Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *

2925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS42C96HD (TV) 3 8,14 (21) Inga priser
Samsung PS50C96HD (TV) 1 8,56 (15) Inga priser
Samsung PS42Q96HD (TV) 1 8,55 (30) Inga priser
Samsung PS50Q96HD (TV) 2 8,4 (14) Inga priser
Samsung PS50Q97HD (TV) 1 8,19 (41) Inga priser
Samsung PS42Q97HD (TV) 4 8,42 (52) Inga priser
34 relaterade trådar
Samsung PS-50Q97HD stänger av sig ! (63 inlägg) 12 år sedan
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg) 14 år sedan
Panasonic PV70 eller Samsung Q97 (203 inlägg) 16 år sedan
Samsung A457 vs Samsung Q97 (4 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS 42A457 kontra Q97 (12 inlägg) 16 år sedan
Samsung PS42Q97HDX (3 inlägg) 16 år sedan
Samsungs nya plasmor, PS-50C96HD etc. (9 inlägg) 16 år sedan
Samsung Q96/97 Inställningar (19 inlägg) 16 år sedan
LCD och analog TV (33 inlägg) 16 år sedan
Köpa ny platt-TV, 40-42" - Giganternas kamp (31 inlägg) 16 år sedan
Beslutångest med val av TV (25 inlägg) 16 år sedan
Samsung 50" PS50Q97HDX (64 inlägg) 17 år sedan
Panasonic TH-42px80 vs Samsung PS42Q97 (29 inlägg) 17 år sedan
Panasonic 50PZ70 eller Samsung 50P96FD (16 inlägg) 17 år sedan
Problem med att få datorn att skicka signal till teven.. (1 inlägg) 17 år sedan
Ljusläckage Plasma (Samsung PS-42C96HD) (20 inlägg) 17 år sedan
Horisontella linjer på Q97 (30 inlägg) 17 år sedan
Min 42'' Plasma temporärt eller? (9 inlägg) 17 år sedan
Vad ska jag välja för TV-apparat? (2 inlägg) 17 år sedan
Valet efter kvalet (6 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42Q97HD vs Panasonic TH-PX700 (5 inlägg) 17 år sedan
TV för max 15000 (25 inlägg) 17 år sedan
Samsung LCD R8 <--> Samsung Plasma Q97? (8 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Inbrännings i Plasma. (1 inlägg) 17 år sedan
En pixel lyser rött sen försvann. (8 inlägg) 17 år sedan
Alternativ till PX70 mottages! (91 inlägg) 17 år sedan
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg) 17 år sedan
Samsung 42" Plasma-TV PS42C96HDX/XEE (0 inlägg) 17 år sedan
PX70 eller Q96/97 - men varför inte Hitachi P42H01 (0 inlägg) 17 år sedan
100hz vs 50hz aka LG vs Panasonic/samsung (9 inlägg) 17 år sedan
LG 42PC55 Vs Samsung PS-42Q96HD (3 inlägg) 17 år sedan
Samsung Q96HDX 50" eller Panasonic PX70E 50"? (7 inlägg) 17 år sedan
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 september 2007 - 21:35

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Angående fotbollen som gick idag på TV3, var det väldigt dålig kvalite på sändningen? Såg snabbt att det blev väldigt pixligt i nederkanten av planen. Även reklamskyltarna som ändrar sig blev det väldigt oroligt kring. En gång så zoomades en reklamskylt in och då började det blinka små svarta rutor i skylten.
Undrar egentligen om någon annan lade märkte till detta eller om det kan vara min tv/box/kabel etc. Kan brusreduceringen ha sådan inverkan? Testa lite med och utan Move plus och lite andra inställningar utan att få bort det. Det var via Comhems Digitaltv på på deras standard Samsung digitalbox kopplad med supra scart till en Q91.

mille2000: Sirtter i samma sits med DVDn, har försökt bestämma mig för just 1940 och ett par andra, just nu lutar det mest åt denna:

Det ska tydligen bli en eventuell prissänkningen på den till ca. 2500kr rek pris. Den ska även vara bra på att skala upp vanliga DVD filmer. För 2500kr känns den väldigt prisvärd enligt mig.

