Däremot finns det 150/300-jumprar för gamla inkompatibla system, men ingen masterjumper.
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
TViX HD M-6500A
(Mediaspelare)
|
4
|
(168)
|
Inga priser | |
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 10 March 2008 - 22:28
Däremot finns det 150/300-jumprar för gamla inkompatibla system, men ingen masterjumper.
Postad 11 March 2008 - 07:17
Om jag köper en gigabitrouter och cat6 kabel kommer jag kunna föra över material snabbare än 4,5 MB/sek då??
Postad 11 March 2008 - 07:37
"I regret to say! that currently we don't have plan for this, but it is on our wish lis t. So cross your fingers. ;-)"
Då lär de inte lösa det till nästa firmware. Men jag kan iofs förstå att de prioriterar andra problem som näms i den här tråden...
Postad 11 March 2008 - 09:14
En liten fråga!! :
Om jag köper en gigabitrouter och cat6 kabel kommer jag kunna föra över material snabbare än 4,5 MB/sek då??
Jag kör direkt från datorn nätverkskort(gigabit)(låst till 1000 och full duplex), korsad kabel till Tvixen och har även aktiverat giga nätverket här. Min hastiget med ftp ligger runt ca 4.9-5.3 MB/sek, när jag låser den till 100 fullduplex och 100 i tvixen ligger jag på ca 4.0-4.3, så svar på din fråga är att du kommer bara få en liten ökning. Det verkar som om detta är en max hastighet för tvixen. Läser man runt lite på olika forum så verkar det som det finns en begränsning i tvixen som gör att man inte når upp till några större hastigheter. Och det kvittar om du kör cat5e eller cat6 kabel.
/Johan
Ett tips är att mappa upp tvixen hårddisk i datorn(om du har en tvixen vill säga) och när du ska packa upp en fil så packar du upp denna direkt till tvixens hårddisk, i detta fall sparar du några minuter till. Många bäckar små....
Redigerat av jsturess, 11 March 2008 - 09:24.
Postad 11 March 2008 - 10:24
En liten fråga!! :
Jag kör direkt från datorn nätverkskort(gigabit)(låst till 1000 och full duplex), korsad kabel till Tvixen och har även aktiverat giga nätverket här. Min hastiget med ftp ligger runt ca 4.9-5.3 MB/sek, när jag låser den till 100 fullduplex och 100 i tvixen ligger jag på ca 4.0-4.3, så svar på din fråga är att du kommer bara få en liten ökning. Det verkar som om detta är en max hastighet för tvixen. Läser man runt lite på olika forum så verkar det som det finns en begränsning i tvixen som gör att man inte når upp till några större hastigheter. Och det kvittar om du kör cat5e eller cat6 kabel.
/Johan
Ett tips är att mappa upp tvixen hårddisk i datorn(om du har en tvixen vill säga) och när du ska packa upp en fil så packar du upp denna direkt till tvixens hårddisk, i detta fall sparar du några minuter till. Många bäckar små....
tack , då vet jag att de hjälper inte att köpa ny router då!! ( skönt)
Postad 11 March 2008 - 10:26
göra lite skillnad med senaste firmware,
är det något som har testat det?
Från deras releasenote:
5. 1000M(Giga) bit option in Network setting has been added.
You need CAT6 cable to connect M-6500A to Gigabit HUB.
We find high bit HD content plays fine with SMB connection when it stutters with 10/100 connection.
But it will play fine with NFS(Netshare or Linux PC) even with 10/100.
l The result may vary depends on the LAN environment.
Even though we used Gigabit LAN chip, the performance is slightly better than 10/100.
So, we do not advertize M-6500A as Gigabit device.
You can check the LAN mode by the LED light on the LAN JACK.
10/100 : Green
Giga : Yellow
Redigerat av Unregistered94c655a8, 11 March 2008 - 10:29.
Postad 11 March 2008 - 10:33
All info om vad som gäller angående om reparationer av felaktiga enheter:
http://www.tvix.co.k...e...&itemid=416
Ps. Har själv inte hunnit läsa den ännu, återkommer ev. med kommentarer senare.
Postad 11 March 2008 - 10:38
En liten fråga!! :
/Johan
Är det någon som lyckats mappa up tvixen i Vista? Har ännu inte lyckats iallafall.
/P-E
Postad 11 March 2008 - 10:41
Fyra veckor tidigast innan man kan skicka in spelaren,
och sedan vet man inte hur lång tid det tar innan allt funkar. Struligt är bara förnamnet.
