Àr allt klart. Utfilen blir dÄ en MyStuff.mei-fil. Den för jag över manuellt till toppyn, och allt funkar.
Jag tycker att TVxb gÄr vÀldigt segt. Hur lÄng tid tar det för dig att uppdatera kanalerna? För mig tar det flera minuter. Med xmltv tar det ca 30 sekunder inklusive konvertering, sortering och överföring till boxen.
Postad 06 January 2008 - 21:41
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
xmltv2mei funkar OK... Har just testat första körningen till en MyStuff.mei-fil via xmltv och mitt extraktionsprogram.
Det var som tusan! Redan klar?!  Hur fungerade det med ÄÀö? Ăr det mei eller MyStuff som knycker dem? Förresten, Ă€r det nĂ„gon hĂ€r som vet hur man fĂ„r Toppyn att ladda om MyStuff.mei nĂ€r den har Ă€ndrats?
SÄ vitt jag vet gÄr det bara att göra med jÀmna mellanrum efter vad man stÀllt in i MyStuff - typ varannan timme eller sÄ oavsett om den Àr uppdaterad eller inte...
Postad 06 January 2008 - 22:47
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
xmltv2mei funkar OK... Har just testat första körningen till en MyStuff.mei-fil via xmltv och mitt extraktionsprogram. Det var som tusan! Redan klar?!  Hur fungerade det med ÄÀö? Ăr det mei eller MyStuff som knycker dem?
Jag ser ÄÀö i programbeskrivningar och EPG hur bra som helst. Jag tror att det var den hÀr MyStuff_Extended_Info som raderar alla ÄÀö. /Bosse
Postad 07 January 2008 - 00:26
Magnus G
-
Magnus G
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Hej, Har precis köpt en Topfield TF 5710 PVRt HDMI frÀmst för att fÄ inspelningsmöjligheter
Jag har sett att tidigare var det ett par inlÀgg om att andra hade problem med ljudutgÄngen frÄn boxen... men inte hittat nÄgot svar pÄ hur de kommit vidare...
Jag har följande uppsÀttning: TV: Pioner PDP436XDE Reciever: Pioneer VSX-AX4AVi-S DVD: Denon DVD 1920 Digitalbox: Topfield TF 5710 PVRt HDMI
DVD:n Àr kopplad med HDMI till Recivern och vidare till TV:n med HDMI, och fungerar utmÀrkt. Nu har jag kopplat Topfielden till recivern med HDMI samt optisk kabel (ingen skillnad nÀr jag vÀxlar mellan dessa pÄ recivern)
Hur skall jag göra kÀnns urtrisst...
Tacksam för svar
MVH Magnus G
Fick inte boxen att skicka 5.1 via HDMI utan kopplade in optiska utgÄngen i min annlÀggning. Har du valt 5.1 ljudspÄret? Det verkar vara nÄgon bugg att man vid varje tillfÀlle mÄste vÀlja det ljudspÄret. Ganska irriterande faktiskt. Borde finnas en lösning. Jag vet inte om det Àr fixat i nÄgon ny firmware som vi inte kan anvÀnda. /Göran.
Tack, nu har jag fÄtt det arr funka med 5.1 via optisk kabel... och hör och hÀpna 5.1 ljudspÄret ligger kvar pÄ resp kanal Àven efter man bytt kanal och eller stÀngt av boxen!  Varför Àr det bara SVT1&2 samr C+ kanalerna som sÀnder i 5.1? sÀnds fler kanaler i 5.1 via Comhem eller satelit??? Äterkommer nÀr jag vÄgar mig pÄ TAP och annat, man vill ju framöver fÄ över filmer mm till Datorn och DVD. om man vill köra över MP3 mm hur funkar det? gÄr dom att spela upp i boxen? mvh Magnus
Postad 08 January 2008 - 10:43
sintran
-
sintran
-
AnvÀndare
-
-
143 inlÀgg
Tack, nu har jag fÄtt det arr funka med 5.1 via optisk kabel... och hör och hÀpna 5.1 ljudspÄret ligger kvar pÄ resp kanal Àven efter man bytt kanal och eller stÀngt av boxen!  Varför Àr det bara SVT1&2 samr C+ kanalerna som sÀnder i 5.1? sÀnds fler kanaler i 5.1 via Comhem eller satelit???
Äterkommer nÀr jag vÄgar mig pÄ TAP och annat, man vill ju framöver fÄ över filmer mm till Datorn och DVD. om man vill köra över MP3 mm hur funkar det? gÄr dom att spela upp i boxen?
mvh Magnus
Förekommer det alltsÄ 5.1-ljud via Boxer? Intressant.... NÀr SVT1 t.ex. sÀger "sÀnds med 5.1" sÄ skall toppyn leverera detta vidare till surroundsystemet? Har inget minne av att min Pioneer gÄr över till "digital" nÀr ett sÄdant program sÀnds. (kör optiskt mellan toppyn och receivern)
Postad 08 January 2008 - 10:51
gapeno
-
gapeno
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
Tack, nu har jag fÄtt det arr funka med 5.1 via optisk kabel... och hör och hÀpna 5.1 ljudspÄret ligger kvar pÄ resp kanal Àven efter man bytt kanal och eller stÀngt av boxen!  Varför Àr det bara SVT1&2 samr C+ kanalerna som sÀnder i 5.1? sÀnds fler kanaler i 5.1 via Comhem eller satelit???
