Toshiba Z3030 - 37"-52"
1520 svar till detta ämne
Postad 05 March 2008 - 13:27
Bangeman
-
Bangeman
-
Rookie
-
2 inlägg
Har nu haft min 47Z3030DG i en dryg vecka, och har ett irriterande problem. Använder den inbyggda digitalmottagaren med CA-modul och boxerabonnemang, och har ändrat ordningen på kanalerna i TV:ns meny. Allt frid och fröjd (förutom att man inte kan använda sifferknapparna för den ordningen, utan är begränsad till P+ och P-), tills man stänger av TV:n för natten och ska köra igång den dagen efter. Då är inställningen av ordningen på kanalerna borta! Verkar som om TV:n tappar inställningarna för just detta när den står avstängd en längre tid (funkar om man har den avstängd en kortare stund).
Är det någon annan som har samma problem? Lösning?
Ingen som också har detta problemet?
Postad 05 March 2008 - 15:26
Yorgon
-
Yorgon
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tänkte sätta upp tvn på väggen, vad behöver man för skruvar för att dra fast tvn i wall mountet, följer dom med?
Postad 05 March 2008 - 16:52
mad_cow
-
mad_cow
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tjena!
Har upptäckt en lite mysko sak med tv:n..
Låg i sängen för några dagar sedan och läste, och helt plötsligt knäppte tv:n till ute i vardagsrummet (det där knäpp ljudet från relät när man startar och stänger av tv:n). Gick ut och kollade, men tv:n stod i standby och allt var frid och fröjd. Samma sak hände sedan igår när jag kom hem vid 23-tiden på kvällen.
Någon annan som har upptäckt samma sak?? Tv:n fungerar ju bra och allt, men man blir ju lite nyfiken på vad det är som händer.
/mad_cow
Hallå!
Samma hände med min TV tidigare idag. "Knäpp" ljudet - grön lampa några sekunder och sen "knäpp" ljud igen för att sen återgå till att endast den röda lampan lyser. Någon mer som har samma "problem" ?
Skönt att höra att det är fler som har samma "problem". Har funderat på om det är någon tidsinställd uppdateringskontroll som görs, (tv:n kan väl ladda ner nya inställningar via digital nätet eller har jag helt fel?).
Postad 05 March 2008 - 19:20
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Tjena!
Låg i sängen för några dagar sedan och läste, och helt plötsligt knäppte tv:n till ute i vardagsrummet (det där knäpp ljudet från relät när man startar och stänger av tv:n). Gick ut och kollade, men tv:n stod i standby och allt var frid och fröjd. Samma sak hände sedan igår när jag kom hem vid 23-tiden på kvällen.
Någon annan som har upptäckt samma sak?? Tv:n fungerar ju bra och allt, men man blir ju lite nyfiken på vad det är som händer.
/mad_cow
Hallå!
Samma hände med min TV tidigare idag. "Knäpp" ljudet - grön lampa några sekunder och sen "knäpp" ljud igen för att sen återgå till att endast den röda lampan lyser. Någon mer som har samma "problem" ?
Skönt att höra att det är fler som har samma "problem". Har funderat på om det är någon tidsinställd uppdateringskontroll som görs, (tv:n kan väl ladda ner nya inställningar via digital nätet eller har jag helt fel?).
Tanken slog mig oxå så jag stängde av den automatiska uppdaterings kollen. En annan tanke som slog mig (jag är säkert helt ute och cyklar nu) är att det kanske är fjärrisen som lever sitt egna lilla liv? Som ett test nu så när jag stänger av TV'n så lägger jag alltid fjärrkontrollen en bra bit bort. Och jag har inte varit med om fenomenet efter dessa två ändringar. Kan ju vara så att det händer ändå och att jag bara inte är hemma då.
Postad 05 March 2008 - 19:56
Unregisteredac9fc2b7
-
Unregisteredac9fc2b7
-
Användare
-
-
203 inlägg
Hej.
Min 42Z3030 som jag beställt hos en lokal återförsäljare är på ingång.
Fick under tiden låna en Toshiba 42X3000P av dem tills min dyker upp (tack).
Har hört att betraktningsvinkeln är lite sämre än snittet på Toshibas TV apparater, men på denna 42X3000P är den ju usel!  Sämre än tex min gamla 50" Sony Bakprojje.
Hoppas verkligen att den är bättre på den dyrare Z3030 som jag ordrat.
Eller, är den loka dålig där??
Men väl i sweetspot så levererar Toshiba 42X3000P bra bild, men visst kommer att jag att få väsentligt mkt bättre med Z3030:n??
Postad 06 March 2008 - 10:37
JockeBr
-
JockeBr
-
Rookie
-
4 inlägg
Om jag förstått det hela rätt tar alla platt-tv lite tid på sig att processa bilden vilket resulterar i att ljudet kommer först och det uppstår osynk, jag har som du tänkt köra dator till tv'n via hdmi fast ljudet ut till datorns 5.1 system och jag är lite orolig för osynk. Kanske kan man justera detta i datorn, alltså en delay på ljudet.