Postad 11 March 2008 - 12:48
Postad 11 March 2008 - 13:35
Är sugen på en Tvix men är förstås osäker på hur jag ska göra. För film så är det Tvix som gäller men hur funkar det med musik. Har läst att den inte är så bra på musik.
Men vad är den inte bra på?
Vad visar displayen på Tvixen när man spelar musik?
Kan man söka i mappar med Tvixen med hjälp av displayen eller måste TVn vara på?
Kan man markera vissa låtar i en mapp för uppspelning?
Spelar den upp musiken sämre än t.ex. squeezebox?
Redigerat av sugarn, 11 March 2008 - 13:35.
Postad 11 March 2008 - 14:04
Har sökt i de 48 sidor som finns i tråden men inte hittat det jag söker efter...
Är sugen på en Tvix men är förstås osäker på hur jag ska göra. För film så är det Tvix som gäller men hur funkar det med musik. Har läst att den inte är så bra på musik.
Men vad är den inte bra på?
Vad visar displayen på Tvixen när man spelar musik?
Under uppspselning visas förfluten tid, inget mer.
Kan man söka i mappar med Tvixen med hjälp av displayen eller måste TVn vara på?
Man kan inte söka med tvixen. Däremot tycker jag det går ganska smidigt att bläddra bland katalogerna med hjälp av displayen på fronten.
Kan man markera vissa låtar i en mapp för uppspelning?
Nej, inte vad jag har hittat iallafall.
Spelar den upp musiken sämre än t.ex. squeezebox?
Ljudmässigt är jag faktiskt possitivt överraskad, men hur den står sig mot sqeezboxen kan jag inte uttala mig om.
Redigerat av No_Jah, 11 March 2008 - 14:16.
Postad 11 March 2008 - 14:20
Skrev för ett tag sen i tråden att min tvix hade problem med att spela film från hårddisk som jag satt in.
Men! har nu kommit fram till att det var hdd:n det var fel på. Om ändå jobbigt att felanmäla den o skicka tillbaka så var det ju skönt att det inte var tvixens fel...
Har läst det senaste om att vi nu ska få skicka in våra tvixar på service och klart blir det ju jobbigt att vara utan nu när man vant sig men den som väntar på något gott väntar väl aldrig för länge?!.. eller?
Har däremot upptäckt en annan grej, tycker inte jag sett att någon skrivit om det.
Ibland tappar min tvix ljudet i kanske 1-1½ sekund under uppspelning av film. Det kan vara HD material eller vanlig avi.
Det kan hända kanske 2 gånger under en film. Eller inte alls.
Någon som känner igen detta? Kanske något som fixas när man skickar in den?
Det kanske inte låter som mycket, men kan vara riktigt irriterande ibland.
Postad 11 March 2008 - 14:21
Någon mer än jag som upplever att Icon-mode är väldigt instabilt?
Jag har lagt in folder-icons för alla mina mp3-album i form av en 300x300px baseline JPEG.
Albumen är sedan sorterade per artist, och i artistmapparna använder jag Icon-mode för att visa albumens coverart.
Hade det inte varit för att TViXen rå-låser sig varannan gång jag går in i en mapp med Icon-mode så hade det ju varit skitbra.
Postad 11 March 2008 - 14:28
att jag måste slå på TV:n bara för att lyssna på musik.
Ljudmässigt är den också riktigt bra tycker jag.
Vad jag saknar i musikdelen är att kunna spola i mp3 med variabel bitrate. Det funkar inte.
Står bara "Unsupported" då.
Funkar på mp3 med fast bitrate men tyvärr har ju de flesta mp3 variabel bitrate.
Jag vill även kunna sortera även på datum bland alla filer och mappar.
Smidigt om man vill kunna hitta senast inlagda filmerna eller skivorna.
Redigerat av Depeche, 11 March 2008 - 14:29.
Postad 11 March 2008 - 14:34
Håller med dig om det.Icon-mode väldigt instabilt?
Jag kör det endast på HD-filmerna som jag har inlagda på lokala disken och där verkar det fungera nu i alla fall.
Har provat att aktivera Icon-mode på mitt mp3-share som jag har på en NAS-disk men det fungerar inte alls.
Ingen av bilderna syns. Har inte hittat orsaken än.
Postad 11 March 2008 - 15:06
Håller med dig om det.Icon-mode väldigt instabilt?