Äterkommer nÀr jag vÄgar mig pÄ TAP och annat, man vill ju framöver fÄ över filmer mm till Datorn och DVD. om man vill köra över MP3 mm hur funkar det? gÄr dom att spela upp i boxen?
mvh Magnus
Förekommer det alltsÄ 5.1-ljud via Boxer? Intressant.... NÀr SVT1 t.ex. sÀger "sÀnds med 5.1" sÄ skall toppyn leverera detta vidare till surroundsystemet? Har inget minne av att min Pioneer gÄr över till "digital" nÀr ett sÄdant program sÀnds. (kör optiskt mellan toppyn och receivern)
Du mÄste vÀlja rÀtt ljudspÄr för att fÄ ut 5.1, men det fungerar som det ska.
Postad 09 January 2008 - 13:27
jisse
-
jisse
-
Amatör
-
-
57 inlÀgg
Hej!
Finns det nÄgon TAP för att förenkla editering av inspelningar. En enkel sak som att markera en del av en inspelning (reklam i en film) Àr ju jÀttebökigt...
Postad 09 January 2008 - 19:46
gapeno
-
gapeno
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
xmltv2mei funkar OK... Har just testat första körningen till en MyStuff.mei-fil via xmltv och mitt extraktionsprogram. Det var som tusan! Redan klar?!  Hur fungerade det med ÄÀö? Ăr det mei eller MyStuff som knycker dem?
Jag ser ÄÀö i programbeskrivningar och EPG hur bra som helst. Jag tror att det var den hÀr MyStuff_Extended_Info som raderar alla ÄÀö. /Bosse
Finns det möjlighet att fÄ ta del av ditt arbete?
Postad 09 January 2008 - 22:59
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Hej!
Finns det nÄgon TAP för att förenkla editering av inspelningar. En enkel sak som att markera en del av en inspelning (reklam i en film) Àr ju jÀttebökigt...
FrÄgade om detta pÄ Toppy.uk, men svaret var att det Àr i princip omöjligt för att positioneringen i inspelningarna Àr sÄ dÄlig... Man kan inte göra det bÄttre via TAP heller. /Bosse
Postad 09 January 2008 - 23:05
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Finns det möjlighet att fÄ ta del av ditt arbete?
Visst, men jag Àr inte helt klar Ànnu... Just nu har jag ett program som kan massera om en EPG.XML-fil som laddats ner med xmltv till en fungerande MyStuff.mei och dessutom skicka den till Toppyn. Har just implementerat USB file transfer med tfdll.dll (som kommer med Altair). SÄ nu behövs inte tfcopy lÀngre. Sedan skall jag titta pÄ att inkludera xmltv-funktionen ocksÄ, men det Àr ett problem just nu med att avkoda gz-filer i Delphi. Xml-filerna Àr komprimerade med gz pÄ xmltv-sajten. Under tiden kör jag vad jag har som test varje natt kl 03:19 och hittills har jag en fullspÀckad EPG i MyStuff hela tiden. /Bosse
Postad 10 January 2008 - 22:54
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
LĂ€rjunge
-
-
285 inlÀgg
Bo B//
Skriver du ut en liten guide nÀr du Àr klar som Àr anpassad för oss som inte Àr dataprogrammerare mm. sÄ kommer jag rösta pÄ dig som Ärets hederssvensk  FörstÄr fortfarande inte varför jag inte ens kan fÄ in 7 dagars epg pÄ de fria kanalerna och My Stuff Àr fyllt med No EPG data MEN eftersom ni Àr flera som experimenterar tÀnker jag vÀnta och kolla vad ni tycker om de olika tillvÀgagÄngssÀtten.
Postad 11 January 2008 - 10:39
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
AnvÀndare
-
-
124 inlÀgg
Hej alla...
Har varit i mail kontakt med en person vid namn Hoze Li pÄ Topfield och bad honom skicka den senaste firmewaren till TF5700pvrt. Fick en fil som heter TF5700PVRt_Testversion.tfd. Han bad mig samtidigt att inte sprida den sÄ att den blev "public" oavsett resultat utan Äterkomma till honom om den verkade vara stabil eller om det fanns problem, berÀtta vad som ej fungerade. TyvÀrr Àr jag ingen expert pÄ detta omrÄde utan mest suttit och smyglÀst era inlÀgg ;-) och testat mig fram efterhand som Ni löst problemen. (Tack för er hjÀlp) Undrar nu om nÄgon som Àr mer kunnig Àn mig (de flesta antagligen) och intersserad av att fÄ denna fil mailad till sig och se om det Àr nÄgon ny version eller om det Àr samma som andra fÄtt?! Om sÄ Àr fallet...svara pÄ detta inlÀgget.
