*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 juni 2010 - 16:09
Postad 10 juli 2010 - 18:23
Hoppar in och bumpar tråden.
Jag har en ue46b7070 och ibland kommer det "halos" runt huvudet på folk, Spelar ingen roll om jag kör BD film via PS3 eller mkv från WDHDTV live. Har detta något med inställningar att göra? Eller ska det vara så?
Oftast syns det när någon rör sig hastigt framför en stilla bakgrund.
Hoppas ni förstår vad jag menar.
mvh
Postad 10 juli 2010 - 22:02
Testat slå av alla bildförbättrare ..
Dra ner kontrast/sharpness lite?
Såg visst att motion plus var påslaget, Tog väck det och tror det blivit bättre.
Tack

Postad 24 juli 2010 - 12:16
fan man sitter ju nästan och kollar på den gratis

fixade en energimätare och mätte på UE46B7070
Utan Energisparing med 8 i backlight
127W
Med Energisparing
79W
(oftast det läget jag har på )
Plasma pjäsen jag hade innan drog runt 350Watt.
Redigerat av Unregistered1008, 24 juli 2010 - 12:18.
Postad 24 juli 2010 - 17:25
Jag har precis köpt en UE40B7050 och har lite nybörjarfrågor..
Går det på något sätt att göra en blandad kanallista av "kabel-" och "antenn"-kanaler? När jag gör en kanalsökning (Meny > Kanal > Autolagra > Kabel) på Kabel hittar jag en mängd kanaler - men när jag ska titta på t.ex. 3an, 5an eller MTV får jag endast meddelandet "Kodad signal". Vid denna sökning lägger sig även kanalerna "rätt", dvs. SVT1 på kanal 1, SVT2 på kanal 2 osv. Vid en kanalsökning på antenn (Meny > Kanal > Autolagra > Ant) hittar jag ett fåtal kanaler men däremot går det att titta på bl.a 3an, 5an och MTV .. kanalerna ligger dessutom "fel".
Är detta något som är möjligt? Eller måste jag köpa nämnda kanaler i digitalversion..?
Tack på förhand!
Edit: Hittade de analoga kanalerna även i den digitala kanallistan (under 0) - pillar nu med att försöka få dom i ordning!
Edit2: Lyckas inte flytta på kanalerna.. jag vill liksom byta plats på den digitala 3'an som ligger på "knapp 3 på dosan" med den analoga 3an (som inte går att nå med ett knapptryck utan måste bläddras till..) Såå om någon vet hur man fixar detta så berätta gärna :-)
Edit3: hehe... hade lyckats missa "Sortera"-valet på verktygsmenyn under Kanallista..

Edit4: Men vaf*n! Det går inte att lägga de analoga och digitala kanalerna mellan varandra, alltså det går inte att lägga den analoga 3'an mellan den digitala 2'an och den digitala 4'an.. Grr!
Redigerat av Alferd Packer, 24 juli 2010 - 19:04.
Postad 24 juli 2010 - 21:23
eller vad är den värd idag om man är sugen på att införskaffa sig en?
Postad 28 juli 2010 - 08:26
Postad 28 juli 2010 - 15:11
Har lite problem med min UE40b7070, är så att jag inte kan uppdatera programvaran på den. Programvaran som är installerad på tv är 2009/11/11_003000 vilket jag antar att alla kommer med från början. Det jag då försöker med är att dra hem exe filen från samsung sida, "zippa" upp den på ett USB minne för att sedan köra in minnet i TV'n. Blir så att det skapas en mapp på minnet "T-CHU7DEUC" i den mappen finns det inga filer utan bara en mapp med namnet "image" där alla filer lägger sig. Kommer en popup på tv'n att den hittat minnet och jag försöker senare köra programvaru-uppdateringen där i pop-upen. Den tuggar och ger mig som svar att den inte hittar nån fil. Jag har gjort precis som de säger i pdf'en om att packa upp och lägga över mappen bla bla, har försökt med många olika varianter av detta. Har prövat med att ladda hem en gammal firmware och där fick jag iaf till svar om att det var samma version på firmware'n. Och där såg jag även att det fanns filer i "root-mappen" och inte bara i mappen "image". Blir galen på detta, nån som har haft samma problem och har en lösning?
Mvh Nizzle
Postad 28 juli 2010 - 17:51
Någon som vet vad den färska firmwaren (ver.T-CHU7DEUC-3002.1) gör för skillnad?
3D stöd och DTS stöd genom mediaspelaren.
ingen ide att spekulera i vad dom gör

inte äns samsung sverige vet vad dom nya uppdateringarna gör för skillnad men säger att så länge man inte har problem med nåt så behöver man inte uppdatera.
med andra ord så är uppdateringarna till för dom som har problem med tvn.
dom vill heller inte lägga ut nån info så det kan ju vara vad fan som helst.
spel med supermario inbakat vad vet jag