Jag kör det endast på HD-filmerna som jag har inlagda på lokala disken och där verkar det fungera nu i alla fall.
Har provat att aktivera Icon-mode på mitt mp3-share som jag har på en NAS-disk men det fungerar inte alls.
Ingen av bilderna syns. Har inte hittat orsaken än.
Jag har hela biblioteket på den interna disken i TViXen och det fungerar, men ruskigt instabilt.
Den hänger sig hela tiden och man blir tvungen att göra en reboot.
Det är så instabilt att om man knappar lite för fort på fjärren så tvärhänger den sig. Man måste liksom trippa fram på tårna och ge TViXen god tid att återhämta sig mellan vara knapptryckning. Jag säger som Alban, d e stabilt!
Redigerat av MikoSad, 11 March 2008 - 15:59.
Postad 11 March 2008 - 15:58
Hör nu att 6500 som jag varit nyfiken på som andrahandsval ska vara defekt, och att man bör vänta med att köpa den. Någon som har nåt datum på när icke-defekta enheter bör börja levereras?
Postad 11 March 2008 - 16:06
Mitt tips är att kolla in www.canman.se
Förmodligen kommer all info upp där så småningom.
Jag är lite i samma sits som du, hade t.o.m. beställt en som jag lyckades avbeställa idag.
Eftersom det är så många fel, tycker jag att det är bättre att vänta lite längre.
Vänta tills att man ser att allt funkar efter reparationer, vilket inte är säkert.
Först när användare här och på andra forum säger att det funkar,
kommer jag eventuellt att beställa en M-6500A .
Jag räknar kallt med om minst 2 månader,
kanske har jag då redan en Istar Hd Mini istället.
Postad 11 March 2008 - 16:18
Displayen funkar faktiskt riktigt bra tycker jag för att bläddra genom alla kataloger och jag känner inte
att jag måste slå på TV:n bara för att lyssna på musik.
Ljudmässigt är den också riktigt bra tycker jag.
Vad jag saknar i musikdelen är att kunna spola i mp3 med variabel bitrate. Det funkar inte.
Står bara "Unsupported" då.
Funkar på mp3 med fast bitrate men tyvärr har ju de flesta mp3 variabel bitrate.
Jag vill även kunna sortera även på datum bland alla filer och mappar.
Smidigt om man vill kunna hitta senast inlagda filmerna eller skivorna.
Skulle villa veta hur man kan sortera musiken på Tvixen, om man lägger över flera cd till den interna disken kan man då göra en mapp för varje artist/band och sen i den mappen ha alla skivor med den artisten/bandet? som jag har nu på datorn har jag en mapp med tex Bob Dylan och i den mappen har jag flera olika Dylan album, kan man göra så på Tvixen oxå?
Postad 11 March 2008 - 16:46
Skulle villa veta hur man kan sortera musiken på Tvixen, om man lägger över flera cd till den interna disken kan man då göra en mapp för varje artist/band och sen i den mappen ha alla skivor med den artisten/bandet? som jag har nu på datorn har jag en mapp med tex Bob Dylan och i den mappen har jag flera olika Dylan album, kan man göra så på Tvixen oxå?
Det går alldeles utmärkt. Däremot kan den bara spela upp ur en katalog åt gången, om du inte skapar en spellista först.
Postad 11 March 2008 - 16:59
1) Max 4 mappade diskar på hela nätverket? Det är helt extremt dåligt! Ta en titt på XBMC och se hur enkelt det är att mappa upp hur många diskar man vill. Jag vill ha det likadant i Tvixen. Jag har samlat på mig många hårddiskar under alla år och har en skvätt med filer lite överallt i nätverket som jag vill kunna komma åt från Tvixen, men det är ju helt omöjligt nu! Jag måste förmodligen köpa på mig en Raidlösning med några feta hårddiskar och raida ihop till en enhet för att kunna använda Tvixen.
2) FF/RW och skip är under all kritik. Återigen, jämför med XBMC. Där skippar man kort med vänster pil och höger pil. Man skippar längre med pil upp och pil ned. Dynamiskt dessutom! D.v.s. ifall man kör en musikvideo på 4 min, så anpassar den skip-intervallen till korta hopp och ifall man kör en långfilm så blir skipintervallen längre.
3) Den spelar inte upp filmer i rätt framerate. Är filmen i 24 bilder i sekunden så ska Tvixen skicka ut 24 bilder i sekunden på projektorn och inte 25 eller 30 bilder som rycker.
4) Resten av alla fel som folk har diskuterat har jag ju råkat ut för också. Klockan håller inte tiden, oförklarliga hängningar mm mm.
5) Jag saknar en bakgrundsbelyst fjärrkontroll. Det är hopplöst att försöka hitta rätt knappar i biomörkret med den här fjärren (även om vissa knappar verkar vara "självlysande" till viss grad)
För att avsluta med några något positivt så får jag ju säga att när man väl startat en film och ska se den helt och hållet i ett svep, så funkar den riktigt bra ändå. Särskilt ifall det är något som är inspelat för TV från början.
Men tänk om man hade fått en burk med tvixens hårdvara tillsammans med XBMC som operativsystem!! DET hade varit GRYMT!
Postad 11 March 2008 - 18:23
Precis som Teknohead skriver önskar man ju ett operativsystem som är lika smidigt som XBMC. FF/RW och skipfunktionen är så sjukt bra i XBMC.
Kan inte nån snickra ihop ett XBMC till tvixen eller till xbox360? =)
Redigerat av javlahardrock, 11 March 2008 - 18:23.
Postad 11 March 2008 - 20:10
och trycker på INFO-knappen.
För mig visas omslaget bara på vissa skivor.
Har inte hittat att bildnamnet ska vara nåt speciellt heller utan det varierar.
Jämförs bildnamnet kanske med något i ID3-taggen eller ?
Har inte heller lyckats få Icon Mode att fungera på nätverksdisken.
Verkar bara fungera på interna disken.
Har testat exakt likadana mappar på interna och nätverksdisken men inget syns på nätdisken.
Postad 11 March 2008 - 20:52
3) Den spelar inte upp filmer i rätt framerate. Är filmen i 24 bilder i sekunden så ska Tvixen skicka ut 24 bilder i sekunden på projektorn och inte 25 eller 30 bilder som rycker.
Funkar klockrent på min projektor, ställer jag Tvix:en på Auto EDID och 1080p så får jag 24Hz.
Postad 11 March 2008 - 20:53
jag har en pioneer 508d och kör en hdmi kabel till den bara.
är det någon som vet varför inte det fungerar eller haft samma problem
Postad 11 March 2008 - 21:05
Någon som har förstått sig på hur det funkar med att tex visa album-omslaget när man lyssnar på mp3
och trycker på INFO-knappen.
För mig visas omslaget bara på vissa skivor.
Har inte hittat att bildnamnet ska vara nåt speciellt heller utan det varierar.
Jämförs bildnamnet kanske med något i ID3-taggen eller ?
Har inte heller lyckats få Icon Mode att fungera på nätverksdisken.
Verkar bara fungera på interna disken.
Har testat exakt likadana mappar på interna och nätverksdisken men inget syns på nätdisken.
Angående omslagsbilderna så ska dom heta AlbumArt.jpg eller så verkar det också fungera om namnet på bilden är det samma som albumtiteln.
Postad 11 March 2008 - 21:10
Postad 11 March 2008 - 21:42
Har suttit och testat ett tag nu och nu har jag hittat orsaken till varför inte omslagen syns ibland.Angående omslagsbilderna så ska dom heta AlbumArt.jpg eller så verkar det också fungera om namnet på bilden är det samma som albumtiteln.
Har inget med namnet att göra. Spelar ingen som helst roll vad bilden heter.
Det enda som spelar roll är hur stor bilden är.
Vissa av mina omslag var för stora helt enkelt.
Testade nu på tex albumet Depeche Mode - Violator och döpte omslaget till x.jpg
och det funkade.
Så hur stor bilden är i pixlar är det som är viktigt.
Har man dessutom flera bilder som har rätt storlek så växlar de hela tiden mellan varandra.
Man kan alltså om man nu skulle vilja ha både fram och baksida som bild och då växlar de mellan varandra.
Redigerat av Depeche, 11 March 2008 - 21:44.
Postad 11 March 2008 - 21:53
Funderar på att skaffa en Tvix M-6500A eller en popcorn hour, men man blir ju lite avskräckt efter den här tråden.
Precis som Teknohead skriver önskar man ju ett operativsystem som är lika smidigt som XBMC. FF/RW och skipfunktionen är så sjukt bra i XBMC.
Kan inte nån snickra ihop ett XBMC till tvixen eller till xbox360? =)
XBMC för Windows har ju börjat röra på sig annars...
http://xbmc.org/foru...isplay.php?f=59
Postad 11 March 2008 - 22:35
Allt har såhär långt fungerat lysande.
Bild kvalité : Strålande
Ljud kvalité: Strålande
Ljud från fläkten: Ohörbart
nätverks inställningar och installation av intern hdd: Lätt som en plätt.
Det Enda jag inte fått att fungera så här långt är att koppla TViX:en till datorn via den medföljande usb-kabeln.
Under enhetshanteraren kommer den bara upp som "Okänd USB masslagringsenhet"
Har testat två olika datorer (Båda Win XP) med olika usb portar och även två olika kablar, men får samma "fel"
Någon som vet vad jag gör för fel?
*Edit*
Kommit så långt i felsökningen som att när jag kopplar ur min externa dvd brännare så bå blir det inget felmeddelande i enhetshanteraren när jag stoppar i min TViX. TViXen får en enhetsbokstav men när man går in på den så är det tomt och man kan inte göra något alls. Inte formatera eller felsöka.
Formaterade disken intern i datorn från början, men det borde ju inte spela någon roll.
Redigerat av Spirit_Within, 12 March 2008 - 07:14.
Postad 12 March 2008 - 00:27
Om vi kallar det för något annat, ... småmissar... hur som helst... ni kan ju faktiskt köpa en M-7000 också. Den borde väl vara ready to go nu iochmed deras erfarenhet av m-6500
Postad 12 March 2008 - 09:26
Är det någon som lyckats mappa up tvixen i Vista? Har ännu inte lyckats iallafall.
/P-E
http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15951Problem finally solved.
I did two things:
a. went into dos command prompt as an administrator and typed:
netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh interface tcp set global rss=disabled
b. went into my network adapter and changed the auto negotiation of the speed & duplex to 100mbps full duplex.
Postad 12 March 2008 - 10:05
Det går alldeles utmärkt. Däremot kan den bara spela upp ur en katalog åt gången, om du inte skapar en spellista först.
Om jag förstår rätt så kan man bara spela en skiva åt gången från tex Bob Dylan mappen? inte blanda olika låtar från olika album och spela upp? som man brukar göra på fester
Kan man skapa spellistor direkt i tvixen eller måste man göra det på datorn först?
Postad 12 March 2008 - 10:15
Om jag förstår rätt så kan man bara spela en skiva åt gången från tex Bob Dylan mappen? inte blanda olika låtar från olika album och spela upp? som man brukar göra på fester
![]()
Kan man skapa spellistor direkt i tvixen eller måste man göra det på datorn först?
Det går inte att skapa spellistor i Tvixen, det får du som sagt göra på datorn först.
Postad 12 March 2008 - 10:30
Tryck på TV OUT-knappen X antal ggr.
hej jag köpte en tvix 6500 men jag får ingen bild med hdmi !!!!
jag har en pioneer 508d och kör en hdmi kabel till den bara.
är det någon som vet varför inte det fungerar eller haft samma problem
Postad 12 March 2008 - 11:46
Den här kanske kan intressera någon.
![]()
ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.1.47.zip
COOOLT =) TACKAR !!
få se om någon hinner testa denna och posta vad som är åtgärdat i den, själv sitter jag fast på jobb tills ikväll.
ska försöka luska ut var changelogg finns på denna.
Redigerat av ferran, 12 March 2008 - 11:48.
Postad 12 March 2008 - 12:10
Jahaaa... typiskt, varje gång en ny firmware släpps så är man på tjänsteresa..då får man vänta tills fredagDen här kanske kan intressera någon.
![]()
ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...6x00_1.1.47.zip
Postad 12 March 2008 - 12:14
Det här med "defekt" vara tar jag med en nypa salt kära forummedlemmar.
Om vi kallar det för något annat, ... småmissar... hur som helst... ni kan ju faktiskt köpa en M-7000 också. Den borde väl vara ready to go nu iochmed deras erfarenhet av m-6500
Dom är väl inte släppta än?
Postad 12 March 2008 - 12:23
Laddade nyss in denna 1.1.47 och till min fasa så är det allra första jag upptäcker är att mina två filmer som jag har i XviD HD 720p inte alls fungerar som dem ska. Till detta skall tilläggas att jag hade inga som helst problem att spela upp dem för mindre än 12 timmar sedan (innan jag gick och lade mig på natten) och då fungerade de hur perfekt som helst (firmware 1.1.44). Med denna firmware får jag inte ens upp något val för vilket ljudspår jag vill använda (ryska eller engelska) utan det blir per automatik ryska och jag har inget val att ändra på det. Dessutom hackar filmerna konstant från och med sekund 1.