Skulle vilja veta om detta problem bara uppstår när man separerar ljud och bild, blir det osynk även om man skickar ljud och bild via hdmi till tvn eller blir det samma delay på ljudet då?
Någon som löst detta problem i datorn utan att ha en extra förstärkare med lipsynk funktion?
Är det samma problem med plasma eller är det främst lcd som lider av detta?
Jag kör HDMI-MDMI till min dator (nvidia 8600 gt med hdmi) och ljudet går via moderkortet till mina logitech z5500 med 6-kanals direkt, dvs 3 st (orange,svart,grön) kontakter i vardera pryl. Har inte märkt någon osync mellan bild och ljud när jag tittat på film. Någon med liknande konfiguration som fått till de perfekta bildinställningarna på dator-tosh?Jag tycker att svärtan är sådär och färgerna inte lika klara som från andra källor. Kanske fel tråd att fråga men har bildkvaliteten mkt att göra med vilket mjukvaruprogram man kör med och justeringar där? I övrigt kör jag xbox360 komponent med 1080p och ljudet går via optiskt till mina högtalare och även där är ljud och bild syncat.
Postad 06 March 2008 - 16:30
Unregisteredac9fc2b7
-
Unregisteredac9fc2b7
-
Användare
-
-
203 inlägg
Hej.
Min 42Z3030 som jag beställt hos en lokal återförsäljare är på ingång.
Fick under tiden låna en Toshiba 42X3000P av dem tills min dyker upp (tack). Har hört att betraktningsvinkeln är lite sämre än snittet på Toshibas TV apparater, men på denna 42X3000P är den ju usel! Sämre än tex min gamla 50" Sony Bakprojje.
Hoppas verkligen att den är bättre på den dyrare Z3030 som jag ordrat. Eller, är den loka dålig där?? Men väl i sweetspot så levererar Toshiba 42X3000P bra bild, men visst kommer att jag att få väsentligt mkt bättre med Z3030:n??
Jag svarar mig själv. Nu hänger min 42Z3030 på väggen. Jag kan säga att denna TV är mycket mycket bättre på ALLA plan än den X3000 jag fick låna! Tack gode gud för det. Vilken bild! Återkommer med mer intryck och bilder på min 42:a
Postad 06 March 2008 - 20:09
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Vad är de största skllnaderna på 47 och 52 tums-modellarena? Är det bara panelen, har inte de olika panelerna olika påverkan på bildbehandlingen?
Jag skall nog köpa 47 eller 52, kan inte riktigt bestämma mig, vad är fördelar/nackdelar med 47 resp 52? är betraktningsvinkeln bättre på 47? är svärtan bättre på 52? Ngn skillnad på rörelseskärpan?
Tack på förhand, olof
Postad 06 March 2008 - 20:25
maestrokba
-
maestrokba
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Kul att se att det är folk som gillar TV´n...
Jag har ju själv kört med min nu ett tag och jag är super nöjd, lite bättre svärta så hade den varit en 10:a... =)
Lycka till alla med era köp osv.
Fortfarande folk som vill se bilder på TV´n (47Z3030) så har jag lite i mitt galleri.
Ha det gött och lycka till....
Postad 10 March 2008 - 01:00
Buckner
-
Buckner
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ang. osynket på ljud från dator får jag ta tillbaks vad jag sa.
Såg precos No country for old men utan att se någr synk problem, alltså måste det legat i materialet jag använde först.
Nu efter ett par dagar är jag mycket nöjd med tvn, som sagt svärtan kunde varit aningen bättre men ingen man ser om man inte verkligen tänker på det.
Postad 11 March 2008 - 10:15
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Går och väntar att 40ZF355 skall komma till Sverige. Blev lite undrande när jag tittade på ett test på 40XF350 av Bild och Ljud, där jag hittade detta: Bildkvalitet Toshiba har givit sin TV fina inställningsmöjligheter, vilket bekräftar att den är avsedd för kräsna användare. Bakgrundsbelysning och ljusstyrka kan ställas in individuellt och det finns en egen meny för justering av primär- och sekundärfärger. Dessvärre får vi inte tillgång till dessa färgparametrar när bilden körs digitalt via HDMI. Det betyder att vi är hänvisade till Toshibas bildkalibrering när vi tittar på digitala signalkällor.Dessa tre apparater är väl ganska snarlika, Z3030, XF350 och ZF355. Så jag undrar om detta även gäller för Z3030. Om det nu bara gäller XF och ZF, är det en stor nackdel att man inte kan justera dessa via HDMI?
Redigerat av Unregisterede2a9c094, 11 March 2008 - 10:17.
Postad 13 March 2008 - 00:16
mreklund
-
mreklund
-
Rookie
-
8 inlägg
Hejsan!
Köpte en Toshiba Z3030 i helgen, 47", och nu har jag köpt ett PS3, men får det inte att funka med HDMI kabeln. Någon mer som haft problem med det?
Med den RCA-kabel som kommer med PS3 kan jag få bild. Om jag då även kopplar in HDMI står det vid uppstarten att det finns en HDMI ansluten och man får frågan om man vill använda det istället. Trycker jag yes och sedan går till den HDMI som jag har PS3:an ansluten till så funkar det ändå inte.
Vore glad om jag kunde få något bra svar eller några tips på hur jag bör lösa detta.
Postad 13 March 2008 - 07:09
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hejsan!
Köpte en Toshiba Z3030 i helgen, 47", och nu har jag köpt ett PS3, men får det inte att funka med HDMI kabeln. Någon mer som haft problem med det?
Med den RCA-kabel som kommer med PS3 kan jag få bild. Om jag då även kopplar in HDMI står det vid uppstarten att det finns en HDMI ansluten och man får frågan om man vill använda det istället. Trycker jag yes och sedan går till den HDMI som jag har PS3:an ansluten till så funkar det ändå inte.
Vore glad om jag kunde få något bra svar eller några tips på hur jag bör lösa detta.
De ska funka med en gång. Har du ställt in i PS3 menyn att det är HDMI som används. Går du in å gör under settings nånstans.
Postad 13 March 2008 - 07:33
Snurrbo
-
Snurrbo
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Koppla in PS3:an via scart först så du får igång den och har bild på tv:n. Gå sedan in i inställningarna på PS3:an och byt till HDMI-ut och den upplösning du vill använda. Ha HDMI-kabeln ikopplad när du gör detta. När du är klar byter du till rätt HDMI-ingång med fjärren. Nu SKA det funka!
Postad 13 March 2008 - 08:49
mreklund
-
mreklund
-
Rookie
-
8 inlägg
Koppla in PS3:an via scart först så du får igång den och har bild på tv:n. Gå sedan in i inställningarna på PS3:an och byt till HDMI-ut och den upplösning du vill använda. Ha HDMI-kabeln ikopplad när du gör detta. När du är klar byter du till rätt HDMI-ingång med fjärren. Nu SKA det funka!
Har testat detta utan lyckat resultat. Det ska väl inte spela någon roll vilken HDMI-port man använder? Har ändå testat alla, men ingen har fungerat. Ska försöka få tag i en annan HDMI-kabel idag och kolla om det är problemet, men PS3:an verkar ju uppfatta att det finns en HDMI-enhet inkopplad iaf, men det kanske kan vara fel på kabeln ändå??
Postad 14 March 2008 - 08:09
mreklund
-
mreklund
-
Rookie
-
8 inlägg
Har testat detta utan lyckat resultat. Det ska väl inte spela någon roll vilken HDMI-port man använder? Har ändå testat alla, men ingen har fungerat. Ska försöka få tag i en annan HDMI-kabel idag och kolla om det är problemet, men PS3:an verkar ju uppfatta att det finns en HDMI-enhet inkopplad iaf, men det kanske kan vara fel på kabeln ändå??
Testade med annan kabel igår och det funkade fint. Skönt att det var det som var problemet och inte TV:n eller PS3:an! =)
Postad 15 March 2008 - 16:20
Flying Duck
-
Flying Duck
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har haft min Z3030 47" i ett par veckor nu och jag är helnöjd. Dock har jag stött på ett praktiskt problem. Jag håller på att väggmontera TV:n men jag får inte av foten. Är det någon som vet hur man monterar av den? Har inte hittat några instruktioner i manualen eller på Toshibas webbplats.
Postad 15 March 2008 - 17:50
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2791 inlägg
Jag har haft min Z3030 47" i ett par veckor nu och jag är helnöjd. Dock har jag stött på ett praktiskt problem. Jag håller på att väggmontera TV:n men jag får inte av foten. Är det någon som vet hur man monterar av den? Har inte hittat några instruktioner i manualen eller på Toshibas webbplats.
Frågan är redan besvarad här i tråden, använd sökrutan precis nedan-vänster om senast skrivna inlägg (förslagsvis "foten" som sökord).
Postad 16 March 2008 - 08:55
Flying Duck
-
Flying Duck
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har haft min Z3030 47" i ett par veckor nu och jag är helnöjd. Dock har jag stött på ett praktiskt problem. Jag håller på att väggmontera TV:n men jag får inte av foten. Är det någon som vet hur man monterar av den? Har inte hittat några instruktioner i manualen eller på Toshibas webbplats. Frågan är redan besvarad här i tråden, använd sökrutan precis nedan-vänster om senast skrivna inlägg (förslagsvis "foten" som sökord).
Tack för svaret. Misstänkte starkt att svaret fanns här, men det är inte alltid lätt att hitta vad man söker i en så pass omfattande tråd som denna. Hittade nu lösningen på mitt problem: Ja det är 5st skruvar som ska bort för att foten ska bli fri. Dom tre som sitter precis ovanför foten samt dom 2 som sitter precis bredvid..
Nu sitter TV:n på väggen. Använder ett väggstativ köpt på Jula som bara sticker ut ca 3-4 cm. Skruvade fast stativet direkt på gipsväggen med 10 st M6 mollyplugg varav tre sitter i aluminiumbalk. Känns riktigt stabilt.
Postad 17 March 2008 - 09:55
BennyB
-
BennyB
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Beställde 52" från inwarehouse i helgen för 21940:- Tyckte det va ett hyffsat pris.
Blir lite fundersam bara varför den förvann från sortimentet strax efteråt
Men nu har jag fått leveransbesked så det blir intressant att se vad det blir
TV:n verkar ju kanon iallafall
Hej så länge
Postad 17 March 2008 - 19:30
PeterC
-
PeterC
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej!
Är sedan drygt en timme tillbaka lycklig ägare av en 47Z3030D  Beställde från My-Solution och allt har funkat fantastiskt smidigt hittills. Har än så länge bara hunnit koppla upp den och sett att allt verkar funka. Mer detaljer (och förmodligen frågor) kommer så småningom.
/Peter
Postad 17 March 2008 - 23:02
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Hej! Beställde 52" från inwarehouse i helgen för 21940:- Tyckte det va ett hyffsat pris. Blir lite fundersam bara varför den förvann från sortimentet strax efteråt Men nu har jag fått leveransbesked så det blir intressant att se vad det blir TV:n verkar ju kanon iallafall
Hej så länge
Det där priset låter verkligen otroligt. Återkom gärna om du verkligen får den den för det priset
Postad 18 March 2008 - 08:53
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Hej! Beställde 52" från inwarehouse i helgen för 21940:- Tyckte det va ett hyffsat pris. Blir lite fundersam bara varför den förvann från sortimentet strax efteråt Men nu har jag fått leveransbesked så det blir intressant att se vad det blir TV:n verkar ju kanon iallafall
Hej så länge
Det där priset låter verkligen otroligt. Återkom gärna om du verkligen får den den för det priset 
Ja de var ett riktigt bra pris. Som sagt återkom gärna om du får den för de priset. Så man vet hur mkt ens tv sjunkt i pris
Postad 18 March 2008 - 19:49
h_berg
-
h_berg
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Tjena!
/mad_cow
Hallå!
Hej, Har samma konstighet, någon lösning eller förklaring
Postad 18 March 2008 - 22:35
BennyB
-
BennyB
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej så länge
Ja de var ett riktigt bra pris. Som sagt återkom gärna om du får den för de priset. Så man vet hur mkt ens tv sjunkt i pris 
Nu har TV:n kommit och det ser ju lovande ut. Har bild på kartongen i mitt galleri och det tänkte jag uppdatera när jag packat upp (behöver lite hjälp med att släpa upp den på övervåningen). Ska synas noga så man inte fått ett returex. eller liknande. Börjar nästan tro att man gjort en miss vid prissättningen. 22.400:- hemlevererat till dörren Återkommer
Postad 19 March 2008 - 00:07
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Någon har gjort en rejäl prismiss. Bara att gratulera!
Postad 21 March 2008 - 17:12
Sjögren
-
Sjögren
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hur är det med pixelmappning?
jag funderar på att bygga mig en htpc och en 42Z3030D, det blir inga problem över hdmi?
Postad 21 March 2008 - 23:10
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Här är en ny recension av 52an som ger både ris och ros, klagar mest på svärtan och rörelsehanteringen som konstigt nog har fått väldigt bra kritk i andra test som jag är lite mer benägen att tro på efter att studerat 42 och 47an i butik. Jag väntar på leverans av en 52an hem till mig. http://www.trustedre...-52in-LCD-TV/p1
Postad 24 March 2008 - 09:56
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
För er som redan köpt denna tv hade jag lite funderingar kring bild i bild funktionen. Som jag läst går det alltså att se halva tv och halva pc, stämmer detta. Och isåfall hur funkar detta för er, bra eller dåligt.
Gärna några bilder ifall ni har på detta.
Postad 24 March 2008 - 13:43
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
maerd: Nu har jag inte denna TV (än) så jag är inte 100. Men som jag fattat det funkar bara den där 50/50 bilden om man kopplar datorn till TVn via S-Video och det gör den ju ganska värdelös eftersom de som kan kommer koppla med hdmi.
Postad 24 March 2008 - 17:50
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det går att använda bild i bild funktion om datorn är kopplad med vga till teven. Med HDMI tror jag inte det fungerar (har dock inte provat). För er som redan köpt denna tv hade jag lite funderingar kring bild i bild funktionen. Som jag läst går det alltså att se halva tv och halva pc, stämmer detta. Och isåfall hur funkar detta för er, bra eller dåligt.
Gärna några bilder ifall ni har på detta.
Postad 24 March 2008 - 18:01
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hejsan på er! Jag har länge kört med Tomas L inställningar på teven men har nu gått över till Gasterepods inställningar på avforums. De fungerar mkt bra på min 47" (bäst hittills) så de kan jag rekommendera andra att pröva. Är det någon mer som har testat hans inställningar och har någon åsikt? http://www.avforums....ad.php?t=685447OBS. Glöm inte att skriva ner era default settings i servicemenyn innan ni går in och ändrar där!!!! Dessa inställningar gäller dock inte för 52" eftersom den har annan paneltyp! Ändringarna kan behöva göras på resp. port som används efter vissa "parametrar" är unika per port. --------------------------- FINAL SETTINGS. Make sure you have Super-White: On, and RGB: Limited on your PS3 or whatever your player is if it has the options. Active Backlight Control: On Cinema mode: Off Film Stabilization: Standard (här använder jag dock smooth) xvYCC selection: Auto. 3D Colour management: On Base Colour adjustment: Red Hue: -2, Saturation: -4 Green Hue: -15, Saturation: -4 Yellow Hue: -2 Backlight: 30 Contrast: 100 Brightness: 64 Colour: 42 Tint: 0 Sharpness: 0 Black stretch: Off MPEG NR: Off DNR: Off Colour Temperature: Warm Service Menu settings: RCUT: FFH GCUT: 00H BCUT: 00H RDRV: 6EH GDRV: 78H BDRV: 7BH BRTC: 00H COLC: E0H UVTT: 00H CNTX: 92H
Redigerat av Unregistereddb68e602, 24 March 2008 - 18:06.
Postad 24 March 2008 - 19:32
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
BennyB: Grattis! Jag tror du gjort en kanonaffär! Det enda som finns kvar på deras sida är 47" för 20.000 kr.
Nu har jag äntligen fått upp några bilder på tv:en i mitt galleri!
Postad 26 March 2008 - 17:34
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Går lite offtopic men jag saknar min Tosh För att göra min historia kort. På min Tosh 42a var front skivan lös ringde Tosh i sverige som bad mig skicka den tillbaka. Skickade min Tosh tillbaka 8Jan att frakta den till Arlanda får man själv stå för. Fick den tillbaka 22Feb med en limmad front + lim rester i hörn samt att den oxå var transport skadad. Fraktade den tillbaka till Arlanda för att skicka den till Pixmania igen. Dom har en handläggningstid på upp till 40dagar varje gång din vara skickas tillbaka till tillverkaren. Då är inte deras hanteringstid med som tog mig ca 17dagar. Alltså kan det ta 57 arbetsdagar för att få en defekt vara tillbaka Sedan kan ju bara skratta åt Tosh i Frankrike..... Dom limmade min front och skickade min LCD tillbaka i org packning/kartong som redan var i 20 bitar hos mig. Dessutom sket dom i att täcka över LCD med skydds höljet vilket gjorde att den blev repad. Tosh i sverige får man inte mycket hjälp av allt är ganska tragiskt när väl varan krånglar. Har även försökt få Pix att skicka en ny vara alt likvärdig annan LCD. Nu är jag inne på andra vändan och skall nu vänta upp till 40dagar igen 5månader + allt jobb med x2 frakt mail och att ha betalt 16.700 för en vara som jag knappt sett. Deras svar då jag ville häva mitt köp då jag ej tänker vänta i 5mån på min LCD. --------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Tack för ditt e-mail!
Det är först när en kund skickat tillbaka en vara tre gånger som vi direkt kan utfärda en återbetalning till pix piggy spargrisen.---------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Hej,
Pixmania tackar dig för ditt besök på vår hemsida http://www.pixmania.com/.
För att besvara ditt meddelande, så vill jag informera dig om att din produkt har sänts till till verkarens servicecenter, som kommer att utföra den nödvändiga tekniska undersökningen och reparationerna. Vi kommer regelbundet att be om uppdateringar om när vi kan förvänta oss att få tillbaks den reparerade produkten.
Jag ber att få påminna om att behandlingstiden kan ta upp till 40 arbetsdagar beroende på det konstaterade felet samt vilket servicecenter som hanterar din reparation.
Du kommer självklart att bli aviserad per email så snart din produkt har kommit tillbaks till vår aftersales avdelning. De kommer därefter att se till att den sänds tillbaks till dig så fort som möjligt.
Om du har några ytterligare frågor var vänlig kontakta oss.-----------------------------------------------------------------------------------------------
Bild_1.JPG 927K
0 Antal nerladdningar
Bild_2.JPG 981.54K
0 Antal nerladdningar
Bild_3.JPG 855.53K
0 Antal nerladdningar
Bild_4.JPG 997.13K
0 Antal nerladdningarHål nr 1 av 3
H_l1.JPG 1.05MB
0 Antal nerladdningarAllt är i bitar när man packar upp inte roligt.
Tosh.JPG 1.07MB
0 Antal nerladdningarSå nu hoppas jag på att få min Tosh innan Maj vilket suger. När du väl slantat är det bara att be till dom högre makterna att allt är helt.
Redigerat av hakan_lars, 26 March 2008 - 17:38.
Postad 26 March 2008 - 17:50
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
Går lite offtopic men jag saknar min Tosh För att göra min historia kort.
På min Tosh 42a var front skivan lös ringde Tosh i sverige som bad mig skicka den tillbaka. Skickade min Tosh tillbaka 8Jan att frakta den till Arlanda får man själv stå för. Fick den tillbaka 22Feb med en limmad front + lim rester i hörn samt att den oxå var transport skadad. Fraktade den tillbaka till Arlanda för att skicka den till Pixmania igen. Dom har en handläggningstid på upp till 40dagar varje gång din vara skickas tillbaka till tillverkaren. Då är inte deras hanteringstid med som tog mig ca 17dagar. Alltså kan det ta 57 arbetsdagar för att få en defekt vara tillbaka
Sedan kan ju bara skratta åt Tosh i Frankrike..... Dom limmade min front och skickade min LCD tillbaka i org packning/kartong som redan var i 20 bitar hos mig. Dessutom sket dom i att täcka över LCD med skydds höljet vilket gjorde att den blev repad. Tosh i sverige får man inte mycket hjälp av allt är ganska tragiskt när väl varan krånglar.
Har även försökt få Pix att skicka en ny vara alt likvärdig annan LCD. Nu är jag inne på andra vändan och skall nu vänta upp till 40dagar igen 5månader + allt jobb med x2 frakt mail och att ha betalt 16.700 för en vara som jag knappt sett.
Deras svar då jag ville häva mitt köp då jag ej tänker vänta i 5mån på min LCD. --------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Tack för ditt e-mail!
Det är först när en kund skickat tillbaka en vara tre gånger som vi direkt kan utfärda en återbetalning till pix piggy spargrisen. ---------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Hej,
För att besvara ditt meddelande, så vill jag informera dig om att din produkt har sänts till till verkarens servicecenter, som kommer att utföra den nödvändiga tekniska undersökningen och reparationerna. Vi kommer regelbundet att be om uppdateringar om när vi kan förvänta oss att få tillbaks den reparerade produkten.
Jag ber att få påminna om att behandlingstiden kan ta upp till 40 arbetsdagar beroende på det konstaterade felet samt vilket servicecenter som hanterar din reparation.
Du kommer självklart att bli aviserad per email så snart din produkt har kommit tillbaks till vår aftersales avdelning. De kommer därefter att se till att den sänds tillbaks till dig så fort som möjligt.
Om du har några ytterligare frågor var vänlig kontakta oss. -----------------------------------------------------------------------------------------------
Så nu hoppas jag på att få min Tosh innan Maj vilket suger. När du väl slantat är det bara att be till dom högre makterna att allt är helt.
Ibland kan det vara "värt" att betala de extra lapparna hos en närliggande butik. Lider med dig! Mvh
Postad 26 March 2008 - 18:38
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Tjena!
/mad_cow
Hallå!
Hej,
Har samma konstighet, någon lösning eller förklaring
Igår klockan 18.32 så knäppte den till igen. Och idag tänkte jag kolla om samma händer vid samma tidpunkt och jovisst hände samma sak exakt 18.32. Skumt va? Vad kan det vara? Någon som har någon ide?
Postad 26 March 2008 - 19:18
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
På min Tosh 42a var front skivan lös ringde Tosh i sverige som bad mig skicka den tillbaka. Skickade min Tosh tillbaka 8Jan att frakta den till Arlanda får man själv stå för. Fick den tillbaka 22Feb med en limmad front + lim rester i hörn samt att den oxå var transport skadad. Fraktade den tillbaka till Arlanda för att skicka den till Pixmania igen. Dom har en handläggningstid på upp till 40dagar varje gång din vara skickas tillbaka till tillverkaren. Då är inte deras hanteringstid med som tog mig ca 17dagar. Alltså kan det ta 57 arbetsdagar för att få en defekt vara tillbaka
Sedan kan ju bara skratta åt Tosh i Frankrike..... Dom limmade min front och skickade min LCD tillbaka i org packning/kartong som redan var i 20 bitar hos mig. Dessutom sket dom i att täcka över LCD med skydds höljet vilket gjorde att den blev repad. Tosh i sverige får man inte mycket hjälp av allt är ganska tragiskt när väl varan krånglar.
Har även försökt få Pix att skicka en ny vara alt likvärdig annan LCD. Nu är jag inne på andra vändan och skall nu vänta upp till 40dagar igen 5månader + allt jobb med x2 frakt mail och att ha betalt 16.700 för en vara som jag knappt sett.
Deras svar då jag ville häva mitt köp då jag ej tänker vänta i 5mån på min LCD. --------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Tack för ditt e-mail!
Det är först när en kund skickat tillbaka en vara tre gånger som vi direkt kan utfärda en återbetalning till pix piggy spargrisen. ---------------------------------------------------------------------- Mail svar Pixmania. Hej,
Om du har några ytterligare frågor var vänlig kontakta oss. -----------------------------------------------------------------------------------------------
Så nu hoppas jag på att få min Tosh innan Maj vilket suger. När du väl slantat är det bara att be till dom högre makterna att allt är helt.