Anses ue46b7070 vara värd 10 000:-?
eller vad är den värd idag om man är sugen på att införskaffa sig en?
begagnad?
runt 12k
Ny runt 15k
det är ju fortfarande en av dom bättre apparaterna ute alltså kostar det.
Postad 28 juli 2010 - 17:58
Hallå!
Har lite problem med min UE40b7070, är så att jag inte kan uppdatera programvaran på den. Programvaran som är installerad på tv är 2009/11/11_003000 vilket jag antar att alla kommer med från början. Det jag då försöker med är att dra hem exe filen från samsung sida, "zippa" upp den på ett USB minne för att sedan köra in minnet i TV'n. Blir så att det skapas en mapp på minnet "T-CHU7DEUC" i den mappen finns det inga filer utan bara en mapp med namnet "image" där alla filer lägger sig. Kommer en popup på tv'n att den hittat minnet och jag försöker senare köra programvaru-uppdateringen där i pop-upen. Den tuggar och ger mig som svar att den inte hittar nån fil. Jag har gjort precis som de säger i pdf'en om att packa upp och lägga över mappen bla bla, har försökt med många olika varianter av detta. Har prövat med att ladda hem en gammal firmware och där fick jag iaf till svar om att det var samma version på firmware'n. Och där såg jag även att det fanns filer i "root-mappen" och inte bara i mappen "image". Blir galen på detta, nån som har haft samma problem och har en lösning?
Mvh Nizzle
Har själv uppdaterat via NTFS-formaterat USB-minne utan problem. Filerna ligger precis som du beskriver. Prova med ett annat USB-minne (som du helst ska formatera innan du uppdaterar).
Postad 28 juli 2010 - 21:03
Har själv uppdaterat via NTFS-formaterat USB-minne utan problem. Filerna ligger precis som du beskriver. Prova med ett annat USB-minne (som du helst ska formatera innan du uppdaterar).
det måste vara nåt annat fel nu funkar inte här heller med uppdatering
jag har uppdaterat förut men med den nya firmwaren så är det kört
inga filer hittas.
har provat att lägga alla filer i roten och även kört mappen som blir efter man har packat upp.
är det nån som har lyckats uppgradera till senaste firmwaren för UE46B7070 ?
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail
Postad 28 juli 2010 - 21:31
Ja, jag har uppdaterat.det måste vara nåt annat fel nu funkar inte här heller med uppdatering
jag har uppdaterat förut men med den nya firmwaren så är det kört
inga filer hittas.
har provat att lägga alla filer i roten och även kört mappen som blir efter man har packat upp.
är det nån som har lyckats uppgradera till senaste firmwaren för UE46B7070 ?
Postad 29 juli 2010 - 13:18
det var nog därför det inte gick att uppdatera
den nya filen ligger på ca 40 meg
har uppdaterat nu men eftersom bilden var så bra innan så är det svårt att se om det har blivit bättre.
jag ser ingen skillnad i vilketfall
Samsung UE46B7070WW
Upgrade File (ver.T-CHU7DEUC-3001.1)
Redigerat av Unregistered1008, 29 juli 2010 - 13:19.
Postad 29 juli 2010 - 13:24
Ser ut som om Samsung backat till föregående version. Den nya heter ...3002.1. Jag uppdaterade min 7070 med den nya igår utan problem. Filen jag laddade ner är 81684 kB stor.filen är uppdaterad idag så ni som laddade hem filen på ca 80meg får testa igen
det var nog därför det inte gick att uppdatera
den nya filen ligger på ca 40 meg
har uppdaterat nu men eftersom bilden var så bra innan så är det svårt att se om det har blivit bättre.
jag ser ingen skillnad i vilketfall
Samsung UE46B7070WW
Upgrade File (ver.T-CHU7DEUC-3001.1)
Postad 29 juli 2010 - 15:04
Ser ut som om Samsung backat till föregående version. Den nya heter ...3002.1.
jo det stämmer
nu funkade det att uppdatera till 3002.1 alltså den på 80meg
men även där så ser jag ingen skillnad mot 3001.1
man kan ju undra vad 40meg extra är för nåt ?
nåt mer borde det ju vara