Nu har det kommit till den grad där jag är allmänt förbannad på de förlista människorna på Dvico. Först överhettade Sigma-chip utan kylflänsar, fläktar som låter som flygplan, och nu detta? Hur mycket ska man behöva stå ut med? (nu lär jag ju få partiske herr Wiklund i hälarna).
Nej, jag laddar genast tillbaka firmware 1.1.44 och väntar på att Dvico ska ta sitt ansvar och laga enheterna kostnadsfritt. Annars blir det till att reklamera skiten på något vis.
Edit: laddade tillbaka firmware 1.1.44 och nu fungerar filmerna perfekt igen.
Redigerat av TJ_Mackey, 12 March 2008 - 12:55.
Postad 12 March 2008 - 13:04
Hur f*n kan man vara så dum i huvudet att man gör en firmware som är sämre än föregångaren?!?!
Laddade nyss in denna 1.1.47 och till min fasa så är det allra första jag upptäcker är att mina två filmer som jag har i XviD HD 720p inte alls fungerar som dem ska. Till detta skall tilläggas att jag hade inga som helst problem att spela upp dem för mindre än 12 timmar sedan (innan jag gick och lade mig på natten) och då fungerade de hur perfekt som helst (firmware 1.1.44). Med denna firmware får jag inte ens upp något val för vilket ljudspår jag vill använda (ryska eller engelska) utan det blir per automatik ryska och jag har inget val att ändra på det. Dessutom hackar filmerna konstant från och med sekund 1.
Nu har det kommit till den grad där jag är allmänt förbannad på de förlista människorna på Dvico. Först överhettade Sigma-chip utan kylflänsar, fläktar som låter som flygplan, och nu detta? Hur mycket ska man behöva stå ut med? (nu lär jag ju få partiske herr Wiklund i hälarna).
Nej, jag laddar genast tillbaka firmware 1.1.44 och väntar på att Dvico ska ta sitt ansvar och laga enheterna kostnadsfritt. Annars blir det till att reklamera skiten på något vis.
Edit: laddade tillbaka firmware 1.1.44 och nu fungerar filmerna perfekt igen.
Nån annan som testat ? jag ska prova när jag kommer hem, "litar" inte på clowner :-)
Postad 12 March 2008 - 13:21
Hehe, det är möjligt att allt annat fungerar mycket bättre i denna firmware (mkv-filer, bilder, musik etc..). Dock är det uppenbart att XviD HD-filer fungerar sämre. Om detta är ett oskyldigt misstag, ifall någon helt enkelt har glömt bort att bädda in källkoden för XviD HD filer i den nya 1.1.47 firmware vet jag ju inte. Hur som helst så är det inte acceptabelt att en nyare firmware saknar funktioner som föregående firmware hade, tycker jag iaf. För mig framstår det som att det jobbar ett gäng nötter på Dvico.Nån annan som testat ? jag ska prova när jag kommer hem, "litar" inte på clowner :-)
Postad 12 March 2008 - 13:28
Kan ju vara så att det inte ens är meningen att den ska släppas, jag menar den står ju inte ens omnämnd på beta-firmware sidan.
Jag kan ju ha fel men jag hittar ingen info om den, och det släpptes ju rätt nyligen en officiell .44.
Postad 12 March 2008 - 13:35
Postad 12 March 2008 - 13:36
Postad 12 March 2008 - 14:07
Idag kör jag en Xbox med XBMC som funkar klockrent till 99,5%. En helt fantastisk funktion i XBMC är att den kan spela ouppackade filer i rar-format. Dessutom är det ett väldigt trevligt gränssnitt.
Kan Tvixen packa upp rar-packet i realitid som XBMC kan?
Kan någon ge mig en länk där man kan se screenshots av Tvixens gränssnitt? Har inte hittat några alls.
Till slut, är det någon som varit i min sits? Dvs som är van vid och gillar XBMC som idag använder en Tvix som kan ge plus och minus gämfört med XBMC!?
Tack för svar,
Riddler
Postad 12 March 2008 - 14:32
/Melon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
TViX N1
17 bilder
4 filmer