/SwedXit
Redigerat av Unregistereda681f977, 11 January 2008 - 12:37.
Postad 12 January 2008 - 00:09
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Bo B//
Skriver du ut en liten guide nÀr du Àr klar som Àr anpassad för oss som inte Àr dataprogrammerare mm. sÄ kommer jag rösta pÄ dig som Ärets hederssvensk FörstÄr fortfarande inte varför jag inte ens kan fÄ in 7 dagars epg pÄ de fria kanalerna och My Stuff Àr fyllt med No EPG data MEN eftersom ni Àr flera som experimenterar tÀnker jag vÀnta och kolla vad ni tycker om de olika tillvÀgagÄngssÀtten.
Skall försöka sÀtta ihop en websida till min website med beskrivning och download-lÀnk. Hoppas fÄ tid med det under helgen. I princip behöver ju ingen ny anvÀndare bry sig om att stÀlla in nÄgot pÄ PC-sidan, jag borde kunna skicka med filer som har alla instÀllningarna klara (= mina conf-filer). Sen mÄste man stÀlla om MyStuff sÄ att den kör med MyStuff.mei, men det Àr ju enkelt gjort i MyStuff konfigurering. Det enda man behöver ytterligare Àr ju att justera de kanaler man vill ha med i EPG, alla Boxerkanalerna finns nog inte pÄ Internet, men de vanligaste finns vad jag kan se. TvÄ program behövs, xmltv.exe och mitt xmltv2mei. Samt en batchfil som kopplar ihop dessa. /Bosse
Postad 12 January 2008 - 09:28
lubbis
-
lubbis
-
AnvÀndare
-
-
222 inlÀgg
Kanonbra. Jag blir dig evigt tacksam Àven om det hittills, peppar peppar, har fungerat med den inlÀsning av EPG som Toppyn kör vaje natt. Bo B//
Skriver du ut en liten guide nÀr du Àr klar som Àr anpassad för oss som inte Àr dataprogrammerare mm. sÄ kommer jag rösta pÄ dig som Ärets hederssvensk FörstÄr fortfarande inte varför jag inte ens kan fÄ in 7 dagars epg pÄ de fria kanalerna och My Stuff Àr fyllt med No EPG data MEN eftersom ni Àr flera som experimenterar tÀnker jag vÀnta och kolla vad ni tycker om de olika tillvÀgagÄngssÀtten. Skall försöka sÀtta ihop en websida till min website med beskrivning och download-lÀnk. Hoppas fÄ tid med det under helgen. I princip behöver ju ingen ny anvÀndare bry sig om att stÀlla in nÄgot pÄ PC-sidan, jag borde kunna skicka med filer som har alla instÀllningarna klara (= mina conf-filer). Sen mÄste man stÀlla om MyStuff sÄ att den kör med MyStuff.mei, men det Àr ju enkelt gjort i MyStuff konfigurering.
Det enda man behöver ytterligare Àr ju att justera de kanaler man vill ha med i EPG, alla Boxerkanalerna finns nog inte pÄ Internet, men de vanligaste finns vad jag kan se.
TvÄ program behövs, xmltv.exe och mitt xmltv2mei. Samt en batchfil som kopplar ihop dessa.
/Bosse
Postad 13 January 2008 - 02:19
Rob74
-
Rob74
-
AnvÀndare
-
-
101 inlÀgg
Hej alla...
Har varit i mail kontakt med en person vid namn Hoze Li pÄ Topfield och bad honom skicka den senaste firmewaren till TF5700pvrt. Fick en fil som heter TF5700PVRt_Testversion.tfd. Han bad mig samtidigt att inte sprida den sÄ att den blev "public" oavsett resultat utan Äterkomma till honom om den verkade vara stabil eller om det fanns problem, berÀtta vad som ej fungerade. TyvÀrr Àr jag ingen expert pÄ detta omrÄde utan mest suttit och smyglÀst era inlÀgg ;-) och testat mig fram efterhand som Ni löst problemen. (Tack för er hjÀlp) Undrar nu om nÄgon som Àr mer kunnig Àn mig (de flesta antagligen) och intersserad av att fÄ denna fil mailad till sig och se om det Àr nÄgon ny version eller om det Àr samma som andra fÄtt?! Om sÄ Àr fallet...svara pÄ detta inlÀgget.
/SwedXit
Antar att DVBGeek Àr den bÀsta personen att testa denna firmware. Har du HDMI-modellen? /Robban
Redigerat av Rob74, 13 January 2008 - 02:19.