Riktigt riktigt trist måste jag säga! Jag hade ju själv lite problem med min teve. Dock så handlade jag på my-solution men de löste problemet relativt bra. Jag fick en ny teve och betalade ingen frakt. Däremot så fick jag vänta dryga månaden! Går det inte att få ersättning istället om det nu inte går att häva köpet?
Redigerat av Unregistereddb68e602, 26 March 2008 - 19:22.
Postad 26 March 2008 - 20:23
hakan_lars
-
hakan_lars
-
Användare
-
-
130 inlägg
Riktigt riktigt trist måste jag säga! Jag hade ju själv lite problem med min teve. Dock så handlade jag på my-solution men de löste problemet relativt bra. Jag fick en ny teve och betalade ingen frakt. Däremot så fick jag vänta dryga månaden! Går det inte att få ersättning istället om det nu inte går att häva köpet?
Har försökt allt på frågan om att häva köpet fick jag till svar att det inträffar väldigt sällan. Dom hänvisar allt ansvar till Tosh hela tiden där rep skall ske osv. Som kund kommer man ingenstans man bollas runt med olika mail svar och seg hantering. Som jämnförelse köpte jag en LG 26LB75 på Elgiganten till barnen som dock krånglat med våran PS3 40G. Bilden fick ett grönt brus dock så funkade allt med PS3 60G men ej 40G. Allt var tok skummt tog den till El giganten fick först en ny LG men det vart ej bättre. Så jag tog med min PS3 till butiken för att kolla om det var fel på den. Den funkade klockrent i andra modeler dock ej 26tum LG26LB75 . Då fick jag en Samsung LE-26R88BD vilket nu lirar klockrent. Kort så har jag på 1dag fått min LG utbytt mot ytterligare en samt fått problemet avhjälpt med en ny Samsung. Allt detta på 1dag Dom drog oxå av 100:- för bil turerna till butik. Samsungen och Elgiganten är riktigt nice. Nej pix suger sedan kommer man ju alltid att ha deras elände i bakhuvudet om nu min Tosh skulle paja i framtiden.
Redigerat av hakan_lars, 26 March 2008 - 20:38.
Postad 27 March 2008 - 11:14
indyit
-
indyit
-
Rookie
-
8 inlägg
Har någon annan jämfört Gasterepods inställningar med Tomas L´s...och en riktig newbie fråga men jag kan helt enkelt inte hitta det...var finns Service Menyn??
Postad 27 March 2008 - 11:22
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har någon annan jämfört Gasterepods inställningar med Tomas L´s...och en riktig newbie fråga men jag kan helt enkelt inte hitta det...var finns Service Menyn??
Jag har jämfört och tycker nog mer om Gasterpods inställningar faktiskt,därför kan jag rek. att prova på dem. Hoax på avforum har oxå postat några inställningar som verkar rätt populära,har dock inte provat på dem själv. För att komma åt service menyn så tryck mute mute mute mute [håll inne mute fjärde gången) på fjärren och sen meny knappen på teven medans du håller inne mute. Glöm dock inte att skriva ner dina default inställningar innan du gör några ändringar.
Postad 27 March 2008 - 11:36
indyit
-
indyit
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har jämfört och tycker nog mer om Gasterpods inställningar faktiskt,därför kan jag rek. att prova på dem. Hoax på avforum har oxå postat några inställningar som verkar rätt populära,har dock inte provat på dem själv.
För att komma åt service menyn så tryck mute mute mute mute [håll inne mute fjärde gången) på fjärren och sen meny knappen på teven medans du håller inne mute. Glöm dock inte att skriva ner dina default inställningar innan du gör några ändringar.
Ok, Mute 3 gånger, fjärde gången håller jag in och trycker "Menu" / DVD Menu ?? har försökte lite nu i flera minuter vill inte ge sig...Har 47Z3030D förresten
Postad 27 March 2008 - 12:45
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag har jämfört och tycker nog mer om Gasterpods inställningar faktiskt,därför kan jag rek. att prova på dem. Hoax på avforum har oxå postat några inställningar som verkar rätt populära,har dock inte provat på dem själv.
För att komma åt service menyn så tryck mute mute mute mute [håll inne mute fjärde gången) på fjärren och sen meny knappen på teven medans du håller inne mute. Glöm dock inte att skriva ner dina default inställningar innan du gör några ändringar.
Ok, Mute 3 gånger, fjärde gången håller jag in och trycker "Menu" / DVD Menu ?? har försökte lite nu i flera minuter vill inte ge sig...Har 47Z3030D förresten
"Mute Mute Mute "Mute hold" on side of TV Press MENU" Det ska fungera! Du får säga till sen hur tweakandet gick!!
Postad 27 March 2008 - 14:53
indyit
-
indyit
-
Rookie
-
8 inlägg
"Mute Mute Mute "Mute hold" on side of TV Press MENU" Det ska fungera! Du får säga till sen hur tweakandet gick!!
Ahh! Ja det funkade perfekt, enda jag undrar nu är hur man gör så att S:et i hörnet försvinner...kanske bara att stänga av tv:en och sätta på igen? Kör Pirates At the World's End på Blu-Ray för att se förändringarna och visst ser man lite! Men jag håller inte med att "Warm" är bättre valen än "Cool". "Warm" är lite för rödaktigt. Gasteropod säger att han fixar det med service menu förändringarna men det ser jag inte iaf. Tror nog att vi har två olika versioner eller något...Intressant småknep för att få perfekta bildet medan man ser mycket med 3D color och allt annat, Service Menu tycks ha visat minst (och kanske är det meningen). (igen, ursäktar för det dåliga svenskan >.<)
Postad 27 March 2008 - 15:37
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Ahh! Ja det funkade perfekt, enda jag undrar nu är hur man gör så att S:et i hörnet försvinner...kanske bara att stänga av tv:en och sätta på igen? Kör Pirates At the World's End på Blu-Ray för att se förändringarna och visst ser man lite! Men jag håller inte med att "Warm" är bättre valen än "Cool". "Warm" är lite för rödaktigt. Gasteropod säger att han fixar det med service menu förändringarna men det ser jag inte iaf. Tror nog att vi har två olika versioner eller något...Intressant småknep för att få perfekta bildet medan man ser mycket med 3D color och allt annat, Service Menu tycks ha visat minst (och kanske är det meningen). (igen, ursäktar för det dåliga svenskan >.<)
Gott att det funka!! Prova Hoax inställningar oxå vetja och återkom med resultat. IceHappy har ett xls formulär med inställningar från div. användare (finns på sid. 209 i avforums, http://www.avforums........0&page=209).
Postad 27 March 2008 - 19:26
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
Vet någon om denna modell finns att kolla på någonstans i Stockholm? Såg att någon undrade detsamma tidigare i tråden men det var nåt halvår sedan så den kankse finns i någon butik numera?
Postad 28 March 2008 - 03:06
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
MM i göteborg har 47an så de borde ju ha den i stockholm också, skicka ett mejl o fråga.
Postad 28 March 2008 - 10:50
ttxx
-
ttxx
-
Användare
-
-
169 inlägg
MM i göteborg har 47an så de borde ju ha den i stockholm också, skicka ett mejl o fråga.
Bra idé och gjort med svaret att Toshibaa är beställningsvara i STHLM och finns således inte att titta på där. Så frågan kvarstår om någon sett den i en butik i Stockholm?
Postad 28 March 2008 - 13:15
Unregisteredca490738
-
Unregisteredca490738
-
Användare
-
-
155 inlägg
Tjena!
/mad_cow
Hallå!
Hej,
Har samma konstighet, någon lösning eller förklaring
Igår klockan 18.32 så knäppte den till igen. Och idag tänkte jag kolla om samma händer vid samma tidpunkt och jovisst hände samma sak exakt 18.32. Skumt va? Vad kan det vara? Någon som har någon ide?
Har precis pratat med Toshibas support angående knäppandet. Tydligen är det så att TV'n kollar efter uppdatering 1 gång per dygn (i mitt fall klockan 18.32). Det finns i nuläget ingen uppdatering till TV'n men skall komma under hösten. Så knäppandet är helt normalt
Postad 28 March 2008 - 20:41
sterilan
-
sterilan
-
Rookie
-
2 inlägg
Jeg har nettopp kjøpt en 47Z3030.
I innlegg 1435 på side 48 står gasteropods "Final settings". Jeg så ett eller annet sted på nettet gasteropods default service menu innstillinger. Disse er forskjellige fra mine. Kan jeg likevel anta at hans service menu innstillinger er like "optimale" for min TV som for hans?
Redigerat av sterilan, 28 March 2008 - 22:06.
Postad 29 March 2008 - 09:42
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jeg har nettopp kjøpt en 47Z3030.
I innlegg 1435 på side 48 står gasteropods "Final settings". Jeg så ett eller annet sted på nettet gasteropods default service menu innstillinger. Disse er forskjellige fra mine. Kan jeg likevel anta at hans service menu innstillinger er like "optimale" for min TV som for hans?
Jag är egentligen inte rätt man att svara på detta men jag tror att hans inställningar fungerar i stort sett lika bra på andras z3030 med sips panel, kanske de är något mer optimerade för just hans ex. elller batch. Däremot så har ju alla olika tycke/smak/tv-miljö därför kanske inte hans inställningar är just perfekt för oss andra. Det bästa är att testa olika inställningar; tomas, gasteropods, hoax etc. Eller så lägger man tid på att kalibrera sitt eget ex och ser om man får fram ngt bättre resultat. Det hade varit intressant och höra vad Tomas L tycker? Kör du fortfarande med dina "pure black" settings? Har du provat några andra på AVForums? Kommentarer?
Redigerat av Unregistereddb68e602, 29 March 2008 - 10:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|