Redigerat av suazio, 08 september 2007 - 22:13.

Postad 08 september 2007 - 22:11

LikeAGlove
  • LikeAGlove
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Angående fotbollen som gick idag på TV3, var det väldigt dålig kvalite på sändningen? Såg snabbt att det blev väldigt pixligt i nederkanten av planen. Även reklamskyltarna som ändrar sig blev det väldigt oroligt kring. En gång så zoomades en reklamskylt in och då började det blinka små svarta rutor i skylten.

Jag noterade också detta, men sen är ju inte "pixlarna" på dessa reklamskyltarna dom minsta i teknikens värld så det blev hutlös bild när dessa zoomades, annars var jag ganska imponerad över lag

Postad 09 september 2007 - 07:56

Murrethefox
  • Murrethefox
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla glada! Ny ägare till en Q96 och riktigt nöjd. Tänkte "köra in" den nu och har bara en fråga. Vart ser man hur länge tv'n varit igång? :)

Postad 09 september 2007 - 10:27

suazio
  • suazio
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jag noterade också detta, men sen är ju inte "pixlarna" på dessa reklamskyltarna dom minsta i teknikens värld så det blev hutlös bild när dessa zoomades, annars var jag ganska imponerad över lag

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var också i överlag nöjd med bilden, man blev ju iofs. inte mkt klokare. Undrar fortf. lite om det är TVn som har problem eller om det var sändningen. Men det märker man väl annars så småningom.

Murrethefox Du kan se hur många timmar TVn har körts i servicemenyn, det står på x antal ställen i tråden hur du kommer in. Backa ett par sidor så tror jag det står där.

Postad 09 september 2007 - 11:38

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är nu sugen på en Q97 eller pana pv70.. men vilken ska ja välja? jag kommer använda tv'n för att se film via datorn.. och se tv ibland.. Men mest bara se serier och film via datorn.. Vilken av dem är bäst eller ska ja välja en lcd?
mvh

Postad 09 september 2007 - 11:53

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Att ställa den frågan i denna tråd ger nog svaret Samsung i 10 av 10 fall, skulle jag tro :)

Är helt säker på att du inte blir besviken oavsett vilken av dessa 2 modeller du väljer.

Du ska definitivt ha en Plasma-TV ifall du mestadels ska se TV och film.

LCD kan du köpa om du mest vill surfa på TVn.

Postad 09 september 2007 - 20:26

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Är nu sugen på en Q97 eller pana pv70.. men vilken ska ja välja? jag kommer använda tv'n för att se film via datorn.. och se tv ibland.. Men mest bara se serier och film via datorn.. Vilken av dem är bäst eller ska ja välja en lcd?
mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Att ställa den frågan i denna tråd ger nog svaret Samsung i 10 av 10 fall, skulle jag tro :D

Är helt säker på att du inte blir besviken oavsett vilken av dessa 2 modeller du väljer.

Du ska definitivt ha en Plasma-TV ifall du mestadels ska se TV och film.

LCD kan du köpa om du mest vill surfa på TVn.

<{POST_SNAPBACK}>

Hoff säger pv70 B)

Båda apparaterna är likvärdiga, båda har sina fördelar och nackdelar!
Du kommer bli nöjd oavsett vilken du väljer :D

Försök se båda modellerna "live" så kommer det bli ett enkelt val :D

Postad 09 september 2007 - 20:29

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Hedda--> kan du inte klistra in lite info i första inlägget?
SÅ slipper folk ställa samma frågor om och om igen :D

typ hur man kommer in i service menyen, skillnad på Q96/97 osv..
Gör inläget mer allmänt, med info om Q serien.

Postad 09 september 2007 - 21:49

gurenius
  • gurenius
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nybliven nöjd ägare till en 42" Q96 här med.

Fråga: När jag väljer 4:3 läge och får ljusgråa kanter på sidorna, kan jag inte få dem helt svarta? I menyn hittar jag bara vitt eller ljusgrått.

// Mikael

Postad 09 september 2007 - 22:10

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Om du hade helt svarta sidor skulle du få ojämn förslitning på skärmen och kanske inbränningar i slutänden.