Postad 13 January 2008 - 08:56
selepo
-
selepo
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Hej har nu bytt min brummande TF 5700 utan HDMI till en 5710 med HDMI.
VIlka TAPs bör man lÀgga in ? Har förstÄtt att det Àr lite av en djungel med firmware versioner, modell och TAP software versioner som stödjer vara varandra.
Har funderat kring ngt som fixar display, EPG, automatisk avkodning av inspelat material, mp3-uppspelning, samt bildvisning.
/Selepo
Postad 13 January 2008 - 10:19
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlÀgg
Hej har nu bytt min brummande TF 5700 utan HDMI till en 5710 med HDMI.
VIlka TAPs bör man lÀgga in ? Har förstÄtt att det Àr lite av en djungel med firmware versioner, modell och TAP software versioner som stödjer vara varandra.
Har funderat kring ngt som fixar display, EPG, automatisk avkodning av inspelat material, mp3-uppspelning, samt bildvisning.
/Selepo
Jag rekommenderar det jag har (  )... I Auto Start:USBAccelerator 1.0Fördubblar överföringshastigheten med Altair. Du mÄste byta TfDll.dll mot den som kommer med TAP. TF5000 Display v 1.49Fixar displayen pÄ Toppyn sÄ att man kan se klockan och kanalerna som Àr aktiva. MyStuff 5.51Generellt sÄ förbÀttrar MyStuff hanteringen massor! Du kan tex stÀlla in en hel mÀngd anvÀndbara funktioner som annars Àr omöjliga utan TAP. eit2mei Beta 7.8m3För att fÄ en vettig EPG i Toppyn med MyStuff. Boxer har f-cked up sÀndningen av EPG sÄ att Toppyn nÀstan aldrig fÄr nÄt vettigt att visa. eit2mei kommer med MyStuff (ladda ner komplett installation) och funkar bÀttre men den tar bara vad Boxer sÀnder sÄ det Àr fortfarande problem (se nedan). DescriptionExtender 2.22Vet egentligen inte vad denna gör, men den har med MyStuff att göra och kommer med dess filer. OBS! Varning:Ladda inte in RemoteExtender som ocksÄ kommer med MyStuff. Den funkar bara pÄ Engelska marknadens fjÀrrkontroller! Inte i Autostart:TAPCommanderDenna TAP kan underlÀtta hanteringen av andra TAP, tex stÀlla in ordningsföljden som de laddas i och annat smÄtt och gott. Notering om EPG och ToppyJag har insett att det inte gÄr att fÄ en full EPG via Boxer, sÄ jag har jobbat pÄ ett program som laddar hem EPG-data frÄn Internet och sÀtter ihop en EPG som passar med MyStuff frÄn dessa och skickar in den till Toppyn. Det funkar fint för de kanaler som finns pÄ Internet, men inte alla. SÄ nu hÄller jag pÄ med en funktion som kan sÀtta ihop EPG frÄn Internet med kanaler som bara finns via eit2mei för att fÄ en mer komplett EPG. Man mÄste ha sin PC kopplad till Toppyn för att detta program skall kunna anvÀndas (och köra MyStuff 5.51 förstÄs). /Bosse
Postad 13 January 2008 - 10:37
Stormh
-
Stormh
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Jag har problem med att bilden fryser och att det kommer upp en text som sÀger, sÀtt i kortet.
Tidigare i höstas har det funkat förutom nÄgon liten störning ibland som nog berodde pÄ att jag bara hade ca 50% i mottagningskvalitet. Den senaste mÄnaden eller sÄ sÄ har det blivit praktiskt taget omöjligt att titta pÄ dom kodade kanalerna i boxers basutbud dÄ jag bara fÄr bild och ljud i 10sek och sen fryser bilden eller blir svart och en liten ruta kommer upp som sÀger "sÀtt i kortet". Efter ytterligare en liten tid sÄ kommer bild och ljud tillbaka tills det pÄ nytt fryser till...
Trodde det kunde vara nÄgot problem med mottagningen dÄ kvaliten inte var tillrÀckligt hög eller nÄt sÄ jag har nu köpt en gitterantenn och satt upp. Kvaliten har ju ökat till ca 95% men jag har samma problem. Plus att boxen hittar 191 kanaler och tar en evig tid pÄ sig att sÄlla ut vilka kanaler den ska behÄlla med "duplicated service" meddelanden.
Vet inte om man skulle byta antenn till en riktbar yagi-antenn dÄ jag verkar fÄ in signaler frÄn flera olika sÀndare?
NÄgon som vet vad det kan vara för fel?. Fel pÄ boxen?, dÄlig signal?, ca.modul?, boxerkort?
/Storm
Postad 13 January 2008 - 11:46
lubbis
-
lubbis
-
AnvÀndare
-
-
222 inlÀgg
Sök manuellt pÄ de MUX:ar som Àr aktuella, Se detta inlÀgg https://www.minhembi...s...90&start=90Jag har problem med att bilden fryser och att det kommer upp en text som sÀger, sÀtt i kortet.
Tidigare i höstas har det funkat förutom nÄgon liten störning ibland som nog berodde pÄ att jag bara hade ca 50% i mottagningskvalitet. Den senaste mÄnaden eller sÄ sÄ har det blivit praktiskt taget omöjligt att titta pÄ dom kodade kanalerna i boxers basutbud dÄ jag bara fÄr bild och ljud i 10sek och sen fryser bilden eller blir svart och en liten ruta kommer upp som sÀger "sÀtt i kortet". Efter ytterligare en liten tid sÄ kommer bild och ljud tillbaka tills det pÄ nytt fryser till...
Trodde det kunde vara nÄgot problem med mottagningen dÄ kvaliten inte var tillrÀckligt hög eller nÄt sÄ jag har nu köpt en gitterantenn och satt upp. Kvaliten har ju ökat till ca 95% men jag har samma problem. Plus att boxen hittar 191 kanaler och tar en evig tid pÄ sig att sÄlla ut vilka kanaler den ska behÄlla med "duplicated service" meddelanden.
Vet inte om man skulle byta antenn till en riktbar yagi-antenn dÄ jag verkar fÄ in signaler frÄn flera olika sÀndare?
NÄgon som vet vad det kan vara för fel?. Fel pÄ boxen?, dÄlig signal?, ca.modul?, boxerkort?
/Storm
]TF5000 Display v 1.49 finns nu i ver 1.50 Det Àr bra om du gör sÄ att man kan föra över filen manuellt via Altair. Om du fÄr snurr pÄ det sÄ Àr man avsikt att ladda ner EPG 2-3 ggr i veckan manueltl via min bÀrbara dator. Hej har nu bytt min brummande TF 5700 utan HDMI till en 5710 med HDMI.
/Selepo Jag rekommenderar det jag har ( )... I Auto Start: USBAccelerator 1.0 Fördubblar överföringshastigheten med Altair. Du mÄste byta TfDll.dll mot den som kommer med TAP.
TF5000 Display v 1.49 Fixar displayen pÄ Toppyn sÄ att man kan se klockan och kanalerna som Àr aktiva.
MyStuff 5.51 Generellt sÄ förbÀttrar MyStuff hanteringen massor! Du kan tex stÀlla in en hel mÀngd anvÀndbara funktioner som annars Àr omöjliga utan TAP.
eit2mei Beta 7.8m3 För att fÄ en vettig EPG i Toppyn med MyStuff. Boxer har f-cked up sÀndningen av EPG sÄ att Toppyn nÀstan aldrig fÄr nÄt vettigt att visa. eit2mei kommer med MyStuff (ladda ner komplett installation) och funkar bÀttre men den tar bara vad Boxer sÀnder sÄ det Àr fortfarande problem (se nedan).
DescriptionExtender 2.22 Vet egentligen inte vad denna gör, men den har med MyStuff att göra och kommer med dess filer.
OBS! Varning: Ladda inte in RemoteExtender som ocksÄ kommer med MyStuff. Den funkar bara pÄ Engelska marknadens fjÀrrkontroller!
Inte i Autostart: TAPCommander Denna TAP kan underlÀtta hanteringen av andra TAP, tex stÀlla in ordningsföljden som de laddas i och annat smÄtt och gott.
Notering om EPG och Toppy Jag har insett att det inte gÄr att fÄ en full EPG via Boxer, sÄ jag har jobbat pÄ ett program som laddar hem EPG-data frÄn Internet och sÀtter ihop en EPG som passar med MyStuff frÄn dessa och skickar in den till Toppyn. Det funkar fint för de kanaler som finns pÄ Internet, men inte alla. SÄ nu hÄller jag pÄ med en funktion som kan sÀtta ihop EPG frÄn Internet med kanaler som bara finns via eit2mei för att fÄ en mer komplett EPG. Man mÄste ha sin PC kopplad till Toppyn för att detta program skall kunna anvÀndas (och köra MyStuff 5.51 förstÄs).
/Bosse
Postad 13 January 2008 - 12:24
Stormh
-
Stormh
-
Rookie
-
4 inlÀgg
[quote name='lubbis' date='Jan 13 2008, 11:46 ' post='1729553'] Sök manuellt pÄ de MUX:ar som Àr aktuella, Se detta inlÀgg https://www.minhembi...s...90&start=90Tack för hjÀlpen, det underlÀttade betydligt och har fixat en del problem. TyvÀrr kvarstÄr problem med att bilden fryser till pÄ TV3, kanal5 och ett meddelande kommer om att sÀtta i kortet. Efter ett par sekunder sÄ funkar det igen, men det Äterkommer ett par gÄnger i minuten. MÄste signalkvaliten vara 100%?. Kan det vara fel pÄ boxen?, CA-modulen?, boxerkortet? /Storm Uppdatering: Det visade sig vara CA-modulen det var fel pÄ.
Redigerat av Stormh, 10 February 2008 - 21:01.
Postad 13 January 2008 - 13:24
lubbis
-
lubbis
-
AnvÀndare
-
-
222 inlÀgg
Signalkvalitet Àr ett relativt mÀtetal men pÄ Topfielden sÄ tror jag nog att det gÄr bar ner mot 60 %. Du har inte nÄgot i nÀrheten som stör? DECT telefon etc? Det finns ett RAP-program hÀr http://www.toppy.org...taps.php?tc=all för att fÄ upp signalkvalitetn hela tiden i rutan eller mÀta över en period. Signal resp Signalmonitor. Sök manuellt pÄ de MUX:ar som Àr aktuella, Se detta inlÀgg https://www.minhembi...s...90&start=90
Tack för hjÀlpen, det underlÀttade betydligt och har fixat en del problem.
TyvÀrr kvarstÄr problem med att bilden fryser till pÄ TV3, kanal5 och ett meddelande kommer om att sÀtta i kortet. Efter ett par sekunder sÄ funkar det igen, men det Äterkommer ett par gÄnger i minuten.
MÄste signalkvaliten vara 100%?. Kan det vara fel pÄ boxen?, CA-modulen?, boxerkortet?
/Storm
Postad 14 January 2008 - 00:46
jasell
-
jasell
-
AnvÀndare
-
-
181 inlÀgg
För er som har brummande boxar har jag kanske en lösning, igÄr rÄkade dottern vÀlta vagnen med Toppyn och 32" tummaren. JÀttekraschen och bang!
Efter att bÀrgat alltihop och med hjÀrta i hals groppen nÀr strömmen slogs pÄ visade det sig att bÄde TV'n och toppyn funkade fint (skalet pÄ tv'n sprack tyvÀrr pÄ baksidan), toppyn hade inga vibrationer kvar och Àr helt tyst (förutom just nÀr den startar).
SÄ en rejÀl om ruskning gjorde susen (kanske...).
Postad 14 January 2008 - 13:41
erli
-
erli
-
Amatör
-
-
56 inlÀgg
Flerkanalsljud via HDMI
Jag har fÄtt svar frÄn Topfield ang ljudet ut via HDMI, det funkar inte och det var tydligen ett medvetet val de gjorde (se dialogen nedan). FörstÄr inte riktigt vad de menar med volymen men det Àr i alla fall den förklaring som gavs.
Topfield: "Sorry to say, you cannot get Dolby Digtial through the HDMI connection because we didn't put it in the HDMI output. If we had put it in, you could NOT control the volume, which is owing to that the receiver has no Dolby decoder. We'd had an careful consideration on that optional issue, and eventually we decided to get rid of Dolby Digital. I beg your good understanding."
---
"Thank you for your fast answer. But I am not sure I understand your rationale for this decision, if you are interested in multi channel sounds like Dolby Digital, I would guess that 99,9% of customers would have the decoder in a home teather reciever (or in the TV set) and the box only need to transfer the multi channel sound throught the HDMI connection for decoding in the receiver? (and also volume adjustement?)
If you do not have a receiver with decoders, you can not listen to the DD stream anyway and then the volume adjustment for this stream should not be relevant or? And last, the volume can also be adjusted on the TV?
Is it possible to release an update in the firmware for this or does the hardware need to be replaced?
As a last option, can I connect the optical connection and use this only for the sound? (the DD stream seem to be working fine over the optical connection)"
---
Topfield : "I'm not sure we made the good decision. I mean just: only if you have the receiver connected to your TV via the HDMI output without any other connection, you can't control the volume on the receiver even if you select anyone other than Dolby audio track (of course you can do it on your TV), but instead you can get the Dolby audio from the S/PDIF connector. Anyhow, you don't need to worry about any hardware modification to get that functionality. As I told you, we will take it account. As for me, to be frank, it's not reluctant. If we changed that for you, probably we would have other users complaining for not being able to control the volume, especially if they don't have an AV receiver. For the moment, I'd like you to use the S/PDIF connector."
Postad 14 January 2008 - 21:23
Dalex
-
Dalex
-
AnvÀndare
-
-
103 inlÀgg
erli, tack för att du postade svaret angÄende just DD över HDMI. Har letat som fasen pÄ nÀtet och testat all varianter för att fÄ det att fungera...inte sÄ konstigt dock eftersom dom plockat bort den möjligheten.
Nu fÄr dom se till att komma in i matchen igen och slÀppa en patch för detta, dom mÄste ju kunna stöda DD över HDMI samt optiskt eller vad man du kan tÀnkas ha för setup. Meningen med HDMI Àr ju att man sÄ fÄ sÄ lite kablar som möjligt!
Postad 15 January 2008 - 09:40
DVBgeek
-
DVBgeek
-
ForumrÀv
-
-
531 inlÀgg
Hej alla...
/SwedXit
Antar att DVBGeek Àr den bÀsta personen att testa denna firmware. Har du HDMI-modellen?
/Robban
Jag har en TF5700PVRt HDMI, sÄ om SwedXit's firmware Àr till den "vanliga" TF5700:an (utan HDMI) sÄ kan jag nog inte hjÀlpa till tyvÀrr (dessutom kan jag bara konstatera att min box funkar alldeles utmÀrkt med firmware 2.84 och nödvÀndiga patchar, förutom problemet med MyStuff som fryser Äterupptagna uppspelningar vilket den inte gör med firmware 3.00, men firmware 3.00 Àr ju oanvÀndbar pga EPG-problemet).
Postad 15 January 2008 - 10:50
Mich
-
Mich
-
ForumrÀv
-
-
610 inlÀgg
FörstÄr inte riktigt vad de menar med volymen men det Àr i alla fall den förklaring som gavs.
Om man vill Àndra volymen i en DD-bitström sÄ mÄste man först avkoda/packa upp ljudet, minska volymen pÄ alla kanalerna och sedan koda till DD igen. Detta skall INTE göras. Hoppas verkligen inte att det finns nÄgon apparat som gör det. Jag anser att Àven stereo (PCM) ljud digitalt inte skall volym Àndras. Om nÄgon kÀlla (digitalbox eller DVD) skulle ha sÄdan funktionalitet sÄ skall det gÄ att stÀnga av i en instÀllning. Volymen skall tjusteras i rÀtt apparat, d.v.s. hemmabioförstÀrkare eller TV. Det verkar som om Topfield har gjort en tankegroda. Ljud som skickas ut digitalt skall inte volymÀndras i boxen. GÄr det att Àndra volymen (i boxen) pÄ stereo ljudet ut i HDMI? Om ja, Àndras dÄ Àven volymen ut i S/PDIF-optiska utgÄngen? //Michael
Postad 16 January 2008 - 17:27
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Hej alla...
/SwedXit
Jag har "vanliga" modellen och provar gÀrna. Kör med version 3.00 just nu...
Postad 17 January 2008 - 10:31
Rob74
-
Rob74
-
AnvÀndare
-
-
101 inlÀgg
Hej alla...
/SwedXit
Jag har "vanliga" modellen och provar gÀrna. Kör med version 3.00 just nu...
Ja, vore bra om SwedXit kunde verifiera vilken modell han har. För min del (HDMI-versionen) sÄ fungerar inte 2.84 pga att jag tappar kanaler och mÄste göra om kanalsökning i tid och otid - detta behövs inte med 3.00. DÀremot sÄ mÄste jag ju köra EITTOOGLE för att boxen inte ska bli seg som sirap - det fungerar men hade varit skönt att bli av med. SÄ jag kan ocksÄ tÀnka mig att testa - dÄ givetvis förutsatt att firmwaren Àr för HDMI-modellen. /Robban
Postad 17 January 2008 - 12:48
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
För min del (HDMI-versionen) sÄ fungerar inte 2.84 pga att jag tappar kanaler och mÄste göra om kanalsökning i tid och otid - detta behövs inte med 3.00.
JassÄ? Det vet nog inte min box om, eftersom jag har kört 3.00 ett tag och fortfarande mÄste söka kanaler.
Postad 18 January 2008 - 09:34
Unregistereda681f977
-
Unregistereda681f977
-
AnvÀndare
-
-
124 inlÀgg
Hej igen...
Jag har TF5700PVRt utan HDMI (tyvÀrr). Har inte sjÀlv hunnit lÀgga in den, men hoppas hinna testa i nÀsta vecka. Skulle vara skönt med en fungerande EPG utan att behöva anvÀnda en "gammal" firmeware med andra irriterande buggar.
/SwedXit
Postad 18 January 2008 - 11:54
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
EPG via Internet??? Den hĂ€r ToppyWeb anvĂ€nder sig av EPG som tas frĂ„n Internet (i Australien)... Ăr det nĂ„n som vet ifall man kan fĂ„ tag pĂ„ EPG via Internet i Sverige ocksĂ„?
EPG upload frÄn Toppy? Eller kan man ha nÄgon TAP som samlar in EPG-info pÄ Toppyn sjÀlv och sparar till en fil som man sedan kan ladda över till PC-sidan och konvertera till ett format som ToppyWeb kan anvÀnda? Denna TAP mÄste förstÄs klara av det nya format som Boxer har börjat skicka ut....
<{POST_SNAPBACK}>
Jag Àr ocksÄ lite nyfiken, finns det nÄgon hÀr som har fÄtt det att funka med att koppla ihop TF med en PC/Linux?
Jag har min NSLU2 kopplad till min TF5700PVRt. NSLU2 laddar hem 7 dagars EPG-information med xmltv, nÀrmare sagt tv_grab_se_swedb modulen. En xml-fil skapas, och denna bearbetar jag med ett eget program som jag kallar xmltv2mei. Den skapar en MyStuff.mei fil som jag skickar över till Toppyn. ToppyWeb har jag ocksÄ installerat pÄ NSLU2, sÄ via web-grÀnssnittet sÄ kan jag se all EPG-information, och Àven stÀlla in nya timer-inspelningar. Ifall det finns intresse, sÄ kan jag posta lite mer info om det... Jag har byggt fÀrdiga ipk-paket som kan installeras pÄ en NSLU2 med Unslung 6.8 (eller 6.10). http://owfs.sourcefo...nslu2/packages/LÀs readme filen för mer info: http://owfs.sourcefo...EADME.xmltv2mei/Christian
Postad 18 January 2008 - 12:08
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Jag har min NSLU2 kopplad till min TF5700PVRt.
Det lÄter intressant. Jag har dock inget nÀtverksuttag i nÀrheten av toppyn... GÄr det att koppla den till nÄn form av router sÄ den blir trÄdlös? Annars kan jag lika gÀrna dra en kabel direkt frÄn toppyn till servern... (Via en usb-förlÀngare förstÄs)  Den dÀr xmltv2mei, Àr den bara för linux?
Redigerat av Unregistered345c2d61, 18 January 2008 - 12:38.
Postad 18 January 2008 - 13:05
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Jag har min NSLU2 kopplad till min TF5700PVRt. Det lÄter intressant. Jag har dock inget nÀtverksuttag i nÀrheten av toppyn... GÄr det att koppla den till nÄn form av router sÄ den blir trÄdlös? Annars kan jag lika gÀrna dra en kabel direkt frÄn toppyn till servern... (Via en usb-förlÀngare förstÄs) 
Den dÀr xmltv2mei, Àr den bara för linux?
Jag har anslutit min NSLU2 till en trÄdlös router (WRT54GL) som stÄr bakom TV'n ocksÄ. Denna router fungerar enbart som en repeater och Àr trÄdlöst uppkopplad till min basstation i huset. Fungerar fint. TF5700PVRt <-- USB --> NSLU2 <-- RJ45 --> WRT54GL <----- luft -----> <Bredbands router>xmltv2mei Àr enbart testad under linux, men jag skulle sÀkert kunna kompilera den med gcc under Cygwin sÄ att den fungerar till Windows ocksÄ. Jag skall prova. /Christian
Postad 18 January 2008 - 14:49
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Den dÀr xmltv2mei, Àr den bara för linux?
Jag har lyckats kompilera den till windows under Cygwin nu ocksÄ... Skall se ifall man kan paketera den pÄ nÄgot sÀtt och lÄte lite fler folk prova. -rwxr-x--- 1 Mag Ingen 999424 Jan 18 14:46 cygiconv-2.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 1872666 Jan 18 14:46 cygwin1.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 1094656 Jan 18 14:46 cygxml2-2.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 66048 Jan 18 14:46 cygz.dll
-rwxr-xr-x 1 Mag Ingen 114029 Jan 18 14:46 xmltv2mei.exe /Christian
Postad 18 January 2008 - 19:03
HenryHill
-
HenryHill
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Jag har lyckats kompilera den till windows under Cygwin nu ocksÄ... Skall se ifall man kan paketera den pÄ nÄgot sÀtt och lÄte lite fler folk prova.
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 999424 Jan 18 14:46 cygiconv-2.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 1872666 Jan 18 14:46 cygwin1.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 1094656 Jan 18 14:46 cygxml2-2.dll
-rwxr-x--- 1 Mag Ingen 66048 Jan 18 14:46 cygz.dll
-rwxr-xr-x 1 Mag Ingen 114029 Jan 18 14:46 xmltv2mei.exe /Christian
Hej, Finns den till x86 eller amd64 linux ocksÄ. Jag har en gentoo amd64 burk kopplad med lÄng usbsladd till toppyn och Àr intresserad av att testa xmltv2mei /Henrik
Postad 19 January 2008 - 09:30
d1mag
-
d1mag
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Finns den till x86 eller amd64 linux ocksÄ. Jag har en gentoo amd64 burk kopplad med lÄng usbsladd till toppyn och Àr intresserad av att testa xmltv2mei
Jag har anvÀnt Cygwin pÄ amd64 tidigare, sÄ det skall nog inte vara nÄgra problem att köra xmltv2mei pÄ din maskin. Ni kan kanske prova ladda ner programmet pÄ följande lÀnk: http://owfs.sourcefo...2.0-windows.zipHar skrivit lite readme filer med exempel som ni kan testa. /Christian
Postad 19 January 2008 - 12:36
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
LĂ€rjunge
-
-
372 inlÀgg
Jag har lyckats kompilera den till windows under Cygwin nu ocksÄ...
Funkar kanon! Alla svenska tecken finns med! Funkar hundra gÄnger bÀttre Àn "Mystuff_Extended_Info"! Tusen tack!
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|