Redigerat av Unregistered1008, 29 juli 2010 - 15:05.
Postad 02 augusti 2010 - 14:21
Postad 02 augusti 2010 - 14:39
Kan det vara så att du redan har 3001.1, och att det är därför den inte uppdaterar? Version 3002.1 drogs ju in av någon anledning, och föregångaren hette just 3001.1.Nu är versionen tillbaka på 3001.1 och den går inte att installera, får felmeddelandet att den inte hittar någon programvaruuppdatering trots att den hittar USB-stickan. Någon som fått detta att fungera?
Postad 02 augusti 2010 - 17:09
Postad 04 augusti 2010 - 11:06
Eller måste man ha en Samsungs egna USB dongel?
Postad 04 augusti 2010 - 16:52
Postad 04 augusti 2010 - 19:42
Postad 09 augusti 2010 - 12:09
När jag läser på Telias hemsida så kan jag bara hitta att man måste ha en digitalbox från Telia för att det ska funka.. Räknas den inbyggda boxen i TV:n som en sådan? Är det någon som vet, blir lite nervös att jag måste ha en sån där förbaskad digitalbox igen om några månader, vilket betyder en till apparat och en till dosa...
Jag ringde Telia nyss och de visste inte.. De sa att jag skulle vänta tills de installerade deras grejer i huset och sedan skulle vi testa... Men jag vill ju veta nu... Vet inte hur jag ska gå tillväga för att få reda på detta, är det någon som vet om och hur det funkar med Telia DigialTV till Samsung UE46B8050 med inbyggd digitalbox?
Jättetacksam för svar :-)
Postad 10 augusti 2010 - 09:56
Telias IPTV kräver separat box/fjärr/ström & sladdar(inkl. nätverk/LAN), tyvärr.
Postad 10 augusti 2010 - 20:13
Hej. Inom två månader kommer vi att byta tv-leverantör, i dagsläget har vi ComHem och då har vi stoppat i kortet i en sån där hållare som man pluttar i på baksidan av tv:n, hur funkar det när vi kommer att byta till Telia, har de också ett sådant smidigt kort som man stoppar i på baksidan?
När jag läser på Telias hemsida så kan jag bara hitta att man måste ha en digitalbox från Telia för att det ska funka.. Räknas den inbyggda boxen i TV:n som en sådan? Är det någon som vet, blir lite nervös att jag måste ha en sån där förbaskad digitalbox igen om några månader, vilket betyder en till apparat och en till dosa...
Jag ringde Telia nyss och de visste inte.. De sa att jag skulle vänta tills de installerade deras grejer i huset och sedan skulle vi testa... Men jag vill ju veta nu... Vet inte hur jag ska gå tillväga för att få reda på detta, är det någon som vet om och hur det funkar med Telia DigialTV till Samsung UE46B8050 med inbyggd digitalbox?
Jättetacksam för svar :-)
Det är tyvärr kört med den inbyggda boxen,, för telia kör väl iptv???
Redigerat av Hedis, 10 augusti 2010 - 20:14.
Postad 13 augusti 2010 - 17:16
Fr och med nyare uppdateringar harSamsung gjort att man inte skall kunna återgå till gammla FW den möjligheten har tagits bort i menyn, ###### sättKan det vara så att du redan har 3001.1, och att det är därför den inte uppdaterar? Version 3002.1 drogs ju in av någon anledning, och föregångaren hette just 3001.1.
Postad 18 augusti 2010 - 12:38
Såg att 46UE7050 har ny uppdatering daterad 29/7. Har sökt lite men hittar ingen info om vad den gör, mer än att vissa säger att de backat en version. Inhandla TVn i julas (sitter på jobbet och vet ej vilken version jag har).
Någon som vet vad som uppdaterats? Har några nya funktioner tillkommit, har den rättat till nåt problem?
Jag själv uppfattar tvn som klockren, har inget strul med den så tänkte därför inte uppdatera bara för uppdaterandets skull.
Postad 18 augusti 2010 - 13:20
Hej.
Såg att 46UE7050 har ny uppdatering daterad 29/7. Har sökt lite men hittar ingen info om vad den gör, mer än att vissa säger att de backat en version. Inhandla TVn i julas (sitter på jobbet och vet ej vilken version jag har).
Någon som vet vad som uppdaterats? Har några nya funktioner tillkommit, har den rättat till nåt problem?
Jag själv uppfattar tvn som klockren, har inget strul med den så tänkte därför inte uppdatera bara för uppdaterandets skull.
Har inte märkt någon skillnad. Funkar den som du vill finns ingen anledning att uppdatera.
Postad 19 augusti 2010 - 07:26
Är det någon som vet om man med någon av samsungs LED modeller kan komma åt att titta på svtPlay genom att bara ha en nätverkssladd inkopplad. Kan man surfa till vilka sidor som helst? Detta kräver väll någon form av webbläsare. Finns det någon TV som klarar detta idag?
Postad 19 augusti 2010 - 14:22
Jag tog kontakt med Samsung och frågade varför denna försvann och om det nu blir omöjligt att uppdatera tv:n p.g.a "fel" versionsnummer.
Får till svar att jag måste ha mixtrat och lurat tv:n för att kunna installera den senaste firmwaren och att garantin nu försvinner. Men hallå Samsung....Jag har tagit hem en uppdatering i dess orginalform och installerat denna enl. er guide.
Som tack för strulet så blir jag av med garantin på tv:n.