Postad 09 september 2007 - 22:53

gurenius
  • gurenius
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Om du hade helt svarta sidor skulle du få ojämn förslitning på skärmen och kanske inbränningar i slutänden.

<{POST_SNAPBACK}>

Inbränningar av svart? Den risken måste väl vara mycket större med ljust eller grått?

Svart uppe och nere får man ju på många filmer, störigt att man inte kan få det i 4:3-läge.

Postad 09 september 2007 - 23:00

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Njae, fel att säga inbränningar egentligen, snarare tvärt om. Om sidorna var helt svarta skulle de vara fräschare än mitten om man körde mycket 4:3 på tv:n. Med grått slits sidorna lika mycket som 4:3-området.

Postad 10 september 2007 - 06:52

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hedda--> kan du inte klistra in lite info i första inlägget?
SÅ slipper folk ställa samma frågor om och om igen :D

typ hur man kommer in i service menyen, skillnad på Q96/97 osv..
Gör inläget mer allmänt, med info om Q serien.

<{POST_SNAPBACK}>

Pleeeeez :D

Nu börjar det bli riktigt tjatigt, samma frågor varje sida. . .

Postad 10 september 2007 - 07:02

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Kan ni som har kopplat era HTPC till dessa tv-apparaterna (helst 50") rapportera hur bilden blev? Pixelmappar den 1366x768?

Jag vägrar köpa en LCD till min HTPC, just pga bildkvaliteten. Även om alla tjatar om att "ska du köra pc så mååååste du ha en lcd)

/Henrik

Postad 10 september 2007 - 09:33

pell0
  • pell0
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Kan ni som har kopplat era HTPC till dessa tv-apparaterna (helst 50")  rapportera hur bilden blev? Pixelmappar den 1366x768?

Jag vägrar köpa en LCD till min HTPC, just pga bildkvaliteten. Även om alla tjatar om att "ska du köra pc så mååååste du ha en lcd)

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter och väntar på svar på exakt samma fråga. Att det fungerar med VGA har jag redan konstaterat, men frågan är hur bilden blir med DVI->HDMI adapter från HTPC? Polarens Pioneer 508XD fixar detta galant, men där finns det en inställning i menysystemet som anger att signalen på HDMI-kontakten kommer från "PC" alternativt "VIDEO". (Har man "VIDEO" inställt när man har en dator ansluten blir bilden suddig och trist, står den i "PC"-läget blir det knivskarpt.) Mig veterligen har Samsungen ingen sådan inställningsmöjlighet...

Mille2000: Du skrev tidigare att du hade HTPC och skulle återkomma med omdöme efter att ha testat och jämfört VGA samt DVI-koppling från dator? Några kommentarer?

Postad 10 september 2007 - 18:05

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Alltså nu har jag läst igenom detta forum, men har som inte hittat något svar..:
Jag kommer använda min q96/q97 (förmodligen 42") till att koppla från datorn till tv'n för att se film/serier via datorn. Och ibland kanske se vanlig tv/dvdMen nu är frågorna;
1. Kommer det bli bra bild när jag kör via datorn och ser serier/film?
2. Är det större risk för inbränningar?
3. Vilket är bättre; VGA eller S-video (vet inte om jag kan koppla på något annat sätt än S-video från grafikkortet? har ett radeon x800 xt platinum edition)
4. Borde jag kanske välja LCD till min användning av Plasman?
5. Tack i förhand! :)

Postad 10 september 2007 - 19:33

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Finns det nån här med lite insikt i branschen som vet om Samsung kommer med efterföljare till Q96/97 snart? Jag funderar på att slå till men man vill ju inte köpa en tv bara för att veckan efter se de nya modellerna ramla in och priset på den man köpte rasa x antal tusenlappar...

Postad 10 september 2007 - 20:58

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Vacker. Som du kan se på första sidan i denna tråd så har användaren dilla köpt C-modellen av dessa TV-apparater och är supernöjd med hur den hanterar TV-serier och film från HTPC.

Inbränningar riskerar du att få om du visar en statisk bild alltför lång tid på TVn. Till exempel en meny i ett TV-spel, på en DVD eller kanske bakgrundsbilden i Windows. Det finns ingen risk att du får inbränningar när du kollar på film sålänge filmen täcker hela skärmen.

VGA är bättre än S-Video.

Som jag sagt tidigare. LCD bör du välja ifall du vill surfa och använda TVn som datorskärm. Ska du se film bör du satsa på en plasma, tycker jag. Det spelar ingen roll vilken källa du ser filmen ifrån (Dator, Kabeltv, DVD eller annat).

Vad du har för möjlighet att koppla för sladd till ditt grafikkort får du lättast svar på genom att titta bak på datorn. Du kanske har en DVI-utgång ifall du har tur. Då kan du ju köra DVI -> HDMI vilket är bättre än VGA.

Redigerat av hedda, 10 september 2007 - 20:59.

Postad 10 september 2007 - 21:00

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Damp, jag har lagt till lite info i trådens första inlägg. Inte mycket, men alltid något. Kom med mera förslag så lägger jag in det också.

Postad 10 september 2007 - 21:17

Ziegler
  • Ziegler
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Finns det nån här med lite insikt i branschen som vet om Samsung kommer med efterföljare till Q96/97 snart? Jag funderar på att slå till men man vill ju inte köpa en tv bara för att veckan efter se de nya modellerna ramla in och priset på den man köpte rasa x antal tusenlappar...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ingen insikt i branschen men om Samsung fortsätter att lancera nya Plasma som de gjort de två sista åren så är det nog troligt att ersättaren kommer någon gång mars/april 2008. Både Q96/Q97 och dess föregångare Q7H släptes i april 2007 resp 2006.

Postad 10 september 2007 - 21:24

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jag har ingen insikt i branschen men om Samsung fortsätter att lancera nya Plasma som de gjort de två sista åren så är det nog troligt att ersättaren kommer någon gång mars/april 2008. Både Q96/Q97 och dess föregångare Q7H släptes i april 2007 resp 2006.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter bra det, vissa verkar ju uppgradera modellserien en gång på hösten också...

Postad 10 september 2007 - 21:26

Ziegler
  • Ziegler
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag har följt denna tråd sedan den startades (en Q96 är äntligen beställd nu) och det har pratats en del om risker för inbränningar och hur man skall köra in TV'n. Kanske har jag fel nu men vad jag vet så har ingen rapporterat en enda inbränning. Det verkar som inbränningar inte existerar på dessa apparater. Är det någon som har fått någon lite inbränning över huvud taget? Jag kommer gladligen koppla upp skärmen mot en HTPC när jag får råd med en sådan.

Postad 10 september 2007 - 21:42

Unregistered6dec2cf2
  • Unregistered6dec2cf2
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har följt denna tråd sedan den startades (en Q96 är äntligen beställd nu) och det har pratats en del om risker för inbränningar och hur man skall köra in TV'n. Kanske har jag fel nu men vad jag vet så har ingen rapporterat en enda inbränning. Det verkar som inbränningar inte existerar på dessa apparater. Är det någon som har fått någon lite inbränning över huvud taget? Jag kommer gladligen koppla upp skärmen mot en HTPC när jag får råd med en sådan.

<{POST_SNAPBACK}>

Som tidigare skrivits är risken som störst under de 200 första timmarna. Det som står i manualen är att du inte ska visa en statisk bild, eller en bild där vissa saker hela tiden är på samma plats (logos, menyer etc), i mer än 2 timmar.

Kommer det bli bra bild när jag kör via datorn och ser serier/film?

Jag kör HTPC -> Komponent -> Skärm. Bilden är knivskarp och jag har ingenting att klaga på där.

En annan reflektion är att analog TV blir riktigt, riktigt bra. Jag blir lika överraskad varje gång jag tittar. Den sista gäller ljudet. Jag har en Denon 2801 med Dali-högtalare som jag använder vanligtvis, men jag har än så länge bara använt skärmens högtalare för tv-tittande. Jag är faktiskt imponerad. Mina förväntningar var iofs väldigt låga, men högtalarna fungerar långt över förväntan.

(Japp, har äntligen fått min ersättningsskärm. Tillverkad i Augusti.)

Redigerat av Unregistered6dec2cf2, 10 september 2007 - 21:43.

Postad 10 september 2007 - 22:48

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0

Damp, jag har lagt till lite info i trådens första inlägg. Inte mycket, men alltid något. Kom med mera förslag så lägger jag in det också.

<{POST_SNAPBACK}>

Bra gjort!

Kommer jag på något säger jag till :)

Postad 11 september 2007 - 07:01

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som har kopplat den till HTPC, vilken upplösning samt uppdateringsfrekvens kör ni med? Jag har tänkt koppla in den med HDMI (har grafikkort med HDMI utgång) eller VGA.

Testade med en kompis LCD men fick aldrig nån bild när jag körde via HDMI.

MVH
Henrik

Postad 11 september 2007 - 09:31

striker1
  • striker1
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ni som har haft TVn ett tag. Kan ni säga vad ni kör på kontrast, skärpa, ljusstyrka och färg? Kör ni olika beroende om det är DVD eller TV?

Jag vet att alla inte kan ha samma men det vore bra ifall ni skrev så att man kunde testa!

Postad 11 september 2007 - 16:13

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Nu har jag lite ny info ang. oss som har problem med ca-modulen. Tänker då på problemen med ljud ut via optisk, bilden fryser osv.

Vi fick ju lämna tillbaks våran tv till butiken där vi köpte den för en uppdatering av mjukvaran var det sagt. Både till tv och ca-modul. Det hela drog ut på tiden. Så butiken sa att ni får låna en tv så länge tills det är klart.
Så jag for dit och en av killarna tog med mig in på lagret.

- Här kan du ta en , sa han. Jag fick en helt ny samsung lcd 32" i kartong B)
- Men en helt ny ska väl inte behövas, sa jag :D
- Äh, ni har ju haft så mycket strul så det är bara att ta en ny så länge. Ni har ju köpt en ny som strular då ska ni ha en ny låne tv. Enkelt som så ;)

Snacka om kundservice va :)
Men hursomhaver så gick dagarna. Tv'n uppdaterades men det saknades en fil för ca-modulen.
Butiken har varit på samsung som hökar men mötts av en viss nonchalans. Det har varit typ *goddag yxskaft* läge från samsung's sida nästan :o "Vi har inte fel på våra tv's" ung. :lol: ;)
Så butiken lackade ur rejält , och se på f*n. nu har samsung helt plötsligt vänt och blivit jättegulliga.
De frågade faktiskt vilka modeller det gäller och hur problem yttrar sig :lol:

Så läget är som följer: Samsung ska skicka en representant på torsdag (denna vecka) till butiken och snacka igenom problemen. Hur de ska lösa det. Om det går att lösa det, hur vi ska ersätta kunderna för allt strul :lol: osv.

Butiken sa idag att de har inte haft så många kunder som kör med ca-modul så att för dom var det lite nytt med alla problem. Men det har tagit fasta på det hela, inget snack om det. Det är ju samsung som har varit nonchalanta.
Sen så fick jag höra av butikschefen att de har koreaner i sverige som jobbar hårt med mjukvarufelen . . . men varför i helv. kan inte samsung kläcka ur sig det då!!!

Forts. följer . . . you bet ;)

Redigerat av Chrester, 11 september 2007 - 16:16.

Postad 11 september 2007 - 16:48

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Kan ni som har kopplat era HTPC till dessa tv-apparaterna (helst 50")  rapportera hur bilden blev? Pixelmappar den 1366x768?

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter och väntar på svar på exakt samma fråga. Att det fungerar med VGA har jag redan konstaterat, men frågan är hur bilden blir med DVI->HDMI adapter från HTPC? Polarens Pioneer 508XD fixar detta galant, men där finns det en inställning i menysystemet som anger att signalen på HDMI-kontakten kommer från "PC" alternativt "VIDEO". (Har man "VIDEO" inställt när man har en dator ansluten blir bilden suddig och trist, står den i "PC"-läget blir det knivskarpt.) Mig veterligen har Samsungen ingen sådan inställningsmöjlighet...

