Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- | |
Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(32)
|
488:- | |
Call of Duty 4: Modern Warfare - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty 4: Modern Warfare - Game of the Year Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Call Of Duty 4 Modern Warfare (3456 inlägg)
|
5 år sedan |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
Call of Duty 4: Modern Warfare (256 inlägg)
|
15 år sedan |
Call of duty 4 - gamertagtråden (160 inlägg)
|
16 år sedan |
1080p kompatibla spel (9 inlägg)
|
17 år sedan |
call of duty 4 (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 04 February 2008 - 14:08
Postad 04 February 2008 - 15:49
Postad 04 February 2008 - 16:05
Jao, har också tänkt på att det ofta är nån med väldigt hög rank i ena laget och resten mycket lägre, medans det i andra laget kan vara en jämnare nivå. Vet inte om det har nåt att göra med att lagen ska ha ungefär samma genomsnitt/total rank.
Jo det är väl nåt sånt att den ska jämna ut det. Men man märker ganska fort att ranken inte har så mycket med skickligheten att göra...
Jag och polaren rankade upp en ###### massa levlar på 2 dagar, och sjukt kul var det ju
Postad 04 February 2008 - 16:26
Är det möjligt att montera både rödpunktssikte och ljuddämpare på samma vapen?
Kort och gott, nej.
Postad 04 February 2008 - 20:43
Fick mina 90G för att klara spelet på Veteran, och 40g för att jag klarade "Heat" (Äntligen!) och 20G till för att jag gjorde den där "Your show sucks". Äntligen kan man vara nöjd med achievementsjakten på detta spel.
Postad 04 February 2008 - 21:57
Infinty Ward jobbar med nya multiplayerkartor som ska släppas i vår! Jag längtar som fan!
level7.nu
Postad 04 February 2008 - 23:59
Postad 05 February 2008 - 07:47
Postad 05 February 2008 - 08:34
Den här nyheten har kanske nämnts tidigare i tråden men för dom som har missat den så kommer den här igen...
Infinty Ward jobbar med nya multiplayerkartor som ska släppas i vår! Jag längtar som fan!![]()
level7.nu
Riktigt najs
är det bara jag eller ÄR headquarters absolut snabbaste sättet att levla online? kan bli rätt galna scores där..plus att många nybörjare med lägre ranks freeridar rätt bra på dom duktigare. både bra och dåligt det..
Det kan vara det om man dödar många och klarar många weaponchallenges, då får man endel xp. Finns ju en liten bana "den med containrarna" där har till och med en medelmåtta som jag fått ihop över 40 kills.
Men och andra sidan kör man search and destroy får man 50 xp/kill, på de andra får man 5 eller 10 xp/kill. Jag levlade till 55 enbart genom att köra search and destroy.
Nådde 55 på första prestigerundan idag. Men nu får det vara nog..no more prestige for me =)....Btw
En liten fråga, går det snabbare och levla i prestige eller är det samma? Jag vet nån som låg på 55 första rundan och levlat ungefär i samma takt som mig sen nån dag senare hade denne 45 i prestigemode.
När man går in i prestige så trycker man prestige och sen mera info sen "countine", är det slutliga trycket för och gå in i prestigemode? Har vart där och haft tummen på knappen några gånger, lite läskigt
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 05 February 2008 - 08:38.
Postad 05 February 2008 - 08:59
Postad 05 February 2008 - 10:34
Varje Prestigenivå kräver lika mycket XP som den första när man ska levla upp. Snubben bodde väl antagligen framför 360n mellan gångerna du såg honom
Postad 05 February 2008 - 11:04
Kul!
Lite nya kartor skulle inte vara fel.
Jag blev smått överraskad när jag såg att det faktiskt fanns 16 mp-banor, jag skulle gissat på 8-10 stycken max.
Känns som det är samma banor man lirar hela tiden ju
kännas som ett lyft
Postad 05 February 2008 - 11:28
Båten.flyghangarerna.å en till typ :-) 3 av 16 är inget vidare för mig.
hatbanan är den i ryssland med flera höghus..usch
Postad 05 February 2008 - 11:49
Postad 05 February 2008 - 12:11
Dem banor jag gillar bäst nu är Crash, Crossfire och Strike..
Förresten, det är nog bra att dem släpper nya banor så man inte tröttnar på spelet, om man kan göra det ?
/ Alex
Postad 05 February 2008 - 12:23
Postad 05 February 2008 - 12:28
Det är faktiskt dags för nya kartor eller nåt. Har inte lirat på typ två veckor...Trode aldrig att jag skulle säga det men jag har faktiskt tröttnat
Testa byta lite mellan vapnerna och spelsätt. Spelar du t ex mycket S&D så kan du ju börja spela lite mer domination. Det tar i alla fall mig ifrån att tröttna
Och spelar du mycket med MP5, så kan du ju testa G3 eller M14 så blir det lite skillnad
/ Alex
Redigerat av Xunder, 05 February 2008 - 12:28.
Postad 05 February 2008 - 13:01
Och när vi ändå ger betyg så tycker jag roligaste spelsätt är deatchmatch och search and destroy, helst hardcore
Inte testat allt än men Headquarters är ingen favorit. Känns om det bara är massa granater, explosioner, spawnkills... dör hela tiden men gillar man röj så är det nog skoj
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 05 February 2008 - 13:05.
Postad 05 February 2008 - 13:23
Kul att det kommer nya snart (och "snart" betyder i och för sig absolut ingenting i tevespelens värld).
Postad 05 February 2008 - 13:52
Tycker Owegrown och pipeline är skönast, öppna ytor med god sikt
jag brukar gilla de banorna folk hatar... sedan beror det lite på vad man spelar för nåt. Andra okej banor är Crossfire, Downpur, Strike, crash, wetwork, Ambush och håll i hatten Block
Och när vi ändå ger betyg så tycker jag roligaste spelsätt är deatchmatch och search and destroy, helst hardcore
Inte testat allt än men Headquarters är ingen favorit. Känns om det bara är massa granater, explosioner, spawnkills... dör hela tiden men gillar man röj så är det nog skoj
Domination framför S&D och Team Deathmatch, annars ser det bra ut
Postad 05 February 2008 - 14:37
Citera(Ebola @ Feb 5 2008, 12:23 )
Det är faktiskt dags för nya kartor eller nåt. Har inte lirat på typ två veckor...Trode aldrig att jag skulle säga det men jag har faktiskt tröttnat
Testa byta lite mellan vapnerna och spelsätt. Spelar du t ex mycket S&D så kan du ju börja spela lite mer domination. Det tar i alla fall mig ifrån att tröttna
Och spelar du mycket med MP5, så kan du ju testa G3 eller M14 så blir det lite skillnad
Been there done that...Jag har försökt variera så mycket det går. Jag har kört med fötterna, ståendes på huvudet, med ryggen mot tv:en och en spegel framför...You name it, har i alla fall tröttnat, Idag ska jag ge mig på att försöka spela med Guitar hero gitarren. se hur det går...
Postad 05 February 2008 - 14:49
Been there done that...Jag har försökt variera så mycket det går. Jag har kört med fötterna, ståendes på huvudet, med ryggen mot tv:en och en spegel framför...You name it, har i alla fall tröttnat, Idag ska jag ge mig på att försöka spela med Guitar hero gitarren. se hur det går...
Haha okej, du har nog spelat en heldel så sen det släpptes
Postad 05 February 2008 - 21:56
Bifogad fil(er)
Postad 05 February 2008 - 23:37
Nej! Klart man ska köra på krysslådan!Vi får börja köra pc-versionen helt enkelt ;D
Postad 06 February 2008 - 01:24
Äntligen är man där GULD korset Prestige 10 , nu skall man bara klara den till LV55 & om man orkar fixa alla vapen .
Grattis!
Postad 06 February 2008 - 07:33
Ibland känns det som lagg eller fusk... gillar inte ordet fusk men jag kan inte tro att det är jag som har så fruktansvärt dålig reaktionsförmåga. Ibland möter man någon i en dörröppning och ligger ner på marken död
efter ett skott innan man ens hunnit nudda skjutknappen. De skjuter en innan man ens vart i deras
synvinkel. Kan det va lagg för det är ofta som man är först in i situationen och ser motståndaren först
och även skjuter först men dör och på reprisen ser man att han verkar sett en först och skjuter först.
Äntligen är man där GULD korset Prestige 10 , nu skall man bara klara den till LV55 & om man orkar fixa alla vapen .
Najs. Har du vart nära och klara alla vapenchallenges i nån katergori även ifall du kört prestige?
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 06 February 2008 - 07:34.
Postad 06 February 2008 - 08:00
Va kass det gick och lira igår, motståndarna var före i varje duell.
Ibland känns det som lagg eller fusk... gillar inte ordet fusk men jag kan inte tro att det är jag som har så fruktansvärt dålig reaktionsförmåga. Ibland möter man någon i en dörröppning och ligger ner på marken död
efter ett skott innan man ens hunnit nudda skjutknappen. De skjuter en innan man ens vart i deras
synvinkel. Kan det va lagg för det är ofta som man är först in i situationen och ser motståndaren först
och även skjuter först men dör och på reprisen ser man att han verkar sett en först och skjuter först.Äntligen är man där GULD korset Prestige 10 , nu skall man bara klara den till LV55 & om man orkar fixa alla vapen .