Ett mycket olustigt svar från Samsung och jag kommer aldrig mer köpa något av deras produkter i framtiden.
Redigerat av hozza, 19 augusti 2010 - 14:23.
Postad 19 augusti 2010 - 17:53
Ett mycket olustigt svar från Samsung och jag kommer aldrig mer köpa något av deras produkter i framtiden.
håller med
riktigt oseriöst svar.
man får aldrig klara svar från den supporten
jag har frågat 2 gånger varför dom inte fixar så man ser vad som är uppdaterat med nya firmwares men dom skyller bara på att dom får filerna från samsung och inte vet nåt mer.
så stora problemet är nog att det är ett gäng n00bs här i sverige som har hand om supporten.
funderar på att skicka ett mail och fråga vilken knapp man sätter på tvn.
det borde dom väl ha koll på

Postad 20 augusti 2010 - 20:38
Postad 23 augusti 2010 - 16:31
Jag tog hem firmware 3002.1 innan den togs bort från Samsungs hemsida och har nu enl. tv:n 2010/04/21_3002.
Jag tog kontakt med Samsung och frågade varför denna försvann och om det nu blir omöjligt att uppdatera tv:n p.g.a "fel" versionsnummer.
Får till svar att jag måste ha mixtrat och lurat tv:n för att kunna installera den senaste firmwaren och att garantin nu försvinner. Men hallå Samsung....Jag har tagit hem en uppdatering i dess orginalform och installerat denna enl. er guide.
Som tack för strulet så blir jag av med garantin på tv:n.![]()
Då kan ju denna (bifogad skärmdump) vara bra att kasta i ansiktet på dem (jag har också uppdaterat till 3002.1 utan några som helst problem)....