Mille2000: Du skrev tidigare att du hade HTPC och skulle återkomma med omdöme efter att ha testat och jämfört VGA samt DVI-koppling från dator? Några kommentarer?

<{POST_SNAPBACK}>

tja! sorry att jag inte återkom med info. Haft så jäkla mkt att göra... (skola + jobb). Jag har testat vissa upplösningar med DVI. Dock inte hunnit göra så mycket mer. Ska försöka ta tag i det ikväll om det blir någon tid över efter pluggandet.

ciao

Postad 11 september 2007 - 17:28

Anton_Olsson
  • Anton_Olsson
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hallå allihopa!
Har precis fått hem min 42q96a idag.
Allt funkar fin fint utom just den inbyggda digitalmottagaren, får ingen bild på kodade kanaler. Har en conax cam och boxer kort. Kanske är camen för gammal? Eller har jag missat någon inställning?

Postad 11 september 2007 - 20:10

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Kan man få lite hjälp :( :D

tvn har rullat nästan 700 nu :P

00692

T-CALMPEUH-1006
T-BDPMPEUS-1004
BORD2_CALLA_TR-1006

MAR 20 2007
18:13:17

Kan inte ni posta vad det står i era service menyer!
Jag borde ha FW 1004! eller är det 1006?

Postad 12 september 2007 - 10:55

Mattas
  • Mattas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Någon som kan säga vad skillnaden mellan Q96 och Q97 är? Har hör talas
om att det ör utsende som bara skiljer?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ställde samma fråga till Samsung och fick detta svaret:

In reference to your enquiry. The Q96 series incorporates Movie Mode.
Where the Q97 offers Movie Plus Mode. This means the Q97 will offer
enhanced image control over the Q96

Vad nu det betyder :(

Postad 12 september 2007 - 12:11

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad nu det betyder :(

<{POST_SNAPBACK}>

Det där stämmer inte. Det dom säger stämmer exakt om man jämför med C96. Lite udda av dom att ta fel på det iofs. Men Q96 har Movie Plus Mode den med.

Postad 12 september 2007 - 12:38

Unregisteredc2ff7bf9
  • Unregisteredc2ff7bf9
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Jämförde PV70, C96 och Q96 hos siba igår under fotbollen. Tycke att bilden på Q96 såg dålig ut men kunde inte sätta fingret på vad. Sen så såg jag att G:et i NIG (NIG 0 SWE 0) gick in i I:et så att det blev ett jack i I:et. Men på C96 och PV70 var I:na helat och jämna.

Orsak?

Inställningarna verkade vara lika på C96 och Q96.

Tycket för övrigt at PV70 hade bäst bild, närmast CRT.

Postad 12 september 2007 - 12:46

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Hejsan Anton_Olsson!

Kan du koppla in din tv till din dator och berätta för vilken upplösning du får absolut bäst kvalitet. Testa gärna att köra igång media center oxå om du har vista ultimate el home premium. Det verkar vara väldigt få personer som kör en htpc via dessa skärmarna.

tack på förhand
Henrik

Postad 12 september 2007 - 13:25

Oakes
  • Oakes
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

QUOTE(Mattas @ Sep 12 2007, 11:55 )
QUOTE(Nobyz @ Aug 16 2007, 11:54 )
*

Vad nu det betyder wink.gif
*

Det där stämmer inte. Det dom säger stämmer exakt om man jämför med C96. Lite udda av dom att ta fel på det iofs. Men Q96 har Movie Plus Mode den med.

Ringde precis Samsung support för att dubbelkolla. Enligt supportkillen är det samma TV förutom listen. Han erkände lätt skrattande att, jovisst, olika kedjor kör på olika series pga av prisgarantin (inget nytt där inte mao). Han hade nog fått frågan några gånger för han svarade på ett kick :unsure:

/Oakes

Postad 12 september 2007 - 14:28

superken
  • superken
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Nu har jag lite ny info ang. oss som har problem med ca-modulen. Tänker då på problemen med ljud ut via optisk, bilden fryser osv.

Vi fick ju lämna tillbaks våran tv till butiken där vi köpte den för en uppdatering av mjukvaran var det sagt. Både till tv och ca-modul. Det hela drog ut på tiden. Så butiken sa att ni får låna en tv så länge tills det är klart.
Så jag for dit och en av killarna tog med mig in på lagret.

Butiken sa idag att de har inte haft så många kunder som kör med ca-modul så att för dom var det lite nytt med alla problem. Men det har tagit fasta på det hela, inget snack om det. Det är ju samsung som har varit nonchalanta.
Sen så fick jag höra av butikschefen att de har koreaner i sverige som jobbar hårt med mjukvarufelen . . . men varför i helv. kan inte samsung kläcka ur sig det då!!!

Forts. följer . . . you bet  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Otroligt, själv väntar jag fortfarande på att Samsung snubben ska höra av sig.

Ringer & tjatar på dom i morgon.

Postad 12 september 2007 - 14:33

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
Varför är det så att 50" modellerna är så mycket billigare i UK än i Sverige? Där får de en C96 50" för 799 pund, det är ju ingefär vad vi får betala för 42" modellen här.

http://www.avforums....=527504&page=25

/Henrik

Postad 12 september 2007 - 14:51

striker1
  • striker1
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ett störande problem jag har sett nu är att varje halvtimme så hoppar TVn tillbaka till Dynamiska inställningar. Skitstörande eftersom jag ska köra låga inställningar nu i början och kontrast bland annat skjuter upp till max (100). Kan jag nollställa alla inställningar?

Jag kan inte välja Plug and Play heller i den menyn. Skumt... Men hur nollställer jag allt? Kanske funkar bättre...

MVH

Postad 12 september 2007 - 14:56

Perb
  • Perb
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Ett störande problem jag har sett nu är att varje halvtimme så hoppar TVn tillbaka till Dynamiska inställningar. Skitstörande eftersom jag ska köra låga inställningar nu i början och kontrast bland annat skjuter upp till max (100). Kan jag nollställa alla inställningar?

Jag kan inte välja Plug and Play heller i den menyn. Skumt... Men hur nollställer jag allt? Kanske funkar bättre...

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Din tv står i demo-läge, du ska ha den i "home" eller vad det heter, har bara läst om det här, har inte tvn än...

Postad 12 september 2007 - 14:59

Unregistered9ead66b4
  • Unregistered9ead66b4
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har märkt på min Q9750" att när man sett på den i ca 45min-1h så ploppar det till i plåten på baksidan på tv´n som att det är några spänningar som släpper i den..har hänt flera ggr..

//Roffa

Postad 12 september 2007 - 15:45

vacker
  • vacker
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Okej nu har ja köpt mig en q97 42"! :unsure: Är det något speciellt jag ska tänka på? vilka inställningar ska ja ställa på vad under de första 150timmarna? tack tack

Postad 12 september 2007 - 16:06

EAE
  • EAE
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Min kommer imorgon hoppas jag så svara på Vackers inlägg nu nån som kan:P he he

Postad 12 september 2007 - 16:15

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Ja om någon svarade på mitt inlägg så :unsure:

Postad 12 september 2007 - 16:57

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Lustigt, jag kopplade in min gamla digitalbox (en nokia 212T) i väntan på att följetongen med strulande ca-modul ska lösas.
Jag kopplade in den för att jag är hjärtligt trött på bortfallande ljud, fryst bild osv.
Men i alla fall så upplevde jag en mer färgintensiv bild helt plötsligt. Kör med samma inställningar på tv'n som förut.
Kopplade boxen till scart1 med en hygglig scartcabel som har guldpläterade kontakter.
Kan det skilja så pass från inbyggd ca-modul till en extern digitalbox? Eller kan scart-inkopplingen påverka det hela?

Postad 12 september 2007 - 17:23

cry_wolf
  • cry_wolf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag kör min mythtv kopplad till 42Q96 med dvi -> hdmi med följande upplösning:

(II) NVIDIA(0): Virtual screen size determined to be 1280 x 720

Funkar helt ok, tycker bilden är bättre än med komponent som jag körde innan.

Har ett jobbigt problem bara, på nåt sätt har jag fått repor i pianolacken på vänster sida. Ser nästan ut som fettavtryck men det är tyvärr report.

Kan man polera bort dem tror ni ? Eller fylla igen dem på nåt sätt. De är inte så djupa.

Ps. Bor ni nära ullared har gekås 3m dvi->hdmi för ~150:- Ds.

Redigerat av cry_wolf, 12 september 2007 - 17:24.

Postad 12 september 2007 - 17:41

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag har märkt på min Q9750" att när man sett på den i ca 45min-1h så ploppar det till i plåten på baksidan på tv´n som att det är några spänningar som släpper i den..har hänt flera ggr..

//Roffa

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena roffa.. Så var min gammla 50" philips också. Samma sak med min Q96 50". Misstänkte att det var att Tv:n expanderar och drar ihop sig lite i materialet pga värmen. Och det stämmer i princip... står någon rad om det i manualen också =)

Inget å va orolig över!

Ciao

Postad 12 september 2007 - 17:42

Mille2000
  • Mille2000
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag kör min mythtv kopplad till 42Q96 med dvi -> hdmi med följande upplösning:

(II) NVIDIA(0): Virtual screen size determined to be 1280 x 720

Funkar helt ok, tycker bilden är bättre än med komponent som jag körde innan.

Har ett jobbigt problem bara, på nåt sätt har jag fått repor i pianolacken på vänster sida. Ser nästan ut som fettavtryck men det är tyvärr report.

Kan man polera bort dem tror ni ? Eller fylla igen dem på nåt sätt. De är inte så djupa.

Ps. Bor ni nära ullared har gekås 3m dvi->hdmi för ~150:- Ds.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill gärna också veta lite om poleringen!! Är det någon som vet något om detta?? Har lite repor i stativet som är lite störande på den nya TV:n =P

Postad 12 september 2007 - 18:17

striker1
  • striker1
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Din tv står i demo-läge, du ska ha den i "home" eller vad det heter, har bara läst om det här, har inte tvn än...

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan mycket väl stämma eftersom jag köpte TVn som stod i butiken? Så kan någon hjälpa mig hur jag hittar till "home"? Eller nollställer allt eller vad jag nu behöver göra... Tack på förhand.

EDIT: Nu har jag hittat in till servicemenyn. Vart går jag sen?

Redigerat av striker1, 12 september 2007 - 18:43.

Postad 13 september 2007 - 02:46

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Lustigt, jag kopplade in min gamla digitalbox (en nokia 212T) i väntan på att följetongen med strulande ca-modul ska lösas.
Jag kopplade in den för att jag är hjärtligt trött på bortfallande ljud, fryst bild osv.
Men i alla fall så upplevde jag en mer färgintensiv bild helt plötsligt. Kör med samma inställningar på tv'n som förut.
Kopplade boxen till scart1 med en hygglig scartcabel som har guldpläterade kontakter.
Kan det skilja så pass från inbyggd ca-modul till en extern digitalbox? Eller kan scart-inkopplingen påverka det hela?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är separata inställningar till alla ingångar. Din scart1 är troligtvis fortfarande i fabriksläge, dvs max kontrast, dynamiskt läge mm.

Postad 13 september 2007 - 07:56

Unregistered080ba6b8
  • Unregistered080ba6b8
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan mycket väl stämma eftersom jag köpte TVn som stod i butiken? Så kan någon hjälpa mig hur jag hittar till "home"? Eller nollställer allt eller vad jag nu behöver göra... Tack på förhand.

EDIT: Nu har jag hittat in till servicemenyn. Vart går jag sen?

<{POST_SNAPBACK}>

Hade samma problem.. trodde jag skulle bli knäpp tills jag kom underfund med att tv´n var i "butiksläge"

Dock enkelt att åtgärda.

Tryck in en av volymknappen + Menyknappen samtidigt i 5 sec. på sidan av tv´n så kommer du automatiskt till "home-läget".

mvh/
Mattias

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.