Najs. Har du vart nära och klara alla vapenchallenges i nån katergori även ifall du kört prestige?
Har klarat alla (utom sniper) vapen callenges i olika omgångar .
Postad 06 February 2008 - 09:53
Va kass det gick och lira igår, motståndarna var före i varje duell.
och även skjuter först men dör och på reprisen ser man att han verkar sett en först och skjuter först.Äntligen är man där GULD korset Prestige 10 , nu skall man bara klara den till LV55 & om man orkar fixa alla vapen .
Har klarat alla (utom sniper) vapen callenges i olika omgångar .
Ojoj Inte illa på tanke på att du antagligen gått in i nästa prestige direkt när du vart på 55... Har du kört nästan samma vapen då under en prestigeround?
Jagar själv lite expert challenges nu vilket resulterar i att jag ofta dör pga av att jag hela tiden försöker få headshots istället för och bara döda dem genom och skjuta mitt på...
Postad 06 February 2008 - 10:44
Inte så mycket för MP men verkar som MP delen i COD4 är bra så det är alltid ett plus
Postad 06 February 2008 - 11:42
Hur är SP i detta spel? Lutar mot att köpa antingen COD4 eller Assasin's Creed snart.
Inte så mycket för MP men verkar som MP delen i COD4 är bra så det är alltid ett plus
Singelplayer är mycket bra. Dock lite kort enligt mig på normal svårighetsgrad.
Ökar man svårighetsgraden så kan man förlänga spelet med någon timme till.
Men helt klart värt ett köp enbart för SP då storyn är grym och närvarokänslan är enorm!
Postad 06 February 2008 - 12:15
Hur är SP i detta spel? Lutar mot att köpa antingen COD4 eller Assasin's Creed snart.
Men helt klart värt ett köp enbart för SP då storyn är grym och närvarokänslan är enorm!
Agreed! Min bästa SP-upplevelse på 360:n så här långt. Bara kört normal än så länge men kommer definitivt köra vidare även på högre nivåer, grym kampanj helt enkelt!
Postad 06 February 2008 - 12:23
Agreed! Min bästa SP-upplevelse på 360:n så här långt. Bara kört normal än så länge men kommer definitivt köra vidare även på högre nivåer, grym kampanj helt enkelt!
Cod4 är precis som Cod2. ganska kort men intensivt. De har satsat på kvalitet istället för kvantitet!
Postad 06 February 2008 - 13:19
Jag undrar över den där "Save the farmer" achievementen, hur får man den?? Jag spelade en bana när man går runt och till olika hus i skogen typ.. när man kommer fram till en gård så kommer det ut en civilperson och så kommer en terrorist mot honom. jag sköt terroristen och gubben sprang in i huset oskadd. Jag trodde det var det man skulle göra, men på vilken bana får man den här "Save the farmer"??
Postad 06 February 2008 - 13:35
Cod4 är precis som Cod2. ganska kort men intensivt. De har satsat på kvalitet istället för kvantitet!
Lite OT, men - hur är CoD3-kampanjen då, jag gillar 2:an och 4:an som fan..men hört att trean inte är fullt lika skarp? Var ju en annan utvecklare där också..
Postad 06 February 2008 - 16:43
Lite OT, men - hur är CoD3-kampanjen då, jag gillar 2:an och 4:an som fan..men hört att trean inte är fullt lika skarp? Var ju en annan utvecklare där också..
Tycker COD3 var ett helt Ok spel, faller till korta med en direkt jämförelse med COD4 visserligen men speciellt underhållande om man gillar WW2 FPS. Grafik och ljud är i toppklass. Hur det står sig jämfört med COD2 vet jag ej då jag inte spelat det.
Postad 06 February 2008 - 22:02
Måste ni verkligen citera varenda inlägg?
Om du menar mig var vänlig citera så det inte råder någon tvekan.
Är strax Mastersergeant (lvl19 tror jag), jo det går inte fort att levla inte. Har kört med samma vapen hela tiden, MP5. Störande börjar bli då jag toksuger när jag försöker skjuta någon på mer än 5m avstånd. Dags att bli sniper kanske, önskar bara det fanns större banor. Känns som jag vill ha en BF2 bana för att våga vara sniper.
En annan sak, jag blir strimlad av knivar online. Står och hugger med min lilla kökskniv som en tok men ändå är det alltid jag som blir snitsad. Någon annan som har knivproblem?
Postad 06 February 2008 - 22:22
Måste ni verkligen citera varenda inlägg?
Om du menar mig var vänlig citera så det inte råder någon tvekan.
Är strax Mastersergeant (lvl19 tror jag), jo det går inte fort att levla inte. Har kört med samma vapen hela tiden, MP5. Störande börjar bli då jag toksuger när jag försöker skjuta någon på mer än 5m avstånd. Dags att bli sniper kanske, önskar bara det fanns större banor. Känns som jag vill ha en BF2 bana för att våga vara sniper.
En annan sak, jag blir strimlad av knivar online. Står och hugger med min lilla kökskniv som en tok men ändå är det alltid jag som blir snitsad. Någon annan som har knivproblem?
Ett litet tips bara. Testa en Assualt rifle istället för MP5:an. MP5:an är nämnligen inte så bra på långt avstånd. Alla SMGs är inte det, utan Assualt Riflar är bättre. Mitt tips är att du testar M16, M4 eller AK47:an med red dot. Dem funkar både på nära håll och långt håll
Och ditt knivproblem vet jag tyvärr inte. Jag har i alla fall aldrig märkt något problem med kniven.
/ Alex
Redigerat av Xunder, 06 February 2008 - 22:23.
Postad 06 February 2008 - 23:35
Postad 06 February 2008 - 23:57
Postad 07 February 2008 - 01:24
Postad 07 February 2008 - 08:00
För er som inte vet vem det är så e det kanske en av de mest kritiska speltestarna som finns.
http://www.escapistm...-Call-of-Duty-4
Postad 07 February 2008 - 12:14
Själv är jag inte speciellt bra på kniven, antingen så står motståndaren med ryggen mot eller så är det ren reflex när jag får en kill med den. Den här "dammsugartekniken" får jag aldrig till känns det som, missar ofta. Tänker ibland att nu d######r skall det knivas och då går det åt ****
. Kör mest med vapnen.
Händer mig emellanåt också att mina knivningar är av ren reflex, att man mött någon i en dörr och blivit skrämd och råkat trycka in styrspaken. Sen tar det nån sekund innan man fattar vad man själv gjort
Postad 07 February 2008 - 12:17
Kniven är som det beskrivs ovan något av en dammsugare, för vissa. Ofta bestämmer jag mig för att nu ska det knivas! Springer fram och hugger vilt men träffar bara luft. Motståndaren tittar på mig en stund sedan hugger han till. På repriserna ser det otroligt komiskt ut när jag springer omkring med min kökskniv. Man borde kunna uppgradera till en sabel eller yxa, vore coolt.
Postad 07 February 2008 - 12:46
Its a 50/50 job!
Man har oftast bara en chans. Antingen tar man ju den eller så är man död.
15-20% av alla mina kills är med hjälp av kniven
Redigerat av asbra, 07 February 2008 - 12:53.
Postad 07 February 2008 - 13:38
Tack för tipset Alex, kör nu med M4 och red dot. Fungerar klart bättre när det gäller balansen på avstånden. Skönt att kunna pricka en gubbe 20m bort:)
Kniven är som det beskrivs ovan något av en dammsugare, för vissa. Ofta bestämmer jag mig för att nu ska det knivas! Springer fram och hugger vilt men träffar bara luft. Motståndaren tittar på mig en stund sedan hugger han till. På repriserna ser det otroligt komiskt ut när jag springer omkring med min kökskniv. Man borde kunna uppgradera till en sabel eller yxa, vore coolt.
Det är lugnt.
Ett annat tips med kniven. Vet inte om det kommer hjälpa precis, men försök att ha siktet exakt på motståndaren. Trycker du lite innan så får jag känslan att man missar, men trycker man när siktet är orick på gubben så får jag i alla fall denna "dammsugar" tekniken att funka. Kanske det hjälper.
/ Alex
Postad 07 February 2008 - 14:11
Jo precis så är det för mig med, känns mest som jag blir skrämd och trycker in styrspaken när jag lyckas. Tänker jag på det missar jag nästan jämt.
Asbra: Fan så du är en riktigt Psycoknivare du!
Xunder: Jo kanske är man för dålig med siktet när man skall kniva. Får försöka träna mer.
Blir nog lite Coddande för mig till helgen, hoppas vi syns on da net.
Edit: Bananen, inte en enda citering! Det du!
Redigerat av genstruktur, 07 February 2008 - 14:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Call Of Duty 4 Modern Warfare
9 bilder
91 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?