Postad 28 augusti 2010 - 23:28
Är det någon som använder PS3 tillsammans med sin samsung som upplever högt input lag med den?
Ute i menyerna på PS3an är det inte så extremt, men när ett spel drar igång så är det oerhört märkbart (kanske måste utforska möjligheten att det skulle bero på mitt PS3 dock). Finns det något sätt att reducera detta input lag? Ett annat sätt än att sätta på Game-Mode.
Jag undrar även om någon kan rekommendera en bra, och framförallt prisvärd kylplatta som man kan montera bakom den vägghängda tv för att leda bort värme och därigenom minska lite cloudingproblem? Den ska vara USB-försörjd och det är inget minus om den har en fin diod på sig.
grymt tacksam för svar!
Postad 29 augusti 2010 - 01:32
Finns det något sätt att reducera detta input lag? Ett annat sätt än att sätta på Game-Mode.
Av med motionflow och allt vad det heter, och skärpa 0.
Postad 01 oktober 2010 - 09:53
Postad 01 oktober 2010 - 10:07
Nu har Samsung åter släppt firmware version 3002.1... Datumen på filerna (2010-04-21) överenstämmer med datumet för den tidigare släppta och tillbakadragna uppgraderingen. Mysko...
...ser också att 3001.1 ligger kvar. Den filen har fått tillägget "_Step1" medan 3002.1 har fått tillägget "_Step2".
Postad 01 oktober 2010 - 16:01
...ser också att 3001.1 ligger kvar. Den filen har fått tillägget "_Step1" medan 3002.1 har fått tillägget "_Step2".
Hola!
Skall man våga köra den den här uppdat.? Är det någon som har gjort det, vad innehåller den?
Lite försiktig bara.
/Roleb75
Postad 01 oktober 2010 - 16:08
Jag körde 3002.1 utan problem förra gången den lades ut, innan den togs bort (och då hade jag 3001.1 installerad). Nu är ju både 3001 och 3002 utlagda, och jag misstänker att man måste ha 3001 för att kunna uppgradera till 3002.Hola!
Skall man våga köra den den här uppdat.? Är det någon som har gjort det, vad innehåller den?
Lite försiktig bara.
/Roleb75
Testade att köra 3002.1 en gång till idag, men det gick inte eftersom jag redan hade rätt version.
Vad gäller innehållet i 3002 är Samsung som vanligt tystlåtna. Jag har inte märkt någon skillnad från 3001, men har förmodligen inte testat allt.
Postad 04 oktober 2010 - 20:23
Jag har testat ALLT känns det som. Jag får inte inte uppdateringarna till min UE46B8050.Den hittar inte filerna på mina usbstickor. Har testat 3st olika, formatterade i FAT,FAT32 och NTFS.. I roten, i mappen, i bara mappen image..
Testat de senaste filerna från Sept 2010, både Step 1 och Step 2 .exe filerna.. Någon som har lyckats ??!! Hur ?!
Vad göra ? Tacksam för hjälpen. Och ja, jag har läst på innan, även här i forumet.
/Motin
Postad 04 oktober 2010 - 20:34
Alltså...
Jag har testat ALLT känns det som. Jag får inte inte uppdateringarna till min UE46B8050.Den hittar inte filerna på mina usbstickor. Har testat 3st olika, formatterade i FAT,FAT32 och NTFS.. I roten, i mappen, i bara mappen image..
Testat de senaste filerna från Sept 2010, både Step 1 och Step 2 .exe filerna.. Någon som har lyckats ??!! Hur ?!
Vad göra ? Tacksam för hjälpen. Och ja, jag har läst på innan, även här i forumet.
/Motin
Låter märkligt! Vilken mjukvara har din TV nu?
Jag uppdaterade min UE46B7070 redan i somras när 3002.1 kom för första gången (uppdaterade från 3001.1). Själv har jag använt en relativt billig Sandisk Cruzer Micro, 8 GB som är formaterad i FAT32. USB-minnet har jag satt i den port som heter "USB 2 HDD". I "USB 1" har det endast suttit en WLAN-adapter.
Postad 05 oktober 2010 - 06:08
Låter märkligt! Vilken mjukvara har din TV nu?
Jag uppdaterade min UE46B7070 redan i somras när 3002.1 kom för första gången (uppdaterade från 3001.1). Själv har jag använt en relativt billig Sandisk Cruzer Micro, 8 GB som är formaterad i FAT32. USB-minnet har jag satt i den port som heter "USB 2 HDD". I "USB 1" har det endast suttit en WLAN-adapter.
Gör ett nytt försök ikväll !
Postad 05 oktober 2010 - 09:18
Postad 05 oktober 2010 - 13:07
Försökte också lägga på dem nya filerna men det går inte. Jag har också den tidiga firmware 3002.1 med felaktigt datum på (2010-04-21) men som sedan försvann från deras hemsida. En Fuckup från Samsung som dem inte vill veta av.
De "nya filerna" har samma datum (2010-04-21) som de filer som plockades bort i somras, och jagf misstänker att de är identiska. Då är det inte konstigt att du inte kan uppgradera.
Om du däremot får problem när nästa version kommer (3003?), så har du anledning att bli orolig.
Postad 05 oktober 2010 - 15:29
Postad 05 oktober 2010 - 16:03
Hmm men de filerna jag försöker köra är ju från sent i Sept 2010 !!??!!
Kan någon skicka mig fungerande filer UE46B5080 ?
[email protected]
Det är inte datumen på installationsfilen du ska titta på, utan datumen på de filer som skapas av installationsprogrammet (de som hamnar på USB-stickan i mappen "image". Tittar du på dessa, så är tidsstämpeln 2010-04-21 16:36. Det är just dessa filer som utgör firmware.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar